Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. 2 downloads

    Ο άξονας γύρω από τον οποίο αναπτύσσεται ο οδηγός αφορά κυρίως τον συγκοινωνιακό – πολεοδομικό σχεδιασμό και όλες τις κρίσιμες λεπτομέρειες που σχετίζονται με αυτόν, χωρίς φυσικά να εξαντλείται το θέμα. Σκοπίμως, ο οδηγός δεν εμβαθύνει σε θέματα σύγχρονου αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, οικολογικής διαχείρισης ομβρίων υδάτων, ανασχεδιασμού δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ), εκσυγχρονισμού του οδοφωτισμού, διαχείρισης και εμπλουτισμού των φυτεύσεων, βιοκλιματικού σχεδιασμού, ακουστικής, συμμετοχικού σχεδιασμού κ.λπ., καθώς όλα τα ανωτέρω κρίνονται ιδιαίτερα σημαντικά για να περιληφθούν - απλώς ως συμπληρωματικά στοιχεία - σε έναν οδηγό ωρίμανσης έργων. Τα παραπάνω θέματα κρίνεται σκόπιμο να εξετασθούν από επιμέρους ολοκληρωμένους οδηγούς με την παραγωγή αντίστοιχου ενημερωτικού υλικού. Ο ανασχεδιασμός των οδών ενός Δήμου, με κριτήρια την ενθάρρυνση του περπατήματος, της κίνησης με ποδήλατο, της δημόσιας συγκοινωνίας και της οδικής ασφάλειας, αποτελεί σημαντικό βήμα για τη δημιουργία συνθηκών Οδηγός Ανασχεδιασμού Οδών σε Αστικούς Δήμους «βιώσιμης κινητικότητας» στην περιοχή αρμοδιότητάς του. Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο, ότι η επίτευξη της βιώσιμης κινητικότητας, συχνά υπερβαίνει τις αρμοδιότητες των Δήμων και τις περιορισμένες συνήθως οικονομικές και επιχειρησιακές τους δυνατότητες και συχνά προϋποθέτει υλοποίηση σημαντικών παρεμβάσεων σε μητροπολιτική ή εθνική κλίμακα, που θα ανακουφίσουν τις πόλεις από την υπέρμετρη χρήση του ΙΧ αυτοκινήτου και τις αρνητικές επιπτώσεις από αυτήν. Ολοκληρώθηκε ο Οδηγός Ανασχεδιασμού Αστικών Οδών Αρμοδιότητας Δήμων, ο οποίος αποτελεί προϊόν της συνεργασίας της ΜΟΔ με το Δίκτυο Αειφόρων Νήσων ΔΑΦΝΗ και το Δίκτυο Civitas CY-EL.
  3. Σήμερα
  4. Καλησπέρα σας. Μετά από χρόνια από όταν πρωτομπήκα στο forum και άρχισα να έρχομαι σε επαφή με πράγματα που ΔΕΝ ακουγόντουσαν στο πολυτεχνείο (πχ εργασιακά, κατευθύνσεις μηχανικών, τρέχουσα κατάσταση στον κλάδο κτλ - και σας ευχαριστώ για αυτό), έφτασε η ώρα πλέον ως νέος Διπλωματούχος ΠΜ να χρειαστώ την συμβουλή/άποψη σας. Εργάζομαι ως μισθωτός σε μελετητική εταιρεία υδραυλικών έργων (ΜΥΗΕ, φράγματα κτλ). Εγγεγραμμένος στο ΤΕΕ αλλά χωρίς μελετητικό πτυχίο. Αντιμετωπίζω τους εξής προβληματισμούς που με αγχώνουν: 1) Ακόμα δεν μου έχουν πει τίποτα αλλά θα έρθει η ώρα της υπογραφής . Έχω δει πως στις πινακίδες στα τεύχη (υδραυλικής μελέτη, κατόψεων κτλ) αναγράφονται 2 ονόματα. Σύνταξη και Έλεγχος. Στο "Έλεγχος" είναι πάντα του "αφεντικού"/προέδρου και "Σύνταξη" (τεύχους ή μελέτης δεν έχω καταλάβει) είναι των υπόλοιπων μηχανικών του γραφείου. Η απορία μου είναι τι ευθύνες θα έχω ως μισθωτός-συντάξας; Μου είπαν στο γραφείο πως ο συντάκτης ΔΕΝ έχει καμία ευθύνη γιατί λέει θα μπορούσε να ήταν και πχ σχεδιαστής κτλ. Μόνο αυτός που υπογράφει "Έλεγχος". Εμένα μου φαίνεται παράλογο και λογικό ταυτόχρονα. Αν είναι έτσι, γιατί δε μπαίνει μόνο το δικό του όνομα; Σε άλλη πινακίδα είδα 3 διαφορετικά ονόματα: συνταξη-έλεγχος-έγκριση. Αν γνωρίζετε τι ισχύει εν τέλει... 2) Προσπαθώ και μόνος μου να διαβάζω νομοθεσία (πχ Ν3316/2005 γενικά για μελετητές ή πχ 4258/2014 για οριοθετήσεις ρεμάτων) ούτως ώστε να είμαι και καλυμμένος νομικά και σωστός στη δουλειά μου. Αλλά απάντηση δεν βρίσκω. Το ίδιο και όσες φορές ρωτάω διακριτικά στη δουλειά περί ευθυνών, μελέτες, εφαρμογή νόμων κτλ. Και για να μαι και απόλυτα ειλικρινής, δε ξέρω και τι ακριβώς να ψάξω... Συν ότι κάθε απορία που πάω να λύσω δημιουργεί περισσότερες. Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο ΦΕΚ ή ΠΔ να αναγράφει ακριβώς τις ευθύνες μου σαν μηχανικός ή γενικότερα πώς να μαι καλυμμένος; 3) Πώς μπορεί ένας μελετητής να είναι καλυμμένος νομικά; Σε περίπτωση που κάτι πάει "στραβά" σε έργο τι γίνεται; Τι ευθύνες/επιπτώσεις έχει; Υπάρχει κάτι που δεν έχω σκεφτεί; 4) Διαφοροποιείται η κατάσταση αν τα έργα είναι δημόσια ή ιδιωτικά; Ξέρω ότι σε πιο έμπειρους μηχανικούς μπορεί να σας φαίνονται γελοία αυτά που ρωτάω αλλά αγχώνομαι πολύ και νομίζω ότι εδώ ίσως βρω απάντηση. Κάθε ωμή πραγματικότητα δεκτή. Σας ευχαριστώ πολύ. (Συγγνώμη αν γράφω σε λάθος ενότητα ή αν έχει ξανααναφερθεί κάτι τέτοιο, αν και δεν έχω βρει απάντηση παρά μόνο κάποιες παρεμφερείς συζητήσεις).
