Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      9.033


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.517


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      8.989


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 31/10/2022 in Δημοσιεύσεις

  1. τι σκέψεις δηλαδή? Αν ο βράχος έπεσε από άγνωστη αιτία που γράφει το άρθρο? Μα βράχος είναι.... γκρεμό είχε.... εδώ και χιλιετίες εκεί στο ίδιο σημείο πέφτει και κατρακυλάει που και που κάποιος βράχος.... Δεν είναι αφύσικο αυτό. Αφύσικο είναι να κατασκευάζει από κάτω του χωρίς να φροντίσεις τι θα γίνει όταν πέσει. Διότι δεν υπάρχει το Αν πέσει αλλά μόνο το Πότε θα πέσει.... ε.... ήρθε η ώρα του και έπεσε..... θα πέσει κι άλλος... σε ενα χρόνο σε ένα αιώνα σε 10?... θα φανεί όταν γίνει ξανά.
    2 points
  2. απο τον μηχανικο, για ελεγχο αδειας ή τακτοποιησεων του διπλανου...
    1 point
  3. Για κατηγορία 4 με κατεδάφιση κοιτα το 106. Εχεις ενα 6μηνο από την ημερομηνία πληρωμής του παραβόλου... Κολπάκια δε χρειάζονται.
    1 point
  4. Συμφωνώ.... Το φιρι φιρι το πας στατιστικά χάνεις
    1 point
  5. Καλησπέρα, 2182. Οικοδομή δύο διαμερισμάτων χωρίς σύσταση ανήκει σε δύο ιδιοκτήτες (κατά 50% έκαστος). Στην οικοδομή υπάρχουν αυθαίρετα 20m2 και μία λοιπή παράβαση. Ο ένας εκ των ιδιοκτητών έχει ποσοστό αναπηρίας άνω του 80%. Θα συμπληρώσω δύο φύλλα καταγραφής, 10m2 με την έκπτωση της αναπηρίας και 10m2 χωρίς την έκπτωση. Την μια λοιπή παράβαση όμως σε ποιο φύλλο θα την τσεκάρω; Σε περίπτωση που υπήρχαν δύο λοιπές παραβάσεις θα ήταν εύλογο να τσέκαρα από μία σε κάθε φύλλο (μία με τη έκπτωση της αναπηρίας και μία χωρίς); Παρόλο που δεν υπάρχει κάποια σχετική διευκρίνιση, η γνώμη μας είναι ότι μπορείτε να την βάλετε στο Φ.Κ. με την έκπτωση αναπηρίας.
    1 point
  6. Καλησπέρα,η άποψη μου είναι ότι,δεδομένου α)ότι οι αυθαιρεσίες συντελέστηκαν πριν την απαλλοτρίωση και β) της δυνατότητας που σου δίνει η εγκύκλιος να συγκρίνεις με τα πολεοδομικά μεγέθη κατά τον χρόνο έκδοσης της άδειας για τους συντελεστές τετραγωνιδίων,μπορείς να δηλώσεις την παραβίαση πλαγίων αποστάσεων που προέκυπτε πριν την απαλλοτρίωση.Δηλαδή,με το τοπογραφικό της οικοδομικής άδειας.Αυτό όμως,όπως κι εσύ αναφέρεις,συνολικά(για την σύγκριση και των λοιπών μεγεθών) και όχι επιλεκτικά μόνο για τις πλάγιες αποστάσεις.
    1 point
  7. Ναι, κατά την εγγραφή νέου εμπράγματου δικαιώματος επί του ακινήτου...
    1 point
  8. Και να μην βρίσκεται μια Τομή, φτιάχνουμε μια καινούργια βρε αδελφέ κι αν την περάσουμε κι από το σύστημα των δηλώσεων κ.λπ., αποκτά και τον μανδύα του "εγκεκριμένου σχεδίου"... Υ.Γ. Ορισμένες φορές, βλέποντας μακρυά, τόσο το συμφέρον του ιδιοκτήτη, όσο και το "συμφέρον" του ίδιου του ακινήτου, κάνουμε κινήσεις που ξεφεύγουν από την πεπατημένη! Δηλαδή, δεν έχει σημασία το τι σχέδια ζητά ο νόμος σε μια υπαγωγή.... Εκμεταλλευόμαστε τη δυνατότητα που μας δίνει η εφαρμογή του ΤΕΕ και υποβάλλουμε (ή δημιουργούμε) κι άλλα σχέδια κ.λπ.
