Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/09/2020 σε όλες τις περιοχές
-
Version 2020-07-04-11.33
2.164 downloads
Ανανέωση του τελευταίου Toposynt με τη χρήση μη-ASCII για το ελληνικό αλφάβητο σημείων διότι απαιτείται από το τελευταίο AutoCAD. Επίσης έγιναν μικροδιορθώσεις, και το formatting έγινε indent με το Visual Studio Code. Σημειώσεις: Ως font style χρησιμοποιεί το επί του παρόντος επιλεγμένο και λειτουργεί καλύτερα χωρίς annotative style ή/και με height 0. Ξεκίνησα να προσθέσω ρυθμίσεις σταθερές ως επιλογή για να μην επιλέγεις κάθε φορά π.χ. "γράμματα ναι/σημεία ναι/δεκαδικά #" αλλά έμεινε ως TODO. Επίσης: α) Οι PLINE καλό είναι να είναι ορθά κλειστές με το property "closed" και όχι κυριολεκτικά να συμπίπτει το τελευταίο με το πρώτο σημείο γιατί χαλάει η τελευταία σειρά του πίνακα (ή και η περίμετρος) β) Ενδεχομένως λόγω AutoCAD bug το 'Linetype generation' property πρέπει να είναι OFF για να τυπωθεί ξανά το πρώτο σημείο στον πίνακα γ) Εάν θέλετε να έχουν αντίστροφη αρίθμηση τα σύμβολα τρέξτε REVERSE στο PLINE. Χρήση: 1) APPLOAD -> τρέχουμε το αρχείο (ή με (load "toposynt.lsp") αν είναι στο path) 2) TPS ή TOPOSYNT (και επιλέγουμε μία POLYLINE (και μόνο αυτό) 3) Ακολουθάμε τις ερωτήσεις1 point -
Προς: Τον Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας, κο Κωστή Χατζηδάκη Μεσογείων 119, 11526 Αθήνα Κοινοποίηση: Υφυπουργό Χωροταξίας & Αστικού Περιβάλλοντος ΥΠΕΝ, κο Δημήτριο Οικονόμου Υφυπουργό Περιβάλλοντος ΥΠΕΝ, κο Νικόλαο Ταγαρά Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού & Αστικού Περιβάλλοντος ΥΠΕΝ, κο Ευθύμιο Μπακογιάννη Υπηρεσιακό Γραμματέα ΥΠΕΝ, κο Νικόλαο Μιχαλόπουλο Γενικό Γραμματέα Φυσικού Περιβάλλοντος & Υδάτων ΥΠΕΝ, κο Κωνσταντίνο Αραβώση Θέμα: Περί θεσμικής ρύθμισης προθεσμιών αυθαιρέτων Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Μπαίνουμε πάλι, εν μέσω αναθέρμανσης των συνθηκών υγειονομικής κρίσης, στο κλίμα των Προθεσμιών, των Παρατάσεων και όλων αυτών των στρεσσογόνων και αντιπαραγωγικών συνθηκών που αμαυρώνουν το επάγγελμα και καταργούν κάθε δημιουργικότητα στην καθημερινότητα της άσκησής του. Δεδομένου ότι, με άλλο ένα Ν/Σ αλλαγών να βρίσκεται σήμερα σε διαβούλευση με ασφυκτικούς χρόνους λήξης, όλα τα θέματα που ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών – Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων (ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ) έχει θέσει στο με Α.Π. 66051 / 15 Ιουλίου 2020 έγγραφό του, ισχύουν και σήμερα, οι συνθήκες δε για ορισμένα από αυτά, μετά τη θερινή ‘’χαλάρωση‘’ των Υπηρεσιών επιδεινώθηκαν, επαναλαμβάνουμε την πρότασή μας στην κατακλείδα του εγγράφου. Βρισκόμαστε κοντά στη 10ετία των νόμων με τις ρυθμίσεις αυθαιρέτων που όλοι γνωρίζουμε. Καλούμαστε να δίνουμε βεβαιώσεις με ποινές αφαίρεσης αδείας άσκησης επαγγέλματος και εξοντωτικά πρόστιμα. Παρ’ όλ’ αυτά το γεγονός αυτό δεν το σέβεται το ίδιο το κράτος που το θεσμοθέτησε. Ζούμε διαρκώς την τραγελαφική κατάσταση των παρατάσεων για το