Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      9.046


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      18.961


  3. Stranger_

    Stranger_

    Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      45


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.311


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/11/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. Αγαπητοί συνάδελφοι, Θα ήθελα να ξεκινήσω αυτό το θέμα για να εκφράσουν όσοι θέλουν την διαμαρτυρία τους για τακτική που ακολουθείται σε ότι αφορά την έναρξη του προγράμματος εξοικονομώ 2021. Και συγκεκριμένα : 1. Εξαγγέλλεται εδώ και τρεις μήνες το νέο πρόγραμμα και με συνεχείς αναβολές έχει φθάσει τέλος Νοέμβρη και η τελευταία εξαγγελία είναι και πάλι ασαφής : "αρχές Δεκέμβρη". Πόση πια αφερεγγυότητα; 2. Δεν έχει δημοσιευθεί ακόμη ο πλήρης και τελικός οδηγός του προγράμματος. Μετά την προδημοσίευσή του και την διαβούλευση που ακολούθησε, αναρτήθηκαν τμήματά του στην πλατφόρμα, τα οποία όμως χωρίς καμμία ενημέρωση αλλάζουν κατά το δοκούν. Με αυτή την τακτική πως μπορείς να ενημερώσεις τον πελάτη σου και να του ετοιμάσεις τον φάκελλο; 3. Επειδή στο πρόγραμμα θα υπάρχει για πρώτη φορά βαθμολογία και επειδή δεν υπάρχει προηγούμενο, βαδίζουμε όλοι στα τυφλά. Γιαυτό και μετά την δημοσίευση του οριστικού οδηγού (ΦΕΚ) χρειαζόμαστε επιπλέον χρόνο σε σχέση με τα παλαιότερα προγράμματα, για να αξιολογήσουμε και συναποφασίσουμε με τον πελάτη τι πρόταση παρεμβάσεων θα κάνουμε για να έχει σοβαρές πιθανότητες να επιλεχθεί. 4. Αν ισχύει το "αρχές Δεκέμβρη" και ο ένας μήνας περιθώριο για αιτήσεις, σκοπεύουν να μας βάλουν όλους όσους ασχολούμαστε με το πρόγραμμα (και είμαστε πολλοί), να κάνουμε Χριστούγεννα και πρωτοχρονιά στα γραφεία μας, παλεύοντας με τον χρόνο και την γκρίνια των πελατών. Κατόπιν των παραπάνω προβλημάτων και σίγουρα και όσων επιπλέον διατυπωθούν και από άλλους συναδέλφους, θεωρώ ότι πρέπει : Είτε να μετατεθεί η έναρξη του προγράμματος για την νέα χρονιά και πάντως τουλάχιστον 15 μέρες μετά την δημοσίευση του οριστικού οδηγού (ΦΕΚ), είτε αν ξεκινήσει αρχές Δεκέμβρη, να παραταθεί η διάρκεια υποβολής αιτήσεων μέχρι τέλος Ιανουρίου το νωρίτερο.
    3 points
  2. Αναρτήθηκε και το ειδοποιητήριο εισφοράς 10/2021.
    3 points
  3. Η υποχρέωση είναι εδώ και καιρό τα έσοδα- επαγγελματικά έξοδα να περνάνε μέσω επαγγελματικού λογαριασμού. Τώρα για τις συνέπειες δεν ξέρω. Δεν έχει ακουστεί κάτι ως τώρα για έλεγχο. Οπότε ξεκίνα και δίνε στους πελάτες σου τον επαγγελματικό λογαριασμό που έχεις δηλώσει στο ταξινετ.
    2 points
  4. δες το 33 του 4759 και το 40 παρ. 3,4 και 6 και τα ΠΜ
    2 points
  5. Άφησέ το έτσι, συνάδελφε. Δεν πρόκειται να υπάρξει κανένα πρόβλημα. Το ίδιο ισχύει και για τον συνάδελφο @castor_troy, αν επέλεξε τον ίδιο τρόπο εξόφλησης. Είναι —πράγματι— άνευ ουσίας το ζήτημα για εμάς (απλογραφικά βιβλία). Αυτό που χρειάζεται είναι να αποδεικνύεται ο τρόπος πληρωμής του παραστατικού.
