Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.312


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.738


  3. hkamp

    hkamp

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.677


  4. ay8airetos

    ay8airetos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      329


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/01/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Οι κλειστές θέσεις στάθμευσης (σε κτήρια άλλων χρήσεων πλην στάθμευσης) κατά ΝΟΚ μετράνε στο ΣΔ. Η μη προσμέτρησή τους κατά ΓΟΚ85 τελείωσε την εποχή του Σουφλιά (2009), ως εξής : ΓΟΚ85 - Άρθρο 7 - Συντελεστής δόμησης 1. Για τον υπολογισμό του συντελεστή δόμησης που πραγματοποιείται στο οικόπεδο : Α. Προσμετρούνται : δ) οι υπέργειοι κλειστοί χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων, πλην αυτών που βρίσκονται σε κτίρια που δεν προορίζονται για κατοικία. Η παραπάνω περίπτωση, όπως προστέθηκε με την παρ.1 του άρθρου 41 του ν.3775/2009, αντικαθίσταται ως άνω με τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 9 του ν.3843/2010- ΦΕΚA62/2010.
    3 points
  2. 2 points
  3. ΦΕΚ Α169/1976 Το παρόν Δ/γμα αφορά χώρους σταθμεύσεως αυτοκινήτων εκμεταλλεύσεως. Βλέπε χώρους σταθμεύσεως προς χρήσιν ενοίκων πολυκατοικιών Π.Δ. 3.8.87, Π.Δ. 230/1993 και Ν. 960/1979. Κατα τα λοιπα κατα ΓΟΚ υπηρχε η διαταξη της παρ. "η", που αρχικα οριζε οτι, δεν προσμετρωνται η) Οι στεγασμένοι χώροι για τη στάθμευση αυτοκινήτων. μετα τροποποιηθηκε ως εξης Β. Δεν προσμετρούνται: "η) οι υπέργειοι στεγασμένοι ανοικτοί χώροι στάθμευσης επιβατικών αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στο ισόγειο του κτηρίου ή στην πυλωτή". μετα, μεχρι τον ΝΟΚ, εγινε «η) οι στεγασμένοι ανοικτοί χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στο ισόγειο του κτιρίου ή στην pilotis, καθώς και οι κλειστοί χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων που κατασκευάζονται σε υπόγειους ορόφους». Τετοια διαταξη δεν εχει σημερα ο ΝΟΚ, οπως δεν εχει και για την αιθουσα κοινωνικων εκδηλωσεων. Σήμερα ισχυουν τα εξης, 5. Στο συντελεστή δόμησης προσμετρώνται: α. Οι επιφάνειες των στεγασμένων και κλειστών από όλες τις πλευρές χώρων του κτιρίου. β. Οι επιφάνειες των μη θερμαινόμενων στεγασμένων χώρων που διαθέτουν τουλάχιστον μία ανοιχτή πλευρά προς οποιονδήποτε ανοιχτό χώρο του οικοπέδου ή του κτιρίου και το μήκος του ανοίγματος είναι μικρότερο του 35% του συνολικού μήκους του περιγράμματος του χώρου αυτού. γ. Οι επιφάνειες των υπογείων οποιασδήποτε άλλης χρήσης εκτός αυτών που ορίζονται στην παρ.6. δ. Οι επιφάνειες των ανοικτών εξωστών και ανοικτών ημιυπαίθριων χώρων, όταν η συνολική επιφάνεια των χώρων αυτών έχει ποσοστό μεγαλύτερο του 40% της επιφάνειας που επιτρέπεται να δομηθεί. 6. Στο συντελεστή δόμησης δεν προσμετρώνται: α. Οι επιφάνειες των ανοιχτών εξωστών και ανοικτών ημιυπαίθριων χώρων, όταν η συνολική επιφάνεια των χώρων αυτών έχει ποσοστό μικρότερο ή ίσο του 40% της επιφάνειας που επιτρέπεται να δομηθεί στο οικόπεδο. Σε κάθε περίπτωση το ποσοστό των ανοιχτών ημιυ- παίθριων χώρων δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20 % της επιφάνειας που επιτρέπεται να δομηθεί. β. Οι υπέργειοι χώροι στάθμευσης σε κτίρια αμιγούς χρήσης στάθμευσης αυτοκινήτων. γ. Οι προσβάσιμες και