Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      2.869


  2. pirsogiannis

    pirsogiannis

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.742


  3. parth

    parth

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      387


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.999


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/07/2020 in Δημοσιεύσεις

  1. Τα υποστυλώματα και οι προβολές τους που συμπεριλαμβάνονται σε ημιυπαιθρίους χώρους δεν μετρούσαν ποτέ στην δόμηση στον ΓΟΚ85. Εγκύκλιος 113/86§1Βε και έγγραφο ΔΟΚΚ 82452/00. Βέβαια υπήρχαν οι ελεγκτές που υποχρέωναν μελετητές να τα μετράνε, γιατί-έτσι, και παρουσιάστηκε το φαινόμενο της Πολεοδομίας-Κράτος, άλλα να ισχύουν στην πολεοδομία-κράτος Α, και άλλα στην πολεοδομία-κράτος Β. Και έτσι συνεχίζουμε και στις μέρες μας, αμήν.
    2 points
  2. Αλλαγή χρήσης χωρίς υπέρβαση δόμησης υπολογίζεται με αναλυτικό όπως σωστά έγγραψε και ο συνάδελφος pirsogiannis. Εφόσον η αποθήκη είχε μετρήσει στη δόμηση θα βάλεις 1 λοιπή παράβαση για την αλλαγή χρήσης σε κατοικία. Τα υπόλοιπα τ.μ. της προσθήκης κανονικά με ΥΔ, ΥΚ κλπ
    2 points
  3. με flow control δεν χρειάζεσαι το καλώδιο από την αντλία μέχρι την ανω δεξαμενη,- ηλεκτρικό φλοτέρ στην ανω δεξαμενη ούτε και στην κάτω δεξαμενή γιατι υπάρχει ενσωματωμένη αισθητηριο προστασίας (βεβαια χρειαζεται χειροκινητο reset αν συμβει κατι). Επιπλέον εχεις ένα ετοιμο πιεστικό που μπορεις μετεπειτα να το χρησιμοποιήσεις για άλλη χρήση.
    2 points
  4. Όταν ο συντονισμός κλειδώνει ένα θέμα μέχρι να το δει αρμόδιος συντονιστής, δεν είναι επιτρεπτό να το ανοίγεις ξανά ως βερσιόν 2 επειδή πρόλαβες ή δεν πρόλαβες. κλπ κλπ. Κλειδώνει και αυτό μέχρι να δει και αυτό ο/οι αρμόδιοι. Θα πρέπει αν γίνουν και διπλές δουλειές για συγχωνεύσεις αν απαιτηθούν κλπ. Θα ήθελα να τονίσω ότι κανένας από τους συντονιστές δεν είναι υποχρεωμένος να κάνει βάρδιες 24 ούτε να πρέπει να παρατάει τα πάντα για να συμμαζεύει. Οπότε η μεγαλύτερη φροντίδα είναι στην δική σας επιμέλεια το τι και το πως. Οποιαδήποτε απορία, κρίση, κριτική για οποιαδήποτε συντονιστική ενέργεια δεν την συζητάμε στο Δημόσιο Φόρουμ παρά μόνο με ΠΜ ή με την Διαχείριση. Να μη υπάρξει V3 μέχρι νεοτέρας.