    2 points
  6. Η ρύθμιση ολοκληρώνεται με την περαίωση της υπαγωγής και την εξόφληση του προστίμου. Όμως, η καταχώριση της ταυτότητας του κτιρίου αποτελεί όρο για την επέλευση των συνεπειών της υπαγωγής. Κατά πόσο εφαρμόζεται το τελευταίο, δεν γνωρίζω.
    2 points
  7. Δεν ισχύει αυτό με την βεβαίωση ΟΤΑ και την ημερομηνία. Έχω ανεβάσει πολλές μεταχρονολογημένες. Θα ήταν και παράλογο άλλωστε, μη τρελαθούμε.
    2 points
  8. Αφού βεβαίως ολοκληρώσεις πρώτα την υπαγωγή στον 4495, στη συνέχεια θα εκδώσεις 2 βεβαιώσεις (μια για κάθε νέο διαμέρισμα), θα γίνει τροποποίηση - διόρθωση της ΣΟΙ και θα αποδοθούν χιλιοστά (από τα υπάρχοντα) και στα δύο διαμερίσματα.
    2 points
  9. Θα διαλέξεις την επιλογή "τεχνική έκθεση στ. ελέγχου" και θα δεις ότι μετά λόγω κατ.1 + 3 δεν στην ζητάει στα δικαιολογητικά προς ανέβασμα.
    2 points
  10. Εισάγω στο παρόν θέμα ένα νέο προβληματισμό. Στο άρθρο 2 παρ 33 της υπ Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105 ΦΕΚ 334/Β/21.1.2021 ο ορισμός για το αδόμητο είναι ο εξής: Αδόμητο χαρακτηρίζεται οικόπεδο ή γήπεδο, εφόσον δεν υφίσταται σε αυτό κατασκευή που προϋποθέτει την έκδοση πράξης εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών Θεωρώ ότι ο παραπάνω ορισμός είναι προβληματικός. Θέτω δυο συνήθεις περιπτώσεις γηπέδων, τα οποία περιτοιχίζονται με ξερολιθιά (υποθέστε κατασκευή προ 1955) και απλή συρματοπερίφραξη. Αν δεν ήταν η ταυτότητα, θα μπορούσαμε, στην περίπτωση της ξερολιθιάς να χορηγήσουμε βεβαίωση χωρίς τακτοποίηση, δυνάμει των εξαιρέσεων άρθρου 82 Ν. 4495 και στη δεύτερη περίπτωση δυνάμει της παρ. θ του ίδιου άρθρου σε συνδυασμό με την εξαίρεση του άρθρου 81 (περίπτωση που μπορεί να εκδοθεί ΕΕΔΜΚ). Επομένως, ο ανωτέρω ορισμός δεν ανταποκρίνεται σωστά στο ήδη υφιστάμενο πλαίσιο και κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να αντικατασταθεί, διότι το "αδόμητο" μπορεί να περιλαμβάνει κατασκευές που μπορεί να απαιτούν ΕΕΔΜΚ (ακόμη και κατηγορίας αυθαιρέτων 3), αλλά μπορούν να εξαιρεθούν της τακτοποίησης και το γήπεδο να μεταβιβαστεί ως έχει.
    1 point
  11. Δεν είναι υποχρεωτικό. Μπορείς να συνεχίσεις χειρόγραφα και μετά το τέλος του 2021.
    1 point
  12. Όχι, δεν είναι φορολογική παράβαση. Επί πιστώσει σημαίνει με δικαίωμα πληρωμής του αντιτίμου στο μέλλον. Οι υπόλοιποι τρόποι εξόφλησης είναι τοις μετρητοίς, που σημαίνει με άμεση καταβολή του αντιτίμου (και όχι εξόφληση αναγκαστικά με ρευστό χρήμα).
    1 point
  13. Λάθος , το ΦΕΜ αποδίδεται όταν η μελέτη θεωρείται από δημόσια αρχή. Δημόσια αρχή δεν είναι μόνο το τμήμα έκδοσης αδειών.
    1 point
  14. Μία δήλωση υπαγωγής με τα τέσσερα ονόματα και τέσσερις αναθέσεις.
