Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      3.821


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.312


  4. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.350


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 27/07/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Το έλυσαν Α. Π. οικ. ΥΠΕΝΔΑΟΚΑ713092964 (27-7-21).pdf
    2 points
  2. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.385 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. το επισυναπτόμενο είναι σωστό, φαίνεται και από το μοντέλο HM161M U33 το link ηταν όντως λάθος έβαλα το σωστό http://partner.lge.com/eu/portal/download/download/fileDownload.lge?fileKey=20191014135057171.zip&fileName=AWHP_Monobloc(R32,50Hz)_MFL66101113_5BPM5-01G(Sep.2019)(1).zip&pdbSeq=0000020928&hitCtl=PDB
    1 point
  4. Καλησπέρα, Το σπίτι είναι 110 μ2 ρετιρέ στη Ν. Ιωνία. Από μόνωση έχει μόνο περιμετρικά. Εμπρός και πίσω που υπάρχουν μπαλκόνια εξωτερικά και στα πλαινά εσωτερικά. Η ταράτσα είναι τελείως αμόνωτη και προσπαθώ να συνενοηθώ με την πολυκατοικία για μονωθεί. Από εκεί και πέρα όπως είπα συνεχόμενη θέρμανση με αντιστάθμιση.
    1 point
  5. @Engineer88 Παρ' όλο που η σωστή τιμή είναι "1", δεν χρειάζεται να υποβληθεί τροποποιητική.
    1 point
  6. η τροποποιηση του Δ 270 για την αποσταση μρεταξυ κτιριων, εχει συγκεκριμενες διαταξεις Αυτες ακολουθεις... «α) Επιτρέπεται η διάσπαση του ενιαίου κτιρίου μετά τη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής και με τις εξής προϋποθέσεις: αα) Τα επί μέρους, μετά τη διάσπαση, κτίρια σε κάθε περίπτωση αποτελούν ένα ενιαίο αρχιτεκτονικό σύνολο, ββ) Στην περίπτωση που προβλέπεται ενιαίο κτίριο το οποίο αποτελεί σύνθεση περισσοτέρων όγκων, η σύνδεση αυτών επιβάλλεται να έχει πλάτος κατ ελάχιστον 1,20 μ. και προσμετράται τουλάχιστον σε έναν από τους συντελεστές δόμησης ή κάλυψης [ή και σε περίπτωση που προβλέπονται περισσότερα ανεξάρτητα κτίρια αυτά δεν δύναται να είναι περισσότερα από τρία και δεν δύνανται να απέχουν, ανά δύο, απόσταση μεγαλύτερη του 2Δ, όπως το Δ ορίζεται στο άρθρο 3 του ν. 4067/2012].
    1 point
  7. ..Οταν ψειρίζουμε την μαιμού......
    1 point
  8. Η κουβέντα ξεκίνησε, με την απορία σας αν είναι αυθαίρετη κατασκευή ή όχι. Για να δικαιολογήσω την μόνη αποτελεσματική λύση που υπάρχει ( κλείσιμο με παραπέτο πάνινο, αλλά αφού μετά είπατε ότι πέφτουν και νερά, με κάτι αδιάβροχο), προσπάθησα να σας αποτρέψω από άλλες λύσεις ( νομικές σαν αμφιβόλου αποτελέσματος και κοστοβόρες ή παράνομες που αποκλείονται εξ ορισμού και από τους δύο μας). Καλή επιτυχία σε ότι κάνετε τελικά.
    1 point
  9. Λυπάμαι αλλά οι παρανομίες δεν μου ...πάνε!
    1 point
  10. Υπάρχουν δύο δρόμοι. Ο νόμιμος ( μηχανικοί, δικηγόροι, δικαστήρια) με απαίτηση χρημάτων, χρόνου, και καταστροφή ψυχικής υγείας, με αμφίβολα αποτελέσματα. Και μη νόμιμοι τρόποι... που δεν γράφονται σε δημόσιο φόρουμ!
    1 point
  11. Επειδή οι κατεδαφίσεις αυθαιρέτων στην Ελλάδα είναι τόσο σπάνιες ( θα προσέλκυαν ίσως και το CNN για να απαθανατίσει το γεγονός), συμβουλή μου είναι να μη το ψάχνεις άδικα. Βάλε ένα πλαϊνό παραπέτο στην τέντα σου και τέρμα τα ...θεάματα.
