Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Dimitris Mamadas

    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      2


  2. venezia

    venezia

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.659


  3. ilias

    ilias

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.351


  4. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.350


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 31/01/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Σύμφωνα με σημερινές δηλώσεις στην εκπομπή MEGA ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ του νέου υφυπουργού ΥΠΕΝ κ. Ταγαρά, χορηγείται παράταση ενός (1) έτους στην κατάθεση δικαιολογητικών Ν. 4178/2013. Παρακάτω ο σχετικός σύνδεσμος με τις δηλώσεις του: https://www.megatv.com/2021/01/31/premiera-ti-deytera-gia-tin-ilektroniki-taytotita-ktiriou-ti-prepei-na-gnorizete/ Πηγή: Mega Channel ---------------------- Επίσημη ανακοίνωση ΥΠΕΝ: Νομοθετική πρωτοβουλία αναλαμβάνει άμεσα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μετά από αίτημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, για την παράταση προθεσμιών οι οποίες εκπνέουν το επόμενο διάστημα και αφορούν στην αυθαίρετη δόμηση. Η παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των δικαιολογητικών για τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4178/2013 (οι οποίες δεν μεταφέρονται στον ν. 4495/2017) και για τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4014/2011 (που έχουν μεταφερθεί στον ν. 4178/2013) καθίσταται αναγκαία, καθώς λόγω της πανδημίας υφίσταται μεγάλος αριθμός αιτημάτων μηχανικών που αντιμετωπίζουν σημαντική δυσχέρεια στην εμπρόθεσμη συγκέντρωση και καταχώρηση των απαιτούμενων δικαιολογητικών. Με ρύθμιση που θα ενταχθεί σε σχέδιο νόμου το οποίο θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας θα μεταθέσει κατά ένα έτος τις προθεσμίες για την περαίωση δηλώσεων και υποβολή σχεδίων – δικαιολογητικών για την τακτοποίηση αυθαιρέτων. Οι καταληκτικές ημερομηνίες είναι διαδοχικές και η πρώτη από αυτές λήγει, κατόπιν των παρατάσεων που έχουν ήδη δοθεί, στις 8.2.2021. Με την προωθούμενη ρύθμιση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, οι καταληκτικές ημερομηνίες μετατίθενται εντός του 2022 και ειδικότερα στις ημερομηνίες 8.2.2022, 8.5.2022 και 8.8.2022. Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας δήλωσε: «Το ΥΠΕΝ δημιουργεί το θεσμικό πλαίσιο για μια νέα ηλεκτρονική εποχή νομιμότητας και ολοκληρωμένης προσέγγισης στα θέματα γης και δομημένου περιβάλλοντος. Και η Πολιτεία βασίζεται για την εφαρμογή του πλαισίου αυτού στην καθημερινή δουλειά των μηχανικών, που τους θεωρούμε συμπαραστάτες στην προσπάθεια η χώρα μας να αλλάξει σελίδα. Για αυτό αποδέχομαι την πρόταση του ΤΕΕ και προχωρώ άμεσα στην ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας για να δώσουμε αναγκαίο χρόνο και περιθώριο στους μηχανικούς ώστε να ολοκληρώσουν τις υπαγωγές που έχουν κάνει με βάση παλαιότερους νόμους για την αυθαίρετη δόμηση. Διότι είναι κρίσιμο η διαδικασία να γίνει ορθά και να είναι πλήρης, ακριβώς επειδή ξεκίνησε η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου». Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αρμόδιος για θέματα Χωροταξίας και Πολεοδομίας, Νίκος Ταγαράς, δήλωσε: «Οι μηχανικοί έχουν αναλάβει ένα πολύ σημαντικό μέρος της εφαρμογής της πολεοδομικής νομοθεσίας. Ειδικά στα αυθαίρετα, εδώ και μια 10ετία συμβάλλουν ουσιαστικά στην προσπάθεια της Πολιτείας για την καταπολέμηση της αυθαίρετης δόμησης. Το έργο της καταγραφής των αυθαιρέτων, που η Πολιτεία τους ανέθεσε, πρέπει, λόγω της νέας ηλεκτρονικής εποχής που ήδη δημιουργούμε στα θέματα δόμησης, να ολοκληρωθεί σωστά και πλήρως, με όλα τα αναγκαία σχέδια και δικαιολογητικά που απαιτούνται».
    4 points
  2. 1. Είναι απαραίτητη εφόσον υπάρχουν απόβλητα εργασιών. Δεν έχει σχέση με τα ικριώματα το ΣΔΑ . 2. Η σύμβαση με ΑΕΚΚ είναι προαπαιτούμενο για την άδεια . Εναλλακτικά μπορείς αρχικά να ανεβάσεις Υ.Δ. ιδιοκτήτη για να εκδόσεις την άδεια και εν συνεχεία να κάνεις σύμβαση με ΑΕΚΚ . 3. Το κείμενο της Υ.Δ. ενδεικτικά : Θα συμβληθώ με Συλλογικό Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης (ΣΣΕΔ) ΑΕΚΚ στην Περιφερειακή Ενότητα του Έργου. Τα ΑΕΚΚ θα οδηγηθούν στην πλησιέστερη, συμβεβλημένη με ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ Μονάδα Ανάκτησης, που θα μου υποδείξει το ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ.
    3 points
  3. Για μένα είναι. Κατ' αρχάς στις περισσότερες περιοχές δεν φτάνεις κάν το βάθος παγετού, το οποίο αν στη β. Ευρώπη είναι περίπου 0.80μ με 1.0 μ. σε εμάς μπορούμε να υποθέσουμε ότι είναι κάπου 0.70μ. Εγώ προσωπικά (κ πάντα συμφωνα με τα γεωτ. δεδομένα του οικοπέδου) δε θα θεμελίωνα πάνω από τα 0.80 μ.