  5. για τις άδειες του που δεν είχαν λήξει μέχρι τις 01/03/2011 (πχ του 2008) και προς το παρόν έχουν πάρει παράταση μέχρι 31/12/2025, δεν συζητιέται να δοθεί παράταση από ότι κατάλαβα;
  6. Η Ελλάδα, αν και δεν φημίζεται για τα μεγάλα της ποτάμια, διαθέτει ένα εντυπωσιακό δίκτυο φραγμάτων που εξυπηρετούν την ύδρευση, την άρδευση, την αντιπλημμυρική προστασία και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Από τη Δυτική Μακεδονία έως την Κρήτη, τα φράγματα αποτελούν σπουδαία έργα μηχανικής και καθοριστικούς πυλώνες ανάπτυξης. Παρακάτω παρουσιάζονται τα δέκα μεγαλύτερα φράγματα της χώρας — σύμφωνα με το ύψος, τη χωρητικότητα και τη σημασία τους. 1. Φράγμα Πολυφύτου (Κοζάνη) Ποταμός: Αλιάκμονας Ύψος: 112 μ. Χωρητικότητα ταμιευτήρα: ~1,25 δισ. κυβ. μέτρα Έτος λειτουργίας: 1975 Σημασία: Ένα από τα σημαντικότερα υδροηλεκτρικά έργα της ΔΕΗ. Δημιούργησε τη λίμνη Πολυφύτου, που αποτελεί σήμερα σημείο αναφοράς για την περιοχή. 2. Φράγμα Κρεμαστών (Αιτωλοακαρνανία) Ποταμός: Αχελώος Ύψος: 165 μ. (το μεγαλύτερο στην Ελλάδα) Χωρητικότητα: ~4,7 δισ. κυβ. μέτρα Έτος λειτουργίας: 1966 Σημασία: Το μεγαλύτερο φράγμα της χώρας και ένα από τα μεγαλύτερα στα Βαλκάνια. Η τεχνητή λίμνη Κρεμαστών είναι η μεγαλύτερη της Ελλάδας. 3. Φράγμα Πουρναρίου (Άρτα) Ποταμός: Άραχθος Ύψος: 107 μ. Χωρητικότητα: ~350 εκατ. κυβ. μέτρα Έτος λειτουργίας: 1981 Σημασία: Παρέχει ενέργεια, ύδρευση και άρδευση στην Άρτα και προστατεύει την πεδιάδα από πλημμύρες. 4. Φράγμα Θησαυρού (Δράμα – Ξάνθη) Ποταμός: Νέστος Ύψος: 172 μ. Χωρητικότητα: ~565 εκατ. κυβ. μέτρα Έτος λειτουργίας: 1997 Σημασία: Το υψηλότερο φράγμα της Ελλάδας σε ενεργειακή απόδοση. Μαζί με το φράγμα Πλατανόβρυσης σχηματίζει το υδροηλεκτρικό σύμπλεγμα Νέστου. 5. Φράγμα Μόρνου (Φωκίδα) Ποταμός: Μόρνος Ύψος: 126 μ. Χωρητικότητα: ~780 εκατ. κυβ. μέτρα Έτος λειτουργίας: 1981 Σημασία: Κύρια πηγή ύδρευσης της Αθήνας. Η λίμνη Μόρνου είναι από τις πιο εμβληματικές της χώρας. 6. Φράγμα Πλατανόβρυσης (Δράμα) Ποταμός: Νέστος Ύψος: 95 μ. Χωρητικότητα: ~300 εκατ. κυβ. μέτρα Έτος λειτουργίας: 1999 Σημασία: Συμπληρώνει το έργο του φράγματος Θησαυρού, αυξάνοντας την ενεργειακή απόδοση του συστήματος Νέστου. 7. Φράγμα Ταυρωπού (Ν. Πλαστήρα, Καρδίτσα) Ποταμός: Μέγδοβας Ύψος: 83 μ. Χωρητικότητα: ~400 εκατ. κυβ. μέτρα Έτος λειτουργίας: 1959 Σημασία: Δημιούργησε τη λίμνη Πλαστήρα, ένα από τα ομορφότερα φυσικά τοπία της Ελλάδας και πρότυπο οικοτουρισμού. 8. Φράγμα Ευήνου (Αιτωλοακαρνανία) Ποταμός: Εύηνος Ύψος: 124 μ. Χωρητικότητα: ~140 εκατ. κυβ. μέτρα Έτος λειτουργίας: 2001 Σημασία: Συνδέεται υδραυλικά με τη λίμνη Μόρνου και ενισχύει την υδροδότηση της Αθήνας. 9. Φράγμα Ασωμάτων (Βέροια – Ημαθία) Ποταμός: Αλιάκμονας Ύψος: 70 μ. Χωρητικότητα: ~90 εκατ. κυβ. μέτρα Έτος λειτουργίας: 1971 Σημασία: Ρυθμίζει τη ροή του Αλιάκμονα και υποστηρίζει την άρδευση της Κεντρικής Μακεδονίας. 10. Φράγμα Αποσελέμη (Ηράκλειο – Κρήτη) Ποταμός: Αποσελέμης Ύψος: 73 μ. Χωρητικότητα: ~27 εκατ. κυβ. μέτρα Έτος λειτουργίας: 2012 Σημασία: Το μεγαλύτερο φράγμα της Κρήτης και κύρια πηγή ύδρευσης για το Ηράκλειο και τα Χανιά. Η Σημασία των Φραγμάτων στην Ελλάδα Τα φράγματα δεν είναι μόνο τεχνικά έργα, αλλά πολλαπλασιαστές ανάπτυξης: Παρέχουν ενέργεια μέσω υδροηλεκτρικών σταθμών. Εξασφαλίζουν ύδρευση και άρδευση σε μεγάλες εκτάσεις. Προσφέρουν αντιπλημμυρική προστασία και σταθερότητα στα υδατικά αποθέματα. Δημιουργούν τεχνητές λίμνες που συμβάλλουν στην τουριστική και οικολογική αναβάθμιση περιοχών. Η Ελλάδα, με την έντονη γεωμορφολογία και τα ποικίλα υδάτινα συστήματα, έχει αξιοποιήσει στο έπακρο τα φράγματά της. Από τα ιστορικά έργα των δεκαετιών του ’60 και ’70 έως τα σύγχρονα ενεργειακά συγκροτήματα, τα φράγματα συνεχίζουν να αποτελούν θεμέλιο λίθο της βιώσιμης ανάπτυξης και της ενεργειακής ασφάλειας της χώρας. View full είδηση
  7. Η Ελλάδα, αν και δεν φημίζεται για τα μεγάλα της ποτάμια, διαθέτει ένα εντυπωσιακό δίκτυο φραγμάτων που εξυπηρετούν την ύδρευση, την άρδευση, την αντιπλημμυρική προστασία και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Από τη Δυτική Μακεδονία έως την Κρήτη, τα φράγματα αποτελούν σπουδαία έργα μηχανικής και καθοριστικούς πυλώνες ανάπτυξης. Παρακάτω παρουσιάζονται τα δέκα μεγαλύτερα φράγματα της χώρας — σύμφωνα με το ύψος, τη χωρητικότητα και τη σημασία τους. 1. Φράγμα Πολυφύτου (Κοζάνη) Ποταμός: Αλιάκμονας Ύψος: 112 μ. Χωρητικότητα ταμιευτήρα: ~1,25 δισ. κυβ. μέτρα Έτος λειτουργίας: 1975 Σημασία: Ένα από τα σημαντικότερα υδροηλεκτρικά έργα της ΔΕΗ. Δημιούργησε τη λίμνη Πολυφύτου, που αποτελεί σήμερα σημείο αναφοράς για την περιοχή. 2. Φράγμα Κρεμαστών (Αιτωλοακαρνανία) Ποταμός: Αχελώος Ύψος: 165 μ. (το μεγαλύτερο στην Ελλάδα) Χωρητικότητα: ~4,7 δισ. κυβ. μέτρα Έτος λειτουργίας: 1966 Σημασία: Το μεγαλύτερο φράγμα της χώρας και ένα από τα μεγαλύτερα στα Βαλκάνια. Η τεχνητή λίμνη Κρεμαστών είναι η μεγαλύτερη της Ελλάδας. 3. Φράγμα Πουρναρίου (Άρτα) Ποταμός: Άραχθος Ύψος: 107 μ. Χωρητικότητα: ~350 εκατ. κυβ. μέτρα Έτος λειτουργίας: 1981 Σημασία: Παρέχει ενέργεια, ύδρευση και άρδευση στην Άρτα και προστατεύει την πεδιάδα από πλημμύρες. 4. Φράγμα Θησαυρού (Δράμα – Ξάνθη) Ποταμός: Νέστος Ύψος: 172 μ. Χωρητικότητα: ~565 εκατ. κυβ. μέτρα Έτος λειτουργίας: 1997 Σημασία: Το υψηλότερο φράγμα της Ελλάδας σε ενεργειακή απόδοση. Μαζί με το φράγμα Πλατανόβρυσης σχηματίζει το υδροηλεκτρικό σύμπλεγμα Νέστου. 5. Φράγμα Μόρνου (Φωκίδα) Ποταμός: Μόρνος Ύψος: 126 μ. Χωρητικότητα: ~780 εκατ. κυβ. μέτρα Έτος λειτουργίας: 1981 Σημασία: Κύρια πηγή ύδρευσης της Αθήνας. Η λίμνη Μόρνου είναι από τις πιο εμβληματικές της χώρας. 6. Φράγμα Πλατανόβρυσης (Δράμα) Ποταμός: Νέστος Ύψος: 95 μ. Χωρητικότητα: ~300 εκατ. κυβ. μέτρα Έτος λειτουργίας: 1999 Σημασία: Συμπληρώνει το έργο του φράγματος Θησαυρού, αυξάνοντας την ενεργειακή απόδοση του συστήματος Νέστου. 7. Φράγμα Ταυρωπού (Ν. Πλαστήρα, Καρδίτσα) Ποταμός: Μέγδοβας Ύψος: 83 μ. Χωρητικότητα: ~400 εκατ. κυβ. μέτρα Έτος λειτουργίας: 1959 Σημασία: Δημιούργησε τη λίμνη Πλαστήρα, ένα από τα ομορφότερα φυσικά τοπία της Ελλάδας και πρότυπο οικοτουρισμού. 8. Φράγμα Ευήνου (Αιτωλοακαρνανία) Ποταμός: Εύηνος Ύψος: 124 μ. Χωρητικότητα: ~140 εκατ. κυβ. μέτρα Έτος λειτουργίας: 2001 Σημασία: Συνδέεται υδραυλικά με τη λίμνη Μόρνου και ενισχύει την υδροδότηση της Αθήνας. 