Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      13

    • Περιεχόμενα

      18.981


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      7.400


  3. laxanos

    laxanos

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.713


  4. sdim

    sdim

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.808


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 10/09/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Το κείμενο της παρέμβασης δεν κάνει ούτε για χαρτί τουαλέτας. Ξεφεύγει δε από τα όρια της γελοιότητας και της γελοιοποίησης του συλλόγου τους. Σε κάποιο σημείο αναφέρουν περί "αντιποιήσης ιδιότητας δικηγόρου". Δεν πήγε ποτέ κανείς να πει ότι είναι δικηγόρος ενώ δεν είναι. Ξεχνούν επίσης, ότι τις δηλώσεις δεν τις υπογράφει κανείς "διεκπεραιωτής" (ούτε και δικηγόρος) αλλά μόνο ο υποβάλλων την αίτηση, εκτός και αν έχει διορίσει ειδικό πληρεξούσιο (πχ κάτοικος εξωτερικού) οπότε υπογράφει ο πληρεξούσιος. Ένα άλλο θέμα που πρέπει να σχολιαστεί, είναι ότι σύμφωνα με το δημοσίευμα, δήθεν οι μηχανικοί δεν πρέπει λέει να κάνουν δηλώσεις (ουσιαστικά να συνδράμουν στην συμπλήρωση των δηλώσεων). Έχουν καταλάβει τα άτομα ότι αναφέρονται σε μηχανικούς των οποίων το αντικείμενο τούς είναι τα ακίνητα; (δηλαδή κτίρια, οικόπεδα, αγροτεμάχια κλπ). Αν αντιστρέψουμε τα ανόητα και αίολα επιχειρήματα που αναφέρουν, με ποια αρμοδιότητα και ιδιότητα ο νομικός συμπληρώνει στοιχεία (όπως εμβαδόν) ακινήτων και χρήσεις κτιρίων στις δηλώσεις; Με ποια ιδιότητα θα συντάξει απόσπασμα από τον ορθοφωτοχάρτη της ΕΚΧΑ στις περιπτώσεις που ο ιδιοκτήτης δεν διαθέτει και δεν θέλει σε πρώτη φάση να συντάξει τοπογραφικό; Μήπως να πούμε και μεις με τη σειρά μας ότι ασκούν αντιποίηση ιδιότητας μηχανικού; Κύριοι σοβαρευτείτε γιατί γελάνε και τα τσιμέντα με όσα γράφετε στο δημοσίευμα.
    4 points
  2. Συμφωνώ κι επαυξάνω +2 Παύλο αλλά όχι να πετάμε και τα γιαούρτια..... αφού ένα γιαούρτι αξίζει περισσότερο από τις αιτιάσεις τους .....
    2 points
  3. Από την δική μου εμπειρία, στα γραφεία κτηματογράφησης το 99% των δικαιωμάτων τα επεξεργάζονται μηχανικοί χωρίς να συμβουλεύονται δικηγόρο διότι αποτελούν συνηθισμένες περιπτώσεις. Οι δικηγόροι δεν κάνουν καθόλου κτηματογράφηση. Είναι χρησιμότατοι, αλλά για αυτές τις δύσκολες καταστάσεις του 1% και απέχουν τελείως από το χωρικό στάδιο του έργου. Το λέω λίγο χοντροκομμένα αλλά νομίζω ότι αυτό τα λέει όλα.
