Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      26.311


  3. nick_61

    nick_61

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      998


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.961


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/01/2022 in Δημοσιεύσεις

  1. Για Νότια Ελλάδα : [email protected] - τηλ.: 213 15 13 097 Για Βόρεια Ελλάδα : [email protected] - τηλ.: 2310483234, 2310483246, 2310483236 Σου συνιστώ να πάρεις τηλέφωνο πρώτα.
    3 points
  2. τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/ 43538/1181/11-3-2020 «Καθορισμός διαδικασίας, δικαιολογητικών και εντύπου διαβίβασης για την έγκριση παρεκκλίσεων από τους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης περιοχών» (Β’ 1899). https://news.b2green.gr/14306/νέα-απόφαση-αλλαγές-διαδικασίας-έγκρ
    2 points
  3. Καλησπέρα,το σύνολο του χώρου πρέπει να ρυθμιστεί ως ΚΧ αφού η αποθήκη-διάδρομος ανάμεσα στην κατοικία και το λουτρό δεν είναι η αυτοτελής αποθήκη του άρθρου 100,αλλά χώρος της κατοικίας.
    2 points
  4. Πέρυσι στον προδημοσιευμένο οδηγό είχε αναγραφεί στην υποπαράγραφο 2 της παραγράφου 3.3 σαν περίπτωση (iv) : "(iv) Η εξωτερική θερμομόνωση επιφάνειας κατακόρυφου δομικού στοιχείου, είναι επιλέξιμη μόνον όταν, μετά το πέρας των παρεμβάσεων, τα κουφώματα της επιφάνειας είναι επάλληλα ή ανοιγόμενα και όχι χωνευτά. Στην τελευταία περίπτωση, είναι επιλέξιμη μόνον η εσωτερική θερμομόνωση" και μετά στον τελικό οδηγό αφαιρέθηκε. Στον φετινό οδηγό δεν υπάρχει τίποτε στην παρ. 3.3. και ούτε αλλού. Μάλλον αδιάβαστο το helpdesk !!!
    1 point
  5. Πουθενά. Πέρυσι είχε αναγραφεί στον προδημοσιευμένο οδηγό του "Εξοικονομώ-Αυτονομω" και στον τελικό οδηγό αποσύρθηκε.
    1 point
  6. Η εγκύκλιος φαίνεται να το αναιρεί. Στη β.δ. της πολ. νομοθεσίας, που είμαι συνδρομητής, δεν υπάρχει διαγραφή του, ή έστω διακριτή γραφή με την επισήμανση ότι δεν ισχύει, αλλά παράλληλη ανάρτηση της εγκυκλίου. Για πιο σίγουρα, πάρε επιβεβαίωση από την ΥΔΟΜ συμπλ για πολλά χρόνια, μετά την έκδοση της εγκυκλίου, οι υπηρεσίες έπαιζαν την κολοκυθιά...
    1 point
  7. Καλή χρονιά,αν όλα τα υπόλοιπα που διαπίστωσες είναι προ 75,θα κάνεις μόνο ένα φύλλο καταγραφής Κατηγορίας 1,για τα πάντα.Εάν έχεις διαπιστώσει και μεταγενέστερες αυθ.κατασκευές,μόνο τότε θα προσθέσεις και νέο φύλλο με την αντίστοιχη παλαιότητα.
    1 point
  8. Καλησπέρα,η άδεια νομιμοποίησης μπορεί να εκδοθεί ακόμη κι εάν τηρούνται οι όροι δόμησης που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικ.άδειας(και κατ'επέκταση χρόνο συντέλεσης της αυθαιρεσίας,στην περίπτωση σου). Άρα,πριν καταλήξεις στην ρύθμιση ελέγχεις και τους επιτρεπόμενους όρους της άδειας.
    1 point
  9. Καλημέρα και Καλή Χρονιά! Συμφωνώ γενικά με το παραπάνω σκεπτικό. Το άρθ. 25 ανγράφει ".... εφ' όσον δεν μπορεί να τακτοποιηθεί ...τότε μπορεί κατ' εξαίρεση να οικοδομηθεί...". H πρσκύρωση δεν είναι τακτοποίηση. Δεν μπορεί να τακτοποιηθεί όταν δεν μπορεί κάποιο από τα όμορα να "δώσει" επιφάνεια ώστε να αποκτηθεί πρόσωπο ή ελάχιστη επιφάνεια. Οπότε αν κανένα από τα γειτονικά του οικόπεδα, λόγω επιφάνειας, προσώπου, κτισμάτων ή οικοδομικής άδειας, δεν μπορεί να συμμετάσχει στην τακτοποίησή του, τότε πιστεύω μπορεί να αναγραφεί "κατ' εξαίρεση οικοδομήσιμο".
