Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
Ειδικά κτήρια - Ορισμοί, περιορισμοί, αλλαγή χρήσης, προβλήματα, κτλ.
Christos replied to sdim's θέμα in Αρχιτεκτονικά
Το οποίο σημαίνει ότι ακόμα και 50 τμ να θες να γυρίσεις σε κατοικία, δε μπορείς; -
Patres joined the community
- Σήμερα
-
Yiotaarchitectsoma joined the community
-
Τελικά σε τι έχει καταλήξει η κοινότητα των συναδέλφων μετά από τόσα χρόνια συζητήσεων;
-
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν αυξημένος κατά 111% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Επίσης, μεγάλη αύξηση σημείωσαν και οι πωλήσεις των κινέζικων υβριδικών μοντέλων, δείχνοντας ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξει μεγάλη διείσδυση της συγκεκριμένης κατηγορίας στην ευρωπαϊκή αγορά. Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, αναλύοντας τα στοιχεία για τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων για τον προηγούμενο Μάιο σε 28 αγορές της Ευρώπης, η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων που ειδικεύεται στην αυτοκινητοβιομηχανία, Jato, βλέπει αύξηση 2,5% σε ετήσια βάση. Ήδη τον προηγούμενο μήνα σε όλη την ΕΕ έχουν ταξινομηθεί 1,1 εκατομμύριο μονάδες, ενώ από την αρχή του έτους έχουν ταξινομηθεί σε πάνω από 5,53 εκατομμύρια μονάδες. Παράλληλα και οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ακολούθησαν την αύξηση των πωλήσεων. Συγκεκριμένα, ο όμιλος VW (+3,3%), ο όμιλος Renault (+4,6%) και ο όμιλος BMW (+6,3%) συνέβαλαν στη γενικότερη αύξηση των πωλήσεων. Από το σύνολο των πωλήσεων, τον προηγούμενο Μάιο τα 65.808 οχήματα αφορούσαν κινέζικα αυτοκίνητα τα οποία πουλήθηκαν στις 28 ευρωπαϊκές αγορές, σύμφωνα με την Jato. Δύο κινέζοι κατασκευαστές έχουν εισέλθει στην πρώτη δεκάδα των πιο δημοφιλών κατασκευαστών αυτοκινήτων φέτος τον Μάιο, με το γκρουπ της Geely να καταλαμβάνει την 9η θέση με 32.992 μονάδες και την SAIC τη 10η με 29.387 πωλήσεις. Ωστόσο, ο όμιλος VW βρίσκεται σταθερά στην κορυφή (303.268 μονάδες που ταξινομήθηκαν τον Μάιο), ακολουθεί η Stellantis (168.867), η Renault Group (109.712), η Hyundai-Kia (88.401),η BMW Group (78.231), η Toyota (76.537), η Mercedes-Benz (58.442) και η Ford (41.110). Όσον αφορά τις κινέζικες εταιρίες, η MG αύξησε τις πωλήσεις της κατά 30%, φθάνοντας τα 29.400 οχήματα τον Μάιο και με την BYD να σημειώνει αύξηση 397% τη συγκεκριμένη περίοδο. Παρά τη μεγάλη αύξηση, η BYD έμεινε μόλις 40 μονάδες πίσω από την Tesla. Στην κατάταξη των μαρκών για τον Μάιο, η Skoda κατέλαβε τη δεύτερη θέση, ενώ στην κατάταξη των μαρκών από την αρχή του έτους, η Cupra σημείωσε αύξηση 30% στις ταξινομήσεις και ξεπέρασε τη μητρική μάρκα Seat. Στην κατάταξη μοντέλων, το Renault Clio σημείωσε άνοδο 12% και ανέκτησε την πρώτη θέση τον Μάιο με 21.163 ταξινομήσεις. Ακολούθησε το Dacia Sandero (19.948) και το VW T-Roc (18.420). Όσον αφορά τα ηλεκτρικά μοντέλα, το Tesla Model Y ηγείται της κατάταξης (10.357 μονάδες τον Μάιο, -7% σε ετήσια βάση), αλλά αντιμετωπίζει έναν ισχυρό αντίπαλο, το ολοκαίνουργιο Skoda Elroq (που ανεβαίνει την κατάταξη με 9.222 μονάδες). Τέλος, το VW ID.7 ανέβηκε στην τρίτη θέση με αύξηση 373% στις ταξινομήσεις και ακολούθησαν τα ID.4 και ID.5. View full είδηση
-
- ηλεκτρικό αυτοκίνητο
- δασμός
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
-
Κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πώς επηρέασαν οι δασμοί τις πωλήσεις
GTnews posted μια είδηση in Ενέργεια-ΑΠΕ
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν αυξημένος κατά 111% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Επίσης, μεγάλη αύξηση σημείωσαν και οι πωλήσεις των κινέζικων υβριδικών μοντέλων, δείχνοντας ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξει μεγάλη διείσδυση της συγκεκριμένης κατηγορίας στην ευρωπαϊκή αγορά. Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, αναλύοντας τα στοιχεία για τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων για τον προηγούμενο Μάιο σε 28 αγορές της Ευρώπης, η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων που ειδικεύεται στην αυτοκινητοβιομηχανία, Jato, βλέπει αύξηση 2,5% σε ετήσια βάση. Ήδη τον προηγούμενο μήνα σε όλη την ΕΕ έχουν ταξινομηθεί 1,1 εκατομμύριο μονάδες, ενώ από την αρχή του έτους έχουν ταξινομηθεί σε πάνω από 5,53 εκατομμύρια μονάδες. Παράλληλα και οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ακολούθησαν την αύξηση των πωλήσεων. Συγκεκριμένα, ο όμιλος VW (+3,3%), ο όμιλος Renault (+4,6%) και ο όμιλος BMW (+6,3%) συνέβαλαν στη γενικότερη αύξηση των πωλήσεων. Από το σύνολο των πωλήσεων, τον προηγούμενο Μάιο τα 65.808 οχήματα αφορούσαν κινέζικα αυτοκίνητα τα οποία πουλήθηκαν στις 28 ευρωπαϊκές αγορές, σύμφωνα με την Jato. Δύο κινέζοι κατασκευαστές έχουν εισέλθει στην πρώτη δεκάδα των πιο δημοφιλών κατασκευαστών αυτοκινήτων φέτος τον Μάιο, με το γκρουπ της Geely να καταλαμβάνει την 9η θέση με 32.992 μονάδες και την SAIC τη 10η με 29.387 πωλήσεις. Ωστόσο, ο όμιλος VW βρίσκεται σταθερά στην κορυφή (303.268 μονάδες που ταξινομήθηκαν τον Μάιο), ακολουθεί η Stellantis (168.867), η Renault Group (109.712), η Hyundai-Kia (88.401),η BMW Group (78.231), η Toyota (76.537), η Mercedes-Benz (58.442) και η Ford (41.110). Όσον αφορά τις κινέζικες εταιρίες, η MG αύξησε τις πωλήσεις της κατά 30%, φθάνοντας τα 29.400 οχήματα τον Μάιο και με την BYD να σημειώνει αύξηση 397% τη συγκεκριμένη περίοδο. Παρά τη μεγάλη αύξηση, η BYD έμεινε μόλις 40 μονάδες πίσω από την Tesla. Στην κατάταξη των μαρκών για τον Μάιο, η Skoda κατέλαβε τη δεύτερη θέση, ενώ στην κατάταξη των μαρκών από την αρχή του έτους, η Cupra σημείωσε αύξηση 30% στις ταξινομήσεις και ξεπέρασε τη μητρική μάρκα Seat. Στην κατάταξη μοντέλων, το Renault Clio σημείωσε άνοδο 12% και ανέκτησε την πρώτη θέση τον Μάιο με 21.163 ταξινομήσεις. Ακολούθησε το Dacia Sandero (19.948) και το VW T-Roc (18.420). Όσον αφορά τα ηλεκτρικά μοντέλα, το Tesla Model Y ηγείται της κατάταξης (10.357 μονάδες τον Μάιο, -7% σε ετήσια βάση), αλλά αντιμετωπίζει έναν ισχυρό αντίπαλο, το ολοκαίνουργιο Skoda Elroq (που ανεβαίνει την κατάταξη με 9.222 μονάδες). Τέλος, το VW ID.7 ανέβηκε στην τρίτη θέση με αύξηση 373% στις ταξινομήσεις και ακολούθησαν τα ID.4 και ID.5.-
- ηλεκτρικό αυτοκίνητο
- δασμός
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
-
Ειδικά κτήρια - Ορισμοί, περιορισμοί, αλλαγή χρήσης, προβλήματα, κτλ.
sdtopo replied to sdim's θέμα in Αρχιτεκτονικά
Τότε ισχύει το post του @Latg+1 -
Καλησπέρα Άκη .....καλύτερα να σου δώσουν τους ΚΑΔ της εφορίας (μέσω λογιστή) που λειτουργούν! Αν είναι να γλειτώσει 100-200€ για το ΠΕΑ, σου λέει προφορικά ο επιχιρηματίας <<κάνω χρονδρική>> και ξεμπερδεύει!