μη προσβάσιμες επιφάνειες του ισογείου και οι προσβάσιμες και μη προσβάσιμες επιφάνειες των ορόφων, οι οποίες προκύπτουν από εσοχές στο σώμα του κτιρίου ανεξάρτητα από τις διαστάσεις τους. δ. Η επιφάνεια των υποχρεωτικών σύμφωνα με τον κτιριοδομικό κανονισμό, ανά κτίριο ή ανά τμήμα κτιρίου αυτοτελούς λειτουργίας, κοινόχρηστων κλιμακοστασίων συμπεριλαμβανομένων των ανελκυστήρων, των πλατύσκαλων, των διαδρόμων και των χώρων αναμονής ατόμων με αναπηρία και εμποδιζόμενων ατόμων, και για επιφάνεια έως 30 τ.μ. ανά επίπεδο (όροφο, πατάρι) και ανά κλιμακοστάσιο και 40 τ.μ. στο επίπεδο της εισόδου του κτιρίου που διαθέτει κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο. Σε περίπτωση προσθήκης σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια που έχουν υπόλοιπο δέκα (10) τουλάχιστον τ.μ., καθώς και σε περίπτωση νομιμοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών σε υφιστάμενα κτίρια τα οποία δύναται να ενταχθούν στις διατάξεις του παρόντος, το σύνολο των επιφανειών του υπάρχοντος κλιμακοστασίου σύμφωνα με τα προαναφερθέντα μεγέθη και με την προϋπόθεση ότι οι αυθαίρετες κατασκευές έχουν υλοποιηθεί πριν τις 28.7.2011. υγ Θεοδωρε, καλημερα
    2 points
  4. Αν η ΜΕΑ υπολόγιζε τα δύο ξεχωριστά κτίρια σαν ένα, δηλαδή σε ένα xml, τότε η ΜΕΑ είναι λάθος. 1. Εσύ δεν μπορείς να κάνεις το ίδιο λάθος. Δεν μπορείς να βγάλεις ένα ΠΕΑ. Πρέπει να βγάλεις ένα ΠΕΑ για το κάθε κτίριο. Πως θα το χειριστείς; Δεν ξέρω. Το πιο σωστό θα ήταν να γίνει μια ενημέρωση της οικ. άδειας με σωστή ΜΕΑ. * 2. Δεν σπας ποτέ ισχύ στα συστήματα. Η ισχύς εξάλλου στην ΑΘ δεν έχει καμιά επίδραση. Θα περάσεις το ίδιο σύστημα σε κάθε xml. 3. Κτίριο είναι. Η κτιριακή μονάδα αφορά τμήματα ενός κτιρίου. Εσύ έχεις ένα κτίριο κάθε φορά. *Εάν δεν γίνεται βγάλε και τα δύο ΠΕΑ σου Β ή ότι γράφει η ΜΕΑ στο αρχικό κτίριο και γράψτο στην Τεχνική Εκθεση. Εσύ την δουλειά σου θα την έχεις κάνει σωστά.
    2 points
  5. 5.790 downloads

    Γενικά blocks για το Autocad. Περιέχει: Γήπεδα Έπιπλα Ιατρικά Καρέκλες Κρεβάτια Τραπέζια Είδη WC & Κουζίνας Πόρτες και παράθυρα
    1 point
  6. Μόλις ανακοινώθηκε το νέο κυβερνητικό σχήμα και η νέα σύνθεση του υπουργικού συμβουλίου. Σύμφωνα με την επίσημη πλεον ανακοίνωση, τη θέση του κ. Κωστή Χατζηδάκη ο οποίος μετακινείται στο Υπουργείο Εργασίας, καταλμβάνει ο κ. Κωνσταντίνος Σκρέκας. Τη θέση του Υφυπουργού, αρμοδίου για θέματα προστασίας περιβάλλοντος καταλαμβάνει ο κ. Γιώργος Αμυράς, ενώ ο κ. Νικόλαος Ταγαράς παραμένει στη θέση του ως Υφυπουργός, αναλαμβάνοντας όμως το χαρτοφυλάκιο της χωροταξίας και του αστικού περιβάλλοντος. Ποιος είναι ο Κωνσταντίνος Σκρέκας (από την προσωπική του ιστοσελίδα) Ο Κώστας Σκρέκας κατάγεται από τη Μεγάρχη Τρικάλων. Είναι παντρεμένος με την Ειρήνη Καραγκούνη και είναι πατέρας δύο παιδιών, της Αλεξάνδρας και της Σοφίας. Αποφοίτησε από το τμήμα Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Τη διετία 1997-1999 υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία ως Έφεδρος Αξιωματικός του Μηχανικού με διάκριση. Το 2000 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στη Διαχείριση Έργων (MSc in Construction Management, στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών) στο Πανεπιστήμιο του Birmingham της Αγγλίας. --- Ο κύβος ερρίφθη για τον ανασχηματισμό ο οποίος ανακοινώθηκε πριν από λίγο. Όπως αναμενόταν αμετακίνητος στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο Κώστας Καραμανλής. Mετά τη νέα εντολή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ο κ.