Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      17.206


  2. KF

    KF

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      2.236


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      6.316


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      25.855


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/07/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Μην το ψιλοψιριζεις γιατι στο τελος θα χασεις το δασος. Ο αρμος συνεπαγεται μη υπαρξη θεση κοντου στυλου και η μεταλλικη διατομη το μονο που προσφερει ειναι μικρη αυξηση της διατμητης αντοχης του στυλου (λεμε μικρη γιατι δεν γινεται περισφιξη οπως με τα μεταλλικα κολλαρα). Και κοιτα (αν δεν το εχεις υποψη) το ΦΕΚΒ 447/5-3-2004 $ 18.4.9.2 ($9 με τα σχολια)
    3 points
  2. Σε νεο για δυο λογους 1) Ο Αρχιτεκτονας δεν ηθελε καμμια μεταβολη στη διαταξη και 2) Ο στυλος εβγαινε μεγαλος και εμποδιζε αρχιτεκτονικα (βλεπεις τον πρωτο λογο τον εχουν οι Αρχιτ.(μην πω καμμια βαρια κουβεντα και με διαγραψουν τωρα στα γεραματα) Βεβαια σε αυτη την περιπτωση πρεπει να μπει κατα τη γνωμη μου αρμοκαλυπτρο μεσα -εξω γιατι τα ψευτοοπλισμενα σοβατισματα δεν βοηθουν Εμφανιζεται ρωγμη με ολα τα επακολουθα (υγρασιες κ.λ.π)
    3 points
  3. Όχι, αλλά δεν συνηθίζεται. Το σωστό είναι να υπάρχει συμφωνία ποσοστών συνιδιοκτησίας με τις ιδιόχρηστες επιφάνειες. Το ποσοστό δόμησης είναι αυτό που μπορεί να διαφοροποιηθεί κι επίσης θέλει προσοχή η παρουσίαση του πίνακα
    2 points
  4. Μπήκε παράταση για 30/10/22.
    2 points
  5. Τώρα, για να καταλάβω, επειδή είμαι και από χωριό...θα πάει ο άλλος να πληρώσει για να μείνει σε σκηνή σε ταράτσα πολυκατοικίας, ενώ μπορεί να μείνει σε διαμέρισμα πολυτελείας με τις ανέσεις του και την ασφάλειά του; (εκτός αν υπάρχει διαφορά τιμής βεβαίως οπότε γίνεται συζητήσιμο) Μήπως στην αναζήτηση του νέου και του πρωτοποριακού έχει χαθεί το μέτρο; (λέω εγώ τώρα...)
    2 points
  6. Το έκανα αλλά ταυτόχρονα το μετάνιωσα κιόλας.Είναι βέβαιη η παράταση κατά τη γνώμη μου και στεναχωριέμαι όχι τόσο για τα χαμένα κεφάλαια του οφελούμενου ,αλλα κυρίως γιατί συνεχίζεται η απαξίωση του κλάδου μας.
    2 points
  7. Μονίμως «υπό κατηγορία» για όλες τις ανεπάρκειες της Πολιτείας είναι εδώ και δεκαετίες οι πολεοδομίες. Και η αλήθεια είναι ότι ορισμένες από αυτές εξακολουθούν σήμερα να έχουν πολύ περιορισμένες επιδόσεις στην ταχύτητα έκδοσης οικονομικών αδειών ή ελέγχου των απαραίτητων δικαιολογητικών. Από την άλλη πλευρά, η μεταφορά των υπηρεσιών δόμησης στους δήμους δείχνει να έχει αποτύχει, καθώς η Πολιτεία ουδέποτε μερίμνησε για την επαρκή στελέχωσή τους. Το υπουργείο Περιβάλλοντος αποφάσισε με νέα ρύθμιση να καταργήσει τον αδειοδοτικό ρόλο των πολεοδομιών σε μια λογική «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι». Το πραγματικό πρόβλημα όμως παραμένει και ενισχύεται: η δαιδαλώδης, διάτρητη, περιπτωσιακή πολεοδομική νομοθεσία. Προ δεκαημέρου το υπουργείο Περιβάλλοντος κατέθεσε ρύθμιση στη Βουλή («χαμένη» μέσα σε ένα τεράστιο σχέδιο νόμου για τις ΑΠΕ) με την οποία προτείνει την «αυτόματη» έκδοση των οικοδομικών αδειών, χωρίς έλεγχο από την υπηρεσία δόμησης (παρά μόνο για το τοπογραφικό που συνοδεύει την άδεια). Πρόκειται για ακόμα ένα λιθαράκι στην απαξίωση των πολεοδομιών, οι οποίες δείχνουν πλέον να μην έχουν λόγο ύπαρξης. Βασική αιτιολογία είναι η επιτάχυνση του χρόνου έκδοσης των αδειών, καθώς για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, οικοδομή ίσον ανάπτυξη. Η αλήθεια είναι ότι οι αιτιάσεις του υπουργείου έχουν μια βάση. Σύμφωνα με στοιχεία από τη βάση δεδομένων του Τεχνικού Επιμελητηρίου (για το διάστημα Ιουνίου – Οκτωβρίου 2021), σε αρκετές πολεοδομίες χρειάζονται μήνες για τη διεκπεραίωση ενός φακέλου. «Πρωταθλητές» στις καθυστερήσεις είναι οι υπηρεσίες δόμησης Αμαρουσίου (έως 136 ημέρες για την έκδοση μιας άδειας) και Αργοστολίου (133), ενώ ακολουθούν οι πολεοδομίες Αθήνας (132), Σύρου και Σερρών (131), Λευκάδας (130), Ηρακλείου και Νίκαιας Ρέντη (129), Ρεθύμνου (126) και Παγγαίου (125). Για την έγκριση ενός τοπογραφικού διαγράμματος τις χειρότερες επιδόσεις είχαν οι υπηρεσίες δόμησης Αργοστολίου, Χανίων, Σύρου (έως 132 ημέρες), Αμαρουσίου (131) και Καλλιθέας (124), ενώ τους καλύτερους χρόνους πέτυχαν οι πολεοδομίες Καρύστου, Ναυπακτίας, Κατερίνης, Σιντικής Σερρών και Σιθωνίας. Αρκετές είναι και οι πολεοδομίες στις οποίες ο ρυθμός έγκρισης αδειών είναι χαμηλός. Για παράδειγμα, το προαναφερθέν διάστημα η πολεοδομία Κηφισιάς είχε εκδώσει 6 άδειες με προέγκριση σε 42 αιτήσεις, η Καβάλα 8 άδειες σε 74 αιτήσεις, η Θεσσαλονίκη 4 στις 23, το Ρέθυμνο 12 στις 105, στα Χανιά μόλις 5 άδειες στις 186 αιτήσεις. «Δώδεκα έτη μετά τον “Καλλικράτη”, η μεταφορά των υπηρεσιών δόμησης στους δήμους απέτυχε», σημειώνει η ομοσπονδία μηχανικών Δημοσίου. Πού οφείλεται αυτό; Ο Θεόδωρος Μινέσχος είναι υπεύθυνος στο τμήμα έκδοσης αδειών της υπηρεσίας δόμησης Κηφισιάς. «Πριν από κάποια χρόνια, η Πολιτεία αποφάσισε ότι οι πολεοδομίες ήταν διεφθαρμένες και έτσι έκανε υποχρεωτική την ηλεκτρονική υποβολή των φακέλων για την έκδοση οικοδομικής άδειας. Η διαδικασία μπορεί να έγινε ψηφιακή, δεν έχει όμως απλοποιηθεί. Η πολεοδομική νομοθεσία είναι πολύ περίπλοκη και για τον λόγο αυτό ο υπάλληλος πρέπει να είναι πολύ ακριβής στον τρόπο που εκφράζεται. Οι μηχανικοί συχνά χρειάζονται και αυτοί βοήθεια. Προσωπικά έχω κάνει 60 παρατηρήσεις σε φάκελο οικοδομικής άδειας από πολύ έμπειρο γραφείο. Μόνο για να τις γράψω, θα χρειαστώ 1-2 ημέρες. Επιπλέον, οι υπηρεσίες είναι δραματικά υποστελεχωμένες. Αυτή τη στιγμή στην υπηρεσία δόμησης Κηφισιάς δύο άνθρωποι πρέπει να ελέγξουμε 60 διαγράμματα κάλυψης. Ενδιάμεσα πρέπει να απαντήσεις στα δικαστήρια που επέβαλαν διακοπή εργασιών σε κάποια υπόθεση, στα άπειρα τηλέφωνα του κόσμου κ.ο.κ. Αν δεν απλοποιηθεί η νομοθεσία, τα υπόλοιπα δεν έχουν νόημα». Για πολλούς, η μεταφορά των πολεοδομιών από τις (τότε) νομαρχίες στους δήμους έχει αποτύχει. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα την προηγούμενη εβδομάδα η πανελλήνια ομοσπονδία μηχανικών του Δημοσίου (ΠΟΕΜΔΥΔΑΣ), από τους 332 δήμους της χώρας, οι 168 μόλις δήμοι (51%) διαθέτουν Υπηρεσία Δόμησης. Από αυτές, οι 98 λειτουργούν με ελλιπέστατο προσωπικό. «Δώδεκα έτη μετά τον “Καλλικράτη”, η μεταφορά των υπηρεσιών δόμησης στους δήμους απέτυχε», σημειώνει η ΠΟΕΜΔΥΔΑΣ. Ταυτόχρονα όμως στρέφεται κατά της κατάργησης των ελέγχων των οικοδομικών αδειών από τους δήμους, προειδοποιώντας ότι θα οδηγήσει σε μια νέα γενιά αυθαιρέτων. Ο Σύλλογος Πολιτικών Μηχανικών βλέπει την κατάργηση των ελέγχων ως θετική, για την επιτάχυνση της έκδοσης αδειών. «Τα συναισθήματά μας είναι ανάμεικτα. Από τη μια πλευρά η ευθύνη του μηχανικού δεν είναι ξεκάθαρη, από την άλλη πλευρά υπάρχει ανάγκη για ανάπτυξη και οικοδομική άνθηση», εκτιμά ο πρόεδρός του, Βασίλης Μπαρδάκης. «Κατά τη γνώμη μας, θα ήταν καλό να συνεχιστεί ο έλεγχος των αδειών από τις πολεοδομίες μέχρι την έκδοση του ψηφιακού χάρτη». Οι αρχιτέκτονες Ο Νέστορας Κανέλλος είναι «μάχιμος» αρχιτέκτονας. «Οντως υπάρχει υποστελέχωση στις πολεοδομίες, το μεγάλο πρόβλημα όμως είναι η πολεοδομική νομοθεσία. Η νομοθεσία είναι ένα… μπάχαλο, γεμάτη κενά και παραθυράκια, ενώ τροποποιείται συνεχώς. Ως αποτέλεσμα, υπάλληλοι στις πολεοδομίες και ιδιώτες μηχανικοί πασχίζουμε να μην κάνουμε λάθος. Ενα σημαντικό μέρος της καθυστέρησης αφορά άλλα όργανα του κράτους, όπως το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής και τις υπηρεσίες του υπ. Πολιτισμού. Αυτό που βλέπω να κάνει το υπ. Περιβάλλοντος με τις ρυθμίσεις είναι ότι, αφού οι πολεοδομίες δεν τα βγάζουν πέρα με λίγους υπαλλήλους και πολύπλοκη νομοθεσία, πετάει το μπαλάκι στους μηχανικούς, οι οποίοι κινδυνεύουν να βρίσκονται κάθε τόσο στα δικαστήρια».