    2 points
  5. Έχω στην κατοχή μου ένα οικόπεδο το οποίο σύμφωνα με το τοπογραφικό που μόλις μου έφτιαξε συνάδελφός σας είναι μη άρτιο αλλά οικοδομήσιμο σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν. 1337/1983. Έχει οικοδομήσιμο χώρο, αφού αφαίρεσε τις πρασιές, 12μ επί 5,76μ. άρα επιφάνεια 67m2, ο ΣΔ μειώνεται στο 0,72. Στο συμβόλαιο αναφέρει «μετά από την ένταξή του στο σχέδιο πόλεως, με το από 28/7/1970 Ρυμοτομικό Διάταγμα που δημοσιεύτηκε στο με αριθμό 202Δ/70ΦΕΚ» Άρα με τα προ απαιτούμενα για το άρθρο 25 του 1377 και μετά την τροποποίηση του με το άρθρο 27 του ν. 2742/99 (έχει δημιουργηθεί πριν από την ισχύ του ν. 651/1977 … Έχει μία πλευρά του τουλάχιστον 5,00 μ. Μέσα σε αυτό, βάσει του ισχύοντος ΣΔ της περιοχής εγγράφεται κτήριο εμβαδού τουλάχιστον 50,00 τ.μ. και ελάχιστης πλευράς 5,00 μ κλπ) είμαι εντάξει και σύμφωνα με τον μηχανικό μου μπορώ να οικοδομήσω. Το οικόπεδο το πουλάω, βρέθηκε αγοραστής έκανε όλους τους ελέγχους υπογράψαμε συμφωνητικό, μου έδωσε προκαταβολή, αλλά λίγο πριν την υπογραφή του συμβολαίου κάνει πίσω γιατί όπως του είπε ο μηχανικός και ο δικηγόρος του υπάρχει πρόβλημα με την αντισυνταγματικότητα του εν λόγω άρθρου και ότι μπορεί αφού ξεκινήσει να χτίζει να τον σταματήσει κάποιος γείτονας ή ακόμα χειρότερα αν καταργήσουν τον νόμο να γίνει ανάκληση αδείας και να του γκρεμίσουν το σπίτι. Η ερώτηση είναι: άδεια από την πολεοδομία βγαίνει, μπορώ να χτίσω; αλλά αύριο έρχεται το κράτος και με σταματάει και ότι έχω δώσει πάει στράφι;;;; Η παρέκκλιση ισχύει για να “αποφευχθεί το επαχθές μέτρο της προσκύρωσης” όπως αναφέρεται στην νομοθεσία αλλά στην προκειμένη περίπτωση εγώ έχω ένα οικόπεδο πληρώνω ΕΝΦΙΑ, δεν μπορώ να το πουλήσω και δεν ξέρω τι να κάνω…. Ζητάω την άποψή σας.
    1 point
  6. Αυτό που περιγράφει ο Ηλίας, συνήθως γίνεται σε παράθεση άνω οπλισμού δοκού.Σε κάτω οπλισμό δεν μπορεί να γίνει. Επομένως δεν τίθεται θέμα επικάλυψης.Στον οπλισμό κόμβου , αν δεν κάνω λάθος, ο ec δέχεται να συμπεριληφθεί και τμήμα οπλισμού της πλάκας, το λέω με επιφύλαξη ,θέλω να το ξαναδώ..Ωστόσο είναι μια μόρφωση που προσωπικά θα την απέφευγα. Στις φουρκέτες: προσωπικά βλέπω ότι μάλλον συνωστισμό θα δημιουργήσουν παρά θα λύσουν το πρόβλημα του μπουκαλιασματος. Αν, όπως είπαμε χτες, η δοκός έχει πχ 4Φ16, τότε θα ματιστουν όλα με 2 φουρκέτες?...Επισης, αυτή η φουρκέτα θα πρέπει να έρθει κουρμπαρισμενη από την μάντρα,αφού είναι Φ18, και θα πρέπει να μπει μαζί με τον άνω οπλισμό και από πάνω της να δεθουν ένα ένα τα υπολοιπομενα τσερκια του στύλου μέσα στον κόμβο..όχι ανέφικτο,όχι όμως και εύκολο...επίσης διερωτωμαι:στον πόδα των στύλων,όπου γίνεται παράθεση παλιών και νέων οπλισμών, πάντα μα πάντα λόγω τοπολογίας σχεδόν σε όλα τα σίδερα γίνεται μπουκαλιασμα...και πολλές φορές μεγαλυτερο των 20mm που συζητάμε...
    1 point
  7. Προσοχή, η απάντηση που έδωσα αφορούσε συγκεκριμένη ερώτηση στην οποία έγινε αλλαγή χρήσης χωρίς υπέρβαση δόμησης. Σε άλλες περιπτώσεις φυσικά μπορεί να χρειάζεται α υπολογιστεί ΥΔ για την αλλαγή χρήσης, όπως π.χ. υπόγεια αποθήκη που έγινε κατοικία.Η μετά υπάρχουν και οι αλλαγες χρήσεις εκτός σχεδίου με υπέρβαση συντελεστή που υπολογίζονται διαφορετικα.
    1 point
  8. Δεν έχει σημασία αν θα τα βάλεις μαζί η ξεχωριστά. Εγώ προσωπικά βάζω την κάθε παράβαση σε ξεχωριστό ΦΚ για καλυτερη εποπτεία. Δεν είναι όμως απαραίτητο αυτό. Εκτός αν πρόκειται για παραβάσεις άλλης κατηγορίας ή άλλης παλαιότητας οπότε αναγκαστικά τα χωρίζεις. Αν π.χ. έχεις μια προσθήκη που έγινε το 1980 και αλλαγή χρήσης που έγινε το 2003 θα βάλεις σε ένα ΦΚ την ΥΔ κατηγορία 2 με παλαιότητα <1983 και σε άλλο την αλλαγή χρήσης κατηγορία 4 με παλαιότητα<2004. Αν συντελέστηκαν την ίδια περίοδο είτε τα βάλεις στο ίδιο ΦΚ είτε σε ξεχωριστά το ίδιο κάνει.