    1 point
  10. Η ανάκληση γίνεται πάντα δεκτή για αυτό το λογο
    1 point
  11. @akis73προσάρτημα κάνει μόνο ο επιθεωρητής που εξέδωσε το ΠΕΑ, κανείς άλλος. Προφανώς, ο πελάτης θέλει να συνεχίσει με τον άλλο συνάδελφο, οπότε είναι καλό να προχωρήσεις στο αίτημα ανάκλησης κ' θα γίνει αποδεκτό.
    1 point
  12. Δεν μπορείς ελαφρά καρδιά να αμφισβητείς ότι έχει εφαρμοστεί κθκ. Δεν είναι μακριά που θα σας ζητάνε τα ρέστα διότι αυτό έριξε ενεργειακά το ακίνητο
    1 point
  13. ν 4122/13 παρ. 2 Ισχυει για 10 χρονια εκτος εαν υπαρξει 12. «Ριζική ανακαίνιση κτιρίου ή κτιριακής μονάδας» (ανακαίνιση μεγάλης κλίμακας): η ανακαίνιση κατά την οποία, η συνολική δαπάνη της ανακαίνισης που αφορά το κέλυφος του κτιρίου ή της κτιριακής μονάδας ή τα τεχνικά συστήματά τους υπερβαίνει το είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) της αξίας του κτιρίου ή της κτιριακής μονάδας, εξαιρουμένης της αξίας του οικοπέδου επί του οποίου έχει κατασκευαστεί το κτίριο. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθορίζεται ο τρόπος υπολογισμού της αξίας του κτιρίου ή της κτιριακής μονάδας για τον χαρακτηρισμό μιας ανακαίνισης ως ριζικής κατά τα ανωτέρω οριζόμενα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.
    1 point
  14. Ακόμη και αν υπάρχει η "γκρίζα ζώνη" λόγω της μη απαίτησης νέου τοπογραφικού στα δικαιολογητικά πληρότητας δήλωσης υπαγωγής, αυτή είναι η ορθή ενδεδειγμένη και επαγγελματική αντιμετώπιση. Η εποχή του κουκουλώματος ζητημάτων ακινήτων κάτω από το χαλί, έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Οπότε η άποψή μου είναι να το αντιμετωπίσεις ως αυθαίρετο.
    1 point
  15. Να κάνετε Απαλοιφή δεδομένων περιήγησης και μπορείτε να μπείτε άμεσα με άλλους κωδικούς.
    1 point
  16. Εγω όταν είμαι συνδεδεμένος με κάποιους κωδικούς στο εξοικονομω, έχω ανοιχτή πάντα μία δεύτερη καρτέλα όπου είμαι συνδεδεμένος στο taxisnet με άλλους κωδικούς. Δουλεύω πάντα στην πλατφόρμα του εξοικονομω και όταν θέλω να αποσυνδεθω, πατάω αποσύνδεση, μπαίνω στην καρτέλα του taxis και επιστρέφω στο εξοικονομω. Με αυτόν τον τρόπο η πλατφόρμα του εξοικονομω μπερδεύεται και όταν θέλεις να ξαναμπείς σου ζητάει εκ νέου κωδικούς taxis, οπότε μπαίνεις με νέους. Όλα αυτά χωρίς επανεκκίνηση του browser.