    1 point
  8. Τα άρθρα του Ν.4951/22 ΦΕΚ 129/Α/04.07.2022 που αφορούν χωροταξικά και πολεοδομικά θέματα και ζητήματα αδειοδότησης είναι τα παρακάτω: Άρθρο 152 Μητρώο πιστοποιημένων αξιολογητών χωρικών μελετών - Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 95 του ν. 4759/2020 Άρθρο 153 Παραβάσεις - Διοικητικές κυρώσεις - Προσθήκη άρθρου 95Α στον ν. 4759/2020 Άρθρο 154 Αρμοδιότητα πρότασης προεδρικού διατάγματος του άρθρου 25 του ν. 2508/1997 - Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου 25 του ν. 2508/1997 Άρθρο 155 Προέγκριση οικοδομικών αδειών - Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 35 του ν. 4495/2017 Άρθρο 156 Διαδικασία ελέγχου οικοδομικής άδειας - Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 38 του ν. 4495/2017 Άρθρο 157 Διάγραμμα κάλυψης - Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 39 του ν. 4495/2017 Άρθρο 158 Συγκρότηση Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων - Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 24 του ν. 4495/2017 Άρθρο 159 Εγκατάσταση αυθαίρετης αλλαγής χρήσης - Τροποποίηση άρθρου 86 του ν. 4495/2017 Άρθρο 160 Προσδιορισμός χρόνου εκτέλεσης αυθαίρετων κατασκευών - Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 87 του ν. 4495/2017 Άρθρο 161 Ρύθμιση χρήσεων γης που αφορούν την περιοχή «Ελαιώνας» Άρθρο 162 Εξουσιοδοτική διάταξη για τους σταθμούς επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων - Αντικατάσταση περ. (β) παρ. 7 άρθρου 114 του ν. 4070/2012 Άρθρο 163 Χρόνος ισχύος της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων - Τροποποίηση παρ. 8 άρθρου 2 του ν. 4014/2011 Άρθρο 164 Εξουσιοδοτικές διατάξεις για τους Πιστοποιημένους Αξιολογητές Χωρικών Μελετών - Αντικατάσταση παρ. 1, προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 98 του ν. 4759/2020 Άρθρο 155 Προέγκριση οικοδομικών αδειών - Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 35 του ν. 4495/2017 Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 35 του ν. 4495/2017 (Α΄ 167) τροποποιείται, προκειμένου να προβλεφθεί ότι η προέγκριση οικοδομικής άδειας είναι προαιρετική και αφορά όλες τις κατηγορίες οικοδομικών αδειών του άρθρου 36 του ιδίου νόμου, στο δεύτερο εδάφιο ο «όγκος» αντικαθίσταται από το «ύψος», προστίθεται τελευταίο εδάφιο, και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής: «1. Η διαδικασία προέγκρισης για την έκδοση οικοδομικής άδειας είναι προαιρετική και αφορά κάθε κατηγορία έκδοσης άδειας του άρθρου 36. Η διαδικασία προέγκρισης άδειας αναθεώρησης είναι προαιρετική, εφόσον αφορά σε μεταβολή των πολεοδομικών μεγεθών κάλυψης, ύψους και όγκου. Εναλλακτικά απαιτείται η έγγραφη βεβαίωση των υποπερ. βα) και ββ) της περ. β της παρ. 2 του άρθρου 38.». Άρθρο 156 Διαδικασία ελέγχου οικοδομικής άδειας - Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 38 του ν. 4495/2017 Στην περ. β) της παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 4495/2017 (Α΄167), περί οικοδομικών αδειών που εξαιρούνται προέγκρισης, προστίθενται οι κατηγορίες αδειών 1 και 2, προβλέπονται τα υποβαλλόμενα ηλεκτρονικά στοιχεία τους και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής: «2. Οι οικοδομικές άδειες, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν, εκδίδονται ως εξής: α) Οι άδειες που εμπίπτουν στον τρόπο έκδοσης των Κατηγοριών 1, 2 και 3 με προέγκριση του άρθρου 36 εκδίδονται αυτόματα, ύστερα από την ηλεκτρονική υποβολή του φακέλου με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τις αναγκαίες μελέτες, που προβλέπονται στο άρθρο 40. Ο αριθμός οικοδομικής αδείας που εκδίδεται ηλεκτρονικά, αναρτάται αμελλητί στο διαδίκτυο και επιτρέπεται η έναρξη των οικοδομικών εργασιών. Οι ανωτέρω έλεγχοι διενεργούνται εντός τριών (3) εργασίμων ημερών από την ημερομηνία υποβολής του φακέλου. β. Οι άδειες που εμπίπτουν στον τρόπο έκδοσης των Κατηγοριών 1, 2 και 3 χωρίς προέγκριση του άρθρου 36, εκδίδονται