Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Λίγο έξω από το χωριό Βοτονόσι, αποκολλήθηκαν από το βουνό τεράστιοι βράχοι και για τουλάχιστον 200 μέτρα εξαφάνισαν το οδόστρωμα. Την παλιά εθνική οδό χρησιμοποιούν κάτοικοι της περιοχής αλλά και τα ΚΤΕΛ για τα δρομολόγια στα χωριά, ενώ λειτουργεί και ως παράκαμψη της Εγνατίας όταν προκύπτει κάποιο πρόβλημα στον αυτοκινητόδρομο.
       
      Στο σημείο της κατολίσθησης βρίσκονται συνεργεία της Πολιτικής Προστασίας. Όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Διευθυντής Πολιτικής Προστασίας Δημήτρης Μαυρογιώργος, το φαινόμενο βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ θα χρειαστούν πολλές μέρες για την αποκατάσταση. Επίσης θεωρεί ότι η μεγάλη κατολίσθηση είναι αποτέλεσμα των πολλών βροχοπτώσεων που ακόμη συνεχίζονται.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/megali-katolisthisi-stin-palia-ethniki-odo-ioanninon-metsovoy
       

       

       

       
      Φώτο και περισσότερα: https://www.google.com/search?biw=1366&bih=588&tbm=nws&ei=T8a2WrvUEeTL6AS8zK3YCA&q=%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AF%CF%83%CE%B8%CE%B7%CF%83%CE%B7+%CE%B2%CE%BF%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CF%83%CE%B9&oq=%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AF%CF%83%CE%B8%CE%B7%CF%83%CE%B7+%CE%B2%CE%BF%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CF%83%CE%B9&gs_l=psy-ab.3...30790.32920.0.33143.8.8.0.0.0.0.103.778.6j2.8.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.0.0....0.-exIzsiMxvg
      Περισσότερα...

      1

    • a_KIR_a

      Απεβίωσε το πρωί του Σαββάτου, ο δημοσιογράφος Νίκος Γρυλλάκης, με σημαντική παρουσία στην τηλεόραση, σε εφημερίδες και περιοδικά.
       
      Είχε καλύψει θέματα περιβάλλοντος, ενέργειας και υποδομών, μάχιμος ρεπόρτερ που κυνηγούσε διαρκώς την είδηση, είχε διατελέσει εκπρόσωπος των δημοσιογράφων της τηλεόρασης της ΕΡΤ στο μικτό συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ.
       
      Αγαπούσε ιδιαίτερα τον τόπο καταγωγής του τα Χανιά.
       
      Όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, όλοι οι εργαζόμενοί της εκφράζουν τα θερμά τους συλλυπητήρια στην οικογένειά του
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/265472/pethane-o-dimosiografos-tis-ert-nikos-gryllakis
      Περισσότερα...

      24

    • Engineer

      Στο 1st Ecomobility Conference 2018 που διοργανώθηκε στις 22 Μαρτίου στην Αίγλη Ζαππείου, βασικό θέμα της ομιλίας του Φώτη Καραγιάννη, Διευθυντή Υλοποίησης Επιχειρηματικών Δράσεων της ΔΕΗ, ήταν "Η ΔΕΗ στο φυσικό αέριο και την ηλεκτροκίνηση" στην οποία ανακοίνωσε την πρόθεση της υπηρεσίας να γίνει leader στην παροχή λύσεων ηλεκτροκίνησης στη χώρα.
       
      "Η ΔΕΗ αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις" είπε ο Φ. Καραγιάννης για να συνεχίσει "Υπάρχουν στρεβλώσεις και αντιξοότητες όπως είναι το άνοιγμα της αγοράς, κάτι που σημαίνει 4,5 εκατομμύρια μετρητές. Έχει βέβαια τονιστεί ότι περίπου οι μισοί καταναλωτές δεν μπορούν να προσμετρηθούν καθώς ανήκουν σε ομάδες όπως είναι οι ευάλωτοι καταναλωτές, οι οφειλέτες, η υψηλή τάση κλπ. Μια άλλη στρέβλωση είναι η κάλυψη του κόστους παραγωγής από την οριακή τιμή συστήματος δεδομένου του τρόπου λειτουργίας της αγοράς.
       
      Οι δημοπρασίες ΝΟΜΕ δεν φαίνεται να μετακυλίονται στους τελικούς καταναλωτές καθώς ένα όφελος πήγε στις εξαγωγές. Η ΔΕΗ πρέπει να βρει το δρόμο της. Η μετάβαση της ΔΕΗ από καθετοποιημένη εταιρεία σε εταιρεία ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών. Η ΔΕΗ προσπαθεί να αντεπεξέλθει εκσυγχρονίζοντας τις υποδομές, αλλάζοντας την κουλτούρα και κοιτώντας προς τα έξω και με μια πελατοκεντρική προσέγγιση.
       
      Η επέκταση σε νέες αγορές είναι άλλη μια ευκαιρία όπως και η στροφή στις ΑΠΕ οι οποίες θα αποτελέσουν βασικό μοχλό τα επόμενα χρόνια για τη ΔΕΗ. Άλλες προτεραιότητες είναι η ενεργειακή αποδοτικότητα, η αγορά φυσικού αερίου, η ηλεκτροκίνηση κλπ. Πρόκειται για αγορές στις οποίες η ΔΕΗ σχεδιάζει να μπει.
       
      Μέσα στο επόμενο διάστημα θα ανακοινωθούν ενέργειες για το φυσικό αέριο. Υπάρχουν περιοχές οι οποίες θα ήθελαν φυσικό αέριο, σχεδιάζουμε τρόπους ώστε αυτό να μπορέσει να γίνει πραγματικότητα.
       
      Η ηλεκτροκίνηση στις μεταφορές είναι ένας τομέας που έχει ραγδαία ανάπτυξη.
       
      Προσπαθούμε να καταλάβουμε όλες τις πτυχές του τομέα. Η ΔΕΗ ως παραγωγός, προμηθευτής αλλά και ιδιοκτήτης ακινήτων έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα στον τομέα αυτοκίνησης.
       
      Η ΔΕΗ έχει υπογράψει σύμφωνο συνεργασίας με τη Solaris Bus & Coach, έχουμε υπογράψει ένα ολοκληρωμένο προϊόν, που θα τα περιλαμβάνει όλα: ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, προμήθεια και συντήρηση, διαχείριση ανακύκλωσης των υλικών, εγκατάσταση υποδομών φόρτισης, παροχή αναγκαίας ηλεκτρικής ενέργειας κλπ. Θα υπάρξουν ανακοινώσεις το επόμενο διάστημα. Στρατηγική επιλογή είναι να γίνουμε leaders και αυτό είναι το υπόβαθρο για να αναπτυχθούμε. Στοχεύουμε στην ψηφιοποίηση, τον εκσυγχρονισμό της εταιρείας, την εξωστρέφεια. Η ΔΕΗ εργάζεται ώστε στο πολύ σύντομο μέλλον να έχουμε μια ΔΕΗ πιο ισχυρή και πιο σύγχρονη».
       
      Πηγή: https://emea.gr/%CE%B7-%CE%B4%CE%B5%CE%B7-%CE%BC%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%86%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B1%CE%AD%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD/541130/541130/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η διοίκηση του ΕΦΚΑ, απέρριψε, πρόσφατα, το αίτημα του ΤΕΕ, για ακύρωση ή έστω αναβολή της καταβολής των αναδρομικών εισφορών του 2011 – 2012, μέχρι την εκδίκαση των ομαδικών προσφυγών στη δικαιοσύνη που έκαναν μηχανικοί στις 27 Φεβρουαρίου, με στόχο την ακύρωση αυτών των εισφορών.
       
      Έτσι, όσοι μηχανικοί, δεν καταβάλλουν το αργότερο έως τις 30 του Μάρτη, τις εισφορές -μαζί, με τις τρέχουσες μηνιαίες, για το 2018 και τις αναδρομικές του 2017- δεν θα μπορούν, να λάβουν ασφαλιστική ενημερότητα και έτσι, να υπογράψουν σύμβαση έργου ή να πληρωθούν, για σύμβαση, που έχουν ήδη υπογράψει. Κάτι τέτοιο, θα μπορούσε να οδηγήσει σε παράλυση των οικονομικών δραστηριοτήτων, τον κατασκευαστικό και τον τεχνικό τομέα.
       
      Πηγή: paron.gr
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Καταβλήθηκε το ποσό 231,9 εκατ. ευρώ για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης στο ΤΑΙΠΕΔ από την κοινοπραξία South Europe Gateway Thessaloniki, μετά την έγκριση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του OΛΘ και του Δημοσίου από τη Βουλή.
       
