Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/12/2019 in Δημοσιεύσεις
-
Συνάδελφε, νομίζω πως στα μαθήματα που παρακολούθησες δεν περιλαμβανόταν η οφθαλμοστατική. Επίσης, νομίζω πως μπορείς (σύμφωνα με τις γνώσεις που πιστοποιεί ο τίτλος σου) να ελέγξεις στατικά τον ανωτέρω φορέα και να αποφανθείς με σιγουριά. Και παρότι η απάντηση είναι εύκολη, δεν θα την κάνω γνωστή (για δικό σου καλό).3 points
-
Θα έλεγα να το περάσεις από 4495. Αφενός μεν για την πέργκολα, αφετέρου δε για να "νομιμοποιήσεις" την προ 55 κατάσταση. Η υπαγωγή αυτή, επέχει θέση νομιμοποιητικού εγγράφου για οποιαδήποτε μεταγενέστερη ενέργεια.2 points
-
Γεια σου συν/φε BAS αφόσον χρησιμοποιείς αναλυτικό ΝΑΙ του αναλυτικού1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Σίγουρα δεν θα δουν αυτοί που είχαν επιλέξει κατώτερη ασφαλιστική κλάση με τον Στρατούλη και έγιναν αποδεκτές σε εφαρμογή του άρθρου 39 του Ν 4331/16 και παρέμειναν στην κατώτερη επιλεγείσα ασφαλιστική κατηγορία, εφόσον κατέβαλλαν εμπρόθεσμα τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές και σε περίπτωση που έχουν υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης δεν έχουν εκπέσει αυτής, διότι αν έχουν εκπέσει αυτής (σύμφωνα με την απόφαση) επανέρχονταν αυτοδικαίως στην υποχρεωτική ασφαλιστική κατηγορία που θα υπάγονταν βάσει του χρόνου ασφάλισής τους. Οι υπόλοιποι ενδέχεται να έχουν αναδρομικές διαφορές εφόσον δεν είχε γίνει σωστά ο υπολογισμός τους (με τον ν.3986/11) στο ειδοποιητήριο που τότε είχαν λάβει.1 point
-
Αναφέρεται στην εγκ. 2: <<....και τις σοφίτες, ελλείψει σχετικής αναφοράς στον ν.1577/85, θα πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις των ορισμών των παρ. 28 και 81 του άρθρου 2 του ν.4067/12, ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους.>> Οπως αναφέρεται παραπάνω (στη εγκύκλιο) πρέπει να γίνει σύνδεση με τον ορισμό του ΝΟΚ για τη σοφίτα. Είναι όμως εντελώς άσχετη η αναφορά της εγκυκλίου: <<ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους>>. Υπάρχει μήπως τέτοια προυπόθεση στον ορισμό της παρ. 81 του άρθρου 2 του ΝΟΚ;; Δεν υπάρχει βέβαια και ασφαλώς ο νόμος δεν αναφέρεται, δηλαδή δεν περιορίζεται, σε σοφίτες εκτός ΣΔ. Ο ορισμός (παρ. 81) αναφέρει ότι ο χώρος βρίσκεται << εντός του ύψους της επικλινούς στέγης >>. Η επικλινής στέγη χαρακτηρίζεται έτσι ώστε για τη περίπτωση της σοφίτας να "εξασφαλιστεί" ότι αποκλείεται στέγη με μηδενική κλίση. Και αυτό γιατι η στέγη, από τη πλευρά της, θα μπορούσε (εξ' ορισμού της) να έχει διάφορες κλίσεις. Από κεί και πέρα, και πάλι από τον ορισμό της, η στέγη περιλαμβάνει και το φέροντα οργανισμό της. Αν οι τοίχοι του 1μ ήταν δοκοί, θα είχαμε αμφιβολία, η μήπως θα εξετάζαμε το σκαρίφημα των Τ.