αυτόματα, ύστερα από την ηλεκτρονική υποβολή του φακέλου με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τις αναγκαίες μελέτες, που προβλέπονται στο άρθρο 40. Μεταξύ των υποβαλλόμενων ηλεκτρονικά στοιχείων, συμπεριλαμβάνεται: βα) για τις Κατηγορίες 1 και 2, υποχρεωτική έγγραφη βεβαίωση της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ., στην οποία αναγράφονται οι όροι δόμησης που ισχύουν στη θέση του ακινήτου, οι κατά περίπτωση απαραίτητες εγκρίσεις φορέων και υπηρεσιών και ελέγχεται το τοπογραφικό διάγραμμα, και ββ) για την Κατηγορία 3, υποχρεωτική έγγραφη βεβαίωση της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ., στην οποία αναγράφονται οι όροι δόμησης που ισχύουν στη θέση του ακινήτου, οι κατά περίπτωση απαραίτητες εγκρίσεις φορέων και υπηρεσιών. Η ανωτέρω έγγραφη βεβαίωση για τις υποπερ. βα) και ββ) εκδίδεται εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την υποβολή της σχετικής αίτησης. Η ανωτέρω έγγραφη βεβαίωση συνοδεύεται υποχρεωτικά από υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α΄75) του μελετητή μηχανικού, ότι δεν έχουν μεταβληθεί οι όροι και οι προϋποθέσεις δόμησης στην περιοχή του ακινήτου για το οποίο εκδόθηκε. Ο αριθμός οικοδομικής άδειας που εκδίδεται ηλεκτρονικά, αναρτάται αμελλητί στο διαδίκτυο και επιτρέπεται η έναρξη των οικοδομικών εργασιών. Η αρμόδια Υ.ΔΟΜ. διενεργεί υποχρεωτικά δειγματοληπτικό έλεγχο της νομιμότητας των υποβαλλόμενων μελετών και στοιχείων, σε ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) τουλάχιστον των οικοδομικών αδειών που χορηγούνται με την ανωτέρω διαδικασία. Ο υποχρεωτικός δειγματοληπτικός έλεγχος διενεργείται ανά εξάμηνο για τις άδειες του παρελθόντος εξαμήνου.». Ν.4951-2022 ΦΕΚ 129-Α-04.07.2022.pdf
    1 point
  9. για ομορα γηπεδα ή οικοπεδα... Άρθρο 52 Ενιαία έκταση βιομηχανικών εγκαταστάσεων σε περίπτωση μίσθωσης ή κτήσης όμορων γηπέδων ή οικοπέδων Όμορα γήπεδα ή οικόπεδα σε περιοχές με βιομηχανική χρήση που ανήκουν στον ίδιο ιδιοκτήτη ή έχουν μισθωθεί με μακροχρόνια μίσθωση από τον ίδιο μισθωτή, θεωρούνται ενιαία έκταση, εφαρμόζονται οι ισχύοντες στην περιοχή, για τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις, όροι δόμησης, για το σύνολο της έκτασης αυτής και εκδίδονται όλες οι απαιτούμενες άδειες και οι προβλεπόμενες κατά περίπτωση εγκρίσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες για το σύνολο της έκτασης αυτής. Μετά τη λήξη της μίσθωσης και σε περίπτωση μη ανανέωσης αυτής ή αλλαγής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος με αποτέλεσμα τα γήπεδα ή οικόπεδα να μην ανήκουν στον ίδιο ιδιοκτήτη, ο ιδιοκτήτης οφείλει να καθαιρέσει κάθε κατασκευή ή χρήση που πραγματοποιήθηκε καθ’ υπέρβαση των όρων δόμησης της ιδιόκτητης έκτασης, όπως αυτοί ίσχυαν επί της ιδιόκτητης έκτασης κατά την εγκατάσταση της κατασκευής ή κατά τον χρόνο λήξης της μίσθωσης ή μεταβολής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Άρθρο 46 Παρατάσεις οικοδομικών αδειών – Τροποποίηση άρθρου 52 ν. 4710/2020 Οι προθεσμίες του άρθρου 52 του ν. 4710/2020 (Α΄ 142), περί ισχύος των οικοδομικών αδειών, παρατείνονται και το άρθρο 52 διαμορφώνεται ως εξής: «Άρθρο 52 Παρατάσεις οικοδομικών αδειών Η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και των τυχόν αναθεωρήσεων αυτών που προβλέπονται στις παρ. 5 και 6 του άρθρου 50 του ν. 4495/2017, καθώς και όσων εκδόθηκαν σύμφωνα με τον ν. 4495/2017 έως τις 30.12.2020, παρατείνεται έως τις 31.12.2024.». Άρθρο 43 Εγκαταστάσεις σταδίου «Καραϊσκάκη» – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 8 ν. 2947/2001 Στο τέλος του πρώτου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 8 του ν. 2947/2001 (Α’ 228), περί χωροθέτησης των λειτουργιών του σταδίου «Καραϊσκάκη», προστίθενται νέες εγκαταστάσεις, και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής: «3. Στις εγκαταστάσεις του σταδίου αυτού, πλην των κυρίως αθλητικών χρήσεων, επιτρέπεται και η χωροθέτηση