      Η επενδύτρια South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) έχει τρεις μετόχους: το γερμανικό επενδυτικό κεφάλαιο Deutsche Invest Equity Partners (DIEP), το οποίο κατέχει και το 47%, την θυγατρική της γαλλικής ναυτιλιακής τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM, Terminal Link, η οποία κατέχει το 33% και την Belterra Investments. συμφερόντων Ι. Σαββίδη (20%).
       
      Απομένει ενεργοποιηθούν οι παραιτήσεις των μελών του παρόντος διοικητικού συμβουλίου, οι οποίες έχουν ήδη υποβληθεί, και θα διοριστούν τα νέα μέλη της διοίκησης από τον επενδυτή.
       
      Το νέο διοικητικό συμβούλιο θα συγκροτηθεί σε σώμα την Παρασκευή στη Θεσσαλονίκη με Πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Σωτήριο Θεοφάνη και αναπληρωτή τον Boris Wenzel, που είναι ο επικεφαλής της μια εκ των τριών εταίρων του επενδυτικού σχήματος, της θυγατρικής της γαλλικής CMA CGM, Terminal Link. Τα υπόλοιπα επτά μέλη του ΔΣ είναι ο Alexander Mellenthin (DIEP), Arthur Davidian (Belterra), Γιόνγκ Γιου (Terminal Link), Γαβριήλ Ιωάννου, Παναγιώτης Αλευράς, Παναγιώτης Μιχαλόπουλος και Άγγελος Βλάχος (ΤΑΙΠΕΔ).
       
      Πηγή: https://www.thepressproject.gr/article/125801
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-pde θα υποβληθούν φέτος οι αιτήσεις των φορέων. Στόχος ο έγκαιρος προγραμματισμός του προγράμματος. Ποιες αλλαγές έρχονται στο ΠΔΕ.
       
      Έως τις 10 Μαϊου το αργότερο θα πρέπει να έχουν υποβληθεί στη Διεύθυνση Δημοσίων Επενδύσεων (ΔΔΕ) οι προτάσεις των φορέων που θα υπαχθούν στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2018. Στόχος του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, είναι η όσο το δυνατό γρηγορότερη υποβολή των αιτήσεων των δυνητικά χρηματοδοτούμενων έργων, προκειμένου το πρόγραμμα να υλοποιηθεί στο σύνολο του έγκαιρα.
       
      Ήδη, από τον περασμένο μήνα έχει ανακοινωθεί η κατανομή της ετήσιας ποσόστωσης για τις 13 Περιφέρειες της χώρας και στο πλαίσιο αυτό, οι δικαιούχοι χρηματοδότησης, θα πρέπει να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις του, μέσω της αναβαθμισμένης πλατφόρμας www.epde.gr.
       
      Παράλληλα με τις ηλεκτρονικές διαδικασίες, σε εξέλιξη βρίσκονται και οι διεργασίες σε διυπουργικό επίπεδο, ώστε να εκσυγχρονιστεί το πλαίσιο του ΠΔΕ. Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, οι παρεμβάσεις για τη βελτίωση του πλαισίου, γίνονται μέσω εγκυκλίων, υπουργικών αποφάσεων και αν απαιτηθεί στην πορεία θα υπάρξουν και νομοθετικές πρωτοβουλίες.
       
      Για το τρέχον έτος, ο προϋπολογισμός του ΠΔΕ, είναι 6,75 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 5,75 δισ. ευρώ προέρχονται από το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του προγράμματος (κοινοτικοί και εθνικοί πόροι) και το 1 δισ. ευρώ, αφορά το εθνικό σκέλος του ΠΔΕ.
       
      Σε ό,τι αφορά τις σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις στο ΠΔΕ, το οποίο ακόμα και σήμερα υλοποιείται βάσει της νομοθεσίας του 1995, το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης επεξεργάζεται, μεταξύ άλλων, τις εξής αλλαγές:
       
      - Με το νέο σύστημα, το ΠΔΕ δεν θα κλείνει οριστικά στο τέλος κάθε έτους, αλλά θα μπορεί να επεκτείνεται σε βάθος τριετίας, όπως συμβαίνει με το ΕΣΠΑ. Η παρέμβαση αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα όχι μόνο τον καλύτερο σχεδιασμό των επενδύσεων, αλλά και τη διασφάλιση ότι στο τέλος του έτους, δεν θα χάνονται πόροι από έργα που για διάφορους λόγους καθυστέρησαν να υλοποιηθούν.
       
      - Το υπουργείο θα μπορεί να χρηματοδοτεί απ' ευθείας τους δήμους, κάτι το οποίο σήμερα δεν είναι εφικτό, καθώς παρεμβαίνουν ως αρχικοί δικαιούχοι, οι περιφέρειες. Με την αλλαγή αυτή, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις όπως αυτές των φυσικών καταστροφών, ή της εκτέλεσης τοπικών έργων, θα παρακάμπτονται οι περιφέρειες και τα κονδύλια θα καταβάλλονται στους δήμους.
       
      - Σχεδιάζεται η δημιουργία μηχανισμού ελέγχου, ανάλογο με αυτόν που ισχύει για το ΕΣΠΑ. Σήμερα, το υπουργείο δεν μπορεί να ελέγξει αν τα έργα που πληρώνει, έχουν ολοκληρωθεί και καταβάλει τα κονδύλια με βάση τα παραστατικά που λαμβάνει από τους δήμους και τις περιφέρειες.
       
      - Θα υπάρξει αναμόρφωση του ορισμού των δημοσίων επενδύσεων, καθώς δημόσιες επενδύσεις δεν είναι μόνο τα έργα. Δημόσιες επενδύσεις θα χαρακτηρίζονται και τα χρηματοοικονομικά εργαλεία.
       
      - Θα μπορούν να μεταφέρονται πόροι από συγχρηματοδοτούμενο ΠΔΕ στο εθνικό ΠΔΕ. Για παράδειγμα, εάν σημειωθεί μια φυσική καταστροφή ή υπάρξει οποιαδήποτε άλλη ανάγκη το Δεκέμβριο που έχουν εξαντληθεί οι πόροι του εθνικού σκέλους του ΠΔΕ, να γίνεται μεταφορά χρημάτων από το συγχρηματοδοτούμενο.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1603076/programma-dhmosion-ependyseon-prosklhsh-gia-katano.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Διπλασιάζεται το συνολικό ποσό που θα διατεθεί για το "Εξοικονομώ Κατ' Οίκον ΙΙ", από τα 350 εκατ. ευρών στα 700 εκατ. ευρώ, Σε 90.000-95.000 αυξάνεται το πλήθος των νοικοκυριών που θα μπορέσουν να ενταχθούν στο πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ'Οίκον», από 40.000 - 45.000 που ήταν το αρχικό πλήθος των δικαιούχων.
       
       
      Σε συνεννόηση με τις Περιφέρειες, επιδιώκεται η αύξηση και του δικού τους σκέλους χρηματοδότησης, ενώ συνυπολογίζονται τα τραπεζικά κεφάλαια που έχουν εξασφαλιστεί (250 εκατ. ευρώ), το σύνολο της χρηματοδότησης του προγράμματος αναμένεται να προσεγγίσει το 1 δισ. ευρώ.
       
      Το ΥΠΕΝ ανακοίνωσε επίσης ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το πρόγραμμα στις πέντε Περιφέρειες, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας, Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης και Κεντρικής Μακεδονίας. Συνολικά εκδήλωσαν ενδιαφέρον 23.850 νοικοκυριά και έχουν οριστικοποιηθεί 12.338 αιτήσεις, που δεσμεύουν συνολικά 158,5 εκατ. ευρώ.
       
      Υπενθυμίζεται ότι οι πόροι που αρχικά διέθετε το Ταμείο 'Αμεσης Ενίσχυσης για τις συγκεκριμένες Περιφέρειες ήταν 100 εκατ. ευρώ και ότι στη συνέχεια αυτοί αυξήθηκαν κατά 20%, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Οδηγού του προγράμματος για περιπτώσεις αυξημένου ενδιαφέροντος. Κατά συνέπεια διατέθηκε το σύνολο των πόρων που ήταν διαθέσιμοι, οπότε απενεργοποιήθηκε η δυνατότητα εγγραφής νέων χρηστών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.
       
      Όσοι χρήστες είχαν ήδη εγγραφεί αλλά δεν ολοκλήρωσαν την υποβολή της αίτησης, μπορούν κανονικά να συνεχίσουν τη διαδικασία για να ενταχθούν στην κατηγορία των επιλαχόντων. Σύμφωνα με τα νεότερα διαθέσιμα στοιχεία, ήδη έχουν πρωτοκολληθεί 3.324 επιλαχούσες αιτήσεις ενώ 8.188 χρήστες βρίσκονται σε διάφορα στάδια της διαδικασίας υποβολής.
       