    1 point
  12. Βάζω ΑΥΤΟ το σχετικό άρθρο που διάβασα πρόσφατα
    1 point
  13. η αδεια ειναι για ολοκληρο το γηπεδο. Δεν μπορει να βγαλει ενας για "τμημα" αφου -και πολεοδομικα και εμπραγματως- δεν υφισταται κανενα "τμημα' Με βαση αυτό, κρινεται απο το ΣΑ η αποσταση ολων των κτιριων και οι υπολοιπες προυποθεσεις που ζηταει ο νομος. Με βαση αυτη την εγκριση θα κανετε και συσταση ΟΙ και διανομη προ πασης ανεγερσης. Αλλον τροπο δεν βλεπω να υπαρχει...
    1 point
  14. Το sap2000 είναι ένα διεθνές εμπορικό πακέτο υψηλών προδιαγραφών , αλλά απαιτεί πολύ καλή γνώση των κανονισμών πρίν κάνεις το οτιδήποτε σε αυτό . Δεν ενδείκνυται για συνηθισμένες κτιριακές μελέτες γιατί αφενός μεν δεν έχει το προσάρτημα του ελληνικού κανονισμού , αφετέρου θα πρέπει να κάνεις τους ελέγχους του ec-8 και ec-2 και την μοντελοποίηση με το χέρι πχ ικανοτικούς ελέγχους , ελαστικός άξονας ή ισοδύναμο μονόρωφο , ελάχιστοι μέγιστοι οπλισμοί , μεταθετότητες , κανονικότητες , επιλογή q , φορτίσεις , κατά συνέπεια γίνεται δύσχρηστο για επαναλαμβανόμενη επαγγελματική χρήση και για απλές και συνηθισμένες περιπτώσεις όπου άλλα εμπορικά πακέτα κινούνται με την ταχύτητας του φωτός . Όμως η γνώση που θα σου προσφέρει είναι μοναδική ώστε να κατανοήσεις πώς γίνεται μια ολοκληρωμένη στατική μελέτη σε ένα κτίριο και γιαυτό τον λόγο θα σου πρότεινα να μην αγοράσεις την εργασία σου ., αλλά να το πάρεις ζεστά και ότι απορίες έχεις να τις συζητάς με το forum με συμφοιτητές σου και με τον καθηγητή σου . ΥΓ Δεν είναι χασιμο χρόνου να μάθεις πολύ καλά πως συμπεριφέρεται σεισμικά ενα κτίριο , κάτι που δεν θα το μάθεις με άλλα προγράμματα , είναι μια δεξιότητα πολύ χρήσιμη.
    1 point
  15. Οκ, δίκο σας θέμα είναι ούτως ή άλλως. Καλή συνέχεια και πιστεύω θα βρείτε αυτό που ψάχνετε (όχι απαραίτητα στο φόρουμ αλλά δεν είναι κάτι που δεν ξανάγινε ποτέ).
    1 point
  16. Ίσως το πρόβλημα να λύνεται πολύ απλά, με ένα ...μπερντέ!
    1 point
  17. Τις αποστασεις μεταξυ κτιριων και τους ορους δομησης, τις γραφει αναλυτικα το Δ 270/85 Εισαι εκτος σχεδιου. Δεν μπορεις να συστησεις καθετη, αρα Το συνηθισμενο ειναι να εκδιδεται αδεια για ολα τα κτισματα, να εγκρινεται η διασπαση και να επακολουθει η συσταση και διανομη προ πασης ανεγερσης των κτισματων Ετσι οπως το λες, θα ειναι και οι δυο στο ενα κτισμα και οι δυο στο αλλο κτισμα που θα κτισθεί μετα 5 χρονια. δες τα με τον συμβ/φο σου [και τα ΠΜ]
    1 point
  18. Καλημέρα,είναι απαραίτητο δικαιολογητικό για την έκδοση της οικοδομικής άδειας.Συνεπώς,θα πρέπει να υποβληθεί.Η διαφοροποίηση από έναν ιδιώτη που κάνει οικοδομικές εργασίες στην ιδιοκτησία του,είναι ότι στην προκειμένη περίπτωση η σύμβαση θα υπογραφεί από νόμιμο εκπρόσωπο του νομικού προσώπου στο οποίο ανήκει το κτίριο.
    1 point
  19. Καλημέρα,σε κάθε περίπτωση είναι υποχρεωτική η διαχείριση των αποβλήτων.Εάν ως διαχωρισμό εννοείς τα δημόσια έργα και την διαχείριση αποβλήτων σε αυτά η οποία περιλαμβάνεται σε όρους εγκεκριμένης περιβαλλοντικής μελέτης,αυτό είναι κάτι διαφορετικό.Άλλο διαχωρισμό δεν γνωρίζω προσωπικά σε περίπτωση έκδοσης οικοδομικής άδειας.