αυτονόητο, από τη στιγμή που η εξάρτηση οποιασδήποτε δικαιοπραξίας και ρυθμισμένου ή νόμιμου ακινήτου, θα είναι διαρκής. Ο νόμος των ρυθμίσεων θα πρέπει να ισχύει μέχρι να αποκτήσουν όλα τα ακίνητα Ταυτότητα, διαφορετικά δεν θα μεταβιβάζεται τίποτα στο μέλλον. Ακόμα και υπαγωγές που έχουν συμπεριληφθεί σε συμβόλαια στην πλειοψηφία τους αν ελεγχθούν μπορεί να βρεθούν με μικρά ή μεγάλα λάθη, πού έγιναν λόγω πίεσης χρόνου, λόγω αβλεψίας ή λόγω ελλιπούς κατανόησης και ερμηνείας των διατάξεων (βλέπε σχετικά τις εκατοντάδες των ερωταπαντήσεων), λόγω της ετεροχρονισμένης έκδοσης εγκυκλίων, λόγω της κρατούσας ανασφάλειας δικαίου. Ο πολίτης θα έπρεπε να γνωρίζει εξαρχής και δια παντός τι ισχύει με τα αυθαίρετα, τι γίνεται με τις μεταβιβάσεις, τι γίνεται με την Ταυτότητα κτηρίου και με τις εξαιρέσεις από την κατεδάφιση. Όχι να απειλείται και να εκβιάζεται. Σας καλούμε να αποδεχθείτε άμεσα την παρακάτω πρόταση του ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ, συμμεριζόμενοι την αγωνία χιλιάδων συναδέλφων και την πραγματικότητα μιας κοινωνίας που ασφυκτιά και αδυνατεί να ανταποκριθεί διαφορετικά στις υποχρεώσεις της: «να λήξει η διαιώνιση των παρατάσεων και το Υπουργείο Περιβάλλοντος να προχωρήσει άμεσα στη θεσμική εκείνη ρύθμιση που θα κρατήσει ανοιχτό το σύστημα, συνδυάζοντας τις εντάξεις και τις περαιώσεις για όλες τις κατηγορίες και τις εκκρεμείς ενέργειες ανάρτησης λοιπών στοιχείων στο ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΕΕ των μέχρι το 2011 αυθαιρέτων, με την Ταυτότητα του κτηρίου και τον ορίζοντα ολοκλήρωσης αυτής της διαδικασίας». Με εκτίμηση, Για το Διοικητικό Συμβούλιο ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ πηγή ΣΑΔΑΣ ΠΕΑ1 point
-
Με ΕΕΔΜΚ καθώς αλλάζει την διαρρύθμιση του χώρου. Αρθρο 29Ν. 4495 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει για την περίπτωση αυτή: ιζ) εσωτερικές διαρρυθμίσεις, καθώς και εργασίες αλλαγής χρήσης για τις οποίες σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν.4067/2012, όπως ισχύει, δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής αδείας, με την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται τα στοιχεία του φέροντος οργανισμού του κτιρίου και δεν μεταβάλλονται προς το δυσμενέστερο τα φορτία και η κατηγορία σεισμικής σπουδαιότητας σύμφωνα με τον ΕΑΚ.1 point
-
σωστα, και να προσθεσω στον ανω συλλογισμο οτι εχεις στην αδεια μία αποθηκη....εχεις στη συσταση δύο Αρα εχεις ΔΔ "Μετα" γκρεμισες την μεσοτοιχια και εγινε μια, [ασχετα αν δεν υπηρχε εξ αρχής] χωρις να αλλαξει η συσταση. Αρα εχεις και θα εχεις δυο ΟΙ συνενωμενες νομιμα.. μεχρι να τις ξαναχωρισεις. Το προβλημα, οπως ειπε και ο παυλος ειναι τι γινεται με την διπλανη αποθηκη? Εχει μεγαλωσει σε βάρος της η μια δικη σου. Εάν στα σχεδια φαινεται αυτο, τοτε εχεις ΔΔ και με αυτην. Εάν, όμως, εχεις μονον απλη μετατοπιση της μεσοτοιχίας σου, τοτε δεν ταιριαζεις ούτε με την αδεια ούτε με την συσταση, αλλα εχεις επεκταθει σε βαρος αλλης ιδιοκτησιας, με πολλα εμπραγματα προβληματα. [οπότε με το "δικαιο της γυψοσανιδος" κανεις μια προσθηκη στον τοιχο σου και απλα εχετε μια μεσοτοιχια παχους 50 εκ.]1 point
