Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      25.870


  2. MECH

    MECH

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      248


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.324


  4. voxson

    voxson

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      239


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 26/03/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Θα βαλουν ηλιακους και οι αλλοι... Ο δικηγορος σου θα βρει τις σχετικες δικαστικες αποφασεις, που επιτρεπουν....... [μια αποφαση εδω. ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ, Αριθμός 974/2010 ] Οι σωληνωσεις του 4ου δεν μπορουν να χρησιμοποιηθουν απο αλλους. Δικαιούνται να τοιποθετησουν δικους τους ηλιακους με βαση την ανω αποφαση πλην υπαρχει το πρακτικο θεμα της διελευσης των σωληνωσεων προς καθε ΟΙ.
    2 points
  2. Δυστυχώς ο κανονισμός αυτός έχει πολλά ζητήματα τα οποία δεν έχουν αντιμετωπισθεί με ορθό τρόπο. Δύο-τρία πολύ βασικά : 1) Δεν καθορίζει ελάχιστο μέγεθος Δασικής έκτασης που καθιστά το ακίνητο υπόχρεο εφαρμογής. Για παράδειγμα, αν υπάρχει κάπου 1 στρέμμα δασικής έκτασης και απέχεις 299,5 μ από τα όρια του, όπως είναι διατυπωμένος ο κανονισμός, υπάγεσαι στις διατάξεις. Και μπορεί το οικόπεδο σου με το κτίσμα σου να είναι 20 στρέμματα. Τέτοιες περιπτώσεις υπάρχουν ΠΟΛΛΕΣ και είναι στα όρια του κωμικού. 2) Ορίζει ως υπεύθυνο τον ιδιοκτήτη για ΟΛΑ τα μέτρα, προληπτικά και παθητικής/ενεργητικής πυροπροστασίας , του ζητάει ετήσιες Υ/Δ εφαρμογής , όταν σε ΟΛΟΥΣ τους κανονισμούς πυροπροστασίας υπεύθυνος είναι ο εκμεταλλευτής/ενοικιαστής. Για παράδειγμα, απαγορεύεται σε πολλές περιπτώσεις η υπαίθρια αποθήκευση καυσόξυλων. Δηλαδή αν έχεις ένα σπίτι στο Ν.Βουτζά και το νοικιάζεις, πρέπει να υπογράψεις ως ιδιοκτήτης αντίστοιχες Υ/Δ.Και καλά να είσαι εδώ. Αν ζεις στην Αυστραλία ? 3) Απαιτεί πράγματα που έρχονται σε αντίθεση με πολλές άλλες διατάξεις. Για παράδειγμα, στους Θρακομακεδόνες π.χ. ή στην Παλαιά Πεντέλη, εντός οικισμού πάντα, αν εφαρμοσθεί δεν πρέπει να μείνει ούτε δέντρο όρθιο στις ιδιοκτησίες. 4) Έχει απαιτήσεις που σε καποιες περιπτώσεις είναι ΜΗ εφαρμόσιμες. Με τους όρους που θέτει απαιτείται να κατασκευαστεί μάντρα συμπαγής στο όριο του οικοπέδου σε όλα σχεδόν τα ακίνητα που εμπίπτουν. Δηλαδή έχω ας πουμε στην Ελευσίνα μία αποθήκη σε οικόπεδο 70 στρέμματα, και επειδή στα 250 μέτρα από το όριο του οικοπέδου περνάει ένας παραπόταμος που για 10 μέτρα εκατέρωθεν ανήκει στις κατά το νόμο οριζόμενες δασικές εκτάσεις πρέπει να κατασκευασω μάντρα 1μ σε όλο το όριο του οικοπέδου. Ωραία επίσης ακούγεται να επιβάλλεται η επέκταση των sprinkler στην περίμετρο της στέγης ενός κτιρίου- επιβάλλεται όταν το κτίριο διαθέτει ήδη τέτοιο σύστημα στο εσωτερικό του-αλλά όποιος έχει σχεδιάσει έστω και ΜΙΑ φορά ένα τέτοιο σύστημα γνωρίζει ότι η δεξαμενή και το πυροσβεστικό συγκρότημα διαστασιολογούνται για ταυτόχρονη λειτουργία μικρής ποσότητας καταιονητήρων για συγκεκριμένη χρονική διάρκεια- δε γίνεται με το ίδιο σύστημα να τροφοδοτήσεις δίκτυο καταιονητήρων ΑΝΟΙΚΤΟΥ τύπου που καλύπτει περιμετρικά την οροφή του κτιρίου. Δεν επαρκεί. Και άλλα πολλά, δυστυχώς.