    2 points
  4. Ποια δικαιώματά τους συνάδελφε. Δεν τους έκλεψε κανείς δικαιώματα. Δεν πήγε κανείς να παραστίσει το δικηγόρο ενώ δεν είναι. Μάλλον δεν θέλουν να πιστέψουν ότι οι παχιές αγελάδες αδυνάτησαν πλέον και δεν κατεβάζουν γάλα για όλο το καλοταισμένο κλαμπ τους. Κόπηκαν οι παραστάσεις στα συμβόλαια κλπ. Έτσι λοιπόν δεν θέλουν να κατανοήσουν ότι ο κάθε ιδιοκτήτης ελεύθερα κρίνει ποιος θα τον βοήθησει να συμπληρώσει τη δήλωσή του και κυρίως απευθύνεται σε μηχανικό διότι από εμάς ξεκινά η τεχνική ταυτότητα του ακινήτου. Το να καταγράψει κανείς τα στοιχεία του συμβολαίου και του πιστοποιητικού μεταγραφής δεν νομίζω ότι απαιτεί γνώσεις αστροφυσικής. Εξάλλου ο μηχανικός έχει μάθει να διαβάζει άπειρα συμβόλαια στα χρόνια εργασίας του, αφού το ιδιοκτησιακό και το πολεοδομικό συνδέονται. Αν θες Διάβασε μερικά πόστ πιο πριν που έχω ξεκινήσει την "αποδόμηση" των ψευδοεπιχειρημάτων τους. Κανονικά πρέπει να τους πάρουμε με τα γιαούρτια με αυτά που γράφουν όχι να το αναλύσουμε και σοβαρά. Η ανακοίνωση το είπα και στην αρχή. Ούτε για χαρτι τουαλέτας δεν κάνει. Επιεικώς κατάπτυστη. Από πλευράς ΤΕΕ θα μπορούσε να υπάρξει απάντηση σε αυστηρό ύφος, για λόγους επιστημονικού κύρους.
    2 points
  5. Δε διαβάζω κάν το κείμενο. Είναι τουλάχιστον αστείο προκαταβολικά. Εχω δεί με τα μάτια μου τόσα πολλά επί κτηματολογίου που έχω χάσει πάσα ιδέα και για τους μεν δικηγόρους-συμβολαιογράφους και για τους δε του συναφιού μας.....
    2 points
  6. Σωστή η σκέψη σου για αναλυτικό, όμως ως μηχανικοί πρέπει να προβλέπουμε και τις μελλοντικές ανάγκες στο ακίνητο. Επειδή αργά ή γρήγορα θα το κλείσει με κάποια γκαραζόπορτα και τότε πλέον θα θεωρείται αυθαίρετος χώρος, εξέτασε το ενδεχόμενο να το δηλώσεις με ΥΔ και χρήση μειωτικού συντελεστή (ισόγειος ΒΧ με επιφάνεια μικρότερη των 50 τμ).
    2 points
  7. οι εξώστες δεν σχετίζονται με διαστάσεις κτιρίου.
    2 points
  8. "χαρτί" μπορεί να το αναφέρει κάποιος που δεν έχει ιδέα από πανεπιστήμια. Όχι εσύ που ήδη σπουδάζεις. Δείχνει άσχημα να το αναφέρεις σαν "χαρτί". Για το τυπικό το αναφέρω ότι λέγεται πτυχίο ή δίπλωμα (αυτό αναγράφεται πάνω όταν αποφοιτήσεις από πολυτεχνείο ή πολυτεχνική σχολή)
    2 points
  9. Version X6.3