      Πηγή: http://ered.gr/el/content/Diplasiazetai_to_poso_gia_to_Exoikonomo_kat_oikon/#.WrStsy7FLIU
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Οφειλές που αγγίζουν το ένα εκατομμύριο ευρώ άφησε προς προσωπικό, συνεργάτες και δημόσιο, το Ινστιτούτο Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης του ΤΕΕ, που έκλεισε το περασμένο καλοκαίρι. Τι καταγγέλλει ο τελευταίος διευθύνων σύμβουλος του ΙΕΚ.
       
      Στα μουλωχτά και αφού βάρεσε «κανόνι» που φτάνει σήμερα τις 850.000 ευρώ στην αγορά και απλήρωτο το προσωπικό, η διοίκηση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας έκλεισε το περασμένο καλοκαίρι το Ινστιτούτο Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Μελών του ΤΕΕ (ΙΕΚΕΜ ΤΕΕ).
       
      Το ΙΕΚΕΜ ΤΕΕ είχε αφεθεί, βέβαια, από καιρό στην τύχη του, παρά το γεγονός πως οι ανάγκες επιμόρφωσης των μηχανικών, που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα ανεργίας, είναι σήμερα μεγαλύτερες από ποτέ.
       
      Μάλιστα, η διοίκηση του ΤΕΕ υπό τον πρόεδρο Γιώργο Στασινό, έκλεισε το ΙΕΚΕΜ ΤΕΕ, αφήνοντας απλήρωτους τους επτά μόνιμους εργαζόμενους και τους συνεργάτες και έκθετο το τελευταίο διοικητικό συμβούλιο (βρίσκονται αντιμέτωποι με κατασχέσεις!), αλλά ίδρυσε μια νέα ανώνυμη εταιρεία: Το Ινστιτούτο Μελετών ΤΕΕ.
       
      Πριν κλείσει, με απόφαση που έλαβε η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ στις 31 Ιουλίου 2017, το ΙΕΚΕΜ ΤΕΕ είχε απαξιωθεί έπειτα από σχεδόν δύο δεκαετίες λειτουργίας. Η προτελευταία διοίκηση του ινστιτούτου, υπό τον πρώην πρόεδρο του επιμελητηρίου Γιάννη Αλαβάνο, είχε αποχωρήσει όταν έληξε η θητεία της. Εξαιτίας διαμάχης με την τότε ηγεσία του ΤΕΕ (πρόεδρος ήταν ο κ. Χρ. Σπίρτζης) υποστήριζε από καιρό πως το ΙΕΚΕΜ δεν είχε αντικείμενο. Το διοικητικό συμβούλιο που διαδέχθηκε την περίοδο Αλαβάνου συγκροτήθηκε σε σώμα έπειτα από πολλούς μήνες καθυστέρησης, καθώς περίμενε τις διεργασίες στο ΤΕΕ. Όταν συγκροτήθηκε σε σώμα, έμαθε πως το ΙΕΚΕΜ ΤΕΕ κλείνει!
       
      Σε πρόσφατο άρθρο του στην Athens Voice, ο τελευταίος διευθύνων σύμβουλος του ΙΕΚΕΜ ΤΕΕ Γιώργος Αθανασόπουλος υποστηρίζει πως από τα τέλη του 2015 προσπαθούσε να πείσει τον πρόεδρο του ΤΕΕ για την ανάγκη «ανάστασης» του ινστιτούτου, ότι χρειάζονται αύξηση κεφαλαίου εξαιτίας των ζημιογόνων χρήσεων. Από τότε, γράφει ο κ. Αθανασόπουλος, «τo IΕΚΕΜ ΤΕΕ βρισκόταv σε εξαιρετικά δυσχερή oικoνoμική θέση, αιτία της oπoίας ήταv η διoικητική αβεβαιότητα πoυ υφίστατo από τις αρχές τoυ 2014, όταv ακόμα ήταv πρόεδρoς τoυ ΤΕΕ o Χρήστoς Σπίρτζης, oπότε και θα έπρεπε vα είχε αvτικατασταθεί τo τότε Διoικητικό Συμβoύλιo καθώς είχε oλoκληρώσει τη θητεία τoυ».
       
      Η διoικητική αβεβαιότητα όμως «συvεχίστηκε έως και τoν Iανoυάριo τoυ 2017, με απoκλειστική ευθύvη της Δ.Ε. τoυ ΤΕΕ, και δυστυχώς απέβη μoιραία. Για μία περίoδo 19 μηvώv δεv υπήρχε συγκρoτημένo Δ.Σ. στηv Α.Ε. κατά τoν τρόπo πoυ πρoβλέπει η σχετική νoμoθεσία. Συvέπεια αυτoύ ήταv vα μηv παρθoύv κρίσιμες και υπεύθυvες απoφάσεις τη στιγμή πoυ έπρεπε, γεγoνός θεμελιώδες για τη λειτoυργία μιας Α.Ε». Στα τέλη Ιουλίου 2017 αποφασίστηκε το λουκέτο, αλλά φαίνεται πως μέχρι σήμερα η διαδικασία που ακολουθήθηκε είναι πρόχειρη. Ετσι αυξάνονται συνεχώς οι οφειλές του ινστιτούτου, οι εργαζόμενοι έχουν κινηθεί δικαστικά, όπως και συνεργάτες μηχανικοί. Ο κ. Αθανασόπουλος θεωρεί πως οι τελευταίες διοικήσεις του Τεχνικού Επιμελητηρίου «απαξίωσαν τελεσίδικα έvα σημαvτικό περιoυσιακό στoιχείo τoυ ΤΕΕ, τo oπoίo κατ' επέκταση ανήκε στους Ελληνες μηχανικούς και αποτελούσε δυvητικά έvαv βασικό πυλώvα παραγωγής επιστημoνικoύ έργoυ».
       
      Σημειώστε πως τόσο ο κ. Αθανασόπουλος όσο και ο τελευταίος πρόεδρος του ινστιτούτου Μιχάλης Δεμέστιχας «πoυ αvέλαβαv τις θέσεις ευθύvης αυτές τoν Iανoυάριo τoυ 2017, επιδεικvύoντας απόλυτη εμπιστoσύvη στις απoφάσεις της Δ.Ε. τoυ ΤΕΕ και τις παρoτρύvσεις τoυ Πρoέδρoυ Γ. Στασινoύ, βρίσκoνται αυτή τη στιγμή εκτεθειμένoι στις συvέπειες τoυ vόμoυ, με μεγάλες κατασχέσεις και δεσμεύσεις επί της πρoσωπικής τoυς περιoυσίας, λόγω oφειλώv τoυ IΕΚΕΜ ΤΕΕ πρoς τo Δημόσιo».
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1602788/tee-kanoni-shedon-ena-ekatommyrio-eyro-meta-to-loy.html
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Αποπνικτική είναι από το πρωί η ατμόσφαιρα σε όλη την Κρήτη όπου ένα πυκνό νέφος αφρικανικής σκόνης έχει καλύψει μεγάλο μέρος του νησιού, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα σε ανθρώπους που έχουν αναπνευστικά προβλήματα.
       
      Οι εικόνες θα μπορούσαν να παραπέμπουν ακόμα και στην έρημο Σαχάρα μετά από αμμοθύελλα ή ακόμη και στη δυστοπία της ταινίας επιστημονικής φαντασίας Blade Runner, καθώς σε πολλά σημεία, όπως αναφέρει το cretalive και όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες που ακολουθούν, η ορατότητα έχει περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό.
       
      Μεγάλες τιμές αιωρούμενων σωματιδίων
       
      Επίσης μεγάλες τιμές καταγράφουν τα αιωρούμενα σωματίδια στην ατμόσφαιρα, λόγω της μεταφοράς σκόνης από την Αφρική με τον καθηγητή Ευθύμιο Λέκκα να αναφέρει ότι έχουν περάσει τα 500 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρος.
       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       
      Πηγή φωτογραφιών: cretalive.gr, cretapost.gr, neakriti.gr
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CE%BF%CF%86%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%AF%CF%82-%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B7-%CE%B1%CF%86%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%83%CE%BA%CF%8C/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο ψηφιακός χάρτης που προτείνει το ΤΕΕ και ονομάζεται «ONEclickLIS», θα είναι κοινός για όλη την δημόσια διοίκηση αλλά και για τους πολίτες, και θα περιέχει όλες τις «θεσμικές γραμμές», δηλαδή όλα τα απαραίτητα γεωχωρικά δεδομένα για την αδειοδότηση κάθε είδους και μεγέθους επένδυσης.
       
      Στόχος του «ONEclickLIS», είναι να μπορεί ο οποιοσδήποτε πολίτης, μηχανικός ή επενδυτής, από τον υπολογιστή του, να πάρει ολοκληρωμένη, έγκυρη και θεσμικά ασφαλή πληροφορία με ισχύ διοικητικής πράξης, για το τί επιτρέπεται ή όχι, με ποιους όρους και προϋποθέσεις, για να φτιάξει αυτό που θέλει.
       
