Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.309


  2. Doctorbike

    Doctorbike

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      65


  3. lou

    lou

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      472


  4. Gousgounis

    Gousgounis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.632


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/04/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Πολύ πιθανόν απλά να αρχίσουν να καλούν τους 22 χειριστές από 3 Μαΐου. Εμένα εκεί πάει το μυαλό μου
    2 points
  2. Δε θα έπρεπε να έχει διαφορά το τοπογραφικό του συμβολαίου με της αδείας, αφού και τα δύο συντάχθηκαν με τις ίδιες προδιαγραφές. Γενικά για τις ανεκτές αποκλίσεις μπορείς να δεις πιο "επίσημα" (αν και αλληλογραφία μεταξύ υπηρεσιών δεν αποτελεί νομοθέτημα) και την άποψη της ΔΑΟΚΑ Αποκλίσεις τοπογραφικών.pdf
    2 points
  3. Νομίζω κ γι'αυτό δεν απαιτείται κ τοπογραφικό στις μεταβιβάσεις διαμερισματων.... Θα άνοιγε ένας μικρός ασκός του Αιόλου κ η Αττική θα έβγαινε 5-10% μεγαλύτερη, μπορεί κ 15%. Oresteskal δεν είναι τόσοι πολλοί οι νόμοι, οι τροποποιήσεις τους είναι πολλές, αλλά πλέον υπάρχουν αρκετά site που τους κωδικοποιούν διαρκώς. (Συν ότι τους 2 βασικότερους μας τους έχει μαζεμένους ο kan62). Καλημερα!
    2 points
  4. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.276 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. Μάλλον έχεις δίκιο συνάδελφε.... λινκ1 λινκ2 Θεωρώ πως θα ήταν καλύτερο όμως να τα έδιναν σε .shp που είναι περισσότερο διαδεδομένα και τα υποστηρίζουν τα περισσότερα gis λογισμικά .... εγώ δεν θέλω να εγκαταστήσω ένα πρόγραμμα με τα patchάκια του μόνο και μόνο για να το χρησιμοποιήσω μία φορά....😠
    1 point
  6. Δες εγκύκλιο 2 (Άρθρο 100..., παρ/φος α) "α) … Για υπερβάσεις σε χώρους με νόμιμο περίγραμμα (π.χ κλείσιμο ημιυπαιθρίου χώρου, εγκατάστασηκύριας χρήσης σε υπόγειο, πατάρια, σοφίτες, κ.λ.π) το πρόστιμο υπολογίζεται επί της καθαρήςεπιφάνειας χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η επιφάνεια έδρασης της νόμιμης τοιχοποιίας."
    1 point
  7. Δεν συμφωνώ. Μόνο σε εντελώς αυθαίρετο κτίσμα μπαίνουν οι εξωτερικοί τοίχοι στο εμβαδόν. Σε νόμιμο υπόγειο που άλλαξε χρήση σε κατοικία υπολογίζουμε εμβαδόν με τις εσωτερικές διαστάσεις.
    1 point
  8. Κάπου μπερδεύτηκες Δημήτρη. Δεν έχω κάνει καμία τροποποίηση σε ερώτηση μου. Η μοναδική μου ερώτηση είναι ακριβώς αυτή στο πιο πάνω post.
    1 point
  9. @Doctorbike το δεύτερο, γιατί στην ηλεκτρονική ταυτότητα βάζουμε το εμβαδόν κανονικά (όπως προκύπτει από τις εξωτερικές διαστάσεις). Αντιθέτως, η τακτοποίηση έγινε σύμφωνα με τις διατάξεις του ισχύοντος νόμου και γι΄αυτό χρησιμοποιήθηκε (σωστά) η επιφάνεια βάσει των εσωτερικών διαστάσεων.
