Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/10/2019 σε όλες τις περιοχές
-
Εγώ γνωρίζω ότι σφραγίδα μπορεί να έχει μόνο ένας ΕΕ. Αλλά ίσως κάποιος φοροτεχνικός να είναι αρμοδιότερος να μας απαντήσει. Ο μισθωτός (πάλι απόσο γνωρίζω) δεν αναλαμβάνει ευθύνες. Οι ευθύνες βαρύνουν τον εργοδότη (δεν μιλάμε για περιπτώσεις δόλου). Οπότε δεν είναι τόσο απλό όπως τα παρουσιάζεις. Για την ανάληψη ευθύνης λοιπόν πρέπει να σφραγίσει η εταιρεία. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να είναι υπόλογος ο μισθωτός για το προϊόν της εργασίας και αυτό δεν έχει να κάνει με το μισθό του.Και μάλιστα με τις χρονικές διάρκειες αυθύνης που ορίζουν για τους μηχανικούς, ο μισθωτός σε πολλές περιπτώσεις (αν όχι στις περισσότερες) θα έχει φύγει από την αταιρεία και θα "κουβαλάει στις πλάτες ττου" ευθύνες για πολλά χρόνια.2 points
-
Θα το επαναλάβω διότι μπαίνουν και διαβάζουν νέα παιδιά χωρίς εργασιακή εμπειρία. Αν, εργοδότης, προσλαμβάνει υπάλληλο με πρόγραμμα ΟΑΕΔ, και δίνοντας του τα προβλεπόμενα λεφτά (ψίχουλα) αυτού του προγράμματος, τον βάζει να υπογράφει δουλειές γραφείου και να αναλαμβάνει ποινικές ευθύνες, πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό ατόπημα που νομίζω ότι ξεφεύγει κατά πολύ από το "απλά μην το δεχτείς", και χρήζει νομικής διερεύνησης - καταγγελείας. Αν θέλεις SuperMegaPan στείλε μας περισσότερες πληροφορίες.2 points
-
Να προσθέσω ότι, η προτεινόμενη τροπολογία είναι στο Σ/Ν «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις», το οποίο ψηφίζεται αύριο & μεθαύριο (Τετ 23/10 & Πεμ 24/10)... ... οπότε μέχρι την Πέμπτη θα έχουμε νεώτερα.2 points
-
1 point
-
με 20 χρονια να εχει καταπατημενο/περιφραγμενο ο διπλανος το δικο σου και να μην μιλησεις μαλλον χανουμε απο τα αποδυτηρια υγ και εάν και ο διπλανος ειναι και αυτος "στο οριο" - οπως και εμεις- δλδ δεν θα μπορει να χτισει χωρις την καταπατημενη λωριδα η ΥΔΟΜ θα κανει το πιο απλο. Θα αναστειλει τις δυο αδειες μεχρι να αποφασισουν τα δικαστηρια για την Ωραία λωριδα...1 point
-
... λογικό θεωρώ ότι το θεωρούσαμε (πέραν των ορθών λόγων αυτών ... που μάλλον (νομίζω) ήταν στο πολύ πίσω του μυαλού μας)... διότι και δουλειές υπήρχαν ... και οι αμοιβές ήταν σε πολύ καλύτερα επίπεδα ... οπότε έμενε να ψωνίσεις για να φας... το ψυγείο είχε λόγω ύπαρξης. Άλλο είναι να δίνεις για εισφορές 4.000-5.000 από τα 30.000€ που παλαιότερα π.χ. είχες και άλλο να δίνεις τα 4.000-5.000 ... από το άδειο ψυγείο... όποτε χρονικά και αν υπάρχει(-ξει) αυτό.1 point
-
Σε σχέση με το βιντεάκι από το 21:00 και μετά .... Πόσο μπροστά ήμουν !!!!!!!!!! με αυτό που είχα γράψει πριν κάποιες ημέρες (εκτός αν ερμηνεύω λάθος το σκεπτικό του) Αλλά δεν άκουσα να πει κάτι για τα "φορολογικά μπλοκάκια" που θα πληρώσουν την νύφη όπως είχα πει..!!!!!! με το σκεπτικό αυτό .... και "στο τέλος της ημέρας" (δανείζομαι λόγια του υπουργού) μάλλον δεν θα είναι οι χαρούμενοι της ημέρας αφού θα δουν να μειώνεται το διαθέσιμο εισόδημά τους.1 point
