Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      18.936


  2. Βρασίδας

    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      42


  3. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.515


  4. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      11.958


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/06/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας μου με το helpdesk τη Δευτέρα, με διαβεβαίωσαν ότι η παράταση αναμένεται εντός της τρέχουσας εβδομάδας. 🤞
    2 points
  2. Το ΤΕΕ σε παρουσιάσεις έχει δώσει οδηγίες, τόσο για ταυτότητα όσο και για τα αυθαίρετα, να μην κάνουμε αυθαίρετες αναγωγές ποσοστών, αλλά να δουλεύουμε είτε με την πλήρη, είτε με την ψιλή, είτε με την επικαρπία. Οπότε εγώ θα δούλευα με επικαρπία και θα δήλωνα μόνο τον γονέα με 100%.
    2 points
  3. @ΚΑΝΑ καλημέρα!! 2. Στις διατάξεις των άρθρων 53 έως 61 υπάγονται τα κτίρια ή διηρημένες ιδιοκτησίες επί κτιρίων που έχουν ανεγερθεί ή ανεγείρονται με βάση οικοδομική άδεια, καθώς και τα κτίρια ή οι διηρημένες ιδιοκτησίες, για τα οποία επιτρέπεται η διενέργεια εμπραγμάτων δικαιοπραξιών, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 82. Ότι ίσχυε δλδ με τη βεβαίωση ισχύει κ τώρα, μεταβίβαση γίνεται με εξαιρέσεις κ πάλι, για άδεια ρυθμίζεις κ το παράθυρο του @MatsuPitsu. Υποχρεωτικότητα ρύθμισης κατά την ΗΤΚ δεν αναφέρει στο 82. @mechgiann τοπογραφικό εν ισχύ είναι αυτό του συμβολαίου, αν θες να βάλεις άλλο θα πρέπει να μπει στο συμβόλαιο (αν κάνεις συμβόλαιο), με ότι αυτό συνεπάγεται (ΚΗΔ κλπ).
    2 points
  4. @jhammer00 Δεν μπορείς να έχεις στην ίδια γραμμή παραστατικού ποσό φπα που εκπίπτει και ποσό φπα που προστίθεται στην καθαρή αξία. Η εξοδοποίηση του φπα των μεταφορικών δεν είναι σωστό να γίνει. Η μόνη λύση είναι να δηλωθεί ξανά το τιμολόγιο με δύο γραμμές (μία για τη συσκευή και μία για τα μεταφορικά) και να ακυρωθεί αυτό που έχει διαβιβαστεί.
    2 points
  5. Από τη στιγμή που δεν υπάρχει εγκεκριμένο σχέδιο να τον χαρακτηρίζει ημιυπαίθριο χώρο (δεν θα μπορούσε άλλωστε καθώς ακόμη και η κάτοψη ν. 1337 ήταν προγενέστερη του ΓΟΚ 85), η άποψή μου είναι να μπει στους λοιπούς χώρους και να υπάρξει σχόλιο στην τεχνική περιγραφή.
    1 point
  6. 1. Οι φωταγωγοί καταλήγουν στο δώμα (τελευταία πλάκα), το οποίο (λόγω εσοχών) μπορεί να αποτελεί βεράντα κάποιου διαμερίσματος. 2. Οι φωταγωγοί είναι κοινόχρηστοι, άρα η όποια επέμβαση σε αυτούς θα πρέπει να έχει τη σύμφωνη γνώμη της πλειοψηφίας 3. Εννοείται ότι η τοποθέτηση εξωτερικής μονάδας κλιματιστικού εντός του φωταγωγού, απαγορεύεται.
    1 point
  7. Καλησπέρα παιδιά, έκανα και 'γώ αίτηση στα ελληνικά πετρέλαια πρόσφατα και αναρωτιέμαι μήπως μπορεί να μου δώσει κάποιος διευκρινίσεις για τα τεστάκια; Πόσες ερωτήσεις ήταν, πόση ώρα έχουμε στη διάθεσή μας, αν φτάνει ο χρόνος, τι περίπου περιέχουν (πράξεις;;) και με το τι έχει να κάνει το τεστ των αγγλικών. Τέλος, ξέρετε πότε περίπου θα μας καλέσουν; ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.