9. Φράγμα Ασωμάτων (Βέροια – Ημαθία) Ποταμός: Αλιάκμονας Ύψος: 70 μ. Χωρητικότητα: ~90 εκατ. κυβ. μέτρα Έτος λειτουργίας: 1971 Σημασία: Ρυθμίζει τη ροή του Αλιάκμονα και υποστηρίζει την άρδευση της Κεντρικής Μακεδονίας. 10. Φράγμα Αποσελέμη (Ηράκλειο – Κρήτη) Ποταμός: Αποσελέμης Ύψος: 73 μ. Χωρητικότητα: ~27 εκατ. κυβ. μέτρα Έτος λειτουργίας: 2012 Σημασία: Το μεγαλύτερο φράγμα της Κρήτης και κύρια πηγή ύδρευσης για το Ηράκλειο και τα Χανιά. Η Σημασία των Φραγμάτων στην Ελλάδα Τα φράγματα δεν είναι μόνο τεχνικά έργα, αλλά πολλαπλασιαστές ανάπτυξης: Παρέχουν ενέργεια μέσω υδροηλεκτρικών σταθμών. Εξασφαλίζουν ύδρευση και άρδευση σε μεγάλες εκτάσεις. Προσφέρουν αντιπλημμυρική προστασία και σταθερότητα στα υδατικά αποθέματα. Δημιουργούν τεχνητές λίμνες που συμβάλλουν στην τουριστική και οικολογική αναβάθμιση περιοχών. Η Ελλάδα, με την έντονη γεωμορφολογία και τα ποικίλα υδάτινα συστήματα, έχει αξιοποιήσει στο έπακρο τα φράγματά της. Από τα ιστορικά έργα των δεκαετιών του ’60 και ’70 έως τα σύγχρονα ενεργειακά συγκροτήματα, τα φράγματα συνεχίζουν να αποτελούν θεμέλιο λίθο της βιώσιμης ανάπτυξης και της ενεργειακής ασφάλειας της χώρας.
  8. Υπολειπόμενος Χρόνος: 1 μήνας and 29 days

    • ΖΗΤΗΣΗ
    • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ

    Ζητείται παλαιότερη έκδοση του λογισμικού Consteel, με μόνιμη άδεια και όχι subscription, αν φυσικά επιτρέπεται η μεταπώληση. Ειδάλλως ζητείται συνεργασία με κάτοχο του λογισμικού για μελέτη. Ευχαριστώ

    Ask for price

  9. Η ερευνα αυτη εκπονειται στα πλαισια της διπλωματικης μου εργασιας στον κλαδο του Πολιτικου Μηχανικου στο Πανεπιστημιο Δυτικης Αττικης.Θα εκτιμηθει παρα πολυ η καθε συμμετοχη. https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=7kOJDHDDs0u6UTIfQG8y7JyIajHMocJMsRNXIbNfUopUOTAyU0pRMDlZWVlVS0NIMjZRNDZJRlpQRC4u
  10. Αν αφήσετε ηλεκτρονική διεύθυνση αλληλογραφίας, ευχαρίστως. Εδώ μέσα, όχι.
  11. Υπολειπόμενος Χρόνος: 1 μήνας and 29 days

    • ΠΩΛΗΣΗ
    • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ

    Πωλείται DELL Workstation Laptop Precision 3591. Tα στοιχεία του Laptop είναι τα εξής: 15.6'' FHD/Ultra 7-155H/32GB/1TB SSD/Nvidia RTX 1000/Win 11 Pro/3Y Prosupport NBD Εδώ να σημειωθεί ότι η RAM της επιπρόσθετης κάρτας γραφικών είναι 6 GB ικανά να τρέξουν πολύ απαιτητικά προγράμματα σχεδιαστικά, renderings και video editing. Είναι ένα πολύ ισχυρό workstation laptop, αγορασμένο καινούργιο τον Αύγουστο 2024. Έχει ακόμη 2 χρόνια on-site επίσημη εγγύηση από τη DELL. H τιμή του αυτή τη στιγμή είναι στα 2.300 - 2.400€ στ καταστήματα. Η τιμή πώλησης είναι 1.200€ Τηλέφωνο επικοινωνίας το 6948529599

    1.300 €

  12. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε προσκλήσεις υποβολής έργων για τη χορήγηση κονδυλίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) συνολικής αξίας λίγο άνω των 204 εκατ. ευρώ, για την ανάπτυξη και την υιοθέτηση καινοτόμων ψηφιακών τεχνολογιών σε ολόκληρη την Ευρώπη. Οι εννέα προσκλήσεις στο πλαίσιο του προγράμματος «Ψηφιακή Ευρώπη» εστιάζουν στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) και των μεγάλων δεδομένων, στην ολοκλήρωση του δικτύου ευρωπαϊκών κόμβων ψηφιακής καινοτομίας, στην ανάπτυξη του ευρωπαϊκού πορτοφολιού ψηφιακής ταυτότητας, στην καινοτομία στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, στη στήριξη των ψηφιακών δεξιοτήτων και στην ανάπτυξη ψηφιακών λύσεων για τον δημόσιο τομέα. Σήμερα προκηρύσσουμε πρόσκληση υποβολής προτάσεων ύψους 15 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του ευρωπαϊκού πορτοφολιού ψηφιακής ταυτότητας και των φορητών αδειών οδήγησης, ενώ οκτώ ακόμη προσκλήσεις θα προκηρυχθούν στις 4 Νοεμβρίου. Οι οκτώ αυτές προσκλήσεις θα περιλαμβάνουν: α) χρηματοδότηση ύψους 79,2 εκατ. ευρώ για την ενοποίηση και 8 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση του δικτύου ευρωπαϊκών κόμβων ψηφιακής καινοτομίας που βοηθούν τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις να ψηφιοποιήσουν τις δραστηριότητές τους, β) ενίσχυση ύψους 22,5 εκατ. ευρώ για τη στήριξη της βιοϊατρικής έρευνας και την ανάπτυξη εξατομικευμένης υγειονομικής περίθαλψης μέσω της ευρωπαϊκής υποδομής γονιδιωματικών δεδομένων και 14,4 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη λύσεων με βάση την ΤΝ στην ιατρική απεικόνιση, γ) χρηματοδότηση ύψους 9 εκατ. ευρώ για την κοινοχρησία βιομηχανικών δεδομένων, δ) συνδυασμένη χρηματοδότηση ύψους 4,5 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία της πλατφόρμας γραμματείας και συνεργασίας για την ευρωπαϊκή συμμαχία συνδεδεμένων και αυτόνομων οχημάτων με σκοπό την καινοτομία στον ευρωπαϊκό τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ε) επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ για τους κόμβους του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Ψηφιακών Μέσων (EDMO) για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης. Η δημοσίευση των προσκλήσεων αυτών έρχεται σε συνέχεια της πρώτης τροποποίησης του προγράμματος εργασίας DIGITAL 2025-2027, που εγκρίθηκε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα. Διασφαλίζει ότι το πρόγραμμα εξυπηρετεί τις πολιτικές προτεραιότητες της Επιτροπής και ότι ανταποκρίνεται στις τρέχουσες τεχνολογικές εξελίξεις. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις προσκλήσεις υποβολής προτάσεων και τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων διατίθενται στη διαδικτυακή πύλη υποβολής προσφορών για τις χρηματοδοτήσεις της Ε.Ε. View full είδηση