    1 point
  9. Καλησπέρα σε όλους Γνωρίζουμε αν αναμένουμε παράταση για τα αρχεία του 4178 ή ισχύει το 08-08-2020 για τις δηλώσεις που μεταφέρθηκαν μέχρι 31.12.2013 και 31.12.2014;
    1 point
  10. Καλησπέρα, κάνω μία μέχρι τώρα ανακεφαλαίωση, ώστε να βοηθήσω τυχόν συναδέλφους που μπορεί να θέλουν να κάνουν το ίδιο με εμένα (διαγραφή από ΤΣΜΕΔΕ και συνέχιση με μπλοκάκι με άλλο ΚΑΔ -μη μηχανικού). Βασίστηκα κυρίως στις πολύτιμες πληροφορίες του μέλους @andreas-p Μπαίνουμε στο https://www.efka.gov.gr/el/e-ephka-menoyme-spiti με κωδικούς taxisnet και επιλέγουμε ΜΗ ΜΙΣΘΩΤΟΣ, και επιλέγουμε το αντίστοιχο περιφ. τμήμα που ανήκουμε, ώστε να κάνουμε προεγγραφή σε ΟΑΕΕ Έρχεται mail από κάποιον υπάλληλό τους ζητώντας απαραίτητα δικαιολογητικά, που τα στέλνουμε, μαζί με Υ/Δ ΤΟΥ Ν.1599/86 με τη δραστηριότητα που θέλουμε να ασκήσουμε. Ολοκληρώνεται η προεγγραφή στον ΟΑΕΕ μόλις μας στείλουν αυτοί mail, που είναι ουσιαστικά μία βεβαίωση που την πάμε στη ΔΟΥ, ζητώντας διακοπή του ΚΑΔ μηχανικού και έναρξη του νέου ΚΑΔ μας. Εκεί συμπληρώνουμε το έγγραφο Μ2 και γίνεται η αλλαγή και μας δίνουν τη σχετική βεβαίωση μεταβολής δραστηριότητων, την οποία πρέπει να στείλουμε με μέηλ στο μέηλ που μας απέστειλαν τα έγγραφα (βλέπε βήμα 2). Στέλνουμε mail στο [email protected] και ζητάμε διαγραφή από ΤΣΜΕΔΕ, στέλνοντας όλα τα στοιχεία μας (ΑΦΜ, ΑΜΚΑ)+την παραπάνω βεβαίωση + την αίτηση που θα μας στείλουν αυτοί, μαζί με τη Βεβαίωση Διακοπής Εργασιών από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. ή συμπληρωμένη Υ.Δ. περί μη ύπαρξης δραστηριότητας σε ΔΟΥ και μη συμμετοχής σε εταιρεία με τεχνικό αντικείμενο. Εγώ σε αυτό το στάδιο είμαι τώρα, περιμένω να κάνει το τσμεδε τη σχετική διαγραφή, ώστε να γίνει (αυτόματα, χωρίς να κάνουμε εμείς κάτι), η οριστική εγγραφή σε ΟΑΕΕ, ενώ παράλληλα έστειλα και στον ΕΤΕΑΕΠ αίτηση διαγραφής (όπου μου ζήτησαν να συμπληρώσω μία αίτηση, μία Υ/Δ ότι δε δουλεύω πια ως μηχανικός και τη βεβαίωση παύσης του ΚΑΔ μηχανικού Θα το ανανεώσω όταν έχω νεότερα... Ερώτηση 1: Για διαγραφή από ΤΕΕ, πρέπει να κάνω κάτι ξέχωρα; γίνεται με mail / online? Ερώτηση 2: Πρέπει να κάνω έναρξη σε κάποιο επαγγελματικό επιμελητήριο (αν ναι, πως?), τώρα με τη διαγραφή από ΤΣΜΕΔΕ, για να έχω μπλοκάκι με τον ΚΑΔ 70.22 που άνοιξα?