    1 point
  20. Καλημέρα @venezia,νομίζω ότι η διαδικασία για τη συγκεκριμένη περίπτωση είναι του 116. 9.α).Έχει αρχαιολογικό χώρο και ιστορικό τόπο με Κατ.2 του άρθρου 96.Άρα,μετά από ΕΦΑ και ΥΠΠΟ καταλήγει στο ΚΕΣΑ.
    1 point
  21. Στην προηγούμενη σελίδα του παρόντος θέματος θα βρεις τις "Οδηγίες για το άρθρο 116",από τον kan62, που δόθηκαν πρόσφατα από το ΥΠΕΝ. Κατέβασε το έγγραφο και διάβασε το προσεκτικά. Οι φάκελοι για έγκριση από τους ανά περίπτωση Αρμόδιους φορείς δεν υποβάλλονται μέσω του e-adeies.
    1 point
  22. Είναι σωστή η επισήμανση του dimidomo Ο συνάδελφος αναφέρει και παραβάσεις αναλυτικού προϋπολογισμού ως Κατ.3,όπως τη δημιουργία Α.Η.Χ. Νομίζω ότι αυτό ήθελε να πει.😊
    1 point
  23. Ας ξεκινήσουμε από το πρώτο βήμα που θα είναι η υπαγωγή στον 4495 του ακινήτου με εφαρμογή των σχετικών του Παραρτήματος Α (μικρότερο γήπεδο λόγω, μεταγενέστερης της άδειας,κατάτμησης).Άρα,υπαγωγή με συμπληρωμένο "ΟΧΙ" στο πεδίο οικοδομικής άδειας. (Εκεί θα βρεις τον σκόπελο της ληγμένης Κατ.5). Ας υποθέσουμε ότι ξεπερνιέται νόμιμα (ψηφίζεται κλπ κλπ ή ανήκει σε περιοχή που έχει δικαίωμα υπαγωγής κατ.5 κλπ) Περνάμε τότε στην περαίωση της ρύθμισης και πάμε στο άρθρο 5 του ΝΟΚ (Χρήση κτιρίων) και στο άρθρο 107 παρ.9 του 4495 συν ειδικότερες διατάξεις που ενδεχομένως να ισχύουν στην περιοχή για να ελέγξουμε αν υπάρχει πιθανότητα να επιτρέπεται η νέα χρήση (πολύ σημαντικός ο έλεγχος υπέρβασης σ.δ. για τη νέα επιθυμητή χρήση,σύμφωνα με το άρθρο 5 για τα εκτός σχεδίου).
    1 point
  24. Καλημέρα,όλες οι παραβάσεις Κατηγορίας 3 σε ένα φύλλο καταγραφής και η αναφορά των επί μέρους αυτών παραβάσεων στην περιγραφή τους στην Τεχνική σου Έκθεση.
    1 point
  25. @CAPRICE_ Βάσει του ορισμού: "Κλειστός εξώστης («έρκερ») είναι η κλειστή από όλες τις εξωτερικές πλευρές οριζόντια προεξοχή δαπέδου τμήματος ορόφου...". Επειδή η σοφίτα δεν είναι όροφος, δεν μπορούμε να έχουμε έρκερ ως προεξοχή του δαπέδου της.
    1 point
  26. Με την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης, το κτίσμα εξαιρείται (προσωρινά) της κατεδάφισης. Η τρίτη φάση οδηγεί στην οριστική εξαίρεση. Συνεπώς, αρκεί η β' φάση για να θεωρείται νομίμως υφιστάμενο βάσει NOK.
    1 point
  27. Εφόσον τα μοτέρ είναι πανομοιότυπα και τροφοδοτούνται από την ίδια παροχή, μήπως πρέπει να γίνει καμιά περιέλιξη; Δε γνωρίζω περεταίρω (μόνο να φανταστώ μπορώ) αλλά μπορείς να ρωτήσεις εκεί που κάνουν περιελίξεις αν η διαφορά στα απορροφόμενα ρεύματα οφείλεται σε παλαίωση των ελγμάτων, αν η περιέλιξη θα λύσει το πρόβλημα και ποιο από τα δύο μοτέρ χρειάζεται περιέλιξη (γιατί είναι πολύ πιθανό το ένα να έχει κάποιο θέμα και το άλλο να λειτουργεί κομπλέ).