    2 points
  3. Σχετικά με τον Κανονισμό Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (ΦΕΚ 3475/Β/2023 - Αριθμ. οικ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/55904/2019), θα ήθελα να επιβεβαιώσω ότι η εφαρμογή του είναι υποχρεωτική και στα υφιστάμενα ακίνητα εντός σχεδίου πόλης. Όσο και να διαβάσω δεν έχω βρει να εξαιρούνται - το αντίθετο μάλιστα, στο πεδίο εφαρμογής περιλαμβάνονται και ακίνητα εντός ακτίνας 300μ. από περιαστικό πράσινο, ή παρακάτω στους ορισμούς (άρθρο 3 - κεφάλαιο 1) ως ακίνητο ορίζεται το οικόπεδο ή γήπεδο μαζί με το εντός αυτού κτίσμα. Το άρθρο 4 του κεφαλαίου 3 προσδιορίζει, αντί για επιμέρους εξέταση των ακινήτων, τη λήψη συνολικών μέτρων για οικισμούς με μέριμνα των αρμόδιων ΟΤΑ, αλλά από τον ορισμό των οικισμών δεν προκύπτει ότι περιλαμβάνει τις πόλεις. Ο προβληματισμός προκύπτει από το γεγονός ότι στο κεφάλαιο 2 - άρθρο 3, ορίζονται τα μέτρα προστασίας για υφιστάμενα κτίρια, τα οποία "αγγίζουν" από φυτεύσεις μέχρι και υδρορροές ή τέντες του κτιρίου (αντικατάσταση υφιστάμενων με κατάλληλα άκαυστα υλικά). Τα μέτρα αυτά θα πρέπει να προσδιοριστούν μέχρι την 31/3/2024 με το έντυπο αξιολόγησης επικινδυνότητας και την έκθεση αρμόδιου επιστήμονα, τα οποία θα υποβληθούν στον οικείο Δήμο, ελλείψει της πλατφόρμας που περιγράφεται. Τέλος οι διατάξεις παθητικής θα πρέπει να εφαρμοστούν υποχρεωτικά από 31/3/2025 για ακίνητα υψηλής και ιδιαίτερα υψηλής επικινδυνότητας και από 31/3/2026 για ακίνητα χαμηλής ή μεσαίας (κεφάλαιο 4 - άρθρο 1). Δεδομένου ότι μια πυκνοδομημένη πόλη μπορεί να περιέχει και δασικές εκτάσεις εντός της, το πεδίο εφαρμογής, λαμβάνοντας υπ όψιν τα 300μ. απόσταση, μεγαλώνει πολύ και η ΥΑ αφορά σε χιλιάδες ακίνητα, τα οποία μέχρι τις 31/3/2024 θα πρέπει να υποβάλλουν τεχνική έκθεση με μέτρα και στη συνέχεια θα πρέπει να τα εφαρμόσουν.
