Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      2.869


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      9.057


  4. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.350


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/03/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Ο υπολογισμός αυθαίρετων τετραγωνικων με απλή αφαίρεση των τετραγωνικών της άδειας με αυτών της πραγματικότητας είναι λανθασμένος. Πρέπει να βάλεις το περίγραμμα της υφιστάμενης κατάστασης πάνω στην κάτοψη της άδειας και με βάση αυτό, για τμήματα που δεν υλοποιήθηκαν δεν υπάρχει παράβαση, για τμήματα εκτός του νόμιμου περιγράμματος υπολογίζεις υπέρβαση δόμησης (και κάλυψης και λοιπών συντελεστών όπου απαιτείται).
    2 points
  2. Πρόκειται για νομιμοποίηση κατασκευής που έγινε πριν η μετά το 2011; Για κατασκευές που έγιναν πριν το 2011 η νομιμοποίηση γίνεται μέσω του 4495, επιλέγεις "προς έκδοση άδειας" και πληρώνεις μόνο το παράβολο. Για κατασκευές που έγιναν μετά το 2011 επιβάλλονται πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης σύμφωνα με το άρθρο 94. Στο ίδιο άρθρο αναφέρονται και οι περιπτώσεις μείωσης του προστίμου οι οποίες δεν σχετίζονται με κοινωνικά κριτήρια αλλά με τη σοβαρότητα της παράβασης, την αποκατάσταση της αυθαιρεσίας και το χρόνο καταβολής του προστίμου.
    2 points
  3. Αυτό έτσι κι αλλιώς αφορά στο φορολογικό έτος 2020, [ δηλαδή τις δηλώσεις που θα υποβληθούν του χρόνου ] και όχι αυτές που θα ξεκινήσουν σε λίγες ημέρες. Σε κάθε περίπτωση δεν αλλάζει κάτι. Θα μπει (και τότε, αν δεν έχει προσυμπληρωμένο το πεδίο) ο ίδιος αριθμός με το ΙΒΑΝ του επαγγελματικού λογαριασμού.
    2 points
  4. 375 downloads

    Αθήνα σε μορφή DFX με το οδικό δίκτυο, ακτογραμμή, υδάτινες επιφάνειες. Η αρχική πηγή είναι τα δεδομένα των ελεύθερων χαρτών OSM και το αρχείο συντάχθηκε και βρίσκεται δωρεάν διαθέσιμο στη σελίδα cadmapper.com . Πηγή: https://cadmapper.com/
    1 point
  5. βλέποντας την την ανάρτηση του @ksteve εδώ μου ήρθε το παρακάτω ...
    1 point
  6. Αναρτήθηκε το ειδοποιητήριο 2/2020 και 13ης δόσης εκκαθάρισης 2017 & 2018.
    1 point
  7. α] ο παυλος ανεφερε οτι, για την περιπτωση της μη υπαρξης σημειου υπεγραψε ο πωλητης σχετικη ΥΔ β] ως προς τον 2242 κατι δεν σου ειπε σωστα. Ο βασικος νομος ειναι ο 1337 σε αυτον αναφερεσαι. Απλα, 6- α) ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΤΟ ΑΚΙΝΗΤΟ ΕΝΤΑΧΘΗΚΕ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΛΕΩΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Ν.1337/1983 ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΥΡΩΘΕΙ ΑΚΟΜΑ Η ΠΡΑΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ: Βεβαίωση του αρμόδιου Δήμου από την οποία να προκύπτει ότι έχει υποβληθεί δήλωση ιδιοκτησίας για το ακίνητο, σύμφωνα με το άρθρο 6 του Ν. 2242/1994. [μιλαει για την υποχρεωση βεβαιωσης που εβαλε ο 2242] β) ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΤΟ ΑΚΙΝΗΤΟ ΕΝΤΑΧΘΗΚΕ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΛΕΩΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Ν.1337/1983 ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΚΥΡΩΘΕΙ Η ΠΡΑΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ: Βεβαίωση του αρμόδιου Δήμου από την οποία να προκύπτει β-1) ότι έχει υποβληθεί δήλωση ιδιοκτησίας για το ακίνητο, σύμφωνα με το άρθρο 6 του Ν. 2242/1994 και β-2) ότι δεν οφείλεται εισφορά σε χρήμα για το ακίνητο, σύμφωνα με το άρθρο 9, παρ. 7 του Ν.1337/1983, όπως τροποποιήθηκε με το αρθ. 5 Ν. 2052/1994. εδω http://www.notary.yet.gr/gifts.html υγ αμφοτερα τα πιστοποιητικα υποχρεουται να ζητησει η συμβ/φος και να τα επισυναψει Και, αν εισαι στην περ. "β" να προσεξεις εσυ αντιγραφεις απο το σεντονι και λες οτι, εχει εξοφλήσει [συνηθως] την υποχρεωση εισφορας σε γη και οφειλει εισφορα σε χρημα Δεν σε ενδιαφερει εαν χρωσταει. Αυτο το ερευνά ο συμβ/φος
    1 point
  8. Για να παρεις ρευμα χρειαζεσαι και ΔΕΗ και Δημο. Πρεπει να αποδειξεις οτι εχεις μια ΟΙ με συγκεκριμενο εμβαδον...για τον υπολογισμο ΤΑΠ/ΔΤ κλπ. Ο Δημος θελει συμβολαιο για ολα αυτα. αρα θες συσταση ΟΙ για να αποκτησει ταυτοτητα το κτισμα και για ρευμα και για κτηματολογιο/Ε9/ΕΝΦΙΑ ... [και καθετης αφου εχεις δυο οικοδομες και εισαι εντος σχεδιου μια αποπερατωμενη και μια ημιτελη]
    1 point
  9. Η χθεσινή ενημέρωση-παρουσίαση του κ. Κουτσολάμπρου που οργάνωσαν ο σύλλογος συμβολαιογράφων και ο σύλλογος δικηγόρων Θεσσαλονίκης και που αφορά και εμάς ως μηχανικούς, είναι κατατοπιστική και απαντά σε πολλά από τα παραπάνω τεθέντα ερωτήματα συναδέλφων. Όποιος θέλει το παρακολουθεί, συνδεόμενος στον παρακάτω σύνδεσμο. https://www.youtube.com/watch?v=X1_UMrTMA68&feature=youtu.be
    1 point
  10. 1. αυτο λεμε...δεν ταιριαζει η πραγματικοτητα 2. όπως το ειπα 3. Η απλή τροποποιηση χρησης δεν θελει βεβαιωση νομιμοτητας εδω σελ 9. https://www.michanikos.gr/files/file/426-συμπληρωματικές-διευκρινήσεις-για-βεβαιώσεις-ν4014/ μιλας με τον συβ/φο σου.
    1 point
  11. Καλημέρα , Θα εκδόσεις ΠΕΑ για αυτό που βλέπεις δηλαδή την πραγματική κατάσταση που είναι σπίτι . Δε σε νοιάζει εάν στην άδεια λέει αποθήκη (επίσης για αποθήκη δεν επιτρέπεται να εκδοθεί ΠΕΑ) Βγάζεις λοιπόν ΠΕΑ με χρήση κατοικία και λες στον ιδιοκτήτη για την αυθαιρεσία για να είναι ενήμερος και κάποια στιγμή ίσως να θέλει να προβεί σε τακτοποίηση
    1 point
  12. «2. Για τη σύνταξη κάθε συμβολαίου μεταβίβασης, δωρεάς, γονικής παροχής, αποδοχής κληρονομίας ή σύστασης εμπραγμάτου δικαιώματος που αφορά στο ακίνητο που πραγματοποιείται υδροληψία, πρέπει να προσκομίζεται από τον ενδιαφερόμενο το πιστοποιητικό εγγραφής του εν λόγω σημείου υδροληψίας στο Ε.Μ.Σ.Υ. ή να αποτυπώνεται στο τοπογραφικό διάγραμμα που συνοδεύει το συμβόλαιο ο κωδικός εγγραφής στο Ε.Μ.Σ.Υ.. Το παραπάνω αναφέρει την περίπτωση που υπάρχει σημείο υδροληψίας στο ακίνητο για το οποίο συντάσσεται συμβόλαιο. Δεν αναφέρει ότι ο μηχανικός υποχρεούται ακόμη και όταν δεν υπάρχει σημείο υδροληψίας να το βεβαιώνει. Ίσως γι αυτό και η συμβολαιογράφος δε μου ζήτησε κάτι τέτοιο στο προς μεταβίβαση αγροτεμάχιο στο οποίο δεν υπήρχε σημείο υδροληψίας.
