Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      25.870


  2. ilias

    ilias

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.351


  3. Konstantinos IB

    Konstantinos IB

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      840


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.230


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 26/02/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. σωστα αρθρο 98 παρ. 9Α. Ειδικώς στην περίπτωση αυθαίρετης επέκτασης ή απομείωσης αυτοτελούς οριζοντίου ιδιοκτησίας εις βάρος ή υπέρ όμορης οριζοντίου ιδιοκτησίας του αυτού ή άλλου ιδιοκτήτη, είναι δυνατή η υπαγωγή αυτής στον παρόντα, αν η αυθαίρετη επέκταση ή απομείωση της αυτοτελούς οριζοντίου ιδιοκτησίας υφίσταται από την ανέγερση - κατασκευή της οικοδομής. Με τον ίδιο τρόπο οι ιδιοκτήτες των οριζοντίων ιδιοκτησιών που επηρεάζονται από τη διαφοροποίηση αυτή, έχουν δικαίωμα να προβούν από κοινού σε συμβολαιογραφική πράξη μονομερούς τροποποιήσεως της πράξεως συστάσεως οριζοντίου ιδιοκτησίας, προκειμένου να ενσωματώσουν ή κατανείμουν, αμοιβαίως, τον υπαγόμενο στις διατάξεις του παρόντος χώρο, στις οριζόντιες ιδιοκτησίες τους ή να τον εξαιρέσουν από αυτήν, χωρίς να θίγονται υφιστάμενα συνολικά ποσοστά συνιδιοκτησίας επί του οικοπέδου και κατανομής κοινοχρήστων δαπανών των αμοιβαίως θιγομένων οριζοντίων ιδιοκτησιών. Στην περίπτωση αυτή, η σύμφωνη γνώμη των υπολοίπων συνιδιοκτητών τεκμαίρεται. Προφανως, με τη συμπραξη του 100% των συνιδιοκτητων, μπορει να γινει οποιαδηποτε τροποποιηση της συστασης.
    2 points
  2. Αυτό. Δεν διανοήθηκα να υπογράφουμε βεβαιώσεις περί δικαστικών αποφάσεων... @tettris Ανακατανομή, δεν γίνεται. Θα έπρεπε, αλλά δε γίνεται. Μόνο το εμβαδόν αλλάζει.
    2 points
  3. Σύμφωνα με το παράρτημα Α πρέπει να βάλεις το ακίνητο στον υπολογισμό χωρίς Ο.Α λόγω της κατάτμησης που έγινε. Αν πρόκειται για μετά το 1983, έχεις κατηγορία 5 και δεν γίνεται η υπαγωγή. Επειδή αναφέρεις την λέξη "οικόπεδο", εικάζω ότι πρόκειται για εντός Ρ.Σ περιοχή. Κατά την πώληση (δεν αναφέρεις πότε έγινε) υπήρχε δήλωση στο τοπογραφικό για άρτιο και οικοδομήσιμο, τόσο για το απομένον όσο και για το προκύπτον;
    1 point
  4. Αναφορικά με το ibank e-Simplify της Εθνικής είχα απάντηση από το τμήμα Customer Support. Εξήγησαν ότι δεν τρέχει έργο και δεν υπάρχουν οδηγίες από την ΑΑΔΕ αναφορικά με τη διασύνδεση e-commerce pos αλλά μόνο για τα φυσικά pos και τα soft pos. Δεν υπάρχει υποχρέωση αυτή τη στιγμή από την ΑΑΔΕ για τα e-commerce pos - όταν ξεκινήσει η υποχρεωτικότητα θα υπάρξουν και οι ανάλογες ενέργειες. Μου προώθησαν κάποια στοιχεία του παρόχου NSP (Χώρα έδρας, ΑΦΜ, Επωνυμία) αλλά δεν έχει νόημα να πας να συμπληρώσεις καθώς το σύστημα της ΑΑΔΕ ζητάει και τα υπόλοιπα, πχ TID/ΜID κλπ. Άρα τα αφήνεις ως έχει κ περιμένεις. Βρετανικός ο πάροχος μπάι δε γουέι.