    3 points
  4. Συμφωνώ με τον @zefuros. Και εγώ κάτι τέτοιο/παρόμοιο θα έκανα. Οπότε υποθέτοντας ότι το ξεχασμένο τιμολόγιο αφορά έξοδα, η αντιμετώπιση που θα έκανα ως προς τα: Βιβλία-ΜΥΦ-Περιοδική ΦΠΑ-Ε3 θα ήταν: Α) αν αποφάσιζα να υποβάλλω τροποποιητική ΦΠΑ: Τότε θα είχα υπόψη ότι τα πρόστιμα του άρθρου 54 δεν επιβάλλονται σε περίπτωση υποβολής εκπρόθεσμης τροποποιητικής δήλωσης ΦΠΑ, εφόσον η σχετική αρχική δήλωση έχει υποβληθεί εμπρόθεσμα (ν.4174/2013 άρθρο 54 παρ. 2). Θα διάβαζα την ΠΟΛ.1107/2014 το "4. Υποβολή τροποποιητικής δήλωσης λόγω αύξησης του πιστωτικού υπολοίπου." με το παράδειγμα που έχει. Β) αν αποφάσιζα να μην υποβάλλω τροποποιητική ΦΠΑ: Επειδή το ΦΠΑ αν θεωρηθεί παραγωγική δαπάνη θα πρέπει να εκπέσει (άρα τροποποιητική ΦΠΑ), θα πρέπει να βρούμε μία λύση να εξοδοποιήσουμε με βάση τη νομοθεσία τον ΦΠΑ. Απ' όσο ξέρω σε συγκεκριμένες περιπτώσεις (π.χ. βενζίνες) μπορούμε να αγνοήσουμε τον ΦΠΑ και να πούμε ότι δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ και εξοδοποιείται και ταυτόχρονα εκπίπτει φορολογικά η δαπάνη. Δεν νομίζω να μπορουμε σε ξεχασμένα τιμολόγια απλά να μην εκπίπτουμε τον ΦΠΑ (να χαθεί ώς ποσό) ή απλά να το εξοδοποιούμε όποτε θέλουμε (στην περίπτωση αυτή επειδή ξεχάσαμε να το πράσουμε στην περιοδική) Αρα μία λύση που βλέπω είναι να εξοδοποιήσουμε το ΦΠΑ αλλά δεν θα εκπέσει φορολογικά η δαπάνη. Διότι αν εκπέσει φορολογικά δαπάνη και είναι εκπεστεός ο ΦΠΑ της θα πρέπει να γίνει τροποποιητική. Οπότε θα θεωρούσα ότι το τιμολόγιο (έξοδο) κόπηκε εκ παραδρομής ως τιμολόγιο. Θα θεωρούσα ότι δεν θα έπρεπε να κοπεί τιμολόγιο διότι (θα θεωρούσα) ότι δεν αποτελεί παραγωγική δαπάνη. Επομένως επειδή έγινε η τιμολόγηση (ως τιμολόγιο) θα πρέπει αρχικά να καταχωρηθεί στα βιβλία. Θα το καταχωρούσα κανονικά στα βιβλία (εξοδοποιώντας τον ΦΠΑ) για να απεικονίσω ορθά την λογιστική βάση σύμφωνα με τα τα ΕΛΠ. Δηλαδή αν είχα αξία 100€ και ΦΠΑ 24€, στα βιβλία θα είχα στην αξία 124€ και όχι 100€ πλέον ΦΠΑ 24€. Αρά ως προς το χειρισμό του ΦΠΑ δεν θα έχω δικαίωμα έκπτωσης του φόρου για το τιμολόγιο αυτό. Ως προς τη φορολογική βάση το έξοδο αυτό με βάση τα άρθρα 22 και 23 του ν.4172/2013 δεν θα το αναγνώριζα φορολογικά (αφού θα είχα θεωρήσει ότι δεν αποτελεί παραγωγική δαπάνη) επομένως φορολογικά θα αποτελούσε μόνιμη διαφορά μεταξύ λογιστικής και φορολογικής βάσης, θα το αναμόρφωνα φορολογικά (στο 100%) στην υποβολή της φορολογικής δήλωσης, στον πίνακα φορολογικής και στο Ε3_ΣΤ(443)=124€ (μη εκπιπτόμενες επιχειρηματικές δαπάνες), οπότε και θα αθροίζονταν στα κέρδη. Στην ΜΥΦ θα πρέπει να φαίνεται διακριτά τόσο η καθαρή αξία των 100€, όσο και ο ΦΠΑ των 24€, για να υπάρξει συμφωνία με τον αντισυμβαλλόμενο. Αρα στην Β' περίπτωση συνοπτικά στα: Βιβλία-ΜΥΦ-Περιοδική ΦΠΑ-Ε3 Στο βιβλίο εσόδων-εξόδων: αξία 124€ (στην στήλη ΦΠΑ μηδέν) Στην ΜΥΦ: θα φαίνεται διακριτά (100€ + 24€) Στην περιοδική ΦΠΑ: το έξοδο δεν θα συμπεριληφθεί αφού θα αποτελέσει δαπάνη χωρίς δικαίωμα έκπτωσης του ΦΠΑ. Στο Ε3: Λογιστική βάση: Ζ2(485.16)=124€, Φορολογική βάση: 0,00€ (μηδέν), Μόνιμη διαφορά μεταξύ λογιστικής και φορολογικής βάσης: Πίνακας φορολογικής αναμόρφωσης κωδ.2020=124€=Ε3_ΣΤ(443) ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Ολο το ποσό του τιμολογίου (καθαρή αξία και φπα) θα έχει προστεθεί ως πρέπει στα λογιστικά μου κέρδη, αλλά σαν να μη πραγματοποιήθηκε ποτέ το έξοδο αυτό.
    2 points
  5. Μα όταν λέι ότι κατά την συμπλήρωση Η.Τ βάζουμε Ο.Α και Μ/Κ προφανώς το ίδιο πιστεύω ότι θα ισχύει και κατά την έκδοση. Απλώς για τις Μ/Κ επειδή δεν θεωρείσαι ως επιβλέπων, ο ιδιοκτήτης έχει την υποχρέωση να σου ζητήσει μέσα σε 4 μήνες να συμπληρώσεις την Τ/Κ υ.γ το χειρότερο όλων είναι που τυπικά μέχρι στιγμής το απαιτεί για οποιαδήποτε εργασία Σκέψου τι έχει να γίνει με το εξοικονομώ που τρέχει ή θα τρέξει
    2 points
  6. Η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105 απόφαση με θέμα: Διαδικασία συμπλήρωσης Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου για την έκδοση Πιστοποιητικών Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου και Ελέγχου Κατασκευής και σχετικά έντυπα: Άρθρο 1 Σκοπός Με την παρούσα απόφαση καθορίζονται: α) η διαδικασία καταχώρισης στοιχείων Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου και Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας και υποβολής των απαιτούμενων, κατά περίπτωση, δικαιολογητικών και στοιχείων για την έκδοση του Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας, β) ο χρόνος ενημέρωσης των στοιχείων, η μορφή και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των εντύπων της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας, και του Πιστοποιητικού Πληρότητας, γ) κάθε άλλο σχετικό θέμα για την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των ενδιαφερομένων και των μηχανικών, με σκοπό την εξασφάλιση της διαφάνειας. Άρθρο 2 Διαδικασία καταχώρισης στοιχείων Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας 1. Η διαδικασία καταχώρισης στοιχείων Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου ή Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας υλοποιείται σε δύο βασικά βήματα: Α) Καταχώριση Οικοπέδου / Γηπέδου: Προσδιορισμός του οικοπέδου ή γηπέδου με αναφορά των κτισμάτων και της σύστασης οριζοντίου ή καθέτου ιδιοκτησίας επί αυτού, εφόσον υφίστανται. α. Σε