Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      9.054


  2. BAS

    BAS

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      3.622


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.999


  4. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.043


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/09/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Εκείνη την εποχή ένα σημαντικό έξοδο για ένα νέο μηχανικό ήταν η αγορά των τόμων της νομοθεσίας , αλλά και η συνδρομή για την ενημέρωση τους , που πληρώναμε ανά κάποιο διάστημα σε εισπράκτορα που ερχόταν στο γραφείο για να την εισπράξει . Ετσι το διάβασμα την νομοθεσίας αλλά και των ενημερώσεων που ήταν αρκετά συχνές , ήταν μέρος της δουλειάς . Διδόνη καλούδια τέτοια έχουμε όλα αυτά τα χρόνια και συνεχίζουμε ακάθεκτοι . Εδώ να πω ότι οι αλλαγές που υπήρχαν στους ΓΟΚ από το 23 μέχρι και το 73 , δεν ήταν πολύ σημαντικές . Τα συστήματα δόμησης υπήρχαν σε όλους και γενικά γίνονταν κάποιες προσαρμογές από τις κοινωνικές αλλαγές που είχαμε στην χώρα . Αλλά οι ΓΟΚ είχαν περισσότερο στο νου τους τον διαχωρισμό των κέντρων των μεγάλων πόλεων με τις πολυκατοικίες και το συνεχές σύστημα και τις άλλες περιοχές της χώρας με τις ιδιωτικές κατασκευές , από 1-3 ορόφους , που από τις Πτέρυγες πήγαμε στο Π.Ε. σύστημα . Μην ξεχνάτε ότι τα σπίτια συχνά είχαν και τα παράσπιτα που ήταν στάβλοι , αποθήκες κλπ , ενώ οι οικογένειες με τα πολλά παιδιά βολεύονταν με το σύστημα των πτερύγων , αφού όταν η μάνα έκανε τα στερνοπαίδια της , οι μεγάλες κόρες της στα δίπλα σπίτια έκαναν τα πρώτα δικά τους παιδιά . Ο ΓΟΚ/85 θεωρήθηκε ως επανάσταση εκείνη την εποχή . Αλλωστε θα θυμόσαστε και πόσες αποφάσεις του ΣτΕ είχαν θέμα τον ΓΟΚ/85 . Η κατάργηση των παταριών στα μαγαζιά ήταν μεγάλο θέμα , οι ημιυπαίθριοι που κατέληξαν όπως ξέρουμε και κυρίως η επιλογή του ή κολλάς ή Δ , αλλά και η σύνδεση του ύψους με τον ΣΔ και όχι με τους όρους δόμησης , επιτρέποντας ψηλότερα κτίρια , που άφηναν όμως μεγαλύτερους ακάλυπτους . Δυστυχώς το τελευταίο έχει πέσει θύμα διαφόρων βλαχοδήμαρχων , με γελοία αποτελέσματα όπως στο ΟΤ που έχω οικοδομή τώρα με κτίρια 6 ορόφων που μετά έγιναν 4 , αλλά και διόροφα παλαιά , αφού το μικρό οικόπεδο και μεσαίος ΣΔ , δεν κάνει ελκυστικές τις αντιπαροχές .
    2 points
  2. μα σε πιστεύω.... απλά δεν τα προλάβαμε όλοι αυτά τα καλούδια ..... 😎
    2 points
  3. Ρε συ Τάσο, στα έχω γράψει 100 φορές πραγματικά.. Από τη στιγμή που δεν περικόπηκε από 1/1/2019 η προσωπική διαφορά στους παλαιούς συνταξιούχους αυτοί συνεχίζουν να λαμβάνουν την παλιά σύνταξη βάση πινάκων τσμεδε και δεν προβλέπεται καμία εξίσωση με τους νέους συνταξιούχους! Από εκεί και πέρα έχουμε πλέον συνταξιούχους πέντε (5) ταχυτήτων αναλόγως την ημερομηνία αίτησης συνταξιοδότησης: Όσοι υπέβαλλαν αίτηση συνταξιοδότησης από 1/1/2019 και μετά δεν διατηρούν καμία προσωπική διαφορά δημιουργώντας συνταξιούχους 5 ταχυτήτων: -προ τις 12/5/2016 με διατήρηση στο 100% της προσωπικής διαφοράς (βάση πινάκων ΤΣΜΕΔΕ), -από 12/5/2016-31/12/2016 με βάση τον 4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου) και διατήρηση του 50% της προσωπικής διαφοράς σε σχέση με τη σύνταξη που προέκυπτε πριν τις 12/5/2016, -από 1/1/2017-31/12/2017 με βάση τον 4387/2016 και διατήρηση του 33% της προσωπικής διαφοράς , -από 1/1/2018-31/12/2018 με βάση τον 4387/2016 και διατήρηση του 25% της προσωπικής διαφοράς και -από 1/1/2019 αποκλειστικά με βάση τις διατάξεις του 4387/2016 όπως τροποποιήθηκαν αναδρομικά από 1/10/2019 με βάση τις διατάξεις του 4670/2020 (νόμος Βρούτση).