-
Καλησπέρα, σας ευχαριστώ και τους 2 για το ενδιαφέρον. Θα ρωτήσω να πουλάνε λιανική και αν πουν ναι θα βγάλουμε ΠΕΑ αν είναι έτσι.
-
Έκδοση εγκρίσεων Πυροσβεστικής Υπηρεσίας μέσω συστήματος «Άδειες»
L-Nikos replied to Elec Sakis's θέμα in Πυροπροστασία
Την είχα και εγώ αυτή την εντύπωση, αλλά με ενημέρωσαν ότι χρειάζεται αρχειοθέτηση. Καταλαβαίνω ότι με την ευκαιρία λήξης του Πιστοποιητικού (που πλέον δεν χρειάζεται λόγω ατόμων), σου λένε ανέβασέ τα κιόλας να υπάρχουν ηλεκτρονικά. Το θέμα είναι τί σημαίνει "Αποδεικτικό κατάθεσης μελέτης ν.4156/13". Εντωμεταξύ, θα μπορούσε να ανέβει το έντυπο που δίνει (έδινε πιο σωστά), η Πυροσβεστική που έλεγε ότι η Υπηρεσία έλαβε όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά κτλ και εισηγείται τη χορήγηση πιστοποητικού κτλ. Αλλά στην Πυρασφάλεια δεν με άφησαν να πάρω περισσότερα έγγραφα, παρά μόνο σχέδιο και έκθεση επιθεώρησης. -
Νομίζω ότι από την στιγμή που δεν έχεις αλλαγές στο κτίριο σου ή στα μέτρα Πυροπροστασίας δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτα και ισχύει η ήδη εγκεκριμένη μελέτη σου. Η αρχειοθέτηση μελέτης απαιτείται στην περίπτωση που δεν υπάρχει μελέτη (δεν απαιτείται πιστοποιητικό) και κάνεις καινούργια. Μήπως στην Πυροσβεστική σου είπαν για ανάρτηση έντυπης και όχι για αρχειοθέτηση;
-
Καλησπέρα, θα ήθελα να κάνω μία ερώτηση. Μετά από πρόταση του Μηχανολόγου είναι να προσθέσουμε μία έξτρα έξοδο κινδύνου στο υπόγειο νέου συγκροτήματος κατοικιών. (Η άδεια βγήκε την άνοιξη) Δεν αλλάζει κάτι στο περίγραμμα του υπογείου αλλά ούτε και σε δόμηση, κάλυψη, όγκο. Αλλάζει όμως η φύτευση. Γίνεται να γίνει η αλλαγή με ενημέρωση της αδείας ή θεωρείται αλλαγή του διαγράμματος και χρειάζεται αναθεώρηση;; Ευχαριστώ πολύ!!
-
κατά την άποψη μου είναι η πιο βολική και λιγότερο χρονοβόρα διαδικασία... Το βάζεις ως προ 75, στην Τεχνική έκθεση γράφεις ότι είναι προ 55 και τις οικοδομικές σου άδειες ότι έχεις κλπ.... Πρόστιμο μόνο το παράβολο και συν το κόστος της δικής εργασίας (αποτύπωση, υπαγωγή κλπ)
-
xiler joined the community
-
mariant joined the community
-
Καλημέρα. πρόκειται για κτίσμα υφιστάμενο προ 1955 και μας ενδιαφέρει το οροφοδιαμέρισμα Γ΄ορόφου, με βοηθητικά στο δώμα. Έχω στέλεχος οικοδομικής άδεια 1948, χωρίς σχέδια (εκτός από ξυλότυπο) και συμβόλαια όπου περιγράφεται το ακίνητο αλλά μάλλον δεν επισυνάπτεται κάτοψη ορόφου (επισυνάπτεται κάτοψη δώματος που αποδεικνύεται το σωστό περίγραμμα). Πρόκειται να γίνει αποδοχή κληρονομιάς. Πως βγάζω βεβαίωση προ του 1955, από ποια πλατφόρμα του ΤΕΕ? Επίσης για να έχουν μια Κάτοψη έγκυρη μήπως πρέπει να το περάσω από Ν.4495.
-
traveler22 started following [ΑΡΘΡΟ 109 - Ν. 4495/17] Εύρεση τιμών ζώνης
-
Διαχωρισμός Αποθηκών σε υπογείο
steve100 replied to Margcivil's θέμα in Αρτιότητα - Οικοδομησιμότητα
Αν στην άδεια φαίνεται ενιαίος χώρος το υπόγειο και στην σύσταση αλλα και στην πράξη, έχουν γίνει 2 ή και παραπάνω αποθήκες με διάδρομο και λεβητοστάσιο κοινόχρηστο, μπορεί να γίνει με ενημέρωση φακέλου αδείας ως προς την κάτοψη του υπογείου; -
ΙΑΣΟΝΑΣ started following Περγκολες κατά ΝΟΚ
-
Δεν είναι εφικτό!