    1 point
  13. Συμφωνώ για τις δύο πρώτες δηλώσεις. Δεν καταλαβαίνω τον λόγο που στην τρίτη δήλωση βάζεις τις παραβάσεις αναλυτικού ξεχωριστά για πριν το 75 και για μετά. Για τι παραβάσεις πρόκειται ακριβώς; Την δε απάντηση του ΤΕΕ δεν την κατάλαβα καθόλου , αλλά την περιγράφεις και λίγο μπερδεμένα.
    1 point
  14. δεν πας να εκδόσεις νέα άδεια αλλά να τακτοποιήσεις. ΥΔ και ΥΚ , δες και για παραβίαση Δ
    1 point
  15. Ισχύουν παρεκκλίσεις για τα πλάγια όρια εκτός σχεδίου για κατοικία, οπότε πιθανώς βάσει αυτών να εκδόθηκε η άδεια και αυτά πρέπει να ελεγχθούν και σήμερα.
    1 point
  16. Έκανες offset κατά 15 μ το περίγραμμα του γηπέδου και σου βγαίνει αυτή η κόκκινη διακεκομμένη γραμμή; Το νόμιμο περίγραμμα του κτιρίου δεν μπορεί να αδειοδοτήθηκε εντός Δ. Δεν ξέρω αν προς τα κάτω το γήπεδο αλλάζει σχήμα και μεγαλώνει το πλάτος του γηπέδου, αλλά έτσι όπως είναι οι διακεκομμένες κόκκινες γραμμές να ορίζουν τις ελάχιστες πλάγιες αποστάσεις, κάτι δεν πήγαινε καλά εξ αρχής. Αυτό που πρέπει να μας δείξεις είναι η αρχική θέση του κτιρίου βάσει της άδειας.
    1 point
  17. Υπερισχύει ο τίτλος Κι αφού είναι 80 ετών, είναι ισχυρός. Αν όμως θέλεις να το ψάξεις περισσότερο, δες και τίτλους ομόρων.
    1 point
  18. @venezia από το παράδειγμα 1 (σελ 11) του συνημμένου και την αναπλήρωση Βρούτση προκύπτουν οι υπολογισμοί στο xls για παλαιούς ασφαλισμένους στα έτη 2017-19 συμπληρώνονται οι αντίστοιχες αποδοχές εφκα και στα επόμενα οι νέες κλάσεις με αποποίηση ευθύνης σενάριο υπολογισμού σύνταξης 2020.xlsx Γνωστοποίηση διατάξεων άρ.28 ν.4387-2016.pdf
    1 point
  19. Καλούνται όλα τα μέλη καθώς και όλοι οι ενδιαφερόμενοι στην πρώτη Συνέλευση του Σωματείου, αύριο Πέμπτη 5/3/2020 στις 6:00 μ.μ. στο JUKEBOX, Φράττι 1, κοντά στο Μουσείο της Ακρόπολης. Τα θέματα της συνεδρίασης είναι: 1. Εκλογή Διοικητικού Συμβουλίου 2. Εκλογή Ελεγκτικής Επιτροπής 3. Οικονομικά Σωματείου 4. Εγγραφή νέων μελών Η παρουσία όλων είναι απαραίτητη για να μην καθυστερήσουν οι διαδικασίες έναρξης της δράσης του Σωματείου μας. Juke Box Φράτι 1, Ακρόπολη
    1 point
  20. μόλις επικοινώνησα με την εξυπηρέτηση πελατών της viva wallet ( τηλ. 2117604000 ) και μου είπαν ρητά και κατηγορηματικά ότι το web pos ( η χρέωση κάρτας ) δια μέσω του επαγγελματικού λογαριασμού δεν καταργείτε και συνεχίζουμε να έχουμε και την αντίστοιχη νομική κάλυψη , καταργείτε άλλη εφαρμογή αυτή του free pos !