    1 point
  15. Όταν καταθέτεις μια άδεια στην Πολεοδομία στην αμοιβή που έχεις συμφωνητικό με τον ιδιοκτήτη θα πρέπει να αποδόσεις σε ΦΕΜ 4% για τοπογραφικό και 10% για τις υπόλοιπες μελέτες, ανεξάρτητα από το ποσό των αμοιβών. ο ΦΕΜ αφαιρείται μετά από τον φόρο σου κατά τη φορολογική σου δήλωση για εισοδήματα προηγούμενου έτους. Γενικώς ΦΕΜ αποδίδεις κάθε φορά που υποβάλεις μελέτη σε μια δημόσια υπηρεσία. Υπάρχει η άποψη ότι από τη στιγμή που τα ΠΕΑ εποπτεύονται από το Υπουργείο ότι απαιτείται ΦΕΜ. Όμως δεν έχουμε ακριβώς την ίδια περίπτωση με έκδοση οικοδομικής άδειας με έλεγχο μέσω ΥΔΟΜ, οπότε είναι λίγο ...ρευστό το θέμα εδώ. Πάντως και να αποδόσεις ΦΕΜ χωρίς να απαιτείται δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Στην ουσία έχεις δανείσει το κράτος μερικά Ευρώ, τα οποία όπως προανέφερα αφαιρούνται από τον φόρο σου αργότερα. Ο παρακρατούμενος φόρος 20% για καθαρή αμοιβή 300 Ευρώ και άνω είναι κάτι διαφορετικό από το παραπάνω και αφορά εργασία μηχανικού σε εταιρίες, τράπεζες επιτηδευματίες κλπ. Δεν σχετίζεται με τον ΦΕΜ.
    1 point
  16. σήμερα έχεις 2 διαμερίσματα θα δώσεις 2 βεβαιώσεις
    1 point
  17. Arch90, μαλλον στο 594/78 αναφέρεσαι. Το 1,5μ μεγιστο αφορα διαμορφωση ακαλυπτου – οπου στο ΣΑ μπορεις να αιτηθεις με αιτιολογηση παρεκλιση. Στην περιφραξη/περιτοιχιση το φεκ «προτρεπει» σε περιτοιχισεις ψηλες, υπαρχουν διαταγματα με 2.20περιτοιχιση και 2.40 στα υπερθυρα των αυλοθυρων. Η γενικη διαταξη παντως είναι : «7. Αι περιφράξεις των οικοπέδων (τοίχοι, κάγγελλα, αυλόθυραι κ.λπ.) κατασκευάζονται ως προς το υλικό την μορφήν και το ύψος κατά τα παραδοσιακά πρότυπα.Η κατασκευή κτιστού περιφράγματος, ελαχίστου ύψους 1,80μ., δια την κάλυψιν χώρων εργασίας, αποθηκών, συνεργείων αυτοκινήτων, βιοτεχνιών κ.λ.π.) από τους κοινοχρήστους χώρους του οικισμού δύναται να επιβάλλεται όταν καθ? οιονδήποτε τρόπον εξωτερικεύονται αι ως άνω χρήσεις κατά την κρίσιν της Επιτροπής Ενασκήσεως Αρχιτεκτονικού Ελέγχου.» Προσεξε και τα ομορα δομημενα πως είναι , μια και λαμβανονται υποψη στην γνωματευση και δη στην περιπτωση που αιτηθεις παρεκλιση από το ΣΑ. Καλη συνεχεια
    1 point
  18. περίπτωση δ΄-Αμοιβές Συμβουλών Διοίκησης
    1 point
  19. Ανεξαρτητα των ακριβεστατων τοποθετησεων των συναδελφων να εχεις υποψιν σου τα εξης δεδομενα: 1) Ο χαλυβας ειναι εισαγομενο προιον με οτι αυτο συνεπαγεται στο κοστος. 2) Τα συνεργεια που μπορουν να εκτελεσουν μια μεταλλικη κατασκευη χωρις αποκλισεις απο τις προδιαγραφες ειναι λιγα. Ιδιως στην επαρχια μετριουνται στα δαχτυλα του ενος χεριου.Μην ξεχνας οτι δεν φτιαχνεις καγκελα. 3) Απο τη φυση της η μεταλλικη κατασκευη δεν επιδεχεται καμμια σχεδον ανακριβεια κατα την υλοποιηση της . 4) Επειδη τα μεταλλικα στοιχεια (κολωνες ,δοκαρια κ.λ.π ) ειναι προκατασκευασμενα υπαρχουν πολλα ρεταλια για πεταμα (πληρωνονται ομως) 5) Μεγιστη προσοχη και σοβαρη δαπανη για την βαφη της αν βρισκεται σε παραθαλασσιο περιβαλλον (οπως αυτο προσδιοροζεται στις προδιαγραφες).