      Η μεταρρύθμιση αυτή που προτείνει το ΤΕΕ, σύμφωνα με τον πρόεδρο του, Γιώργο Στασινό, ίσως είναι σημαντικότερη και από τις ασφαλιστικές και φορολογικές μεταρρυθμίσεις, αφού θα βοηθήσει να «ξεκολλήσουν» επενδύσεις ετών και θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη.
       
      Ο κ. Στασινός στον χαιρετισμό του, περιέγραψε την χρονοβόρα και παράλογη διαδικασία που απαιτείται σήμερα για να εκδοθεί μια άδεια δόμησης, είτε είναι για μια απλή κατοικία, είτε για μια ξενοδοχειακή επένδυση. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΕΕ, για μία άδεια δόμησης θα χρειαστεί κάποιος να αποταθεί σε ένα πλήθος δημόσιων υπηρεσιών που δεν είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους, με αποτέλεσμα όλη αυτή η διαδικασία να χρειαστεί από 5 έως 30 μήνες. Όλα αυτά, όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΤΕΕ, έχουν σαν αποτέλεσμα την διόγκωση της γραφειοκρατίας, την εμφάνιση φαινομένων διαφθοράς - και έτσι πολλοί επενδυτές, είτε εγκαταλείπουν την προσπάθεια τους, είτε αποθαρρύνονται και αποφασίζουν να επενδύσουν σε άλλες χώρες.

       
      Σύμφωνα με τον κ. Στασινό, ο ψηφιακός χάρτης αυτός θα μπορεί να είναι έτοιμος το 2020. Για την δημιουργία του θα χρειαστεί αρχικά πολιτική βούληση και στην συνέχεια θα πρέπει να γίνει σύνταξη των προδιαγραφών του έργου από το ΤΕΕ. Η χρηματοδότηση του έργου μπορεί να γίνει με ένταξή του στο ΕΣΠΑ, ενώ μπορούν να αναζητηθούν και συγχρηματοδοτούμενοι πόροι. Στη συνέχεια, θα πρέπει να εκδοθούν εγκύκλιοι από το αρμόδια υπουργεία για την αναγκαία συνεργασία με το ΤΕΕ.
       

       
      Πηγή και πλήρες άρθρο: http://ered.gr/el/content/Ola_ta_dedomena_gia_tin_adeiodotisi_se_ena_psifiako_charti/#.WrN2rmrFLIU
       
      Στοιχεία και εικόνες: http://web.tee.gr/eidisis/oneclicklis-enieos-psifiakos-chartis-lysi-gia-kathe-idous-ependysi-sti-chora-i-nea-psifiaki-platforma-pou-protini-o-g-stasinos/
      Περισσότερα...

      22

    • Engineer

      Η ελληνική πλευρά θα αναλάβει το σύνολο του κόστους της ηλεκτρικής διασύνδεσης Αττική - Κρήτη και το 37% της διασύνδεσης Κρήτη – Κύπρος, οι οποίες θα αποτελέσουν τμήματα του Euroasia Interconnector δηλαδή του ηλεκτρικού καλωδίου που θα ενώνει το Ισραήλ με την Κύπρο και την Ελλάδα.
       
      Με απόφαση της Ρυθμιστική Αρχής Ενέργειας που έχει ημερομηνία 10 Οκτωβρίου 2017 και αναρτήθηκε μόλις χθες (20/3) στην ιστοσελίδα της Αρχής καθορίζεται ο επιμερισμός του κόστους του έργου και συγκεκριμένα αναφέρεται ότι:
       
      • Για το τμήμα Κρήτη - Αττική, η Ελληνική Δημοκρατία είναι η μόνη εκ των δύο εμπλεκόμενων κρατών μελών που θα επωμιστεί επενδυτικά και λειτουργικά κόστη που σχετίζονται με την υλοποίηση του έργου, ενώ η Κυπριακή Δημοκρατία δεν θα επωμιστεί κόστος. Ωστόσο προβλέπεται επίσης ότι προϋπόθεση για τη συμφωνία επιμερισμού του κόστους αποτελεί η αίτηση του επενδυτή για συγχρηματοδότηση αυτού του τμήματος του έργου από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
       
      • Για το τμήμα Κρήτη – Κύπρος, η Κυπριακή Δημοκρατία θα επωμιστεί το 63% του κόστους υλοποίησης του έργου (περίπου 1 δις. ευρώ) και η Ελληνική Δημοκρατία το 37% (περί τα 550 εκατ. ευρώ), υπό την προϋπόθεση ότι το έργο θα επιχορηγηθεί κατά 50% από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
       
      Στα 2,2 δις. ευρώ το συνολικό αποδεκτό κόστος
       
      Σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΕ το ανώτατο όριο αποδεκτού κόστους του τμήματος Αττική - Κρήτη ανέρχεται σε 700 εκατ. ευρώ ±10%, ενώ το κόστος του τμήματος Κρήτη – Κύπρος σε 1,5 δις. ευρώ ±5%.
       
      Πρέπει να σημειωθεί ότι ο Euroasia Interconnector έχει ενταχθεί στα 12 έργα κοινού ενδιαφέροντος της ΕΕ, η υλοποίηση των οποίων έως το 2020 είναι απαραίτητη για την επίτευξη των στόχων της πολιτικής της Ένωσης για την ενέργεια και το κλίμα.
       
      Μάλιστα προβλέπεται ότι οι αρμόδιες αρχές θα πρέπει να θεωρούν ότι τα έργα κοινού ενδιαφέροντος συμβάλλουν στο δημόσιο συμφέρον και θα πρέπει να υλοποιούνται το συντομότερο δυνατόν.
       
      Ειδικότερα, η διασύνδεση Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας μεταξύ της Πόλης Hadera του Ισραήλ και της Περιφέρειας Αττικής περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
       
      • Διασύνδεση της πόλης Hadera (Ισραήλ) με την Κοφινού (Κύπρος)
      • Διασύνδεση της Κοφινού με την Κορακιά στην Κρήτη και
      • Γραμμή μεταφοράς μεταξύ Κορακιάς και Αττικής.
       
      Πρέπει να σημειωθεί ότι τον Οκτώβριο του 2017 υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του επενδυτή του έργου «EuroAsia Interconnector Ltd» και της ΑΔΜΗΕ ΑΕ για την από κοινού μελέτη και κατασκευή του έργου της διασύνδεσης Αττική – Κρήτη, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη συνομιλίες για τη διαμόρφωση της τελικής συμφωνίας μετόχων.
       
      Σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Μανούσος Μανουσάκης στόχος του Έλληνα διαχειριστή του δικτύου είναι να κατέχει το 51% της εταιρίας που θα δημιουργηθεί.
       
      Οικονομικά και γεωστρατηγικά πλεονεκτήματα
       
      Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι στην απόφαση της ΡΑΕ αναφέρονται τα οφέλη από την κατασκευή του έργου μεταξύ των οποίων είναι η ασφάλεια εφοδιασμού, η παύση της ενεργειακής απομόνωσης της Κρήτης και της Κύπρου, η ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, η περαιτέρω ενίσχυση της διείσδυσης των ΑΠΕ.
      Ειδικά για το τμήμα Κρήτη - Αττική κρίθηκε ότι το κόστος της διασύνδεσης δεν θα επιβαρύνει σε βάθος χρόνου τους καταναλωτές, καθώς η αποπληρωμή των επενδύσεων που απαιτούνται για την κατασκευή των έργων θα αντισταθμίζεται από τη μείωση των δαπανών που ήδη επωμίζονται οι καταναλωτές για τις ΥΚΩ της Κρήτης (περί τα 200-250 εκ. ευρώ ετησίως με την παρούσα σύνθεση και λειτουργία των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής).
      Επίσης τονίζεται ότι για τη διασύνδεση Κύπρος - Κρήτη τα οφέλη είναι σημαντικά και για τα δυο κράτη αφενός, αρχής γενομένης από την εξυπηρέτηση σημαντικών γεωπολιτικών συμφερόντων.
       
      Πηγή: www.worldenergynews.gr
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Αντιμέτωποι με αυξήσεις στον ΕΝΦΙΑ οι οποίες θα φθάνουν έως και το 27,59% κινδυνεύουν να βρεθούν εκατομμύρια κάτοικοι 86 δήμων της Περιφέρειας Αττικής και της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης, καθώς και εκατοντάδων δήμων της υπόλοιπης χώρας όπου οι αντικειμενικές τιμές των ακινήτων κυμαίνονται σήμερα μεταξύ 600 και 1.000 ευρώ ανά τ.μ., αν γίνουν δεκτές οι εισηγήσεις των ιδιωτών εκτιμητών, σύμφωνα με τις οποίες στις περιοχές αυτές οι εν λόγω τιμές θα πρέπει να αυξηθούν κατά ποσοστό από 10% έως και 40%.
       
