Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Konstantinos IB

    Konstantinos IB

    Core Members


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      857


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.981


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      11.971


  4. BAS

    BAS

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.622


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/09/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Το θέμα της διάνοιξης είναι πολύ σοβαρό και έχει δυο βασικές παραμέτρους. Η πρώτη είναι η στατικότητα και η δεύτερη η πολεοδομική νομιμότητα της εργασίας. Επειδή οι στατικοί φορείς των κτιρίων υποκρύπτουν διάφορες καταστάσεις, ενίοτε επικίνδυνες, πρέπει να απευθυνθείς σε πολιτικό μηχανικό να κάνει αυτοψία και να ελέγξει την κατασκευή και να γνωματεύσει θετικά ή αρνητικά για μια τέτοια ενέργεια. Από το ερώτημα δεν προκύπτει με σαφήνεια αν αναφερόμαστε σε οπτοπλινθοδομή, η τοιχίο οπλισμένου σκυροδέματος. Η δεύτερη παράμετρος θα ελεγχθεί και πάλι, αναφορικά με το αν το όλο ακίνητο είναι νόμιμο και αν μπορεί να εκδοθεί άδεια (χωρίς να απαιτηθεί και τακτοποίηση αυθαιρεσιών) για την αλλαγή όψης.
    2 points
  2. Version X6.3