    1 point
  28. Χρειάζεσαι τα στοιχεία του Μ/Σ, όπως η σύνθετη αντίσταση του Μ/Σ αν παρέχεται (ή έστω η τάση βραχυκύκλωσής του) και το ονομαστικό φορτίο που θα τροφοδοτεί ο Μ/Σ. Αν το φορτίο μεταβάλλεται, θα μεταβάλλεται και η άεργος ισχύς που θα απορροφά ο Μ/Σ. Εδώ μπορείς να καταλάβεις τι γίνεται: https://www.electrical-installation.org/enwiki/Compensation_of_reactive_energy_absorbed_by_the_transformer
    1 point
  29. Χώρος που κατασκευάστηκε σύμφωνα με την άδεια, δεν είναι αυθαίρετος. Οπότε δεν μπορεί να ενταχθεί σε ρύθμιση αυθαιρέτων. Το λάθος έγινε κατά τη σύνταξη του παλαιού συμβολαίου. Να μην κάνεις αυτό που πρότεινε η συμβολαιογράφος.
    1 point
  30. Διαφορετική διαμερισμάτωση υπάρχει όταν το περίγραμμα του ορόφου είναι όπως της άδειας και το διαμέρισμα έχει κατασκευαστεί μικρότερο προς όφελος άλλου. Εάν τα τετραγωνικά που λείπουν, από το υπό εξέταση διαμέρισμα, δεν έχουν προστεθεί σε άλλο (ή στον κοινόχρηστο χώρο) τότε δεν έχει πραγματοποιηθεί ένα τμήμα του κτιρίου και δεν υπάρχει αυθαιρεσία. Τα δεδομένα είναι τα εξής: Βεβαίωσες ότι δεν κατασκευάστηκε κάτι που να αυξάνει κάλυψη ή δόμηση και ότι δεν άλλαξε χρήση ο χώρος, τα οποία τυχαία (αφού δεν έγινε σύγκριση του πραγματοποιηθέντος κτίσματος με αυτό της άδειας) είναι σωστά. Επομένως η βεβαίωση (επαναλαμβάνω: τυχαία) είναι σωστή. Η κάτοψη, βάσει της οποίας έγινε η μεταβίβαση, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Επιπλέον, είναι η ίδια με αυτή που θα ανεβάσεις στο σύστημα αυθαιρέτων όταν δηλώσεις την διαφορετική διαμερισμάτωση. Η δήλωση αυτή δεν θα είναι τροποποίηση της άλλης που έχεις ήδη κάνει για την έκδοση της βεβαίωσης, θα είναι καινούργια. Δικαίως δεν θέλουμε οι συμβολαιογράφοι να εμπλέκονται στη δουλειά μας, παρομοίως πρέπει να πράττουμε και εμείς. Αφού θέσεις υπ’ όψιν του συμβολαιογράφου τα παραπάνω δεδομένα, η απόφαση ως προς το συμβόλαιο είναι δική του.
    1 point
  31. Γαι όποιους ενδιαφέρονται έχει ατην αρχή γαι τα mydataκαι μετά γαι την φορολογια εισοδήματος. Εϊναι αρκετά προσαρμοσμένο σεμινάριο πάνω στα θέματα του μηχανικού που έγινε στις 12/5/2021 και είναι όλη η παρουσιάση περίπου 2ώρες αλλά αξίζει να το δει όποιος ενδιαφέρεται. Διαδικτυακό Σεμινάριο: «Φορολογία Μηχανικών - Δήλωση φόρου εισοδήματος – myDATA»
    1 point
  32. Μπαίνει Αυτό το ποσό θα μπει και στο Ε3_ΣΤ_444.6. ------------------------------------------------------- Οχι δεν έπρεπε να έχει μπει κάπου. Απλά αν έχεις τέτοια έκπτωση κάποια στιγμή θα πλήρωσες λιγότερο ποσό από κάποια οφειλή σου, μπορεί να ήταν ΦΠΑ μπορεί να ήταν ρυθμισμένη οφειλή, γενικότερα οφειλή. Λογικά εσύ και η λογίστριά σου πρέπει να ξέρει. Πάντα εφόσον είχες τέτοια έκπτωση. Δηλαδή εφόσον είχες εξοφλήσει ολοσχερώς μέχρι και τις 30 Απριλίου 2020 το συνολικό ποσό της οφειλής που αντιστοιχούσε στην απόδοση του ΦΠΑ που προέκυψε από τις δηλώσεις α΄ τριμήνου του 2020. Οπότε έμμεσα θα ψάξεις να το βρεις. Εκτός αν έχεις κρατήσει κάποιο screenshot είτε από τα τότε στοιχεία οφειλών εκτός ρύθμισης, είτε από τα τότε στοιχεία επιστροφών, είτε αν έχεις κρατήσει τις δύο ταυτότητες πληρωμής (αρχική) πριν την έκπτωση και την νέα ταυτότητα οφειλής (μετά την έκπτωση).
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.