      Πρόκειται κυρίως για περιοχές στις οποίες κατοικούν νοικοκυριά με χαμηλά και μεσαία εισοδήματα και στις οποίες οι τιμές ζώνης (οι αντικειμενικές τιμές αφετηρίας) παρέμειναν σκόπιμα για κοινωνικούς και πολιτικούς λόγους χαμηλότερες των πραγματικών τιμών της κτηματαγοράς.
       
      Οι εκτιμητές φέρονται να έχουν εισηγηθεί για τις περιοχές αυτές αυξήσεις αντικειμενικών τιμών κατά 10% έως και 40% ώστε από τα επίπεδα των 600 – 1.000 ευρώ ανά τ.μ. να κυμαίνονται πλέον πάνω από 750 και μέχρι 1.200 ευρώ ανά τ.μ.
       
      Στις περιοχές αυτές αν τελικά εγκριθούν οι προτεινόμενες αυξήσεις των αντικειμενικών τιμών κατά 10-40% ο κύριος Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) θα αυξηθεί κατά ποσοστά στα οποία στην συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων θα υπερβαίνουν το 20% και θα φθάνουν μέχρι και το 27,95%.
       
      Τιμές ζώνης από 600 έως και 1.000 ευρώ το τ.μ. ισχύουν σήμερα σε 86 δήμους των περιοχών της Αττικής και Θεσσαλονίκης καθώς και σε χιλιάδες άλλους δήμους της υπόλοιπης χώρας.
       
      Σε όλες αυτές τις περιοχές οι αυξήσεις των αντικειμενικών τιμών ζώνης θα έχουν ως συνέπεια την άνοδο σε υψηλότερο κλιμάκιο υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ όπου ισχύει μεγαλύτερος συντελεστής προσδιορισμού του φόρου αυτού.
       
      Συγκεκριμένα:
       
      - Σε όσες περιοχές ισχύουν σήμερα τιμές ζώνης από 600 έως 750 ευρώ ο συντελεστής προσδιορισμού του ΕΝΦΙΑ ανέρχεται σε 2,8 ευρώ ανά τ.μ. Στις περιοχές αυτές ο ΕΝΦΙΑ θα αυξηθεί κατά 3,57% με εξαίρεση τις περιοχές όπου λόγω αύξησης της «ηλικίας» των ακινήτων ο συντελεστής παλαιότητας θα μειωθεί.
       
      - Σε όσες περιοχές ισχύουν σήμερα τιμές ζώνης από 750 έως 1.000 ευρώ ο συντελεστής προσδιορισμού του ΕΝΦΙΑ ανέρχεται σε 2,9 ευρώ ανά τ.μ. Ο ΕΝΦΙΑ σε αυτές τις περιοχές θα αυξηθεί κατά 27,59%. Σε πολύ λιγότερες περιπτώσεις οι αυξήσεις στον κύριο ΕΝΦΙΑ θα είναι μεταξύ 20% και 22%.
       
      Πηγή: eleftherostypos.gr
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Αποκαλυπτική είναι η έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με τις συμπράξεις του ελληνικού δημοσίου τομέα με τον ιδιωτικό (ΣΔΙΤ), κατά την χρονική περίοδο από το 2000 έως το 2014.
       
      Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση, η διαχείριση των ελεγχθεισών (συγχρηματοδοτούμενων από την Ε.Ε.) ΣΔΙΤ «δεν ήταν πάντοτε αποτελεσματική και επαρκώς αποδοτική από οικονομική άποψη». Σημειώνεται ότι το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο έκανε δειγματοληπτικούς ελέγχους σε 12 έργα που βρίσκονται σε τέσσερις χώρες, από τα οποία τρία στην Ελλάδα.
       
      Σύμφωνα με την έκθεση, τα δυνητικά οφέλη των ΣΔΙΤ που υποβλήθηκαν σε έλεγχο «σε αρκετές περιπτώσεις δεν επιτεύχθηκαν, καθώς –όπως και τα έργα που ανατίθενται με τις παραδοσιακές μεθόδους σύναψης συμβάσεων– σημειώθηκαν καθυστερήσεις, υπερβάσεις κόστους και υποχρησιμοποίηση των προϊόντων των έργων, με αποτέλεσμα οι μη αποδοτικές και αναποτελεσματικές δαπάνες να ανέρχονται σε 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ (εκ των οποίων 0,4 δισεκατομμύρια ευρώ από κονδύλια της Ε.Ε.».
       
      Οι περισσότερες από τις εν λόγω ΣΔΙΤ αφορούσαν έργα στον τομέα των μεταφορών, με την Ελλάδα να είναι -μακράν- ο μεγαλύτερος αποδέκτης συνεισφορών της Ε.Ε., έχοντας λάβει το 59% του συνολικού ποσού για όλη την Ε.Ε., ή 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ.
       
      Όπως τονίζεται στην έκθεση, το σημαντικότερο είναι ότι στην Ελλάδα το κόστος ανά χιλιόμετρο των τριών αυτοκινητόδρομων που υποβλήθηκαν σε αξιολόγηση [αυτοκινητόδρομος δυτικής Θεσσαλίας (Ε-65), Ολυμπία οδός (Κορίνθου-Πατρών) και Μορέας (Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας)] αυξήθηκε έως και κατά 69%, ενώ παράλληλα το αντικείμενο των έργων μειώθηκε έως και κατά 55%.
       
      Σημειώνεται επίσης ότι η παραπάνω κατάσταση αποτελεί πρωτίστως απόρροια της χρηματοπιστωτικής κρίσης, καθώς και της πλημμελούς προετοιμασίας των έργων από τον εταίρο από τον δημόσιο τομέα, με αποτέλεσμα να συναφθούν πρόωρα συμβάσεις με ιδιώτες παραχωρησιούχους, χωρίς τη δέουσα αποτελεσματικότητα.
       
      Σύμφωνα πάντα με την έκθεση, οι καθυστερήσεις, οι υπερβάσεις του κόστους και η υποχρησιμοποίηση «οφείλονταν εν μέρει στην ανεπάρκεια των αναλύσεων και την ακαταλληλότητα των προσεγγίσεων». Παράλληλα, τονίζεται ότι το θεσμικό και νομικό πλαίσιο «δεν έχει προσαρμοστεί ακόμη» στις ανάγκες των συγχρηματοδοτούμενων από την Ε.Ε. έργων ΣΔΙΤ.
       
      Ακολουθεί η έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου: https://issuu.com/efsyn/docs/sdit_200318
       
      Πηγή: https://www.efsyn.gr/arthro/sdit-200-2014-astohies-kathysteriseis-kai-ypervaseis-kostoys
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στη δημοσιότητα έδωσε ο Λειτουργός Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΛΑΓΗΕ) τα ποσοτικά στοιχεία του μηνιαίου δελτίου συστήματος συναλλαγών ΗΕΠ για τον Φεβρουάριο του 2018.
       
      Όπως προκύπτει, το μερίδιο της ΔΕΗ παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, όσον αφορά την εγκατεστημένη ισχύ, σε σχέση με τον Ιανουάριο 2018 και εξακολουθεί να παραμένει ο μεγαλύτερος παραγωγός ηλεκτρικής ενέργειας (πλην ΑΠΕ), εφόσον διαθέτει τη μερίδα του λέοντος στην παραγωγή, με 78,64% (ισχύς μονάδων: 9.495 MW), εικόνα που ωστόσο αναμένεται να μεταβληθεί σημαντικά με την δρομολογούμενη αποεπένδυση στα λιγνιτικά εργοστάσιά της. Ελαφρά ενίσχυση παρουσίασε η Elpedison Energy με 6,71% ενώ με οριακή μείωση ακολούθησαν οι: Mitilineos με 6,35%, η Korinthos Power με 3,59%, η Heron II Viotias με 3,49% και η Heron με 1,22%.
       
      Οι μονάδες ΑΠΕ πρωταγωνιστούν στο διασυνδεδεμένο σύστημα, έστω και με βραχεία κεφαλή από τον αμέσως επόμενο τύπο καυσίμου, φτάνοντας τα 5.160 MW ισχύος (ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2017 και στα ίδια επίπεδα με τον Ιανουάριο 2018) και ενισχυμένες κατά περίπου 196 MW σε διάστημα 5 μηνών. Ακολουθούν οι μονάδες φυσικού αερίου με 5.000 MW και οι λιγνιτικές με 3.904 MW. Η χαμηλότερη ισχύς αφορά τις υδροηλεκτρικές μονάδες με 3.171 MW.
       
      Η συνδυασμένη ισχύς των μονάδων φυσικού αερίου, υδροηλεκτρισμού και ΑΠΕ αγγίζει πλέον το 77,35% (ελαφρώς ενισχυμένη σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα), με τις λιγνιτικές μονάδες να εκπροσωπούν το, διόλου ευκαταφρόνητο βέβαια, 22,65% του συνόλου, το οποίο ωστόσο βαίνει μειούμενο, όσο ενισχύεται η παρουσία, φιλικών προς το περιβάλλον, ενεργειακών έργων (μονάδες ΑΠΕ και ηλεκτρικές διασυνδέσεις).
       