Ο. προκειμένου να αποφανθούμε αν οι δοκοί αυτοί έχουν το "σωστό" ύψος. Νομίζω πως και στη μία και στην άλλη περίπτωση ενδιαφέρει η γεωμετρία, δηλαδή η ουσία, ασχέτως τρόπου κατασκευής. Δηλαδή, αν η στέγη είχε 1μ μεγαλύτερο ύψος στο "κέντρο" και ακουμπούσε στις άκρες, στη πλάκα του υποκείμενου ορόφου, θα την χαρακτηρίζαμε σοφίτα; Είναι γνωστό ότι το ύψος της στέγης μπορεί να είναι > από 2μ όταν δεν εξαντλείται το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος, μέχρι την τελική άνω επιφάνεια του υποκείμενου (της στέγης) ορόφου. Γεγονός είναι ότι θα έπρεπε να δωθούν διευκρινίσεις, οχι στο νόμο των αυθαιρέτων αλλά στο ΝΟΚ. Ως τότε θα πρέπει μήπως να χαρακτηρίζονται σοφίτες (για το ν.4495/17) μόνο χώροι με σχετικά μικρό ύψος ή και με μεγαλύτερο φτάνει το ύψος στα άκρα να είναι κοντά στο μηδέν;1 point
-
Όπως τα λέει ο Δημήτρης, αρκεί να έχεις πριν την απαλλοτρίωση άρτιο γήπεδο και φυσικά να ισχύουν στην περιοχή οι παρεκκλίσεις στην εκτός σχεδίου δόμηση σήμερα. Εγγρ-77643/15203/7-11-85 [ΔΟΜΗΣΗ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ] Υπαγωγή γηπέδου στην κατά παρέκκλιση αρτιότητα συνεπεία απαλλοτρίωσης Απαντώντας στο Εγγραφο σας, σας πληροφορούμε ότι κατά την εφαρμογή της παρ.2γ του Αρθ-1 του ΠΔ/24-5-85 δεν αποτελεί κρίσιμο στοιχείο ο χρόνος της απαλλοτρίωσης: αρκεί πριν την απαλλοτρίωση το γήπεδο να ήταν άρτιο και μετά από αυτή να έχει τα όρια αρτιότητας της αντίστοιχης κατηγορίας της παρ.2β ανάλογα με το χρόνο δημιουργίας του αρχικού γηπέδου. και έχουμε και απόσπασμα από Εγκ-34844/5574/104/86 : 3. Για να είναι κατά παρέκκλιση άρτια τα γήπεδα που προέρχονται από τεμαχισμό λόγω διανοίξεως Διεθνών, Εθνικών ή Επαρχιακών οδών (σημειώνουμε όχι Κοινοτικών) ή λόγω απαλλοτριώσεων (Παρ.2γ) θα πρέπει να συντρέχουν αθροιστικά οι εξής προϋποθέσεις. α) το αρχικό γήπεδο να ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο (κατά κανόνα ή παρέκκλιση) μέχρι τη διάνοιξη της οδού ή την απαλλοτρίωση. β) τα νέα γήπεδα που θα προκύψουν λόγω αποζημιώσεως ή τεμαχισμού του αρχικού, να έχουν και τη θέση (πχ. εντός ζώνης ή επί οδού) και το μέγεθος (ή και τις ελάχιστες διαστάσεις προσώπου βάθους αν είναι επί οδού που απαιτεί η αντίστοιχη περίπτωση κατά παρέκκλιση αρτιότητας (Παρ. 2α ή 2β εδάφια αα, ββ, γγ, δδ) η οποία καθορίζεται ανάλογα με τη θέση τους σε συνδυασμό με το χρόνο δημιουργίας του αρχικού γηπέδου. Σημειώνουμε ότι ο χρόνος της απαλλοτριώσεως ή της διανοίξεως της οδού δεν ενδιαφέρει (τουλάχιστον ως προς την υπαγωγή των νέων γηπέδων σε κάποια από τις προαναφερθείσες περιπτώσεις κατά παρέκκλιση αρτιότητας) αφού αυτή μπορεί να γίνει και μελλοντικά - ενδιαφέρει μόνο για την εξακρίβωση του ότι μέχρι τότε το αρχικό γήπεδο ήταν άρτιο.1 point
-
Πληρώνοντας το ανάλογο πρόστιμο ανέγερσης κ διατήρησης μπορεί να εκδοθεί άδεια και μετά τις εργασίες. Πάντως αν έχει τελειώσει το έργο και έχει πάει σε κατάσταση 10 και εχουν γίνει οι υπόλοιπες πληρωμές δε νομίζω ότι μπορεί να αλλάξει κάτι. Αν το έχουν βγάλει σε εκκρεμότητες τότε πιστεύω ότι γίνεται... Όμως το λάθος είναι του ιδιοκτήτη , δεν μπορείς να ρίχνεις ευθύνες στο μηχανικό του επειδή ο άλλος έκανε αυθαίρετη κατασκευή. Στο μάστορα ίσως ναι που δεν ζήτησε να δει την άδεια πριν ξεκινήσει. Τώρα αν ο μηχανικός ρωτήθηκε κ είπε ότι δεν απαιτείται, δεν θέλω να σκέφτομαι καν αυτή την εκδοχή...1 point