    1 point
  4. Φέτααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααα............ Όταν τη ξαναϋπολογίσουν θα ...ενημερώσω! (για την ώρα είμαι σε φάση προετοιμασίας ένστασης)
    1 point
  5. καλημερα venezia σωστα εδω σχετικες αποφασεις https://diavgeia.gov.gr/search?query=q:"αδεια πισινας εκτοες σχεδιου προσθηκη"&page=0
    1 point
  6. Σύμφωνα με το αρθ. 42 του 4495/17 με τα γραφόμενα σου μάλλον πας για αναθεώρηση βάσει της παρ. 4 και όχι της παρ. 5 ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ 4. Αν τροποποιηθούν διαγράμματα ή αρχιτεκτονική μελέτη ή μεταβληθούν οι λοιπές μελέτες για τις οποίες δεν επιτρέπεται η ενημέρωση της άδειας, ή αν απαιτούνται εγκρίσεις από άλλους φορείς, 10. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Ενημέρωση του φακέλου της οικοδομικής άδειας, ανεξάρτητα από το χρόνο ισχύος της οικοδομικής άδειας, πραγματοποιείται στις εξής περιπτώσεις: α) αλλαγή ιδιοκτήτη, β) τροποποιήσεις των μελετών, που δεν αλλάζουν το διάγραμμα δόμησης και με την προϋπόθεση ότι δεν είναι απαραίτητες εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα, γ) μεταβολές των διαστάσεων του κτιρίου ή του οικοπέδου, εφόσον με τις αποκλίσεις αυτές δεν παραβιάζονται κοινόχρηστοι χώροι. Οι αποκλίσεις αυτές δεν επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερες του δύο τοις εκατό (2%), με μέγιστο τα δέκα (10) εκατοστά όσον αφορά το κτίσμα, ή μεγαλύτερες του δύο τοις εκατό (2%), με μέγιστο τα είκοσι (20) εκατοστά όσον αφορά τα μήκη των πλευρών του οικοπέδου.
    1 point
  7. ^Καμιά φορά τα γράφουμε για να πείσουμε τον μελλοντικό μας εαυτό, ότι ξέραμε τι κάναμε, και για να μην τα ξαναψάχνουμε τότε.
    1 point
  8. Περιλάμβανε και όσους κατέθεταν προέλεγχο . Εχω βγάλει άδεια 2 πολυκατοικιών εκείνη την εποχή με αυτά που λέω . Δηλαδή πήρα την ενσωμάτωση των απολήξεων και των δωμάτων στους τελευταίους ορόφους , πήρα βοηθητικό κτίσμα στον ακάλυπτο και επειδή το οικόπεδο ήταν μεσαίο με 10 μ. πρόσοψη και 80 μ. βάθος , αν και ήμουν σε ΠΕ σύστημα με ΓΟΚ/73 , με την αρχική του μορφή το περιβόητο άρθρο 9 για την θέση του κτιρίου στο οικόπεδο , μου επέτρεψε να κολλήσω στα πλάγια όρια , είχαν βέβαια κολλήσει και τα όμορα έτσι και αλλιώς και δεν θα είχα πρόβλημα με τις αποφάσεις του ΣτΕ που ακολούθησαν, επειδή όλα τα οικόπεδα είχαν παρόμοια πρόσοψη , ως "αδελφομοιράδια" που τα έλεγαν με ελιές μέσα . Αυτά συνέβαιναν στο "εξωτικό" Χαλάνδρι... Θα ψάξω μήπως βρώ την συγκεκριμένη διάταξη , αν και με τις τόσες μεταγενέστερες αλλαγές στον ΓΟΚ/85 θα έχουν πάψει να την αναφέρουν . Το βρήκα . Αρθρο 30 . Εγώ είχα εργολαβικό και σύσταση του 1984 και οι άδειες βγήκαν τελικά το 1987 .