    1 point
  4. 224 downloads

    ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΙΚΡΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΑΠΟ ΦΕΡΟΥΣΑ ΤΟΙΧΟΠΟΙΙΑ - ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ – ΒΛΑΒΕΣ - ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ 1η ΔΙΑΛΕΞΗ Μηχανική της τοιχοποιίας – Σύνθεση φέροντος οργανισμού – Απόκριση και τυπολογία βλαβών υπό κατακόρυφα και σεισμικά φορτία ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ Χ. Ιγνατάκης, Καθηγητής Α.Π.Θ. 2η ΔΙΑΛΕΞΗ Άοπλη τοιχοποιία – Ευρωκώδικας 6 και Εθνικό Κείμενο Εφαρμογής ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ Κ. Στυλιανίδης, Καθηγητής Α.Π.Θ. ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
    1 point
  5. Για αριθμό Ο.Τ. εδώ: http://gis.epoleodomia.gov.gr/v11/index.html#/22.4974/38.2629/9
    1 point
  6. απο τον νεο κτιριοδομικο 22.Χώροι κύριας και βοηθητικής χρήσης των κτιρίων. Χώροι κύριας χρήσης των κτιρίων είναι όσοι προο­ρίζονται για την εξυπηρέτηση της βασικής χρήσης του κτιρίου και την παραμονή των χρηστών του σε αυτούς, όπως είναι σε κτίρια κατοικίας τα υπνοδωμάτια, οι χώροι διημέρευσης, οι κουζίνες, τα γραφεία. Οι χώροι κύριας χρήσης έχουν για τα κτίρια που κατασκευάζονται μετά την έναρξη ισχύος του ΝΟΚ ελεύθερο ύψος τουλάχιστον 2.50μ. Χώροι βοηθητικής χρήσης είναι χώροι που δεν προο­ρίζονται για την εξυπηρέτηση της βασικής χρήσης του κτιρίου και την παραμονή των χρηστών του σε αυτούς, όπως είναι χώροι κυκλοφορίας, διάδρομοι, προθάλαμοι, κλιμακοστάσια, χώροι υγιεινής, μηχανοστάσια, αποθή­κες, χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων, κτίρια παραμονής ζώων. Το ελεύθερο ύψος των χώρων βοηθητικής χρήσης είναι τουλάχιστον 2.20μ. Και ο προηγουμενος μιλουσε για χωρους προς "διαμονη ανθρωπων τουλαχιστον 2 ωρες.." Το δκο σου θεμα ποιο ειναι;
    1 point
  7. Μία κυλινδρική ηχοπαγίδα θα λύσει ή έστω θα ελαχιστοποιήσει το πρόβλημα. Ωστόσο, λόγω αύξησης του μανομετρικού, θα πρέπει, κατά πάσα πιθανότητα να γίνει αλλαγή του ανεμιστήρα.
    1 point
  8. Υποθέτω ότι ο οικισμός παραμένει προ 23 και δεν οριοθετήθηκε δυνάμει των διατάξεων του ΦΕΚ 181/Δ/85. Υπό την προϋποθεση αυτή το πολεοδομικό καθεστώς του οικισμού διέπεται από το ΠΔ/2-3-81 (ΦΕΚ-138/Δ/13-3-81) στο άρθρο 4 του οποίου αναφέρεται ότι 1. "α)" 'Αρτια και οικοδομήσιμα θεωρούνται τα οικόπεδα τα οποία έχουν ελάχιστον εμβαδόν δύο χιλιάδας (2000) μ2 και πρόσωπον επί υφισταμένου κοινοχρήστου χώρου. Το παραπάνω για οικόπεδα που δημιουργούντα μετά τις 13.3.81. Αν ανατρέξεις στην παράγραφο 2 του ίδιου άρθρου θα διαπιστώσεις ότι για τις περιπτώσεις κατά παρέκκλιση αρτιότητας (προ 81 με Ε<2000 τμ) δεν υπάρχει απαίτηση για πρόσωπο σε δρόμο. 2. Κατά παρέκκλισιν των διατάξεων της προηγουμένης παραγράφου θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα τα οικόπεδα τα οποία έχουν α) κατά την ημέραν δημοσιεύσεως του παρόντος Διατάγματος: Ελάχιστον εμβαδόν: τριακόσια (300) μ2 και β) κατά την 25-7-79, ημέραν δημοσιεύσεως του ΠΔ/19-7-79 "περί τροποποιήσεως των όρων και περιορισμών δομήσεως των οικοπέδων των κειμένων εντός των ορίων των νομίμως υφισταμένων οικισμών κλπ." (ΦΕΚ-401/Δ): Ελάχιστον εμβαδόν: εκατόν πεντήκοντα (150) μ2. 3. Ωσαύτως θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα τα οικόπεδα με οίας διαστάσεις και εμβαδόν είχον κατά την 2-7-68, ημέραν δημοσιεύσεως του ΒΔ/15-6-68 "περί καθορισμού των όρων και περιορισμών δομήσεως των νομίμως υφισταμένων προ του έτους 1923 οικισμών κλπ." (ΦΕΚ-111/Δ/68).
