Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.738


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.350


  4. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.821


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/08/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Ο αποσκληρυντής αντικαθιστά τα ιόντα Ca & Μg (που δημιουργούν αδιάλυτα άλατα και επικαθήσεις), με ίση ποσότητα ιόντων Na (που δημιουργεί διαλυτά άλατα, μέχρι το νερό να φτάσει σε κορεσμό). Σε ατμοπαραγωγούς το νερό φτάνει και ξεπερνάει τον κορεσμό γιαυτό δεν αρκεί ο αποσκληρυντής. Μη διανοηθείτε να πιείτε νερό από αποσκληρυντή.
    2 points
  2. ιθ. Η επιφάνεια της θερμομόνωσης στο σύνολο της, οι επένδυσεις (πέτρα, ξύλο, κλπ.) πάχους μέχρι 15 εκατοστά πέραν της θερμομόνωσης και το επίχρισμα,, εφόσον δεν ενσωματώνονται στα δομικά στοιχεία πλήρωση με την προϋπόθεση ότι τηρούνται οι πλάγιες και πίσω αποστάσεις (δ και Δ), η οικοδομική γραμμή και χωρίς να παραβιάζονται οι κοινόχρηστοι χώροι πόλης. 1. Δεν περιορίζεται το πάχος της θερμομόνωσης σε πάνω από 6 εκ. (θετικό) 2. Δεν πρέπει να ενσωματώνεται άρα πρέπει να είναι εξωτερική για να μη μετράει (θετικό) 3. Μετράμε τα δ/Δ μετά τη θερμομόνωση, τις επενδύσεις ή το επίχρισμα. (άτοπο) Οι ΕΔ και οι ΥΔΟΜ θέλουν πολύ να μετράνε μετά το επίχρισμα. Ο μελετητής, ο επιβλέπων και ο κατασκευαστής είναι αδύνατο να το κάνουν. Πως θα ελεγχθεί ο ΑΗΧ και κυρίως πως θα εμβαδομετρηθεί ?
    2 points
  3. Version v6

    2.943 downloads

    Αφορά στην απόφαση με αριθμ. ΔΝΣγ/34033/ΠΕ/ΦΝ 275, ΦΕΚ 350Β/17.02.2016 Τροποποίηση κανονισμών που αφορούν σε ειδικές περιπτώσεις επεμβάσεων σε υπάρχοντα κτίρια Στα αρχεία περιλαμβάνονται : 1. Διάγραμμα Ροής της διαδικασίας που προβλέπεται στο κείμενο της απόφασης, 2. To κείμενο σε PDF διαμορφωμένο για ευκολότερο διάβασμα.
    1 point
  4. Βρετανοί επιστήμονες έλυσαν ένα από τα μυστήρια του Στόουνχεντζ, καθορίζοντας την προέλευση πολλών από τους μεγάλιθους που συγκροτούν το φημισμένο νεολιθικό μνημείο στο Γουίλτσαϊρ της Αγγλίας, χάρη σε ένα δείγμα που είχε φυλαχθεί επί δεκαετίες στις ΗΠΑ. Από τη γεωχημική μελέτη διαπιστώθηκε ότι οι 50 από τους 52 γκρίζους ψαμμιτικούς ογκόλιθους του Στόουνχεντζ προέρχονται από το ίδιο σημείο: μια τοποθεσία που αποκαλείται Γουέστ Γουντς και απέχει περίπου 25 χιλιόμετρα. Οι ψαμμιτικοί ογκόλιθοι τοποθετήθηκαν στο μνημείο γύρω στο 2500 π.