    1 point
  10. @basgoud απ όσο το έψαξα, τα αρχεία αυτά δυστυχώς ανοίγουν μόνο με το Arcgis...🤔
    1 point
  11. φυσικα υπαρχει και ειναι οπως τα λεει ο thief7710 [τότε, μας ειχαν δυσκολεψει εκει κατω στον...καμπο...με καποιες περιεργες "αντιρησεις..' Εν τελει...επεισθησαν...] και αναφερεται και εδω, παρ.22. αΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΟΥΚΟΥΤΣΗ υγ αυτο που κάνεις δεν ειναι κατατμηση... ειναι μεταβιβαση τμηματος. Αυτο το τμημα σε ενδιαφερει, αυτο θα παρει νεο ΚΑΕΚ και ταυτοτητα, σε αυτο το "νεο" θα γινονται καταχωρησεις τυχον αδειων δομησης. Εσυ το βλεπεις αδομητο...τι θα γινει στους επομενους δυο μηνες και τι θα χτισουν ειναι "αλλο θεμα" το υπολοιπομενο...περιμενει την δικη του σειρα..
    1 point
  12. ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΝ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 455 ΦΕΚ Α’ 169/05.07.1976 ΠΕΡΙ ΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΩΝ ΙΔΡΥΣΕΩΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΑΘΜΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΕΝΤΟΣ ΑΥΤΩΝ ΠΛΥΝΤΗΡΙΩΝ-ΛΙΠΑΝΤΗΡΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ, ΑΝΤΛΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΩΣ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΩΝ ΧΟΡΗΓΗΣΕΩΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΤΟ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ ΑΔΕΙΩΝ. Άρθρον 1 1. Οι σταθμοί αυτοκινήτων διακρίνονται εις τας κάτωθι κατηγορίας: α) Εις εστεγασμένους. β) Εις υπαιθρίους. 2. Από απόψεως χρήσεως οι ως άνω σταθμοί διακρίνονται εις: α) Ιδιωτικής χρήσεως και β) Δημοσίας χρήσεως, χρησιμοποιουμένους δια στάθμευσιν αυτοκινήτων επί καταβολή φυλάκτρων. 3. Από άποψη τρόπου εξυπηρέτησης οι παραπάνω σταθμοί διακρίνονται στις εξής κατηγορίες: α) Στάθμευση με αυτοεξυπηρέτηση και β) Στάθμευση από υπαλλήλους. Μεταβολή του τρόπου εξυπηρέτησης ενός σταθμού από την μία κατηγορία στην άλλη θα γίνεται μόνο εφόσον ικανοποιούνται όλες οι απαιτήσεις λειτουργίας και οι προδιαγραφές που διέπουν την κατηγορία στην οποία μεταπίπτει. Σημ.: όπως προστέθηκε από το άρθρο 1 του Π.Δ./τος 326/1991, ΦΕΚ117 Α/29.7.1991. πηγη, εδω https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/468051/p.d.-455-1976 εχει συζητηθει το θεμα στο φορουμ δες στην αναζητηση
    1 point
  13. Λίγο μπερδεμένα ακούγονται. Απο 3 Μαϊου ξεκινούν στο Νότο αλλά και στο Βορρά?. Γιατι σε καποια ανακοίνωση του ΠΣΕΕΠ αναφέρει για την τελευταία ομάδα χειριστών του Νότου που θα περνούσαν εξετάσεις Μ.Τριτη αλλά καμία αναφορά για τους χειριστές Βορρά. Αν καποιος απο Βορρά είχε καποια ειδοποίηση ας το αναφέρει να γλιτώσουν απο την αγωνία αρκετοί άνθρωποι που περιμένουν.