-
1 point
-
Ωραία , πολύ σωστή παρατήρηση. Να δούμε τώρα τι θα ψηφιστεί... Το λογικό όμως δεν θα ήταν να κατατεθεί η τροπολογία από τους κυβερνώντες?1 point
-
Επειδή ακριβώς δεν είσαι σχετικός, θα πρέπει να απευθυνθείς σε ειδικό (μηχανικό με εμπειρία κατασκευών). Περισσότερα δεν μπορούμε να κάνουμε από εδώ1 point
-
Το θέμα είναι οτι κάποιοι έχουν δώσει ένα σκασμό λεφτά σε εξοπλισμούς και δεν μπορούν να υπογράψουν επίσης ξέρω συναδέλφους που είναι πολυ καλοί σε σύνταξη τοπογραφικών και δεν έχουν δικαίωμα υπογραφής (εμπειρία 20 ετών)1 point
-
Κατά καιρούς εμφανίζεται αυτό ενημέρωση όσο δεν έχεις δηλώσει το ΙΒΑΝ. Δεν είναι υποχρεωτική. Αρκεί όταν έχεις πιστωτικό να επιλέξεις εμπρόθεσμα τον συμψηφισμό, διότι αν δεν επιλέξεις συμψηφισμό εμπρόθεσμα η επιλογή αυτή (του συμψηφισμού) κλειδώνει και μετά είναι μονόδρομος η επιστροφή σε τραπεζικό λογαριασμό (ΙΒΑΝ), οπότε στην περίπτωση αυτή αν καθυστερημένα αποφασίσεις να το δηλώσεις (το ΙΒΑΝ) τότε άγνωστο πότε θα πιστωθούν τα χρήματα στον τραπεζικό λογαριασμό.1 point
-
Τη νύφη θα την πληρώσουν τα χαμηλά φορολογητέα εισοδήματα που εμπίπτουν στο άρθρο 12 § 2 περ. στ' του ν. 4172/2013 (φορολογικά μπλοκάκια) αφού θα αυξηθούν έστω και λίγο οι εισφορές τους, αυτοί δηλ. που είναι περίπου σε φορολογητέο 8.000-10.000€ αφού από την μία δεν θα καταλάβουν καθόλου, είναι αδιάφορη η μείωση του αρχικού φορολογικού συντελεστή (από 22% στο 9%) και από την άλλη τα περίπου 185€ για τον ΕΦΚΑ (δεν αναφέρομαι στο ΕΤΕΑΕΠ) θα αυξηθούν έστω και λίγο ... όπως έχουν πει. Οπότε για αυτούς πρακτικά και δεν θα αλλάξει κάτι στην φορολογία τους και θα αυξηθούν οι εισφορές τους (αν πάμε με την λογική των παλαιών κλάσεων). Μεγάλη διαφορά προς το καλύτερο θα καταλάβουν τα μεγαλύτερα φορολογητέα εισοδήματα [που δεν εμπίπτουν στο άρθρο 12 § 2 περ. στ' του ν. 4172/2013 (δεν είναι φορολογικά μπλοκάκια)] όπου και μείωση των φορολογικών συντελεστών θα αυξήσει τα έσοδα αλλά και η μείωση των εισφορών τους από τα τρελά ποσά του ν.4387/16 θα αυξήσει επιπλέον/ακόμη περισσότερο τα έσοδά τους. Μένει να δούμε τις κλάσεις των εισφορών και το πόσο θα είναι δυνατόν η επιλογή ή όχι της κλάσης από τον ασφαλισμένο, καθώς επίσης/σε συνδυασμό με το πόσο θα ξεφύγει από τα τωρινά ελάχιστα των 185€ η 1η κλάση ή όπως αλλιώς θα ονομάζεται ... διότι από λεξιλόγιο και ευρηματικότητα λέξεων δεν πάσχουμε ...1 point
-
Η αυξηση των εισφορων το 11 για τους μετα 93, εφερε εις περας τους σκοπους της.Βλεπε : 1.Ανακεφαλαιοποιηση τραπεζας 2.Ξεπαστρεμα μεγαλου αριθμου ελευθερων επαγγελματιων μηχανικων. Ολα τα αλλα ειναι για να φιλοσοφουμε. Το θεμα ειναι, ολοι αυτοι οι τυποι που εκαναν τοσο κακο , καποια στιγμη να λογοδοτησουν.Η γνωμη μου ειναι οτι αυτο θα γινει στο μελλον.1 point