Καραμανλής καλείται να συνεχίσει το μεταρρυθμιστικό και εκσυγχρονιστικό του έργο. Στην ίδια θέση παρέμεινε και ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης. Μέσα στο 2020 χρειάστηκε να πολεμήσει σε πολλά διαφορετικά μέτωπα και αν μη τι άλλο κράτησε τις υποδομές ζωντανές, με τα εργοτάξια να λειτουργούν εν μέσω γενικού lockdown. Στα μεγάλα έργα μέσα στο 2020, παρέδωσε την επέκταση του Μετρό μέχρι τη Νίκαια, τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Αίγιο ενώ έβαλε μπρος το έργο στο Αεροδρόμιο Καστελίου στην Κρήτη. Παράλληλα ολοκλήρωσε τις μεγάλες αλλαγές για τον νόμο 4412/2016 για τις δημόσιες συμβάσεις και ξεκίνησε διαγωνισμούς για νέα έργα όπως το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, το φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική ενώ ωρίμασε το μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ για να προχωρήσει ο διαγωνισμός φέτος. Η σημαντικότερη όμως επιτυχία του ήταν το λύσιμο του γόρδιου δεσμού που είχε δημιουργηθεί στον διαγωνισμό για τη γραμμή 4 του Μετρό, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο όλων των εποχών για τη χώρα. Σε αυτόν, ξεμπλόκαρε τη διαδικασία που είχε πέσει σε μία αέναη δικαστική διαμάχη ανάμεσα στους υποψήφιους αναδόχους και πλέον είναι θέμα μηνών η υπογραφή και η εκκίνηση του έργου που θα μεταμορφώσει τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Περισσότερα: https://ypodomes.com/ametakinitos-o-kostas-karamanlis-sto-ypoyrgeio-ypodomon-kai-metaforon/
    1 point
  7. Version 1.0.0

    342 downloads

    Σε αυτό το αρχείο θα βρείτε ότι χρειάζεστε για την αδειοδότηση απο την ΔΕΔΔΗΕ για σύνδεση ηλεκτροπαραγωγού ζεύγους εφεδρικής ισχύος
    1 point
  8. Γνωρίζω από δίκτυα επειδή έχω σχεδιάσει και κατασκευάσει RTK GPS (για εξειδικευμένες εφαρμογές). Αυτή την στιγμή αναπτύσσω σχετική εφαρμογή (θα συνεργάζεται με όλα τα δίκτυα). Μην παρεξηγηθώ, δεν γνωρίζω τα πάντα. Γνωρίζω όμως πως λειτουργούν, τι ακρίβεια έχουν τα σύγχρονα μηχανήματα, τι είναι base-rover, cors,datum, κλπ. Τοπογραφικά δεν έχω κάνει ούτε σκοπεύω να κάνω. Έχω κατεβάσει και έχω διαβάσει τα βιβλία γεωδαισίας από πολλά πανεπιστήμια, μόνο εξετάσεις δεν έχω δώσει. Το βασικότερο που δεν καταλαβαίνω είναι πως είναι δυνατόν σε μια χώρα που οι μετακινήσεις των τεκτονικών πλακών δίνουν στην επιφάνεια μέση μετατόπιση 2~6εκ/έτος να εργάζονται όλοι με σύστημα αναφοράς του 1987 το οποίο αναφέρει ρητά ότι δεν λαμβάνεται υπόψιν η μετατόπιση αυτή (33 έτη x εκ/έτος = 2μ). Απλά θεωρούνται τα τριγωνομετρικά "σταθερά" και γίνεται διόρθωση με αυτά. Καλή η "αναγωγή" σε παλαιότερο έτος αλλά με την σύγχρονη τεχνολογία θα μπορούσε να λύνεται το δίκτυο κάθε έτος, για να μην πω κάθε μήνα, και επίσης θα μπορούσε αυτόματα να γίνεται η αναγωγή σε άλλο έτος ώστε να μπορούν να συγκριθούν τοπογραφικά που έγιναν σε διαφορετική χρονιά. ΥΓ Δεν έχω κάποιο πρόβλημα με το hepos ή με άλλο δίκτυο. Απλά θεωρώ ότι στην ελεύθερη αγορά υπάρχουν επιλογές, αν έχετε παράπονα από κάποιο δίκτυο απλά σκεφτείτε τις εναλλακτικές.
