Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      9.159


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      19.075


  3. Aleonymous

    Aleonymous

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      63


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.346


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/04/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Αδιάβαστος, πιάστηκα! Μόλις είδα πως υπάρχει νέα παράταση (μέχρι 1/7/2021), ίσως η τρίτη ή τέταρτη στη σειρά... Παρ' όλα αυτά, είχα μια "επικοινωνία" με ΑΑΔΕ (τους έστειλα ένα μέηλ και με πήρε στο κινητό ένας κύριος μετά από 1-2 μέρες), η οποία δεν βοήθησε και πολύ στις λεπτομέρειες της Ειδικής Φόρμας Καταχώρησης, αλλά τουλάχιστον κάποια σημεία έκλεισαν, στις γενικούρες. Τα μαρκάρω παρακάτω: Συνεχίζουμε (μέχρι νεοτέρας) να έχουμε κανονική υποχρέωση περιοδικών ΦΠΑ, π.χ. ανά τρίμηνο. Σωστό? -- ΝΑΙ. Η ελπίδα με το myDATA είναι πως το Ε3 και οι ΜΥΦ που θα κάνουμε το 2022 (αν ζούμε) θα "απλοποιηθούν". Σωστό? -- ΝΑΙ. Θα πρέπει να υποβάλω τα ΤΠΥ που εκδίδω ASAP, με απώτατη προθεσμία την 20η μέρα του επόμενου μήνα από την έκδοση. Σωστό? -- ΝΑΙ. Τα παρασταστικά με ημερομηνία 1/1/21-31/3/21 πρέπει κ αυτά να δηλωθούν (άμεσα), ή υπάρχει κάποια άλλη προθεσμία? -- Άλλη προθεσμία. Δείτε το ποστ στο taxheaven που λινκάρω παραπάνω (αυτή τη στιγμή, η προθεσμία για τα 1/1/21-31/6/21 είναι η 31/10/21). Υπάρχουν πρόστιμα για εκπρόθεσμες υποβολές (ή ό,τι άλλες "δικές μου ενέργειες") στο σύστημα αυτό? Έχουν ακουστεί ποσά? -- Άγνωστο, μέχρι να μπει σε φουλ λειτουργία... Χρειάζεται να "κάνω κάτι" υποχρεωτικά στο myDATA και για έξοδά μου (π.χ. αγορά υπολογιστή στο ΑΦΜ μου), ή μόνο για τα ΤΠΥ που εκδίδω εγώ? -- Τα έξοδα θα τα καταχωρεί ο άλλος (ο προμηθευτής), αλλά εμείς θα πρέπει να τα "χαρακτηρίσουμε", όταν εμφανιστούν στο myDATA μας. Άγνωστο πως/που/πότε όμως, ακόμα... Για τα υπόλοιπα ερωτήματα (7-11), που αφορούν την Ειδική Φόρμα Καταχώρησης, θα επανέλθω μόλις μάθω/καταλάβω...Έχω προς το παρόν καταχωρήσει προσωρινά ένα ΤΠΥ στο myDATA, οπότε είδα που "χτυπάει" ο αυτοματοποιημένος έλεγχος που κάνει το σύστημα.
    3 points
  2. - εσυ το "βλεπεις" παληο... - εχεις και φωτοερμηνεια... - ο πελατης το δηλωνει σε "ανυποπτο χρονο" σαν προ 55, στα φορολογικα στοιχεια του. Μην το κουραζεις άλλο.. προχωρας.
    2 points
  3. Η απάντηση είναι όχι. Το ΔΕ αφορά ρυμοτομικά σχέδια προ του 1983 και δεν θα γίνει για αυτά Πράξη Εφαρμογής, πιθανώς να προκύψει ότι απαιτείται Παράξη Αναλογισμού. Αν το Ρυμοτομικό είναι μετά το 1983 τότε είτε αναμένεται η Π.Ε. είτε, αν επιτρέπεται στην περιοχή, μπορεί να γίνει μεμονωμένη πράξη για την οικοδομησιμότητα. Σε κάθε περίπτωση οι κοινόχρηστοι χώροι (ρυμοτομούμενα κ.λ.π.) ορίζονται μόνο από το Ρυμοτομικό σχέδιο όποτε και αν έχει γίνει. Τα ΔΕ ή οι ΠΕ καθορίζουν συγκεκριμένο τρόπο υλοποίησής τους.
    1 point
  4. Απομόνωσες μια φράση μόνο και σ' αυτές δεν περιλαμβάνεται ο σκοπός του ΔΕ. Αφορά στα ΡΣ που εγκρίθηκαν πριν το 1983 και όχι στα μεταγενέστερα, δεδομένου ότι με τον 1337 προστέθηκαν νέες ιδέες στη φιλοσοφία του πολεοδομικού σχεδιασμού, όπως πχ η εισφορά σε γη και σε χρήμα, που αντιμετωπίζονται με την Πράξη Εφαρμογής. Από το μήνυμά σου, βγάζω το συμπέρασμα ότι είσαι σε περιοχή για την οποία συντάχθηκε ΠΕ, οπότε το ΔΕ δεν έχει σχέση.