    1 point
  20. Μυαλό δε βάζετε με τίποτα… ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ!
    1 point
  21. ..... Ποια άνοιξη? και ποια "χωριάτικα"- τοπικά σχέδια ? Την άνοιξη θα μιλάμε για ......... εκλογές ! Αν ζούμε έτσι που πάμε. Λέω εγώ!
    1 point
  22. σωστα... περιμενουμε τα τοπικα χωριατικα σχεδια και περι την ανοιξη [ραγιαδες-ραγιαδες Μωρηα και Ρουμελης] θα ανακοινωσουν τις αποφασεις τους [τα ξερουν, αλλά, εχουν και τον προηγουμενο που ολο και λοξοκοιταζει προς το προηγουμενο υπουργειο Του, που δεν πρεπει να προσβαλλουν...τελος παντων....ονοματα δεν λεμε... υποληψεις δεν θιγουμε...] καλησπερα νβρ
    1 point
  23. Και βέβαια, προσφορά χωρίς στατική μελέτη δεν νοείται. Άρα, πρώτα ξεκαθαρίζεις αν η μεταλλική κατασκευή είναι μονόδρομος (λόγω στατικής ανεπάρκειας του ισογείου), κάνεις την απαιτούμενη (και για την άδεια) μελέτη, και μετά παίρνεις προσφορές. Εάν το υπάρχον έχει την απαιτούμενη επάρκεια για προσθήκη συμβατικής κατασκευής, να την προτιμήσεις.
    1 point
  24. σωστα εφοσον λειπει η 3η σφραγιδα, δεν μπορει σημερα να την παρει. Κι αν θυμαμαι καλα...ειχε δοθει παραταση 3-4 φορες για την καταθεση σε "καποιον" τραπεζικο λογαριασμο...που δεν τον ηξεραν ουτε οι τραπεζες... καλησπερα ιασονα
    1 point
  25. Βασικό θέμα το κόστος βεβαίως, πλην όμως αυτό τίθεται σε συνάρτηση με άλλους παράγοντες. Για παράδειγμα, εαν ο μηχανικός σου έκρινε ότι για στατικούς λόγους (ισόγειο παλιάς οικοδομής με επισφαλείς αναμονές υποστυλωμάτων) ότι πρέπει ο όροφος να έχει σκελετό μεταλλικής κατασκευής θα το δεχτείς είτε είναι φτηνότερο είτε όχι. Για το θέμα διαφοράς κόστους θα πρέπει να το αναθέσεις στον μελετητή μηχανικό σου για να σου κάνει αναλυτικό προυπολογισμό (εφόσον βεβαίως κρίνει ότι και οι δυο στατικοί φορείς μπορούν να υλοποιηθούν).
    1 point
  26. για τα απομειουενα λογω απαλλοτριωσης εχουμε δυο διαταξεις - την παρ. 5 του αρθρου 33 5. Εάν εμβαδόν γηπέδου που υπερέβαινε τα 4.000 τ.μ. απομειώθηκε λόγω απαλλοτρίωσης, διάνοιξης διεθνούς, εθνικής, επαρχιακής ή δημοτικής οδού ή αναδασμού, το γήπεδο θεωρείται άρτιο, εάν το εμβαδόν του υπερβαίνει τα 2.000 τ.μ. και έχει πρόσωπο σε διεθνή, εθνική, επαρχιακή ή δημοτική οδό τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) μ.. - και την παρ. ε' του αρθρου 40 "ε) είναι άρτια και οικοδομήσιμα και απομειούνται συνεπεία απαλλοτριώσεων ή διάνοιξης διεθνών, εθνικών ή επαρχιακών οδών, εφόσον μετά από την απομείωση αυτή έχουν τα όρια αρτιότητας και τις λοιπές προϋποθέσεις των γηπέδων της περ. δ΄," [δεν παραπεμπει στις λοιπες παρ. α, β και γ] Ομως, η δ' αναφερεται μονον για οσα βρισκονται εντος ζωνης
    1 point
  27. Υποθετω οτι εχεις τιτλο για δυο ανεξαρτητες ΟΙ... 1. Εχεις μια αυθαιρετη λειτουργικη συνενωση και να τακτοποιησεις μια τρυπα -σκαλα [να μην συζητησουμε την διατρηση της πλακας η οποια ανηκει στα κοινοχρηστα...] 2. Πού εγινε αυτη η "επεκταση" και πότε; Αυτη αποτελει ξεχωριστη αυθαιρεσια της ΟΙ του ισογειου.