  13. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε προσκλήσεις υποβολής έργων για τη χορήγηση κονδυλίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) συνολικής αξίας λίγο άνω των 204 εκατ. ευρώ, για την ανάπτυξη και την υιοθέτηση καινοτόμων ψηφιακών τεχνολογιών σε ολόκληρη την Ευρώπη. Οι εννέα προσκλήσεις στο πλαίσιο του προγράμματος «Ψηφιακή Ευρώπη» εστιάζουν στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) και των μεγάλων δεδομένων, στην ολοκλήρωση του δικτύου ευρωπαϊκών κόμβων ψηφιακής καινοτομίας, στην ανάπτυξη του ευρωπαϊκού πορτοφολιού ψηφιακής ταυτότητας, στην καινοτομία στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, στη στήριξη των ψηφιακών δεξιοτήτων και στην ανάπτυξη ψηφιακών λύσεων για τον δημόσιο τομέα. Σήμερα προκηρύσσουμε πρόσκληση υποβολής προτάσεων ύψους 15 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του ευρωπαϊκού πορτοφολιού ψηφιακής ταυτότητας και των φορητών αδειών οδήγησης, ενώ οκτώ ακόμη προσκλήσεις θα προκηρυχθούν στις 4 Νοεμβρίου. Οι οκτώ αυτές προσκλήσεις θα περιλαμβάνουν: α) χρηματοδότηση ύψους 79,2 εκατ. ευρώ για την ενοποίηση και 8 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση του δικτύου ευρωπαϊκών κόμβων ψηφιακής καινοτομίας που βοηθούν τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις να ψηφιοποιήσουν τις δραστηριότητές τους, β) ενίσχυση ύψους 22,5 εκατ. ευρώ για τη στήριξη της βιοϊατρικής έρευνας και την ανάπτυξη εξατομικευμένης υγειονομικής περίθαλψης μέσω της ευρωπαϊκής υποδομής γονιδιωματικών δεδομένων και 14,4 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη λύσεων με βάση την ΤΝ στην ιατρική απεικόνιση, γ) χρηματοδότηση ύψους 9 εκατ. ευρώ για την κοινοχρησία βιομηχανικών δεδομένων, δ) συνδυασμένη χρηματοδότηση ύψους 4,5 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία της πλατφόρμας γραμματείας και συνεργασίας για την ευρωπαϊκή συμμαχία συνδεδεμένων και αυτόνομων οχημάτων με σκοπό την καινοτομία στον ευρωπαϊκό τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ε) επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ για τους κόμβους του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Ψηφιακών Μέσων (EDMO) για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης. Η δημοσίευση των προσκλήσεων αυτών έρχεται σε συνέχεια της πρώτης τροποποίησης του προγράμματος εργασίας DIGITAL 2025-2027, που εγκρίθηκε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα. Διασφαλίζει ότι το πρόγραμμα εξυπηρετεί τις πολιτικές προτεραιότητες της Επιτροπής και ότι ανταποκρίνεται στις τρέχουσες τεχνολογικές εξελίξεις. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις προσκλήσεις υποβολής προτάσεων και τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων διατίθενται στη διαδικτυακή πύλη υποβολής προσφορών για τις χρηματοδοτήσεις της Ε.Ε.
  14. Χθες
  15. ημερομηνία περίπου του Τοπογραφικού του συμβολαίου..... και άσχετα με τα των ανοχών.... ειδικά αφού είναι ακόμα αδόμητο οπότε κάποια μέρα θα πάνε να βγάλουν οικοδομική άδεια με τοπογραφικό αδείας δεν είναι πιο σωστό ο τίτλος να έχει πραγματικά υφιστάμενης κατάστασης Τοπογραφικό?
  16. Σε τοπογραφικό αδομητου οικοπέδου με σύσταση καθετων προκειμένου να γινει μεταβίβαση ποσο είναι η ανοχή εμβαδού μεταξύ τοπογραφικου συμβολαιου και νεοτέρας αποτύπωσης ώστε να μη χρειαστεί τροποποίηση σύστασης.
  17. @Roy_Hobbs θα συμπληρώσεις τις επιφάνειες βάσει της δεύτερης κάτοψης (σύσταση) και για όλες θα καταχωρίσεις «άδεια». Αυτές οι ταυτότητες θα χρησιμοποιηθούν μόνο για την τροποποίηση της σύστασης και έπειτα θα αρχειοθετηθούν.
  18. @dimitris GM ευχαριστώ πολύ για την απάντηση Επειδή για την τροποποίηση της σύστασης απαιτείται ταυτότητα για κάθε μία από τις υπάρχουσες ΟΙ, έχω κολλήσει με το τι θα κάνω στην καρτέλα 'Επιφάνειες' της ταυτότητας. Για παράδειγμα για την ΟΙ 3 του σκαριφήματος, η ΟΙ 3 έχει επιφάνεια 60τμ βάσει σύστασης, αλλά πρακτικά δεν υπάρχει ούτε στην άδεια, ούτε στην πραγματικότητα (αυτό συμβαίνει με όλες τις ΟΙ σε όλους τους ορόφους). Συνεπώς όταν θα πρέπει να συμπληρώσω την καρτέλα 'Επιφάνειες' της ταυτότητας (όπου θα υπάρχουν δύο καταχωρίσεις: άδεια και ρύθμιση) τι επιφάνεια να βάλω σε κάθε μία από αυτές? 🤔
  19. @athanasanas διάβασε τη σύσταση για να διαπιστώσεις τι είναι (από ιδιοκτησιακής απόψεως) η αποθήκη. Τι εννοείς «εξ αδιαιρέτου»; Οι τρεις ιδιοκτήτες έχουν από κοινού την κυριότητα της αποθήκης ή μόνο το δικαίωμα χρήσης αυτής;
  20. @avgoust ναι στο πρώτο και στο τρίτο ερώτημα. Για το δεύτερο: δεν χρησιμοποιείται συντελεστής ύψους.
  21. Εκδόθηκε η εγκύκλιος υπ' αρίθμ. 190959 ΕΞ 2025/03.11.2025 της Γ.Γ. Δημόσιας Περιουσίας του Υπ. Εθν. Οικ. και Οικονομικών με την οποία παρέχονται οδηγίες για τη νομική αξιολόγηση και για τη διαχείριση αιτημάτων που έχουν υποβληθεί μέχρι τις 23 Απριλίου 2024 από νομίμως αναγνωρισμένα ναυταθλητικά σωματεία, με τα οποία ζητείται ταυτοχρόνως: α) η νομιμοποίηση εγκαταστάσεων σε αιγιαλό, παραλία, όχθη, παρόχθια ζώνη κ.λπ. που έχουν κατασκευάσει τα ίδια τα σωματεία χωρίς άδεια, β) η πραγματοποίηση έργων για τη στατική ενίσχυση και λοιπές τεχνικές βελτιώσεις των εγκαταστάσεων αυτών και γ) η χρήση, στη συνέχεια, των εγκαταστάσεων αυτών. Θέμα: Στατική ενίσχυση, λοιπές τεχνικές βελτιώσεις και χρήση έργων και εγκαταστάσεων που έχουν εκτελεσθεί μη νομίμως εντός αιγιαλού, παραλίας, όχθης, παρόχθιας ζώνης κ.λπ. από ναυταθλητικά σωματεία Σχετ.: 1.Η υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου οικ. 75278 ΕΞ 2019/ 4.7.2019 εγκύκλιος «Διευκρινίσεις επί της παρ. 6 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001» (ΑΔΑ: ΨΘΥ2Η-ΓΦ8) 2.Η υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου 119978 ΕΞ 2025/ 7.7.2025 εγκύκλιος «Εφαρμογή της παρ. 5 του άρθρου 18 του ν. 5092/2024 και προγραμματισμός κατεδαφίσεων για έργα που έχουν κατασκευασθεί χωρίς άδεια στον αιγιαλό και την παραλία» (ΑΔΑ: ΡΩΧΩΗ-51Ε) Α. Γενικές παρατηρήσεις Σε συνέχεια της Σχετ. 1 εγκυκλίου, με την παρούσα παρέχονται οδηγίες για τη νομική αξιολόγηση και για τη διαχείριση αιτημάτων που έχουν υποβληθεί μέχρι τις 23 Απριλίου 2024 από νομίμως αναγνωρισμένα ναυταθλητικά σωματεία, με τα οποία ζητείται ταυτοχρόνως: α) η νομιμοποίηση εγκαταστάσεων σε αιγιαλό, παραλία, όχθη, παρόχθια ζώνη κ.