    85.829 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  10. Τόση αναδουλειά έχουν οι δικηγόροι στη Μυτιλήνη και βλέπουν το κτηματολόγιο ως πίτα που θα την μοιραστούν μεταξύ τους? Η ανακοίνωσή τους είναι για γέλια....
    1 point
  11. Αυτό ενδιαφέρει μόνο σε περίπτωση νομιμοποίησης με τον ΓΟΚ 85/00 . Σε τακτοποίηση απλώς να πληρείται ο ορισμός της παρ 32 του άρθρου 2 για να υπαχθεί με αναλυτικό: Ορισμός στην παρ 32 του άρθρου 2 : Ημιυπαίρθιος χώρος είναι ο στεγασμένος χώρος του κτιρίου, του οποίου η μία τουλάχιστον πλευρά είναι ανοιχτή προς τον κοινόχρηστο χώρο ή τους ακάλυπτους χώρους του οικοπέδου που δεν προσμετρώνται στην κάλυψη και οι υπόλοιπες πλευρές του ορίζονται από τοίχους ή κατακόρυφα φέροντα ή μη στοιχεία και χρησιμοποιείται για τη μετακίνηση ή προσωρινή παραμονή ανθρώπων". και δεν μετρούσε στο ΣΔ σύμφωνα με τα το άρθρο7: "ε) Εξώστες, ημιυπαίθριοι χώροι, αρχιτεκτονικά στοιχεία, προστεγάσματα και σκίαστρα, όπως ορίζεται στο Αρθ-11 " όπου στο άρθρο 11 αναφέρεται ότι: "2. Εξώστες και ημιυπαίθριοι χώροι συνολικής επιφάνειας έως 35% ( πριν τις τροποποιήσεις και το έτος 1987 ήταν 40% και έγινε η τροποποίηση με το Αρθ-40 του Ν-3775/09 ΦΕΚ-122/Α/21-7-09 και εκ νέου με την παρ.1 Αρθ-9 του Ν-3843/10 ΦΕΚ-62/Α/28-4-10) που επιτρέπεται να δομηθεί συνολικά στο οικόπεδο, δεν υπολογίζονται στο συντελεστή δόμησης. Από το ανωτέρω ποσοστό οι ημιυπαίθριοι χώροι δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν το 15% του συντελεστή δόμησης. Για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής, οι ημιυπαίθριοι χώροι πρέπει να έχουν πλάτος τουλάχιστον 2,50 μ. και βάθος μικρότερο ή ίσο με το πλάτος τους.
    1 point
  12. πολυ σωστα [το κανουμε αυτο σπανια και μονον σε οικογενειακες οικοδομες...αλλά εκει πληρωνει μονον ο "ενας"...] και, πλεον αυτων, απαιτειται να γινει για το συνολο των ΟΙ, οπερ σημαινει οτι, "ενας" να αρνηθει, ή εάν ενας δεν εχει καμμία αυθαιρεσια, τοτε δεν γίνεται. Στην πραξη, δημιουργεις πολυ περισσοτερα προβληματα, αφου, με την κοινη αιτηση, μαθαινουν ολοι τις αυθαιρεσιες του άλλου και αρχιζουν οι γκρινιες που "η απο πανω" ειχε κλείσει 20 τμ. αλλά .."τοοοοσα χρόνια το εκρυβε.."... και πλήρωνε τα ίδια κοινοχρηστα με την "απο κατω" που δεν ειχε αυθαιρεσιες. Μην μπλεκεσαι υγ και οταν λεει το αρθρο που αποτελεί αντικείμενο μεταβίβασης εννοει "τακτοποίησης", αλλα το ξεχασαν απο την αρχη και το συνεχιζουν λαθος.
    1 point
  13. Η κατάθεση αμοιβής στο ΤΕΕ και κατ'επέκταση στην ΕΤΕ αφού μόνο με αυτή είχε σύμβαση το ΤΕΕ, έχει καταργηθεί από το 2011 Δες και το έγγραφο
    1 point
  14. Αφού είναι νομίμως υφιστάμενο, μπορεί να εκδοθεί εεδμκ
    1 point