    1 point
  17. Χρόνια πολλά και καλή χρονιά σε όλους. Έκρινα σωστό, σε πρώτη φάση και γνωρίζοντας για την ύπαρξη αυτής της εισήγησης, να την δώσω σε αυτή την την ενότητα του φόρουμ, για να την διαβάσουν περισσότεροι συνάδελφοι που δεν έχουν πρόσβαση στο περιοδικό του συλλόγου μας, πιστεύοντας πάντα πως το κείμενο είναι (αρκετά) χρήσιμο σε όσους ασχολούνται με αυτή την φάση (την προανάρτηση) σχεδιασμού του κτηματολογίου. Χαίρομαι πάρα πολύ που ο καλός συνάδελφος ΘΕΟΧΑΡΗΣ (τον παρακολουθώ φανατικά εδώ και πολλά χρόνια) βάζει και κάποια άλλη διάσταση στο θέμα. "...... Είναι προφανές ότι ορισμένοι παίζουν και βγάζουν χρήματα" κλπ, κλπ. Εγώ δεν προχώρησα πάντως σ' αυτό το θέμα που όμως το θεωρώ πολύ σημαντικό. Καταλαβαίνω πως ο ΘΕΟΧΑΡΗΣ γνωρίζει σίγουρα πράγματα που και εγώ γνωρίζω (ίσως και αρκετοί άλλοι συνάδελφοι). Με τις πρώτες μελέτες (στα "ορθόδοξα" χρόνια ) ξοδεύτηκαν το 80% των προβλεπόμενων, για το κτηματολόγιο, χρημάτων για μόνο 17% όγκο μελετών. ...... Συντάχτηκαν και δικογραφίες για το θέμα αυτό. Ουδείς όμως πήγε ενώπιων δικαστηρίου (???) Γιατί ? Δεν ξέρω. Η ιστορία όμως συνεχίζεται. Εκπονούνται ακόμη μελέτες που είναι η "Χαρά" των δικηγόρων. κλπ, κλπ. Να ανοίξει λοιπόν, εδώ σ' αυτήν την ενότητα που σχετίζεται με τις "Προαναρτήσεις" των κτηματολογικών υπόβαθρων και αυτό το θέμα που έχει να κάνει με την ποιότητα των σχεδίων- Κτηματολογικών Διαγραμμάτων της προσωρινής ανάρτησης, που γίνεται στα κατα τόπους Κτηματολογικά Γραφεία. Θα δώσω ενδεικτικά δύο φωτογραφίες για να δούμε μαζί την "ποιότητα" μια "δουλειάς" (αυτό λέγεται αρπαχτή). Αναρωτιέμαι πόσες άραγε "πράξεις χωρικών μεταβολών" θα χρειαστούν για να διορθωθούν αυτά τα .... εκτρώματα. Πίσω από την δεύτερη φωτογραφία κρύβεται η εξής ιστορία: Β.Δ. από το "κόκκινο" χωράφι με το ΚΑΕΚ ------5011 υπάρχει το χωράφι με τα ελαιόδεντρα (9χ5 αράδες). Ο ιδιοκτήτης του χωραφιού αυτού με τα ελαιόδεντρα στην δήλωσή Δ1 που κατέθεσε δήλωσε πως στο χωράφι του υπάρχουν δέντρα (που φαίνονται στην αεροφωτογραφία που κατέθεσε). Η προανάρτηση λοιπόν του έδωσε το άδειο χωράφι με το ΚΑΕΚ -------5011 αναγκάζοντας τον να μπει σε μία περιπέτεια ενστάσεων κλπ, κλπ. Ο πραγματικός ιδιοκτήτης του κενού ("κόκκινου") αυτού χωραφιού, με το ΚΑΕΚ -------5011 και το τμήμα βόρεια (μέχρι το δρόμο) εξαφανίστηκε εντελώς. Υγ.: Εχω την διάθεση να δώσω κι' άλλα.
    1 point
  18. υπαρχουν ακομα δεκαδες παλαια προσυμφωνα εργολαβων προς αγοραστες, που δεν εχουν εκτελεσθει. Καθε τοσο εκδίδονται οδηγιες για την συνταξη των οριστικων συμβολαιων εις εκτελεση παλαιων προσυμφωνων χωρις ενημεροτητα οικοπεδουχου [νομιζω οτι εχει ορισθει το ετος 2000 με μια τελευταια εγκυκλιο] Την ξερει η συμβ/φος την διαδικασία...
    1 point
  19. Αυτο το 1% πρεπει να ειναι στον λεγομενο "κουβα". Ανηκει στα υπεσχημενα προς τον εργολαβο. Η διαδικασια εχει διαφορα "¨θεματα'... Θα ακολουθησετε τις οδηγιες του συμβ/φου
    1 point
  20. @JOANN} Ναι, ολόκληρο. Ο μόνος τρόπος για να αποφευχθεί η κατηγορία 5 είναι να γίνει ο έλεγχος στο σύνολο (ή σε μέρος) του κτιρίου με την άδεια των αντίστοιχων ιδιοκτητών.