-
Έκδοση εγκρίσεων Πυροσβεστικής Υπηρεσίας μέσω συστήματος «Άδειες»
L-Nikos replied to Elec Sakis's θέμα in Πυροπροστασία
Ευχαριστώ για τη αναλυτική απάντηση. Έχω την περίπτωση με <30 άτομα, άρα αρχειοθέτηση. Το πρόβλημα είναι τί θα ανεβάσω από αρχεία, αφού επιλέγοντας "αρχειοθέτηση" στις Επιμέρους Περιπτώσεις, τότε μου ανοίγει στα αρχεία μόνο τις αναθέσεις και το "Αποδεικτικό κατάθεσης μελέτης ν.4156/13". Δεν ανοίγει πχ. "Μελέτη πυροπροστασίας" ή κάτι αντίστοιχο. Προ ολίγου, μίλησα πάλι με πυρασφάλεια και για τους τίτλους στα πεδία με παρέπεμψαν στο ΤΕΕ για το σύστημα. Μου είπε όμως, ασχέτως τίτλων, να ανεβάσω σχέδιο, μελέτη, τεχνικές περιγραφές κτλ. και τις σελίδες του βιβλίου. Βέβαια στην περίπτωση βιβλίου, όταν πρόκειται πχ για ανανέωση πιστοποιητικού στο βγάζει στα απαιτούμενα. Τώρα θα πρέπει να ανοίξω πρόσθετα στοιχεία και να ανεβάσω τις σελίδες εκεί. -
Η πυρ. διάταξη 13/2021 ρυθμίζει αν πρέπει να εκδοθεί πιστοποιητικό ή όχι: Απαιτείται από τη διάταξη αδειοδότησης για τη δραστηριότητα πιστοποιητικό -> έκδοση πιστοποιητικού (βλ εδώ διατάξεις αδειοδότησης από το ΟΠΣ-ΑΔΕ) Απαλλάσσεται από τη διάταξη αδειοδότησης πιστοποιητικού αλλά απαιτείται μελέτη -> αρχειοθέτηση μελέτης Δεν απαιτείται από διάταξη αλλά προβλέπεται πράξη στην 13/2021 (βάση αρ. 6 παρ. 1.2, πχ γραφεία κατηγορίας C -> πιστοποιητικό) (βάση αρ. 4 παρ. 1, πχ γραφεία κατηγορίας C -> αρχειοθέτηση) Φροντιστήριο βρίσκεται σε καθεστώς έγκρισης και γνωστοποίησης λειτουργίας. Η διάταξη αδειοδότησης ρυθμίζει και απαιτεί πιστοποιητικό για >30 εκπαιδευόμενους ανά ώρα ή αρχειοθέτηση μελέτης για <=30. Αν κάτω από 30 = πράξη αρχειοθέτησης στο e-adeies. Στο e-adeies βγαίνει έγγραφο. Αν απαιτείται πιστοποιητικό: 1η πράξη: έγκριση μελέτης στο e-adeies (εγκρίνεται από Π.Υ για 1η φορά) ή ανάρτηση έντυπης εγκεκριμένης μελέτης (ήδη εγκεκριμένη από την Π.Υ. παλιότερα) 2η πράξη: ανανέωση πιστοποιητικού (αν εν ισχύ και στο τυπικό 2 μήνες πριν τη λήξη) ή έκδοση πιστοποιητικού ενεργητικής (έγκριση από Π.Υ.) Αν απαιτείται αρχειοθέτηση: 1η πράξη: αρχειοθέτηση μελέτης ενεργητικής πυροπροστασίας (με ευθύνη μηχανικού) Αν δεν απαιτείται τίποτα: Καμία πράξη. Η επιχείρηση δεν απαλλάσσεται όμως των μέτρων. Τηρεί σχέδιο και έχει υλοποιήσει τα μέτρα των ΠΔ71 ή 41 ή των πυρ. διατάξεων.
-
Δικό μου λάθος, πιστοποιητικά ήθελα να γράψω στις παραπάνω δημοσιεύσεις μου.