    1 point
  8. Μόνο τους επιτυχόντες σε κάθε θέση έχω εντοπίσει με πλήρη στοιχεία και ΑΜ υποψηφίου, αλλά όχι όλη την σειρά όσων προηγούνται και καλέστηκαν σε προηγούμενη φάση να αναρτήσουν τα δικαιολογητικά.
    1 point
  9. Δεν επηρεάζει σε κάτι αυτό το πεδίο. Μπορείς να χαρακτηρίσεις το έξοδο ανεξαρτήτως της επιλογής του εκδότη.
    1 point
  10. Ναι, αυτό πρέπει να κάνεις. Η ακύρωση του παλιού θα γίνει από τον εκδότη ώστε να μην επιβαρυνθούν τα έσοδά του δύο φορές με το ίδιο ποσό. Εσύ, ως λήπτης, θα επιλέξεις απόρριψη για το παλιό για να μην προσμετρηθεί στα έξοδά σου. Στη συνέχεια, θα χαρακτηρίσεις το νέο (που θα έχει δύο γραμμές). Άπαξ και ένα παραστατικό διαβιβαστεί στο myDATA, δεν διαγράφεται. Μπορεί να ακυρωθεί (εκδότης) ή να απορριφθεί (λήπτης), όμως θα εξακολουθεί να υπάρχει (χωρίς να επηρεάζει τα συνολικά έσοδα ή έξοδα, αντίστοιχα).
    1 point
  11. και μπάει δε γουέει .... συμπληρώνοντας τα σωστά του @zazeng ... η στεγασμένη βεράντα που αναφέρεις την δείχνουν τα εγκεκριμένα σχέδια της Πολεοδομίας ή σε έγκυρα σχέδια "τακτοποίησης"?
    1 point
  12. Δώσε φώτα στο λαό!! @mechgiann η στεγασμένη βεράντα δεν μπαίνει κάπου με τετραγωνικά, είναι μη φορολογήσιμη (και κατά τη μεταβίβαση κ μετά) επιφάνεια.
    1 point
  13. Οι χώροι του υπογείου λαμβάνουν μειωτικό προστίμου, ανεξαρτήτως επιφάνειας. Για τους ισόγειους χώρους Β.Χ υπάρχει το όριο των 50 τμ. Όμως καμία διευκρίνιση δεν υπάρχει, σε ότι αφορά το αν θα πρέπει να αθροιστούν οι επιφάνειες ανεξάρτητων τμημάτων ισογείων βοηθητικών χώρων. Οι μειωτικοί συντελεστές προστίμου, εφαρμόζονται και στην περίπτωση της κατηγορίας 2.
    1 point
  14. 1. ναι, 2. όπως το λες. Με αναλυτικό δεν μπορείς να υπολογίζεις αυθαίρετα που αντιστοιχούν σε επιφάνεια χώρου, ανεξαρτήτως ύψους αυτών. 3. ναι.
    1 point
  15. Στην ΗΤΚ μπορούν να δηλωθούν και οι δύο ή ο ένας. Η ΗΤΚ αφορά το ακίνητο και όχι τον ιδιοκτήτη, αλλά επειδή οι ελεγκτές του εξοικονομώ δεν είναι και οι πιο έμπειροι, καλό είναι να φαίνεται και ο επικαρπωτής. Στα ποσοστά θέλουμε άθροισμα 100, οπότε όπως και να το γράψετε είναι λάθος... Εγώ επιλέγω ψιλός κύριος 100% και επικαρπωτής 0%
    1 point
  16. Νά ακυρωθεί παραστατικό!!! Είναι εφικτό? jhammer00 Είπες νωρίτερα οτι τό τιμολόγιο που έλαβες έγραφε αξία κινητού : 87,44 μεταφορικά : 3,23 Σύνολο : 90,67 Αξία ΦΠΑ : 21,76 Δηλαδή είχε 2 γραμμές. Μία γιά τό κινητό καί μία γιά τά μεταφορικά. Επομένως θά έπρεπε δίπλα από κάθε γραμμή νά αναγράφει καί τό αντίστοιχο ΦΠΑ. Τά 2 ΦΠΑ αθροιζόμενα θά έπρεπε νά δίνουν 21,76€. Αυτήν τήν λεπτομέρεια δέν τήν διευκρινίζεις. Τελικά είναι 1 γραμμή ή 2 γραμμές? Δηλαδή σού πούλησαν 1 προϊόν ή 2 προϊόντα?