-
Εδώ υπάρχει και ένα ακόμη ζήτημα νομικής φύσης. Πως μπορούμε να έχουμε δυο αυτοτελείς διηρημένες οριζόντιες ιδιοκτησίες, όταν στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει μεσοτοιχία που να τις χωρίζει. Δηλαδή ο ορισμός της ανεξάρτητης οριζόντιας μπάζει νερά. Αυτό το κάνουμε γαργάρα και το θεραπεύουμε με την Λ΄Π (στην άδεια μια ενιαία, στη σύσταση δυο, στην πραγματικότητα μια). Μπλέχουμε λίγο με τα νομικά αλλά δεν γίνεται και αλλιώς.1 point
-
Για περίφραξη θες γενικά ΕΕΔΜΚ. Ειδικά αν την χαλάσει και την φτιάξει από την αρχή. Τώρα αν κάνει τοπικά επισκευές ή ενισχύσεις, μπορεί να το κάνει και χωρίς. Το πότε έγινε η παλιά δεν παίζει ρόλο. Και κοίτα και το θέμα της πρόσβασης στην ακτή αν είσαι σε παραθαλάσσια έκταση (έκταση ανάμεσα στο οδικό δίκτυο και την ακτή).1 point
-
Mε κάποιο συστημικό τρόπο θα πρέπει να εναρμονιστεί η κατάσταση βάσει άδειας, βάσει τίτλων με την υφιστάμενη. Η Λ.Π δεν σε ενοχλεί σε κάτι. Συστημικά θα την βάλεις για να έχεις την παράβαση και να διορθωθεί η κατάσταση. Διαμερισμάτωση βάζουμε σε περίπτωση που η μια Ο.Ι έχει καταλάβει μέρος από την όμορη και αυτό φαίνεται στην ΠΣΟΙ και στην υφιστάμενη κατάσταση. Το πρόβλημά σου δεν είναι η μεσοτοιχία, αλλά η κατάληψη χώρου από ξένη ιδιοκτησία. Αυτό θα συζητήσετε με την συμβ/φο και θα της εξηγήσεις επ ακριβώς (επιμένοντας) ότι στην Τ.Ε θα αναγράφεις την παραπάνω περιγραφή. Λογικά η συμβ/φος θα έχει ζήτημα να κάνει μεταβιβαστικό συμβόλαιο καθώς διαφαίνεται ότι θα απαιτηθεί διόρθωση της σύστασης, πλην όμως αυτή η διόρθωση προυποθέτει την πλήρη συναίνεση του 100% των ψήφων άρα και του θιγόμενου όμορου ιδιοκτήτη της αποθήκης. Αν έχεις νέα από την συμβ/φο ενημέρωσέ μας να δούμε μήπως υπάρχει κάποιο παράθυρο και τέτοιες περιπτώσεις μπορούν να ξεπεραστούν.1 point
-
Όχι δεν εμπλέκεται η Πολεοδομία. Διάβασε προηγούμενες σελίδες του topic. Θα βρεις πολλές δημοσιεύσεις για το ερώτημά σου.1 point
-
Θα τη βρεις στο φάκελο του 3843 στη πολεοδομία σίγουρα!μη τρέχεις σε τράπεζες. τα άλλα δε κάνουν ρώτησα τη προηγούμενη εβδομάδα ΤΕΕ ...1 point
-
όχι δεν μπορείς να τα κάνεις μία δήλωση ούτε μία άδεια δόμησης Πέραν αυτού, για μηδενικής αξίας σημερινό όφελος (ακόμα κι αν μπορούσες), θα χαντακώσεις 2 οικόπεδα άρτια και οικοδομήσιμα ώς έχουν τώρα κάνοντας τα να έχουν κουσούρια συχνά δυσεπίλυτα στο μέλλον με την ντε γιούρι συνένωση τους.1 point
-
Συμφωνώ ότι δεν είναι συμφέρον και επιπλέον πιστεύω ότι δεν επιτρέπεται. Πρέπει το ιδιοκτησιακό καθεστώς να είναι ακριβώς το ίδιο (και οι επικαρπωτές δηλαδή).1 point
-
Άρα αφού δεν υπάρχει κτίσμα που να πατάει και στα δυο δεν έχεις κανένα εμφανή λόγο να θεωρήσεις τα οικόπεδα συνενωμένα (έχω μια μικρή αμφιβολία την οποία πρέπει να άρω για το αν με διαφορετικούς επικαρπωτές επιτρέπεται αυτή η θεώρηση). Αν υποθέσουμε ότι επιτρέπεται μια τέτοια θεώρηση, τότε θα κερδίσεις όπως λες τα 250 Ευρώ, αλλά θα πρέπει μετά να θεωρείς για πάντα το οικόπεδο ως ενιαίο και να διορθωθεί και το ΚΑΕΚ του (από δυο ΚΑΕΚ να γίνουν ένα). Οπότε κατά την προσωπική μου άποψη δεν αξίζει το κόστος των 250 Ε επιπλέον, αυτή τη θεώρηση.1 point