    1 point
  9. δεν υπάρχει κάλυψη στο 100% απο πτώση κεραυνού, ότι κ αν βάλουμε , όποια τεχνολογία κ αν χρησιμοποιήσουμε , ο κεραυνός , θα κάνει αυτό που θέλει , μιλάω εκ πείρας
    1 point
  10. εχεις στην αδεια "ενα" χώρο και στη Σύσταση Οριζόντιας Ιδιοκτησίας ο εν λόγω χωρος-οριζόντια ιδιοκτησία, φαίνεται ως ένα κατάστημα στο σύνολό του. Σημερα εναι χωρισμενο στα "δυο" επομενως εχεις εναν αυθαιρετο διαχωρισμο και αλλαγη χρησης κατα το μισο... Αυτα τακτοποιεις και προχωρας σε τροποποιηση της συστασης για να κανεις το "ενα" σε "δυο" και να παρεις δυο ΚΑΕΚ. Εχεις ενα προβλημα με το μεγαλωμα των κοινοχρηστων σε βαρος του. - Αν τα τμ. εχουμ συμπεριληφθει στη συσταση, ειναι ευκολο. - Αν δεν εχουν συμπεριληφθει πρεπει να πας με την μονομερη τροποποιηση...[καλα τωρα....]😁 δες εδω απο τον ιμχοτεπ την παρ. 8 του αρθρου 98...δεν αλλαξε https://www.michanikos.gr/forums/topic/50391-αρθρο-098-ν-449517-αυθαίρετες-κατασκευές-σε-κοινόκτητο-ή-κοινόχρηστο-χώρο/page/124/?tab=comments#comment-1093884 και κανε ενα σχεδιακι απλο, να δουμε τα τί και τα πώς...
    1 point
  11. Σίγουρα έχεις παράβαση διαφορετικής διαμερισμάτωσης αφου έχουν τροποποιηθεί όρια ιδιοκτησιών. Επίσης καλό είναι να συνεννοηθείς με συμβολαιογράφο για τροποποίηση σύστασης (πιστεύω ότι πληρούνται τα κριτήρια μονομερούς τροποπ) για να συγχρονιστεί ιδιοκτησιακό/πολεοδομικό καθεστώς.
    1 point
  12. Σαφέστατα όχι: <<Το ΠΕΑ εκδίδεται για κτίριο ή κτιριακή μονάδα και όχι σύμφωνα με την άδεια δόμησης (οικοδομική άδεια), το ιδιοκτησιακό καθεστώς κλπ. Συνεπώς: - Σε συγκροτήματα κτιρίων (π.χ. διακριτές πτέρυγες) εκδίδεται κατ' ελάχιστον ένα ΠΕΑ ανά κτίριο .... >> 4η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ADA_20160216_172335.pdf
    1 point
  13. 1 point
  14. @Elena Stefanaki Νομίμως υφιστάμενα είναι τα κτίρια της παραγράφου 1 του άρθρου 23 του ΝΟΚ. Ρυθμισμένα είναι όσα έχουν τακτοποιηθεί και δεν είναι νομίμως υφιστάμενα. Νέοι χώροι στην κατεδάφιση δεν υπάρχουν. Στο ηλεκτρονικό σύστημα βάζουμε αρνητικούς αριθμούς.
    1 point
  15. Καμία, κάνεις ότι θέλεις, απλά υποχρεούσαι να αναβαθμιστείς τουλάχιστον 3 κατηγορίες.
