Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.738


  2. ΘΕΟΧΑΡΗΣ

    ΘΕΟΧΑΡΗΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.011


  3. dpapdpap

    dpapdpap

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      109


  4. imhotep

    imhotep

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      844


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/06/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Υπενθυμίζω ότι οι πράξεις εφαρμογής τα πρώτα χρόνια εφαρμογής του 1337/83 είχαν σαν υπόβαθρα φωτογραμμετρικά διαγράμματα 1/2000. Όλοι οι υπολογισμοί ήταν ημιγραφικοί π΄χ ψηφιακό εμβαδόμετρο και κανένα απλό λογισμικό για υπολογισμό εισφορών. Τα μεγάλα προβλήματα των υποβάθρων αυτών σε συνδυασμό με τις μειωμένες ακρίβειες των ημιγραφικών (ημιαναλυτικών) μεθόδων οδήγησαν στην αλλαγή του τρόπου σύνταξης με βάση αποτυπώσεις σε κλίμακες 1/1000 η 1/500. Στις περιπτώσεις που υπάρχουν μόνο διαγράμματα σε χαρτί θα πρέπει να γίνεται σκανάρισμα και στη συνέχεια raster---->vectror μετατροπή. Υπάρχουν σήμερα πολλά λογισμικά. Το ζητούμενο είναι η όποια δουλειά να γίνεται σε ευρύτερη περιοχή να υιοθετηθεί από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία και όλοι οι συνάδελφοι να εφαρμόζουν τα ίδια, διαφορετικά θα υπάρχουν ασυμφωνίες και προβλήματα.
    3 points
  2. Version X6.3

    85.823 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  3. Ξεκινάμε από τα πλέον πρόσφατα και προχωράμε στα παλαιότερα Π.Δ. 111/2004 - ΦΕΚ 76/Α/5.3.2004 - Καθορισμός του απαιτούμενου αριθμού θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων αναλόγως των χρήσεων και του μεγέθους των κτιρίων στο ηπειρωτικό τμήμα της Περιφέρειας Αττικής και κατάργηση του π.δ 230/93 (94/Α) Καταργεί : Το Π.Δ. 350/96, (ΦΕΚ 230/Α/17.9.96) «Ρύθμιση των υποχρεώσεων εξασφαλίσεως χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων σε πόλεις της χώρας, καθώς και στις εκτός του εγκεκριμένου σχεδίου περιοχές αυτών» (Παύει να ισχύει για το ηπειρωτικό τμήμα της περιφέρειας Αττικής) Π.Δ. 230/93, (ΦΕΚ 94/Α/15.6.93) «Καθορισμός του απαιτούμενου αριθμού θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων αναλόγως των χρήσεων και του μεγέθους των κτιρίων στην ευρύτερη περιοχή Αθηνών» Τροποποιεί : Το Π.Δ. της 3-8/87, (749/Δ/10.8.87) «Καθορισμός ειδικών όρων ως προς τη δόμηση και διαμόρφωση των χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων και κατάργηση των υπ. αριθ. 697/79 και 1339/81 π. δ/των» ---- Υ.Α. 98728/7722/1993 (ΦΕΚ 167/Δ/2.3.1993) Προδιαγραφές για την κατασκευή χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων που εξυπηρετούν τα κτίρια. Π.Δ. 92/1982 (ΦΕΚ 12/Α/2.2.1982) Περί ρυθμίσεως των υποχρεώσεων εξασφαλίσεως χώρου σταθμεύσεως αυτοκινήτων σε πόλεις ή οικισμούς της χώρας, πληθυσμού άνω των 15.000 κατοίκων, ως και τις εκτός εγκεκριμένου σχεδίου περιοχές Τροποποιήθηκε από : Π.Δ. 350/96, (230/Α/17.9.96) «Ρύθμιση των υποχρεώσεων εξασφαλίσεως χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων σε πόλεις της χώρας, καθώς και στις εκτός του εγκεκριμένου σχεδίου περιοχές αυτών» το οποίο καταργήθηκε από το Π.Δ. 111/2004 Υπάρχουν και άλλα διατάγματα, αρκετά παλαιότερα , τα οποία τροποποιήθηκαν σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό από το (ΦΕΚ 749/Δ/10.8.1987) "Καθορισμός ειδικών όρων ως προς τη δόμηση και διαμόρφωση των χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων και κατάργηση των υπ. αριθ. 697/79 και 1339/81 π. δ/των" το οποίο με τη σειρά του τροποποιήθηκε από το Π.Δ. 111/2004 (ΦΕΚ 76/Α/5.3.2004) Ευπρόσδεκτες προτάσεις για ΦΕΚ και διατάγματα που πιθανόν να είναι χρήσιμα και να μην συμπεριλήφθηκαν ήδη . Θα προστεθούν ώστε να υπάρχει η καλύτερη δυνατή ενημέρωση.