    1 point
  21. @HAROUL Βάσει της παραγράφου 1 του άρθρου 87, η απόδειξη του χρόνου ανέγερσης της αυθαίρετης κατασκευής γίνεται με την υποβολή σχετικής αεροφωτογραφίας. Η δυνατότητα χρήσης εγγράφων δημοσίων αρχών δίνεται όταν δεν προκύπτει η παλαιότητα από αυτήν. Επομένως, το πρώτο που εξετάζεται είναι η αεροφωτογραφία. Οικοδομικές άδειες που έχουν εκδοθεί πριν 45 και 30 χρόνια είναι —σχεδόν— απίθανο να ανακληθούν. Πάντως —αφού δεν έχουν ανακληθεί— οι κατοικίες έχουν άδεια, οπότε επιλέγεται η κατηγορία 1. Οι αποθήκες δεν έχουν άδεια και δηλώνονται με παλαιότητα προ 75 λόγω αεροφωτογραφίας.
    1 point
  22. Φίλε dib, επειδή βλέπω ότι δεν τα έχεις πάρει στο κρανίο και για να σου φτιάξω λίγο περισσότερο τη διάθεση, μήπως θέλεις να παρακολουθήσεις τις επτά (ναι επτά έγραψα) ώρες από την ενημέρωση των πυροσβεστών για τις νέες διαδικασίες ; 😄 https://news.b2green.gr/13876/στο-e-άδειες-από-σήμερα-μελέτες-πιστ
    1 point
  23. Δημήτρη,αν κρίνουμε βάσει των....εισπρακτικών τάσεων των νόμων της τελευταίας δεκαετίας,ενδεχομένως να απαιτείται και το νέο τέλος και να είναι συνδεδεμένο με οποιουδήποτε είδους άδειας δηλώνεται ως εκτός σχεδίου στο σύστημα...δεν το ξέρω...
    1 point
  24. Υπάρχει στο άρθρο 11 παρ.6.κ) του ΝΟΚ,όπως ισχύει: κ. Σε υφιστάμενα κτίρια η επιφάνεια που προκύπτει από την προσθήκη εξωτερικής θερμομόνωσης, οι επενδύσεις του κτιρίου, όπως διακοσμητική λιθοδομή, μεταλλικές και ξύλινες επενδύσεις, καθώς και μαρμαρόπλακες, πάχους έως είκοσι (20) εκατοστά πέραν της θερμομόνωσης, τα επιχρίσματα, καθώς και η επιφάνεια του πάχους παθητικών ηλιακών και φωτοβολταϊκών συστημάτων, για διάσταση μέχρι δεκαπέντε (15) εκατοστών, έστω και αν δεν τηρούνται οι πλάγιες αποστάσεις Δ ή η οικοδομική γραμμή σε περίπτωση ύπαρξης προκηπίου, ακόμη και στην περίπτωση που υπάρχει στο ακίνητο υπόλοιπο πολεοδομικών μεγεθών. Όταν η οικοδομική γραμμή ταυτίζεται με τη ρυμοτομική, τα παραπάνω κατασκευάζονται σε ύψος τριών (3) τουλάχιστον μέτρων από την οριστική στάθμη του πεζοδρομίου ή την οριστική στάθμη του παραχωρημένου χώρου.
    1 point
  25. Καλημέρα,θέλει μια διερεύνηση η απαλλαγή του Ν.720/77.Δεν πέρασε στον Ν.1337/83?Στην υπαγωγή του Ν.4495/2017,συμπεριλήφθηκε κανονικά το τμήμα με απαλλαγή ,ή έμεινε εκτός δήλωσης? υ.γ.συμπληρώνω ότι το Πρόγραμμα απαιτεί τα δικαιολογητικά που τεκμηριώνουν τη νομιμότητα του συνόλου του ακινήτου που θα ενταχθεί,αλλά το ερώτημα μου,είναι μάλλον για μεταφορά θέματος.Ευχαριστώ.
    1 point
  26. Καλημέρα,συμψηφισμός με άλλη δήλωση του ίδιου νόμου δεν προβλέπεται-Η δήλωση που ακυρώθηκε ήταν σε "Οριστική Υπαγωγή"? υ.γ.παίζει ρόλο ο λόγος της ακύρωσης,γιατί μην έχοντας εικόνα,θα μπορούσε κανείς να υποθέσει διάφορους λόγους
    1 point
  27. Καλησπέρα και καλή δύναμη!Έχεις ελέγξει αν γίνεται υπαγωγή προς ρύθμιση με Κατηγορία 4?Εάν ναι,θα μπορούσες να ρυθμίσεις,αφού ελέγξεις ότι μετά την ρύθμιση μπορείς να υπαχθείς στην περίπτωση ιζ) (Έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας) για αλλαγή χρήσης.