-
1 point
-
Υπάρχει κτίσμα που να πατάει και στα δυο οικόπεδα; Αν όχι δεν συντρέχει λόγος να θεωρηθεί σαν τοις πράγμασι συνενωμένα σε ένα οικόπεδο. ο επικαρπωτής είναι ο ίδιος και στα δυο ακίνητα;1 point
-
Θα το υπολόγιζα με αναλυτικό και όχι με Υ.Κ.1 point
-
@argiriskex Μήπως κατασκευάστηκε απλώς μπαζωμένη βεράντα και δεν υπάρχει υπόγειος χώρος;1 point
-
σωστά δεξιά η ΥΚ για 4 τμ, αλλά στην ΥΔ θα βάλεις μειωτικό συντελ. 0,3 ή 0,50 ανάλογα την περίπτωσή σου, εφόσον είσαι σε υπόγεια στάθμη1 point
-
Ότι πεις.... κράτησε και καβάτζα χρήματα όμως, όταν θα σε κυνηγάνε οι πελάτες σου που ανυποψίαστοι ανέθεσαν σε σένα τις δηλώσεις τους και στραφούν εναντίον σου μετά την ακύρωσή των δηλώσεών τους. Τα είπαν και άλλοι σαν εσένα κάτι τέτοια πονηρά και στο τέλος την πάτησαν. Συνέχισε την πορεία σου στο να παρανομείς και να είσαι σίγουρος ότι θα το βρεις μπροστά σου. Εγώ αρνούμαι να απαντήσω σε κάποιον που μπαίνει στο φόρουμ και παραβιάζει το νόμο. Ας απαντήσει όποιος άλλος θέλει.1 point
-
Για να δούμε.. Καταρχάς σύμφωνα με το αρ.41 παρ.3 "Σε ρυμοτομούμενα κτίρια επιτρέπεται μόνο η εκτέλεση των εργασιών που προβλέπονται στις περιπτώσεις η(υπόγειοι σταθμοί φυσικού αερίου), ιγ(επένδυση όψεων με χρήση ικριωμάτων), ιθ (εξωτερική θερμομόνωση)και κα (περίφραξη)της παραγράφου 2 του άρθρου 29." Επιπλέον στην υπ' Αριθμ.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 – 13.5.2020 αρθρο 1 "β)σε ρυμοτομούμενα κτίρια επιτρέπεται (ΕΕΜΚ) μόνο για τις εκ του νόμου επιτρεπόμενες εργασίες σε αυτά." Σε ρυμοτομούμενα γενικώς επιτρέπονται εργασίες για λόγους χρήσης και υγιεινής Οι εργασίες συντήρησης στέγης (και όχι ανακατασκευής που θέλει υποχρεωτικά ΕΕΜΚ) υπάγονται στις εργασίες χωρίς άδεια αν δεν χρειαζόσουν ικριώματα "στ)συντήρηση και επισκευή στεγών ή δωμάτων χωρίς χρήση ικριωμάτων" και λογικά γιατί πρόκειται για μια εργασία που σαφώς εντάσσεται στις εργασίες για λόγους χρήσης και υγιεινής Άρα ουσιαστικά την ΕΕΜΚ δεν τη χρειάζεσαι για να κάνεις συντήρηση στέγης αλλά την χρειάζεσαι επειδή θα χρησιμοποιήσεις ικριώματα. Αντίστοιχα επιτρέπεται η χρήση ικριωμάτων για να κάνεις επένδυση όψεων (ιγ) Με βάση όλα τα παραπάνω θεωρώ ότι οι εργασίες συντήρησης (ξαναλέω όχι ανακατασκευής) στέγης αποτελούν ξεκάθαρα εργασίες για λόγους χρήσης και υγιεινής οι οποίες εκ του νόμου επιτρέπονται και η χρήση ή όχι ικριωμάτων δεν θα έπρεπε να επηρρεάζει τη δυνατότητα εκτέλεσής τους. (τύπικά κανόνικα θα έπρεπε να συμπεριλάβουν και την θ στις εργασίες σε ρυμοτομούμενα)1 point
-
ναι ο νόμος είναι σαφής σύμφωνα με το ΠΔ του 2018 και έχεις δικαίωμα για ότι αναφέρει τα σχετικά με την ειδικότητά σου και για αποτύπωση. Καμία άλλη μελέτη δεν επιτρέπεται και καμία υπαγωγή αυθαιρέτων. Τα υπόλοιπα θα τα κρίνει κάποια στιγμή το πειθαρχικό του ΤΕΕ και τα δικαστήρια (αν σε πάρουν είδηση ότι κάνεις υπαγωγές).1 point