κάθε οικόπεδο ή γήπεδο, αντιστοιχεί μία καταχώριση Οικοπέδου / Γηπέδου. Σε περίπτωση ύπαρξης σύστασης καθέτου ιδιοκτησίας, δύναται να γίνει ξεχωριστή καταχώριση για κάθε τμήμα του οικοπέδου ή γηπέδου που αποτελεί κάθετη ιδιοκτησία. Εφόσον έχει συσταθεί οριζόντια ιδιοκτησία επί καθέτου, γίνεται υποχρεωτικά ξεχωριστή καταχώριση Οικοπέδου / Γηπέδου για κάθε κάθετη ιδιοκτησία. β. Εξουσιοδοτημένος μηχανικός εισέρχεται στο πληροφοριακό σύστημα του Ηλεκτρονικού Μητρώου Ταυτότητας Κτιρίου και προβαίνει σε αναζήτηση καταχώρισης Οικοπέδου / Γηπέδου για το συγκεκριμένο ακίνητο βάσει κριτηρίων, όπως διεύθυνση ακινήτου και ΚΑΕΚ. Εάν δεν υφίσταται καταχώριση του οικοπέδου ή γηπέδου, εισάγει στο πληροφοριακό σύστημα νέα εγγραφή, εντοπίζει γεωχωρικά το οικόπεδο ή γήπεδο σε υπόβαθρο, που παρέχεται από το ΝΠΔΔ «Ελληνικό Κτηματολόγιο» μέσω διασύνδεσης, και συμπληρώνει τα εξής στοιχεία: αα) περιγραφή του οικοπέδου ή γηπέδου με τα κτίσματα, εφόσον υπάρχουν, ββ) διεύθυνση του οικοπέδου ή γηπέδου (Δήμος, Οδός, Αριθμός, Πόλη / Οικισμός, ΤΚ, Περιοχή / Τοποθεσία, Ο.Τ.), γγ) ΚΑΕΚ του οικοπέδου ή γηπέδου, δδ) εάν βρίσκεται εντός ή εκτός σχεδίου/οικισμού, εε) εάν είναι αδόμητο. Αδόμητο χαρακτηρίζεται οικόπεδο ή γήπεδο, εφόσον δεν υφίσταται σε αυτό κατασκευή που προϋποθέτει την έκδοση πράξης εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών, στστ) ύπαρξη σύστασης διηρημένης ιδιοκτησίας. Εφόσον έχει συσταθεί κάθετη/οριζόντια ιδιοκτησία στο οικόπεδο ή γήπεδο, επισημαίνεται εάν η συγκεκριμένη καταχώριση αφορά κάθετη/οριζόντια ιδιοκτησία ή το σύνολο αυτού, ζζ) αριθμό (ακριβή ή κατά προσέγγιση αν δεν είναι εφικτός ο ακριβής προσδιορισμός του) των αυτοτελών ιδιοκτησιών επί του ανωτέρω οικοπέδου ή γηπέδου και ύπαρξη κοινοχρήστων χώρων, ηη) επιφάνεια του ανωτέρω οικοπέδου ή γηπέδου, θθ) αριθμό των κτισμάτων, εφόσον υπάρχουν, ιι) αριθμό ορόφων των κτισμάτων, υπογείων και άνω του εδάφους, ιαια) εάν βρίσκεται σε περιοχή όπου επικρατεί ειδικό πολεοδομικό καθεστώς ή είναι ιδιαιτέρου ενδιαφέροντος, όπως παραδοσιακός οικισμός, περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, προστατευόμενη περιοχή του άρθρου 19 του ν. 1650/1986, αρχαιολογικός χώρος, ιστορικός τόπος, περιβάλλον μνημείου προστατευόμενου σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3028/2002, τμήμα πόλης ή οικισμού χαρακτηρισμένου ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο ή μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, καθώς και αν το οικόπεδο ή γήπεδο περιλαμβάνει κτίριο διατηρητέο, νεώτερο μνημείο, μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς ή η δραστηριότητα που λειτουργεί σε αυτό ενέχει λόγω της φύσης της αυξημένη επικινδυνότητα (π.χ. Seveso). γ. Μετά την εισαγωγή των ανωτέρω, την επιβεβαίωση της ορθότητας των υποβαλλόμενων στοιχείων και την αποδοχή του δικαιώματος για χρήση, στατιστική επεξεργασία και κοινοποίηση του περιεχομένου των δικαιολογητικών και στοιχείων – με την επιφύλαξη της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, της πνευμα- τικής ιδιοκτησίας και των εμπορικά ευαίσθητων πληροφοριών – ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός ολοκληρώνει την υποβολή. Καταχωρίσεις Οικοπέδων/Γηπέδων που έχουν υποβληθεί στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Ταυτότητας Κτιρίου είναι στη διάθεση εξουσιοδοτημένων μηχανικών προκειμένου να εισάγουν ιδιοκτησίες, σύμφωνα με το βήμα Β. Σε περίπτωση που, κατά την αρχική αναζήτηση, το οικόπεδο ή γήπεδο έχει ήδη καταχωρηθεί, το βήμα Α παραλείπεται και ο μηχανικός εισέρχεται στην υφιστάμενη καταχώριση για να συνεχίσει τη διαδικασία. Β) Καταχώριση Ιδιοκτησιών: Περιγραφή και τεκμηρίωση των οικοπέδων ή γηπέδων ή κτιρίων ή τμημάτων αυτών που αποτελούν αυτοτελείς ιδιοκτησίες. α. Σε περίπτωση που το σύνολο του οικοπέδου ή γηπέδου, το οποίο αφορά η προγενέστερη καταχώριση Οικοπέδου / Γηπέδου, αποτελεί ενιαία αδιαίρετη ιδιοκτησία, καταχωρείται μία ιδιοκτησία, ανεξαρτήτως ύπαρξης και αριθμού κτισμάτων σε αυτό. Εφόσον στο οικόπεδο ή γήπεδο υφίσταται σύσταση οριζοντίου ή καθέτου ιδιοκτησίας, η καταχώριση γίνεται ανά αυτοτελή διηρημένη ιδιοκτησία. Ξεχωριστή καταχώριση γίνεται για το σύνολο των κοινοχρήστων χώρων του οικοπέδου ή γηπέδου. Η καταχώριση των κοινοχρήστων χώρων του οικοπέδου ή γηπέδου δεν απαιτείται για την ολοκλήρωση της καταχώρισης της ιδιοκτησίας. β. Εξουσιοδοτημένος μηχανικός εισέρχεται στο πεδίο καταχώρισης Οικοπέδου / Γηπέδου και ελέγχει εάν υπάρχει εγγραφή για τη συγκεκριμένη ιδιοκτησία. Εφόσον δεν έχει καταχωρηθεί, συμπληρώνει ηλεκτρονικό έντυπο ιδιοκτησίας, συνοδευόμενο από Υπεύθυνη Δήλωση εξουσιοδότησης από τον υπόχρεο, και δεσμεύεται ότι τα στοιχεία στα οποία αποκτά πρόσβαση, θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για την πραγματοποίηση της συμπλήρωσης Ταυτότητας Κτιρίου ή Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας για την οποία έχει εξουσιοδοτηθεί. Το ηλεκτρονικό έντυπο Ιδιοκτησίας περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία: αα) Περιγραφή της ιδιοκτησίας, όπως αναφέρεται στη σύσταση οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, εφόσον υφίσταται, ββ) Επιλογή τύπου ιδιοκτησίας (αδιαίρετη ιδιοκτησία, κάθετη ή οριζόντια διηρημένη ιδιοκτησία ή κοινόχρηστοι χώροι), γγ) Χιλιοστά ιδιοκτησίας επί του οικοπέδου και στοιχεία της