    1 point
  28. Ως προς τις εργασίες της ΕΕΜΚ.Εάν από τα δικαιολογητικά του ακινήτου που έχεις συγκεντρώσει (δήλωση Ν.4495) υπάρχει χρήση καταστήματος θα πρέπει να επιλέξεις εκτός της λστ),για τον διαχωρισμό οριζοντίων ιδιοκτησιών,και την εργασία ιζ) για την αλλαγή χρήσης,με ό,τι αυτό συνεπάγεται από άποψη τροποποίησης μελετών.Πρώτα δε,θα πρέπει να εξασφαλίσεις ότι τηρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 5 του ΝΟΚ. Κατά τ'άλλα,είναι σωστή η τοποθέτηση σου ως προς τις η/μ μελέτες (αφού δεν υπήρχε απαίτηση κατά τον χρόνο έκδοσης της άδειας,δεν απαιτείται να υποβληθούν).
    1 point
  29. να βγάλεις μια νέα με σημερινή ημερομηνία και αναφορά στην τακτοποίηση που εκανες
    1 point
  30. φεκ Β 4520/18 αρθρο 1 παρ. θ και αρθρο 2 παρ. ιζ [ο αιτων ειναι αιτων...δεν ζητειται καποια ΥΔ απο αυτον.]
    1 point
  31. Καλησπέρα, έχω ένα σχετικό μπέρδεμα σε σχέση με την επιτρεπόμενη ΚΑΛΥΨΗ σε προϋφιστάμενους οικισμούς του 1923. Βάση των: Noμoς υπ’ αριθ. 4067 Αλλαγές με τον Ν.4315/14 Αλλαγές με τον Ν.4280/14 Αλλαγές με τον Ν.4258/14 Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του Ν.4178/13 Απαιτούμενα δικαιολογητικά της ΥΑ.55174 (ΦΕΚ Β2605/13) Έχουμε: Άρθρο 1 - Πεδίο Εφαρμογής 4. (ΕΚΤ,ΟΙΚ) Όλα τα αριθμητικά μεγέθη που ορίζονται στις διατάξεις του παρόντος νόμου θεωρούνται ως τα ανώτατα επιτρεπόμενα. 5. (ΕΚΤ,ΟΙΚ) α) Οι ειδικές πολεοδομικές διατάξεις, με την επιφύλαξη της επόμενης παραγράφου, κατισχύουν των γενικών διατάξεων, που περιέχονται στον παρόντα νόμο. β) Οι διατάξεις του παρόντος κατισχύουν των κανονιστικών πράξεων της Διοίκησης (όπως αποφάσεις Νομάρχη, πράξεις Δημοτικού Συμβουλίου κλπ.), με τις οποίες θεσπίζονται όροι δόμησης (όπως ύψος, ποσοστό κάλυψης, αριθμός ορόφων, θέση υπογείου κλπ.), εκτός από : 1) οποιουδήποτε είδους διατάγματα και 2) πράξεις, με τις οποίες θεσπίζονται ειδικές και εντοπισμένες ρυθμίσεις (όπως για διατηρητέα κτίρια, μνημεία, ειδικά κτίρια κλπ.). Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής μπορεί να διαπιστώνεται η μη εφαρμογή των παραπάνω κανονιστικών πράξεων της διοίκησης. Συμφώνα με το 5 παραπάνω , νομίζω ότι καταλαβαίνω , ότι κατισχύουν τα Π.Δ. συνεπώς για την περίπτωση προϋφιστάμενου οικισμού του 1923, ισχύουν για την ΚΑΛΥΨΗ, βάση του «ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ της 2/13-3-81ΦΕΚ Δ' 138, Οικισμοί προ του 1923 εκτός σχεδίου. Οριοθέτηση - όροι δόμησης.» τα εξής: Άρθρο 5 1. Ως οικοδομικό σύστημα των οικοπέδων ορίζεται το των πτερύγων ή το συνεχές, αναλόγως του επικρατούντος εις την περιοχή του οικοπέδου. 2. Το μέγιστο ποσοστό καλύψεως των οικοπέδων ορίζεται εις εξήκοντα επί τοις εκατόν (60%) της επιφανείας αυτών δια το σύστημα των πτερύγων ή εβδομήκοντα επί τοις εκατόν (70%) της επιφανείας αυτών δια το συνεχές σύστημα. Και συνεχίζω να νομίζω ότι καταλαβαίνω, ότι εφόσον δεν είχε διαμορφωθεί ο οικισμός σε πτέρυγες (που στην Ελλάδα είχε???) άρα είχε συνεχές σύστημα δόμησης το ποσοστό κάλυψης ορίζεται σε 70%. Έχω κάνει κάπου λάθος στον συλλογισμό μου? ευχαριστώ!
