Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.309


  2. ethan

    ethan

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      497


  3. Forefather

    Forefather

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      47


  4. AristidisZ

    AristidisZ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.195


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/10/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Αν είναι αντίγραφο από το φάκελο της πολεοδομίας δεν έχεις να φοβάσαι τίποτα. Μπορούν να το διασταυρώσουν και οι ιδιοι. Πολλές φορές έχουνε ξεφύγει υπογραφές...
    2 points
  2. Σχετικά με τα παραπάνω παραθέτω απάντηση από το helpdesk που είχα λάβει για τις ειδικές εκτάσεις ΕK Παρατήρηση: Σε περιπτώσεις που λόγω της ιδιομορφίας του γεωτεμαχίου της ειδικής έκτασης, δεν μπορεί να απεικονιστεί ολόκληρο το γεωτεμάχιο, τότε μπορείτε να απεικονίσετε τμήμα του όλου γεωτεμαχίου εκατέρωθεν της ιδιοκτησίας ή των εμπλεκομένων ιδιοκτησιών, με ΚΑΕΚ «τμήμα του ΚΑΕΚ ειδικής έκτασης – δρόμου», τόσο στο επίπεδο pst_kaek όσο και στο dgm_prop_final. Στο πινακάκι αρχικών τελικών εμβαδών επηρεαζόμενων γεωτεμαχίων, αναγράφεται ως ΚΑΕΚ «τμήμα του ΚΑΕΚ ειδικής έκτασης – δρόμου» και ως αρχικό και τελικό εμβαδόν θα αναγράφεται αυτό που προκύπτει από τα πολύγωνα που απεικονίζονται στα επίπεδα PST_KAEK και DGM_PROP_FINAL. Με εκτίμηση Ομάδα τεχνικής υποστήριξης ηλεκτρονικής υποβολής διαγραμμάτων
    2 points
  3. Version 1.0.0