    1 point
  9. Δες την βιβλιογραφία του Αθ. Νικολαίδη.
    1 point
  10. η κατεδάφιση βγαίνει και με ευθύνη μηχανικού αφου αιτηθείτε για Β.Ο.Δ.
    1 point
  11. @GP80 Καλημέρα, Καταρχήν στις φωτογραφίες δεν φαίνεται το που εδράζεται/στηρίζεται η άλλη πλευρά της μεταλλικής δοκού. Σε κάθε περίπτωση, για τη νομιμοποίηση απαιτείται οικοδομική άδεια με βασική προύπόθεση, το μπαλκόνι αυτό, καθώς και άλλες πιθανές αυθαίρετες κατασκευές να μην παραβιάζουν τις πολεοδομικές διατάξεις ή να έχουν ήδη τακτοποιηθεί. Φυσικά απαιτείται συναίνεση του συνόλου των συνιδιοκτητών τόσο για την όψη, όσο και για την επιβάρυνση του φέροντα οργανισμού. Η άδεια νομιμοποίησης είναι παρόμοια με την άδεια ανέγερσης ή προσθήκης, με τη διαφορά ότι πληρώνεις πρόστιμο αντί για επιβλέψεις! Το κόστος μια άδειας νομιμοποίησης κατασκευής σαν αυτή, είναι πολύ μεγάλο σε σχέση με την κατασκευή, λόγω των απαιτούμενων μελετών για ολόκληρο το κτίριο (τοπογραφικό, διάγραμμα κάλυψης, αρχιτεκτονικά, στατικά και διεκπεραίωση όλων αυτών). Σχετικά με την ΜΣΕ θα σου πω ότι είναι το λιγότερο που θα έπρεπε να σε ενδιαφέρει αν η άδεια περιλαμβάνει μονο αυτή την αυθαίρετη κατασκευή. Λογικά απαλάσσεται με τον έλεγχο της τέμνουσας βάσης, το οποίο ναί μεν έχει δουλίτσα, αλλά δεν συγκρίνεται σε καμία περίπτωση με τη δουλειά που απαιτείται για ΜΣΕ. Σε συμβουλεύω ανεπιφύλακτα να διαβάσεις τον ΚΑΝονισμό ΕΠΕμβάσεων (ΚΑΝ.ΕΠΕ.) ... Είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία να κάνεις μια πρώτη αρχή, γιατί μετά έχει πολύ περισσότερο διάβασμα αν θες να εμβαθύνεις εκεί.
    1 point
  12. Για να είμαστε πιο ακριβείς, δεν χρησιμοποιούμε τη λέξη τη "συνένωση" διότι, από τη στιγμή που εχει εκφραστεί επίσημα η βούληση του ιδιοκτήτη, τα δύο έχουν καταστεί ένα (ασχέτως ΚΑΕΚ). Αυτό, άλλωστε, προβλέπεται κι από το Σύνταγμα. Για περισσότερη ανάλυση, και άλλες περιπτώσεις, δες την 1296/06 απόφ. Αρείου Πάγου
    1 point
  13. @tetris σε ευχαριστώ πολύ ήσουν κατατοπιστικότατος! Ο οικισμός είναι κάτω των 2000 κατοίκων και το τυφλό οικόπεδο δεν είναι οικοδομήσιμο. Θεωρώ κι εγώ πως η καλύτερη λύση είναι η συνένωση από δω και πέρα. Όσο για το είδος της κατασκευής που θα επιλέξει ο πελάτης, έχω δώσει ήδη τη συμβουλή που μου είπες κι εσύ αλλά θα μείνω απλά παρατηρητής... Καλή συνέχεια!