    1 point
  32. Στους οικισμούς ισχύουν είτε 0 είτε 2,5 όπως το λες. Δεν σε ενδιαφέρει το όμορο ακίνητο. Το Α 14 ΝΟΚ δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς χωρίς Ρ.Σ. Μετά τον 4315/14 (άρθρο 7) έχει βγει εκτός το άρθρο 14 για τους οικισμούς.
    1 point
  33. αρθρο 8 5. Ως οικοδομική γραμμή νοείται η εν τοις πράγμασι υφισταμένη τοιαύτη. 6. Κατ` εξαίρεσιν το κτίριον δύναται να τοποθετείται κατά την κυρίαν όψιν αυτού εν όλω ή εν μέρει εσώτερον της κατά τα ανωτέρω οριζομένης οικοδομικής γραμμής και να υποχρεούται προς τούτο δια λόγους κυκλοφορίας είτε κατά την κρίσιν των πολεοδομικών αρχών είτε εφ` όσον υφίσταται σχετική γνωμοδότησις του Δημοσίου ή Κοινότητος του Συμβουλίου περί αυτού υπολογιζομένου εν πάση περιπτώσει του αφιερωμένου ούτως ακαλύπτου τμήματος εις το υποχρεωτικώς ακάλυπτον τμήμα του οικοπέδου. 7. Επί οικοπέδων εμβαδού ίσου ή μεγαλυτέρου των πεντακοσίων (500) τ.μ. το κτίριον δέον να τοποθετείται εις απόστασιν τουλάχιστον τεσσάρων (4) μέτρων, εκ της κατά τα ανωτέρω οριζομένης οικοδομικής γραμμής. 8. Εις περίπτωσιν παραλιακών οικισμών, η οικοδομή τοποθετείται εις απόστασιν δέκα πέντε (15) μέτρων τουλάχιστον, από της κατά τας κειμένας διατάξεις καθοριζομένης γραμμής αιγιαλού (χειμέριον κύμα). "Κατ` εξαίρεσιν εάν υφίσταται εν τοις πράγμασι Οικοδομική γραμμή διαμορφωμένη δια πυκνής δομήσεως, κατά την κρίσιν της αρμοδίας δια την χορήγησιν της αδείας οικοδομής υπηρεσίας, η οικοδομή τοποθετείται επί της γραμμής ταύτης". δες τα ΠΜ
    1 point
  34. Εχει αναφερθει αυτη αποφαση, που μαλλον αποτελει εξαιρεση απο τον κανονα Και αφορα μιά παλαια διοροφη οικοδομη... [και εχει και αντιθετη γνωμη μειοψηφιας.] 3733/2015 ΣΤΕ ( 668420) (Α΄ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣ) "Πολεοδομική νομοθεσία. Οριζόντια ιδιοκτησία. Κάθε συνιδιοκτήτης έχει δικαίωμα για απόλυτη χρήση των κοινών μερών του οικοδομήματος εφόσον δεν βλάπτονται τα δικαιώματα των λοιπών. Σε περίπτωση μεταβολής που αφορά έναν ή ορισμένους μόνο από τους συνιδιοκτήτες, η πολεοδομική υπηρεσία κρίνει παρεμπιπτόντως κατά πόσον καθίσταται χειρότερη η θέση των λοιπών. Νομίμως εκδόθηκε η προσβαλλόμενη οικοδομική άδεια, μετά από αίτηση των συνιδιοκτητών του ισογείου ορόφου, χωρίς να απαιτείται η συναίνεση και των λοιπών συνιδιοκτητών, κατά το μέρος που αφορά τη διεύρυνση των κουφωμάτων της εξωτερικής τοιχοποιίας (πρωτοτοίχων), αφού δεν εγέρθησαν σοβαρές αμφιβολίες ότι οι επιτραπείσες εργασίες κατέστησαν χειρότερη την θέση των εκκαλουσών ή παρέβλαψαν την εκ μέρους τους χρήση της ιδιοκτησίας τους, ή μείωσαν την ασφάλεια του οικοδομήματος. Αρκούσε η υπεύθυνη δήλωση του εντολοδόχου μηχανικού των συνιδιοκτητών του ορόφου στον οποίο αφορούσαν οι επισκευές για την κατ’ εξαίρεση εφαρμογή του προϊσχύσαντος αντισεισμικού κανονισμού. Αντίθετη μειοψηφία." Απορρίπτεται η έφεση. ----------------------------------- Σημερα