λπ. που έχουν κατασκευάσει τα ίδια τα σωματεία χωρίς άδεια, β) η πραγματοποίηση έργων για τη στατική ενίσχυση και λοιπές τεχνικές βελτιώσεις των εγκαταστάσεων αυτών και γ) η χρήση, στη συνέχεια, των εγκαταστάσεων αυτών. Για την παραχώρηση έργων που εξυπηρετούν ναυταθλητικούς σκοπούς προς χρήση των ναυταθλητικών σωματείων εφαρμόζεται το άρθρο 14 του ν. 2971/2001 (Α΄ 285). Αν τα έργα δεν είναι νομίμως υφιστάμενα, απαιτείται να προηγηθεί η νομιμοποίησή τους. Η νομιμοποίηση των έργων μπορεί να γίνει σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ενότητα Δ. της Σχετ. 2 εγκυκλίου χωρίς προθεσμία. Όταν η αίτηση για νομιμοποίηση και παραχώρηση χρήσης έχει υποβληθεί εντός των προθεσμιών της παρ. 1 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001 ακολουθείται η ειδικότερη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο αυτό και στο άρθρο 18Α του ν. 2971/2001, στο οποίο παραπέμπει η παρ. 6 του άρθρου 14Α, ως προς τα έργα που έχουν εκτελεσθεί από ναυταθλητικά σωματεία. Η αίτηση των ναυταθλητικών σωματείων που υποβάλλεται στη βάση του άρθρου 18Α έχει τριπλό περιεχόμενο, ακόμη κι αν αυτό δεν αποτυπώνεται ρητά: α) ζητείται η νομιμοποίηση των υφισταμένων έργων, σύμφωνα με το άρθρο 18Α του ν. 2971/2001, β) αν απαιτούνται βελτιωτικές εργασίες στις εγκαταστάσεις (ιδίως στατική ενίσχυση) ζητείται η άδεια για πραγματοποίηση των εργασιών αυτών, σύμφωνα με την παρ. 11 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001, και γ) ζητείται η άδεια για τη χρήση των εγκαταστάσεων στο μέλλον, σύμφωνα με την παρ. 1 το άρθρου 14 του ν. 2971/2001. Τα τρία αυτά αιτήματα αξιολογούνται και εξετάζονται ταυτοχρόνως. Συνέπεια της έγκαιρης υποβολής αιτήματος για νομιμοποίηση είναι η αναστολή των πρωτοκόλλων κατεδάφισης που έχουν εκδοθεί και η αναστολή έκδοσης νέων, μέχρι να ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία, σύμφωνα με την υποπαρ. β) της παρ. 2 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001. Β. Νομιμοποίηση των εγκαταστάσεων Εφαρμοστέα διαδικασία για τη νομιμοποίηση των έργων είναι αυτή που προβλέπεται στο άρθρο 18Α του ν. 2971/2001, κατά παραπομπή από την παρ. 6 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001. Ουσιαστικά η παρ. 6 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001, που προστέθηκε με το άρθρο 34 του ν. 4607/2019, επεκτείνει μία ευνοϊκή διαδικασία για να νομιμοποιηθούν εγκαταστάσεις που έχουν κατασκευάσει φορείς του Δημοσίου και σε αντίστοιχες που έχουν κατασκευάσει ναυταθλητικά σωματεία και συνδέει την παραχώρηση χρήσης των εγκαταστάσεων με την ταυτόχρονη νομιμοποίησή τους. Σχετικώς επισημαίνονται τα εξής: 1.Η παρ. 6 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001 παραπέμπει στη διαδικασία του άρθρου 18Α του ν. 2971/2001 κατά τρόπο απόλυτο. Δεν εφαρμόζεται η περαιτέρω παραπομπή του τελευταίου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 18Α, σύμφωνα με την οποία για έργα που δεν έχουν κατασκευάσει φορείς του Δημοσίου εφαρμόζεται η παρ. 2 του άρθρου 114 του ν. 4495/2017 (Α΄ 167): η παρ. 6 του άρθρου 14Α αφορά σε κάθε περίπτωση έργα που έχουν κατασκευάσει ναυταθλητικά σωματεία, αν ο νομοθέτης επιθυμούσε την εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 114 του ν. 4495/2017 στα έργα αυτά, η παρ. 6 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001 θα παρέπεμπε απ’ ευθείας στην παρ. 2 του άρθρου 114 του ν. 4495/2017. 2.Με το ίδιο σκεπτικό, η αίτηση για νομιμοποίηση υποβάλλεται από το ίδιο το ναυταθλητικό σωματείο, δεν είναι προϋπόθεση να υποβληθεί η αίτηση από τον παραχωρησιούχο δήμο, καθ’ όσον μάλιστα δεν έχει μεσολαβήσει παραχώρηση σε δήμο, αλλά η παραχώρηση γίνεται από την οικεία κτηματική υπηρεσία προς το ναυταθλητικό σωματείο. 3.Η έγκριση της στατικής μελέτης γίνεται από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, αν το έργο είναι ναυταθλητικό, και από την τεχνική υπηρεσία ή την Υ.ΔΟΜ. του οικείου δήμου ή της οικείας περιφέρειας, αν πρόκειται για άλλο έργο (όπως οι εγκαταστάσεις του ναυταθλητικού σωματείου). Σε κάθε περίπτωση, ανεξαρτήτως του είδους του έργου, η έγκριση της τεχνικής μελέτης μπορεί να ζητηθεί και από μηχανικό που υπηρετεί στην οικεία κτηματική υπηρεσία ή στη Διεύθυνση Δημόσιας Περιουσίας ή τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Περιουσίας και Κοινωφελών Περιουσιών του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. 4.Αν υποβληθούν τα έγγραφα των περ. α) έως δ) της παρ. 1 του άρθρου 18Α του ν. 2971/2001, το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Οικονομικών κατά δεσμία αρμοδιότητα αναγνωρίζει τις εγκαταστάσεις ως νομίμως υφιστάμενες. 5.Τυχόν ελλείψεις στη στατική επάρκεια των εγκαταστάσεων δεν επηρεάζουν τη νομιμοποίηση, επηρεάζουν όμως την απόφαση ως προς την παραχώρηση της περαιτέρω χρήσης στο ναυταθλητικό σωματείο. Αναλυτικότερα: η περ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 18Α του ν. 2971/2001 δεν προβλέπει ότι προϋπόθεση για να θεωρηθούν ως νομίμως υφιστάμενα τα έργα είναι να είναι στατικώς επαρκή. Αυτό είναι εύλογο καθώς σε πολλές περιπτώσεις τα έργα αυτά είναι παλαιά και η αντοχή των υλικών τους, καθώς και άλλα στοιχεία στατικότητας, έχουν υποχωρήσει. Προφανώς, όμως, δεν επιτρέπεται η παραχώρηση, εν συνεχεία, της χρήσης αυτών προς το ναυταθλητικό σωματείο, προτού αποκατασταθούν οι ελλείψεις ως προς τη στατική επάρκεια. Η παραχώρηση της χρήσης γίνεται, όπως αναφέρεται στη συνέχεια, σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 2971/2001. 6.Όπως επισημαίνεται στη Σχετ. 1 εγκύκλιο, αν έχει υποβληθεί αίτηση για εκτέλεση έργων με τη σχετική περιβαλλοντική αδειοδότηση, εφόσον έχει χορηγηθεί η γνώμη των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Πολιτισμού κατά το στάδιο της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, δεν απαιτείται να χορηγηθεί εκ νέου πριν από την έκδοση της απόφασης για την αναγνώριση των έργων ως νομίμως υφισταμένων. Γ. Παραχώρηση των έργων για επισκευή και χρήση Κατά την αξιολόγηση της αίτησης που υποβάλλεται από το ναυταθλητικό σωματείο εξετάζονται, εκτός από τη νομιμοποίηση, και τα δύο άλλα αιτήματα: η εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης επί των νομιμοποιούμενων εγκαταστάσεων, ιδίως αν έχει διαπιστωθεί στοιχείο επικινδυνότητας από τη στατική μελέτη, και η περαιτέρω παραχώρησή τους. Ο τριπλός χαρακτήρας του αιτήματος που υποβάλλει το ναυταθλητικό σωματείο προκύπτει από τον ίδιο τον νόμο: το άρθρο 14Α που αφορά την παραχώρηση χρήσης υφιστάμενων εγκαταστάσεων συνδέεται, διά της παραπομπής στο άρθρο 18Α του ν. 2971/2001, με τη νομιμοποίησή τους. Παράλληλα, στην υποπαρ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 14Α προβλέπεται ότι στα παραχωρούμενα έργα επιτρέπονται εργασίες συντήρησης και επισκευής, σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 2971/2001. Η εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης επί των εγκαταστάσεων εξετάζεται σύμφωνα με τους όρους της παρ. 11 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001. Η εγκεκριμένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της περ. δ) της παρ. 1 του άρθρου 18Α του ν. 2971/2001 συμπίπτει με την έγκριση περιβαλλοντικών όρων που έχει εγκριθεί για το συνολικό έργο, σύμφωνα με την υποπαρ. α) της παρ. 11 