    1 point
  4. Version 3.1.1

    4.723 downloads

    Ενα πολυ απλο αλλα και πολυ χρήσιμο πρόγραμμα για την σχεδίαση και υπολογισμό διατομών οδοποιίας. Καταχωρείτε τις επιφάνειες (πχ. φυσικό έδαφος, σκάφη, ερυθρά κλπ) και τις διατομές με τις αποστάσεις απο την αρχή. Στην συνέχεια, για κάθε διατομή καταχωρείτε τα σημεία της (x, y) για κάθε επιφάνεια. Τέλος. Αμέσως έχετε : 1. κάθε μία διατομή σχεδιασμένη σε κλίμακα επιλεγόμενη, με πινακίδα κλπ 2. Μηκοτομή 3 πίνακα χωματισμών (εκσκαφή-επίχωση) μεταξύ οποιουδήποτε ζεύγους επιφανειών Μπορείτε να εκτυπώσετε, να εξάγετε σε DXF και σε excel Προτάσεις για βελτιώσεις ευπρόσδεκτες
    1 point
  5. Αν οι κατασκευές στον ακάλυπτο δεν είναι προσαρτήματα κάποιας ο.ι., θεωρούνται κοινόχρηστες (και κοινόκτητες). Σε αυτή την περίπτωση, οι υπερβάσεις συγκρίνονται με τα επιτρεπόμενα σε όλο το οικόπεδο. Κι αν η αυθαίρετη κατασκευή εμπίπτει στην κατ. 3, εννοείται ότι την εντάσσεις εκεί
    1 point
  6. netmin909 "Α) Καταρχήν, αυτό για μένα σημαίνει οτι συντάσσω διάγραμμα διόρθωσης ή διάγραμμα εγγραπτέας πράξης? " "Εγγραπτεα πραξη"ειναι ενα συμβολαιο, μια δικαστικη αποφαση κλπ Εδω εχεις να διορθωσεις ενα λαθος που δεν επρεπε να εχει γινει... Ηταν ενα μεγαλο γηπεδο 50 στρ. και ειχε εντος αυτου 3 άλλα ξεχωριστά , εμβαδου 10, 8 και 9 στρ. Τα 50 στρ. ηταν καθαρα, χωρις τα ..."νησακια" Αργοτερα εδοσαν ενα απο τα "νησια" "10 στρ. στον ιδιο/στον αλλον/στον παραλλον. Αυτό ηταν ενα ξεχωριστο ανεξαρτητο γηπεδο εμβαδου 10 στρ. Ούτε συνενωση εχουμε ουτε τπτ. Εχει δικο του τιτλο κυριοτητας και δικο του ΚΑΕΚ. Επομενως, εχεις δυο ΚΑΕΚ και κακώς το περασαν οι μεν και το δεχθηκαν οι δε σαν "ενα" Τωρα ψαχνουν να βρουνε εάν εναι προδηλο, αλλά οχι εξ αρχής αλλά μεταγεγενεστερως ή ποιά άλλη κατηγορια διόρθωσης να το υποβαλουν...και συσκεπτονται και ξανα μανα "περί του τίτλου διορθωσης".... λεει ενας ετσι....λεει ο αλλος.... ξαναλεει ο τριτος...καιτρεχαγυρευε.. και εσυ ....ψαξε να βρεις την γωνια απο το διευρο. Εν τελει, γνωμη μου ειναι οτι πολύ το "ψειριζουν"...και "συσκεπτονται περί του δια ταυτα του τίτλου...." Μεσα σε αυτές τις ..λαβυρινθώδεις διαταξεις περι "κτηματολογιου" χανεται η ουσια και κολανε παντοτε στοους τύπους, περί του πώς θα βαφτισουν ενα λαθος... Μεσα στις κατηγοριες λαθών επρεπε να ειναι και μια γενικη κατηγορια....."λαθος απο βλακεια" Θα ελυνε τα μισα προβληματα.