    1 point
  5. nbr σωστα και, αφου το τελευταιο συμβολαιο ειναι η γονικη παροχη πριν 30 χρονια οπου και περιγραφει γηπεδο 20 στρ. η οποιαδηποτε κατατμηση θα επρεπε να γινει με συμβολαιο και μεταβιβαση. Τετοιο συμβολαιο δεν υπαρχει. [προφανως η αποτυπωση σε τοπογραφικο πρεπει να γινει με βαση τους τιτλους και οχι με το τί νομιζει ο ιδιοκτητης.... οι δε "ροδιες" σε καποιο τμημα δεν σημαινει οτι αυτες ειναι δρομος ουτε οτι εγινε κατατμηση ουτε οτι εχουμε "δυο" γηπεδα. Κι αν καταλαβα καλα εχουμε γηπεδο εν μερει εντος και εν μερει εκτος, οπου δεν δημιουργουνται ουτε κατατμηση ουτε δυο ακινητα αλλα δημιουργουνται "τομεις"
    1 point
  6. Ετσι όπως διαβάζεις το κείμενο, που εσυ έχεις γράψεις, δεν σου φαίνεται ότι υπάρχουν κενά? Αν παρακολουθείς τα θέματα που μπαίνουν εδώ στο φόρουμ θα παρατηρήσεις πως ΠΑΝΤΑ δίνεται μεγάλη βαρύτητα στην δημιουργία των δρόμων. Το πότε καί πως προκύπτει ένας δρόμος παίζει το ρόλο του! Αν σχηματιστούν π.χ. δύο "ροδιές" μέσα σε ένα χωράφι-οικόπεδο επειδή σε κάποιον ή σε κάποιους έτσι βολεύει δεν σημαίνει πως, ο δρόμος που σχηματίζεται με αυτόν τον τρόπο, είναι ένας ... "επίσημος δρόμος"! Η δική σου έρευνα για τον δρόμο τι έχει δείξει? Πρέπει να την κάνεις!
    1 point
  7. Σίγουρα πρέπει να δεχτείς τη δουλειά για αρχίσεις να αποκτάς εμπειρία και να χτίσεις βιογραφικό. Και βλέπεις....
    1 point
  8. Η δουλειά του μηχανικού είναι βαρύτατη (και από πλευράς ωραρίου). Ο ελεύθερος χρόνος ελάχιστος,Αν δε δουλεύεις υπάλληλος σε ιδιώτη τότε ακόμα και κάποια Σ/Κ μπορεί να σε απασχολεί. Από εκεί και πέρα η δουλειά σε δημόσια υπηρεσία ή δημοσίου δικαίου υπηρεσία σαφώς δίνει ελεύθερο χρόνο. Και μην νομίζεις ότι αυτό είναι "προτέρημα' της Ελλάδας. Συγγενικό μου πρόσωπο (μηχανικός) που δουλεύει στην jαcombs (από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες στην Αμερική ) τον απασχολούν και πολλά Σ/Κ χωρίς να λογαριάζουν τίποτα.Το καλοκαίρι του δίνουν (με τα βίας) μόλις 15 μέρες άδεια.Την υπόλοιπη την δίνουν μόνο Χριστούγεννα (χειμώνας ,κλειστά εργοτάξια). Απαιτουν δε να έχει πάντα ανοιχτό το wiber για οδηγίες. Ξεκινάς κατά την γνώμη μου όπως λέει ο Tetris.Μετά βλέποντας και κάνοντας .
    1 point
  9. Καλημέρα Βασίλη. Στα αυθαίρετα (και στον ν.3843) μιλάμε πάντα για "περίγραμμα εγκεκριμένου όγκου κτηρίου" και όχι για νόμιμο όγκο. Pilotis, χώροι πολλαπλών, υπόγεια, απολήξεις, εκτός ιδεατού, πάνω από το μέγιστο ύψος δεν είναι εντός νομίμου όγκου, είναι όμως εντός περιγράμματος εγκεκριμένου όγκου.
    1 point
  10. Παντως, είτε "εντος", είτε "εκτος [ειτε επι τα αυτα....] υπαρχει ηδη προβληματισμος για την νομιμοτητα τακτοποιησης αυθαιρετων σε κοινοχρηστους χωρους οικοδομων https://nomosphysis.org.gr/22820/ste-91-2024-syntagmatikotita-i-mi-tis-diataksis-peri-taktopoiisis-aythaireton-kataskeyon-se-koinoxristoys-xoroys-polykatoikion/ τις καλησπερες μου