    1 point
  17. Νομίζω ότι αν κάποιος είναι επιτυχών θα πρέπει να φαίνεται στους διοριστέους (προσωρινά αποτελέσματα). Από την καρτέλα "κατάταξη" δεν αποδεικνύεται κάτι. Επιπλέον, συνολική πληροφορία για τους επιτυχόντες υπάρχει στα αρχεία αποτελεσμάτων όπου σε πίνακες excel αναλύεται η βαθμολογία του κάθε επιτυχόντα.
    1 point
  18. καλημέρα Παύλο η βαθμολογία σου και η σειρά στη θέση (π.χ 2-3-4 ..Χ)
    1 point
  19. Όλα τα απαιτούμενα έγγραφα σε ηλεκτρονική μορφή: Αίτηση εγγραφής στο Μητρώο Πτυχιούχων Μηχανικών του ΤΕΕ
    1 point
  20. Αναρτήθηκαν πριν λίγο, τα προσωρινά αποτελέσματα της προκήρυξης (με κωδικούς taxis, στον ιστότοπο του ΑΣΕΠ). Καλή τύχη!
    1 point
  21. χίλια συγνώμη! Έχεις δίκαιο. (όσο για το μείον-εγώ βάζω μόνο +)
    1 point
  22. Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε επειδή έχουν μεσολαβήσει πολλά ποστ ότι μιλάμε για υπαγωγή αυθαίρετου εξώστη προ 85 οπότε δεν μας απασχολεί το κριτήριο του 20%. Το εδάφιο της κατηγορίας 3 επιτρέπει την τακτοποίηση πάνω από κοινόχρηστο χώρο πόλης (εκτός ρυμοτομικής γραμμής). Το πεζοδρόμιο, όπου αυτό κατασκευάζεται, αποτελεί τμήμα του εγκεκριμένου πλάτους της οδού, δηλαδή βρίσκεται σε επαφή-εκτός ρυμοτομικών γραμμών και προς το οδόστρωμα. Εδώ έχουμε δυο υποπεριπτώσεις (α) Να υπάρχει πεζοδρόμιο. Οπότε θα πρέπει υποχρεωτικά για την υπαγωγή τέτοιου εξώστη να τηρηθεί η προυπόθεση ότι η προβολή του εξώστη δεν ξεπερνά το κρασπεδόρειθρο (β) Να μην υπάρχει πεζοδρόμιο. Στην περίπτωση αυτή δεν μας απαγορεύεται να τακτοποιήσουμε, είτε μέχρι το 20% σε περίπτωση νόμιμου εξώστη με άδεια μετά το 85, ή εξ ολοκλήρου αυθαίρετου εξώστη προυφιστάμενου του 85. Από που προκύπτει ότι θα πρέπει να έχουμε εξώστες μόνο πάνω από το πεζοδρόμιο. Δηλαδή σε οικισμούς χωρίς ρυμοτομικό σχέδιο, στους οποίους δεν υπάρχουν πεζοδρόμια, τι ακριβώς λέτε; Ότι δεν θα τακτοποιηθούν οι εξώστες επειδή δεν υπάρχουν πεζοδρόμια για να κριθεί αν η προβολή τους βρίσκεται στο κράσπεδο; Στις τακτοποιήσεις, όπως ήδη ξέρετε, μετά από 10 χρόνια εφαρμογής των αυθαιρετονόμων, δεν ψάχνουμε να βρούμε την απόλυτη συσχέτιση με την πολεοδομική νομοθεσία, διότι προφανώς, άλλο πράγμα θα ήταν η αδειοδότηση νέου εξώστη με οικοδομική άδεια και άλλο, η τακτοποιησή του.