των ακόλουθων συμπληρωματικών λειτουργιών: Καταστημάτων αθλητικών ειδών, αιθουσών πολλαπλών αθλητικών χρήσεων, εντευκτηρίων, γραφείων, κέντρων αποκατάστασης και υποστήριξης για άτομα με αναπηρία και εμποδιζόμενα άτομα, αθλητικών τραυματισμών και βελτιστοποίησης της φυσικής απόδοσης και κέντρων παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών φροντίδας, κινησιοθεραπείας και φυσιοθεραπείας, εστιατορίων, αναψυκτηρίων και μικτών καταστημάτων τροφίμων, κλειστών αιθουσών κινηματογράφου, καθώς και αιθουσών πολλαπλών χρήσεων πολιτισμού, αναψυχής και εμπορικών χρήσεων. Ο ανώτατος συντελεστής δόμησης των ανωτέρω χρήσεων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το δέκα τοις εκατό (10%) του ανώτατου συντελεστή δόμησης που καθορίζεται στην περ. ε’ της παρ. 2 του παρόντος άρθρου.». περισσοτερα εδω http://www.opengov.gr/minenv/?p=12383 ολη η διαβουλευση εδω http://www.opengov.gr/minenv/wp-content/uploads/downloads/2022/07/Σχέδιο-νόμου-ΥΠΕΝ.pdf
    1 point
  10. @body125z Η διαδικασία είναι απλή . Αρχικά ξεχνάς την σύσταση . Συγκρίνεις τα εγκεκριμένα σχέδια με την υφιστάμενη κατάσταση και αναλόγως κάνεις τακτοποίηση ( υπερβάσεις περιγραμμάτων , διαφορετικές διαμερισματώσεις κλπ. ) Εν συνεχεία οι συνιδιοκτήτες τροποποιούν την σύσταση σύμφωνα με την υφιστάμενη κατάσταση όπως τακτοποιήθηκε.
    1 point
  11. Το "δοντάκι" δεν μπορεί να είναι συνεχές, εκτός κι αν η μεταλλική διατομή έχει ενσωματωθεί στο σκυρόδεμα (δύσκολο). Άρα, απομένει η λύση των "καρφιών" (υπάρχει όμως η περίπτωση να πέσεις σε οπλισμό...) αλλά Αφού, κατά τα φαινόμενα, το αρμοκάλυπτρο δεν μπορεί να αποφευχθεί, μήπως είναι πιο εύκολο (και πιο οικονομικό) κάτι άλλο? π.χ. τοποθέτηση λωρίδας μονωτικού (πολυστερίνη) σε όλο το πάχος και ύψος του τοίχου με τοποθέτηση γωνίας ή λάμας (καθ' ύψος) για ασφάλιση έναντι σεισμού εννοείται ότι και στις δύο περιπτώσεις θα πρέπει να γίνει έλεγχος των πρόσθετων μεταλλικών εξαρτημάτων
    1 point
  12. Διάβασε εδώ: https://news.b2green.gr/21258/εξοικονομώ-αυτονομώ-ανακοινώθηκε-με Προς το παρόν φαίνονται σε απενταξη λέει αλλά θα διορθωθεί
    1 point
  13. Ένα ένα … πολλά ρωτάς και το κάθε ένα μπορεί να έχεις δεκάδες σελίδες για απάντηση Το εύκολο. Θες να βάλεις με τέντα σε ταράτσα. Από πανί. Οκ. Εύκολο πας και την βάζεις όπως είσαι και τώρα χωρίς ιδιαίτερα πολεοδομικά ζητήματα παρα μόνο δικαιώματα ιδιοκτησιακά. Θες να κάνεις κήπο την ταράτσα…. Δεν είναι όλα εύκολα. Θέλει υπολογισμό φορτίων, να αντέχει το πρόσθετο φορτίο το υφιστάμενο και μελέτες σχετικές προς Πολεοδομία. Φυσικά αν δεν αντέχει ο φορέας ή και δεν έχεις το 100% απ’ όλους τους άλλους συνιδιοκτήτες μη ξεκινήσεις καν. Τουαλέτα….. Για να θες να το ενοικιάζεις θα πρέπει κάπου να κάνουν την ανάγκη τους. Αν δεν έχεις υπόλοιπο δόμησης κλπ. κλπ. πάλι φορκέτ ιτ. Στο δασάκι που είναι η όμορφη εικόνα πάνε και σε κάνα δεντράκι…. Στην ταράτσα που θα πάνε? Πολεοδομικά δεν υπάρχουν ημιμόνιμα. Σκέπαστρα πέργολες κ.λπ. μιλάς με το Τεχνικό Γραφείο Μηχανικών που θα το αναθέσεις να το διερευνήσει ανα περίπτωση ακινήτου. Ιδιοκτησιακά. Για να τα μπορείς έστω να τα κάνεις αυτά, ή θα πρέπει να έχεις ήδη ιδιοκτησία άλλη στο ακίνητο και να αποκτήσεις την αποκλειστική χρήση της ταράτσας με ειδικούς όρους όμως στην σύσταση κανονισμού που να σου το επιτρέπουν, ή να έχει δικαίωμα υψουν με χιλιοστά, αυτό να αγοράσεις και πάλι να έχει τους ειδικούς όρους της αποκλειστικής χρήσης που ανέφερα. Σε γήπεδο θα ήταν πιο βατές οι λύσεις…. Και αυτά μη ξεχνάς έχουν φτιαχτεί με προδιαγραφές να προσαρμόζονται σε χώμα και όχι σε πολυκατοικίες… Αν θες ντε και καλά σε πολυκατοικία ετοιμάσου να εκταμιεύσεις χρήμα και χρόνο ώστε να προσαρμοστεί η πολυκατοικία στην "πολυτελή" σκηνή σου και να μας ενημερώσεις τι θα γίνει και που θα την μαζεύεις, όταν θα υπάρχουν 6μποφόρ αέρα με τις ριπές του ανέμου της Ελλάδας Υ.Γ. Πενία τέχνας κατεργάζεται. Θεόκριτος, 3ος π.Χ. αιών , αρχαίος Έλληνας ποιητής.