    1 point
  11. Θα συμφωνήσω με τον Παύλο ότι εμείς ως Μηχανικοί δεν μπορούμε και δεν πρέπει να αναλαμβάνουμε ευθύνες αν υπάρχουν ή μη δικαστικές αποφάσεις. Ευθύνη της ιδιοκτησίας είναι αυτό ή νομικού της ιδιοκτησίας. Το μόνο που θα μπορούσαμε να βάζουμε σε Τεχνική Έκθεση θα ήταν μια αναφορά ότι ο ιδιοκτήτης υπεύθυνη δήλωση που έχει αναρτηθεί στο σύστημα και αφορά την μη έκδοση δικαστικής απόφασης κλπ.….
    1 point
  12. Να μου επιτραπεί να σχολιάσω κάτι στο παραπάνω. Ως μηχανικοί δεν έχουμε καμία υποχρέωση (και δεν πρέπει να το κάνουμε) να αναγράφουμε αν έχει υπάρξει αμετάκλητη δικαστική απόφαση και αν έχει παρέλθει δεκαετία από την τέλεση της αυθαιρεσίας. Αυτό μπορεί να το ζητήσει η συμβ/φος με υπεύθυνη δήλωση από τον ιδιοκτήτη. Δεν είναι δική μας δουλειά ούτε αντικείμενό μας να αναζητούμε δικαστικές αποφάσεις. Εμείς περιοριζόμαστε στο αμιγώς κτιριακό σκέλος.
    1 point
  13. Εξετάζεται με την Π.Δ. 388/2016 για υφιστάμενα γραφεία. Το μόνο πρόβλημα που πιθανόν να υπάρξει είναι η μέγιστη απροστάτευτη όδευση διαφυγής. Από εκεί θα κριθούν όλα. Δες το και πες μας.
    1 point
  14. Δεν το πας καλά. Ξεκινάμε από τη νομοθεσία. Είναι υφιστάμενο το κτίριο ή καινούριο. Αν είναι υφιστάμενο πας να δεις αυτό που θέλεις από τις ισχύουσες πυροσβεστικές διατάξεις. Αν είναι νέο πας με τον 41/18. Μετά, έχει εμπλεκόμενες χρήσεις; Αν το κτίριο που υπάγεται δεν έχει ΜΥΠΔ, Δίκτυο Καταιονισμού, επικίνδυνους χώρους κατηγορίας Β κλπ, κατά πάσα πιθανότητα όχι. Εκτός αν υπάρχει κάποιος φορέας που να το κάνει απαιτητό από την πυροσβεστική. Μελέτη σίγουρα.
    1 point
  15. Γενικά ισχύουν τα ίδια με το κοινό σκυρόδεμα βάσει προβλέψεων ΚΤΣ. Για C30 θες περίπου 450 κιλά τσιμέντου. Λόγος N/T πάρε περίπου για εκτοξευόμενο 0,40-0,50 με προτιμητέο το 0,40. Άρα αν θεωρήσουμε ειδικό βάρος νωπού σκυροδέματος 2.300 kg/m3, έχεις 450 κιλά τσιμέντο, 0,40*450= 180 kg νερού και 1.670 kg αδρανών. Τώρα αυτά είναι γενικές αρχές, δεν είναι επουδενί σύνθεση. Μελέτη σύνθεσης όμως δεν υπάρχει; Από εκεί πρέπει να ξεκινήσεις........
    1 point
  16. Να πω την αλήθεια έχω βαρεθεί να μπαίνω σε διαμάχες για τέτοια θέματα, αλλά η επίθεση σε κάποιον που έγραψε τεχνοκρατικά δεδομένα, με ιδεολογικές λογικές, δεν προάγει την συζήτηση. Είναι δεδομένο ότι η Ελληνική παιδεία γενικότερα εδώ και 40 χρόνια έχει πάρει μία μικρή η μεγαλύτερη κατηφόρα σε διάφορα επίπεδα. Η υποχρεωτική 9χρονη παιδεία, δεν έκανε καλύτερους τους μαθητές, γιατί όσοι προλάβαμε την υποχρεωτική 6χρονη παιδεία, θυμόμαστε ένα δημοτικό με σοβαρές για το επίπεδο του εξετάσεις στις δύο τελευταίες τάξεις, ενώ πάντα υπήρχε η δυνατότητα για ένα παιδί που δεν πήγαινε καλά για διάφορους λόγους, να μείνει μετεξεταστέο, ή ακόμα και να επαναλάβει την τάξη. Κατόπιν είχαμε και τις εισαγωγικές