    1 point
  7. δεν μπορείς να αλλάξεις χρήση γιατί για τις εμπορικές αποθήκες ισχύουν τα παρακάτω του Π.Δ 1985 (ΦΕΚ 270Δ) και για τις αποστάσεις από τα όρια ισχύει το άρθρο 1 του ως άνω Π.Δ χωρίς σύμφωνα με το παρακάτω άρθρο 9 να μπορείς να πάρεις παρέκκλιση στα 10μ υ.γ δεν μπορείς ούτε να το ρυθμίσεις με το Ν 4495/17 (γιατί μπορείς μεν εκ των υστέρων να πάρεις την έγκριση της εμπορικής χρήσης από το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο αλλά κολλάς και πάλι στην απόσταση των 10μ από τα όρια «Άρθρο 9 Εμπορικές αποθήκες 1. Για την κατασκευή των εμπορικών αποθηκών απαιτείται έγκριση του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου. 2. Οι όροι και περιορισμοί δόμησης των γηπέδων για την ανέγερση εμπορικών αποθηκών καθορίζονται ως εξής: α) Μέγιστο ποσοστό κάλυψης του γηπέδου: είκοσι τις εκατό (20%) της επιφανείας του. β) Μέγιστος αριθμός ορόφων: 2 με μέγιστο ύψος 7,50 μ. μετρούμενο από το γύρω φυσικό η διαμορφωμένο κατά την παραγρ. 10 του άρθρου 1 του παρόντος π. δ/τος έδαφος. Το ανωτέρω ύψος μπορεί να φθάσει έως 11 μ. όταν αυτό επιβάλλεται για λόγους λειτουργικούς μετά από γνώμη του αρμόδιου φορέα. γ) Ο συντελεστής δόμησης του γηπέδου ορίζεται σε 0,2. δ)Επιτρέπεται η κατασκευή περισσοτέρων του ενός κτιρίου στο γήπεδο. «ε) Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας και ύστερα από γνώμη του αρμόδιου φορέα και γνωμοδότηση του περιφερειακού ΣΧΟΠ, επιτρέπεται παρέκκλιση του συντελεστή κατ’ όγκον εκμετάλλεσυσης. στ) Με την ίδια διαδικασία της ανωτέρω περίπτωσης ε’ επιτρέπεται κατά παρέκκλιση του δευτέρου εδαφίου της περίπτωσης β: - η αύξηση του ύψους μέχρι 15μ. -η αύξηση του συντελεστή κατ’ όγκον εκμετάλλεσης, με την προϋπόθεση ότι η επιφάνεια του γηπέδου είναι ίση ή μεγαλύτερη από 8.000 τ.μ. και οι απόστάσεις του κτιρίου από τα όρια του γηπέδου 20,00 μ. Σε περιοχές που ισχύουν ειδικές διατάξεις, αυτές κατισχύουν των ανωτέρω». Οι παραπάνω μέσα σε « » περιπτ. ε’ και στ’ προσετέθησαν με την παρ.15 άρθρου 27 του Ν. 2831/12/13.6.2000 (ΦΕΚ 140 Α’), η δε πρώην περ. ε’ που ακολουθεί αριθμήθηκε σαν ζ’. «ζ) Σε περίπτωση ανέγερσης εμπορικών αποθηκών, συναρμολογουμένων (βιδωτών) οριζοντίου τύπου ή κατακόρυφου τύπου (SILOS), το μέγιστο ποσοστό κάλυψης ορίζεται σε σαράντα τοις εκατό (40%) της επιφανείας του γηπέδου και ο συντελεστής δόμησης σε 0,4». Η παραπάνω μέσα σε « » περίπτ. ζ’ τίθεται όπως αντικαθίσται με το άρθρ. 1 του Π.Δ. 11/23.2.1995 (ΦΕΚ 93 Δ’). Οι προγενέστερες διατάξεις που αφορούν εμπορικές αποθήκες και που αντίκεινται στις ως άνω διατάξεις καταργούνται. Το παραπάνω μέσα σε « » άρθρο 9 έχει προστεθεί με το από 11/21.1.1994 Π.Δ. (ΦΕΚ 33 Δ’). Τα πρώην άρθρα 9 και 10 αριθμήθηκαν ως άρθρα 10 και 11 όπως ορίσθηκε από το ίδιο Δ/γμα.