    1 point
  16. @APSP Εγκ-38769/6719/113/25-5-86 ή Εγκ-113/86 ΑΡΘΡΟΝ-7. Παρ.1Βη: Οι στεγασμένοι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων θεωρούνται χώροι βοηθητικής χρήσης. Οι χώροι αυτοί μπορούν να γίνουν και πάνω απ' το έδαφος και όπως ορίζουν οι σχετικές διατάξεις για τους χώρους στάθμευσης, ακόμη και σε περιοχές όπου δεν είναι υποχρεωτική η κατασκευή τους. Προσμετρώνται στην κάλυψη και στον σ.ο., πρέπει δε να προβλέπεται προσπέλαση του αυτοκινήτου σ' αυτούς και να υπάρχει συμβολαιογραφική δέσμευση. @dimitris GM Γνωρίζεις αν εξακολουθεί να ισχύει η εγκύκλιος 113/86 ή βάσει ποιας άλλης νομοθετικής διάταξης δεν προσμετρώνται στη δόμηση οι –συμβολαιογραφικώς δεσμευμένες- κλειστές θέσεις στάθμευσης;
    1 point
  17. Αν εννοείς ότι στους ορόφους έχει υπνοδωμάτια ξενοδοχείου (κατηγορία Α) και στο ισόγειο τους χώρους συνάθροισης (κατηγορία C3) τότε ναι : 2kN/m2 και 5kN/m2 αντιστοίχως έκαστο το επιβεβλημένο κινητό φορτίο.
    1 point
  18. ΝΟΚ, αρθρο 11 5. Στο συντελεστή δόμησης προσμετρώνται: α. Οι επιφάνειες των στεγασμένων και κλειστών από όλες τις πλευρές χώρων του κτιρίου. Μια κλειστη ΘΣΑ φορολογειται σαν καταστημα, εκτος εαν δεν εχει υπολογισθει στον σδ [αυτο μετα απο βεβαιωση μηχανικου]...τα λεμε πιο πανω.... Οι υποχρεωτικες ΘΣΑ στο υπογειο μπορουν να εχουν χιλιοστα, και να αποτελουν ΟΙ μεταβιβαζόμενες "ελευθερα". Δεν μετρανε στον σδ. Για τις υπολοιπες "υποχρεωτικες" ΘΣΑ του ν 1221, που ειναι στην πυλωτη ή στον ακαλυπτο, χωρις περιτοιχίσματα, αναγραφεται ρητα οτι "θα χρησιμευσουν προς εξυπηρετηση της οικοδομης ή διηρημενων ιδιοκτησιων αυτης", κατα χρηση, σαν παρακολουθημα χωρις χιλιοστα.
    1 point
  19. Λες ότι θα είσαι μισθωτής, δηλαδή δεν το έχεις ενοικιάσει ακόμα. Μπορείς να προχωρήσεις, δεν υπάρχει ασυμβίβαστο.
    1 point
  20. ναι, και δες την συγκριτικη παρουσιαση των διαταξεων του αρθρου 98 παρ. 5 επ. απο τον ιμχοτεπ https://www.michanikos.gr/forums/topic/50391-αρθρο-098-ν-449517-αυθαίρετες-κατασκευές-σε-κοινόκτητο-ή-κοινόχρηστο-χώρο/page/124/?tab=comments#comment-1093884
    1 point
  21. λεμε α] σε αυτο που εχει αποκλειστικη χρηση δεν θελει τπτ αλλο β] σε αυτο που αφορα επεκταση σε κοινοχρηστο, θα πας με τον νόμο που ισχυε κατα την ενταξη. [ολα μαζι τα τμ. θα τα βαλεις, γραφοντας 12 τμ. σε τμημα αποκλειστικης χρησης και 4 κατ' επεκταση και εκ κατασκευης και λογω ιδιοχρησεως, και μη απαιτουμενης συναινεσης, διοτι η δηλωση εγινε πριν την τροποποιηση του 98. [αλλως, ετσι που καθε τοσο που αλλαζουν τις προυποθεσεις, θα επρεπε να ειναι ακυρες ολες οι υπαγωγες που εγιναν κατα τον χρονο ισχυος καθε διαταξης και ολες οι εξ αυτων μεταβιβασεις.....]