-
Αγαπητοί φίλοι, να κάνω μία διαδικαστική παρέμβαση... Έχετε ανακατέψει δύο χρήσιμα μεν, άσχετα δε θέματα μεταξύ τους. Δηλαδή καταναλώσεις Α.Θ. (που σωστά γράφονται εδώ) και τρόπους μέτρησης ηλεκτρικής ενέργειας, που καλό είναι να γράφονται σε άλλο θέμα. Έτσι μπορεί και κάποιος άλλος γνώστης / ενδιαφερόμενος να παρακολουθήσει καλύτερα και ίσως να συνεισφέρει στην κουβέντα σας.1 point
-
1 point
-
Η ηλεκτρονική υπογραφή δεν είναι ακόμη απαραίτητη. Τα σχέδια το υποβάλλεις σε PDF με σφραγίδα και υπογραφή. Αίτηση ιδιοκτήτη δεν κάνεις, γιατί ως αίτηση θεωρείται η ηλεκτρονική διαδικασία.1 point
-
Δεκτον!!!, ας το δουμε όμως και πρακτικα... Με την τακτοποιηση του 4495, ο ιδιοκτητης πλέον το δηλώνει στο ε9, οπότε φορολογικά είναι νόμιμος... Επίσης εξαιρείται και της κατεδάφισης λόγω κατηγορίας 4... ( Για αυτο και το άρθρο 98 άλλαξε ως έχει, ο νομοθέτης λέει ότι έφοσων εγίνε εκ της αρχικής κατασκευής-ανέργεσης όποια διαφώνια των μελλοντικών συνιδιοκτήτων θα μπορούσε να κοινοποιήθει τότε (δεν τους αναγκασε κανένας να αγορασουν ή να παραλάβουν το ποσοστό αντιπαροχής ( εαν είναι από αντιπαρόχη) και τέλος πάντων ήταν υπόχρεωση τους πριν την αγορά ή παραλάβη να ελεγξουν ότι γουστάρουν... ( σημείωση... είναι προφανές ότι και οι υπόλοιποι ίδιοκτήτες έχουν πολεοδόμικες παράβασεις (συνηθισμένο γαρ), όποτε κατά την αγορά παραλαβή δέχονται και αυτές που είναι προς το συμφέρον τους και αυτές που δεν είναι.......) Άρα γιατί να μην μπορεί να μεταβιβαστεί?????? ή ποιος λέει ότι πρέπει να πουλήθουν αυτά τα μέτρα.... Ο νόμος είναι ξεκάθαρος... έχουν εξαιρέθει της κατεδάφισης χώρις να χρείαζεται συναίνεση και προσμετρώνται στην φορολόγηση.... Η λεπτομέρεια ναι θα συμφώνησω είναι ένα είδος συγχωροχάρτιου αλλά δεν αλλάζει και τίποτα, ουτος η αλλως έχει γινει σιωπηρη αποδοχή όλων το εμπλεκόμενων μερών για πάνω από δέκα χρόνια, τι θα αλλάξει και τι πρόβλημα μπόρει να δημιουργηθεί στον νέο ιδιοκτήτη??????? Γκρίζα ζώνη συμβολαιογραφικά είναι τώρα ( μόνο συμβολαιογραφικά γιατί φορολογικα και πολεοδομικά είναι τακτοποιήμενο...) και έτσι θα παραμείνει, λογικό καθώς πως γίνεται να ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΘΗ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΔΟΜΗΣΗΣ?? δηλαδή επειδή βγήκε ένας νόμος τακτοποιήσης πολεοδομικών παραβάσεων θα ακυρώσουμε συντελέστες δόμησης, κάλυψης και ύψους (μια βιβλιοθήκη ισχύουσα νομολόγια δηλάδη κατ'εξαιρεση και κατα περίπτωση??????) Το λέω γιατί δεν μπορούν τα τετρ μετρα της συστασης να ξεπέρνουν τα νομοθετημένα μέτρα εκμεταλευσίμης επιφάνειας ...... ΚΑΙ ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΟ... δηλαδή για να καλυφθεί ο συμβολαιογράφος από δέκα χιλιαδές μεριές, πρέπει να κατεβάσει τα παντελόνια ο μήχανικός υπογράφοντας ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ που ξεπερνουν τα μέτρα της ΝΟΜΙΜΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ????1 point
-