    1 point
  8. Καλησπέρα Ελένη. Aν το συνολικό ύψος μαζί με της προσθήκης δεν ξεπερνά τα 7,50 μ θα υπολογιστεί με αναλυτικό. Με βάση αυτή την προσέγγιση για την τακτοποίηση, η γνώμη μου είναι ότι δεν υφίσταται στην περίπτωση αυτή η έννοια του ποσοστού υπέρβασης (δηλαδή ποσοστό =0%<20%, συνεπώς κατηγορία 4) διότι είναι κάτω από το επιτρεπόμενο της περιοχής και αυτός είναι ο λόγος που υπολογίζεται με αναλυτικό, ώστε να καλύψει απλώς την διαφοροποίηση σε σχέση με την άδεια, αλλιώς θα είχαμε την ίδια περίπτωση, όπως όταν είχαμε υπέρβαση του μεγίστου ύψους περιοχής.
    1 point
  9. Σημαντική και η τελευταία οδηγία ΣΑΔΑΣ : https://www.sadas-pea.gr/odigia-sadas-pea-pros-ta-symvoylia-architektonikis-sa-ar-7-toy-n-4495-17-fek-167-a-03-11-2017-opos-ischyei/ Σε κάθε περίπτωση, ειδικά με τα τελευταία έγγραφα και οδηγίες, τα ΣΑ αχρηστεύτηκαν πλήρως. Πλέον ταλαιπωρούν ιδιώτες μέχρι να τους οδηγήσουν στην παρανομία, διεκπεραιώνουν θελήματα δημάρχων και οδηγούν το επάγγελμα του μηχανικού στην ανυποληψία. Για την αρχιτεκτονική δεν θα μιλήσω ...
    1 point
  10. Και η νέα απόφαση αρμοδιοτήτων Σ.Α. που θα γνωμοδοτούν ακόμα και σε μη προστατευόμενες περιοχές . https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΧΥΑ4653Π8-ΛΔΧ?inline=true Και η οδηγία ΣΑΔΑΣ για την Διαδικασία Αξιολόγησης – Έγκρισης / Άρθρο 10 NOK https://www.sadas-pea.gr/odigia-sadas-pea-gia-diadikasia-axiologisis-egkrisis-arthro-10-nok/
    1 point
  11. Καλημέρα, 1. Το pdf μπορεί να περιέχει τα πάντα, όπως και το εκτυπωμένο Τοπογραφικό που παραδίδεις στο τέλος. Εγώ μάλιστα, προσθέτω σαν εικόνα και την σφραγίδα μου, πέραν της ψηφιακής υπογραφής. 2. Στο dxf επειδή υπάρχει περιορισμός μεγέθους (αν θυμάμαι καλά 5-6 mb) δεν χωράνε συνήθως συνημμένες εικόνες (ειδικά τα ρυμοτομικά είναι μεγάλα αρχεία). Προσωπικά, αφού φτιάξω το pdf, γυρνάω στο αρχείο dwg, σβήνω όλες τις συνημμένες εικόνες και το αποθηκεύω σαν dxf έκδοσης 2004 (είχα παρατηρήσει πως μόνο έτσι ανεβαίνει, δεν ξέρω αν άλλαξε κάτι). Προσοχή, μην "χάσεις" το αρχικό σου dwg με τις συνημμένες εικόνες και πρέπει να τις προσθέσεις ξανά. 3. Στο σύστημα θα υποβάλλεις: α) το pdf με την ψηφιακή σου υπογραφή και β) ένα αρχείο .zip (προσοχή όχι 7zip ή rar - εκτός αν επίσης έχει αλλάξει κάτι) το οποίο θα έχει μέσα δυο αρχεία, το dxf του βήματος 2 και ένα pdf με το hash code του αρχείου dxf ψηφιακά υπογεγραμμένο και αυτό (υπάρχουν οδηγίες για το πως το βρίσκεις το hash_code στα εγχειρίδια) 4. Όταν τα υποβάλλεις, μην ξεχάσεις να γυρίσεις στο αρχείο dwg και να προσθέσεις την δήλωση με τον ΚΗΔ και την ημερομηνία υποβολής πριν το εκτυπώσεις.