δεν υπαρχει ΥΔΟΜ που να δεχεται να δοσει αδεια για την διανοιξη/διαπλατυνση κουφωματων σε εξωτοιχους πολυοροφης οικοδομης, χωρις την συμφωνη γνωμη του 100%, οχι μονον επειδη εχει σχεση με την ασφαλεια της οικοδομης, αλλα και με την αλλαγη της οψης/αρχιτεκτονικων/μελετων/αντισεισμικου κανονισμου κλπκκλπ Αλλο θεμα ειναι η πολεοδομικη τακτοποιηση επι αυθαιρετης διαπλατυνσης κουφωματων, που "αρκειται" στην συναινεση απο το 51%... αλλά, την λυση για το προβλημα αυτο θα την δοσουν μελλοντικα τα δικαστηρια. απόσπασμα 12. Επειδή, όπως συνάγεται από το Παράρτημα Ε΄ της Δ17α/141/3/ΦΝ275/1999 απόφασης του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ με την οποία εγκρίθηκε ο Ελληνικός Αντισεισμικός Κανονισμός, όπως ίσχυε κατά το χρόνο έκδοσης της προσβαλλόμενης οικοδομικής αδείας, είναι δυνατή η εξαίρεση από την απαίτηση ελέγχου υφιστάμενου κτιρίου από τον εν λόγω αντισεισμικό κανονισμό στην περίπτωση προσθηκών σε υφιστάμενα κτίρια Σ1 (κτίρια μικρής σπουδαιότητας ως προς την ασφάλεια του κοινού) και Σ2 (συνήθη κτίρια κατοικιών και γραφείων, βιομηχανικά κτίρια, ξενοδοχεία κλπ.) του πίνακα 2.3 του κανονισμού, μετά από σύμφωνη έγγραφη αποδοχή από τους ιδιοκτήτες του κτιρίου, με αποτέλεσμα τον έλεγχο του υφιστάμενου κτιρίου με τον προϊσχύσαντα κανονισμό του Β.Δ. της 19/26.2.1959 (ΦΕΚ 36 Α), όπως αυτός είχε τροποποιηθεί. Εξάλλου, στο άρθρο πρώτο της Δ17α/08/32/Φ.Ν. 275/1992 απόφασης του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, με την οποία εγκρίνεται ο «Νέος Ελληνικός Αντισεισμικός Κανονισμός», προβλέπεται ότι για χρονική περίοδο δύο ετών μετά την έναρξη εφαρμογής της εφαρμόζονται κατ’ επιλογή οι διατάξεις του εν λόγω κανονισμού ή του προϊσχύσαντος του έτους 1959, μετά δε τη λήξη της χρονικής αυτής περιόδου εφαρμόζεται αποκλειστικά ο νέος κανονισμός του 1992 και καταργούνται οι διατάξεις του προϊσχύσαντος. Συνεπώς αν, υπό το καθεστώς ισχύος του Αντισεισμικού Κανονισμού του έτους 1999, ιδιοκτήτες κτιρίου συναινέσουν να εφαρμοσθεί το προϊσχύσαν καθεστώς μπορεί να εφαρμοσθεί ο Αντισεισμικός Κανονισμός του 1992, ο οποίος είχε αντικαταστήσει τον προϊσχύσαντα αυτού Κανονισμό του 1959, στον οποίο παραπέμπει κατ’ αρχήν ο προαναφερθείς Αντισεισμικός Κανονισμός του 1999. 13. Επειδή, εν προκειμένω, η προσβαλλόμενη οικοδομική άδεια συνοδεύεται, μεταξύ άλλων, και από υπεύθυνη δήλωση του μηχανικού ......... ..... , στον οποία ανέθεσαν η συνιδιοκτήτες του ισογείου ορόφου τη σύνταξη της απαιτούμενης στατικής μελέτης, με την οποία δηλώνει ότι συμμορφώθηκε πλήρως προς το Νέο Αντισεισμικό Κανονισμό Οικοδομικών Εργασιών (ΝΕΑΚ, ΦΕΚ Β΄ 613/ 1992) τον αμέσως προϊσχύσαντα προ του κατ’ αρχήν ισχύοντος κατά τον χρόνο εκδόσεως της προσβληθείσης στο δικάσαν εφετείο διοικητικής πράξεως Αντισεισμικού Κανονισμού του 1999. Με την εκκαλούμενη απόφαση απορρίφθηκε ο λόγος