-
Μην υποτιμάς τους εργοδηγούς ή τους τεχνολόγους Κάποιοι εξ αυτών, είναι πολύ καλύτεροι κι από απόφοιτο ΕΜΠ. Κι αναφέρομαι σε συνθήκες εργοταξίου, εκεί όπου κρίνεται ο πραγματικός μηχανικός. Διότι, για μένα, ο σωστός μηχανικός (μελετητής ή εργοταξιακός) λειτουργεί πρώτα διαισθητικά, και κατόπιν "επιστημονικά". Αυτό σημαίνει "να το έχεις". Καλά είναι τα μαθηματικά και η φυσική, αλλά ως βοηθήματα των εφαρμοσμένων μαθημάτων (στα πολυτεχνεία και ιατρικές). εδιτ Θα πέσει πολύ κλάμα αν επανέλθουν τα 8ωρα, αντί για τις άθλιες εξετάσεις του ΤΕΕ.1 point
-
Έχετε υπόψιν σας ότι έχουν δυσκολέψει ραγδαία τα θέματα των εξετάσεων. Μπαίνουν Δ θέματα που δυσκολεύουν και τους διδάσκοντες...1 point
-
Να προσθέσω στο παραπάνω ότι για τον έλεγχο των όμορων υπάρχουν σοβαρά ζητήματα. 1. Μη παροχή τίτλων από τους όμορους προκειμένου να κρίνεις αν τα όμορα οικόπεδα πληρούν κάποια παρέκκλιση αρτιότητας 2. Δυσκολία ή μη δυνατότητα πλήρους αποτύπωσής τους. Εν τέλει ο νόμος λέει (παρ 7 άρθ. 7 Ν. 4067/12): Δεν επιτρέπεται η δόμηση ακόμη και σε οικόπεδο άρτιο και οικοδομήσιμο, έστω και κατά το Αρθ-25 του Ν-1337/83 όπως εκάστοτε ισχύει, αν για οποιονδήποτε λόγο απαιτείται τακτοποίηση των γειτονικών του οικοπέδων και κατά την κρίση της πολεοδομικής υπηρεσίας, η δόμηση θα παρεμποδίσει ή θα δυσχεράνει με οποιονδήποτε τρόπο την τακτοποίηση. Εστιάζω στην φράση " και κατά την κρίση της πολεοδομικής υπηρεσίας" αλλά και σε όλο το bold text.1 point
-
Επειδή η ιστορία ξεκίνησε από από την ανωτέρω ανάρτηση, τα πράγματα είναι σαφή: Κατά τη σύνταξη τ.δ. για οικόπεδα εντός σχεδίου πόλεως, οφείλουμε (προκειμένου για τη δήλωση 651/77, και σε ό,τι αφορά στην οικοδομησιμότητα) να ελέγξουμε και τα όμορα. Το περιεχόμενο της ανωτέρω δήλωσης πρέπει να είναι σαφές και αδιαμφισβήτητο. Τόσο για την προστασία του αγοραστή, όσο και για τη δική μας. Σε περίπτωση που, για κάποιο λόγο, δεν μπορούμε να έχουμε ξεκάθαρη εικόνα, είτε δεν κάνουμε το διάγραμμα, είτε απευθυνόμαστε στην Υ.ΔΟΜ. Οτιδήποτε άλλο, είναι άκρως επικίνδυνο1 point
-
Ναι, και τα τρία, τέσσερα, πέντε, όσα διαθέτει κανείς. Τα φράγματα πχ τα έχουμε εξαντλήσει; Τα δομοστατικά θέματα είπαμε είναι λυμένα. Η έμφαση τώρα δίνεται στα ακραία καταστροφικά φαινόμενα, αυτά που ξεπερνούν τις αντοχές σχεδιασμού.1 point
-
ν. 4495/17, άρθρο 29: κοπή δέντρων εντός σχεδίου και παράλληλα πληροφορίες από Δήμο και ΥΔΟΜ. Για εκτός σχεδίου μπορείς να πάρεις πληροφορίες στην οικεία δασική υπηρεσία.1 point
-