    1 point
  28. Για το α βάζεις μηδεν. Για το β δεν γνωρίζω με σιγουριά. Ας πει κάποιος που το ξέρει.
    1 point
  29. Από πρόσφατη εμπειρία, σε κτηματογραφούμενη περιοχή που προσφάτως έληξε και η περίοδο προανάρτησης, η συμβολαιογράφος απλώς ζήτησε να τις προσκομίσω τα αποσπάσματα (κτηματολογικού διαγράμματος και πίνακα της προανάρτησης). Δεν ζήτησε καμία άλλη αναγραφή σε τοπογραφικό. Λογικά τα ήθελε ως απόδειξη ότι η προς μεταβίβαση ιδιοκτησία δηλώθηκε. Σε φάση πριν την προανάρτηση (δηλαδή στη φάση υποβολής δηλώσεων), όταν έγινε μεταβίβαση (αιτία γονικής παροχής), τα γεωτεμάχια ξαναδηλώθηκαν. Αν κάποιος αγόρασε ένα γεωτεμάχιο σε περιοχή (πχ εκτός σχεδίου) ενώ είχε δηλώσει στην ίδια περιοχή τουλάχιστον δυο, τότε δεν θα πληρώσει για το δηλωθέν αφού σε αγροτικές περιοχές πληρώνει μόνο τα 2. Τα πέραν των δυο, δεν θα τα χρεωθεί (μιλάμε πάντοτε για περιοχή στην την ίδια Τοπική κοινότητα)
    1 point
  30. Αφού δεν έχεις υπέρβαση του επιτρεπόμενου, προχωράς ακολουθώντας την αρχική σου σκέψη.
    1 point
  31. Παράδειγμα καταχώρισης τιμολογίου Μηχανικός εκδίδει τιμολόγιο καθαρής αξίας 1250€ για υπηρεσίες που παρείχε σε τεχνική εταιρεία. Έλαβε 1300€ γιατί ο ΦΠΑ είναι 300€ και η παρακράτηση 250€. Πληρώθηκε εν μέρει με κατάθεση στον λογαριασμό του (700€) και εν μέρει με επιταγή (600€). Αφού εισέλθουμε στην ειδική φόρμα καταχώρησης, επιλέγουμε "Εισαγωγή παραστατικού". Είδος παραστατικού: Τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών Τύπος παραστατικού: Τιμολόγιο παροχής Γενικά στοιχεία παραστατικού Συμπληρώνουμε αριθμό σειράς (0, αν δεν υπάρχει), αύξοντα αριθμό και ημερομηνία έκδοσης. Τρόπος εξόφλησης: Επαγγελματικός λογαριασμός ημεδαπής Ποσό: 700 Επιλέγουμε: "Προσθήκη τρόπου εξόφλησης" Τρόπος εξόφλησης: Επιταγή Ποσό: 600 Στοιχεία εκδότη Συμπληρώνουμε τα στοιχεία μας Στοιχεία αντισυμβαλλομένου Συμπληρώνουμε τα στοιχεία του λήπτη Σύνοψη — Χαρακτηρισμοί παραστατικού Καθαρή αξία: 1250 Συντ. ΦΠΑ: 24% Ποσό ΦΠΑ: 300 (υπολογίζεται αυτόματα) Επιλέγουμε: "Προσθήκη χαρακτηρισμών γραμμής" Επιλέγουμε: "Προσθήκη χαρακτηρισμού" Κατηγορία: 1.3 Έσοδα από παροχή υπηρεσιών Είδος: Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών Χονδρικές – επιτηδευματιών (Ε3_561_001) Ποσό: 1250 Επιλέγουμε: "Επιστροφή στο παραστατικό" Φόροι παραστατικού Επιλέγουμε: "Προσθήκη νέου φόρου" Τύπος φόρου: Φόροι παρακρ. Κατηγορία φόρου: Περίπτ. δ’ – αμοιβές συμβουλών διοίκησης Υποκείμενη αξία: 1250 Ποσό: 250 (υπολογίζεται αυτόματα) Σύνολα παραστατικού (υπολογίζονται αυτόματα) Καθαρή αξία, ΦΠΑ, Παρακρ. φόροι Συνολική αξία: 1300
    1 point
  32. Ο τζάμπας απέθανε το θάψανε στο Αλγέρι και έβαλε κληρονομιά να είναι ο παράς στο χέρι... (από μια πινακίδα σε ένα παλιο περίπτερο). Επανέκδοση σημαίνει οτι ο μηχανικός μπαίνει με τους κωδικούς του και αφιερώνει χρόνο να συμπληρώσει εκ νέου στοιχεία, ενώ θα μπορούσε να πίνει για παράδειγμα καφέ με ένα φίλο του. Ακόμη σημαίνει οτι ο μηχανικός για να μπορέσει να έχει τους κωδικούς του ΤΕΕ έφαγε 4-5 έτη στο Πανεπιστήμιο - Πολυτεχνείο, έκανε έναρξη στην Εφορία, πληρώνει ενοίκιο και ΕΦΚΑ και φορολογείται ως Ε.Ε. στο τέλος του έτους και άλλα πολλά. Άρα έπειτα από αυτά ας βγάλει όποιος γαλαντόμος συνάδελφος θέλει δωρεάν την επανέκδοση.