Έχει σχέση με την 5-ετία αλλά και την αλλαγή με τον τότε ν.3986/11 (άρθρο 44 του ν.3986/2011, σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 5α του άρθρου 20 του ν.4019/2011) όπου άλλαζες υποχρεωτικά Ασφαλιστική Κατηγορία σε 3-ετίες, αλλά και με πιθανά λάθη στην εισφορές των ειδοποιητηρίων που τότε εκδίδονταν ... (κάπως περίεργα ακούστηκε αυτό ... αλλά θα το αφήσω ως συναφές!!!) Οι νέοι ασφαλισμένοι (από 1/1/1993=νέοι ασφαλισμένοι), που μέχρι 30/6/2011 είχαν συμπληρώσει τουλάχιστον τρία έτη ασφάλισης υπάγονταν υποχρεωτικά από 1/7/2011 στη 2η Ασφαλιστική Κατηγορία, και στην αμέσως επόμενη (3η Ασφαλιστική Κατηγορία, 4η Ασφαλιστική Κατηγορία, κλπ) κάθε τριετία. Αν ο συνολικός χρόνος ασφάλισης σου κατά την 30/6/2011 ήταν πάνω από τρία έτη ασφάλισης, θα υπαγόσουν και πάλι στη 2η Ασφαλιστική Κατηγορία του ν.3986/11 και όχι σε εκείνη που αντιστοιχούσε με βάση το συνολικό χρόνο ασφάλισής σου. Επίσης αν άλλαζες υποχρεωτικά ανώτερη Ασφαλιστική Κατηγορία λόγω της 3-ετίας με βάση τον ν.3986/11, η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών αν ήσουν κάτω 5-ετίας, εξακολουθούσε να εφαρμοζόταν, και άρα αν υποχρεωτικά πήγαινες στη 2η Ασφαλιστική Κατηγορία και είχες λιγότερα από 5 έτη ασφάλισης, θα κατέβαλλες τις μειωμένες ασφαλιστικές εισφορές για το χρόνο που υπολείπεται μέχρι τη συμπλήρωση της 5-ετίας. Η μετάταξη στις επόμενες κατηγορίες ανά 3-ετία θα γίνονταν πάντα την 1η του έτους του επόμενου εκείνου στο οποίο συμπληρώθηκε η 3-ετία. Επομένως εφόσον τα ποσά των κλάδων που εμφανίζονται στα ειδοποιητήρια που έχεις λάβει/εκτυπώσει που αφορούν στα εξάμηνα Β'2011, Α'2012, Β’2012, Α'2013, Β'2013, καθώς και αυτών που θα βγούν Α'2014, Α'2015 και Β'2015, διαφέρουν από τα ποσά των κλάδων που προκύπτουν από την εφαρμογή του ν.3986/2011 τότε προκύπτουν οφειλές των εξαμήνων οι οποίες βεβαιώνονται με πρόσθετα ειδοποιητήρια που αφορούν στις διαφορές εισφορών των παραπάνω εξαμήνων. Τα ειδοποιητήρια αυτά τα λαμβάνουμε/εκτυπώνουμε/εμφανίζονται (εφόσον προκύπτει διαφορά εισφορών) περίπου στο τέλος των εξαμήνων β'16, α'17, β'17, α'18, β'18, α'19, β'19 και α'20 αντίστοιχα, και έχουν εμπρόθεσμη ημερομηνία πληρωμής τους κοντά στο τέλος του εξαμήνου που τα λαμβάνουμε/εκτυπώνουμε (εκτός αν δοθεί νέα εμπρόθεσμη ημερομηνία με παράταση). Μένουν αναρτημένα στην ιστοσελίδα του τ.ΤΣΜΕΔΕ μέχρι την ημερομηνία εμπρόθεσμης πληρωμής τους, μετά δεν υπάρχουν πλέον εκέι κλαι εφόσον δεν έχουν πληρωθεί εμπρόθεσμα τυπώνονται εκ νέου (είτε με επίσκεψη στο ταμείο είτε με ζήτησή τους τηλεφωνικά από το ταμείο να αποσταλούν με mail ή με fax) έχοντας τις προσαυξήσεις. Επιπλέον επειδή με τις διατάξεις του άρθρου 94 παρ. 4 του ν.4387/2016 η Ειδική Προσαύξηση καταργήθηκε αναδρομικά από 1/1/2016, δεν συντρέχει λόγος είσπραξης των διαφορών των οφειλών για την Ειδική Προσαύξηση από την αναδρομική εφαρμογή των σχετικών ρυθμίσεων ν.3986/2011, και αφορούν στις διαφορές εισφορών που προκύπτουν στα Α'2013, Β'2013, Α'2014, Α'2015 και Β'2015 οι οποίες (διαφορές εισφορών) δεν βεβαιώνονται.1 point
-