    1 point
  9. Bas... μάλλον δεν είναι αυτό αφου η Άδεια όπως γράφει είναι του 87 .... (και δεν το γνώριζα καν αυτό που έγραψες .... )
    1 point
  10. Δεν ήταν μικτός συντελεστής . Απλά για κάποιο διάστημα 2-3 μηνών από την ψήφιση του ΓΟΚ/85 μέχρι την ισχύ του (Δεκέμβριος 85 - Φεβρουάριος 86) , είχες την δυνατότητα για άδειες που είτε κατατέθηκαν , είτε αναθεωρήθηκαν τότε να πάρεις ό,τι σε βόλευε από τους δύο ΓΟΚ . Δηλαδή ΣΔ , βοηθητικό κτίσμα , ενσωμάτωση απόληξης δώματος , το δώμα των 12 τμ ή όσο επέτρεπε , τα πατάρια , από τον ΓΟΚ του 73 και τους ημιυπαίθριους , την δυνατότητα να κολλήσεις στα όρια και να μην εφαρμόσεις το 8 Χ 12 και κάτι άλλα ψιλοπράγματα από τον ΓΟΚ /85 .
    1 point
  11. Από προσωπική εμπειρία σε 2 διαγωνισμούς ΑΣΕΠ για ΤΕ πληροφορικής που έλαβα μέρος (πριν αρκετά χρόνια) δεν έγινε δεκτό το πτυχίο μου (Ηλεκτρονικός Μηχανικός ΤΕ) παρά το γεγονός ότι διέθετα και διδακτορικό με τίτλο "Electronic & Information Engineering". Σε άλλον έναν διαγωνισμό ΑΣΕΠ για θέσεις Ηλεκτρονικού Μηχανικού ΤΕ απορρίφθηκα με την αιτιολογία ότι δεν είχα επάρκεια γνώσεων χειρισμού Η/Υ το οποίο ήταν προαπαιτούμενο της συμμετοχής. Δεχόντουσαν σαν επάρκεια οποιοδήποτε ECDL σε Microsoft Office (ναι υπήρχαν και αυτά κάποτε) αλλά το πτυχίο του ΤΕΙ με μαθήματα σε 3 γλώσσες προγραμματισμού (FORTRAN, Basic, Assembly) και με μαθήματα σε ψηφιακά συστήματα, μικροεπεξεργαστές, μικροϋπολογιστές κλπ ΔΕΝ αποτελούσε επάρκεια. Σημειωτέον ότι τότε η γραμματεία της σχολής όταν πήγα να ζητήσω κάποια βεβαίωση γνώσεων χρήσης Η/Υ για συμμετοχή σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ .... σφύριζε αδιάφορα και μου είπαν ότι δεν μπορούν να δώσουν τέτοια βεβαίωση παρά μόνο μία βεβαίωση αναλυτικής βαθμολογίας την οποία και τελικά είχα επισυνάψει στα δικαιολογητικά του ΑΣΕΠ και η οποία φυσικά απορρίφθηκε. Το μόνο που είχα καταφέρει μία χρονιά ήταν να διδάξω σε ένα δημόσιο ΙΕΚ σαν ωρομίσθιος για δύο εξάμηνα σε τμήματα πληροφορικής στα μαθήματα "Λειτουργικό Σύστημα UNIX", "Βάσεις Δεδομένων & Ανάπτυξη Εφαρμογών με Clipper" και "Αρχιτεκτονική Η/Υ" Να σημειώσω ότι την συγκεκριμένη χρονιά είχα κάνει αιτήσεις σε τρία δημόσια ΙΕΚ και όλες οι αιτήσεις μου απορρίφθηκαν με το σκεπτικό ότι δεν μπορούσα να καλύψω τις θέσεις με το πτυχίο Ηλεκτρονικού Μηχανικού ΤΕ. Στο ένα και μοναδικό ΙΕΚ που με κάλεσαν τελικά (από τα τρία που είχα κάνει αιτήσεις), οι λόγοι που με δέχθηκαν ήταν : (α) Ο υποψήφιος που είχε επιλεγεί αρχικά, παραιτήθηκε μετά από 2-3 εβδομάδες και (β) Χρήση "ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΕΣΟΥ" το