    2.758 downloads

    Θεωρωντας ευκολοτερη την καταχωρηση σε excel, με βασει την νομοθεσια , δημιουργησα αυτο το ημερολογιο εργου , που μπορει να χρησιμοποιηθει ως ημερησιο , εβδομαδιαιο ή και μηνιαιο, κυριως για μικρα και μεσαια εργα. Μαλιστα πολλες υπηρεσιες , ζητουν ημερησια καταγραφη αλλα εβδομαδιαια ή μηνιαια αποστολη. Φυσικα μεχρι να συμπληρωθει, η σελιδα Α3, αποστελεται επαναλαμβανοντας τις προηγουμενες εγγραφες. Αν απαιτηθει μεγαλυτερο κενο για εγγραφες απλα θα χωρεσει η σελιδα Α3 λιγοτερες εβδομαδες , αυξανοντας τον χωρο που καταλαμβανουν οι εγγραφες μας. Τοτε χρειαζεται ρυθμιση της σελιδας. Προτεινεται η δημιουργια Α3 σελιδας σε καθε αποστολη , που διαγραφονται μολις συμπληρωθει η σελιδα , οποτε δοατηρηση μονο της πληρως συμπληρωμενης σελιδας. Μεχρι στιγμης το παρον εχει γινει αποδεκτο απο τις υπηρεσιες στις οποιες εχει υποβληθει. Βελτιωσεις γινονται αποδεκτες.
    1 point
  4. 1 point
  5. Στην ΗΤΚ ανεβάζουμε εγκεκριμένα σχέδια. Δεν χρειάζεται να κάνεις νέες κατόψεις από τη στιγμή που έχεις σωστές κατόψεις Η/Μ που συμφωνούν και με τη σύσταση. Στην ΗΤΚ θα πρέπει στην ουσία να αποτυπώνεται ορθά η ταυτότητα του ακινήτου με τεκμηριωμένα στοιχεία , έστω κι αν μας λείπει μια κάτοψη χωρίς σφραγίδα Πολεοδομίας....
    1 point
  6. Οι ΘΣΑ στο υπογειο οικοδομης, μπορει να αποτελουν ξεχωριστες ΟΙ και να πωληθουν και σε τριτον, εστω και μη ιδιοκτητη στην οικοδομη. - Υπαρχει προβλημα με το Κτηματολογιο, αφου δεν τις ειχε δηλωσει σαν ξεχωριστες ΟΙ....πρεπει να διορθωθει - Υπαρχει προβλημα με το εμβαδον, που ελεγχεται, οχι με βαση αυτη την προχειρη κατοψη στο υπογειο αλλα με βαση την κατοψη της αδειας και την συσταση. Στην αδεια υπαρχουν 4 ΟΙ με εμβαδον "Χ" καθε μια, αλλα σημερα κατα τον ελεγχο εμφανιζουν διαφορετικο εμβαδον. Ολα αυτα θα ελεγχθουν και απο τον δικηγορο και απο τον συμβ/φο και θα διορθωθουν τα λαθη, για να εκδοθει βεβαιωση απο μηχανικο και ΗΛΤΑ. Δεν κανεις τπτ μεχρι να φτιαξει σωστους τιτλους
    1 point
  7. Ο συμβολαιογράφος, με σχέδια που έχε συντάξει ο μηχανικός... χωρίς αυτά δεν συντάσσεται κανονισμός.
    1 point
  8. δεν εχει κυρωθει η ΠΕ...ουτε ξερουμε πού εχει "βαλτωσει" Προσφευγουμε στο αρθρο 88 του ν. 4759 Άρθρο 88 Άρση ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης 1. Η ρυμοτομική απαλλοτρίωση αίρεται αυτοδικαίως, χωρίς να απαιτείται η έκδοση σχετικής διαπιστωτικής πράξης, εάν παρέλθουν: α. δεκαπέντε (15) έτη από την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου, με το οποίο αυτή επιβλήθηκε για πρώτη φορά, ή β. πέντε (5) έτη από την κύρωση της σχετικής πράξης εφαρμογής ή πράξης αναλογισμού, ή γ. δεκαοκτώ (18) μήνες από τον καθορισμό τιμής μονάδας, σύμφωνα με τα άρθρα 18 έως 20 του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων (ν. 2882/2001, Α΄ 17). 2. Μετά από την άρση της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης ο ιδιοκτήτης, με αίτηση προς τον οικείο δήμο, δύναται να ζητήσει την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου, προκειμένου η ιδιοκτησία του να καταστεί οικοδομήσιμη. Η αίτηση, στην οποία γίνεται συνοπτική περιγραφή της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης, πρέπει να συνοδεύεται από δικαιολογητικά που αποδεικνύουν την κυριότητα του αιτούντος επί του ακινήτου. 3. Το οικείο Δημοτικό Συμβούλιο, εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από την κατάθεση της αίτησης της παρ. 2 είτε αποδέχεται την αίτηση και εκκινεί τη διαδικασία τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου είτε προτείνει στον οικείο περιφερειάρχη την εκ νέου επιβολή της αρθείσας ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης για τον ίδιο σκοπό ή τη μερική επανεπιβολή της. Η ολική ή μερική επανεπιβολή της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης είναι δυνατή μόνο, όταν συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις: α) σοβαροί πολεοδομικοί λόγοι επιβάλλουν τη διατήρηση του ακινήτου ή