σύστασης οριζοντίου ή καθέτου ιδιοκτησίας (α/α, ημερομηνία, συμβολαιογράφος) στην οποία ορίζονται, δδ) ΚΑΕΚ της διηρημένης οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, εφόσον υφίσταται, εε) Τεχνική περιγραφή της ιδιοκτησίας, στστ) Στοιχεία υπόχρεου καταχώρισης στοιχείων της ταυτότητας, όπως ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, ΑΦΜ, στοιχεία επικοινωνίας, ζζ) Οικοδομικές άδειες, άδειες δόμησης με τις αναθεωρήσεις και ενημερώσεις αυτών, εγκρίσεις εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας, δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, πράξεις εξαίρεσης από την κατεδάφιση και λοιπές πράξεις εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών που αφορούν το ακίνητο. Για τις δηλώσεις υπαγωγής στον ν. 4178/2013 και ν. 4495/2017 περιγράφεται η κατάσταση της δήλωσης και γίνεται ειδική μνεία για την εξόφληση ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) ή του συνόλου του προστίμου. Εισάγονται στοιχεία, όπως είδος πράξης, α/α, ημερομηνία έκδοσης, τίτλος, στοιχεία έκδουσας αρχής, ηη) Πίνακα με τις επιφάνειες ανά όροφο, όπως αυτές προκύπτουν από τις ανωτέρω πράξεις, και τεκμηριώνουν την υφιστάμενη κατάσταση της ιδιοκτησίας, ανεξαρτήτως προσμετρώμενων ή μη επιφανειών στον συντελεστή δόμησης. Καταγράφονται τα μεγέθη της πιο πρόσφατης πράξης ανά είδος, που αφορά την ιδιοκτησία. Εφόσον είναι εφικτό, αποτυπώνονται και τα μεγέθη των προγενέστερων πράξεων, για σαφέστερη καταγραφή της πορείας κατασκευής της ιδιοκτησίας. Σε περίπτωση αυθαίρετων κατασκευών/χρήσεων δηλωμένων σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων, που έχουν μεταφερθεί σε επόμενους αντίστοιχους νόμους, καταχωρούνται μόνο τα μεγέθη που αντιστοιχούν στην πιο πρόσφατη δήλωση υπαγωγής. Εισάγονται επιφάνειες (τ.μ.) κλειστών χώρων κύριας και βοηθητικής χρήσης, ημιυπαιθρίων χώρων, pilotis, χώρων θέσεων στάθμευσης (κλειστών, στεγασμένων, υπαίθριων), κολυμβητικών δεξαμενών (εσωτερικών ή ασκεπών) και λοιπών κατασκευών [π.χ. τυχόν εγκαταστάσεων στον ακάλυπτο χώρο ή το δώμα (κεραία κινητής τηλεφωνίας, Φ/Β, κ.λπ.)]. θθ) Πίνακα με τις χρήσεις ανά όροφο με περιγραφή κάθε κτιρίου της ιδιοκτησίας, ιι) Τύπο στατικού ελέγχου (ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α., Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, Μελέτη στατικής επάρκειας), εφόσον προβλέπεται, το αποτέλεσμα αυτού και την κατάσταση τυχόν εργασιών (ολοκληρωμένες, εκκρεμείς), ιαια) Στοιχεία πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης (Π.Ε.Α.) του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, εφόσον απαιτείται, ιβιβ) Αιτιολόγηση υποβολής της Ταυτότητας Κτιρίου/ Διηρημένης Ιδιοκτησίας, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στα άρθρα 55, 56 και 59 του ν. 4495/2017 και λοιπές κείμενες διατάξεις. Ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός δύναται να προσθέσει άλλους μηχανικούς, οι οποίοι, είτε ως επιβλέποντες, είτε ως εξουσιοδοτημένοι συμμετέχοντες μηχανικοί, έχουν αναλάβει τη συμπλήρωση της Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας, προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα ταυτόχρονης επισύναψης στοιχείων. γ. Η καταχώριση συνοδεύεται από τα δικαιολογητικά της παρ. 1 του άρθρου 54 του ν. 4495/2017. Συγκεκριμένα: αα) τα στελέχη των Οικοδομικών Αδειών, Αδειών Δόμησης και λοιπών πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ζζ, με τις αναθεωρήσεις και ενημερώσεις αυτών, ββ) τις δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ζζ, γγ) τα σχέδια που συνοδεύουν τις πράξεις του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ηη και αποτυπώνουν την ιδιοκτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, καθώς και τη μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται. Σε περίπτωση που η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις, εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών, δδ) το ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α., την Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου ή/και τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται σύμφωνα με τον ν. 4178/2013 και τον ν. 4495/2017, εε) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, στστ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ζζ) τον πίνακα χιλιοστών, εφόσον η Ταυτότητα Ιδιοκτησίας αφορά αυτοτελή διηρημένη ιδιοκτησία ή κοι- νόχρηστους χώρους, ηη) τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υφίσταται. δ. Μετά την εισαγωγή των ανωτέρω, την επιβεβαίωση της ορθότητας των υποβαλλόμενων στοιχείων και δικαιολογητικών και την αποδοχή του δικαιώματος για χρήση, στατιστική επεξεργασία και κοινοποίηση του περιεχομένου των δικαιολογητικών και στοιχείων που υποβάλλει – με την επιφύλαξη της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, της πνευματικής ιδιοκτησίας και των εμπορικά ευαίσθητων πληροφοριών – ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός ολοκληρώνει την υποβολή και εκδίδει το Απόσπασμα Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας, το οποίο περιλαμβάνει τα στοιχεία των καταχωρίσεων Οικοπέδου/Γηπέδου και Ιδιοκτησίας και φέρει μοναδικό κωδικό Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας και κλειδί γνησιότητας. Η διαδικασία του βήματος Β επαναλαμβάνεται για κάθε αυτοτελή ιδιοκτησία του οικοπέδου ή γηπέδου. Όλες οι καταχωρίσεις Ιδιοκτησιών εμφανίζονται στην αναζήτηση του Ηλεκτρονικού Μητρώου Ταυτότητας Κτιρίου, ανεξαρτήτως σταδίου επεξεργασίας. Αποσπάσματα Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας δύναται να περιέλθουν στη διάθεση επόμενου εξουσιοδοτημένου μηχανικού για επικαιροποίηση και έκδοση Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας. Για το χρονικό διάστημα που διαρκεί η επεξεργασία τους, δεν είναι εφικτή η τροποποίησή τους από άλλον μηχανικό. 