-
Βλέπω ότι ξεχάσαμε τα πεπραγμένα του Βρούτση , ο οποίος ξαναγυρνάει στα παλιά ...... Για να μην ξεχνάμε λοιπόν , όπως αναφέρθηκε απο έναν συνάδελφο πριν : Οι εισφορές , πάντα υπολογιζόντουσαν με τα ίδια ποσοστά που υπάρχουν και τώρα βάση ενός "θεωρητικού" εισοδήματος (ανα μήνα). Επομένως τα ποσοστά , για χρόνια είναι τα ίδια , δεν πιστεύω να τα ανακαλύψαμε την τελευταία τετραετία. Άρα η διαφορά με τους μισθωτούς είναι η ίδια (6,67% με 20%). Πρώτη ερώτηση : Αν εξισωθούν τα ποσοστά μισθωτών-ε.ε. το υπόλοιπο ποιος θα το πληρώνει στους ε.ε. αφού δεν υπάρχει εργοδότης , ώστε και ο ε.ε. να παίρνει την ίδια σύνταξη με τον μισθωτό ?? Στην συνέχεια να πάρουμε το τελευταίο ασφαλιστικό , του Βρούτση, με τις τριετίες και τους θεωρητικούς μισθούς ανάλογα την παλαιότητα. Στα 15 χρόνια παλαιότητα , η μηνιαία εισφορά ήταν κοντά στα 500€ (αν θυμάστε καλά μαζί με την ειδική προσαύξηση με υποχρεωτική ασφάλιση) , και στα 35-38 χρόνια κοντά στα 1000 € . Δηλαδή ετήσιες εισφορές κοντά στα 12000 που αν δεν κάνω λάθος τώρα αντιστοιχούν σε εισόδημα 30.000. Δηλαδή τώρα μας ενοχλεί το αναλογικό με το δηλωθέν εισόδημα αλλά με τον Βρούτση νο προμπλεμ , τα είχαμε άνετα τα 30000 το χρόνο. Το πρόβλημα είναι τα ποσοστά αναπλήρωσης που πήγαν στο πάτο συν ότι πληρώνουμε και τα του εργοδότη , το οποίο επαναλαμβάνω ίσχυε πάντα !!!!!1 point
-
Να ταράξω λίγο τα νερά .... βλέπω ότι δεν έκρινε αντισυνταγματικό το ότι γενικά υπολογίζονται με βάση το εισόδημα, αλλά τον τρόπο υπολογισμού των εισφορών για τους αυτοαπασχολούμενους-ελεύθερους επαγγελματίες σε σύγκριση με τους μισθωτούς, (δίχως να αναφέρει ότι ο τρόπος υπολογισμού των μισθωτών --που βασίζεται στο εισόδημα-- είναι αντισυνταγματικός) διότι προσβάλλει την αρχή της ισότητας. Δηλαδή, έκρινε αντισυνταγματικό το όριο του 20% των εισφορών, ενώ το αντίστοιχο των μισθωτών είναι 6% (και το υπόλοιπο καλύπτεται από τον εργοδότη). Σύμφωνα με την την περίληψη των αποφάσεων: "[...] Στην χρηματοδότηση της παροχής αυτής τόσο η ασφαλιζόμενη μισθωτή εργασία όσο και τα ασφαλιζόμενα επαγγέλματα συμβάλλουν με το ίδιο ποσοστό εισφοράς (20%) επί του εισοδήματος που παράγουν. Την παροχή όμως αυτή οι μη μισθωτοί ασφαλισμένοι (αυτοαπασχολούμενοι, ελεύθεροι επαγγελματίες και αγρότες) αποκτούν έχοντας καταβάλει το σύνολο της ως άνω εισφοράς επί του εισοδήματος που πραγματοποιούν από το επάγγελμά τους, ενώ οι μισθωτοί ασφαλισμένοι αποκτούν την ίδια παροχή έχοντας καταβάλει εισφορά 6,67% επί των αποδοχών τους από την εργασία τους, καθώς το υπόλοιπο της εισφοράς (13,33%) βαρύνει τους εργοδότες τους. Συνεπώς, οι μη μισθωτοί ασφαλισμένοι, μη έχοντες εργοδότη βαρυνόμενο με τμήμα της δικής τους εισφοράς, καταβάλλουν τριπλάσιο μέρος του εισοδήματός τους ως αντιπαροχή για την πρόσβαση στην κοινωνική ασφάλιση και την απόληψη της ίδιας παροχής