    1 point
  9. Αν θέλετε να κοιμάστε ήσυχοι, αφήστε τις εξυπνάδες αυτού του είδους για άλλους.... Σκεφτείτε ψύχραιμα, ποιός ο λόγος να το κάνετε;
    1 point
  10. Αντι να ρωτας, κοιταζε εδω https://www.helpe.gr/Human-Resources/Recruitment/career-opportunities/results/
    1 point
  11. Η δόμηση επιτρέπεται πέραν μιας απόστασης ασφαλείας από τις γραμμές πλημμύρας. Η απόσταση ορίζεται είτε από ΠΔ όταν υπάρχει ήδη οριοθέτηση του ρέματος είτε 20 μ. μέχρι να βγει το ΠΔ. Οι γραμμές πλημμύρας ορίζονται από την οριστική ή προσωρινή οριοθέτηση. Σε κάθε περίπτωση για να οικοδομήσεις εφαρμόζεις το άρθρο 5 του ν.4258/2014.
    1 point
  12. στο θέμα που αναφέρεται ο ισχυρισμός του ιδιοκτήτη ισογείου είναι ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΝΗΚΟΥΣΤΩς. Δεν νοείται την ΜΙΣΗ ΜΑΛΙΣΤΑ, ΔΕΗ κοινοχρήστων να διαιρέσετε τον λογαριασμό ΔΕΗ δια δύο. Αυτό το θέλει αυτός γιατί αυτό τον συμφέρει, η κατανάλωση ασανσερ όμως περνάει μέσα στον λογαριασμό ΔΕΗ και αυτός μοιράζεται στις ιδιοκτησίες ανάλογα με τα χιλιοστά που έχει η κάθε ιδιοκτησία, (και η αποθήκη της). Εδω πέρα έχετε μια οχι σπάνια αλλά το λέει με έναν απαράδεκτο τρόπο, αν ακούσουμε το τι προτείνει, περιπτωση ανθρώπου ο οποίος δεν θέλει να πληρώνει τα κοινόχρηστα που του αναλογουν. Β) Σωστά ειπωθηκε ότι ανάλογα με τα χιλιοστά που του αναλογουν επί της χρήσης ανελκυστήρα θα πρέπει η κάθε ιδιοκτησία να πληρώνει τα έξοδα μηνιαία συντήρηση, βλάβες, αντικατάσταση, έξοδα ανελκυστήρα. Ο πίνακας που ζητάτε, ο κανονισμός είναι ο πίνακας χιλιοστών που έχει συντάξει ο Μηχανικός, αναζητήστε και κάποια εταιρεία κοινοχρήστων μήπως έχει να σας πει κάτι άλλο και καλά ξεμπερδέματα .....
    1 point
  13. Παύλο, δεν βλέπω κάποια ζημιά στη δήλωση του ν.651/77 με τα γνωστά υποδείγματα. Έχει χωριστά αυτά που δηλώνει ο μηχανικός με τον ν.651/77 και σε άλλη θέση αυτά που βεβαιώνει η υπηρεσία (όροι δόμησης για θεώρηση).
    1 point
  14. Έχω ελέγξει τη νομιμότητα της Ο.Ι. Και την αντίστοιχη τακτοποίηση. Το ύψος, επειδή δεν είχα το εγκεκριμένο σχέδιο της τομής, το τσέκαρα από το ΔΚ όπου αναφερόταν το πραγματοποιούμενο ύψος σε σχέση με το επιτρεπόμενο (η οικοδομή είναι 4όροφη και στο πραγματοποιούμενο είχε 3.30μx4 + το δώμα. Επομενωσ Θεώρησα 3,30μ. Ύψος Αδείας και είναι όντως τόσο το πραγματιποιυουμενο του ορόφου. Λάθος έπραξα;
    1 point
  15. Ε, σου λέει ο άλλος, Πολυ-τεχνείο έχουν τελειώσει, άρα ξέρουν απ' όλα...