2. Σε ακίνητα με σύσταση διηρημένης ιδιοκτησίας η Ταυτότητα Κτιρίου του συνολικού ακινήτου προκύπτει, από έναν εξουσιοδοτημένο μηχανικό, ως σύνολο των Αποσπασμάτων Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας όλων των αυτοτελών ιδιοκτησιών και των κοινόχρηστων χώρων. Σε κάθε περίπτωση, το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας εκδίδεται ανά ιδιοκτησία, που αποτελεί αντικείμενο μεταβίβασης. Άρθρο 3 Έκδοση Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας 1. Εξουσιοδοτημένος μηχανικός αιτείται την έκδοση Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας σε συνέχεια του Αποσπάσματος Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας. Εισάγει την ημερομηνία διενέργειας της αυτοψίας στην ιδιοκτησία, επιλέγει την περίπτωση α, β ή γ της παρ. 2 του άρθρου 83 του ν. 4495/2017, και, αφού επιβεβαιώσει την ορθότητα των στοιχείων, εκδίδει το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας, το οποίο φέρει μοναδικό αριθμό Πιστοποιητικού Πληρότητας και λαμβάνει κλειδί γνησιότητας. 2. Το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας περιλαμβάνει στοιχεία του Αποσπάσματος Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας και τη βεβαίωση μηχανικού της παρ. 1 του άρθρου 83 του ν. 4495/2017. Εκδίδεται από τον εξουσιοδοτημένο μηχανικό, χωρίς δυνατότητα συνυπογραφής. Η διάρκεια ισχύος του είναι δύο (2) μήνες από την ημερομηνία έκδοσης, η οποία ταυτίζεται με την ημερομηνία αυτοψίας. Προσαρτάται στις δικαιοπραξίες της παρ. 1 του άρθρου 83 του ν. 4495/2017, σε αντικατάσταση της βεβαίωσης μηχανικού, και υποβάλλεται σε δημόσια αρχή για την έκδοση διοικητικής πράξης, όπου απαιτείται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. 3. Εντός της ισχύος του, και εφόσον δεν τροποποιείται η ημερομηνία αυτοψίας, το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας δύναται να επανεκδοθεί, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί σε περισσότερες συμβολαιογραφικές ή διοικητικές πράξεις. Μετά τη λήξης ισχύος του Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας, απαιτείται επικαιροποίηση του Αποσπάσματος Ταυτότητας Κτιρίου/ Διηρημένης Ιδιοκτησίας και καταχώριση νέου Πιστοποιητικού Πληρότητας. 4.Εάν στο ακίνητο υφίστανται αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις της περίπτωσης ζ’ της παρ. 2 του άρθρου 82 του ν. 4495/2017, το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας αναφέρει σαφώς την περαίωση της δήλωσης. Εφόσον δεν έχει περαιωθεί η διαδικασία εξόφλησης του ενιαίου ειδικού προστίμου του ν. 4014/2011, του ν. 4178/2013 ή του ν. 4495/2017, καθώς και στις περιπτώσεις της παρ. 3 του άρθρου 106, της παρ. 6 του άρθρου 116 και της παρ. 5 του άρθρου 117 του ν. σ4495/2017, το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας περιέχει ρητή αναφορά για την εξόφληση ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου, καθώς και για την ανάρτηση στο πληροφοριακό σύστημα όλων των κατά περίπτωση απαιτούμενων δικαιολογητικών κατά τις διατάξεις των ν. 4014/2011, ν. 4178/2013 και ν. 4495/2017, για τις οποίες γίνεται ειδική μνεία σε κάθε δικαιοπραξία. Από τα ανωτέρω δικαιολογητικά εξαιρούνται αυτά που αφορούν στο στατικό έλεγχο των παραβάσεων, τα οποία υποβάλλονται στην προθεσμία του άρθρου 99 του ν. 4495/2017. 5.Για το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας ισχύουν κατ’ αναλογία τα προβλεπόμενα στις παρ. 4, 5, 7 και 12 του άρθρου 83 του ν. 4495 / 2017, σε σχέση με τη βεβαίωση μηχανικού της παρ. 1 του άρθρου 83. Άρθρο 4 Ενημέρωση στοιχείων Ταυτότητας Κτιρίου/ Διηρημένης Ιδιοκτησίας 1.Η ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας, κατόπιν έκδοσης άδειας για εκτέλεση οικοδομικών εργασιών στο ακίνητο που μεταβάλει πολεοδομικά – κτιριολογικά μεγέθη, πραγματοποιείται υποχρεωτικά εντός χρονικού διαστήματος τεσσάρων (4) μηνών από τη λήξη ισχύος της αδείας ,εφόσον έχουν υλοποιηθεί εργασίες, άλλως εντός τεσσάρων (4) μηνών από την ολοκλήρωση των εργασιών. Υπεύθυνος για την ενημέρωση είναι ο επιβλέπων μηχανικός και, σε περίπτωση που η διοικητική πράξη δεν απαιτεί ορισμό επιβλέποντα, ο κύριος του έργου, μέσω εξουσιοδοτημένου μηχανικού. 2. Ενημέρωση Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας πραγματοποιείται για την έκδοση νέου Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας λόγω επικαιροποίησης της ημερομηνίας αυτοψίας ή αλλαγής εξουσιοδοτημένου μηχανικού ή κυρίου του ακινήτου, καθώς και για διόρθωση πρόδηλων σφαλμάτων. 3.