εξετάσεις στο 6χρονο γυμνάσιο, ενώ παράλληλα ξεκίναγαν και διάφορες κατώτερες τεχνικές ή επαγγελματικές σχολές, για όσους ήθελαν κάτι διαφορετικό, το οποίο σημειωτέον εκείνη την εποχή δεν είχε την κοινωνική απαξίωση, που μας έφερε το ξεβλάχεμα που μας έκαναν κατά δήλωση τους, διάφοροι Κωστόπουλοι με τα ΚΛΙΚ τους. Ειπώθηκε λοιπόν ότι δεν μπορούν τα παιδιά να πιέζονται στο δημοτικό και να περνάνε έτσι στο γυμνάσιο, το οποίο γυμνάσιο όμως δεν έγινε όπως έπρεπε πολυκλαδικό, αλλά συνέχισε ως ένας προθάλαμος του γενικού λυκείου. Και βέβαια ούτε σε αυτό μπορεί να απορριφθεί κάποιος, εκτός αν κάνει κακούργημα... Φτάσαμε λοιπόν αρχικά στις εξετάσεις του Λυκείου, μας τελείωσαν και αυτές, ενώ είχαν καταργήσει και τα δημόσια πρότυπα Γυμνάσια, ως τάχα ελιτίστικα σχολεία, ενώ στην πραγματικότητα, αυτά τα σχολεία βελτίωναν και τα υπόλοιπα και βέβαια δεν είχαν να ζηλέψουν το οτιδήποτε εκτός ίσως από τις υποδομές από ένα μεγάλο ιδιωτικό σχολείο. Τυγχάνω απόφοιτος τέτοιου προτύπου σχολείου, στο οποίο βέβαια η εισαγωγή γινόταν μέσω εξετάσεων και όχι με κλήρωση όπως την έκαναν αργότερα, ώστε να εισάγονται οι Γκαστόνε και όχι οι επιμελέστεροι. Που φτάσαμε λοιπόν μετά από την μεταρρύθμιση του 1977, σταδιακά ? Φτάσαμε στο να τελειώνουν όλοι ένα γυμνάσιο χωρίς καμία γνώση της αγοράς και των διαφόρων επαγγελμάτων, να συνεχίζουν στο γενικό λύκειο, ενώ τα τεχνικά, εκεί που παλιά ήταν φωλιές γνώσεις και εκπαίδευσης και έβγαζαν μάστορες, που απολάμβαναν και της γενικής εκτίμησης, ιδιαίτερα όσοι τελείωναν σχολές όπως η Σιβιτανίδειος, ή η Σεβαστοπούλειος, τις τελευταίες δεκαετίες έχουν γίνει σχολεία αποθήκες ψυχών, όπως με μεγάλη στενοχώρια διαπιστώνουμε. Το δε γενικό λύκειο, δεν προσφέρει εξειδικευμένες γνώσεις που θα μπορούσε κάποιος να μπει σε ένα επάγγελμα μετά την αποφοίτηση του και όχι να ψάχνει δουλειές σαν ανειδίκευτος. Ηταν όμως ο προθάλαμος της τριτοβάθμιας. Ετσι ενώ το 1977 είχαμε 12000 εισακτέους στα πανεπιστήμια, 4500 στα ΚΑΤΕΕ της εποχής και 1000 σε παιδαγωγικές και γυμναστικές ακαδημίες, σύνολο δηλαδή κάτω από 20000, μαζί με τους ισοβαθμούντες και μάλιστα αυτό σε μία εποχή που οι γεννήσεις της δεκαετίας του 50 και του 60, ήταν πάνω από 200000 τον χρόνο, με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι στις εισαγωγικές να είναι κάπου 120000, μαζί με αυτούς που έδιναν για δεύτερη, τρίτη κ.ο.κ. φορά, 20 - 30 χρόνια μετά οι εισακτέοι έφταναν τις 70-80000 και οι γεννήσεις ήταν οι μισές περίπου. Πάντα είχαμε και εκείνους που πήγαιναν στο εξωτερικό. Τα χρόνια πριν την κρίση, η επιλογή του να σπουδάσεις στην ελληνική επαρχία, ή να πας στο εξωτερικό, είχε το ίδιο κόστος για τους γονείς. Μάλιστα σε σχολές στις πρώην ανατολικές χώρες ίσως ήταν και φτηνότερο. Εδώ θα κάνω μία αναφορά σε ένα θέμα που παλιότερα ήταν μεγάλη αιτία διαμάχης στο φόρουμ. Στο θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Γυρνώντας πίσω στο 60 και στο 70, οι σχολές υπομηχανικών αρχικά και τεχνολόγων μηχανικών αργότερα, ιδιαίτερα με τα δεδομένα της εποχής επέτρεπαν την άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος σε μεγάλο μέρος της χώρας, ιδιαίτερα σε μικρές περιοχές και για αυτό είχαν φτιαχτεί άλλωστε, αφού ο μικρός αριθμός εισακτέων διπλωματούχων μηχανικών, μπορούσε να πάει σε μεγαλύτερα έργα, σε μεγαλύτερες πόλεις και σε ακαδημαϊκή καριέρα. Περνώντας τα χρόνια, με την ίδρυση των τει και την εξέλιξη της τεχνολογίας και της νομοθεσίας, αλλά και με την μεγάλη αύξηση των εισακτέων και βέβαια με την εκπαίδευση πολλών μηχανικών στο εξωτερικό, ο αριθμός των επαγγελματιών αυξήθηκε υπέρμετρα, οι δουλειές μειώθηκαν, τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων μηχανικών, δεν εκδόθηκαν ποτέ και κάθε χρόνο καταδικάζεται το κράτος σε αποζημιώσεις για αυτό το θέμα και φτάσαμε στο 2019 που καταργήθηκαν τα τει, γεγονός που ήταν απόλυτα σωστό για μένα, αφού πλέον η σειρά επιλογής για παιδιά και γονείς ήταν : 1. πανεπιστήμιο κοντά στο σπίτι 2. πανεπιστήμιο στο εξωτερικό 3. πανεπιστήμιο επαρχίας 4. τει κοντά στο σπίτι 5. κολλέγιο 6. τει επαρχίας. Ετσι είχαμε σχολές που είχαν μεγάλη απαξίωση, που και σήμερα με την ΕΒΕ, είτε δεν έχουν εισακτέους, είτε έχουν ελάχιστους και τώρα έρχονται και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Τι θα κάνουν αυτά ? Απλά η σειρά θα γίνει ως εξής : 1. πανεπιστήμιο κοντά στο σπίτι 2. πανεπιστήμιο ιδιωτικό κοντά στο σπίτι 3. πανεπιστήμιο στο εξωτερικό 4. πανεπιστήμιο επαρχίας Και προς τι ο χαμός ? Μα τι θα κάνουν τα πανεπιστήμια της επαρχίας. Θα πρέπει να γίνουν ελκυστικότερα. Να δίνουν υποτροφίες στους Ελληνες, να έχουν σοβαρές εστίες, να κάνουν ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών με ξένους φοιτητές και βέβαια όλα τα δημόσια πανεπιστήμια να περιορίσουν το μπάχαλο που έχουν στις εγκαταστάσεις τους. Και να πάψουν να είναι εστίες παραβατικότητας και κακής χρήσης με κουρέλια και συνθήματα. Για όλα μπορεί να υπάρξει χώρος. Δεν είναι απαραίτητο ο χώρος αυτός να είναι μπάχαλο. Να φέρω και ένα παράδειγμα. Εχουμε στην Αθήνα το ΓΠΑ. Ιστορικό ίδρυμα 100+ πλέον ετών σε ένα πανέμορφο χώρο 250 στρεμμάτων στο κέντρο της Αθήνας 2-3 χλμ από την Ακρόπολη. Αν ήταν στο εξωτερικό αυτό το κάμπους, θα πλήρωνες εισιτήριο ως επισκέπτης για να περάσεις κάποιες ώρες στους κήπους και στις εγκαταστάσεις του. Παρ΄ ότι γίνεται προσπάθεια τα τελευταία χρόνια, ο χώρος δεν βελτιώνεται. Αυτές είναι οι βασικές αλλαγές που θα πρέπει να κάνουν τα δημόσια πανεπιστήμια, ώστε να μην έχουν θέμα με τα ιδιωτικά. Αλλά βέβαια κάποιοι τύποι που μέχρι σήμερα παρασιτούν σε αυτά, κάνοντας πολιτικές και κομματικές καριέρες, θα ζοριστούν. Τι να κάνουμε. Δεν θα μας λείψουν πάντως.
    1 point
  17. Version 1.0.0