    85.885 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Version 1.0.0

    4.707 downloads

    Επικαιροποιημένο έντυπο Έγκρισης Εργασιών Μικρής Κλίμακας με βάση τον ν.4546/18 Παραθέτω και τα άρθρα των τροποποιήσεων με *** (* Σ.Σ. Οι περιπτ.κδ και περιπτ.κε αντικαθίστανται και τίθενται ως αντικατεστάθησαν με την παρ.19.γ Αρθ-34 του Ν-4546/18 ΦΕΚ-101/Α/12-6-18. ** Σ.Σ. Η περιπτ.κθ αντικαθίσταται και τίθεται ως αντικατεστάθη με την παρ.19.δ Αρθ-34 του Ν-4546/18 ΦΕΚ-101/Α/12-6-18. *** Σ.Σ. Η εντός "..." φράση προσετέθη στην περιπτ.λα με την παρ.19.ε Αρθ-34 του Ν-4546/18 ΦΕΚ-101/Α/12-6-18. **** Σ.Σ. Οι εντός "..." περιπτ.λγ, περιπτ.λδ και περιπτ.λε προσετέθησαν με την παρ.19.στ Αρθ-34 του Ν-4546/18 ΦΕΚ-101/Α/12-6-18. ***** Σ.Σ. Τα εντός "...." εδάφια προσετέθησαν με την παρ.19.ζ Αρθ-34 του Ν-4546/18 Δομική Πληροφορική http://webdb.domiki.gr/webdb/bin/dom_body.php?dprms=bWFpbF9r... 3 di 6 26/06/2018, 19:33 ΦΕΚ-101/Α/12-6-18. Σ.Σ. Όπως διευκρινίζεται το ζήτημα της έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας με την Εγκ-1/17 η ανωτέρω παρ.2, αφορά μόνο στο ουσιαστικό περιεχόμενο αυτών. Η διαδικασία της ΕΕΜΚ, μέχρι τη λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος (παρ.1 του Αρθ-33) θα γίνεται με βάση τα προβλεπόμενα στην Αποφ-55174/13. Σ.Σ. Προς επίρρωση της ερμηνείας της Εγκ-1/17 και για να εναρμονιστεί αυτή νομοθετικά, αντικατεστάθη, με την παρ.1 Αρθ-30 του Ν-4513/18 ΦΕΚ-9/Α/23-1-18, η μεταβατική διάταξη της παρ.1 Αρθ-50 του παρόντος και πλέον ορίζεται ότι οι διοικητικές πράξεις του παρόντος άρθρου, μέχρι την ενεργοποίηση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Αρθ-33, θα εκδίδονται με βάση τις διαδικασίες που ίσχυαν προ της δημοσίευσης του παρόντος, εξαιρουμένης της έκδοσης Ο.Α. όπου θα υποβάλλονται τα δικαιολογητικά του Αρθ-40. Επίσης, με το Αρθ-51 του παρόντος, όπως τροποποιήθηκε παρ.26 Αρθ-34 του Ν-4546/18 ΦΕΚ-101/Α/12-6-18, ορίζεται ότι η παρ.2 Αρθ-4 του Ν-4067/12 για την ΕΕΜΚ, θα καταργηθεί μετά την έναρξη λειτουργίας των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Αρθ-33 του Ν-4495/18)__ Πηγή: τροποποιήσεων *** : domiki.gr
    1 point
  4. Χθεσινή φωτογραφία που έβγαλα (είναι πραγματικό δεν το έχω πειράξει, ως συνήθως κάνω). Και που βρίσκεται στο googlemaps.
    1 point
  5. καθε ξεχωριστο "τμημα" το θεωρεις σαν να εχεις ενα "ανεξαρτητο" οικοπεδο, με περισσοτερες ανεξαρτητες ΟΙ σε αυτο. Εστω οτι, το καθε τμημα καθετης να εχει 50% σε ολο το οικοπεδο, αλλά η καθε ΟΙ εχει ως εξης: Με μία χτισμενη ΟΙ τοτε καθε τμημα εχει μεν 50% στο όλο οικοπεδο, αλλά εχει 100% στο τμημα Ενω δυο χτισμενες ΟΙ σε καθε τμημα, εχουν απο 50% στο τμημα κλπ. Αρα παιρνεις καθε καθετη ξεχωριστα
    1 point
  6. Αφού δεν έχεις ξανασχοληθεί με το θέμα τότε, αν σε πιέζει ο χρόνος δοκίμασε τη λύση να συμβουλευτείς μια από τις έμπειρες εταιρείες που υπάρχουν στην ελληνική αγορά και είναι πιο κοντά στα πρότυπα με αρκετές κατασκευές στο ενεργητικό τους. Δεν είναι κάτι το δύσκολο, αλλά "ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες". Αν δεν σε πιέζει ο χρόνος ξεκίνα με αυτά που γράφει ο συνάδελφος παραπάνω (+). Για τις ακίδες franklin (και κάθε μέθοδο του ΣΑΠ), δεν μπορούμε - πιστεύω - να γνωμοδοτήσουμε από εδώ, αλλά είναι γενικά αποδεκτές σε παρόμοιες εγκαταστάσεις.
    1 point
  7. Αναφέρομαι στην κεντρική σελίδα του ΕΦΚΑ https://www.efka.gov.gr/el και στην διαδικασία μέχρι και να μπεις με τους κωδικούς για να δεις τις εισφορές. Αφού μπεις (αν εννοείς αυτό), όντως, εκεί δεν έχει αλλάξει κάτι.
    1 point
  8. Με μία πρώτη ματιά : τα λήμματα που παρατίθενται μετά από κάποια αναζήτηση ΔΕΝ είναι ταξινομημένα με χρονολογική σειρά και αυτό καθιστά πολύ δύσκολη την ανεύρεση συγκεκριμένου εγγράφου ή την λήψη οποιασδήποτε σχετικής απάντησης για συγκεκριμένη χρονική περίοδο αναζήτησης. ο συνολικός αριθμός των σελίδων των λημμάτων ΔΕΝ εμφανίζεται στο υποσέλιδο με αποτέλεσμα να μην καθίσταται απ΄αρχής γνωστός ό όγκος του χώρου αναζήτησης ................................
    1 point
  9. Η ίδια δύσχρηστη σελίδα. Δεν άλλαξε σχεδόν τίποτα. Μόνο τα χρώματα της αρχικής σελίδας. Το μενού των εισφορών και οι υπολογισμοί έχουν παραμείνει ακριβώς οι ίδιοι.
    1 point
  10. Κανένα πρόβλημα με τον έλεγχο των δηλώσεων. Προσωπικά δεν έχω να φοβάμαι κάτι στις δηλώσεις μου και μακάρι να ελεγχθούμε όλοι οι συνάδερφοι για να μπουν τα πράγματα στη θέση τους...
    1 point
  11. Version 1.0.0