Σε περίπτωση σύστασης ή τροποποίησης αυτοτελών ιδιοκτησιών, οι καταχωρίσεις Οικοπέδου / Γηπέδου και Ιδιοκτησιών που δεν αντιστοιχούν πλέον σε ιδιοκτησίες, όπως περιγράφονται στη νέα σύσταση, αρχειοθετούνται. Υπόχρεος για την αρχειοθέτηση και την καταχώριση των νέων ιδιοκτησιών είναι ο κύριος του ακινήτου, μέσω εξουσιοδοτημένου μηχανικού, εντός χρονικού διαστήματος τεσσάρων (4) μηνών. Άρθρο 5 Δικαιώματα πρόσβασης μηχανικών και υπηρεσιών – Παροχή στοιχείων 1. Οι μηχανικοί, εγγεγραμμένοι στα Μητρώα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), έχουν δυνατότητα πρόσβασης στο πληροφοριακό σύστημα του Ηλεκτρονικού Μητρώου Ταυτότητας Κτιρίου, προκειμένου να αναζητούν καταχωρίσεις Οικοπέδου / Γηπέδου και Ιδιοκτησιών. Κατόπιν εξουσιοδότησης από τον υπόχρεο, κατά την καταγραφή ιδιοκτησίας, οι μηχανικοί δύνανται να έχουν πρόσβαση σε όλες τις διοικητικές πράξεις και τα τεχνικά τους στοιχεία που τυχόν είναι διαθέσιμα από το πληροφοριακό σύστημα και αφορούν το αντίστοιχο οικόπεδο ή γήπεδο. Οι μηχανικοί, οφείλουν να χρησιμοποιούν τα στοιχεία αυτά αποκλειστικά μέσα στο πλαίσιο της ιδιοκτησίας για την οποία είναι εξουσιοδοτημένοι. Η χρήση των στοιχείων αυτών εκτός των αρμοδιοτήτων που τους έχουν ανατεθεί, αποτελεί παραβίαση του Κώδικα Δεοντολογίας των Μηχανικών και ελέγχεται πειθαρχικά από τα πειθαρχικά συμβούλια του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ). 2. Ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός, παραδίδει στον υπόχρεο το Απόσπασμα Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας, σε ηλεκτρονική ή έντυπη μορφή, το οποίο φέρει ηλεκτρονικούς κωδικούς πρόσβασης σε κάθε υποβαλλόμενο αρχείο, καθώς και το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας. Εξουσιοδοτημένος μηχανικός σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 53 του ν. 4495/2017, ως τροποποιήθηκε και ισχύ- ει, είναι ο μηχανικός που ορίζεται από τους κυρίους του έργου και είναι υπεύθυνος για την εφαρμογή της πολεοδομικής νομοθεσίας, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ως κείμενες διατάξεις για την διαδικασία της ταυτότητας του κτιρίου, νοείται η εφαρμογή των άρθρων 54 και 55 του ν. 4495/2017, καθώς και η αναλυτική εφαρμογή των οριζόμενων στην παρούσα απόφαση μετά τον ορισμό του. 3. Από το πληροφοριακό σύστημα, ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός, ο ιδιοκτήτης, οι αρμόδιες υπηρεσίες, και όποιος έχει στην κατοχή του το Απόσπασμα Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας, έχει τη δυνατότητα να εκτυπώνει ακριβή αντίγραφα του Αποσπάσματος, καθώς και των στοιχείων που το συνοδεύουν. 4. Σε περίπτωση αναζήτησης στοιχείων από πρόσωπο που έχει έννομο συμφέρον, η αρμόδια υπηρεσία δόμησης χορηγεί ηλεκτρονικά αντίγραφα των στοιχείων και μελετών που συνοδεύουν το Απόσπασμα Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας. Άρθρο 6 Μεταβατικές διατάξεις 1. Οι βεβαιώσεις της παρ. 1 του άρθρου 83 του ν. 4495/ 2017 με ημερομηνία αυτοψίας έως και 31.1.2021, δύναται να χρησιμοποιηθούν μέχρι τη λήξη τους, χωρίς υποχρέωση καταχώρισης στοιχείων Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας. 2. Η υποχρέωση καταχώρισης στοιχείων Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας της περ. γ της παρ. 4 του άρθρου 49 του ν. 4495/2017 ισχύει για τις πράξεις εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών που εκδίδονται από 1.2.2021. 3. Μέχρι τη διασύνδεση του συστήματος «Ταυτότητα Κτιρίου» με τα πληροφοριακά συστήματα «e-Άδειες» και δηλώσεων αυθαιρέτων, η αναζήτηση και η καταχώριση των σχετικών στοιχείων γίνεται από τον εξουσιοδοτημένο μηχανικό. Άρθρο 7 Έναρξη Ισχύος Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος «Ταυτότητα Κτιρίου», σύμφωνα με την από- φαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας του άρθρου 62 του ν. 4495/2017. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Μπορείτε να κατεβάσετε το πλήρρες ΦΕΚ με τα σχετικά έντυπα, πιστοποιητικά κλπ από εδώ
    1 point
  7. Το πρώτο πράγμα που μας απασχολεί σε κτίρια προ 55 είναι να προϋφίστανται δομικά της συγκεκριμένης ημεροχρονολογίας και εν συνεχεία μας απασχολεί η χρήση που είχαν πριν το 1955. Υπάρχουν και προ 55 κτίρια με χρήση κατάστημα και δεν είναι όλα με χρήση κατοικία. Τώρα, στην περίπτωση που εξετάζεις, αν έχεις διαθέσιμα στοιχεία τα οποία να τεκμηριώνουν την προΰπαρξη του κτιρίου, ως αυτό έχει σήμερα και δεν υπάρχουν στο ακίνητο μεταγενέστερες του 1955 αυθαίρετες κατασκευές, τότε δευτερευόντως θα εξεταστεί και αυτό που σε προβληματίζει. Αναφέρεις ότι λειτούργησε κατάστημα ενώ δεν γνωρίζει κανείς ποια χρήση είχε πριν το έτος 1955. Στο ε9 έχεις χρήση καταστήματος. Για δική σου διασφάλιση ζήτησε από το λογιστή του πελάτη να σου βγάλει από το ταξινετ Ε9 από το 2011. Να δεις δειγματοληπτικά για κάποιο έτος, αν το δήλωνε κατάστημα και ως προ 55 κτίριο πριν 9-10 χρόνια. Επιπλέον, θα δεις και την εικόνα που παρουσιάζει το κτίριο αλλά και το εσωτερικό του. Αν για παράδειγμα δεις έναν ενιαίο χώρο 200 τμ με ένα 2 w.c τότε όπως αντιλαμβανόμαστε ότι έχουμε μάλλον κατάστημα. Υπάρχει σοβαρή πιθανότητα αν το κατάστημα λειτούργησε ως ΚΥΕ να εκδόθηκε άδεια λειτουργίας. Άρα, υποτίθεται ότι ελέγχθηκε και επιβεβαιώθηκε ότι το κτίριο ήταν προ 55. Δεν βλέπω για ποιο λόγο να θες να γράψεις χρήση κατοικία στη βεβαίωση για μεταβίβαση. Εσυ καλείσαι να τεκμηριώσεις στην ΤΕ για ποιο λόγο το συγκεκριμένο-προς μεταβίβαση ακίνητο εμπίπτει στην εξαίρεση του άρθρου 82.
    1 point
  8. Αν εχει μεγαλη αξια σκεψου του. Αν οχι, μην ασχολεισαι, περασε το στη στηλη εξοδων που δεν εκπιπτει ο ΦΠΑ
    1 point
  9. Κανένας. Βάζεις τεμάχια. Όσα κρίνεις ότι απαιτούνται (ανά δωμάτιο ή με βάση την παροχή σε m3/h).