    1 point
  12. Προσπάθησα να μιλήσω με ΕΤΕΑΕΠ σχετικά με τις εισφορές αλλά έχει τρομερή αναμονή που αναγκάστηκα να το κλείσω....
    1 point
  13. Το θετικό είναι που, μετά μάλλον από πολλά χρόνια, έκανε την εμφάνιση του στο Φόρουμ ο συν. ΘΕΟΧΑΡΗΣ από τα Γιάννινα. Θέλω να πιστεύω πως θα συνεχίσει να γράφει.
    1 point
  14. Αγαπητέ Θεοχάρη. Ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις. Από δίκη μου εμπειρία 1. Σε περιοχές β. Ελλάδας οι αναδασμοί έγιναν πολλές φορές σε 6άρια. Έχουν γίνει και σε 30 αλλά εγώ έχω δει πάρα πολλές σε 6άρια. Ενδεικτικά σου αναφέρω αναδασμό Βασιλικών και Ζαγκλιβερίου ν. Θεσσαλονίκης. Αν τώρα προς στα μέρη σου -Ήπειρο να φανταστώ- έχεις 30άρια, μήπως αναφέρονται σε παλαιό Μπέσελ; Ρωτώ. 2. Κατά συνέπεια, αν μιλάμε για εξάρια δεν είναι ατυχής ο όρος παλαιό Μπέσελ. 3. Ν. Θεσσαλονικης η ασυμβατότητα είναι περίποτ -1 στο Χ και -5 στο Υ. Δράμα λίγο χειρότερα. Χαλκιδική περίπου -1 με -3. 4. Εκτός της κλίμακας, θα προσέθετα και προσανατολισμό. Για το "νέο Μπέσελ" στο 50άρι Θεσσαλονίκης είμαι στα 6 εκ.. Δράμα και Σέρρες λίγο χειρότερα. 5. Μαύρο κουτί δεν είναι -αν κάποιος διαβάσει τις σημειώσεις-. Πιστεύεις ότι διαβάζονται οι σημειώσεις του coords_gr από όλους; Εν κατακλείδι, χωρίς συλλογή στοιχείων και επιβεβαίωση/επανυπολογισμό δεν θα βγει η δουλειά, όπως είπες και εσύ. Τα σέβη μου!
    1 point
  15. Εγκ-15/92 (Εγκ-56262/1402/15/14-4-92) Με αφορμή αναφορές ιδιωτών σχετικά με την σύνταξη, τις προδιαγραφές και την αξιοπιστία ορισμένων διαγραμμάτων εφαρμογής σας γνωρίζουμε τα εξής: 1. Για τα ρυμοτομικά σχέδια που εγκρίθηκαν με τις διατάξεις του ΝΔ/17-7-23 και δεν εφαρμόσθηκαν συνολικά στο έδαφος (όπως οι οικείοι ΟΤΑ, έχουν υποχρέωση με το Αρθ-18 ΠΔ/3-4-29) έγινε δεκτή, με τις Εγκ-24/79 και Εγκ-17/84, μια, κατά το δυνατόν, τεχνικά άρτια διαδικασία μερικής εφαρμογής του σχεδίου με διαγράμματα εφαρμογής (ΔΕ) τα οποία θα συντάσσονται από ιδιώτες μηχανικούς και θα κυρώνονται από την οικεία πολεοδομική υπηρεσία με επίσπευση των ενδιαφερομένων ιδιοκτητών. 2. Παλαιότερες εφαρμογές των εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων (ΕΡΣ) με άλλες μεθόδους (τεχνικές εκθέσεις, πράξεις αναλογισμού κτλ.) εξακολουθούν να ισχύουν εφόσον ελεγχόμενες αποδίδουν σωστά το εγκεκριμένο σχέδιο και η υφισταμένη κατάσταση έχει διαμορφωθεί οριστικά σύμφωνα με αυτές. 