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001, δηλαδή με τη μελέτη των παρ. 6 και 7 του ν. 2971/2001. Για να εγκριθεί η εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης, πρέπει αυτά να αποσκοπούν στην άρση κάθε επικινδυνότητας και, ιδίως, προβλημάτων που έχουν αναδειχθεί με τη μελέτη στατικής επάρκειας. Η περαιτέρω παραχώρηση της χρήσης γίνεται υπό τους όρους της παρ. 1 και της παρ. 5 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001. Η παραχώρηση της χρήσης είναι χρονικά συνεχόμενη της παραχώρησης που γίνεται για την εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης και γίνεται υπό τον όρο ότι θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα επισκευής και συντήρησης που αίρουν την επικινδυνότητα και διασφαλίζουν τη στατική επάρκεια των εγκαταστάσεων. Η διάρκεια της παραχώρησης, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001, ισχύει για όσο το ναυταθλητικό σωματείο παραμένει αναγνωρισμένο. Για την παραχώρηση της χρήσης, τόσο για την εκτέλεση έργων, όσο και για την περαιτέρω παραχώρηση, καταβάλλεται αντάλλαγμα που υπολογίζεται σύμφωνα με το άρθρο 16Α του ν. 2971/2001, καθόσον στην παρ. 2 του άρθρου 24 του ν. 5092/2024 ορίζεται ότι το άρθρο 16Α εξακολουθεί να ισχύει για την εφαρμογή του άρθρου 14 του ν. 2971/2001. Δ. Διοικητικές πράξεις μετά την αίτηση Η αποδοχή της αίτησης σημαίνει την έκδοση τριών διοικητικών πράξεων (οι οποίες, όμως, μπορούν να ενωθούν σε ένα έγγραφο): α) οι εγκαταστάσεις θεωρούνται νομίμως υφιστάμενες, β) το ναυταθλητικό σωματείο λαμβάνει την άδεια για την εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης και του παραχωρείται η χρήση των εγκαταστάσεων για τον χρόνο απαιτείται για την εκτέλεση των έργων, γ) στο ναυταθλητικό σωματείο παραχωρείται η χρήση των εγκαταστάσεων για όσο χρόνο παραμένει αναγνωρισμένο στη συνέχεια. Επισημαίνεται ότι ενώ η αναγνώριση των εγκαταστάσεων ως νομίμως υφισταμένων γίνεται κατά δεσμία αρμοδιότητα, η παραχώρηση για την εκτέλεση έργων επισκευής και για την περαιτέρω χρήση των εγκαταστάσεων γίνεται κατά τη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης. Για τη χρονική διάρκεια της παραχώρησης υπολογίζεται αντάλλαγμα σύμφωνα με το άρθρο 16Α του ν. 2971/2001. Επισημαίνεται επίσης και το εξής: η θεώρηση των εγκαταστάσεων ως νομίμως υφισταμένων δεν μεταβάλλει το καθεστώς τους ως πραγμάτων εκτός συναλλαγής, στον βαθμό που βρίσκονται επί αιγιαλού ή παραλίας (και, αντιστοίχως, επί όχθης ή παρόχθιας ζώνης κ.λπ.). Επομένως, αν το αιτούν ναυταθλητικό σωματείο δεν προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για την αποκατάσταση της στατικής τους επάρκειας και, για τον λόγο αυτό, δεν παραχωρηθεί η περαιτέρω χρήση τους στο ναυταθλητικό σωματείο, παραμένουν στην πλήρη διαχείριση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, το οποίο μπορεί το ίδιο να μεριμνήσει για τις επισκευές και την αξιοποίησή τους κατά τον πλέον πρόσφορο τρόπο ή, αν κριθεί απαραίτητο, για την κατεδάφιση των εγκαταστάσεων. Γενική-Γραμματεία-Δημόσιας-Περιουσίας-190959-ΕΞ-2025-03.11.2025-1.pdf View full είδηση
  22. Εκδόθηκε η εγκύκλιος υπ' αρίθμ. 190959 ΕΞ 2025/03.11.2025 της Γ.Γ. Δημόσιας Περιουσίας του Υπ. Εθν. Οικ. και Οικονομικών με την οποία παρέχονται οδηγίες για τη νομική αξιολόγηση και για τη διαχείριση αιτημάτων που έχουν υποβληθεί μέχρι τις 23 Απριλίου 2024 από νομίμως αναγνωρισμένα ναυταθλητικά σωματεία, με τα οποία ζητείται ταυτοχρόνως: α) η νομιμοποίηση εγκαταστάσεων σε αιγιαλό, παραλία, όχθη, παρόχθια ζώνη κ.λπ. που έχουν κατασκευάσει τα ίδια τα σωματεία χωρίς άδεια, β) η πραγματοποίηση έργων για τη στατική ενίσχυση και λοιπές τεχνικές βελτιώσεις των εγκαταστάσεων αυτών και γ) η χρήση, στη συνέχεια, των εγκαταστάσεων αυτών. Θέμα: Στατική ενίσχυση, λοιπές τεχνικές βελτιώσεις και χρήση έργων και εγκαταστάσεων που έχουν εκτελεσθεί μη νομίμως εντός αιγιαλού, παραλίας, όχθης, παρόχθιας ζώνης κ.λπ. από ναυταθλητικά σωματεία Σχετ.: 1.Η υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου οικ. 75278 ΕΞ 2019/ 4.7.2019 εγκύκλιος «Διευκρινίσεις επί της παρ. 6 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001» (ΑΔΑ: ΨΘΥ2Η-ΓΦ8) 2.Η υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου 119978 ΕΞ 2025/ 7.7.2025 εγκύκλιος «Εφαρμογή της παρ. 5 του άρθρου 18 του ν. 5092/2024 και προγραμματισμός κατεδαφίσεων για έργα που έχουν κατασκευασθεί χωρίς άδεια στον αιγιαλό και την παραλία» (ΑΔΑ: ΡΩΧΩΗ-51Ε) Α. Γενικές παρατηρήσεις Σε συνέχεια της Σχετ. 1 εγκυκλίου, με την παρούσα παρέχονται οδηγίες για τη νομική αξιολόγηση και για τη διαχείριση αιτημάτων που έχουν υποβληθεί μέχρι τις 23 Απριλίου 2024 από νομίμως αναγνωρισμένα ναυταθλητικά σωματεία, με τα οποία ζητείται ταυτοχρόνως: α) η νομιμοποίηση εγκαταστάσεων σε αιγιαλό, παραλία, όχθη, παρόχθια ζώνη κ.λπ. που έχουν κατασκευάσει τα ίδια τα σωματεία χωρίς άδεια, β) η πραγματοποίηση έργων για τη στατική ενίσχυση και λοιπές τεχνικές βελτιώσεις των εγκαταστάσεων αυτών και γ) η χρήση, στη συνέχεια, των εγκαταστάσεων αυτών. Για την παραχώρηση έργων που εξυπηρετούν ναυταθλητικούς σκοπούς προς χρήση των ναυταθλητικών σωματείων εφαρμόζεται το άρθρο 14 του ν. 2971/2001 (Α΄ 285). Αν τα έργα δεν είναι νομίμως υφιστάμενα, απαιτείται να προηγηθεί η νομιμοποίησή τους. Η νομιμοποίηση των έργων μπορεί να γίνει σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ενότητα Δ. της Σχετ. 2 εγκυκλίου χωρίς προθεσμία. Όταν η αίτηση για νομιμοποίηση και παραχώρηση χρήσης έχει υποβληθεί εντός των προθεσμιών της παρ. 1 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001 ακολουθείται η ειδικότερη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο αυτό και στο άρθρο 18Α του ν. 2971/2001, στο οποίο παραπέμπει η παρ. 6 του άρθρου 14Α, ως προς τα έργα που έχουν εκτελεσθεί από ναυταθλητικά σωματεία. Η αίτηση των ναυταθλητικών σωματείων που υποβάλλεται στη βάση του άρθρου 18Α έχει τριπλό περιεχόμενο, ακόμη κι αν αυτό δεν αποτυπώνεται ρητά: α) ζητείται η νομιμοποίηση των υφισταμένων έργων, σύμφωνα με το άρθρο 18Α του ν. 2971/2001, β) αν απαιτούνται βελτιωτικές εργασίες στις εγκαταστάσεις (ιδίως στατική ενίσχυση) ζητείται η άδεια για πραγματοποίηση των εργασιών αυτών, σύμφωνα με την παρ. 11 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001, και γ) ζητείται η άδεια για τη χρήση των εγκαταστάσεων στο μέλλον, σύμφωνα