    1 point
  11. Το γενικό πρόβλημα θέρμανσης ενός κτιρίου, αν ανατεθεί σε κάποιο μηχανολόγο, συμφωνώ απόλυτα ότι πρέπει να λυθεί ξεκινώντας από τη μόνωση και μετά από τον τρόπο θέρμανσης. (και με ένα έμπορο Α.Θ.-μηχανολόγο μάλλον θα υπάρξει πρόβλημα)! Αν όμως η μόνωση έχει αποκλειστεί για οποιοδήποτε λόγο από τον ιδιοκτήτη (οικονομικά, πολεοδομικά, τεχνικές δυσκολίες, μη ύπαρξη συναινέσεων κλπ.) τότε το πρόβλημα επιλογής μιάς Α.Θ. (προαποφασισμένο από τον ιδιοκτήτη), όσες και αν είναι οι θερμικές απώλειες του κτιρίου δεν αποτελεί "διαστημική" μελέτη. Μία Α.Θ. θα έχει τα + και τα -, που θα έχει σε κάθε κτίριο, άσχετα αν αυτό είναι καλά μονωμένο ή όχι. Και ένας έμπορος-μηχανολόγος, που είναι καλός στη δουλειά του, θα προσφέρει εξίσου καλή λύση! Υ.Γ. Δεν πουλάω με κανένα τρόπο Α.Θ., το έκανα τελευταία φορά πριν το 1990! 😊
    1 point
  12. Το να δεις ταμπέλες, αν αυτές οι ιδιοκτησίες είναι δηλωμένες ως; διαμερίσματα που τα έχουν κάνει έδρα γραφείο δε ξέρω πόσο στέκει. Επίσης εδώ γίνεται συζήτηση. Το να μην ποστάρουμε πάνω σε ερώτηση που απαντάει συνάδελφος και μας αφορά δε το καταλαβαίνω. Υγ τον έχω διαβάσει το νόμο. Δε λέει για ταμπέλες. Όυτε και πως βρίσκεις την επικρατούσα χρήση. Γιατί αν ήταν έτσι θα ζήταγε και υ.δ. πχ διαχειριστή ότι ναι οι χρήσεις είναι 50% και πάνω κατοικία ή όχι κλπ.
    1 point
  13. Εαν οι αυθαιρεσίες είναι κατηγορίας 1, προ του 75 , η υπαγωγή υποβάλλεται χωριστά ανά διηρημένη ιδιοκτησία. (δηλαδή δύο δηλώσεις στην περίπτωση σας). Το λέει σαφώς στο άρθρο 96, παρ. α
    1 point
  14. Φαντάζομαι αντιλαμβάνεσαι ότι το να εκδοθεί εεμκ με την διαμόρφωση κάποιων μη φερόντων (εν σχέση με τον φ.ο. του κτιρίου) κοιλοδοκών για την ανάρτηση φωτογραφικού εξοπλισμού είναι μια τελείως διαφορετική κατάσταση από το να διαμορφωθούν αυτές οι κοιλοδοκοί σαν το πάτωμα ενός παταριού..Στην δεύτερη περίπτωση μιλάμε για καραμπινάτη αυθαιρεσία (αν γίνει παρά τον προβλεπόμενο τρόπο), με πολλά μπλεξίματα για όλους τους συμμετέχοντες.. Εάν πατάρι είναι το ζητούμενο σας, θα πρέπει καταρχήν να γίνει στατική μελέτη του παταριού, και έλεγχος του υφισταμένου κτιρίου (της πλάκας στην οποία θα πατήσει και του φ.ο. του κτιρίου, εάν συνδεθεί σε αυτόν τον πατάρι). Προφανώς θα πρέπει να εκδοθεί οικοδομική άδεια, και να διερευνηθεί αν υπάρχει υπόλοιπο δόμησης στο κτίριο ή θα πάει σαν πατάρι με εμβαδόν <50% του υποκειμένου ορόφου.
    1 point
  15. τα flow control έχουν γενικότερα θέματα αξιοπιστίας και αναγκάζουν την αντλία σε πολλά start-stop με αποτέλεσμα συχνές βλάβες
    1 point
  16. Ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια και το χρόνο σου.
    1 point
  17. Ναι γιατί το σύστημα δεν σου επιτρέπει να βάλεις κατηγορία 4 χωρίς άδεια. Το έχουμε σχολιάσει πολλές φορές εδώ και λιγα ποστ παραπάνω αν δεις. Οπότε πας υποχρεωτικά 5 εκτός αν οι παραβάσεις που έχεις καλύπτονται από την κατηγορία 3.