    1 point
  22. Δεν ειναι προ του 1955, οσο αφορα την αδεια προσθηκης υπαρχει το στελεχος μονο και θα παρω βεβαιωση μη υπαρξης σχεδιων, το περιγραμμα της αδειας συμφωνει με το ισογειο.Μιλαμε για αδεια του 1967 μη περιμενεις πολλες πληροφοριες, το ισογειο αναφερεται απλα σαν υπαρχον. Πρόσθεσε τονισμό στο κείμενο της δημοσίευσής σου. Επίλεξε "επεξεργασία" και διόρθωσέ το. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos 33
    1 point
  23. Έχω εκδώσει ΕΕΜΚ για διαχωρισμό και τώρα θέλω να κάνω ΠΕΑ στα 2 διαμερίσματα, μπορώ άραγε; https://www.b2green.gr/el/post/61444/exoikonomo-ii-asymvivasto-energeiakon-epitheoriseon Έπειτα από σχετικές διευκρινίσεις της Ειδ. Γραμματείας Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών γίνονται γνωστά τα κάτωθι: Η συμμετοχή: 1. σε τακτοποίηση μέρους κτηρίου/κτηριακής μονάδας, 2. σε έκδοση βεβαίωσης νομιμότητας κτηρίου/κτηριακής μονάδας και 3. σε έκδοση Μικρής Κλίμακας Εργασιών σε κτήριο/κτηριακής μονάδας
    1 point
  24. Kαταρχήν όσον αφορά τον υπολογισμό του συντελεστή κάλυψης, θα λάβεις υπόψιν μία φορα το εμβαδόν του κατ' επέκταση τμήματος. Τωρά στο που θα χρέωσεις κάλυψη οι απόψεις διίστανται στο φόρουμ. Διότι απο τη μία με τη λογική ότι η κάλυψη υπολογίζεται μια φορά στο ισόγειο οδηγεί στον υπολογισμό υπέρβασης μια φορά στο ισόγειο. Ομώς εφόσον είχες σύσταση δε θα έπρεπε να χρεωθεί και στους υπολοιπους ορόφους (?). Στο πηγάδι ούρησε ο ιδιοκτήτης του ισογείου για να πληρώσει περισσότερο? Προς σε αυτή την κατεύθυνση είχε δοθεί γραμμή απο το helpdesk του 4178 ώστε να χρεώνεται η κάλυψη στα εκτός περιγράμματος σε όλους τους ορόφους. Προσωπικά το τηρώ εως τώρα και χρεώνω σε όλους του ορόφους.
    1 point
  25. Το ερώτημα ήταν αν πρέπει να χρεωθεί επιπλέον λοιπή παράβαση η αλλαγή όψεων όταν υπάρχει και διαφορετική διαμερισμάτωση. Η απάντηση είναι ότι πρέπει να χρεωθεί. Δες και το εγχειρίδιο χρήσης του ΤΕΕ. Αυτό που αναφέρεις δεν ισχύει, διότι μπορούμε να αθροίζουμε τις υπόλοιπες παραβάσεις αναλυτικού, στον ίδιο προυπολογισμό και μέχρι ποσού 15.000 Ευρώ να προκύπτει μια λοιπή παράβαση. Όμως όταν υπάρχει διαφορετική διαμερισμάτωση, αυτή θα χρεωθεί ως μια επιπλέον λοιπή παράβαση.