      Πάντως, στο σύνολο της μηνιαίας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας τα καύσιμα που πρωταγωνίστησαν ήταν το φυσικό αέριο (34,08%) και ο λιγνίτης (36,66%) με τις ΑΠΕ και τα υδροηλεκτρικά να ακολουθούν με υπολογίσιμη απόκλιση (20,20% και 9,07% αντίστοιχα), παρουσιάζοντας ωστόσο αισθητή άνοδο. Η εγκατεστημένη ισχύς όλων των μονάδων στο διασυνδεδεμένο σύστημα ανήλθε για τον Δεκέμβριο, σε 17.234,2 MW.
       
      Σε επίπεδο μηνιαίας παραγωγής, ανά συμμετέχοντα, τα ποσοστά διαμορφώθηκαν ως εξής: ΔΕΗ (56,47%), ΛΑΓΗΕ (20,20%), ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ (7,53%), ELPEDISON (8,03%), KORINTHOS POWER (4,54%) και HERON II VIOTIAS (3,23%).
       
      Σημειώνεται πως ο Λειτουργός της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας Α.Ε. (ΛΑΓΗΕ), συμμετέχει στον ΗΕΠ ως «Παραγωγός», καθώς οι πιστώσεις για την παραγωγή των ΑΠΕ μεταφέρονται στον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ του Άρθρου 40 του Ν.2773/1999 που διατηρεί.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/energeia/ilektriki-energeia/item/45932-pos-moirastike-i-pita-tis-ilektrikis-energeias-ton-fevrouario-2018-draft
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σχεδόν 98 εκατομμύρια ευρώ έχει προϋπολογισμό δράσεων το Πράσινο Ταμείο για το 2018 αλλά τα 20 εκατομμύρια από αυτά «χάνονται» στον δρόμο και δεν πηγαίνουν σε «πράσινες δράσεις», ενώ μόλις 38 εκατομμύρια αφορούν δράσεις περιβαλλοντικού ισοζυγίου.
       
      Αξίζει να σημειώσουμε δηλαδή ότι από αυτά τα σχεδόν 100 εκατομμύρια, η «άλλη τσέπη» του δημοσίου δηλαδή θα εισπράξει 16 εκατομμύρια ευρώ (!) για φόρο εισοδήματος – καθώς υπάρχει η ακατανόητη πρόβλεψη να επιβαρύνεται το Πράσινο Ταμείο με φόρο εισοδήματος, κατά παράβαση κάθε έννοιας λογικής από τη στιγμή που τα έσοδα βασίζονται σε νομοθεσία προστίμων, παραβόλων κλπ και είναι αποκλειστικής χρήσης προς προστασία του περιβάλλοντος, κάτι που αναφέρει όχι μόνο η νομοθεσία αλλά και η νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας στις σχετικές αποφάσεις της Δικαιοσύνης. Αξίζει να προσθέσουμε ότι ακόμη μισό εκατομμύριο ευρώ του Πράσινου Ταμείου πηγαίνουν στο διατραπεζικό σύστημα ΔΙΑΣ για τακτοποίηση οφειλών παλαιότερων ετών και αμοιβή για τα επόμενα, καθώς το σύστημα ΔΙΑΣ είναι αυτό που παράγει τα έσοδα του Πράσινου Ταμείου, μέσω των πληρωμών των προστίμων των αυθαιρέτων, κυρίως.
       
      Αφαιρουμένων των ανωτέρω και των λειτουργικών δαπανών, το «καθαρό» αποτέλεσμα για πράσινες δράσεις του Πράσινου Ταμείου φέτος περιορίζεται σχεδόν στα 78 εκατομμύρια ευρώ.
       
      Σε αυτά περιλαμβάνονται και η ενίσχυση των Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών (ετοιμάζουμε άλλο θέμα με αναλυτική καταγραφή των σχετικών επιχορηγήσεων).
       
      Συγκεντρωτικά, τα ποσά που θα «μοιράσει» το Πράσινο Ταμείο φέτος έχουν ως εξής:
       
      ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΤΟΥΣ 2018
       
      Α. ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΑ ΕΡΓΑ ΓΙΑ ΤΟ 2018
       
      ΣΥΝΟΛΟ Α: 15.545.215,94
       
      Β. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 2018
       
      Β.1. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
       
      ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ / ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ 2018
       
      (συνεχιζόμενα 2017 & νέα έργα 2018) 2.800.000,00
       
      Β.2. ΦΟΡΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ 8.287.179,59
       
      Από αυτά:
       
      Β.2.I. ΦΟΡΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ 2018 : 6.804.384,00
       
      Β.2.II. ΦΟΡΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ 2016-201 7 : 1.482.795,59
       
      Β.3. ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ 2.500.000,00
       
      Β.4. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΔΑΣΩΝ 2017 (συνεχιζόμενα 2017 & νέα έργα 2018) 10.000.000,00
       
      Β.5. ΕΥΡΩΠΑΪΚO ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ LIFE 2.000.000,00
       
      Από αυτά:
       
      Β.5.I ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ LIFE CAPACITY BUILDING 317.460,00
       
      Β.5.II ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ LIFE RE WEEE 254.178,00
       
      Β.5.III ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ LIFE TERRASCAPE 398.719,20
       
      Β.5.IV ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ LIFE IP 4 NATURA 300.300,00
       
      Β.5.V ΕΥΡΩΠΑΪΚO ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ LIFE
       
      ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΡΓΩΝ (ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΑ) 235.000,00
       
      B.5.VI ΕΥΡΩΠΑΪΚO ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ LIFE
       
      ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΡΓΩΝ 494.342,80
       
      Β.6. ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΙΣΟΖΥΓΙΟΥ 37.982.663,87
       
      Β.7. ΔΙΑΣ 530.837,10
       
      Από αυτά:
       
      Β.7.Ι. ΔΙΑΣ (22750 ΚΥΑ/28-04-2016) 261.225,15
       
      Β.7.ΙΙ. ΔΙΑΣ 2014 269.611,95
       
      Β.8. ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ 16.000.000,00
       
      Β.9. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ- ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΟ 2.636.103,50
       
      ΣΥΝΟΛΟ Β: 82.736.784,06
       
      ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ 98.282.000,00
       
      Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά ορισμένες από τις δράσεις αυτές, όσες τουλάχιστον παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον:
       
      Για την ενότητα ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΑ ΕΡΓΑ ΓΙΑ ΤΟ 2018, αυτά δηλαδή που ενώ εγκρίθηκε η χρηματοδότηση προηγούμενα έτη δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη, το Πράσινο Ταμείο δίνει φέτος 15,5 εκ ευρώ περίπου, όπως αναφέραμε και πιο αναλυτικά:
       
      1. ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ 1.734.410,32 €
      2. ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗ 7.111.244,19 €
      3. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ (2016) 610.298,67 €
      4. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ (2017) 400.000,00 €
      5. ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 500.099,00 €
      6. ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ 1.969.261,06 €
      7. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΚΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΑΝ
      ΤΟΥ ΕΝOΣ ΕΤΟΥΣ 2.289.902,70 €
      8. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΩΝ ΕΤΩΝ 930.000,00 €
       
      Παράλληλα, ειδικά για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και την πρόληψη/αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης για το έτος 2018, το Πράσινο Ταμείο έχει προβλέψει 2,8 εκ. ευρώ. Σημειώνουμε ότι για το συγκεκριμένο πρόγραμμα κύριος δικαιούχος (σχεδόν αποκλειστικός) είναι το Λιμενικό Σώμα, οπότε η πρόβλεψη να απορροφήσει τη μερίδα του λέοντος φέτος η κατηγορία «προμήθεια πλωτών μέσων» δεν είναι τυχαία, ειδικά αν συνδυασθεί με την προμήθεια οργάνων, τηλεπικοινωνιακών μέσων αλλά και αυτοκινήτων. Οι δαπάνες, με μορφή επιχορήγησης, που προβλέπονται από το «γαλάζιο» πρόγραμμα του Πράσινου Ταμείου για φέτος, κατά φθίνουσα σειρά, είναι οι εξής:

      για την προμήθεια πλωτών μέσων 582.257,23
      Επιχορηγήσεις & συνδρομές για προμήθεια μηχανικού & λοιπού κεφαλαιουχικού εξοπλισμού 300.000,00
      για προμήθεια τηλεπικοινωνιακών & ηλεκτ/κων συσκευών & οργάνων 239.900,00
      για προμήθεια ηλεκτρικών μηχ και συσκευών 230.000,00
      για την προμήθεια αυτοκινήτων 100.000,00
      για την προμήθεια εναέριων μέσων 61.908,00
      για προμήθεια οργάνων ακρίβειας, μέτρησης & ελέγχου κλπ 50.000,00
      για προμήθεια κινητηρίων μηχ - μηχ/των συσκευών, μη ηλεκτρικών 25.000,00
      για προμήθεια μηχανών γραφείου 12.100,00
      για προμήθεια επίπλων & σκευών 10.514,60
      Όπως αναφέραμε ήδη, ακολουθεί ξεχωριστό ρεπορτάζ με τις φετινές επιχορηγήσεις του Πράσινου Ταμείου προς τους Φορείς Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών, συνολικού ύψους 8,3 εκατομμυρίων ευρώ περίπου.