    1 point
  23. για αυτους που λενε οτι χρειαζεται ΗΤΚ για αποδοχη, το ερωτημα ειναι: Ποιος ειναι ο "πελατης-ιδιοκτητης" που θα δοσει εντολη;;;
    1 point
  24. Μα για αυτό την έγραψα..... Αν χρειαστεί τακτοποίηση ως προ 75 θα έχει χαμηλό πρόστιμο με πλήρη κανονική αμοιβή όμως δική σας ως μηχανικοί και μετά οι όποιες αμοιβές απαιτηθούν για την ΗΤΚ .... (μη ξεχνάς ότι αξίζεις όσο εκτιμάς και μόνος σου τον εαυτό σου)
    1 point
  25. Με κάθε φιλική διάθεση και συμπεριλαμβάνοντας σε κάθε μου λέξη το "καλώς ή κακώς" και το "σωστό ή λάθος". 1ον. Δεν μένει να αποσαφηνιστεί κάτι. Μέχρι πρότινος μπορούσαν όλοι και αυθαίρετα και βεβαιώσεις και ΗΤΚ, υπογράφοντας βέβαια ο καθένας τις μελέτες και τα σχέδια που δικαιούται, καθώς όπως προείπα κανένας νόμος ή νομοθέτημα δεν έθετε περιορισμούς. Τώρα με αυτήν την απόφαση του ΤΕΕ, και φυσικά αφού θεσμοθετηθεί μπορούν πάλι όλοι, απλά απαιτείται συμμετέχοντας σχετικής ειδικότητας. Με σαφήνεια δεν μιλάει για διαχειριστή, ίσως και εσκεμμένα. Αυτό σαφέστατα λένε οι διατάξεις μας αρέσει δε μας αρέσει. 2ον. Επιμένω πως η ταυτότητα είναι ακριβώς η διαδικασία που κάναμε ως τώρα. Το θέμα ελέγχου αυθαίρετων κατασκευών και η δυνατότητα χορήγησης της βεβαίωσης ακολουθεί ακριβώς τις ίδιες διαδικασίες. Αν είναι εντάξει βάσει των νομιμοποιητικών εγγράφων χορηγείται βεβαίωση, αν όχι οφείλει να προηγηθεί τακτοποίηση. Μετά τα πετάς όλα στο building wallet και παίρνεις μια ίδια βεβαίωση. Το επίπεδο ευθύνης λοιπόν δεν αλλάζει. Το θετικό είναι πως η ταυτότητα ενημερώνετε για σχεδόν όλα χωρίς ιδιαίτερες διαδικασίες πλην φυσικά της ορθής αποτύπωσης και της ορθής καταμέτρησης των επιφανειών και φυσικά της απαιτούμενης ρύθμισης αυθαίρετων κατασκευών, δηλαδή αυτών που δεν επηρεάζουν το συμβόλαιο. 3ον. Δεν καταλαβαίνω γιατί αρκετοί εδώ μέσα θεωρείται πως η πολεοδομική νομοθεσία αποτελεί προνόμιο με αυτοτελή δυνατότητα κατανόησης μόνο ορισμένων ειδικοτήτων. Λίγο ή πολύ όλοι οι μηχανικοί είμαστε αναγκασμένοι να την γνωρίζουμε και ο καθένας εντέλει εμβαθύνει ανάλογα με το πόσο του χρειάζεται στην επαγγελματική του δραστηριότητα. 