    1 point
  10. Το σχολιάζω απλά να υπάρχει ως ενημέρωση να υπάρχει για αν το (ξανα)θυμηθούμε: Σε περίπτωση χρεωστικού το πρότιμο υποβάλλεται για δύο κακές πράξεις, την μη υποβολή εμπρόθεσμα της περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ και την μη καταβολή εμπρόθεσμα του φόρου (ΦΠΑ). Για την μη υποβολή της δήλωσης (ν.4174/2013, άρθρο 54) 100€ στα απλογραφικά/διπλογραφικά αν η δήλωση είναι πιστωτική ή μηδενική 250€ στα απλογραφικά αν η δήλωση είναι χρεωστική 500€ στα διπλογραφικά αν η δήλωση είναι χρεωστική Για την μη καταβολή του φόρου (δηλ. για χρεωστική δήλωση): τόκοι εκπρόοθεσμης καταβολής (ν.4174/2013, άρθρο 53) πρόστιμο εκπρόθεσμης καταβολής (ν.4174/2013, άρθρο 57)
    1 point
  11. Αυτό που λες μπορεί να γίνει όταν έχεις κτίριο νόμιμο. Οπότε μπορείς να εκδόσεις την άδεια κατεδάφισης, να εκδόσεις βεβαίωση για τη μεταβίβαση χωρίς πρόβλημα και στη συνέχεια ο νέος ιδιοκτήτης να το κατεδαφίσει. Όταν όμως υπάρχουν αυθαίρετα τμήματα για να εκδοθεί βεβαίωση και να μεταβιβαστεί το ακίνητο θα πρέπει όλα τα αυθαίρετα τμήματα είτε να έχουν τακτοποιηθεί είτε να έχουν νομιμοποιηθεί (με έκδοση άδειας) είτε να έχουν κατεδαφιστεί.
    1 point
  12. Δεν χρειαζόταν η απόφαση Χριστόφορε. Το ξέραμε ήδη ... Υπεύθυνοι για την "ορθή συμπλήρωση των στοιχείων της ηλεκτρονικής καταχώρισης" του ακινήτου. Το γράφει ήδη στο manual και είναι το κύριο αντικείμενο της υπηρεσίας που προσφέρει ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός ως συμπλήρωση της ΗΤΚ. Συμπληρώνει τα κουτάκια ... Πέραν αυτού όμως ο σωστός μηχανικός είναι ελεύθερος να κρίνει αν θα προσφέρει στον πελάτη του και άλλες υπηρεσίες για τις οποίες είναι επαγγελματικά εξουσιοδοτημένος ...
    1 point
  13. 1 point
  14. Γραφώ το εξής κείμενο: Οι αυθαιρεσίες έχουν τακτοποιηθεί με την δήλωση Α/Α ********** και ηλεκτρονικό κωδικό ************ του νόμου 4178/2017 και έχουν υποβληθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΕΕ, μαζί με όλα τα δικαιολογητικά και μελέτες , που έχω στην κατοχή μου. Επίσης θεωρώ ότι θα σου ζητηθεί το 5σέλιδο της υπαγωγής του Ν4178
    1 point
  15. Σε τέτοιες ερωτήσεις μπορεί κάποιος να απαντήσει μόνο υποθετικά, οπότε θα σας προέτρεπα, απαντώντας δηλαδή πρώτα στο 4ο ερώτημά σας, να απευθυνθείτε σε κάποιον πολιτικό μηχανικό ο οποίος να έχει εμπειρία στις στατικές μελέτες και αν ειναι δυνατόν και σε επισκευές/ενισχύσεις, να τον φωνάξετε να δει την πολυκατοικία από κοντά και να του δείξετε και τη στατική μελέτη σε συνδυασμό με όποιο άλλο στοιχείο εκείνος κρίνει ότι χρειάζεται για να εκτιμήσει κατάλληλα την κατάσταση της κατασκευής. Πολύ σημαντικό στοιχείο είναι η κατευθύνσεις των ρωγμών, η 'εικόνα' δηλαδή που έμφανίζουνε σε κάτοψη, το εύρος τους και φυσικά η θέση τους στην άνω ή στην κάτω πλευρά της πλάκας. Εάν η εκτίμηση των μηχανικών που έλεγξαν την οικοδομή μετα το σεισμό του 1999 ήταν ότι η εμφάνιση των ρωγμών οφείλεται στην έλλειψη αρμού διαστολής, να ξέρετε ότι οι ρωγμές προϋπήρχανε του σεισμού και απλά κατά τη διάρκεια του σεισμού γίνανε περισσότεροι εμφανείς. 1. Αρκετά σοβαρό αρκετά ώστε δημιουργηθούν ρωγμές κατά τη σκλήρυνση του σκυροδέματος. Ουσιαστικά πρόκειται για μια μορφή 'αστοχίας' η οποία μπορεί στις περισσότερες περιπτώσεις να επιδιορθωθεί. Αν όμως δεν επιδιορθωθεί οδηγεί σε οξείδωση του οπλισμού, ο οποίος με το πέρασμα του χρόνου 'μικραίνει' και άρα μειώνεται η αντοχή του. 2. Θεωρητικά ναι, αν πρόκειται για την κατάλληλη ρητίνη κι έχει γίνει σωστή εφαρμογή σταματάει την πρόοδο της οξείδωσης του οπλισμού. Κανείς δεν ξέρει όμως αν έχει υπάρξει οξείδωση του οπλισμού των πλακών πριν την εφαρμογή της ρητίνης και για πόσον καιρό. Κάποιος μηχανικός με εμπειρία στις επισκευές και συντηρήσεις θα μπορούσε με διάφορες μεθόδους να το εκτιμήσει. 3. Κανείς δεν μπορεί να σας απαντήσει σε αυτό με βεβαιότητα από εδώ, δεν εχουμε κανένα απολύτως στοιχείο για να το κρίνουμε, αλλά πολύ χοντρικά εάν δεν εμφανίστηκαν στην κατασκευή άλλες ρωγμές πέρα των πλακών το 99 (βασιζόμενος στην πραγματογνωμοσύνη των συναδέλφων που την ήλεγξαν) και ο σεισμός έχει χαρακτηριστικά όμοια με το 99 και ένταση περίπου 6, δε θα έχει πρόβλημα. 4. Πρεπει να το συζητήσετε με το μηχανικό σας. Από απλό έλεγχο της στατικής μελέτης της και της εφαρμογής της μέχρι και μετασεισμικό έλεγχο της κατασκευής με επαναυπολογισμό της για σεισμό και ενίσχυση της αν χρειαστεί. Όλα αυτά που θα σας γράψουμε εδώ πέρα δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση τεχνική συμβουλή αλλά προτροπή να απευθυνθείτε σε έναν καλό πολιτικό μηχανικό γιατί το πρόβλημα είναι πολυπαραγοντικό και κανείς μόνο από το μήνυμα σας δε θα μπορέσει να σας απαντήσει με σαφήνεια κι επιστημονικα.