    1 point
  21. να συμπληρωσω οτι η διαφορετικη χωροθετηση ΘΣΑ, εχει σχεση με τις υποχρεωτικες θεσεις του 1221, που ειναι στην αδεια και ειναι μεταγεγραμμενες. Οι υπολοιπες που δημιουργηθηκαν "εξ ιδιωτικης πρωτοβουλιας" εχουν οριοθετηθει σε καποιον κανονισμο, ή σε συμβολαια, αλλά η τυχον διαφορετικη θεση τους δεν ειναι "αυθαιρεσια" αποτελει "ιδιωτικη διαφορα"
    1 point
  22. Στον 4178 συνέβαινε το εξής παράδοξο: Όταν επέλεγες "χωρίς άδεια" απενεργοποιούνταν όλοι οι συντελεστές και το πρόστιμο πολλαπλασιαζόταν με το συντελεστή 2 Ενώ όταν επέλεγες χωρίς άδεια πολλαπλασιαζόταν με όλους τους υπόλοιπούς συντελεστές Σε κάποιες περιπτώσεις όμως κατασκευών με άδεια, όταν αυτές λάμβαναν τους μεγαλύτερους συντελεστές πχ κάλυψη (x1,4) δόμηση (x1,9) παραβίαση Δ (x1,4) εδινε σύνολο συντελεστή πχ 3,724>>2 με αποτέλεσμα να προκύπτει πολύ μεγαλύτερο πρόστιμο από το να δήλωνες μια ίδια κατασκευή χωρίς καμία άδεια στο ακίνητο. Γι αυτό τώρα προφανώς αποφάσισαν σε κάθε περίπτωση το γινόμενο των πολλαπλασιαστικών συντελεστών να μήν μπορεί να είναι μεγαλύτερος από το 2.
    1 point
  23. ειναι απο εκεινες τις αδειες που κρατουσαν οι οικοπεδουχοι χιλιοστα στο ισογειο, σαν διηρημενη ιδιοκτησια, με δικαιωμα να χτισουν στο ισογειο τον τυχον σδ δομησης... αντι να χτισουν, "εφτιαξαν" 10 ΘΣΑ σε μια απλη κατοψη της πυλωτης, εδωσαν και χιλιοστα και τις εδωσαν στα διαμερισματα με κανονισμο... στο "4" .... δεν εχεις πει πότε ηταν να γινουν τα 2 καταστηματα, που δεν εγιναν.....σε ποια αδεια...... κατα τα λοιπα, τι αυθαιρεσια εχεις??? το μονο που βλεπω ειναι οι ενδιαμεσες "σιδεριες" που δεν ειναι και πολυ ...νομιμες...[και ειναι επικινδυνες ως προς την ασφαλεια... σε περιπτωση αναγκης.... λογω του αδιεξοδου που προκαλει καθε "κελλι" ...]. [εχει στη γειτονια μου ενα τετοιο... Δεν υπαρχει μεγαλύτερη ασχημια απο αυτες τις σωληνες μορφης με τα πλεγματα...κατι κακοβαμενα μαυρα...υψους περι το 1,20... Σε κατι τετοια εκτρωματα... δεν θα επρεπε να επιτρεπεται η τακτοποιηση .... λογω .βαναυσης ..προσβολης του περιβαλλοντος...] τα λέμε
    1 point
  24. Καλησπέρα σας, Μήπως γνωρίζετε αν με το νέο διάταγμα περί επαγγελματικών δικαιωμάτων μπορεί ο πολιτικός μηχανικός να εκπονήσει μελέτη θέρμανσης; Παλαιότερα νομίζω μπορούσε με κάποιους περιορισμούς αλλά μήπως με τη νέα εγκύκλιο έχει βγει κάποια διευκρινιστική; Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.