με την παρ. 1 το άρθρου 14 του ν. 2971/2001. Τα τρία αυτά αιτήματα αξιολογούνται και εξετάζονται ταυτοχρόνως. Συνέπεια της έγκαιρης υποβολής αιτήματος για νομιμοποίηση είναι η αναστολή των πρωτοκόλλων κατεδάφισης που έχουν εκδοθεί και η αναστολή έκδοσης νέων, μέχρι να ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία, σύμφωνα με την υποπαρ. β) της παρ. 2 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001. Β. Νομιμοποίηση των εγκαταστάσεων Εφαρμοστέα διαδικασία για τη νομιμοποίηση των έργων είναι αυτή που προβλέπεται στο άρθρο 18Α του ν. 2971/2001, κατά παραπομπή από την παρ. 6 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001. Ουσιαστικά η παρ. 6 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001, που προστέθηκε με το άρθρο 34 του ν. 4607/2019, επεκτείνει μία ευνοϊκή διαδικασία για να νομιμοποιηθούν εγκαταστάσεις που έχουν κατασκευάσει φορείς του Δημοσίου και σε αντίστοιχες που έχουν κατασκευάσει ναυταθλητικά σωματεία και συνδέει την παραχώρηση χρήσης των εγκαταστάσεων με την ταυτόχρονη νομιμοποίησή τους. Σχετικώς επισημαίνονται τα εξής: 1.Η παρ. 6 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001 παραπέμπει στη διαδικασία του άρθρου 18Α του ν. 2971/2001 κατά τρόπο απόλυτο. Δεν εφαρμόζεται η περαιτέρω παραπομπή του τελευταίου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 18Α, σύμφωνα με την οποία για έργα που δεν έχουν κατασκευάσει φορείς του Δημοσίου εφαρμόζεται η παρ. 2 του άρθρου 114 του ν. 4495/2017 (Α΄ 167): η παρ. 6 του άρθρου 14Α αφορά σε κάθε περίπτωση έργα που έχουν κατασκευάσει ναυταθλητικά σωματεία, αν ο νομοθέτης επιθυμούσε την εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 114 του ν. 4495/2017 στα έργα αυτά, η παρ. 6 του άρθρου 14Α του ν. 2971/2001 θα παρέπεμπε απ’ ευθείας στην παρ. 2 του άρθρου 114 του ν. 4495/2017. 2.Με το ίδιο σκεπτικό, η αίτηση για νομιμοποίηση υποβάλλεται από το ίδιο το ναυταθλητικό σωματείο, δεν είναι προϋπόθεση να υποβληθεί η αίτηση από τον παραχωρησιούχο δήμο, καθ’ όσον μάλιστα δεν έχει μεσολαβήσει παραχώρηση σε δήμο, αλλά η παραχώρηση γίνεται από την οικεία κτηματική υπηρεσία προς το ναυταθλητικό σωματείο. 3.Η έγκριση της στατικής μελέτης γίνεται από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, αν το έργο είναι ναυταθλητικό, και από την τεχνική υπηρεσία ή την Υ.ΔΟΜ. του οικείου δήμου ή της οικείας περιφέρειας, αν πρόκειται για άλλο έργο (όπως οι εγκαταστάσεις του ναυταθλητικού σωματείου). Σε κάθε περίπτωση, ανεξαρτήτως του είδους του έργου, η έγκριση της τεχνικής μελέτης μπορεί να ζητηθεί και από μηχανικό που υπηρετεί στην οικεία κτηματική υπηρεσία ή στη Διεύθυνση Δημόσιας Περιουσίας ή τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Περιουσίας και Κοινωφελών Περιουσιών του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. 4.Αν υποβληθούν τα έγγραφα των περ. α) έως δ) της παρ. 1 του άρθρου 18Α του ν. 2971/2001, το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Οικονομικών κατά δεσμία αρμοδιότητα αναγνωρίζει τις εγκαταστάσεις ως νομίμως υφιστάμενες. 5.Τυχόν ελλείψεις στη στατική επάρκεια των εγκαταστάσεων δεν επηρεάζουν τη νομιμοποίηση, επηρεάζουν όμως την απόφαση ως προς την παραχώρηση της περαιτέρω χρήσης στο ναυταθλητικό σωματείο. Αναλυτικότερα: η περ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 18Α του ν. 2971/2001 δεν προβλέπει ότι προϋπόθεση για να θεωρηθούν ως νομίμως υφιστάμενα τα έργα είναι να είναι στατικώς επαρκή. Αυτό είναι εύλογο καθώς σε πολλές περιπτώσεις τα έργα αυτά είναι παλαιά και η αντοχή των υλικών τους, καθώς και άλλα στοιχεία στατικότητας, έχουν υποχωρήσει. Προφανώς, όμως, δεν επιτρέπεται η παραχώρηση, εν συνεχεία, της χρήσης αυτών προς το ναυταθλητικό σωματείο, προτού αποκατασταθούν οι ελλείψεις ως προς τη στατική επάρκεια. Η παραχώρηση της χρήσης γίνεται, όπως αναφέρεται στη συνέχεια, σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 2971/2001. 6.Όπως επισημαίνεται στη Σχετ. 1 εγκύκλιο, αν έχει υποβληθεί αίτηση για εκτέλεση έργων με τη σχετική περιβαλλοντική αδειοδότηση, εφόσον έχει χορηγηθεί η γνώμη των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Πολιτισμού κατά το στάδιο της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, δεν απαιτείται να χορηγηθεί εκ νέου πριν από την έκδοση της απόφασης για την αναγνώριση των έργων ως νομίμως υφισταμένων. Γ. Παραχώρηση των έργων για επισκευή και χρήση Κατά την αξιολόγηση της αίτησης που υποβάλλεται από το ναυταθλητικό σωματείο εξετάζονται, εκτός από τη νομιμοποίηση, και τα δύο άλλα αιτήματα: η εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης επί των νομιμοποιούμενων εγκαταστάσεων, ιδίως αν έχει διαπιστωθεί στοιχείο επικινδυνότητας από τη στατική μελέτη, και η περαιτέρω παραχώρησή τους. Ο τριπλός χαρακτήρας του αιτήματος που υποβάλλει το ναυταθλητικό σωματείο προκύπτει από τον ίδιο τον νόμο: το άρθρο 14Α που αφορά την παραχώρηση χρήσης υφιστάμενων εγκαταστάσεων συνδέεται, διά της παραπομπής στο άρθρο 18Α του ν. 2971/2001, με τη νομιμοποίησή τους. Παράλληλα, στην υποπαρ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 14Α προβλέπεται ότι στα παραχωρούμενα έργα επιτρέπονται εργασίες συντήρησης και επισκευής, σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 2971/2001. Η εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης επί των εγκαταστάσεων εξετάζεται σύμφωνα με τους όρους της παρ. 11 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001. Η εγκεκριμένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της περ. δ) της παρ. 1 του άρθρου 18Α του ν. 2971/2001 συμπίπτει με την έγκριση περιβαλλοντικών όρων που έχει εγκριθεί για το συνολικό έργο, σύμφωνα με την υποπαρ. α) της παρ. 11 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001, δηλαδή με τη μελέτη των παρ. 6 και 7 του ν. 2971/2001. Για να εγκριθεί η εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης, πρέπει αυτά να αποσκοπούν στην άρση κάθε επικινδυνότητας και, ιδίως, προβλημάτων που έχουν αναδειχθεί με τη μελέτη στατικής επάρκειας. Η περαιτέρω παραχώρηση της χρήσης γίνεται υπό τους όρους της παρ. 1 και της παρ. 5 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001. Η παραχώρηση της χρήσης είναι χρονικά συνεχόμενη της παραχώρησης που γίνεται για την εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης και γίνεται υπό τον όρο