    1 point
  5. Αν δεν έχει υπαχθεί σε κανένα νόμο προφανώς είναι εντελώς αυθαίρετο και οφείλει να υπαχθεί. Ακόμη όμως και αν έχει υπαχθεί σωστά στο Ν. 1337, κανείς δεν απαγορεύει στον ιδιοκτήτη να υπαχθεί στο Ν. 4495 κερδίζοντας έτσι την οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση, λόγω κατηγορίας 1 ή 2.
    1 point
  6. δεν έχει να κάνει με την κατηγορία, αλλά με τις εξαιρέσεις του άρθρου 82 σε συνδυασμό με τις υποπεριπτώσεις του άρθρου 81, όπου επιτρέπεται η μεταβίβαση ακινήτου με συγκεκριμένες περιπτώσεις αυθαιρεσιών χωρίς αυτές να έχουν τακτοποιηθεί. Όμως, λάβε υπόψη σου ότι κανείς (θέλω να πιστεύω) μηχανικός αγοραστή δεν θα συμβούλευε τον πελάτη του να αγοράσει ακίνητο με μη ρυθμισμένες -έστω και μικρές-αυθαιρεσίες.
    1 point
  7. μια απλη ΥΔ με θεωρημενο το γνησιο. οπως ο.....τακτοποιησει με το αρθρο 98 του ν. 4495 την επεκταση εκει... κι εκει... και .....τοσα τμ. [αναλυτικα να μην λεει μετα...οτι άλλα του ειπες και άλλα εκανες]
    1 point
  8. Όχι. Αυτή η διάταξη "¨θυμίζει" οριοθετημένο οικισμό κάτω των 2000 κατοίκων. Από κει και πέρα, αν το οικόπεδο δημιουργήθηκε μετά το 1982 απαιτείται να ισχύει και η προυπόθεση του άρθρου 7 ΦΕΚ 588 Δ 82 2. Κατά τη δημιουργία νέων γηπέδων σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος διατάγματος πρέπει να εξασφαλίζεται σε όλα τα γήπεδα κυκλοφοριακή εξυπηρέτησή τους από κοινόχρηστο χώρο.
    1 point
  9. Πιθανόν να σε βοηθήσουν αυτά που παραθέτω... Εγκύκλιος για Κολυμβυτικές Δεξαμενές - [6-6-06].pdf Εγκύκλιος για πισίνες - [26-5-2009].pdf Ν. 3766_2009 - Προδιαγραφές πισίνας.pdf
    1 point
  10. Νομίζω ότι για όλο το 2021 θα σου έρχονται ειδοποιητήρια. Είτε τα πληρώνεις και περιμένεις εκκαθάριση του χρόνου ώστε να τα πάρεις πίσω. Είτε δεν τα πληρώνεις και περιμένεις εκκαθάριση του χρόνου για να σβηστούν.
    1 point
  11. εγώ θα το έβαζα με μειωτικό και τις όποιες εργασίες για αλλαγή χρήσης με αναλυτικό, αφού παραμένει πατάρι εντός του νόμιμου περιγράμματος.
    1 point
  12. Οι οσμές δημιουργούνται από τη σήψη οργανικών ενώσεων που αναπόφευκτα υπάρχουν παντού, ακόμα και στον αέρα. Ο μηχανισμός της απόσμησης με τον άνθρακα και άλλες αντίστοιχες ουσίες βρίσκεται στο πορώδες των ουσιών αυτών που είναι ικανό να εγκλωβίζει τις ενώσεις των οσμών. Έχει το κατάλληλο μέγεθος ώστε να χωράνε και να εγκλωβίζονται μέσα. Νομίζω και καπνός τσιγάρου κάνει τη δουλειά.
    1 point
  13. @Γιαννης235 Το μόνο που έχω να σου πω επί του θέματος είναι ότι ανοχή στις μετρήσεις, βεβαίως και υπάρχει.
    1 point
  14. Το 5% της κατηγορίας 3 αναφέρεται σε διαστάσεις και επιφάνεια κτιρίου ή αυτοτελούς ιδιοκτησίας, όχι τμήματος. Μετράμε τις διαστάσεις χωρίς τα επιχρίσματα. Ίσως οι πλευρές του αυθαίρετου χώρου να είναι ελαφρώς μικρότερες.
    1 point
  15. Όχι. Πρέπει να υπάρχει νομιμοποιητικό έγγραφο και για το παλιό ισόγειο.
    1 point
  16. 1.455 downloads