    380 downloads

    Τεχνικός Σχεδιασμός για αποστραγγιστικά έργα κτιριακών κατασκευών, υπογείων κατασκευών και έργων Από το αρχείο των παλαιότερων downloads του michanikos.gr
    1 point
  12. Ναι σημαίνει παράβολο ΤΕΕ και ναι όλες οι δηλώσεις του 4014 είναι στον αέρα από τότε που κρίθηκε αντισυνταγματικός.
    1 point
  13. Η ειδικότητά σου ασχολείται με πολεοδομική νομοθεσία και αυθαίρετα; Έχεις τη γνώση και την εμπειρία να ελέγξεις για αυθαιρεσίες σε ένα ακίνητο; Συμφωνώ προκαταβολικά ότι το τοπίο για τη χορήγηση βεβαίωσης είναι ακόμη θολό, διότι πριν μερικά χρόνια το έγγραφο του ΤΕΕ αναφέρει τις ειδικότητες που έχουν το δικαίωμα να κάνουν υπαγωγή αυθαιρέτων και δεν έγρααψαν το δικαίωμα χορήγησης βεβαίωσης. Πέραν όμως του δικαιώματος, εφιστώ την προσοχή σου στο ουσιαστικό του θέματος. Αν κάνεις λάθος και γίνει συμβόλαιο δεν υπάρχει επιστροφή (δες τις σχετικές κυρώσεις στο νόμο και θα καταλάβεις). Προτείνω φιλικά να αναθέσεις σε συνάδελφο πολιτικό μηχανικό, τοπογράφο, αρχιτέκτονα την αντίστοιχη εργασία. Είναι σαν να μου πεις εμένα να πάω να ελέγξω μηχανολογικό εξοπλισμό βιομηχανίας. Προφανώς ακόμη και να είχα το δικαίωμα δεν έχω τη γνώση και την εμπειρία και δεν θα το έκανα.
    1 point
  14. Ουσιαστικά δεν άλλαξε κάτι σε σχέση με το ν. 4178/13, αφού και πριν ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν. 4495/17, ολοκληρωμένες δηλώσεις ν. 4014 έπρεπε να μεταφερθούν στο ν. 4178/13 προκειμένου να εκδοθεί βεβαίωση για σύσταση ή μεταβίβαση εμπράγματου δικαιώματος.
    1 point
  15. β) Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις για τις οποίες έχει περατωθεί η διαδικασία διατήρησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3775/2009 (Α΄122) ή του ν. 3843/2010 (Α΄62) και για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται σε αυτές και με τις προϋποθέσεις του παρόντος νόμου. Οι ανωτέρω κατασκευές που περαίωσαν όλες τις προ- βλεπόμενες από τον κατά περίπτωση νόμο διαδικασίες και: αα) δεν παραβιάζουν σε ποσοστό μεγαλύτερο του σαράντα τοις εκατό (40%) τα πολεοδομικά μεγέθη κά- λυψης και δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του εί- κοσι τοις εκατό (20%) το ύψος της οικοδομικής άδειας, συμπεριλαμβανομένων άλλων αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετων αλλαγών χρήσης επί του ακινήτου, ββ) δεν βρίσκονται εντός προκηπίου, εξαιρούνται ορι- στικά από την κατεδάφιση και επιτρέπεται η μεταβίβαση και η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτών. Επομένως μέχρι στιγμής έχουμε κατηγορία 1,2, 3 και 4 (με κριτήριο το 40-40-20) του Ν. 4178 που οριστικοποιήθηκαν και ολοκληρώθηκε η ανάρτηση όλων των δικαιολογητικών. Αυτές όλες εξαιρούνται οριστικά. Οι τρείς πρώτες εξαιρούνταν και με βάση τις διατάξεις του Ν. 4178. Η δε κατ 4. εξαιρείται πλέον οριστικά εφόσον πληροί το κριτήριο 40-40-20 και όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά ανέβηκαν. Στο δε άρθρο 9 ν. 4178 η οριστική εξαίρεση θα γινόταν μετά τη συμπλήρωση ταυτότητας κατά το ν. 3843.10. Με το Αρθρο 125 ν. 4495 καταργούνται τα 30 άρθρα του Ν. 4178. Από ότι φαίνεται μας ενδιαφέρουν έντονα οι τακτοποιημένες αυθαιρεσίες που υπερβαίνουν το ανωτέρω κριτήριο 40-40-20 και αυτές θα κριθούν όπως λέει ο Θόδωρος με την Η.Τ. Μετά συνεχίζει στην περίπτωση υπέρβασης των ποσοστών όπως αναφέρθηκε: Σε περίπτωση υπέρβασης των ανωτέρω ποσοστών ή αν οι κατασκευές βρίσκονται εντός προκηπίου, η εξαί- ρεση από την κατεδάφιση ισχύει για το χρόνο που προ- βλέπεται στους νόμους 3775/2009 και 3843/2010 και επιτρέπεται η μεταβίβαση και η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτών. Για την οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση είναι απαραίτητη η δήλωση υπαγωγής στη κατηγορία 5 του άρθρου 96 με την καταβολή παρα- βόλου ύψους εκατό (100) ευρώ.
    1 point