μέρους αυτού ως κοινόχρηστου ή κοινωφελούς χώρου, και β) ο οικείος δήμος διαθέτει την οικονομική δυνατότητα για την άμεση καταβολή της προσήκουσας αποζημίωσης στους δικαιούχους, που αποδεικνύεται με την εγγραφή της προσήκουσας αποζημίωσης σε ειδικό κωδικό στον προϋπολογισμό του οικείου δήμου. Ως προσήκουσα αποζημίωση ορίζεται, η υπολογιζόμενη με βάση το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών κατά το ημερολογιακό έτος υποβολής της αίτησης. Η σχετική εγγραφή δαπάνης στον προϋπολογισμό του οικείου δήμου γίνεται ταυτοχρόνως με εγγραφή ισόποσου εσόδου από χρηματοδότηση προερχόμενη από το Πράσινο Ταμείο, εφόσον αυτή έχει εγκριθεί εντός της προθεσμίας της παρούσας. Τα παραπάνω εφαρμόζονται αναλογικώς και στην περίπτωση, που η απαλλοτρίωση γίνεται για τη δημιουργία κοινωφελούς χώρου και ο αρμόδιος φορέας είναι άλλος, πλην του δήμου. Εναλλακτικά, το Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί, σταθμίζοντας τις πολεοδομικές ανάγκες και τις οικονομικές δυνατότητες του δήμου, είτε να προτείνει τη μερική επανεπιβολή της αρθείσας απαλλοτρίωσης είτε να αποφασίσει την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου, σύμφωνα με την αίτηση του ιδιοκτήτη. Το Δημοτικό Συμβούλιο έχει τη δυνατότητα να προτείνει την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου μετά από αυτοδίκαιη άρση της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης ακόμη κι εάν, δεν έχει προηγηθεί αίτηση του ιδιοκτήτη του ακινήτου, όταν κρίνει ότι δεν συντρέχουν σοβαροί πολεοδομικοί λόγοι, που επιβάλλουν τη διατήρηση του ακινήτου ή μέρους αυτού ως κοινόχρηστου ή κοινωφελούς χώρου. 4. Εάν ο αρμόδιος για την απαλλοτρίωση είναι άλλος, πλην του δήμου, φορέας και δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για άμεση καταβολή της προσήκουσας αποζημίωσης, εάν ο δήμος κρίνει ότι υφίστανται σοβαροί πολεοδομικοί λόγοι για τη διατήρηση του ακινήτου ως κοινωφελούς χώρου, δύναται, μετά από έγκριση του αρμόδιου φορέα, να καταβάλει τη σχετική δαπάνη από τον προϋπολογισμό του και εν συνεχεία να την αναζητήσει από τον αρμόδιο φορέα.
    1 point
  9. μαλλον ισχυει το "αντιστροφο" της κατατμησης TEE - ΙΟΥΝΙΟΣ 2022 8 28. Πως γίνεται η καταχώριση ΗΤΚ σε περίπτωση που, με μία συμβολαιογραφική πράξη, πρόκειται να γίνει κατάτμηση οικοπέδου και μεταβίβαση; Αρχικά καταχωρίζετε ΗΤΚ για το σύνολο του οικοπέδου, σύμφωνα με την ισχύουσα κατάσταση. Παράλληλα, εισάγετε ξεχωριστά οικόπεδα στο Μητρώο, ώστε να συνταχθούν τόσες ΗΤΚ όσες και τα τμήματα του οικοπέδου (νέα οικόπεδα) τα οποία θα προκύψουν από την κατάτμηση. Στην Τεχνική περιγραφή των προς δημιουργία οικοπέδων εξηγείτε την περίπτωση και εισάγετε το σχόλιο «Η ΗΤΚ συντάσσεται υπό την αίρεση της μεταγραφής- καταχώρισης στο αρμόδιο γραφείο του τίτλου από τον οποίο προκύπτει η ιδιοκτησία». Μετά τη μεταγραφή του συμβολαίου, θα πρέπει να αρχειοθετηθεί η ΗΤΚ του αρχικού οικοπέδου, με αποστολή e-mail στο [email protected]. Συστήνεται να υποβληθεί τροποποιητική καταχώριση για κάθε οικόπεδο που προέκυψε από την κατάτμηση, προκειμένου να συμπληρωθεί ο αριθμός του συμβολαίου και το ΚΑΕΚ, και να διαγραφεί το παραπάνω σχόλιο, ώστε η καταχώριση να είναι επικαιροποιημένη. ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΕΕ-6-2022.pdf
    1 point
  10. Αναφέρεται στα "τμήματα" καθώς αυτά θα έχεις συμπεριλάβει πλέον και στο pst_kaek και στο dgm_prop_final. θα έχεις στο μυαλό σου ότι θα χειρίζεσαι τα τμήματα των ΚΑΕΚ σαν να είχες κανονικό ΚΑΕΚ, με τη μόνη διαφορά ότι θα τα αναγράφεις παντού ότι αποτελούν τμήμα της ειδικής έκτασης με ΚΑΕΚ XXXX, και όλες οι εμβαδομετρήσεις πριν και μετά, θα γίνονται στα "κομμένα" πολύγωνα.
    1 point