    1 point
  14. Έχει ασχοληθεί κάποιος με ενεργειακούς ελέγχους ; υπάρχει κάποιο πρόγραμμα ( λογισμικό ) βοηθητικό για αυτήν την διαδικασία ;
    1 point
  15. Δεν υπάρχει συμβ/κή πράξη συνένωσης διότι, απλώς, δεν μεταγράφεται. Αυτά, και τέλος
    1 point
  16. Όπως τα παλιά οχτάωρα. Ρώτα κανέναν παλιό (αν και το ανέπτυξα κάπως ) και θα σου πει λεπτομέρειες. Οι κάθε είδους κυβερνώντες το ξέρουν πολύ καλά. Το ΤΕΕ δεν ανακατευόταν .Την πιστοποίηση την έδιναν μεν από ΤΕΕ αλλά μετά από επιτυχείς εξετάσεις στα πολυτεχνεία. Πάντως αυτό το σημερινό χάλι δεν μπορεί να συνεχιστεί. Για να είμαστε ακριβείς σήμερα για τους ΤΕ υπάρχουν οι παλιές εγκύκλιοι του αρμόδιου υπουργείου που έδιναν λεπτομέρειες για επαγγελματικά δικαιώματα (π.χ έλεγαν τι δυνατότητα έχουν για στατικές μελέτες ). Πιστεύω ότι σύντομα θα λυθεί το ζήτημα είτε με τον έναν είτε με τον άλλον τρόπο.
    1 point
  17. Εντός σχεδίου χρειάζεται να προβλεφθεί κυκλοφοριακή σύνδεση των πρατηρίων καυσίμων. Εκτός σχεδίου πρέπει να προβλέπεται κυκλοφοριακή σύνδεση ΚΑΙ όλων των "εγκαταστάσεων", ήτοι και βιομηχανίες. Αφενός εδώ δημιουργείται ο προβληματισμός του πως ιδρύθηκε βιομηχανία εντός οικισμού.. Εντός ζώνης 500 μ μπορεί να ιδρυθεί βιομηχανία χαμηλής όχλησης. Μέσης ή υψηλής εκτός σχεδίου. Μπορεί βέβαια στο παρελθόν να ίσχυαν διαφορετικά πράγματα και ως εκ τούτου να κάνω λάθος. Πάντως (εξ όσων γνωρίζω και έχω καταλάβει) οι "εγκαταστάσεις" εντός σχεδίου και εντός οικισμών δεν υπόκεινται σε έγκριση κυκλοφοριακής σύνδεσης
    1 point
  18. και οι χώροι με χρήση αποθήκης μετρούν σε ΣΔ, ΣΚ, όγκο κλπ εκτός κι αν δεν μετρούν εφόσον και υπο προυποθέσεις βρίσκονται σε υπόγεια κλπ. Και.. δεν θεωρούμε αυτόματα χώρος κυρίας χρήσης με βάση αν μετρά σε ΣΔ. Για να μετρήσει ως χώρος κύριας χρήσης κάποιο δόμημα ή τμήμα υπάρχουν κι άλλες προυποθέσεις και ανάλογα την χρήση του χώρου και τον όγκο και την μορφολογία του και ανάλογα θα χρειαστεί έλεγχος κτιριοδομικός (επάρκεια φυσ. φωτισμού αερισμού, στάθμες κλπ κλπ)
    1 point
  19. Επιστημονική ένωση μηχανικών, βρε συ. Εκπροσωπεί πτυχιούχους μηχανικούς ΑΕΙ. Σε τι "σύλλογο" αναφέρεσαι, λες και αφορά κάποιο λαογραφικό σύλλογο πετραλώνων;
    -1 points
  20. "Κύρος" έχει ο πρόεδρος της δημοκρατίας, όχι η οποιαδήποτε επιστημονική ένωση. Οι ενώσεις υπάρχουν για να υλοποιούν το καταστατικό τους.