Δεν κάνεις κανένα λάθος. Η νόμιμη αμοιβή που προκύπτει (με το τότε έγγραφο του ΤΕΕ για το ν. 4014/11 το οποίο δεν άλλαξε μέχρι σήμερα) ήταν 4,5 ημέρες απασχόλησης για μηχανικό 10-20 έτη. Περίπου έβγαινε αν θυμάμαι καλά κοντά στα 1570 Ευρώ. Πάνω σε αυτή την αμοιβή αν έβαζες τοπογραφικό και αποτύπωση θα πήγαινε ακόμη ψηλότερα. Με την κατάργηση των ελάχιστων αμοιβών δεν έχεις καμία υποχρέωση να συμφωνήσεις την προκύπτουσα από το σύστημα αμοιβών του ΤΕΕ αμοιβή. Κάποιος μπορεί να συμφωνήσει μεγαλύτερη ή μικρότερη αμοιβή. Στην δική σου περίπτωση (εργασία σε οικογενειακό ακίνητο) θα βάλεις μια μικρή αμοιβή (διάλεξε εσύ το νούμερο) έστω 100 Ευρώ και θα εκδόσεις ΑΠΥ με την ένδειξη αυτοσύμβαση (ρώτησε τον λογιστή σου για επιβεβαίωση). Αποδίδεις ΦΕΜ (γίνεται ηλεκτρονικά και άκοπα πλέον με τους κωδικούς σου στο taxinet). Ετοιμάζεις και ένα συμφωνητικό με την υποτιθέμενη συμφωνηθείσα αμοιβή των 100 Ευρώ και δεν ασχολείσαι περαιτέρω.1 point
-
Το κείμενο από το eco ζην είναι αρκετά "Πονάει δόντι -> κόβω κεφάλι" το οποίο είναι τακτική που χαρακτηρίζει μεγάλο μέρος των μαύρων σελίδων της πολεοδομικής ιστορίας της Ελλάδας. Ισχυρίζεται ότι από τη στιγμή που κάτι χαρακτηρίζεται κάπως τότε αυτόματα απαγορεύεται να το αγγίξεις χωρίς να αναφέρει πουθενά πολεοδομικά μεγέθη αλλά γενική έκθεση ιδεών. Κάποια στιγμή οι Μηχανικοί πρέπει να κρίνονται ανά περίπτωση και να παίρνουν ελεύθερες αποφάσεις γιατί η ζωή είναι πιο πολύπλοκη από τους κανόνες και χαρακτηρισμούς και μεγέθη που χωράνε σε μερικές σελίδες Α4.1 point
-
Και το κρατικό μονοπώλιο δεν είναι πανάκεια. Για παράδειγμα παρασύρει εύκολα τους πολιτικούς να εξαγοράζουν ψήφους με ρουσφέτια. Χρειάζεται ισορροπία και μία τυπική διαδικασία είναι να αφήνεις την ιδιώτη να δουλέψει αλλά με το λαό να ελέγχει αυστηρά μέσω των νόμων των αντιπροσώπων του.1 point
-
Το ότι θέλει να τους αποφύγει γιατί διώχνουν πουλιά, γιατί θέλει να τα σκοτώνει, θα'χε πλάκα να το δω σε λίστα οικολογικών οργανώσεων κατά των ανεμογεννητριών.1 point
-
υπάρχει και άλλη λύση, χρεώνεις αυτούς που η αισθητική τους δεν συμβαδίζει με τις ΑΠΕ το πραγματικό κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας που έχουν καταναλώσει τόσα χρόνια και το επιστρέφεις στα κορόιδα που πλήρωναν τόσο χρόνια την υψηλή αισθητική των πρώτων. Μέτα θα αρχίζουν να κάνουν εκπτώσεις στην υψηλή τους αισθητική.1 point
-
Οι ανεμογεννήτριες ενοχλούν το φυσικό περιβάλλον, όπως κάθε ανθρώπινη κατασκευή. Κάποιες κατασκευές όμως, θεωρούνται δεδομένες, κατά κάποιο τρόπο "έχουν μπει στο DNA μας", και δεν ενοχλούν γιατί έτσι έχουμε συνηθίσει (να νομίζουμε). Αναφέρω τελείως ενδεικτικά τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τους αυτοκινητόδρομους, τους ουρανοξύστες, τα κάθε είδους εργοστάσια, ακόμα και τα σπίτια μας κλπ κλπ κλπ. Απλά λοιπόν πρέπει να "μπουν" και οι ανεμογεννήτριες στο DNA μας, καθώς του "πεπρωμένου φυγείν αδύνατον"! (τα πετρέλαια κάποια στιγμή θα τελειώσουν).1 point
-
Καταρχάς λαμβάνουν όφελος επειδή λαμβάνουν όφελος όλοι στη χώρα (περισσότερο μαζούτ θα κάψεις αν δεν τις βάλεις). Μπορείς να βελτιώσεις την ανταποδοτικότητα με το να ρίχνεις περισσότερο βάρος επιχορήγησης στους ντόπιους. Η αισθητική είναι επίσης κάτι το σχετικό (σε πολλούς φαίνεται πολύ όμορφη η εικόνα γιατί τους θυμίζει ότι τώρα δεν καίγεται τόσο μαζούτ) και επίσης υπάρχουν πολλές περιοχές που δεν τις βλέπει κανείς ή μόνο ποιμένες.1 point
-
1 point
-