    1.253 downloads

    Απλό αρχείο xls για γρήγορη αναζήτηση εργασιών και τιμών . Από την κρυφή στήλη φίλτρου Α επιλέγουμε το είδος εργασίας της δήλωσής μας . Συμπληρώνουμε τις ανάλογες ποσότητες και προκύπτει αυτόματα το γινόμενο και το σύνολο . Στο τέλος από την στήλη φίλτρου G επιλέγουμε τις ποσότητες με τιμές και προκύπτουν οι εργασίες και το τελικό άθροισμα . ΠΡΟΥΠΟΛΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 4495 - ΠΑΡ.Β.xlsx
    1 point
  18. γιατί δεν μπορεί να θεωρηθεί όλο το κτίριο ένα πυροδιαμέρισμα? Διαβάστε καλά τον ορισμό γιατί βλέπω δεν έχει κατανοηθεί η έννοιά του. Εφόσον το κτίριο είναι μικρότερο από τα προβλεπόμενα όρια τότε είναι ένα ενιαίο πυροδιαμέρισμα. Μην μπερδεύετε το φέροντα οργανισμό με το κέλυφος. Οι πυραντιστάσεις του κελύφους ορίζονται από το πυροδιαμέρισμα. Ειδικά για τους εξωτερικούς τοίχους ισχύουν οι ελαφρύνσεις του πίνακα 15 ανάλογα με τις αποστάσεις. Για μένα απόσταση λαμβάνεται μέχρι τα όρια του οικοπέδου (και όχι μέχρι το επόμενο κτίσμα) εκτός και αν συνορεύει με δρόμο, οπότε μπορούμε να πάμε μέχρι τα όρια του απέναντι οικοπέδου. Οι αποστάσεις μεταξύ κτιρίων θεωρώ ότι είναι εσφαλμένη τακτική καθώς το κτίσματα προσθαφαιρούνται ή παρεμβάλλονται ενδιάμεσα άλλα, ενώ τα όρια είναι σταθερά. όσο του πυροδιαμερίσματος.
    1 point
  19. Version 1

    14.593 downloads

    Περιλαμβάνει διάφορες αιτήσεις προς πολεοδομία όπως: Αίτηση αυτοψίας για σύνδεση με ΔΕΗ-Ύδρευση Αίτηση αυτοψίας επικινδυνότητας οικοδομής Αίτηση για αυτοψία Αίτηση για βεβαίωση για χώρους κύριας χρήσης Αίτηση για έγκριση καταλληλότητας Αίτηση για νέα οικοδομική άδεια Αίτηση για προσωρινή σύνδεση με ΔΕΗ-Ύδρευση Αίτηση για χορήγηση οικοδομικής άδειας από Δήμο Αίτηση για χορήγηση οικοδομικής άδειας από Κοινότητα Αίτηση για χορήγηση φωτοαντιγράφων Γενική αίτηση
    1 point
  20. μανολη, πολυ σωστα... η αναρτηση που εκανα απαντουσε στο ερωτημα για το "καπου διαβασα για 50 τμ. και προσωπο 5 μ. κλπ..." για τους οικισμους εστειλα πμ στον ζερμαν... εχω καποια ....σχετικη αδυναμια να αναρτω...πολυπλοκες διαταξεις...
    1 point
  21. Δεν υπάρχουν δύο σενάρια. Το πλάτος Π ορίζεται ως η απόσταση η κάθετη στον άξονα μέχρι να βρει τις οικοδομικές γραμμές ή τις προεκτάσεις της. Εδώ βρίσκει πρώτα αυτές που ορίζουν το Π=10.
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.