  15. Τιποτα προχωρας με τον Μαστρομητσο που χεις βρει κι ολα καλα....
    1 point
  16. Χμμμ... Συγγνώμη ποὺ θὰ ἐπιμείνω, ἀλλὰ ἂν λοιπὸν ἐσεῖς 'Earl' πληρώνεσθε κανονικῶς ἀπὸ τὴν ἑταιρεία σας γιὰ νὰ κάνετε μεταξὺ τῶν ἄλλων καὶ τὸ ἔργο τῶν Εὐρωκωδίκων, ἀδυνατῶ νὰ καταλάβω γιατὶ συνεχίζετε καὶ ὑπερασπίζεσθε τὴν θέσι (ἀπὸ ὅ,τι καταλαβαίνω) ὅτι πρέπει ἕνας ἰδιώτης μηχανικὸς νὰ πληρώσῃ εἴτε ἐδῶ, εἴτε στὴν Ἀγγλία, εἴτε ὁπουδήποτε ἀλλοῦ στὴν Εὐρώπη τὸ οἱοδήποτε ποσὸ γιὰ νὰ τοὺς ἀποκτήσῃ (μικρὸ ἢ μεγάλο γιὰ τὰ δεδομένα τῆς χώρας του). Ἐκτὸς κι ἂν ὄχι ἐσεῖς, ἀλλὰ ἡ Ἑταιρεία γιὰ τὴν ὁποίαν ἐργάζεσθε, πληρώνεται μὲ ποσοστὰ ἐπὶ τῆς πωλήσεως τῶν Εὐρωκωδίκων καὶ θέλετε νὰ ὑπερασπισθῆτε τὸ δίκιο της. Ἔ, τότε νὰ πάω πάσσο, νὰ ὑποθέσω ὅτι εἶσθε τρόπον τινὰ ἕνας πιστὸς ὑπηρέτης τοῦ ἀφεντικοῦ του, ok. Ἂν ὅμως οὔτε κι αὐτὸ συμβαίνει (καὶ ἡ Ἑταιρεία σας πληρώνεται κανονικῶς ἀπὸ τὴν Ἀγγλικὴ Κυβέρνησι σὰν ἐργολάβος μιᾶς συγκεκριμένης δουλειᾶς -- ἄρα ἀπὸ τὰ χρήματα τῶν φορολογουμένων τοῦ United Kingdom), τὸ μόνο ποὺ μπορῶ νὰ ὑποθέσω πλέον γιὰ νὰ κατανοήσω τὴν στάσι σας, εἶναι ὅτι εἶσθε ἕνας πραγματικὸς Κόμης ('Earl'), μὲ τίτλο εὐγενείας κανονικὸν δηλαδή, καὶ ὑπερασπίζεσθε σθεναρῶς τὰ συμφέροντα τῆς τάξεώς σας ἔναντι τῶν πληβείων. Good morning to you Sir, οὔτε ἐγὼ ἔχω πλέον νὰ προσθέσω κάτι ἄλλο.
    1 point
  17. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α - Συντελεστές τετραγωνιδίων - 5 Συντελεστής Δόμησης "καθώς και ισόγειο βοηθητικοί χώροι (αποθήκες, χώροι στάθμευσης κλπ) έως 50 τ.μ.
    1 point
  18. Καλά μας κάνουν επειδή το επιμελητήριο που έχουμε είναι απο οτι φαίνεται μόνο για δημόσιες σχέσεις! Τι πιο τραγελαφικό, άστειο και παράλογο να πληρώνεται ο συμβολαιογράφος που αντιγράφει ένα κείμενο και ο δικηγόρος που παρίσταται, βάσει ποσοστού των αντικειμενικών αξιών!!! (Μη μιλήσω για μεσίτες στη παρούσα φάση..) και φυσικά χωρίς έκπτωση (θα πέσουν να σε φάνε αν ζητήσεις) και ο μηχανικός που τον τρώει ο ήλιος να το μετρήσει, τον τρώνε τα βιβλία για να το καθορίσει και να το καθαρίσει πολεοδομικά παίρνει ψίχουλα. Αλλά οι δικηγόροι είναι δύναμη γιαυτό και η ενοποίηση των ταμείων μαζί τους με βρίσκει σύμφωνο. Το τελευταίο είναι λίγο άσχετο αλλά είναι και η ώρα περασμένη
    1 point
  19. Δες κι άλλες μάρκες (π.χ. Epson). Δες τις κριτικές (αν υπάρχουν). Επίσης, κι επειδή το σκανάρισμα είναι από τα βασικότερα, να έχει αυτόματο διπλής όψης. Το κακό με αυτά τα μηχανήματα είναι ότι έχουν χαμηλή (σχετικά) τιμή αγοράς, αλλά πανάκριβα αναλώσιμα (μελάνια)
    0 points
  20. Δεν έγινε σωστή διατύπωση. Παρακάτω εξηγώ ποιο είναι το ερώτημά μου.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.