Αν δεν κάνω λάθος ο κύριος λόγος αντιδράσεων δεν είναι η αισθητική, αλλά η οικολογία. Βέβαια το κατά πόσο είναι οικολογικό το να μη θες ανεμογεννήτριες αν αυτό σημαίνει περισσότερο μαζούτ είναι ένα θέμα..1 point
-
Καλημέρα, επειδή είχα μπλέξει κι εγώ με το συγκεκριμένο θέμα, και μάλιστα στη μεταβατική περίοδο που ψηφίστηκε ο Ν.4546 (με είχε βοηθήσει πολύ ο kan62 τότε), το εμπέδωσα. Προς το παρόν και βάσει των όσων ισχύουν σήμερα, τα ειδικά κτίρια δεν απαιτούν έγκριση ΣΑ, σύμφωνα με το άρθρο 7 του Ν.4495 (όπως τροποποιήθηκε με το Ν.4546), σε συνδυασμό και με την παρ. 3 του άρθρου 26 του Ν.4495 (όπως προστέθηκε και αυτή με το Ν.4546). Σε κάθε περίπτωση θα πάρεις (σχετικά άμεσα, φαντάζομαι) την επίσημη απάντηση του ΣΑ για να την πας στην πολεοδομία. Κι εμένα τα ίδια μου έκαναν, και μάλιστα όταν την είδαν ήθελαν να κάνουν και ερώτημα, γιατί δε συμφωνούσαν...1 point
-
Συνάδελφε καταρχάς καλωσήρθες στο φόρουμ. Θα σε συμβούλευα γενικότερα να δωσεις μεγάλη βαση στο διάβασμα και στη κατανόηση της νομοθεσίας αφού καλώς ή κακώς είναι το νούμερο 1 εργαλείο της δουλειάς μας σήμερα. Επίσης, αν έχεις τη δυνατότητα θα ήταν καλό να συνεργαστείς με κάποιον παλαιότερο συνάδελφο στις πρώτες σου δουλειές. Και φυσικά υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι εδώ στο φόρουμ με διάθεση να βοηθήσουν όπου μπορούν. Σχετικά με το θέμα της αλλαγής χρήσης να σου πω καταρχάς κάποια βασικά γιατί βλέπω ότι μάλλον τα έχεις λίγο μπερδεμένα. Υπάρχουν 3 βασικές περιπτώσεις αλλαγής χρήσης. α)Αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια εφόσον δεν δημιουργείται υπέρβαση του συντελεστή δόμησης. π.χ. σε εντός σχεδίου περιοχή έχουμε μια κατοικία που έγινε κατάστημα. Η περίπτωση αυτή υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό. Δηλαδή καταγράφεις τις εργασίες που έγιναν για την αλλαγή της χρήσης στον πίνακα του παραρτήματος και ανάλογα με τον προϋπολογισμό που προκύπτει καταχωρείς 1 λοιπή παράβαση/15.000. Αν δεν έχουν γίνει εργασίες ή δεν είναι εύκολα υπολογίσιμες μπορείς να βάλεις 1 λοιπή παράβαση κατ' αποκοπη. β)Αλλαγή χρήσης από βοηθητική σε κύρια με υπέρβαση δόμησης. Στην περίπτωση αυτή καταχωρείς τα τετραγωνικά που λόγω της αλλαγής χρήσης δημιουργούν υπέρβαση της δόμησης και δεν τσεκάρεις το κουτάκι της αλλαγής χρήσης (1,4). π.χ. ισόγεια θέση στάθμευσης που κατά τη έκδοση της άδειας δεν υπολογίστηκε στη δόμηση και μετατράπηκε σε κατοικία. Καταχωρείς όλα τα τετραγωνικά με ΥΔ. γ)Αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια η οποία δημιουργεί όμως υπέρβαση του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης. Η περίπτωση αυτή συναντάται κατά βάση σε εκτός σχεδίου περιοχές επειδή εκεί έχουμε διαφορετικούς συντελεστές δόμησης ανάλογα με τη χρήση. π.