    1 point
  14. και πάμε στο νούμερο 1-grande show της ημέρας: Αν λοιπόν αγόρασες καινούριο ψυγείο 2022 στο αυθαίρετο υπόγειο που το έκανες γκαρσονιέρα, μάλλον έχασες, διότι θα θεωρηθεί τεκμήριο παλαιότητας.... (τιμωρείται με πρόστιμο και η μουτζα και δεν μπορούμε να φασκελώσουμε όπως πρέπει) β) ο χρόνος εκτέλεσης της αυθαίρετης κατασκευής σε υπόγεια στάθμη ή εντός του όγκου νόμιμου κτιρίου αποδεικνύεται με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημό- σιας αρχής, εξαιρουμένης της δήλωσης Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων/Πράξης Προσδιορισμού Φόρου, που προκύπτει από τη μηχανογραφική σύνθεση της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9), ή τεκμαίρεται από τον τρόπο κατασκευής, όπως η ύπαρξη ηλεκτρομηχανο- λογικής εγκατάστασης για τηλεόραση, τηλέφωνο, θέρ- μανση, οικιακές συσκευές, υδραυλική εγκατάσταση για θέρμανση, καθώς και από τον τρόπο σύνδεσης με τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, ιδίως δε της απευθείας σύνδεσης με χώρους κύριας χρήσης,
    1 point
  15. Κι εγώ στο ΕΝΦΙΑ καταλαβαίνω να αναφέρεται, όχι στο Ε9. Με προβληματίζει όμως αν μπορώ να ισχυριστώ παλαιότητα προ του '55 αν υπάρχει εγκατάσταση οπτικής ίνας...
    1 point
  16. κατ' αρχας, αποτελει χρησμο το παρακατω " εξαιρουμένης της δήλωσης Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων/Πράξης Προσ- διορισμού Φόρου, που προκύπτει από τη μηχανογρα- φική σύνθεση της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9), στο οποίο εμφαίνονται το ακίνητο και η χρήση, όπως περιγράφονται κατά την υπαγωγή, δξ κανενα εγγραφο που να φερει αυτον τον τιτλο. Επίσης, με βαση την εγκ. 4 παρ. 22, το Ε9 αποτελουσε εγγραφο φορολογικης αρχης. Επομενως ολες οι υπαγωγες που εγιναν μεχρι σημερα, με βαση το Ε9 ειναι καθόλα νομιμες και δεν βλεπω να ακυρωνεται ευθεως η χρηση του Ε9 Εν τελει, ολες αυτες οι προυποθεσεις, που βαζουν σημερα, δεν κανουν τπτ αλλο παρα να αυξανουν την ευθυνη για τους μηχανικους στην κριση των οποιων επαφιεται ... αρα αυξανει η διακινδυνευση για τους μηχανικους [και ποιος θα αποφασισει οτι μια υδραυλικη εγκατασταση που επισκευασθηκε προσφατα.."τεκμαίρεται" οτι υπηρχε ή δεν υπηρχε εξ αρχης;;;] "....ή τεκμαίρεται από τον τρόπο κατασκευής, όπως η ύπαρξη ηλεκτρομηχανο- λογικής εγκατάστασης για τηλεόραση, τηλέφωνο, θέρ- μανση, οικιακές συσκευές, υδραυλική εγκατάσταση για θέρμανση, καθώς και από τον τρόπο σύνδεσης με τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, ιδίως δε της απευθείας σύνδεσης με χώρους κύριας χρήσης, Ηθελα ναξερα...σε αυτες τις νομοπαρασκευαστικες επιτροπες, δεν συμμετειχε ουτε ενας μηχανικος...να ζητησει μια σαφή και ξεκαθαρη διαταξη;;
    1 point
  17. Μην βιάζεσαι να το "κάψεις" το Ε9. Στα ίδια χνάρια με την ακατανόητη εγκύκλιο 2 Ν. 4495 βαδίζει με εκείνη την ακατανόητη ερμηνεία για την βεβαίωση από την φορολογική διοίκηση (ή κάπως έτσι το έλεγε).