4ον και επί προσωπικού. Είμαι στο κτιριακό κομμάτι από τα 15 (22 χρόνια) καθώς ο πατέρας ήταν αρχιτέκτονας. Την πολεοδομική νομοθεσία μπορώ να την απαγγείλω μέχρι τελευταίας γραμμής. Παραείμαι νομοταγής το οποίο όπως ενδεχομένως γνωρίζεις καλύτερα από εμένα είναι πολύ δύσκολο και επίπονο στο ελεύθερο επάγγελμα. Υπογράφω ό,τι δικαιούμαι βάσει των νόμων και επιπλέον για το οποίο είμαι απόλυτα σίγουρος αναλαμβάνοντας κάθε ευθύνη, όπως κάθε άνθρωπος που δουλεύει. Μακάρι να μπορούσα να δουλέψω μόνο με ΜΠΕ που τις εκπονώ με το ένα μάτι κλειστό. Δυστυχώς δεν επαρκεί βιοποριστικά. Οπότε κινούμαι και στο κτιριακό κομμάτι σε πολύ μεγαλύτερο εύρος από όσο δικαιούμαι να υπογράφω και υπογράφοντας όσα δικαιούμαι προφανώς στα όρια των νόμων χωρίς φυσικά να τους υπερβαίνω. ΥΓ1: Σέβομαι απόλυτα πως απάντησες σε τρίτο πρόσωπο για να μην έρθουμε σε ευθεία αντιπαράθεση. Πιστεύω πως σέβεσαι την σε πρώτο πρόσωπο δική μου απάντηση. ΥΓ2: Σε ένα φόρουμ ευρείας κατανάλωσης όπως αυτό, η προσωπική άποψη και πεποίθηση, ιδιαίτερα σε νομικά ζητήματα, οφείλει να είναι δευτερεύουσα και διακριτική. Για παράδειγμα δεν προκύπτει "ηθικά" η δυνατότητα ενός Πολιτικού Μηχανικού να κάνει ΕΟΑ αλλά βάσει ΝΟΜΟΥ έχει το επαγγελματικό δικαίωμα. Αν ασχοληθεί, διαβάσει και κοπιάσει κάλλιστα θα την κάνει σωστά. Και κανένας δεν μπορεί "ηθικά", πόσο μάλλον νομικά να τον θίξει και να του πει τι δουλειά έχεις εσύ με αυτά. Συγχωρεσέ με για τον προσωπικό τόνο αλλά έχω κουραστεί να χοροπηδάω σε γραμμές ασαφέστατων και άδικων νόμων για να δω αν μου επιτρέπεται να βιοποριστώ.
    1 point
  26. @AndMir Οι αυθαιρεσίες ενός διαμερίσματος προκύπτουν μετά από έλεγχο της κάτοψης της άδειας. Το γεγονός ότι η σύσταση βασίστηκε στο πραγματοποιημένο σχέδιο σε γλιτώνει από την ανάγκη τροποποίησής της. Υπάρχει υπέρβαση κάλυψης και δόμησης για το ισόγειο. Το ότι είχε γίνει εξ αρχής δεν σημαίνει ότι είναι δικαιολογημένη η αυθαιρεσία. Σχολιασμό των σχεδίων και των υπολογισμών δεν πρόκειται να κάνω. Πάντως, σε διαβεβαιώνω ότι λάθος εκ παραδρομής δεν έχει γίνει. Τα υπόλοιπα θα στα πει ο μηχανικός που θα αναλάβει την τακτοποίηση, αν και δεν μας είπες τι θέλεις να κάνεις.
    1 point
  27. @AndMir Τα σχέδια που επισύναψες στις δημοσιεύσεις σου είναι τα εγκεκριμένα της άδειας; Ποια τιμή εμβαδού ισογείου αναγράφεται στο σχέδιο της κάτοψης και ποια στο διάγραμμα κάλυψης;
    1 point
  28. Για πόσες ώρες εργασίας ;;; 1075 + 350 ασφάλεια + ενοίκιο γραφείου άλλα 350 σύνολο = στον ιδιωτικό τομέα 1800 ευρώ . Δεν είναι και λίγα ............ Θα δείς πόσες πολλές εκατοντάδες χιλιάδες θα υποβάλουν αιτήσεις για αυτά τα 800 ευρώ που τώρα δεν τα έχουν . Σου είπα σύντομα θα αναδυθεί και πάλι αυτό που έγινε το 2010 και οι πολιτικοί θα κάνουν το αυτονόητο , έξοδο απο την χώρα και μετανάστευση .