χ. αν έχει βγεί άδεια για ένα κατάστημα 600τμ (που είναι η επιτρεπόμενη δόμηση εκτός σχεδίου για καταστήματα) και μετατράπηκε όλο σε κατοικία. Για την χρήση της κατοικίας η επιτρεπόμενη δόμηση είναι 200τμ. Επομένως υπολογίζεις με αναλυτικό προϋπολογισμό τα πρώτα 200τμ (περίπτωση α) και τα υπόλοιπα 400τμ τα καταχωρείς επιλέγοντας και το συντελεστή της αλλαγής χρήσης 1,4. Συμπληρωματικά: - Όπως διευκρινίστηκε και με την εγκύκλιο 3 του 4178 "∆εν προκύπτει υποχρέωση υπαγωγής αυθαίρετης αλλαγής χρήσης χώρων από κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) σε κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) προ 1.1.1983, δεδοµένου ότι η έννοια της αλλαγής χρήσης καθιερώθηκε µε το άρθρο 5 του ν. 1577/85. Εξαιρείται η εγκατάσταση αυθαίρετης αλλαγής χρήσης κύριων χώρων σε χρήση ειδικών κτιρίων υπολογιζοµένου του προστίµου σύµφωνα µε την παρ. 5β του άρθρου 18 του ν. 4178/13. Οι περιπτώσεις αυθαίρετης αλλαγής χρήσης βοηθητικών χώρων σε χώρους κύριας χρήσης προ 1.1.1983 υπάγονται στις διατάξεις της κατηγορίας αυτής και υποβάλλονται δηµόσια έγγραφα αποδεικτικά του χρόνου της αυθαίρετης αλλαγής χρήσης." -Σε περίπτωση που έχουμε αλλαγή χρήσης βοηθητικού χώρου ο οποίος όμως μέτρησε στη δόμηση τότε δεν προκύπτει υπέρβαση δόμησης για να υπολογιστεί με την περίπτωση β, οπότε υπολογίζεται όπως στην περίπτωση α με αναλυτικό (με την επιφύλαξη του γ). Ελπίζω να σε βοήθησα να τα ξεδιαλύνεις κάπως. Αν κατάλαβα καλά από την περιγραφή σου εσύ έχεις αλλαγή χρήσης από βοηθητικό σε κύριο ο οποίος όμως είχε μετρήσει στη δόμηση και άρα πας με αναλυτικό. Ο αναλυτικός συμφέρει από άποψη προστίμου σε κάθε περίπτωση.1 point
-
Δεν εννοεί αυτό. Λέει π.χ. αν ισόγειο στην άδεια 3 μ., α' όροφος στην άδεια 3 μ. κ.λπ. Και τώρα είναι π.χ. ισόγειο 3,20 μ., α' όροφος 3,30 μ. κ.λπ. Δηλαδή, στην άδεια όλο ήταν π.χ. 15 μ. και τώρα έγινε 16,50 μ., τότε ο κάθε όροφος έχει τη δική του αυθαιρεσία ΥΥ και οφείλει να την υπαγάγει στον 4495 κ.ο.κ.1 point
-
πειτε μου εναν λογο που χρειαζεται το τανκ αδρανειας σε συστημα με αυτορυθμιζομενη αποδοση θερμανσης.Τα 200 λιτρα ειναι ΠΟΛΥ λιγα σε Α.Θ. για να πεις οτι θα αποθικευσεις νυχτερινο ρευμα. Απο την αλλη αναγκαζεις την αντλια να δουλευει οπως νανε. Αν δεν την ειχες στο συστημα ,οταν η διαφορα εξαγωγης / εισαγωγης μειωνονταν (γιατι ζεσταθηκε το σπιτι) τοτε και η αντλια θα χαμηλωνε την ενταση της. Γενικα σε αντλιες inverter θεωρω λαθος τα τανκ αδρανειας .1 point
-
Να έχετε υπόψη σας ότι η τυπική συμβουλή Τοπογράφων όσον αφορά το προσωπικό συμφέρον του Ιδιοκτήτη, είναι ότι αν κάτι θεωρείται σημαντικής αξίας, καλό είναι συνοδεύεται από διάγραμμα Μηχανικού (έστω και αν δεν είναι ολοκληρωμένο Τοπογραφικό Διάγραμμα αλλά κυρίως εντοπισμός ορίων). Αυτά μετράνε σε περίπτωση αμφισβητήσεων και εξυπακούεται ότι ανεβάζουν και την ποιότητα του Κτηματολογίου γενικότερα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η αμφισβήτηση ορίων από γείτονες είναι φαντάζομαι δυσκολότερη υπόθεση λόγω του ότι είναι κτίσματα, ειδικά εάν υπάρχει οικοδομική άδεια με σκαρίφημα (υποθέτω δεν έχετε Τοπογραφικό για να μπείτε σε αυτή τη διαδικασία), αλλά καλό είναι να αναφέρουμε ότι ο απλός εντοπισμός απο Ιδιοκτήτες φέρει κινδύνους.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-