Χ. Ο μεγαλύτερος έχει ύψος 9,1 μέτρα και ο βαρύτερος ζυγίζει περίπου 30 τόνους. "Οι ψαμμιτικοί ογκόλιθοι αποτελούν τον εξωτερικό κύκλο και το κεντρικό τρίλιθο (δύο κάθετοι μεγάλιθοι που στηρίζουν έναν οριζόντιο). Είναι πελώριοι", είπε ο γεωμορφολόγος Ντέιβιντ Νας, του Πανεπιστημίου του Μπράιτον, που ήταν επικεφαλής της έρευνας η οποία δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Science Advances. "Το πώς μεταφέρθηκαν στο σημείο είναι αντικείμενο εικασιών. Δεδομένου του μεγέθους τους, είτε τους έσυραν, είτε τους μετακίνησαν με κυλινδρικές ράβδους μέχρι το Στόουνχεντζ. Δεν γνωρίζουμε την ακριβή διαδρομή, όμως τουλάχιστον τώρα έχουμε μια αφετηρία και έναν τερματισμό", πρόσθεσε ο Νας. Οι επιστήμονες είχαν διαπιστώσει στο παρελθόν ότι οι μικρότεροι μονόλιθοι προέρχονταν από το Πέμπροκσιρ της Ουαλίας, μια περιοχή που απέχει 250 χιλιόμετρα από το Στόουνχεντζ. Καθοριστικό ρόλο στην έρευνα έπαιξε ένα δείγμα ψαμμιτικού ογκόλιθου, το οποίο είχε αφαιρεθεί από το μνημείο στα τέλη της δεκαετίας του 1950, όταν είχαν τοποθετηθεί μεταλλικές ράβδοι για να σταθεροποιήσουν έναν ραγισμένο μεγάλιθο. Το δείγμα αυτό δόθηκε ως αναμνηστικό στον Ρόμπερτ Φίλιπς, έναν άνδρα που εργαζόταν στην εταιρεία που είχε αναλάβει τα έργα συντήρησης. Ο Φίλιπς το πήρε μαζί του (έλαβε και τη σχετική άδεια εξαγωγής) όταν μετανάστευσε στις ΗΠΑ, το 1977. Έζησε στη Νέα Υόρκη, το Ιλινόι, την Καλιφόρνια και τέλος στη Φλόριντα. Αποφάσισε να το επιστρέψει στη Βρετανία το 2018 και την ίδια χρονιά πέθανε. Οι ερευνητές ανέλυσαν αυτό το δείγμα –είναι μια διαδικασία που καταστρέφει την πέτρα και επομένως δεν ήταν δυνατόν να εφαρμοστεί στους μεγάλιθους– και καθόρισαν το γεωχημικό αποτύπωμα του ψαμμιτικού ογκόλιθου από τον οποίο προήλθε. Αυτό το αποτύπωμα ταίριαζε με τους ψαμμόλιθους του Γουέστ Γουντς και με όλους τους μεγάλιθους του Στόουνχεντζ, εκτός από δύο. "Ελπίζω, αυτό που ανακαλύψαμε να βοηθήσει τον κόσμο να καταλάβει περισσότερα για την τεράστια προσπάθεια που καταβλήθηκε για την κατασκευή του Στόουνχεντζ", κατέληξε ο Νας. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
    1 point
  5. αυτο που δεν μπηκε στη διαβουλευση.....δεν υπαρχει Απλα ανακοινωθηκε για να δειξουν οτι εκαναν εργο καποιες επιτροπες... αλλά με τετοιο χάλι που εχει καλυτερα που το φτιασιδώνουν παλι απο την αρχη... Αλλαγες στα προστιμα του 4495 εχουμε με το νεο 102. εδιτ αν αναφερεσαι στο Κτηματολογιο, ναι, ετοιμαζουν προστιμα εκπροθεσμου και για αυτο
    1 point
  6. Μάλλον εννοεί αυτό https://www.enikonomia.gr/my-money/237351,ktimatologio-eos-2000-evro-ta-prostima-gia-ekprothesmi-dilosi-aki.html
    1 point
  7. Ευχαριστώ πολύ ακριβώς επειδή θα εμφανίζονται τα στοιχεία του εξουσιοδοτημενου γι'αυτό το έβαλα σαν ερώτημα. Θα κάνω την πρώτη περίπτωση. Τώρα είδα ότι το ΤΕΕ μου απάντησε ότι δεν γίνεται να χρησιμοποιηθεί από άλλη Δήλωση.Θα προσπαθήσω και να τους πάρω τηλ.