οποίο ντρέπομαι που το γράφω αλλά είναι η αλήθεια. Έκτοτε σε ΙΕΚ δοκίμασα άλλη μία χρονιά ΧΩΡΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΜΕΣΟΝ και φυσικά δεν είχα καμία τύχη. Δυστυχώς τα τμήματα ηλεκτρονικών που θεωρητικά θα μπορούσα να διδάξω έπαψαν να είναι στην μόδα όταν άρχισε να παίζει η πληροφορική και έχουν καταργηθεί από τα περισσότερα δημόσια ΙΕΚ, Τεχνικά Λύκεια και νυν ΕΠΑΛ κλπ. Για να είμαι ειλικρινής όλα τα παραπάνω έγιναν πριν σχεδόν είκοσι χρόνια. Από τότε δεν ασχολήθηκα ξανά με ΑΣΕΠ (ή με ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΜΕΣΑ για να βρω παραθυράκια διορισμού) και δεν γνωρίζω τι συμβαίνει και αν έχουν αλλάξει τα πράγματα σήμερα. Εύχομαι τουλάχιστον σήμερα οι σχολές που διαδέχθηκαν τα ΤΕΙ να δίνουν έστω ένα χαρτί επάρκειας χειρισμού Η/Υ ή γνώσεων MS-OFFICE για να μπορούν οι ηλεκτρονικοί μηχανικοί (ΤΕ ή όπως αλλιώς λέγονται σήμερα) να λαμβάνουν μέρος σε διαγωνισμούς έστω και σε θέσεις ΔΕ που ζητάνε πιστοποίηση γνώσεων χειρισμού υπολογιστών και να μην χρειάζεται να πληρώνουν κερατιάτικα για ECDL κλπ. Για να συμπληρώσω λίγο το θέμα σχετικά με την αρχική ερώτηση του νηματοθέτη σχετικά με τα δικαιώματα επάνω σε ιατρικά όργανα. Οι ηλεκτρονικοί μηχανικοί ΤΕ είμασταν από τις ελάχιστες ειδικότητες της ΣΤΕΦ που είχε βγεί το σχετικό προεδρικό διάταγμα το οποίο αφορούσε τα επαγγελματικά δικαιώματα. Πρόκειται για το ΠΔ 346/8-6-1989 το οποίο στο άρθρο 1 , παράγραφος 2.2 ορίζει ρητά ότι σε θέματα ιατρικών οργάνων έχουμε δικαιώματα μελέτης, επίβλεψης, κατασκευής, συντήρησης κλπ κλπ σε ιατρικά όργανα ΜΟΝΟ με την συνυπογραφή μηχανικού ΤΕ ιατρικών οργάνων, και σε θέματα Η/Υ ξανά με την συνυπογραφή μηχανικών ΤΕ αντίστοιχης ειδικότητας. Σε όλα τα υπόλοιπα από το ΠΔ δεν μπαίνει κανένας απολύτως περιορισμός.
    1 point
  12. Θεωρείται αυθαίρετο χωρίς οικοδομική άδεια.
    1 point
  13. ωχ ωχ ωχ τι ναι αυτά που ετοιμάζετε...
    1 point
  14. Φίλε καμία κόντρα δεν υπάρχει, πρόκειται για μια ωραιότατη συζήτηση. Κοίταξε να δεις, δουλεύω πολλά χρόνια σαν υπάλληλος. Δεν εχω πολλη εμπειρία στο ελευθερο επαγγελμα,τοπογραφικά δικά μου κάνω καμιά τριετία maximum. Από την μέχρι τώρα όμως επαφή μου με το αντικείμενο, έχω καταλήξει στο ότι για την ποιότητα της δουλειάς μου και για το όνομά μου είναι καλύτερο να γράφω παραπάνω πράγματα από όσα απαιτούνται. Βασικά αυτή η διαδικασία και μόνο με κάνει να νιώθω ασφαλής. Αν μία μέρα λόγω αυτού εκτεθώ ή την πατήσω, είναι πολύ πιθανό να σε θυμηθώ ότι είχες δίκιο 😅
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.