ακυρώσεως ως προς τον εφαρμοστέο αντισεισμικό κανονισμό με την κρίση ότι, εν προκειμένω, συνέτρεχε περίπτωση εξαιρέσεως προβλεπόμενης στο Παράρτημα Ε΄ του αντισεισμικού κανονισμού του έτους 1999, διότι ο ανωτέρω πολιτικός μηχανικός, ενεργών ως εντολοδόχος των ιδιοκτητών, κατά τη σύνταξη της μελέτης του δήλωσε υπεύθυνα ότι συμμορφώθηκε πλήρως με τον προϊσχύσαντα κανονισμό, χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη αιτιολογία για την εξαίρεση αυτή ή σύμπραξη όλων των συνιδιοκτητών, εφ’ όσον στον Αντισεισμικό Κανονισμό του έτους 1999 γίνεται λόγος για συναίνεση των ιδιοκτητών του κτιρίου στο οποίο γίνονται επισκευές και όχι και των ενδεχομένως υπαρχόντων συνιδιοκτητών άλλων τμημάτων του κτιρίου, τα οποία δεν επισκευάζονται, προκειμένου για επισκευές και ενισχύσεις που επιχειρούνται από ιδιοκτήτη οριζόντιας ιδιοκτησίας, εφόσον, πάντως, με αυτές λαμβάνεται μέριμνα για την προστασία της οικοδομής. 14. Επειδή, λαμβάνοντας υπόψη τις εφαρμοστέες εν προκειμένω διατάξεις, καθώς και τα όσα ήδη έχουν αναπτυχθεί ως προς τον πρώτο λόγο ακυρώσεως περί της αναγκαιότητας της σύμπραξης όλων των συνιδιοκτητών για την έκδοση της προσβαλλόμενης οικοδομικής άδειας, ορθώς κρίθηκε με την εκκαλούμενη απόφαση ότι αρκούσε εν προκειμένω η υπεύθυνη δήλωση του εντολοδόχου μηχανικού των συνιδιοκτητών του πρώτου ορόφου για την κατ’ εξαίρεση εφαρμογή του προϊσχύσαντος αντισεισμικού κανονισμού. Ως εκ τούτου, ο περί του αντιθέτου λόγος εφέσεως πρέπει ν’ απορριφθεί ως αβάσιμος. Κατά τη γνώμη όμως του Παρέδρου Χρήστου Λιάκουρα, ο λόγος εφέσεως είναι βάσιμος και έπρεπε να γίνει δεκτός, λόγω του ότι δεν αρκούσε η υπεύθυνη δήλωση του εντολοδόχου μηχανικού αλλά απαιτείτο, σύμφωνα με την ανωτέρω διάταξη της Δ17α/141/3/ΦΝ275/1999 απόφασης του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, η σύμφωνη έγγραφη αποδοχή από των λοιπών οριζοντίων ιδιοκτητών του κτιρίου." ----------------------- Σημερα επι πολυοροφων οικοδομων, δεν ειναι μονον η μη επικινδυνοτητα της ενεργειας ή μη διαταραξη της ασφαλειας της οικοδομης, αλλα και η επεμβαση στους "πρωτοτοιχους και στην "αλλαγη της οψης της οικοδομης", όπως ειχε εγκριθει απο την αδεια δομησης. Που σημαινει οτι τροποποιηση της αδειας ή μεταβολη της οικοδομης θα πρεπει να γινει με αδεια, μετα απο αιτηση ολων και οχι μια πλειοψηφιας...οποιασδηποτε. Οταν υπαρχει κανονισμος γινεται ό,τι προβλεπει αυτος. Δυσκολα, έως ποτέ, θα βρεις κανονισμο να γραφει οτι "επιτρεπεται η μεταβολη των οψεων της οικοδομης με πλειοψηφια -εστω- 70%]
    1 point
  35. Συνάδελφε για να μην μπερδευτεί κάποιος που διαβάζει τονίζω ότι το παραπάνω ΠΔ που αναφέρεις αφορά οριοθετημένους οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων και όχι προ 23 οικισμούς, για τους οποίους ισχύει το ΠΔ που αναφέρει ο Δημήτρης παραπάνω
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.