-
ancrayzy joined the community
-
Απαιτούμενος χρόνος για μεταγραφή πράξης εφαρμογής στο κτηματολογιο
vck replied to vck's θέμα in Σχέδια Πόλης - Εφαρμογή
Συνάδελφε nbr κι εγώ αυτή την αίσθηση είχα. Ότι με την κύρωση της πράξης εφαρμογής, είμαι σχεδόν έτοιμος.. βλέπω όμως ότι μάλλον δεν είναι ακριβώς έτσι και προσπαθώ να καταλάβω τι ακριβώς ακολουθεί... -
anatsiop joined the community
-
Γενικά δεν έχω μπει στη δαδικασία ακόμα να βρω τα εγκεκριμένα σχέδια(διάγραμμα κάλυψης), ξεκινησα με μια διερεύνηση γενικότερη ωστε να δω αν είναι εφικτό. Είδα οτι υπάρχει υπόλοιπο υπολογίζοντας τα με βάση τις κατόψεις του ιδιοκτήτη θεωρώντας οτι στη δόμηση έχουν συμπεριληφθεί μόνο τα διαμερίσματα και όχι κλιμακοστάσιο και γκαράζ. Και ναι το θέλει για να το νοικιάσει (οχι απαραίτητα βραχυχρόνια μίσθωση).
-
Οποιαδήποτε σύγκριση της ελληνικής με τη γαλλική πολεοδομική πραγματικότητα είναι ατυχής, σύμφωνα με επιστημονικά κριτήρια.
-
xara94 joined the community
-
Ειδικά κτήρια - Ορισμοί, περιορισμοί, αλλαγή χρήσης, προβλήματα, κτλ.
Christos replied to sdim's θέμα in Αρχιτεκτονικά
Η άδεια είναι του 1989, και αφορά πολύοροφο κτίριο στάθμευσης αυτοκινήτων (3 υπόγεια και 7-8 όροφοι άνωθεν). ΟΧΙ, προφανώς δεν θα μπορούσε να πάρει άδεια για κατοικίες με τα δομημένα τετραγωνικά που έχει (δεν έχει αλλάξει από τότε ως σήμερα). Στο Σ.Δ. έχει περάσει περίπου 350 τ.μ., το οριο είναι 2,700, ενώ το σύνολο των τετραγωνικών είναι σχεδόν 6,000. -
Απαιτούμενος χρόνος για μεταγραφή πράξης εφαρμογής στο κτηματολογιο
nbr replied to vck's θέμα in Σχέδια Πόλης - Εφαρμογή
Επειδή εγώ εξέφρασα την απορία για το θέμα που έβαλες θέλω ξεκάθαρα να σου πω, πως αυτό ΔΕΝ ήταν κάποια αιχμή προς το πρόσωπό σου. Πολύ καλά έκανες και έθεσες το θέμα ακόμη και αν αυτό δεν ήταν μία ιδιωτική υπόθεση αλλά κάποιου πελάτη σου. Έχω συμμετάσχει σε πάνω από 15 μελέτες Π.Ε. σε περιοχές-συνοικισμούς στον νομό Θεσσαλονίκης (πχ Π.Ε επέκτασης Πυλαίας) αλλά και σε γύρο νομούς. Τέλος δεκαετίας 1990 και αρχές 2000 με το που είχαμε την κύρωση της Πράξης και "σφραγιζόταν" οι "Πίνακες της Πράξης Εφαρμογής" (τα σεντόνια) οι χρόνοι που μεσολαβούσαν ήταν σχεδόν ανύπαρκτοι. Οι Πίνακες της Π.Ε. με το που πήγαιναν στο Υποθηκοφυλακείο ήταν πλέον και τα νέα "συμβόλαια" των "Ν"έων οικοπέδων. (Τότε πάντως μπορούσες και έκτιζες, ακόμη και πριν την κύρωση της Π.Ε., ακολουθώντας φυσικά κάποιους όρους ή προϋποθέσεις σύμφωνα πάντα με τις εγκυκλίους 106/86 & 59/87). Το κτηματολόγιο πάντως, σε κάποιες περιοχές, από μόνο του κουβαλάει ένα κάρο προβλήματα. Από την στιγμή όμως που και οι Π.Ε. πρέπει να ενσωματωθούν στα κτηματολόγια καταλαβαίνουμε πως θα κουβαλήσουν και αυτές αυτό το ανάθεμα. Να μη ξεχνάμε πως το (πολύπαθο) Κτηματολόγιο ξεκίνησε με υπουργό τον Λαλιώτη κάπου στα έτη 1995-96 (νομίζω πως ο πρώτος νόμος για το κτηματολόγιο είναι του 1996). Αυτά είναι είναι λοιπόν τα "Τριάντα χρόνια Δόξας".