''Αν στο ακίνητο ή στην αυτοτελή ιδιοκτησία υπάρχουν και άλλες αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν ή εγκαταστάθηκαν μετά την 1η.1.1983 τότε για τις επιφάνειες αυτές δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις για την υπαγωγή στην παρούσα κατη- γορία και εντάσσονται στην Κατηγορία 4 ή 5 ανάλογα την υπέρβαση, ενώ στην Κατηγορία 2 εντάσσονται μονο τα τμήματα των κατασκευών που προϋπήρχαν της 1.1.1983'' Με βάση τα παραπάνω η Κατηγορία 4 μπορεί να συνδυαστεί και με άλλες?1 point
-
Αν έχει γίνει με ...χωροβάτη η αποτύπωση, λογίζεται πάλι ως "μελετητής" ο συντάξας;;; Θα τρίζουν τα κόκκαλα του Λαμπαδάριου! Και ας ήταν Πολιτικός Μηχανικός...1 point
-
Δυστυχώς στο λογισμικό της σελίδας δεν υποστηρίζεται ακόμη αυτόματος υπολογισμός αμοιβής για αλλαγή χρήσης. Καποια στιγμή στο μέλλον θα προστεθεί, μέχρι τότε θα πρέπει να υποβάλετε χειροκίνητα το έργο στο ΤΕΕ. Στη δική σας περίπτωση εαν κρίνω απο τους συνελεστές επιφάνειας αποθήκης - βιοτεχνίας που είναι 0.65, η διαφορά προϋπολογισμών νέας και παλιάς χρήσης θα προκύψει μηδενική. Οπότε για την έκδοση άδειας υπολογίζετε αμοιβή αποτύπωσης, ενώ τις Η/Μ μελέτες στο σύνολο του προϋπολογισμού της νέας χρήσης. Μπορεί η διαδικασία να σας φαίνεται σύνθετη, όμως μπροστά στο σύστημα του επιμελητηρίου είναι παιχνιδάκι...1 point
-
Κατασκευάζεται μια χαρά. Θα αγκυρώσεις τα σίδερα της δοκού Δ1 στο υποστύλωμα τουλάχιστον 1.50 μ υπό γωνία 90ο Sidero.docx-1 points
-
Εφόσον υπάρχει χώρος για συλλέκτες, προσωπικά προτείνω ηλιοθερμία. 1. Ο βαθμός απόδοσης των ηλιακών συλλεκτών νερού είναι υπερδιπλάσια από τον βαθμό απόδοσης των φωτοβολταϊκών. Με το ίδιο εμβαδό θα έχεις διπλάσια απόδοση. Αυτό σημαίνει ότι με μια μεγάλη δεξαμενή αδρανείας μπορεί να σε καλύπτει και το βράδυ στην θέρμανση. 2. Στα ΦΒ αν χαλάσει μια κυψέλη τότε βγαίνουν εκτός λειτουργίας όλες οι κυψέλες που είναι συνδεδεμένες σε σειρά. Στον ηλιακό συλλέκτη νερού, ακόμα και αν βάψεις μαύρο ένα πάνελ, αυτό δεν θα έχει επιπτώσεις στην απόδοση των υπολοίπων. 3. Το νερό που περιέχουν οι ηλιακοί συλλέκτες έχει θερμική αδράνεια, είναι σαν να έχεις μια μικρή μπαταρία που αποθηκεύει θερμική ενέργεια ώστε να αποδίδει θερμότητα ακόμα και αν υπάρχει σποραδική συννεφιά. 4. Την συντήρηση στους ηλιακούς συλλέκτες για ΖΝΧ μπορείς να την προγραμματίσεις καθώς η απόδοσή τους μειώνεται σταδιακά λόγω βρωμιάς (χώμα, κοτσιλιές, κλπ). Στα ΦΒ δεν μπορείς να κάνεις πρόγραμμα, όταν χαλάσει ένα πάνελ είτε καλείς επειγόντως τον τεχνικό να το αλλάξει, εκτός βέβαια αν δεν σε πειράζει να χάσεις την απόδοση του string μέχρι να φτιαχτεί. 5. Τα ΦΒ έχουν τον κίνδυνο ηλεκτροπληξίας. Έχει συμβεί πολλές φορές να ξεχαστεί κάποιος και να νομίζει ότι με το να ρίξει τον γενικό δεν θα έχουν ρεύμα τα καλώδια. Το ιδανικό είναι να βάλεις ηλιοθερμία και να προσθέσεις μερικά φωτοβολταϊκά τα οποία θα τροφοδοτούν τον κυκλοφορητή που θα στέλνει το ζεστό νερό στην δεξαμενή αδρανείας, έτσι δεν θα πληρώνεις ούτε για θέρμανση ούτε για ρεύμα και ενδεχομένως να τροφοδοτείς και έναν επιπλέον κυκλοφορητή για τα κυκλώματα.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-