    1 point
  18. Καλημέρα, ούτε κι εγώ έχω εμπειρία με αλλαγή χρήσης, αλλά επειδή έχω μια εν δυνάμει περίπτωση διαβάζω τα παρακάτω. Στο άρθρο 100, παράγραφος 7 λέει: " Σε περίπτωση αυθαίρετης αλλαγής χρήσης από βοηθητική χρήση σε βοηθητική και από κύρια σε κύρια, εντός νομίμου περιγράμματος κτιρίου, εφόσον ο προϋπολογισμός των εργασιών που έχουν εκτελεστεί δεν ξεπερνά τις δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ, καταβάλλεται παράβολο διακοσίων πενήντα (250) ευρώ και δεν καταβάλλεται ειδικό πρόστιμο. Σε αντίθετη περίπτωση εφαρμόζεται η παράγραφος 5. Για αυθαίρετες αλλαγές χρήσης από κύρια χρήση σε κύρια, εντός νομίμου περιγράμματος κτιρίου, στις περιπτώσεις όπου επέρχεται αύξηση του συντελεστή δόμησης, όπως αυθαίρετη αλλαγή χρήσης από κατάστημα σε κατοικία σε εκτός σχεδίου περιοχή και αυθαίρετη αλλαγή χρήσης από βιομηχανία για την οποία εκδόθηκε άδεια, κατά παρέκκλιση, σε εκτός σχεδίου περιοχή σε κατοικία, εκτός των τυχόν υπολοίπων συντελεστών (εκτός σχεδίου, παλαιότητας) υπολογίζεται ο συντελεστής αλλαγής χρήσης σύμφωνα με το Παράρτημα Α για την επιπλέον της επιτρεπόμενης για τη νέα χρήση επιφάνεια." Έχεις αλλαγή χρήσης από κύρια χρήση (αποθήκη) σε κύρια χρήση (κατοικία).Αν ο αναλυτικός προυπολογισμός των επιπλέον εργασιών που έγιναν για να οριστικοποιηθεί η υφιστάμενη χρήση είναι έως 15000 ευρώ, πληρώνει μόνο παράβολο 250 ευρώ. Άραγε έχεις αύξηση του συντελεστή δόμησης λόγω της αλλαγής χρήσης? Εγώ καταλαβαίνω, με βάση τα παραδείγματα που αναφέρει και η εγκύκλιος πως όχι και άρα δεν πρέπει να γίνει χρήση του προσαυξητικού συντελεστή αλλαγή χρήσης 1,40 .. Τα επισυνάπτω παρακάτω: " Παραδείγματα αλλαγής χρήσης από κύρια σε κύρια είναι τα εξής : Σε εκτός σχεδίου περιοχή είχε εκδοθεί άδεια για καταστήματα/γραφεία με επιτρεπόμενη δόμηση 600 τ.μ.. Σε όλο το κτίριο αυτό έγινε αυθαίρετη αλλαγή χρήσης σε κατοικίες, συμπεριλαμβανομένης της στάθμης του υπογείου. Έστω ότι η επιτρεπόμενη δόμηση για κατοικίες στο συγκεκριμένο γήπεδο εκτός σχεδίου είναι 200 τ.μ.. Το πρόστιμο θα υπολογιστεί ως εξής : Για την επιφάνεια των 200 τ.μ. εφαρμόζεται η παρ.5, δηλαδή αναλυτικός προϋπολογισμός βάσει των εργασιών που συντελέστηκαν. Για την επιπλέον της επιτρεπόμενης δόμησης για χρήση κατοικίας επιφάνεια των 400 τ.μ. θεωρείται υπέρβαση δόμησης και εφαρμόζεται συντελεστής αλλαγής χρήσης. Για την επιφάνεια της υπόγειας στάθμης που έχει μετατραπεί σε κατοικία, δηλαδή τη μετατροπή βοηθητικής χρήσης που δεν προσμετρούσε στον σ.δ. σε κύρια χρήση η οποία προσμετράται πλέον στον σ.δ. εφαρμόζεται συντελεστής υπέρβασης δόμησης και όχι συντελεστής αλλαγής χρήσης. Εκτός των ανωτέρω για την επιφάνεια που υπερβαίνει τον επιτρεπόμενο συντελεστή δόμησης, εφαρμόζονται οι συντελεστές του Παραρτήματος Α ανάλογα με τη θέση του ακινήτου (εντός σχεδίου/οικισμού ή εκτός σχεδίου), το είδος χρήσης και τους κατά περίπτωση λοιπούς συντελεστές."