    1 point
  26. Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Αθηνών κατέχει την υψηλότερη κατάταξη στην ειδικότητα της μηχανολογίας που το κατατάσσει στα κορυφαία 50 πανεπιστήμια παγκοσμίως στην ειδικότητα των Πολιτικών Μηχανικών στην τελευταία κατάταξη του Διεθνούς Πίνακα Κατάταξης Πανεπιστημίων της QS ανά Ειδικότητα (QS World University Rankings by Subject). Η έβδομη έκδοση του Διεθνούς Πίνακα Κατάταξης Πανεπιστημίων της QS ανά Ειδικότητα, που δημοσιεύεται σήμερα, απαριθμεί τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου σε 46 διαφορετικές ειδικότητες. Το Χάρβαρντ είναι το νούμερο ένα πανεπιστήμιο σε 15 ειδικότητες και αφήνει πίσω του το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ) το οποίο ξεχωρίζει σε 12 ειδικότητες. Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Αθηνών, το οποίο συγκαταλέγεται σε 9 ειδικότητες συνολικά, έχει εξαιρετικές επιδόσεις στην ειδικότητα των Πολιτικών Μηχανικών όπου και κατατάσσεται στην 42η θέση. Στους Διεθνείς Πίνακες Κατάταξης Πανεπιστημίων διακρίνονται συνολικά 6 ελληνικά πανεπιστήμια με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης να παραμένει το κορυφαίο πανεπιστήμιο στην Ελλάδα, το οποίο διακρίνεται σε 18 ειδικότητες (από 14 το 2016). Φέτος για πρώτη φορά το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης συγκαταλέγεται και σε 5 νέες ειδικότητες. Στην ειδικότητα των Επιστημών Βιολογίας κατατάσσεται στην 351-400 θέση, στην είδικότητα της Οικονομίας και Οικονομετρίας κατατάσσεται στη 251-300 θέση, στην ειδικότητα των Χημικών Μηχανικών κατατάσσεται στη 201-250, στην ειδικότητα της Νομικής κατατάσσεται στη 251-300 θέση, και στην ειδικότητα της Φαρμακευτικής και Φαρμακολογίας κατατάσσεται στη 201-250 θέση. Συνολικά, τα ελληνικά πανεπιστήμια εμφανίζονται 54 φορές για το 2017 σε σχέση με 42 φορές το 2016. Για την έρευνα αξιολογήθηκαν: • Περισσότερες από 185 εκατομμύρια βιβλιογραφικές παραπομπές (citations) • Περισσότερα από 43 εκατομμύρια επιστημονικών δημοσιεύσεων • 194.000 απαντήσεις από έρευνα Εργοδοτών • Περισσότερες από 305.000 απαντήσεις από έρευνα Ακαδημαϊκών Πηγή: imerisia.gr
    1 point
  27. Μετά από επικοινωνία με ΥΑΣ και μια τοπική ενημέρωση που μας έκαναν παραθέτω κάποια παραδείγματα σχεδίων. Πιστεύω ότι θα βοηθήσουν όσους ασχολούνται με το θέμα. ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΧΕΔΙΑ_ΑΠΟΤΥΠΩΣΗΣ_ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΡΟΧΕΙΡΑ.dwg
    1 point
  28. η θεώρηση ηλ/σης απο ΥΔΟΜ χρειάζεται απλά από 1-1-14 δεν απαιτείται ΕΚΚΟ και ούτε η διαδικασία μέσω ΔΟΥ Δηλ πηγαίνεις απευθείας στη ΔΕΗ (με το θεωρημένο στέλεχος Ο.Α και το σχέδιο ηλεκτροτεχνίτη εγκ/τη θεωρημένο από τον τοπικό σύλλογό του)
    1 point
  29. Φίλε Ανδρέα, Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω βάλει ξύλινο δάπεδο σε μεταλλικές δοκούς αλλά το συζητάω αυτή την περίοδο αφού μοιάζει καλή λύση σε μία ανακατασκευή παραδοσιακής κατοικίας που κάνω. Η μέχρι στιγμής λύση είναι: Ανοίγουμε 2 τρύπες (μία δεξιά, μία αριστερά) στο άνω πέλμα της μεταλλικής δοκού, ανά απόσταση όπου θα βάλω τις ξύλινες δοκίδες (διαφέρει ανάλογα την διατομή και την απόσταση μεταξύ των μεταλλικών δοκών). Τοποθετούμε τις ξύλινες δοκίδες και περνάμε βίδες τύπου U ανάποδα, ώστε να βιδώσουμε κάτω απο τα πέλματα των μεταλλικών δοκών. Καλό είναι (και εφόσον δεν παρεμβάλλεται άλλο υλικό πλήρωσης), οι ξύλινες δοκίδες να έχουν μία εγκοπή στη πάνω πλευρά (περίπου 0.5cm πάχος) ώστε να μην εξέχει η βίδα και εμποδίζει την επίπεδη διάστρωση των σανίδων. Γενικότερα, δεν είναι σημαντικά διαφορετική (δυσκολότερη) εργασία από την συμβατική κατασκευή ξύλινου δαπέδου, οπότε δεν θα υπολόγιζα μεγαλύτερο κόστος για την εφαρμογή. Αυτό που εγώ θα πρότεινα όμως και ίσως αυξήσει το κόστος των υλικών, είναι μία ενδιάμεση στρώση με φελλό για καλύτερη αντικραδασμική μόνωση (ίσως στα σημεία επαφής ξύλου-μετάλλου). Ελπίζω να βοήθησα, αν και αυτή η λύση είναι μία σκέψη παρά μία δοκιμασμένη εφαρμογή.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.