  11. Καλημέρα σας. Μια διευκρίνηση. "Σοβαρός" Η/Μ μηχανικός που ασχολείται με μελέτες δημοσίων και ιδιωτικών έργων δεν προδιαγράφει εργοστασιακούς τύπους στις μελέτες του. Όταν υπάρχει λόγος να κάνει κάτι σχετικό αναφέρει "ενδεικτικό εργοστασιακό τύπο" μη δεσμευτικό για τον ιδιοκτήτη. Προδιαγράφει την κατηγορία του μηχανήματος (Αντλία Θερμότητας Νερού - Αέρα, σύστημα VRF κλπ) και ότι άλλο χρειάζεται για τη λειτουργία του δικτύου και των συστημάτων του. Ο επιβλέπων μηχανικός αναλαμβάνει την καλή εκτέλεση του έργου με βάση την μελέτη και επάνω στη μελέτη δίνουν προσφορές οι εργολάβοι και οι εγκαταστάτες. Ένας μηχανολόγος εγκαταστάτης που ασχολείται με, ή και με Hitachi - προσωπική μου άποψη είναι ότι οι συγκεκριμένες Α.Θ. είναι πολύ καλά μηχανήματα - είναι υποχρεωμένος να ξέρει όλα αυτά που αναφέρετε παραπάνω και πολλά άλλα ακόμη. Θα ήταν πάρα πολύ καλό για τους συναδέλφους που εγκαθιστούν Hitachi.
    1 point
  12. @verda~Η ΔΕΗ (μέσω του ΔΕΔΔΗΕ πλέον) δεν δίνει απαλλακτικό, εδώ και μια δεκαετία, σε καμμία περίπτωση. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζεις δημιουργείται γιατί η πολεοδομία ζητάει απαλλακτικό. Ο έλεγχος γίνεται για τον όγκο του κτιρίου μετά από εξάντληση του ΣΔ. Χρησιμοποιώντας τις παρακάτω εγκυκλίους, προσπάθησε να συνεννοηθείς με τους υπαλλήλους της ΥΔΟΜ.
    1 point
  13. Όταν εξετάζουμε αυθαίρετα έχουμε δύο πράγματα : την άδεια και την πραγματικότητα. Δεν ελέγχουμε άδειες ούτε απονέμουμε χρησικτησίες. Αν ο ιδιοκτήτης μας δείχνει κάτι άλλο από αυτά που φαίνονται στα χαρτιά και γίνει νέα τοπογραφική αποτύπωση, τότε υπάρχουν δύο πράγματα που θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη αφού πρώτα τα εξηγήσουμε εμείς : α) οι συνέπειες της παρ.2 του άρθρου 39 και β) το Παράρτημα Α του ν.4495/2017.
    1 point
  14. @Faethon11~Εκπίπτει ο ΦΠΑ όλων των δαπανών (καύσιμα, διόδια κλπ.) επαγγελματικού αυτοκινήτου.
    1 point
  15. Μόνο αν τα δύο πιστοποιητικά πληρότητας που θα εκδώσεις έχουν διαφορετικό Αριθμό Οικοπέδου/Γηπέδου (δηλαδή δείχνεις δύο κτίρια), τότε έχει νόημα να κάνεις δύο ΠΕΑ. Αλλιώς ένα ΠΕΑ για όλο το κτίριο.
    1 point
  16. Και δείτε μια "μικρή" λεπτομέρεια.... Όταν ενυπάρχουν ρυθμίσεις μόνο του 3843, οι χώροι αυτοί είναι ρυθμισμένοι για 30 χρόνια!!! Μπορούν να γίνουν "νομίμως υφιστάμενοι" με την απόκτηση της ΗΤΑ... Το ξυπνοπούλι όμως ιδιοκτήτης, δεν θα το κάνει (απόκτηση τώρα ΗΤΑ) διότι προφανώς ουδείς τον υποχρεώνει γι' αυτό! Οπότε αυτοί οι χώροι δεν δύναται ν' ακολουθήσουν τα δεδομένα των υπολοίπων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Κι ο νοών νοείτο....
    1 point
  17. τα "χιλιοστα" δεν αλλαζουν...αυτο οριζει ο νομος Οι δαπανες ειναι υπο συζητηση, διοτι αλλαξαν τα τμ. Να μιλησεις με τον δικηγορο σου.
    1 point
  18. α] Εαν υπαρχει κανονισμος, ισχυει ό,τι αυτος οριζει. Η τροποποιηση γινεται με το 65%, συμφωνα με τις διαταξεις του ν. 1562/85 "Αν υπάρχει ήδη χωριστή κατ' ορόφους ή διαμερίσματα ιδιοκτησία, δεν έχει όμως καταρτιστεί κανονισμός των σχέσεων των συνιδιοκτητών, η πλειοψηφία τουλάχιστον 60% των συγκυρίων δικαιούται να ζητήσει δικαστικώς, κατ' ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων των προηγούμενων άρθρων, να καταρτιστεί κανονισμός, εφόσον είναι αναγκαίος για τον καθορισμό των σχέσεων των συνιδιοκτητών. Κατά τον ίδιο τρόπο και με πλειοψηφία τουλάχιστον 65% των συγκυρίων μπορεί να επιτραπεί η συμπλήρωση ή και η τροποποίηση του κανονισμού, όταν εμφανίζει ελλείψεις που εμποδίζουν τη λειτουργία της συνιδιοκτησίας ή τη χρήση των χωριστών ιδιοκτησιών σύμφωνα με τον προορισμό του ακινήτου." Με τις ιδιες διαταξεις γινεται και η συνταξη κανονισμου, εάν δεν υπάρχει, με το 60% β] Εαν δεν υπαρχει κανονισμος, η κατανομη των δαπανων γινεται με βαση την αξια καθε διαμερισματος, αναλογιστικά ως προς την συνολικη αξια της οικοδομης, οπως αυτη υπολογιζεται με βαση τις αντικειμενικες αξιες. Επομενως, σε αυτη την περιπτωση, ο βλαπτομενος αρνειται την πληρωμη κοινοχρηστων, γινεται εναντιον του αγωγη, αλλα υπαρχει η υποχρεωση υπολογισμου και καταγραφης στο δικογραφο της αγωγης, της αντικειμενικης αξιας καθε ΟΙ. Εκει θα φανουν ολα.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.