    1 point
  29. Συνάδελφε έχεις εμπειρία από αμοιβές μηχανικού στον δημόσιο τομέα ή πετάς μπαλωθΊα , γιατί όσους ξέρω εγώ δεν ξεκολλάνε από την καρέκλα ΚΑΙ ΔΕΝ ΛΈΝΕ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΟΎΝ , ενώ το απόγευμα μετά τις 3.30 μ.μ πάνε όλοι στα γραφεία τους για να βγάλουν δεύτερο μισθό ή και τρίτο , αφού στο δημόσιο κάνουν πολλές δημόσιες σχέσεις , σε αντίθεση με τα υποζύγια του Ι.Τ που τρώνε στην μάπα και τις ευθύνες και πρέπει να συντηρήσουν το επιτελικό κράτος των 100 δις ευρώ που στοιχίζουν οι ανυπόληπτες υπηρεσίες του Δ.Τ. Ασε που πολλοί από αυτούς οι περισσότεροι δηλαδή χρωστάνε 5-10 χρόνια στο αγαπητό ΤΣΜΕΔΕ και θα πάρουν σύνταξη πείνας 300-400 ευρω , εάν την πάρουν ποτέ μετά από 40-45 χρόνια . Επομένως να μην λέμε και ότι θέλουμε τα 1000 ευρώ στον ιδιωτικό τομέα είναι δύσκολο να τα εξασφαλίσεις κάθε μήνα . Και για να κλείσω το πολιτικό σύστημα αυτής της χώρας σύσσωμο το 2010 επέλεξε να στείλει στο εξωτερικό 600.000 νέους ανθρώπους με διδακτορικά μεταπτυχιακά και πολλές γνώσεις για να κρατήσει αλώβητο αμεταρρύθμιστο τον γραφειοκρατικό Δ.Τ και τις υπέρογκες δαπάνες του επιτελικού κράτους των 100 δις . Τό ίδιο θα ξανακάνει και τώρα με την κρίση χρέους που σύντομα θα αναδυθεί και πάλι . Αρα οι βαλίτσες για τους περισσότερους πρέπει να ετοιμάζονται μαζί με ένα φρεσκάρισμα στις ξένες γλώσσες , και κάποιες πιστοποιήσεις που σίγουρα θα χρειαστούν
    1 point
  30. Αντυγα είναι μια βαθμονομημένη επιφάνεια, συνήθως κυκλικός δίσκος.
    1 point
  31. Προφανώς και δεν χρειάζεται να κάνεις ενημέρωση άδειας. Ο νόμος λέει ξεκάθαρα πως αν βρεις αλλαγές σε σχέση με άδεια/τακτοποίηση τις αποτυπώνεις και δίνεις νέα κάτοψη αποτύπωσης. Έως εκεί. Η ενημέρωση είναι δουλειά του υπόχρεου (ιδιοκτήτης) ο οποίος αν θέλει να προβεί σε τέτοια, θα στο ορίσει συγκεκριμένα στο συμφωνητικό. Έχω δει από συναδέλφους πολλές δεκάδες ΗΤΚ, κανένας (μα κανένας όμως) δεν προέβη σε ενημέρωση. Τσάμπα κόπος και δεν προκύπτει από κάπου υποχρέωση του μηχανικού.
    0 points
  32. Να σου απαντήσω εγώ για τους παχυλούς μισθούς του δημοσίου : 1.075€ στον λογαριασμό (ήτοι καθαρά), με προϋπηρεσία 6 ετών στον Δημόσιο τομέα, δύο παιδιά και συναφές μεταπτυχιακό. Κάντο λοιπόν εικόνα, για κάποιον πρωτοδιοριζόμενο (χωρίς προϋπηρεσία στον Δ. Τ.) και θα έρθεις στα λόγια του συναδέλφου.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.