σε σχέση με τους μισθωτούς ασφαλισμένους και, μάλιστα, χωρίς το ύψος των καταβληθεισών εισφορών τους να συνδιαμορφώνει, όπως στο σύστημα καθορισμένων εισφορών, το ύψος της ασφαλιστικής παροχής. Ίδιας τάξεως δε διαφορά προκύπτει και στις οριζόμενες στον νόμο εισφορές για την υγειονομική περίθαλψη. [...]" Βλέπω ότι δεν τίθεται ευθέως θέμα αποσύνδεσης υπολογισμού από το εισόδημα, απλά ίσως η μείωση των ποσοστών. Αλλά κατά την γνώμη μου θεωρώ ότι θα αυξηθούν οι εισφορές πατώντας στο ότι "σας μειώσαμε την φορολογία περίπου 90€ τον μήνα" ... οπότε μια αύξηση κατά το ίδιο ποσό θα είναι μία η άλλη ...Μακάρι να διαψευσθώ... Παρεμπιπτόντως με βάση τον ν.3896/11 (που ίσχυε πριν τον 4387/2016) αν ήσουν άνω 5ετίας το 2011, για τα έτη 2018-2019-2020 οι εισφορές μας (για ΚΣ+ΥΓΕΙΑ+ΕΠΙΚ+ΕΦΑΠΑΞ+ΟΑΕΔ) θα ήταν 5.231,40€/έτος, και μετά για την επόμενη 3ετία θα ήταν 5.892,12€/έτος (τα παραπάνω ποσά δίχως την ειδική προσαύξηση. Με αυτήν θα ήταν 6.914,16€/έτος και 7.792,44€). Και με αυτόν τον νόμο (ν.3896/11) οι εισφορές "πατούσαν" με τα εφαρμοζόμενα ποσοστά τους (ποσοστά ίδια με τα αρχικά του νόμου Κατρούγκαλου) σε εισόδημα ... αλλά τεκμαρτό και όχι πραγματικό ...1 point
-
το θέμα είναι να μας πούνε και πόση σύνταξη θα πάρουμε, αυτό είναι το ζητούμενο, αν αυξήσουν τις εισφορές αλλά οι συντάξεις επανέλθουν σε κάποια παλαιότερα επίπεδα τότε πάμε καλά, και την εποχή του ΤΣΜΕΔΕ πληρώναμε πολύ περισσότερα από αυτά που πληρώναμε με τον Νόμο κατρούγκαλου αλλά επειδή ήταν καλές οι συντάξεις το θεωρούσαμε λογικό. πάντως αν το πάρεις αναλογικά περισσότερα πληρώναμε με τον νομο κατρούγκαλου γιατί στο τέλος θα παίρναμε 800 ευρώ σύνταξη0 points
-
Όσο το κράτος υιοθετεί την πρακτική "νίπτω τας χείρας μου", το τοπίο θα παραμένει θολό κι εμείς θα σφαζόμαστε μεταξύ μας. Το ανωτέρω έγγραφο ΔΕΝ έχει νομική ισχύ, καθόσον αποτελεί "πάσα-κοινοποίηση" προς τις υπηρεσίες, σχετικού εγγράφου του ΤΕΕ. Επίσης, η (όποια) γνωμοδότηση του ΝΣΚ παραμένει γράμμα κενό, αν δεν αποτελεί τη βάση εγκυκλίου ή υπουργικής απόφασης. Συνεπώς, τυπικά, οι πάντες μπορούν να υπογράψουν εξαρτημένα διαγράμματα-1 points
-
Για ποια νομική διερεύνηση μιλάς? Φυσικά κ είναι καθόλα νόμιμο να σφραγίζει ένας μισθωτός μηχανικός τις δουλειέςς που ο ίδιος κάνει.. Ξέρεις κάτι διαφορετικό? Μπορείς να μας πεις σε ποια νομοθεσία βασίζεσαι? Οι μεγάλες εταιρίες που έχουν δηλαδή πολλούς μισθωτούς μηχανικούς τι κάνουν? Ο καθένας είναι υπεύθυνος για τις μελέτες κ τις επιβλέψεις που αναλαμβάνει. Δηλαδή θα πρέπει ο μισθωτός μηχανικός να κάνει μόνο διεκπεραιωτική εργασία χωρίς να παίρνει καμία ευθύνη κατά τη γνώμη σου? Το θέμα της αμοιβής είναι κάτι διαφορετικό. Ο καθένας μπορεί να κρίνει πόσα χρήματα αξίζει η εργασία που προσφέρει κ να ζητήσει τα ανάλογα.. Άλλο πράγμα αυτό.. Αν δεν τον ικανοποιούν αυτά που δίνει ο εργοδότης του μπορεί να