    1 point
  19. Γιατί σύμφωνα με το νόμο αφενός δεν μπορεί να υπάρχουν πάνω από μια δηλώσεις για το ίδιο ακίνητο, αφετέρου δεν επιτρέπεται σε δήλωση να συμψηφίσεις πρόστιμα από δηλώσεις 4014, 4178 και 4495. Είχα ρωτήσει και σε ΥΠΕΚΑ και σε ΤΕΕ και παντού όταν είχα αντίστοιχο θέμα και η απάντηση ήταν δε γίνεται τίποτα. Ο συλλογισμός σου είναι σωστός παρόλα αυτά και συμφωνώ. Γι αυτό ακριβώς είπα και παραπάνω ότι θα έπρεπε να προβλεφθεί κάποιος τρόπος διόρθωσης για τέτοιες περιπτώσεις. edit #I_zrs αν σε παίρνει κυνήγα το παραπάνω. Εγώ το έκανα όσο μπορούσα αν δεν κατάφερα τίποτα δυστυχώς. Πάρε στο ΤΕΕ στο κεντρικό και ζήτα μια λύση. Μήπως αν έρθει το θέμα στην επιφανεία γίνει τίποτα σε καμια τροποποίηση. Είτε να γίνει δυνατή η συγχώνευση δηλωσεων είτε να μπορείς να κάνεις αυτό που λες εσύ κρατώντας τη μια αλλά να έχεις το δικαίωμα ακύρωσης δήλωσης και επιστροφή χρημάτων.
    1 point
  20. Αναρωτιέμαι αν θεωρείς κάποια από τις δύο λύσεις καλύτερη, συνδυάζοντας παράγοντες πολυπλοκότητας και ποιότητας εξοπλισμού, και τιμής.
    1 point
  21. Η΄θα βαλεις 2 ηλεκτρικα φλοτερ (ενα στο ισογειο για προστασια απο εν ξηρω λειτουργια και ενα στην πανω δεξαμενη για εναρξη της αντλιας αν πεσει η σταθμη) ή μπορεις να βάλεις μηχανικο φλοτερ στο δωμα (που μπορει να εχει ηδη) και στην κατω δεξαμενη αντλία με μηχανισμό flow control το οποιο θα δουλευει την αντλία αν υπάρχει ζήτηση (μεσω του μηχαν.φλοτερ) και ταυτοχρονα προστατευει απο την εν ξηρω λειτουργια
    1 point
  22. μμμ δεν είμαι σίγουρος ότι οι συνθήκες σκυροδέτησης θα γίνουν ευνοικότερες και ότι είναι καλό να ματίσεις σε τέτοια περιοχή. αν δεν βαριέσαι το βλέπουμε και αύριο με ένα σκίτσο. curzondax: αυτή είναι λεπτομέρεια διαμόρφωσης των κρυφοκολωνακίων σε τοιχίο. Είναι παρεμφερείς περιπτώσεις με αυτές που αναφέραμε παραπάνω, στην πρώτη περίπτωση μπουκάλιασμα και στην δεύτερη διαμορφώνει το συντρέχον τμήμα με μεγαλύτερη επικάλυψη. Βέβαια στις περισσότερες περιπτώσεις τα τσέρκια κρυφοκολωνακίων-πυρήνα τοιχίου γίνονται με δύο αντιδιαμετρικούς μονοκόμματους μανδύες. Ωστόσο κάλλιστα μπορούν να εφαρμοστούν και αυτά (κυρίως το i).Τα σχήματα λογικά είναι του Κωνσταντινίδη, της π-systems,από τα σχετικά βιβλία του.
    1 point
  23. Καλά θα κάνουν οι νέοι να μην ακολουθούν τις προτροπές σου Δεν έχεις δικαίωμα επαγγελματικό να κάνεις αυτή την δουλειά. Είναι μελέτη και δεν είσαι μελετητής. Υψηλα ιστάμενοι στο Hepos δεν υπάρχουν αλλά στην αρμόδια δημόσια περιουσία Δεν ζήτησε κανένας νεώτερος μαθήματα από το φόρουμ και μάλιστα για τον τρόπο επικοινωνίας με υψηλά ιστάμενο πρόσωπο Η πράξη εφαρμογής αφού ήταν παλιά θα ήταν σε 3 μοιρών πώς έκανες τον μετασχηματσμό τι διαφορές έχεις σε όσα τριγωνομετρικά διασώζονται
    1 point
  24. Αν το κτίριο που μελετάς είναι κατασκευασμένο προ του 2010 (προ κενακ) μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις τιμές της ΤΟΤΕΕ1, του πίνακα 3.5β.
    1 point
  25. Ψάξε ηλεκτρικό φλοτέρ για προστασία της αντλίας στο ισόγειο Δοχείο διαστολής στην αντλία χρειάζεται γιατί φαντάζομαι έχεις υδραυλικά φλοτέρ στις δύο δεξαμενές. Βάλε και έναν χρονοδιακόπτη να μην λειτουργεί η αντλία κάθε φορά που υπάρχει κατανάλωση. Ναι είναι νόμιμο... Δεν θα τραβάει η αντλία από το δίκτυο που είναι παράνομο...