    1 point
  16. Φρόντισε να έχεις πρόσβαση για εξαέρωση και πιθανή αλλαγή σώματος, χωρίς να ξηλώσεις όλο το έπιπλο.
    1 point
  17. @χαιδω Δεν υπάρχει άδεια λειτουργίας για καταστήματα που δεν είναι υγειονομικού ενδιαφέροντος.
    1 point
  18. @Alejandro_92-Δεν γίνεται αναφορά στις διατάξεις του άρθρου 116 ,ότι αυθαίρετες κατασκευές προγενέστερες του χαρακτηρισμού,εξαιρούνται της διαδικασίας,και ως εκ τούτου,θα πρέπει να ακολουθήσεις την διαδικασία του άρθρου 116. @KOKARADI-H μεταβίβαση του ακινήτου με εξόφληση του 30% του προστίμου,πριν την θετική κρίση της επιτροπής του άρθρου 116,είναι δυνατή και προβλέπεται από τον Νόμο,στο άρθρο 116 παρ.6: 6. Η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπραγμάτων δικαιωμάτων σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις, για τα οποία απαιτείται έγκριση της επιτροπής του παρόντος, μπορεί να πραγματοποιηθεί μετά την υποβολή των δικαιολογητικών της περίπτωσης α της παραγράφου 2 και την καταβολή ποσοστού 30% του συνολικού ποσού του προστίμου, την υποχρέωση δε ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναλαμβάνει ο νέος κύριος, με ειδική μνεία στο σχετικό συμβολαιογραφικό έγγραφο. *Στο ηλεκτρονικό σύστημα αυθαιρέτων του ΤΕΕ,σε δήλωση με επιλογή "Εντός παραδοσιακού/προστατευόμενων κλπ) ΜΕ διαδικασία επιτροπής",σε στάδιο "Αρχική Υποβολή",όπως προβλέπεται, και σε αναμονή της κρίσης της Επιτροπής,υπάρχει αίτημα "Έκδοσης εντολής πληρωμής 30% για δικαιοπραξία".Αφού εξοφληθεί και "με ειδική μνεία στο συμβολαιογραφικό έγγραφο",όπως αναφέρει η παρ.6 του άρθρου 116,το ακίνητο μεταβιβάζεται,με όλες τις υποχρεώσεις που ενδεχομένως απορρέουν μετά την κρίση της επιτροπής του άρθρου 116,μεταφερόμενες στον νέο ιδιοκτήτη (ενδεικτικά αναφέρω,επιβολή εργασιών προσαρμογής,καθαιρέσεις κλπ.) Το τι επιτρέπεται από τον νόμο (τα παραπάνω που ανέφερα),είναι διαφορετικό θέμα από την επιλογή των συμβαλλομένων ,ο μεν να μεταβιβάσει όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από μια υπαγωγή του άρθρου 116,ο δε,να τις αναλάβει,με το ρίσκο της επιβολής εργασιών προσαρμογής που μπορεί να συμπεριλαμβάνουν ακόμη και καθαιρέσεις κτισμάτων. Υποχρέωση μας είναι,να ενημερώνουμε πλήρως τον πελάτη για αυτά που ισχύουν και για τις ενδεχόμενες υποχρεώσεις που μπορεί να προκύψουν.Αυτός αποφασίζει. (Εξ άλλου,για παράδειγμα,υπάρχουν μεταβιβαστικές πράξεις μεριδίων,που αφορούν ιδιοκτήτες που κατέχουν μερίδιο του "προβληματικού",ας το ονομάσουμε κατά παραδοχή,ακινήτου,με επιτροπή,οι οποίοι ούτως ή άλλως,συμμετέχουν ήδη στην διαδικασία).
    1 point
  19. εχουμε και αυτο, ΚΕΔΕ: ξανά στο τραπέζι του ΥΠΕΝ οι ρυθμίσεις για ΤΠΣ και εκτός σχεδίου δόμηση ΚΕΔΕ: ξανά στο τραπέζι του ΥΠΕΝ οι ρυθμίσεις για ΤΠΣ και εκτός σχεδίου δόμηση https://ecopress.gr/kede-sto-trapezi-tou-ypen-oi-rythmiseis-gia-tps-kai-ektos-schediou-domisi/ υγ μηπως να επαιρναν κι ενα ακομα τραπεζι με πολλα συρταρια να καταχωνιαζαν αυτην την ταυτοτητα...? Λεω...μηπως???
    1 point
  20. Προς τη σωστή κατεύθυνση οι προτάσεις των δυο συναδέλφων. Είχαμε τους ίδιους προβληματισμούς στις συζητήσεις μας εδώ στο φόρουμ, κατά την ψήφιση του νομοσχεδίου και κατά τις πρώτες μέρες από την έναρξη ισχύος του νόμου. Δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος ότι θα γίνουν μεγάλες αλλαγές στις περιπτώσεις των κατά παρέκκλιση άρτιων γηπέδων. Τουλάχιστον, να αποσαφηνιστούν τα θέματα που εξ αρχής μας απασχολούν όπως πχ όροι δόμησης εντός περιοχών ΓΠΣ, συνενώσεις, αρτιότητα απομένοντων γηπέδων αιτία απαλλοτρίωσης κλπ. Αναμένουμε την ερμηνευτική εγκύκλιο.
    1 point
  21. Πρέπει να κάνουμε μία σελίδα patreon για εσένα, το έργο που προσφέρεις δωρεάν στους συναδέλφους σου είναι τεράστιο! Πραγματικά σε ευχαριστούμε!
    1 point
  22. Σαφώς, αλλά όχι για το βραχώδες που προανέφερα. Εκεί μας ενδιαφέρει κυρίως η ολίσθηση. Και μια παράκληση. Δεν είναι απαραίτητο να επιδοκιμάζεις κάθε μου απάντηση. Θα νομίσουν ότι είμαστε συνεννοημένοι...
    1 point
  23. Προς το παρόν δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο ή πιστοποίηση για τις τριδιάστατες εκτυπωμένες κατασκευές. Μάλιστα δεν υπάρχει ούτε η στοιχειώδης ενημέρωση για τους απλούς 3D printer που τυπώνουν πλαστικό, ότι πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο σε πολύ καλά αεριζόμενο χώρο. Κατά την εκτύπωση δημιουργούνται αμέτρητα μικροσωματίδια πλαστικού που δεν κάνει να τα εισπνέουμε.
    1 point
  24. Είναι πολύ σημαντικό που ενδιαφέρεσαι.
    1 point
  25. Δίνει τη δυνατότητα η ανώτερη στάθμη να διαφοροποιείται από τον τυπικό όροφο. Οπότε στα πεδία αυτά δίνεται το ύψος και η δόμηση της τελευταίας στάθμης.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.