3. Η βέλτιστη θέση των ρυμοτομικών γραμμών στο έδαφος είναι προφανές ότι θα προκύπτει από την επαλληλία των εξαρτήσεων τους από όσο το δυνατόν περισσότερα σταθερά σημεία του ΕΡΣ τα οποία θα αναγνωρισθούν στο έδαφος και θα επισημανθούν πάνω σε ένα αξιόπιστο και λεπτομερές τοπογραφικό υπόβαθρο. Αναλυτικότερα για την σύνταξη ΔΕ απαιτούνται: α. Αποτύπωση ενός τουλάχιστον ολοκλήρου ΟΤ και ζώνης βάθους τουλάχιστον 10 μέτρων εσώτερον των έναντι αυτού ΡΓ, σε κλίμακα 1:500. β. Επισήμανση των σταθερών σημείων του ΕΡΣ και εκτίμηση της αξιοπιστίας τους (είδος σταθερών, τυχόν αλλοιώσεις τους, αποστάσεις τους από υπόψη θέση κλπ.). γ. Εκτίμηση της συμφωνίας μεταξύ τοπογραφικού υποβάθρου ΕΡΣ και πραγματικότητας. δ. Εκτίμηση της θέσης και της απόστασης των σταθερών σημείων από τις ΡΓ (Ρυμοτομική Γραμμή). ε. Καθορισμός ΡΓ-ΟΓ σε όλες τις πλευρές του ΟΤ και στις έναντι αυτών ώστε να αποφευχθεί τυχόν ολίσθηση ή παραμόρφωση του σχεδίου (Οικοδομική Γραμμή). στ. 'Ελεγχος και συσχέτιση με άλλα ΔΕ ομόρων ΟΤ και με τη διαμορφωμένη κατάσταση από παλαιότερες εφαρμογές. 4. Για την εξασφάλιση των παραπάνω αλλά και για λόγους τυποποίησης των διαγραμμάτων εφαρμογής (ΔΕ), επιβάλλεται να αναγράφονται σε υπόμνημα τα εξής: α. Η μέθοδος και τα στοιχεία της αποτύπωσης (συν/κες πολυγωνομετρικών και σταθερών σημείων, εξασφαλίσεις κλπ.) και οι τοπογραφικές εν γένει εργασίες που εκτελέσθηκαν. Τα παραπάνω θα χρησιμεύουν και για τον έλεγχο της παρακατεθείσης αμοιβής μηχανικού σύμφωνα με τις διατάξεις των ΠΔ-515/89 και Εγκ-92/89. β. Ονομαστική αναφορά και περιγραφή των σταθερών σημείων που χρησιμοποιήθηκαν και αιτιολόγηση της προτεινόμενης θέσης των ΡΓ. γ. Συσχέτιση με όμορα ΔΕ. δ. Εκτίμηση τυχόν ασυμφωνιών εγκεκριμένου σχεδίου και πραγματικότητας σε βαθμό τροποποιήσεως. ε. Σύγκριση με την ήδη διαμορφωμένη κατάσταση από παλαιότερες εφαρμογές. 5. Οι προϋποθέσεις των παρ.3 και 4 αποτελούν και τις βασικές αρχές για τον έλεγχο της πληρότητας των ΔΕ κατά την κύρωσή τους από την οικεία πολεοδομική υπηρεσία. 6. Τέλος, επισημαίνονται ορισμένες βασικές αρχές για την αποφυγή προβλημάτων κατά την κύρωση ΔΕ. α. Οποιαδήποτε εφαρμογή στο έδαφος δεν μπορεί να υφίσταται του ΕΡΣ περισσότερο από ότι δικαιολογείται από την ανοχή της κλίμακας αυτού. β. Τα σημεία επαφής ΡΓ με τα σταθερά τοπογραφικά στοιχεία θεωρούνται ισχυρότερα στοιχεία καθορισμού της ΡΓ, από άλλα στοιχεία που προκύπτουν μετρητικά, δηλαδή σημεία των οποίων οι σχετικές αποστάσεις εκτιμώνται με κλιμακόμετρο, μήκη πλευρών ΟΤ κ.α. (πχ. δεν είναι δυνατόν να ρυμοτομούνται από εφαρμογή μετρητικών στοιχείων, ιδιοκτησίες που δεν θίγονται από το ΕΡΣ). γ. Στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται ασυμφωνία σχεδίου και πραγματικότητας σε βαθμό τροποποίησης είναι αναγκαίο να μην κυρώνεται το ΔΣ αλλά να κινείται η διαδικασία τροποποίησης του σχεδίου ώστε να αποφεύγεται η δημιουργία τετελεσμένων καταστάσεων. δ. Στις περιπτώσεις που με τα ΔΕ διαφοροποιείται η διαμορφωμένη κατάσταση όπως προέκυψε από παλαιότερες εφαρμογές (τεχνικές εκθέσεις) θα πρέπει να ενημερώνονται εγγράφως όλοι οι θιγόμενοι ιδιοκτήτες".