    1 point
  26. Θέλω να ρωτήσω και πάνω σε αυτό, αν σε μια πολυκατοικία που υπάρχουν πολλές οι οριζόντιες (πάνω από 50) πως μπορώ να μάθω την χρήση τους, ώστε να διαπιστώσω αν το κτίριο έχει επικρατούσα χρήση κατοικία; Υποθέτω ότι, αν έχω ο.ι. κατοικία προ 75 δεν θα κοιτάξω αν η πολυκατοικία έχει επικρατούσα χρήση κατοικία.Αρκεί η προς εξέταση οριζόντια να έχει χρήση κατοικία;
    1 point
  27. Ανάλογα την διατομή που θα επιλέξεις μπορείς να βρεις το ίδιο βάρος του πλαισίου σου. π.χ. η διατομή 140*80*5 έχει ίδιο βάρος 16.2kgr/τρ.μ. Βρίσκεις ίδιο βάρος και μπορείς μετά να το κατανείμεις σαν ομοιόμορφο κατανεμημένο στην επιφάνεια των 140μ2. Πρόσθεσε και τα βάρη αυτά που θα αναρτηθούν. Είναι ένας απλοποιητικός υπολογισμός. Γενικώς η κατασκευή είναι ελαφριά. Ωστόσο να ελέγξεις τα στατικά σχέδια του κτιρίου, τί είδους πλάκα είναι αυτή, τί πάχος και όπλιση έχει, τί στηρίξεις, τί παραδοχές (μόνιμα+κινητά) λήφθηκαν υπόψη στο τεύχος στατικής μελέτης. Μήπως έχουν προστεθεί ήδη τίποτα "περίεργα" φορτία στην πλάκα λόγω άλλων τροποποιήσεων κλπ.Μήπως αυτή η αθώα τώρα κατασκευή γίνει κανένα πατάρι στην διάρκεια ζωής του κτιρίου? Δεν το λέω απευθυνόμενος σε εσένα, ελπίζω να καταλαβαίνεις το πνεύμα μου. Αν κατάλαβα καλά πάντως, αν έχεις σκοπό να διατάξεις μόνο τέσσερα υποστυλώματα στις άκρες του πλαισίου, έλεγξε αν σου βγαίνει το βέλος στην διεύθυνση των 10μ , είναι μεγάλη η απόσταση. επίσης επειδή ο μεταλλικός κλωβός είναι κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που περιγράφεις, ο τίτλος σου δημιουργεί παρερμηνείες.
    1 point
  28. Στο ακίνητο υπάρχει σύσταση; Αν όχι τότε μια δήλωση για όλο το κτίριο. Αν ναί τότε μία δήλωση για κάθε ανεξάρτητη ιδιοκτησία. Αν η αποκάλυψη του υπογείου οφείλεται αποκλειστικά σε ξεμπάζωμα και έχει τηρηθεί η στάθμη του υπογείου τότε υπολογίζεται με ΥΔ μειωτικού συντελεστή + 1 λοιπή παράβαση για το ξεμπάζωμα. Αν η οικοδομή έχει θεμελιωθεί ψηλότερα με αποτέλεσμα να μην τηρούνται οι προϋποθέσεις του υπογείου τότε ΥΔ χωρίς μειωτικό. Το κουτάκι αλλαγής χρήσης δεν το τσεκάρεις. Αφορά περιπτώσεις εκτός σχεδίου όπου υπάρχει υπέρβαση συντελεστή για συγκεκριμένη χρήση.
    1 point
  29. Από τις τεχνικές προδιαγραφές της Κτηματολόγιο για τις LSO... "Ψηφιακές Ορθοφωτογραφίες Μεγάλης Κλίμακας – LSO Το έργο LSO αφορά στην παραγωγή έγχρωμων ψηφιακών ορθοφωτογραφιών μεγάλης κλίμακας και των αντίστοιχων ψηφιακών υψομετρικών μοντέλων (DEM). Οι ορθοφωτογραφίες παρήχθησαν από αεροφωτογραφίες περιόδου λήψης 03/2007 – 09/2008 και καλύπτουν το σύνολο της χώρας. Το μέγεθος του εικονοστοιχείου στο έδαφος είναι 0,50m, έχουν διαστάσεις στο έδαφος 4000m X 3000m, χωρίς περιμετρική επικάλυψη, και ακολουθούν τη διανομή ΕΓΣΑ87 κλίμακας 1:5000. Ο τύπος των αρχείων είναι TIFF (με το αντίστοιχο αρχείο γεωαναφοράς – tfw) και έχουν ραδιομετρική ανάλυση 24-bit. Η γεωμετρική ακρίβεια των ορθοφωτογραφιών LSO είναι RMSEx ≤ 1,00m, RMSEy ≤ 1,00m, RMSExy ≤ 1,41m. Η απόλυτη ακρίβεια του προϊόντος είναι ≤ 2,44m, για επίπεδο εμπιστοσύνης 95%." Στην πραγματικότητα όποιος έχει μετρήσει έξω, έχει βρει και αποκλίσεις και άνω των 2μ ανά περιοχή. Και φυσικά δεν κάνουμε καν συζήτηση για τις νέες LSO25 (για τις οποίες οι τεχνικές προδιαγραφές τις βαφτίζουν ακριβέστερες). Αυτά δε χρειάζονται νομική τεκμηρίωση, αλλά 5 χρόνια σπουδών στους Τοπογράφους, στους οποίους την έκφραση "συντεταγμένες Κτηματολογίου" δεν την έχω ξανακούσει...