    1 point
  8. Για να στελεχώνεις με το ΜΕΚ σου εργοληπτική επιχείρηση, έχεις ήδη υπογράψει και έχει υποβληθεί για την έκδοση του ΜΕΕΠ της εργοληπτικής επιχείρησης, υπεύθυνη δήλωσή σου, όπου μεταξύ άλλων έχεις δηλώσει το παρακάτω: "... Δεν τελώ σε υπαλληλική σχέση οποιασδήποτε μορφής, ούτε είμαι πρόσωπο αμειβόμενο με οποιοδήποτε τρόπο από το Δημόσιο, όπως αυτό προσδιορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 14 του ν.2190/1994 (ΦΕΚ 28 Α΄), ανεξαρτήτως αν οι φορείς αυτοί εξαιρέθηκαν του πεδίου εφαρμογής της διάταξης αυτής, και στον οποίο περιλαμβάνονται και τα Ν.Π.Δ.Δ. και ο ευρύτερος Δημόσιος Τομέας όπως κοινωφελείς οργανισμοί, τράπεζες του Δημοσίου Τομέα και γενικά επιχειρήσεις, που ελέγχονται από το Δημόσιο. ..." Παρ.1 ΄Αρθρο 14 ΝΟΜΟΣ 2190_1994.pdf
    1 point
  9. θε πρεπει να ελεγξεις μήπως υπαρχει καποια σχετική με το υψος "αποφαση Νομαρχη" δες τα ΠΜ
    1 point
  10. όχι (η δουλειά γίνεται όπως κι επί χάρτου...) αποτύπωση (επίγεια) κάνεις μόνο στο δικό σου τα όμορα αποτυπώνονται με τα στοιχεία της β.δ. του Ε.Κ.
    1 point
  11. @ppanag Είναι κοντινή, ο ανιψιός μου ο Σταμάτης, που έχει τελειώσει τα ΤΕΙ λογιστικής. Παρεμπιπτόντως στα ανέβασα στο προηγούμενο Post να τα έχεις στο αρχείο σου. όπως τα έχω στο αρχείο μου και έχω σημειώσει τα επίμαχα σημεία. edit: Και ανεβάζω εδώ και ένα μικρό "περίπου" διάγραμμα για τα παραπάνω. ΦΕΜ ή ΠΦ 4_10 -20.pdf.pdf
    1 point
  12. @ppanag Δεν είναι έτσι τα πράγματα διότι : 1.Από τις φορολογικές διατάξεις , το ΦΕΜ είναι υποχρεωτικό πριν από την θεώρηση μελέτης από δημόσια αρχή. 2.Το ΥΠΕΝ στο οποίο υποβάλλονται τα σχέδια των αυθαιρέτων μέσω της πλατφόρμας ΤΕΕ είναι δημόσια αρχή. 3.Η διαδικασία του αυθαιρέτου περιέχει μελέτες. Τοπογραφικό , αποτύπωση , στατική επάρκεια , τεχνικές εκθέσεις κλπ 4.Το ανέβασμα σχεδίων και η περαίωση της διαδικασίας με την απόδοση κλειδάριθμου είναι αντίστοιχο της χειροκίνητης θεώρησης. ΑΡΑ έχουμε θεώρηση μελετών από δημόσια αρχή , ΑΡΑ απαιτείται ΦΕΜ στις τακτοποιήσεις αυθαιρέτων λόγω φορολογικής διάταξης και όχι επειδή την ζητάει ή όχι το κάθε σύστημα. Από την στιγμή που πληρώνεται ΦΕΜ , ΔΕΝ διενεργείται η παρακράτηση 20% καθώς έτσι έχει αποφανθεί η φορολογική διοίκηση με ΠΟΛ.
    1 point
  13. Για ευκολία παραθέτω το άρθρο 51 (προθεσμίες ν. 4495 και 4178) και το άρθρο 52 (παράταση Ο.Α) του τελικού νομοσχεδίου. Η συνέχεια για τις παρατάσεις Ν. 4178 και Ν. 4495 εδώ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ- ΠΑΡΑΤΑΣΕΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ.pdf
    1 point
  14. Μέρσα αν επιτρέπεις μια λεπτομέρεια για το σχέδιο σου. Απεικονίζεις ένα θάλαμο ανελκυστήρα κατά το μεγαλύτερο μέρος εντός φρεατίου. Βλέπεις οτι στο άκρο που φτάνουν οι άκρες του υποστυλώματος σχήματος "Π" δηλαδή τα τοιχεία γύρω από το θάλαμο ανελκυστήρα περνάει μια δοκός. Και έχεις τον θάλαμο σου, να πατάει πάνω στην δοκό. Ο θάλαμος πρέπει να μπαίνει εντός του φρέατος, δεν μπορεί να ξεκουράζεται πάνω στη δοκό έτσι, μια που το πρόσεξα. Καλό απόγευμα!