    Υπολογισμός ΖΝΧ με την μέθοδο των καμπύλων
    1 point
  17. Το διάγραμμα εφαρμογής (ΔΕ), όπως λένε και οι λέξεις, αφορά στην εφαρμογή του ρυμοτομικού σχεδίου στο έδαφος, στην περιοχή του ΟΤ, όπου βρίσκεται το οικόπεδο που ζητάς ΟΑ. Όπως είναι γνωστό, τα ρυμοτομικά σχέδια, πριν από το 1983, εφαρμόζονται στο έδαφος σταδιακά, όποτε ζητιέται ΟΑ, σε ΟΤ που δεν εχουν καθοριστεί οι ΡΓ και ΟΓ. Η διαδικασία σύνταξης ΔΕ περιγράφεται στην εγκύκλιο Γ24/79 του τότε ΥΔΕ και οι ΑΤΜ που ασχολούνται με πολεοδομικά θέματα γνωρίζουν αυτή τη διαδικασία. Το τδ αποτελεί το απαραίτητο στοιχείο, για την έκδοση της ΟΑ, και οι προδιαγραφές σύνταξής του είναι, επίσης,γνωστές.
    1 point
  18. Είναι προφανές ότι, υπάρχει μία παρανόηση των συγκεκριμένων όρων που αναφέρεις. Για την εφαρμογή ενός ρυμοτομικού σχεδίου, που εγκρίθηκε με τις διατάξεις του νδ 1923, χρειάζεται η αποτύπωση της σημερινής κατάστασης του εδάφους στην υπόψη περιοχή και, με τη βοήθεια αυτής της αποτύπωσης, η εφαρμογή του ρυμοτομικού στο έδαφος. Αν η εφαρμογή του ρυμ. σχεδίου περιορίζεται στην έκταση ενός ΟΤ, τότε το τοπογραφικό διάγραμμα ονομάζεται διάγραμμα εφαρμογής, και εγκρίνεται από την οικεία πολεοδομική υπηρεσία, αν, όμως, η εφαρμογή του σχεδίου αφορά σε μεγαλύτερη έκταση, δηλαδή καλύπτει όλο το ρυμ. σχέδιο, τότε πρόκειται για συνολική εφαρμογή του σχεδίου και η μελέτη εγκρίνεται με απόφαση του Νομάρχη.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.