ότι θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα επισκευής και συντήρησης που αίρουν την επικινδυνότητα και διασφαλίζουν τη στατική επάρκεια των εγκαταστάσεων. Η διάρκεια της παραχώρησης, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 14 του ν. 2971/2001, ισχύει για όσο το ναυταθλητικό σωματείο παραμένει αναγνωρισμένο. Για την παραχώρηση της χρήσης, τόσο για την εκτέλεση έργων, όσο και για την περαιτέρω παραχώρηση, καταβάλλεται αντάλλαγμα που υπολογίζεται σύμφωνα με το άρθρο 16Α του ν. 2971/2001, καθόσον στην παρ. 2 του άρθρου 24 του ν. 5092/2024 ορίζεται ότι το άρθρο 16Α εξακολουθεί να ισχύει για την εφαρμογή του άρθρου 14 του ν. 2971/2001. Δ. Διοικητικές πράξεις μετά την αίτηση Η αποδοχή της αίτησης σημαίνει την έκδοση τριών διοικητικών πράξεων (οι οποίες, όμως, μπορούν να ενωθούν σε ένα έγγραφο): α) οι εγκαταστάσεις θεωρούνται νομίμως υφιστάμενες, β) το ναυταθλητικό σωματείο λαμβάνει την άδεια για την εκτέλεση έργων επισκευής και συντήρησης και του παραχωρείται η χρήση των εγκαταστάσεων για τον χρόνο απαιτείται για την εκτέλεση των έργων, γ) στο ναυταθλητικό σωματείο παραχωρείται η χρήση των εγκαταστάσεων για όσο χρόνο παραμένει αναγνωρισμένο στη συνέχεια. Επισημαίνεται ότι ενώ η αναγνώριση των εγκαταστάσεων ως νομίμως υφισταμένων γίνεται κατά δεσμία αρμοδιότητα, η παραχώρηση για την εκτέλεση έργων επισκευής και για την περαιτέρω χρήση των εγκαταστάσεων γίνεται κατά τη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης. Για τη χρονική διάρκεια της παραχώρησης υπολογίζεται αντάλλαγμα σύμφωνα με το άρθρο 16Α του ν. 2971/2001. Επισημαίνεται επίσης και το εξής: η θεώρηση των εγκαταστάσεων ως νομίμως υφισταμένων δεν μεταβάλλει το καθεστώς τους ως πραγμάτων εκτός συναλλαγής, στον βαθμό που βρίσκονται επί αιγιαλού ή παραλίας (και, αντιστοίχως, επί όχθης ή παρόχθιας ζώνης κ.λπ.). Επομένως, αν το αιτούν ναυταθλητικό σωματείο δεν προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για την αποκατάσταση της στατικής τους επάρκειας και, για τον λόγο αυτό, δεν παραχωρηθεί η περαιτέρω χρήση τους στο ναυταθλητικό σωματείο, παραμένουν στην πλήρη διαχείριση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, το οποίο μπορεί το ίδιο να μεριμνήσει για τις επισκευές και την αξιοποίησή τους κατά τον πλέον πρόσφορο τρόπο ή, αν κριθεί απαραίτητο, για την κατεδάφιση των εγκαταστάσεων. Γενική-Γραμματεία-Δημόσιας-Περιουσίας-190959-ΕΞ-2025-03.11.2025-1.pdf
  23. Καλησπέρα. Θέλω να εκδώσω ΕΕΔΜΚ για επισκευή όψεων και εξωτερικούς χρωματισμούς στις οποίες συναινεί το σύνολο της πολυκατοικίας με απόφαση γενικής συνέλευσης. Υπάρχουν τακτοποιήσεις μέσω Ν.3843/2010 για κλείσιμο ημιυπαιθρίων σε όλους τους ορόφους. Επίσης, στις όψεις της οικοδομικής άδειας, οι εξώστες φαίνεται να είχαν κάγκελα ενώ στην υπάρχουσα κατάσταση έχουν τοποθετηθεί υαλοπετάσματα. Θεωρώ ότι μπορώ να εκδώσω την εν λόγω ΕΕΔΜΚ, χωρίς να καταθέσω νέες όψεις ή να προβώ σε κάποια άλλη τακτοποίηση. Συμφωνείτε; Καταθέτω στην υφιστάμενη κατάσταση την οικοδομική άδεια και τις τακτοποιήσεις ή δεν χρειάζεται και απλά τα αναφέρω στην τεχνική έκθεση; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
  24. Καλησπέρα ! Χ= 496259 Ψ =4174837 (Παλαιά Φώκαια Αττικής / "Καταφύγι") Ευχαριστώ εκ των προτέρων. ... και Καλό Σαββατοκύριακο !
  25. Η άνοδος της παγκόσμιας θερμοκρασίας ευθύνεται για τον θάνατο ενός ανθρώπου ανά λεπτό σε όλο τον κόσμο, αποκαλύπτει μεγάλη έρευνα για τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης στην ανθρώπινη υγεία. Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, η εξάρτηση της ανθρωπότητας στα ορυκτά καύσιμα προκαλεί τοξική ατμοσφαιρική ρύπανση, φωτιές και την εξάπλωση ασθενειών όπως ο δάγκειος πυρετός. Η έκθεση, η πιο ολοκληρωμένη μέχρι σήμερα, αναφέρει ότι ο επιβλαβής αντίκτυπος της ανθρωπογενούς κλιματικής κρίσης στην υγεία των ανθρώπων θα επιδεινωθεί με ηγέτες όπως ο Ντόναλντ Τραμπ να καταργούν τις πολιτικές για το κλίμα και τις πετρελαϊκές εταιρείες να συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται νέα αποθέματα. Σύμφωνα με τα ευρήματα των ειδικών, οι κυβερνήσεις χορήγησαν 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια την ημέρα σε άμεσες επιδοτήσεις σε εταιρείες ορυκτών καυσίμων το 2023, ενώ οι άνθρωποι έχασαν περίπου το ίδιο ποσό λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που τους εμπόδιζαν να εργαστούν σε αγροκτήματα και εργοτάξια. Στη μείωση της καύσης άνθρακα αποδίδεται η σωτηρία περίπου 400 ζωών ημερησίως την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με την έκθεση, ενώ η παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας αυξάνεται ραγδαία. Ωστόσο, οι ειδικοί προειδοποιούν πως ένα υγιές μέλλον είναι ανέφικτο, εάν τα ορυκτά καύσιμα συνεχίσουν να χρηματοδοτούνται με τους σημερινούς ρυθμούς. Η έκθεση αναφέρει ότι ο αριθμός των θανάτων που συνδέονται με την υπερθέρμανση έχει αυξηθεί κατά 23% από τη δεκαετία του 1990, ακόμη και μετά τη συνυπολογισμό της αύξησης του πληθυσμού, φτάνοντας σε μέσο όρο τις 546.000 περιπτώσεις ετησίως μεταξύ 2012 και 2021. «Αυτό σημαίνει περίπου έναν θάνατο που σχετίζεται με τη ζέστη κάθε λεπτό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», δήλωσε ο καθηγητής Ολι Τζέι, του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ της Αυστραλίας, ο οποίος συμμετείχε στην ομάδα ανάλυσης. «Είναι ένας πραγματικά συγκλονιστικός αριθμός και οι αριθμοί αυξάνονται». «Αυτή η [έκθεση] αποτυπώνει μια ζοφερή και αναμφισβήτητη εικόνα των καταστροφικών επιπτώσεων στην υγεία που αγγίζουν όλες τις γωνιές του κόσμου. Η καταστροφή ζωών και μέσων διαβίωσης θα συνεχίσει να κλιμακώνεται έως ότου τερματίσουμε την εξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα», σημειώνει η δρ. Μαρίνα Ρομανέλο του University College London (UCL), επικεφαλής της έκθεσης. «Κάθε χρόνο παρατηρούμε εκατομμύρια θανάτους που θα μπορούσαν να αποφευχθούν, λόγω της καθυστέρησης μας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και στην προσαρμογή μας στις κλιματικές αλλαγές που δεν μπορούν να αποφευχθούν. Βλέπουμε σημαντικούς ηγέτες, κυβερνήσεις και εταιρείες να υποχωρούν από τις δεσμεύσεις τους για το κλίμα και να θέτουν τους ανθρώπους σε όλο και μεγαλύτερο κίνδυνο», προσθέτει. Πηγή: Kathimerini.gr, Guardian View full είδηση
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.