    1 point
  15. Στο ΣΔ μετράνε μόνο οι υποχρεωτικές (κατά τον κτιριοδομικό) κλίμακες. Κατά το ΝΟΚ αφαιρούνται τετραγωνικά (25 ή 12 αντίστοιχα) κλιμάκων από το ΣΔ (πάλι των υποχρεωτικών). Το πατάρι και η σοφίτα έχουν εξ' ορισμού χρήσεις που δεν είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της κύριας χρήσης. Η κύρια χρήση εξυπηρετείται και χωρίς αυτά. Επομένως σκάλες που οδηγούν σ' αυτά τα δύο δε μετράνε στο ΣΔ εξ ορισμού ... επομένως δε μπορεί να έχουν σχέση με τα αφαιρούμενα τ.μ. του ΝΟΚ. Για τη συμμετοχή των κλιμάκων στην εξέταση τύπου ... για τα πατάρια το λένε οι ΤΟ (και κάτι έγινε, αύριο μπορεί να αλλάξει) ... για τις σοφίτες όχι ... υγ. γι' αυτά που προσέθεσες όσο έγραφα : Όσο εφαρμόζεται η λογική της κάλυψης του ελέγχοντος δεν πρόκειται να εφαρμοστεί κανένας νόμος ! Η σισύφια μοίρα της χώρας. Κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας ... και η έννοια της "προσωπικής ευθύνης" πεθαίνει.
    1 point
  16. Καλησπέρα σε όλους τους συναδέλφους! Θα ήθελα τη βοήθειά σας. Είμαι μηχανικός διορισμένη σε υπηρεσία και θα ήθελα να μάθω πόσο εύκολο είναι να πάρω απαλλαγή αμοιβής από το ΤΕΕ για να μπορέσω να τακτοποιήσω τον δικό μου ημιυπαίθριο καθώς και του αδελφού μου.Ξέρετε τι ακριβώς χρειάζεται? Έψαξα αρκετά στο forum αλλά βρήκα μόνο περιπτώσεις ελευθέρων επαγγελματιών. Κανένας δημόσιος υπάλληλος που να το έχει κάνει??? Ευχαριστώ προκαταβολικά.
    1 point
  17. το εμβαδόν το υπολογίζει από τις συντεταγμένες του autocad polyline (που μπορεί να έχει πολλά δεκαδικά κρυφά) ή μήπως θα ήταν καλύτερο από τις αναγραφόμενες του πίνακα που εκτυπώνεται γιατι δημιουργούνται προβλήματα όταν από τις αναγραφόμενες προκύπτει το αναγραφόμενο εμβαδόν του σχεδίου;
    -1 points
  18. αν είναι πολλές οι κορυφές και μεγάλη η έκταση δημιουργούνται μεγαλύτερες διαφορές, το έχω τσεκάρει, ειδικά σε ορισμένες υπηρεσίες που για να ελέγξουν το εμβαδόν τα πληκτρολογούν στο κτηματολόγιο που έχει 2 δεκαδικά, ακόμα και συ να βάλεις 4. Γι'αυτό και μπορεί εμείς να βλέπουμε το AREA 4 στέμματα αλλά αυτοί όταν παίρνουν το πινακάκι βλέπουν 3999... τ.μ. Είχα βρει ενα λισπάκι που υπολόγιζε με επανάληψη από τις κορυφές και σου έδινε 2 εμβαδά, α)του AREA και β)όπως προκύπτουν από το πινακάκι (ανάλογα με τα δεκαδικά που θα επιλέξεις), αλλά δεν μπορώ να το βρω πλεον γιαί το είχα σβήσει λόγω του ότι δεν δουλευε με το καινουργιο autocad
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.