       
      Με εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον αναμένουμε τις αποφάσεις του Πράσινου Ταμείου για το που θα κατευθυνθούν φέτος τα 2,5 εκατομμύρια ευρώ των καινοτόμων δράσεων για την προστασία του περιβάλλοντος, καθώς είναι μια κατηγορία που θεσμοθετήθηκε τα τελευταία χρόνια και εδώ περιλαμβάνονται οι ενισχύσεις προς περιβαλλοντικές ΜΚΟ για ειδικά προγράμματα που ενισχύει το Πράσινο Ταμείο, τα οποία ξεκίνησαν πέρυσι – και αναμένουμε σύντομα τους δημόσιους απολογισμούς, καθώς προκαλέι απορίες το κατά πόσον είναι καινοτόμες δράσεις η διοργάνωση ημερίδων από ΜΚΟ ή τακτικών συνεδρίων από επιστημονικούς συλλόγους που ούτως ή άλλως θα διεξάγονταν…
       
      Επίσης, σημειώνουμε ότι το Πράσινο Ταμείο (το οποίο εκτός από τα αυθαίρετα διαχειρίζεται, μεταξύ άλλων και τα έσοδα του Ειδικού Φορέα Δασών που αποτελούν το βασικό έσοδο για έργα της Δασικής Υπηρεσίας, μετά τη μείωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων) προϋπολογίζει για φέτος και πάλι 10 εκατομμύρια ευρώ για το πρόγραμμα «Προστασία και αναβάθμιση Δασών 2018». Και εδώ, λόγω του ιδιαίτερου ενδιαφέροντος και της ποικιλίας των δράσεων, επανερχόμαστε με αναλυτικότερο ρεπορτάζ.
       
      Όσον αφορά τα 2 εκ ευρώ για τη συμμετοχή του Πράσινου Ταμείου στα ευρωπαϊκά έργα LIFE στα οποία συμμετέχει, η λίστα που παραθέσαμε είναι αρκούντως επεξηγηματική.
       
      Εκεί που αναμένεται όμως να δοθεί και πάλι «μάχη» μεταξύ κυρίως οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης για την «εύνοια» του Πράσινου Ταμείου είναι στο πρόγραμμα «ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΙΣΟΖΥΓΙΟΥ 2018» και για τα 38 εκατομμύρια ευρώ σχεδόν που προβλέπονται. Θυμίζουμε ότι αυτή η δράση είναι η καρδιά «ύπαρξης» του Πράσινου Ταμείου, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των εσόδων του προέρχονται από τα πρόστιμα των αυθαιρέτων, για τα οποία προβλέπεται ρητά στη νομοθεσία – και τη νομολογία του ΣτΕ – ότι αφιερώνονται σε δράσεις περιβαλλοντικού ισοζυγίου. Επίσης θυμίζουμε ότι η Greenagenda έχει αναδείξει σε συνεχόμενα ρεπορτάζ τα τελευταία δύο χρόνια το «έλλειμμα» των πολιτικών ηγεσιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας οι οποίες δεν υλοποίησαν την πρόβλεψη του νόμου 4178 του 2013 για κατεύθυνση των πόρων του περιβαλλοντικού ισοζυγίου εκεί που υπάρχει η μεγαλύτερη περιβαλλοντική υποβάθμιση από τα αυθαίρετα και ευθέως αναλογικά με τα ποσά που έχουν εισπραχθεί ανά περιοχή, ακόμη και σε επίπεδο γειτονιάς. Δυστυχώς, μια τέτοια αντικειμενική διαδικασία με γεωγραφικά και αμιγώς περιβαλλοντικά κριτήρια δεν ακολουθήθηκε, ενώ η σχετική πρόβλεψη του νόμου καταργήθηκε με τον νόμο 4495/2017 (νόμος Σταθάκη για τα αυθαίρετα), αφήνοντας στη διακριτική ευχέρεια του Πράσινου Ταμείου τη διάθεση των ποσών. Βέβαια το Πράσινο Ταμείο επισήμως υποστηρίζει ότι έχει εγκρίνει σχετικό κανονισμό και το πρόγραμμα προβλέπει «αντικειμενικές διαδικασίες» αλλά η πραγματικότητα παραμένει: οι δήμοι απευθύνονται στο Υπουργείο και το ΥΠΕΝ για τους πόρους (είναι συνεχείς οι παρεμβάσεις της ΚΕΔΕ για το θέμα…) ενώ και το ίδιο το Πράσινο Ταμείο έχει παραγγείλει πέρυσι μελέτη συμβούλων για αναδιοργάνωση της λειτουργίας του. Οπότε για φέτος αναμένουμε το επόμενο διάστημα τη σχετική πρόσκληση από το ΔΣ του Πράσινου Ταμείου, την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους Δήμους (και άλλους σχετικούς φορείς) και τη σχετική απόφαση για τη διάθεση των 38 εκ. ευρώ…
       
      Πηγή: http://greenagenda.gr/%CF%80%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BD%CE%BF-%CF%84%CE%B1%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%AC-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BD%CE%B1/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μια νέα σειρά 13 ερωτοαπαντήσεων για το πληροφοριακό σύστημα του προγράμματος "Εξοικονόμηση κατ΄οίκον"
       
      Ερ.: Γιατί είναι υποχρεωτικό να δηλώσει ο Ωφελούμενος email? Μπορεί να δηλωθεί αντ’ αυτού το email του Συμβούλου Έργου?
       
      Απ.: Η δήλωση email του Ωφελουμένου είναι κομβικής σημασίας για την επικοινωνία καθ΄όλη τη διάρκεια της αίτησης. Ταυτόχρονα, για τεχνικούς λόγους είναι απαραίτητο ανά χρήστη (δηλαδή ανά ΑΦΜ) που συνδέεται με το Πληροφοριακό Σύστημα να αντιστοιχεί ένα μοναδικό email, το οποίο δεν θα δηλώνεται και από άλλο χρήστη. Συνεπώς, το email που δηλώνει ο Ωφελούμενος θα πρέπει να είναι διαφορετικό από αυτό του Συμβούλου Έργου. Διευκρινίζεται ότι μετά την καταχώρηση Συμβούλου Έργου η ηλεκτρονική αλληλογραφία αποστέλλεται ταυτόχρονα στο δηλωμένο email του Ωφελούμενου καθώς και σε αυτό του Συμβούλου Έργου που ο Ωφελούμενος έχει επιλέξει. Σημειώνεται επίσης ότι μετά την είσοδο στο πληροφοριακό σύστημα παρέχεται πάντα η επιλογή τροποποίησης της δηλωμένης διεύθυνσης email του χρήστη από την διαχείριση του Προφίλ του, καθώς και η προσθήκη συμπληρωματικής διεύθυνσης email.
       
      Ερ.: Εάν γίνει λάθος κατά τη δημιουργία ή την πορεία αίτησης μου στο πληροφοριακό σύστημα και πρέπει να υποβληθεί νέα αίτηση, το email που έχω δηλώσει ισχύει ή πρέπει να δηλώσω άλλο?
       
      Απ.: Εάν προκύψει ακύρωση αίτησης και υποβολή νέας, επειδή ο χρήστης έχει ήδη δημιουργηθεί στο πληροφοριακό σύστημα, θα χρησιμοποιηθεί το email που έχει δηλωθεί. Σε κάθε περίπτωση, το e-mail μπορεί να τροποποιηθεί μέσω του profil του χρήστη.
       
      Ερ.: Κατά τη σύνδεση στο πληροφοριακό σύστημα στο αρχικό 1ο στάδιο ελέγχου Επιλεξιμότητας έχω δημιουργήσει αίτηση στη λίστα αιτήσεων χρήστη. Μπορώ να την επεξεργαστώ; Θεωρείται υποβληθείσα;
       
      Απ.: Τα στοιχεία που δηλώνονται κατά τον έλεγχο και την ολοκλήρωση του 1ου σταδίου επιλεξιμότητας (βήματα 1 και 2) είναι επεξεργάσιμα, η αίτηση είναι επεξεργάσιμη και παρέχεται η δυνατότητα διαγραφής της. Μετά την ολοκλήρωση του 1ου σταδίου επιλεξιμότητας ( 2ο βήμα) κατά το στάδιο Καταχώρησης παρεμβάσεων (3ο βήμα), τα στοιχεία που έχουν δηλωθεί στα προηγούμενα δύο βήματα δεν είναι επεξεργάσιμα. Επομένως εάν διαπιστωθεί η ανάγκη κάποιο από τα δηλωθέντα να αλλάξει, παρέχεται η δυνατότητα ακύρωσης της αίτησης και η δημιουργία νέας. Σε κάθε περίπτωση, μέχρι να γίνει χρήση της επιλογής «Οριστική υποβολή» η αίτηση δεν θεωρείται υποβληθείσα. Αναλυτικές οδηγίες και μηνύματα παρέχονται εντός του Πληροφοριακού Συστήματος κατά την συμπλήρωση της αίτησης.
       