    1 point
  16. Καλησπέρα και ευχαριστώ για τις απαντήσεις! Αρχικά να ξεκαθαρίσω ότι επειδή ακόμα είμαστε στη θεωρία και στο ψάξιμο,σκεφτόμαστε να πάμε στον Καλλέργη και τον Κοφινά(αναφέρω ονομαστικά γιατί από αυτές τις δύο εταιρείες προέρχονται τα σχέδια που μου άρεσαν και υπάρχουν στο πρώτο post αλλά και επειδή εισέπραξα κάποια θετικά σχόλια από άτομα του περιβάλλοντός μου) αρχικά να δούμε τι θα μας πουν και πώς θα μας το παρουσιάσουν..Είμαστε όμως ανοιχτοί σε οποιαδήποτε άλλη εταιρεία που πιθανώς να κάνει καλύτερες δουλειές. Όσο για τα σχόλια...Καλά τα λέτε και ακούγεται σωστός ο τρόπος σκέψης...το προφανές είναι να μισθώσεις κάποιον ειδικό για να σε βοηθήσει να κάνεις τη δουλειά σου,την οποία έχει σπουδάσει.Ωστόσο επειδή όλοι μας έχουμε δίπλα μας ανθρώπους που έχουν φτιάξει τα σπίτια και τα εξοχικά τους μόνοι(μόνο με οικοδόμους,ηλεκτρολόγους,υδραυλικούς,πλακάδες)και είναι απόλυτα ικανοποιημένοι εδώ και χρόνια,έχουμε την αίσθηση(ή ψευδαίσθηση...αυτό φαίνεται στο τέλος!)ότι θα τα καταφέρουμε μόνοι χωρίς να αδειάσουμε την τσέπη μας με μερικά extra χιλιάδες ευρώ για την αμοιβή ενός μηχανικού.Πόσο μάλλον στην περίπτωση ενός προκάτ έργου που θεωρείται πιο ''εύκολο''. Δεν ξέρω,όλα τα σενάρια τα εξετάζω και απλά θα προσπαθήσω με τις λίγες γνώσεις που διαθέτω και τη βοήθεια κάποιων δικών μου να πετύχω το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Για τα δύο σχέδια που παρέθεσα παραπάνω ποια είναι η γνώμη σας;Κάποια άλλη πρόταση εδώ ή σε πμ; ΥΓ:Postman,δεν πήγε καν το μυαλό μου ότι προμοτάρεις,μην ανησυχείς!Αλλά κι αν ακόμα κάποιος συμμετέχει σε ένα forum με μηχανικούς για να προμοτάρει,δεν το βρίσκω παράλογο...δυστυχώς ή ευτυχώς αυτά συμβαίνουν παντού.Συμμετέχω σε πολλά fora με διαφορετικό περιεχόμενο και απαράβατος κανόνας για όλα τα ''υγιή'' και σκεπτόμενα μέλη είναι να φιλτράρουν ο,τιδήποτε κι αν διαβάσουν Γιάννη,κατανοώ το αντιδεοντολογικό του πράγματος γι'αυτό και ζήτησα να στείλει πμ κάποιος αν έχει κάτι αξιόλογο να προτείνει.Αν και αυτό θεωρείται εσφαλμένο,παρακαλώ να σβηστεί το συγκεκριμένο σημείο από το post
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.