    1 point
  14. Τις ίδιες ακριβώς ενστάσεις είχα πριν 10τοσα χρόνια που μου ζήτησαν πρώτη φορά βεβαίωση νομιμότητας για τμημα που θα κοπεί και θα μεταβιβαστεί και έλεγα πως είναι δυνατό να βγάλω βεβαίωση για τμημα ενώ τώρα έχω τίτλο για το όλο;!; Αλλά τελικά έτσι ήταν.
    1 point
  15. Υπαρχει κανενα νεοτερο για Βορρα ρε παιδια;
    1 point
  16. υπαρχει αυτη η διαβουλευση δες το αρθρο 129 http://www.opengov.gr/minenv/?p=12367 [δες και τα "8" σχολια]
    1 point
  17. Ειναι της SABO αλλα δυστυχως ειναι τόσο παλιοι που δεν φαινεται τίποτα άλλο. Ομως αυτό που αναφέρεις για την ΚΥΑ δεν το είχα προσέξει. Θα το χρησιμοποιήσω. Σε ευχαριστω πολύ!
    1 point
  18. Την παραπάνω απορία την έχω και εγώ. Για να συντάξεις ΗΤΚ πρέπει να έχεις τίτλο κατάτμησης \ διηρημένης ιδιοκτησίας στα χέρια σου. Πώς αλλιώς θα ανοίξεις φάκελο; Επίσης που ξέρεις πότε και αν θα ολοκληρωθεί το συμβόλαιο της πώλησης; Προσωπική άποψη είναι ότι βγάζεις βεβαίωση για την αρχική ιδιοκτησία που "μπαίνει" στο συμβόλαιο. Το πώς θα "βγει" δεν το ξέρεις και δεν σε απασχολεί. Αν υπάρχει κάποια διαφορετική προσέγγιση θα ήθελα να την ακούσω.
    1 point
  19. Ο νόμος είναι ξεκάθαρος. Ανεβαίνει οποιοδήποτε σχέδιο συνοδεύει πολεοδομική πράξη. Αν το τοπογραφικό δεν είναι της οικοδομικής άδειας, ή της τακτοποίησης δεν ανεβαίνει. (Τουλάχιστον δεν είναι υποχρεωτικό). Το τοπογραφικό συνοδεύει τον τίτλο. Σε περίπτωση που συνταχθεί καινούργιο τοπογραφικό για παράδειγμα προς έκδοση άδειας μικρής κλίμακας, ανεβαίνει μαζί με τα υπόλοιπα σχέδια της άδειας.
    1 point
  20. δλδ θεωρεις οτι μπορεις να πας για ΗΤΚ, χωρις να εχεις τακτοποιησει τυχον αυθαιρεσιες.... Παντως, οι οδηγιες λενε οτι επισυναπτονται τα εξης ..."και τυχον τακτοποιησεις ..." κατα τα λοιπα, εαν ειχε προηγηθει καποιος άλλος συναδελφος και δεν εδειχνε τπτ..... διοτι το θεωρησε "μη απαιτουμενο" εσυ -ή οποιοσδηποτε αλλος- σαν δευτερος για αλλη ΟΙ τι θα κανατε;
    1 point
  21. κατ΄αρχας, δεν καταλαβα τι εννοεις οταν λες "Σε περίπτωση σύνταξης ΗΤΚ χωρίς προηγούμενη τακτοποίηση" Κατα τα λοιπα, Θα ελεγα να το ξαναδουμε λιγο... [τα ξαναλεγαμε και στις τακτοποιησεις...] Γιατι να θεωρειται πανακεια το τοπογραφικο μιας αδειας;... Πόσες φορες ενα "οικοπεδο" μιας αδειας δεν εχει βρεθει μικροτερο, λογω μεταγενεστερης "αποκοπης" τμηματος, ή λογω λαθους υποδειξης οριων.... ή για διαφορους αλλους λογους... Γνωμη μου ειναι οτι, να γινεται η συγκριση του τοπογραφικου της αδειας, ωστε, εάν δεν εχουν διαφορές, χρησιμοποιειται το "παληο" χωρις προβλημα...