    1 point
  18. Οι μικρές διαφορές αρχικά θα ελεγχθούν για το αν υπάγονται στο κριτήριο της κατηγορίας 3, (5% περίγραμμα και επιφάνεια).
    1 point
  19. Αλλαγή διαρρύθμισης όχι. Θα παει με αναλυτικό. Για την αλλαγή κάτοψης θα πρέπει να διευκρινίσεις τι εννοείς. Για τους εξώστες προ ΓΟΚ 85 ισχύει ότι αναφέρεις με την επιπλέον προϋπόθεση, εφόσον υπάρχει κρασπεδόρειθρο, η προβολή του εξώστη να μην το ξεπερνά.
    1 point
  20. σωστα - εχεις συσταση για τις 6 ΟΙ του ισογειου. Εδω τακτοποιεις με βαση τι αυθαιρεσιες εκαναν. - Προφανως υπηρχε υπολοιπο σδ και ειχαν κρατησει χιλιοστα για τον αερα, αρα εχεις και εναν οροφο που ανηκει και στους τρεις. Και εδω θα δεις τι αυθαιρεσιες εχει.
    1 point
  21. Συνάδελφε δεν χρειάζεται να γίνεις ..Πυθία . Εσύ εξετάζεις τα εγκεκριμένα σχέδια της άδειας με την υφιστάμενη κατάσταση και τακτοποιείς ότι δεν συμφωνεί με τα εγκεκριμένα σχέδια . Τις κατόψεις της σύστασης θα τις χρησιμοποιήσεις για τον προσδιορισμό της ιδιοκτησίας του πελάτη σου όσον αφορά το ισόγειο . Η άδεια ορόφου σε ποιο όνομα εκδόθηκε ? Αν για το δικαίωμα υψούν αναφέρει απλά μόνο ποσοστά εξ αδιαιρέτου συνιδιοκτησίας χωρίς να προσδιορίζει περίγραμμα για κάθε ιδιοκτήτη , τότε ο όροφος ανήκει με τα αντίστοιχα ποσοστά σε όλους και ανάλογα τακτοποιούνται και οι τυχόν παραβάσεις σε σύγκριση με την άδεια . Ανέβασε εγκεκριμένα σχέδια άδειας και υφιστάμενης κατάστασης.
    1 point
  22. Υπέβαλλα ερώτημα στο ΤΕΕ και μου είπαν (τηλεφωνικώς ) στην καταχώρηση της ιδιοκτησίας να δηλώσω "ΚΑΘΕΤΗ ΔΙΗΡΗΜΕΝΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ"και το ποσοστό της στο συνολικό οικόπεδο.
    1 point
  23. σωστα. ΦΕΚ Β 334/21 α. Σε κάθε οικόπεδο ή γήπεδο, αντιστοιχεί μία καταχώ- ριση Οικοπέδου / Γηπέδου. Σε περίπτωση ύπαρξης σύ- στασης καθέτου ιδιοκτησίας, δύναται να γίνει ξεχωριστή καταχώριση για κάθε τμήμα του οικοπέδου ή γηπέδου που αποτελεί κάθετη ιδιοκτησία. Εφόσον έχει συσταθεί οριζόντια ιδιοκτησία επί καθέτου, γίνεται υποχρεωτικά ξεχωριστή καταχώριση Οικοπέδου / Γηπέδου για κάθε κάθετη ιδιοκτησία
    1 point
  24. Συνθήκες πάκτωσης (πλην ενδεχομένως των δοκών οροφής) ΔΕΝ έχεις. Έτσι όπως το βλέπω, η μόνη λύση για αντιμετώπιση των σεισμικών φορτίων είναι η δημιουργία ακάμπτων τοιχωμάτων με χρήση διαγωνίων ράβδων (χιαστά) και στις δύο διευθύνσεις. Αυτό όμως φαίνεται πως δημιουργεί αρχιτεκτονικά προβλήματα, οπότε... Στη θεση σου, θα απέρριπτα τη συνεργασία και θα το αντιμετώπιζα ως άσκηση όταν θα είχα χρόνο. Καλά είναι τα λογισμικά και οι κανονισμοί, αλλά χρειάζεται και η διαισθητικότητα
    1 point
  25. Μία καλή απόφαση για όλους... https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fmhn2020.gr%2Fπιλοτικη-δικη-στο-στε-για-την-ανταποδο%2F%3Ffbclid%3DIwAR0klKFWgTZ3XwwVoYXyw83XJtxCDMhlbR8fN8TyxAVaMNWnbtlDBMxp-js&h=AT3Xvf7pzBnIQn0q7sptSBICPM2e3h8EBVhVA7Ed0qJgyBC6UOesrkOchRl4-5pGs2K8D6aY_2o6BPCvifo72lrGh471D6RRebwqTUcHfsW-p8pksnCcihKLlILu1DkphDkr0Li_sETYUJDX&__tn__=-UK-R&c[0]=AT0rnbF_h2NIfNibiTgZIT53uum_BSUlbd6NRu4vpauFPVBCHUZlELY-q2QarTNPQcY73AEXFdefJabsfwgwotujpEMF5s8eMB9uaoyJJpYpqrcaeMzaJdCoeij2NKS7bDeQLNhLV1p3EVMi47cLp5UKZyjbuzMZ5miWzcWddBLzx9CtTicXAk67XFDrkEPqLCbjwuG9 Μιά πρώτη κερδισμένη μάχη... ελπίζουμε σε νίκη - δικαίωση και στην τελική απόφαση!