    1 point
  30. Για αρχή σκέψου τι ακριβώς θες και μετά αποφάσισε τι θα πάρεις. - Θα τα χρησιμοποιείς base - rove ή θα έχεις συνδρομή σε κάποιο δίκτυο; - αν θα έχεις συνδρομή, πόσο κοντά είναι η βάση της εταιρείας στην περιοχή που δραστηριοποιείσαι; Το σφάλμα αυξάνεται με την απόσταση - Μάθε τι σημαίνει η κάθε τεχνική προδιαγραφή. Πολύ σημαντικό είναι η το σφάλμα που δίνεται ως μια αρχική τιμή συν κάποια ppm. Ppm σημαίνει parts per million = χιλιοστά ανά χιλιόμετρο. Αν π.χ. ένα GPS έχει ακρίβεις 1cm + 1ppm, στα 20χλμ από την βάση θα έχεις ακρίβεια 1cm + 20*1mm.= 3cm. - ρώτησε φίλους και γνωστούς τι χρησιμοποιούν. Αν έχει κάποιος συνεργάτης ένα GPS μπορεί να σε βοηθήσει με το δικό σου, συνήθως η κάθε εταιρεία έχει παρόμοιο μενού σε όλα τα μοντέλα. Επίσης μπορεί να σου πει αν είναι εξυπηρετικός ο αντιπρόσωπος, αν είναι γρήγορος στο σέρβις, αν είναι οικονομικός, κλπ. - Σύγκρινε την τιμή του GPS ΜΑΖΙ με το λογισμικό. Υπάρχουν αμέτρητες επιλογές, από δωρεάν λογισμικά (τρέχουν σε android, καλύπτουν απλές καθημερινές δουλειές) έως ακριβά εξειδικευμένα λογισμικά που ξεπερνάνε άνετα τα 1500€ με το χειριστήριο. - Χρειάζεσαι διπλόσυχνο ή τριπλόσυχνο; - Πόσα μπορείς να δώσεις; - Θα εργάζεσαι σε άλλες χώρες; Αν ναι, υποστηρίζει τα αντίστοιχα προβολικά συστήματα και πόσο εύκολο είναι να τα επιλέξεις όταν αλλάξεις χώρα; - Θες το λογισμικό πεδίου να είναι στα Ελληνικά ή είσαι εξοικειωμένος και με τα Αγγλικά; Υπάρχουν και στα Ελληνικά επιλογές αλλά όχι πολλές. - Θα έχει ενσωματωμένη ή αποσπώμενη μπαταρία; Για τυπικές δουλειές η ενσωματωμένη μπαταρία σε καλύπτει αλλά αν κάνεις πολύωρες αποτυπώσεις και ιδιαίτερα αν τα έργα είναι πολύ μακριά, σκέψου το κόστος σε χρόνο και χρήμα αν σου τελειώσει η μπαταρία. Μπορείς να την φορτίσεις στο αυτοκίνητο αλλά χρειάζεται ώρες. Αν έχει αποσπώμενη μπαταρία, θα έχεις φορτισμένη εφεδρική μπαταρία και την αλλάζεις σε δευτερόλεπτα. Αν μάλιστα υποστηρίζει ταυτόχρονα δύο μπαταρίες μπορείς να αλλάξεις μπαταρία χωρίς καν να το κλείσεις.
    1 point
  31. δικο τους ειναι...ας το κανουν ό,τι θελουν εμας τι μας νοιαζει...
    1 point
  32. 1 point
  33. Αν ο σκοπός είναι μόνο ένα σημείο, αν δεν κάνω λάθος το κινητό δεν είναι απαράδεκτη λύση, αν μετράει για ΠΟΛΛΕΣ ΩΡΕΣ (αν το στιγμιαίο σφάλμα του δεν είναι >3 μέτρα..).
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.