  16. Με δεδομένο ότι στο άρθρο 125 αναφέρει ότι απαιτείται συμπληρωματική (???) δήλωση μόνο για την κατηγορία 5 συμπεραίνεται ότι προφανώς για την 4 δεν απαιτείται καμιά ενέργεια Αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις που έχουν υπαχθεί στην κατηγορία 5 του άρθρου 9 του ν. 4178/2013, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις της κατηγορίας 4 του άρθρου 96, μπορούν, ύστερα από σχετική συμπληρωματική δήλωση υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος, να ενταχθούν στην ανωτέρω κατηγορία χωρίς την καταβολή πρόσθετου παραβόλου. Επίσης στο ίδιο άρθρο αναφέρει 6. Καταργούνται η παρ. 2 του άρθρου 34 του ν. 4315/ 2014 (Α΄ 269) και τα άρθρα 1 έως και 30, εκτός από την παράγραφο 9 του άρθρου 30, καθώς και 38 και 39 του ν. 4178/2013
    1 point
  17. ρε παίδες με τον 3843 μόνο περίγραμμα υποβάλαμε (όχι κάτοψη) το ξεχάσατε? πάλι ο παππούς θα σας τα θυμίζει !!
    1 point
  18. Γνώμη μου αυτά τα περί εξαγοράς μη σας τρομάζουν πάρτε πρώτα την επί 30ετία εξαίρεση και μετά βλέεεεεπετε (αυτά προβλέπονται σήηηημερα -αλλά μετά από 30 χρόνια θα τα ξανααααδουμε-με τον ίδιο τρόπο που είδαμε τα αυθαίρετα το 2011-το 2013 και το 2017 και θα τα ξαναδούμε το 202..! )
    1 point
  19. Καλησπέρα. Αυθαίρετα που έχουν υπαχθεί στον 3843/10 και ξεπερνούν το 40-40-20, υπάγονται στον 4495 κατηγορία 5 με 100 ευρώ και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης. Όμως στο άρθρο 96 κατηγορία 5, εκτός ότι έχουμε ελέγχους υπαγωγής από ελεγκτή, έχουμε και διαδικασία "εξαγοράς δόμησης" και μάλιστα μόνο για τις εντός Π.Α.Ε.Σ. περιοχές; Από το άρθρο 73 που αναλύει τις Π.Α.Ε.Σ. προκύπτει ότι Π.Α.Ε.Σ. μπορεί να είναι είτε εντός είτε εκτός οικισμών προ '23, ή <2000κατοικων. Οπότε το ερώτημα είναι: Σε περίπτωση που έχω τακτοποιημένο Η/Χ με 3843/10 μέσα στην πόλη (δηλαδή εκτός Π.Α.Ε.Σ.), με υπέρβαση του 40-40-20, με 100 ευρώ καταργείται οριστικώς απο κατεδάφιση και ξεμπερδεύει, ή πληρώνει 100 ευρώ και μετά τα 30 χρόνια (που απομένουν αλλα 23) επέρχεται η μπουλντόζα εφόσον είναι εκτός Π.Α.Ε.Σ και δεν μπορεί να εξαγοράσει δόμηση; Κι αν είναι να μπει κατηγορία 5 και να περάσει από έλεγχο, και ενδεχομένως να πληρώσει κι άλλη Δόμηση ή να οριστεί κατεδαφιστέο, τότε αυτό που λέει το άρθρο 88,παρ.β ως ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗ από την κατεδάφιση δεν ισχύει. Γιατί όλοι αυτοί οι ιδιοκτήτες να μπουν στη διαδικασία αυτή,και να ελέγξουν το 40-40-20 του τακτοποιημένου ημιυπαίθριου χώρου τους. Θα φανεί κάπου στο μέλλον αυτή η υπέρβαση και αν δεν το κάνουν μέσα στην ισχύ του 4495 θα υπάρχουν κυρώσεις?
    1 point
  20. Στην γραμμή εντολών γράφεις ddim, επιλέγεις modify, στην καρτέλα Lines και "παίζεις" στο τμήμα Extension Lines με τις επιλογές Suppress αν δεν θέλεις κάθόλου τις γραμμές που λες (εικονα 1) ή με το Offset from origin αν θες να υπάρχει μια μικρή ή όσο θες εσύ γραμμή (εικόνα 2).
    1 point
  21. Μετατρέπεις τις καμπύλες σε polyline , φτιάχνεις και ενα block (π.χ εναν κύκλο) και τρέχεις την εντολή measure. θα σου τοποθετήσει το Block ( κύκλο ) με βάση το βήμα που θα δώσεις. Μετά παίρνεςι τις συντ/νες για κάθε κύκλο.
    1 point
  22. Πολύ χρήσιμη η πληροφορία σου chris για τις αποστάσεις των ορίων απαλλοτρίωσης των παλιών υφιστάμενων οδών. Είχα την λάθος εντύπωση πως το πέρας του ορύγματος ή επιχώματος αποτελούσαν το όριο αυτό. Καλά, έχω δει σε τοπογραφικά όριο γηπέδου το όριο του καταστρώματος ! Στο πολυτεχνείο φυσικά δεν το θεωρούν σκόπιμο ακόμα να εισάγουν σε μάθημα την νομοθεσία που αφορά τα οικόπεδα και τα αγροτεμάχια. Υπάρχουν τόσα σπουδαία μαθήματα που διδάσκονται ώστε η νομοθεσία περνά σε δεύτερη μοίρα! Π.χ Φυσική 2. Για να μη βρώ κανένα ακόμη χειρότερο. Κάποτε διδάσκονταν και Χημεία ...
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.