    1 point
  26. φίλε ppanag όλα αυτά που έχεις γράψει θα μπορούσα να τα είχα γράψει ΚΑΙ εγώ. Τα υπογράφω όλα! (είσαι Δημ. υπάλληλος σε πολεοδομία?) Εγώ εννοούσα εκείνα τα κτίρια που με την ανοχή του επιβλέποντα, αλλά, το τραγικότερο, με την προτροπή του γινόταν τα κτίρια "φούσκες" και μεγάλωναν -μεγάλωναν. Λέω "προτροπή" γιατί ήξερε πως ΔΕΝ θα γίνει ποτέ κάποιος έλεγχος από την υπηρεσία ή αν γίνει??? Ε! αυτό λύνεται................. (και λυνόταν) Έχουμε εδώ στον Βορρά την Χαλκιδική, και όχι μόνο, για την οποία έχω ακούσει όλων των ειδών τις ιστορίες........... περί αυθαιρεσίας και τα συναφή ! Δηλαδή? Τέρατα και σημεία. Αστα! Απλά μέσα στην κρίση, που πάγωσαν τα πάντα και αντί οι συνάδελφοι να ασχολούνται με την επιστήμη τους, προσπαθούσαν (μάλλον τους το επέβαλαν για τα εσωτερικά δάνεια προς τα ταμεία του κράτους) να βρουν τρόπους ντεμέκ να νομιμοποιήσουν πατάρια, σοφίτες και πλυσταριά.
    1 point
  27. 1 point
  28. Το πρόγραμμα παραπαίει, κατα τα άλλα πληρώνουμε συμβολαια υποστήριξης. Το ξέραμε ότι είναι λίγο αργοι στα update αλλά τωρα τελευταία το έχουν παραξηλώσει. Ενδεικτικό ειναι το εξής : Στην τελευταία έκδοση του προγράμματος που βγήκε στις αρχες Φεβρουαρίου υπάρχουν 2 bugs που χαλάνε πράγματα που προηγουμένως δούλευαν, όπως η αναρίθμηση μελών και τα εξαγόμενα σχέδια. Έχουν που έχουν με διαφορά τα χειρότερα εξαγόμενα σχέδια απο όλα τα προγράμματα, στην τελευταία έκδοση έχει πέσει και bug που βγάζει τα σίδερα των πλακών όπως να ναι..... Για αυτά τα 2 προβλήματα που κοστίζουν πολύ σε εργάσιμο χρονο σφυρίζουν αδιάφορα εδω και 4 μήνες. Δεν μπορουν λεει να διορθώσουν μόνο αυτά, γιατι ετοιμάζουν μεγάλη αναβάθμιση (drumroll). Μέχρι τότε δεν πειράζει, θα ξοδεύουμε λίγο χρόνο παραπάνω γιατι η τελευταία έκδοση χάλασε 2 λειτουργίες..... Κρίμα Τζαμπα τα λεφτα της συντήρησης, για να ακούς "το ξέρουμε το πρόβλημα αλλά δεν το διορθώνουμε γιατι ε ε ερχεται η καλή η αναβάθμιση"
    1 point
  29. Version 11

    2.053 downloads

    Ένα μικρό εξελάκι που υπολογίζει: 1. την ημερομηνία λήξης της άδειας 2. τον κανονισμό έκδοσης της άδειας 3. τον οικοδομικό κανονισμό
    1 point
  30. Πράγματι, μπορεί κανείς να εξετάσει την ενεργό δρώσα μάζα κάθε ιδιόμορφης ανά βαθμό ελευθερίας και να εξάγει συμπέρασμα για το αν είναι μεταφορική ή στροφική... Για να είμαστε ακριβείς, πολύ σπάνια (σε περιπτώσεις διπλής συμμετρίας) είναι δυνατόν να έχουμε καθαρή μεταφορική ή καθαρή στροφική ιδιομορφή. Οπότε το ορθό είναι να λέμε "κυρίως" μεταφορική ή "κυρίως" στροφική. Τυπικά η διάκριση απαιτεί να βρούμε τον πόλο στροφής για κάθε όροφο και να εξετάσουμε την απόστασή του από το κέντρο μάζας. Εφόσον έχουμε πολλούς ορόφους, είναι αναμενόμενο η αναλογία μεταξύ ενεργοποιούμενης ιδιομορφικής δρώσας μάζας ανά βαθμό ελευθερίας να διαφέρει από όροφο σε όροφο. Διότι σε κατασκευές χωρίς συμμετρία, η γραμμή που ενώνει τα κέντρα ελαστικής στροφής των ορόφων είναι τεθλασμένη και όχι ευθεία. Άρα, σε ποιόν όροφο θα εξετάσεις το τί γίνεται; Θα βράλεις μέσο όρο; Επειδή δεν είναι τόσο ξεκάθαρα τα πράγματα, γιαυτό και δεν πολύ-μιλάμε για την διάκριση μεταφορικών - στροφικών ιδιομορφών... :)
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.