      Ερ.: Πότε μπορώ να επεξεργαστώ, διαγράψω ή να ακυρώσω αίτηση μου?
       
      Απ.: Η δυνατότητα διαγραφής ή ακύρωσης αίτησης εμφανίζεται κατά περίπτωση στη λίστα Αιτήσεων Χρήστη και στη στήλη «Ενέργειες». Ειδικότερα όσον αφορά την διαγραφή αίτησης, η δυνατότητα αυτή δίνεται κατά το 1ο βήμα («01.Έλεγχος 1ου Σταδίου Επιλεξιμότητας»), ενώ από το 2ο βήμα («02.Ολοκλήρωση 1ου Σταδίου Επιλεξιμότητας) και μετά, υπάρχει μόνο η δυνατότητα ακύρωσης αίτησης.
       
      Ερ.: Γιατί μόλις πατήσω αποθήκευση στο τέλος 1ου βήματος το σύστημα με οδηγεί στη λίστα Αιτήσεων Χρήστη;
       
      Απ.: Μόλις ολοκληρωθεί το 1ο βήμα «01.Ελεγχος του 1ου σταδίου επιλεξιμότητας» ( καρτέλες 1. Στοιχεία ωφελούμενου, 2. Στοιχεία ακινήτου, 3.Περιορισμοί Προγράμματος και κριτήρια αποκλεισμού, 4.Οριστικοποίηση στοιχείων) και επιλέξετε αποθήκευση, γίνεται η αρχική καταχώρηση της αίτησης. Το Π.Σ. σας επιστρέφει αυτόματα στην κεντρική λίστα αιτήσεων κατόπιν ολοκλήρωσης των σχετικών ελέγχων διασταύρωσης στοιχείων. Από εκεί μπορείτε να επιλέξετε την αίτηση σας για περαιτέρω επεξεργασία.
       
      Ερ.: Τι αφορά ο κωδικός που εμφανίζεται στην λίστα Αιτήσεων Χρήστη; Είναι ο κωδικός οριστικής υποβολής της αίτησης ;
       
      Απ.: Όχι. Η αίτηση σε αυτό το αρχικό στάδιο λαμβάνει ένα κωδικό ο οποίος αφορά στην δημιουργία της, και ο οποίος δεν είναι ο εξαψήφιος κωδικός οριστικής υποβολής της αίτησης. Ο εξαψήφιος κωδικός θα σας αποσταλεί στο 3ο βήμα μετά την Καταχώρηση Στοιχείων Παρεμβάσεων και την Οριστική Υποβολή. Με την απόδοση του εξαψήφιου κωδικού δεσμεύεται και ο προϋπολογισμός της αίτησης.
       
      Ερ.: Γιατί υποχρεούμαι να συμπληρώσω το πεδίο που αφορά στη δήλωση De Minimis (Περιορισμοί Προγράμματος και κριτήρια αποκλεισμού) ενώ η κατοικία μου δεν αφορά σε βραχυχρόνια μίσθωση ή ενοικίαση;
       
      Απ.: Η ροή του Π.Σ. υποχρεώνει όλους τους χρήστες να συμπληρώσουν το πεδίο «De Minimis» ανεξαρτήτως με το αν η κατοικία τους ενοικιάζεται ή μισθώνεται βραχυχρόνια. Η συμπλήρωση της δήλωσης δεν επηρεάζει σε κανένα βαθμό τις αιτήσεις για τις οικίες που δεν ενοικιάζονται ή δεν μισθώνονται βραχυχρόνια.
       
      Ερ.: Έχει γίνει στην καρτέλα «Περιορισμοί Προγράμματος και κριτήρια αποκλεισμού» διασταύρωση των στοιχείων μου;
       
      Απ.: Όχι. Η διασταύρωση των στοιχείων γίνεται αφού προβείτε στις Ενέργειες/Βασικά Στοιχεία Αίτησης και συμπληρώσετε τη Συνεργαζόμενη Τράπεζα και τα Στοιχεία Συνιδιοκτησίας. Εάν υπάρχει οποιαδήποτε παράλειψη ή λάθος το Π.Σ. ενημερώνει το χρήστη με κόκκινη ένδειξη στα πεδία που χρειάζεται να γίνουν διορθώσεις. Σε κάθε στάδιο μπορείτε να επιστρέφετε στην κεντρική οθόνη και να κάνετε έλεγχο πληρότητας.
       
      Ερ.: Έχω διαμέρισμα επιφάνειας κύριων χώρων 84 τ.μ και έναν κλειστό ημιυπαίθριο 12,22 τ.μ για τον οποίο έχει γίνει τακτοποίηση με βεβαίωση περαίωσης. Στο Ε1 και στο Ε9 αναγράφονται όμως 96 τ.μ και όχι 96,22 τ.μ που θα έπρεπε βάσει τακτοποίησης. Πώς συμπληρώνω τα πεδία που αφορούν την επιφάνεια του ακινήτου στην κατάσταση 1/ καρτέλα 2 «Στοιχεία Ακινήτου» του πληροφοριακού συστήματος;
       
      Απ.: Συμπληρώνονται τα εξής:
       
      Τετραγωνικά μέτρα ακινήτου (βάσει οικοδομικής άδειας) = 84 τ.μ
      Τετραγωνικά μέτρα ακινήτου (για τα οποία έχει γίνει τακτοποίηση) = 12,22 τ.μ
      Επιφάνεια κύριων χώρων ακινήτου = 96 τ.μ
      Τετραγωνικά μέτρα ακινήτου για τα οποία έχει γίνει τακτοποίηση και δεν έχουν δηλωθεί στο Ε9 = 0,22 τ.μ
      Το σύστημα προσθέτει τα παραπάνω πεδία (3) & (4) και ελέγχει ότι η διαφορά αυτού του αθροίσματος με την ωφέλιμη επιφάνεια του ΠΕΑ (για την περίπτωση μεμονωμένου διαμερίσματος / μονοκατοικίας) δεν είναι μεγαλύτερη από 7 τ.μ.
       
      Ερ.: Στις Ενέργειες «Σύμβουλος έργου» προσπαθώ να καταχωρήσω το ΑΦΜ του Συμβούλου και δεν το δέχεται.
       
      Απ.: Πριν καταχωρήσετε το ΑΦΜ του Συμβούλου που έχετε επιλέξει, χρειάζεται να το έχει καταχωρήσει ο ίδιος ο Σύμβουλος (Σύνδεση ως Σύμβουλος) προκειμένου να υπάρχει στη βάση του Π.Σ. και να μπορεί μετέπειτα να επιλεχθεί από τον Ωφελούμενο.
       
      Ερ.: Στην πρόταση παρεμβάσεων τι συμπληρώνω στο κόστος?
       
      Απ.: Στη στήλη «Κόστος» χρειάζεται για κάθε κατηγορία δαπάνης να εισάγετε το γινόμενο του ποσού της στήλης «Ποσότητα» με την αντίστοιχη τιμή μονάδας που θα κοστίσει η παρέμβαση. Σε περίπτωση που το κόστος της δαπάνης που προκύπτει είναι υψηλότερο από τα ποσά που ορίζει ο οδηγός, το υπερβάλλον ποσό δεν αποτελεί επιλέξιμη δαπάνη.
       
      Ερ.: O λογαριασμός ρεύματος της επιλέξιμης κατοικίας είναι σε άλλο όνομα από το όνομα του ωφελούμενου. Μπορεί να υποβληθεί αίτηση;
       
      Απ.: Μπορεί, εφόσον ο αριθμός παροχής ρεύματος που αφορά την επιλέξιμη κατοικία έχει δηλωθεί στο Ε9.
       
      Ερ.: Πότε παίρνω τον αριθμό πρωτοκόλλου που αντιστοιχεί στην υποβολή της αίτησης μου;
       
      Απ.: Αφού συμπληρώσετε επιτυχώς την πρόταση παρεμβάσεων, τα δικαιολογητικά και τυχόν Σύμβουλο Έργου και αποθηκεύσετε τις επιλογές σας, επιλέξτε « Επιστροφή στην κεντρική οθόνη» και κατόπιν επιλέξτε «οριστική υποβολή αίτησης».
      Περισσότερα...

      9

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.