    -1 points
  21. Καταρχήν, tetris, έχεις ένα δίκιο. Δεν απαιτείται πράξη συνένωσης σύμφωνα με απόφαση του Αρείου Πάγου, και γνωμοδότηση του ΝσΚ. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι δεν γίνεται γενικά συνένωση, ή ότι δεν υπάρχει "συνένωση ιδιοκτησιών". Γι' αυτό και αναφερόμαστε σε "λειτουργική συνένωση ιδιοκτησιών" που σημαίνει ότι η γενικότερη λειτουργική ανάγκη της κοινής ιδιοκτησίας υπερβαίνει τα όρια μίας δημοσίευσης της συνένωσης.
    -1 points
  22. Ο συνάδελφος @kfil προφανώς δεν είχε χρόνο και διάθεση να απαντήσει στο απλό ερώτημά μου. Εγώ, όμως, έχω κι άλλες απορίες σχετικά με όσα γράφει: Όπως; Ποια ρύθμιση επαγγελματικών δικαιωμάτων έχει γίνει για τους απόφοιτους ΤΕΙ (ανώτερης εκπαίδευσης) και ΑΤΕΙ (ανώτατης εκπαίδευσης) ; Πότε έγινε (αν έγινε) και γιατί δεν έγινε (αν δεν έγινε) ; Ελπίζω να βρει το χρόνο για να με διαφωτίσει, τόσο σε αυτό, όσο και στο προηγούμενο ερώτημα. @Alexios Συνάδελφε, δεν περιμένω να ιδρώσει αφτί ή άλλο μέλος του σώματος κάποιου. Μεγάλωσα πια για να περιμένω ιδρωμένα αφτιά. Η στάση που έχω στα πράγματα έχει ως εξής: όταν αποδέχεσαι και σωπαίνεις στην αδικία της απέναντι πόρτας, η αδικία φτάνει στην πόρτα σου. Κι εξηγούμαι: η αντισυνταγματική δραστηριότητα της πολιτείας στη ρύθμιση των δικαιωμάτων των μηχανικών, είναι αποτέλεσμα μίας συντεχνίας. Δεν είναι η μόνη συντεχνία. Γέμισε η Ελλάδα συντεχνίες. Το αποτέλεσμα; Το βιώνεις ως εμφανές πλέον προϊόν δεκαετιών κατάχρησης, εδώ και 14 χρόνια. Ζούμε σε μία πλήρως αποσυντιθέμενη αντισυνταγματική πολιτεία. Καθένας νομοθετεί ό,τι του καπνίσει, και δε νομοθετεί αυτά που οφείλει με πρόβλεψη του συντάγματος να νομοθετήσει. Και τώρα, σε όλους τους κλάδους, πολλώ δε και των μηχανικών, τρώγονται μεταξύ τους για ένα κομμάτι ψωμί που περίσσεψε από το κουρέλι αυτό που ονομάζεται σύγχρονη Ελλάδα. Ξαφνικά, μία νέα συντεχνία χτυπά την πόρτα: ιδιωτικά πανεπιστήμια. Τα επόμενα χρόνια θα δεις μεγάλες αλλαγές καί στο επάγγελμα του μηχανικού. Θα δεις απόφοιτους ιδιωτικών κολλεγίων ως προέδρους του ΤΕΕ, να λύνουν και να δένουν για τα των δικών τους παιδιών, συνεχίζοντας την παράδοση του ΤΕΕ, φυσικά, με άλλους προνομιακούς επαγγελματίες του χώρου. Θα δεις καταχρηστικές εργολαβίες στα πλαίσια της "εξάλειψης των διακρίσεων έναντι της ιδιωτικής εκπαίδευσης". Και θα αναρωτιέται ο μέσος διπλωματούχος υπερμηχανικός τι πήγε στραβά, καθώς θα ανταγωνίζεται με τον τοπογράφο και τον αρχιτέκτονα ποιος θα αναλάβει ένα τοπογραφικό 10 στρεμμάτων.
    -1 points
  23. Αποφεύγετε να χρησιμοποιείτε τέτοια emails, όπως tee, ontenet κλπ. Κινδυνεύετε να χάσετε την πρόσβαση σε αρχείο και σε άμεσα emails. Προτιμήστε google, hotmail κλπ.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.