εάν ειναι επαγγελματικο ορθό] Αλλως, γινεται καινουργιο, με αναφορα στην νομοθετημενη παρεκκλιση εως 5% ή 10% για εκτος. Ομως, για τις αποκλισεις συν/πλην 5% και 10%, μας εχει απασχολησει στο παρελθον το εξης θεμα. Εστω οικοπεδο εμβαδου 303 τμ. που εβγαλε αδεια για 303 τμ. σε περιοχη με κανονα 300 τμ. Αν σημερα μετρηθει στα 290 τμ. ειναι μεν στην αποκλιση του πλην 5% αλλα "χανει" τον κανονα αρτιοτητας/ οικοδομησιμοτητας. Το ίδιο και για ενα εκτος σχεδιου, με αδεια για 4003,28 [!!!!!] τμ. που βρισκεται σημερα να ειναι 3.900 τμ. δλδ εντος του πλην 5%, αλλά συγχρονως και εκτος κανονα αρτιοτητας/ οικοδομησιμοτητας.
    1 point
  22. Κύριοι και κυρίες όσοι είχαν επιφυλάξεις επιβεβαιώνονται. Αν και προσωπικά είμαι σχετικά χαρούμενος, είδα κάτι 60,65,70,75 μόρια ανά την Ελλάδα. Τί είναι αυτά ρε? Για φυλακή.. (όχι ότι θα θιχτεί κανένας γατούλης από αυτό..) Τα μόρια αυτά δεν πιάνονται σε ΠΕΑ. Όσοι έχουν εμπειρία καταλαβαίνουν. Τι Φ/Β, τι ΑΜΕΑ, τι πολύτεκνοι, τι άσπρα, τί μαύρα, ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΜΟΡΙΑ. Τα πολύ βαθιά Η κατηγορία δεν πάνε πάνω από 60-65 μόρια με υπερφουλ αναβαθμιση και πολύ βοήθεια.. Αν βέβαια "λέμε" ότι ανεβαίνουμε 5-6 κατηγορίες με 5χιλ-10χιλ ευρώ τότε ίσως.. Ε ρε γλέντια στα Β ΠΕΑ.. (αν φτάσουμε ποτέ εκεί)
    1 point
  23. Δυστυχώς ήταν προφανές από την αρχή και το είχα αναφέρει στο ΤΕΕ πως από πρόγραμμα του γρήγορου, πλην όμως τίμιου, θα γίνει το πρόγραμμα του κλέφτη και του ψεύτη
    1 point
  24. Βρε συνάδελφοι.. όταν βγήκε το manual ήταν ακόμα αδιευκρίνιστο το θέμα και όπως συνήθως, τα έβαλαν όλα. Το ΦΕΚ όμως το ξεκαθάρισε..... Μην ασχολούμαστε άλλο με το τι σχέδια ανεβάζουμε....... Από την πράξη ανεβάζουμε κάτοψη, τομή, όψεις. Πάπαλα... Μην κάνουμε σαν ένα φιλαράκι που ήρθε προχτές στο γραφείο και μου λέει "αφού τα έχω όλα τα σχέδια, γιατί να μην τα ανεβάσω όλα??" Και του λέω και εγώ "αφού έχεις και συμβόλαιο/σύσταση ανέβασε και αυτά, γιατί να μην τα ανεβάσεις????"
    1 point
  25. Εγώ θα έβαζα και εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα....
    1 point
  26. Και στο ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ 2021 όπως και στα προηγούμενα προγράμματα (στα οποία το έχω εφαρμόσει) ισχύει : 1) Θέλεις σε ένα κούφωμα (παράθυρο ή πόρτα) να αλλάξεις εξώφυλλα ΜΟΝΟ ; Δεν μπορείς. Πρέπει να αλλάξεις και το κούφωμα. 2) Θέλεις σε ένα κούφωμα να αλλάξεις το κούφωμα ΧΩΡΙΣ να αλλάξεις το εξώφυλλο ; Μπορείς. 3) Θέλεις να αλλάξεις κούφωμα και εξώφυλλο ; Μπορείς.
    1 point
  27. Έτσι ήταν από παλιά.... Απλώς δεν το έφτιαξαν.... Δεν ασχολείται κανένας μαζί του... Να ήταν και το μόνο....
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.