    1 point
  33. Εμείς μπορεί να το έχουμε το αρχείο της ΤΤΥΓ, το δασαρχείο όμως δεν το έχει κ αυτό είναι το παράδοξο της κάθε παρόμοιας υπόθεσης όπως αυτή. Και ο πολίτης προσπαθεί να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας
    1 point
  34. jojo+nbr σαν ποδοσφαιριστές να κάνουν το 1 - 2! jbosdas: Οι δύο αυτοί συνάδελφοι, μπορεί να έχουν στο αρχείο τους όλη την Μακεδονία. Ο nbr δε κόβω αν έχει μετρήσει κάθε σπιθαμή του Ν. Θεσσαλονικής!
    1 point
  35. Έχεις αρχείο αποφάσεων διοίκησης και δικαστηρίων;
    1 point
  36. Συνάδελφε jbosdas 1. Δεν νομίζω ότι καμία υπηρεσία θα σου δώσει σαφή απάντηση. 2. Επίσης, δεν νομίζω ότι θα γλιτώσεις την αποτύπωση. 3. Δεν θα σου δοθεί κάτι ψηφιακά από την υπηρεσία. Θέλει αυτοπροσώπως. 4. Επειδή έτυχε να ασχοληθώ με δασικά, θέλεις οπωσδήποτε ιστορική τεκμηρίωση μέσω αεροφωτογραφιών της ΓΥΣ και φωτοερμηνεία για να έχεις ισχυρό πλεονέκτημα 5. Επιπλέον, πρέπει να έχεις όλατα νομικά και διοικητικά έγγραφα
    1 point
  37. Αναλυτικός προϋπολογισμός http://www.michanikos.gr/downloads.php?do=file&id=84
    -1 points
  38. 1) Το ερώτημα που πρέπει να θέσεις είναι άλλο. Η υπαγωγή που έχει γίνει είναι ΣΩΣΤΗ? ή μπάζει νερά? Ειδικά αφού είχες δεδομένο ότι θα περάσει από έλεγχο και όχι απλά στον γενικό δειγματοληπτικό (που ακόμα να ξεκινήσει) φροντίζουμε με ακόμα μεγαλύτερη προσοχή να μη υπάρχει καμία αμφισβητούμενη ερμηνεία διατάξεων κλπ. 2) Σε συνδυασμό και με το 1) υποθέτω φρόντισες να έχει υπολογιστεί και η σχετική προσαύξηση (νομίζω +20%) που προβλέπει ο 4495 όταν υπάρχει ο εντοπισμός της αυθαιρεσίας. Για τα υπόλοιπα γενικά, οι περισσότερες ΥΔΟΜ έχουν στο τμήμα με τα αυθαίρετα κάποιο έντυπο (ίσως να είναι και αυτό που ανέβασε το συνάδερφος). Το συμπληρώνει και το υπογράφει ο ιδιοκτήτης και το καταθέτει στην ΥΔΟΜ με πρ. παραλαβής και περιμένει να του απαντήσουν γραπτά σχετικά με την διαγραφή του προστίμου που του έχουν επιβάλει.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.