    1 point
  16. Δεν θα το κουράζαμε αν δεν υπήρχε η σχετική κινδυνολογία (προς νέους συναδέλφους). Ούτε είναι διαγωνισμός για την πιο σωστή άποψη. Θα έλεγα ότι είναι αντιπαράθεση μεταξύ αντικειμενικών (νομοθεσία) και υποκειμενικών (προσωπικές απόψεις) στοιχείων. Κι επειδή μπορεί να ανοίξουμε την όρεξη σε κάποιο "βαρεμένο" ή "σαδιστή" συμβ/φο, θα πρέπει να προσέχουμε ώστε να δίνουμε σαφείς απαντήσεις για να μην "ψαρώνουν" οι νέοι συνάδελφοι. Και το κερασάκι: Η απάντηση που έχω δώσει σε συμβ/φους που μου ζητούσαν να γράψω όρους δόμησης στο διάγραμμα, ήταν: Το διάγραμμα έχει συνταχθεί σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, και γι αυτό έχω πληρωθεί. Οι έξτρα πληροφορίες, απαιτούν έξτρα πληρωμή. Αν θέλει ο αγοραστής, μπορεί να περάσει από το γραφείο μου. Εννοείται, ότι δεν επέμεναν...
    1 point
  17. @nikostzar Είδος παραστατικού: Παραστ. Εξαιρ. Οντοτήτων ημεδαπής/αλλοδαπής Τύπος παραστατικού: ΕΦΚΑ Γενικά στοιχεία παραστατικού Χρησιμοποιείς αριθμό σειράς της επιλογής σου και συνεχόμενους αύξοντες αριθμούς. Για παράδειγμα, τον ίδιο αριθμό σειράς ανά έτος και 1,2,3 κλπ. για τις δόσεις του έτους. Ή τον ίδιο αριθμό σειράς για όλα τα έτη αποπληρωμής και ενιαία αρίθμηση για όλες τις δόσεις. Ως ημερομηνία έκδοσης μπορείς να χρησιμοποιήσεις την ημερομηνία πληρωμής ή λήξης. Στοιχεία εκδότη Συμπληρώνεις τον ΑΦΜ του ασφαλιστικού φορέα της ρύθμισης. Για τον χαρακτηρισμό επιλέγεις: Κατηγορία: 2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ Είδος: Ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολούμενων (Ε3_585_007)
    1 point
  18. Ο κωδικός είναι ίδιος για όλους τους μήνες του 2022 ... Στην πληρωμή γράψε αιτιολογία για Εισφορές Ιουνίου 2022 . Έχει και προσαύξηση . Ενημερώσου από το ΕΦΚΑ . Το ειδοποιητήριο το βρίσκεις στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες ΕΦΚΑ :
    1 point
  19. Αφιερωμενο σε ολους τους μηχανικούς και μη το εργαλείο της Hitachi για οικονομική μελέτη/υδραυλική/κλπ για την πόλη που μένει ο καθένας μας https://www.hitachi-hitoolkit.com/yutaki/login https://www.hitachi-hitoolkit.com/yutaki/login
    1 point
  20. όταν κι αν αλλάξει ουσιαστικά η κατηγορία 5 και επιτραπεί ξανά θα δεις στα κανάλια τουλάχιστον 5 υπουργούς κι άλλους τόσους υφυπουργούς να κάνουν δηλώσεις για τις ενέργειες και πρωτοβουλίες τους για το καλό του Λαού .....
    1 point
  21. Εγώ είμαι σίγουρος ότι είναι σκόπιμα έτσι στημένο το εξοικονομώ. Δεν θεωρώ ότι είναι αυτοσκοπός αυτά που παθαίνουν με όλα τα προβλήματα των προγραμμάτων οι πολίτες και οι μικρές επιχειρήσεις. Τα πιο πολλά είναι παράπλευρες συνέπειες. Όμως υπάρχουν ωφέλη για συγκεκριμένες ομάδες, καθώς τα προβλήματα αυτά έχουν διατυπωθεί και έχουν προταθεί αρκετές λύσεις, πολλές από αυτές άρτιες, τα τελευταία 7-8 χρόνια. Αν δεν υπήρχε "σοβαρός" λόγος να διατηρηθεί αυτή η κατάσταση, θα την έλυναν έστω και για τις ψήφους.
    1 point
  22. Σε ίδια περίπτωση ανέβασα το Ε9 και προχώρησε κανονικά ο έλεγχος.