μην αναλάβει την δουλειά. Το προγράμματα του οαεδ δεν σου βάζουν ανώτερο πλαφόν. Από την άλλη εάν πιστεύει ότι σαν ελεύθερος επαγγελματίας θα βγάλει περισσότερα μπορεί να γίνει ελεύθερος επαγγελματίας. Εκεί όμως θα πρέπει να συνυπολογίσει κ τα έξοδα γραφείου, εξοπλισμό, εισφορές, μη σταθερό πελατολόγιο κτλ. Ο καθένας κάνει τις επιλογές του.. Την προσωπική μου άποψη εξέφρασα κ είχα κ 3 αρνητικές. Είχα αντίστοιχη εμπειρία με τον συνάδελφο. Δούλεψα σε μία αρκετά μεγάλη εταιρία παλιότερα με τον ίδιο τρόπο που περιγράφει. 3 χρόνια ήμουν εκεί. Τις εμπειρίες που πήρα από εκεί από μία εταιρία που μου παρείχε την γνώση απλόχερα δεν θα τις είχα εάν ξεκινούσα ως ελεύθερος επαγγελματίας. Ούτε πελατολόγιο είχα τότε οπότε κ τον μισθό κ την ασφάλεια που μου έδιναν δεν θα τα έβγαζα. Μετά τα τρία χρόνια ένιωσα ότι μπορώ να κάνω κάτι δικό μου κ το έκανα. Αν ο συνάδελφος πιστεύει ότι μπορεί να βγάζει περισσότερα χρήματα κ με λιγότερες ευθύνες ως ελεύθερος επαγγελματίας καλύτερα να γίνει ελεύθερος επαγγελματίας. Αν όχι από το να μείνει άνεργος θα έλεγα να μην φοβηθεί να σφραγίσει δουλειές που ο ίδιος κάνει. Αυτή είναι η δουλειά του μηχανικού.-1 points
-
Ευχαριστώ για την απάντηση. Με κάλυψες. Αλλά δεν μπορούσα να γίνω πιο συγκεκριμένος, το ανάλυσα όσο γινόταν όταν λέω στο πρωτο άρθρο οτι όλοι υπάγονται σε έναν πίνακα, δηλαδή ένας μετρητής για όλα. Τέλος πάντων. Με κάλυψες στο ζητούμενο. Κάτι άλλο, αυτό που ξέρω και πολλοί συνάδελφοι το κάνουν έτσι, είναι ότι κάνουμε ξεχωριστό πρωτόκολλο για κάθε πίνακα ή υποπίνακα. Όσοι οι πίνακες, τόσα και τα πρωτόκολλα. Τουλάχιστο και εγώ που το κάνω τόσο καιρό έτσι , στο σωματείο θεωρείται κανονικά η ΥΔΕ. Αλλά και απο άλλες ΥΔΕ που έχουν πέσει στα χέρια μου και μάλιστα απο τεχνικά γραφεία, κάνουν ξεχωριστά πρωτόκολλα για κάθε πίνακα (ή υποπίνακα).-1 points
-
Λοιπόν εννοείται ότι μπορείς να σφραγίζεις ενώ είσαι μισθωτός. Σαφώς κ ο μισθωτός μηχανικός έχει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τον ελεύθερο επαγγελματία. Ο εργοδότης σου επέλεξε έναν μηχανικό οπότε κ δικαιούται να απαιτεί από εσένα να σφραγίζεις τις δουλειές. Η σφραγίδα είναι η κλασική που σου ανέφεραν παραπάνω. Το βασικό που πρέπει να απαιτείς για να είσαι καλυμμένος φορολογικά είναι όταν ολοκληρώνεται η εργασία να κόβει η εταιρία το παραστατικό. Για να είσαι καλυμμένος σκάναρε το κ κράτησε το στο αρχείο σου σε ενδεχόμενο έλεγχο να το έχεις. Δούλευα κ εγώ έτσι παλαιότερα σε μία εταιρία (μάλιστα μέσω οαεδ κ εγώ τότε). Για τις αμοιβές που περνάνε από το σύστημα αμοιβών του τεε θα πρέπει να μπαίνεις με τους κωδικούς της εταιρίας κ να δηλώνεις την αμοιβή.-2 points
-
@georgegaleos η οικονομία δεν είναι δυνατόν να παραμείνει υποτονική για πάντα, όλες οι χώρες με παρόμοια προβλήματα κάποια στιγμή ανέκαμψαν.-2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-