    1 point
  23. Το θέμα δεν είναι να συμπεριλάβεις τη δήλωση Ν. 4495, αλλά να ελέγξεις πλήρως το διαμέρισμα για να είσαι σίγουρος για την πολεοδομική του νομιμότητα. Επομένως, αν δεν το έχεις ήδη κάνει, θα πρέπει να το ελέγξεις πριν την έκδοση ΗΤΚ. Επιπλέον, ένα πρώτο ρώτημα που εύλογα εξάγεται είναι πως ελέγχθηκε το διαμέρισμα αναφορικά με το νόμιμο ύψος του χωρίς να υπάρχει τομή;
    1 point
  24. Γνώμη μου είναι να κάνεις τις απαραίτητες ενέργεις στην Υδομ για να κλείσει η άδεια και μετά κάνεις όλα τα άλλα του άρθρου 30. Διαφορετικά αν η άδεια είναι ανοιχτή ακόμα, θα μπορούσες και με μία ενημέρωση να κάνεις αυτά που περιγράφεις.
    1 point
  25. Το θέτω σαν γενικό προβληματισμό! Μα είναι δυνατόν στην Η.Τ.Κ, ενώ δηλώνουμε σε σχετικό "παράθυρο" ότι υπάρχουν 2 ή ..ν κτίσματα, να μην υπάρχει κάπου αντίστοιχα πεδίο, με διαχωρισμό και η καταγραφή των εμβαδών και των ορόφων εκάστου κτιρίου?? Τότε τη Η.Τ.Α είναι!
    1 point
  26. Να ρωτήσεις πριν οτιδήποτε άλλο τον συμβολαιογράφο που θα κάνει τα συμβόλαια... Ο διάολος έχει πολλά ποδάρια!!! Καλημέρα Βασίλη!
    1 point
  27. Για να μην έχεις καμία ευθύνη, αν θέλεις κάνε τη μελέτη (όπως νομίζεις καλύτερα) κι ας την υπογράψει ο αρχιτέκτονας (αν έχει τα κότσια). Αλλιώς, πες τους να βρούν άλλον αυτοφωράκια.
    1 point
  28. Καλησπέρα,"βασικό επίπεδο",όπως σου αναφέρει και ο Παύλος.
    1 point
  29. Καλησπέρα,δεν το θυμάμαι καλά,αλλά αν δεν ταιριάζει κάτι άλλο υπάρχει σίγουρα πεδίο "εγκρίσεις λοιπών φορέων"
    1 point
  30. @venezia καλησπέρα,μπορείς να επιλέξεις με άδεια(υπάρχει η άδεια επισκευής,ασχέτως αν δεν τηρήθηκε).Το πρόβλημα είναι ότι στην πραγματικότητα το νομίμως υφιστάμενο κτίσμα δεν υπάρχει πια,άρα η νέα κατασκευή είναι εξ ολοκλήρου αυθαίρετη.
    1 point
  31. Ναι μειώθηκε 3 Ευρώ για τον καφέ της παρηγοριάς...
    1 point
  32. Καλησπέρα σας. Σύμφωνα με το 4759/ άρθρο 11 παρ6 ιθ, η επιφάνεια της θερμομόνωσης, δύναται να βρίσκεται εντός των πλαγίων αποστάσεων Δ ή δ. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και στο αίθριο, και ειδικά σε εκείνο που βρίσκεται σε επαφή με πλάγιο όριο; Το άρθρο 2 παρ. 1 στη διευκρίνηση, αναφέρει ότι στην περίπτωση αιθρίου στις όψεις του οποίου περιλαμβάνονται στοιχεία του άρθρου 16, επιβάλλεται καθαρή απόσταση Δ, όμως η θερμομόνωση δεν είναι στοιχείο του άρθρου 16. Τι ισχύει στην περίπτωση αυτή;
    1 point
  33. Τα ερωτήματα που θέτετε και άλλα που πάντα παρουσιάζονται στην πορεία θέλω να σας γνωρίσω ότι αποτελούν αντικείμενα που ασχολούνται οι Αρχιτέκτονες Μηχανικοί, οπότε μπορείτε επώνυμα με σχέδιο να απευθηνθείτε σε κατάλληλο γραφείο να αντιμετωπίσει το θέμα / θέματα σας.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.