Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      4.738


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.309


  3. RUB

    RUB

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      54


  4. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      10.240


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/11/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Ολική κατεδάφιση ή μερική; σε ολική τίποτα... Αφού θα πρέπει να δει κενό οικόπεδο. Σε μερική, το ΔΚ, ώστε να ελέγξει αυτό που έπρεπε να κατεδαφιστεί.
    3 points
  2. Αυτά τα δύο δεν μπορεί να συμβαίνουν ταυτόχρονα. Δεν μπορεί να υπάρχει ένα κτήριο που δεν εμφανίζεται στο Τοπογραφικό και στο ΔΚ της άδειας. Άρα δεν είναι όλα εντάξει και το πόρισμα κοκκινίζει. Την καλησπέρα μου.
    3 points
  3. το ξαναγραφω... Αν η "αποθηκη" πουληθηκε -αυτοτελης - στα λογια σε μη ιδιοκτητη ομορου υπογείου με το οποιο να μην εχει ηδη συνενωθει, κατ' επεκταση, τοτε δεν μπορει. χωρις τιτλο δεν τακτοποιειται.... [οσες αρνητικες και να βαλει καποιος...]
    2 points
  4. Version 1.0.0

    1.734 downloads

    Διατάξεις περί ΑμεΑ και εμποδιζομένων ατόμων, εν όψει της υποχρεωτικής προσαρμογής αρκετών κατηγοριών υφισταμένων κτιρίων μέχρι το 2020 (άρθρο 26 παρ. 4 ΝΟΚ). Το υλικό παρουσιάστηκε σε ημερίδα της ΕλΕΜ
    1 point
  5. Μερικά πράγματα που μάλλον δεν σημειώθηκαν στα παραπάνω. Η αποθήκη δεν έχει αλλάξει ούτε πρόκειται να αλλάξει ποτέ χέρια. Ανήκει και θα ανήκει πάντοτε στα κοινόχρηστα. Μιλάμε μόνο για τη δυνατότητα τακτοποίησής της ως αυθαίρετος κοινόχρηστος χώρος για να μπορέσει να καταχωρηθεί σε σύσταση και τίτλο ως παρακολούθημα κάποιας ΟΙ. Αυτή τη στιγμή είναι ένας χώρος που η ύπαρξή του δημιουργεί πρόβλημα σε όλα τα κοινόχρηστα.
    1 point
  6. Για όποιον ενδιαφέρεται ανακοινώθηκαν αποτελέσματα μεταλλειολόγων!Συγχαρητήρια στους επιτυχόντες
    1 point
  7. ΟΙ υπάρχει του διαμερίσματος. Αν κατάλαβα καλά χρήστης είναι κάτοχος διαμερίσματος της πολυκατοικίας. Τροποποίηση θα κάνει μονομερή για την εγγραφή του παρακολουθήματος (ενοχικό όχι εμπράγματο) στη σύσταση και διόρθωση του τίτλου. Στο Ε9 θα γράφεται πλέον ως ΒΧ στην ίδια γραμμή με το διαμέρισμα.
    1 point
  8. Θα διαφωνήσω με τους εκλεκτούς φίλους, λέγοντας ότι, κατά τη γνώμη μου στην ερμηνεία του νόμου, μπορεί να γίνει τροποποίηση αν συντρέξουν : α) η αυθαίρετη αποθήκη υπάρχει από την κατασκευή, β) έχουν περάσει δέκα χρόνια έκτοτε, γ) δεν υπάρχει δικαστική απόφαση κατεδάφισης, δ) "ενσωματωθεί" ως παρακολούθημα ενοχικό (χωρίς χιλιοστά) της υπάρχουσας ΟΙ του διαμερίσματος (που έχει χιλιοστά).
    1 point
  9. Καλησπέρα. Προσοχή στις παραπάνω περιπτώσεις στη διάκριση του νομίμου όγκου από τις υπόγειες στάθμες. Πολεοδομικά λογίζονται ως διαφορετικές περιπτώσεις οι υπόγειες στάθμες από τον υπέργειο όγκο του κτηρίου. Το ίδιο εκφράζει και η διατύπωση της παρ. 7 : ... συντελείται εντός νόμιμου όγκου του κτιρίου ή σε νόμιμη ή μη υπόγεια στάθμη, ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα ... Επίσης το "ενσωμάτωση" δεν σημαίνει αποκλειστικά "επέκταση" ή "χωριστά χιλιοστά"... υγ. μαζί γράφαμε nik.
    1 point
  10. Ναι, μπορεί. Στον διαχειριστή ανατίθεται η διαχείριση της αίτησης και στους αρμόδιους μηχανικούς οι μελέτες και οι επιβλέψεις.
    1 point
  11. @efkou Δεν είναι απαραίτητο. Οι εξαιρέσεις συνεχίζουν να ισχύουν.
    1 point
  12. Η απάντηση ακούει στο αρτικόλεξο ΔΓΜ. Τα δικαστήρια τα ίδια έχουν εκδώσει άπειρες αποφάσεις που συνηγορούν στην αλλαγή των ορίων του Κτηματολογίου. Άρα κάθε άλλο παρά εκ προοιμίου απόφαση "κατά" σου θα εκδώσουν!
    1 point
  13. Οπότε αφήνεις αναπάντητα ερωτήματα? Όταν δεν φτάνει ο χρόνος.....οκ θα το ψάξω ευχαριστώ. Σας είπαν πότε θα βγούνε αποτελέσματα? Εύχομαι να είσαι στους επιτυχόντες!!!
    1 point
  14. @BAS σε κάθε έλεγχο πρέπει κανονικά να έχεις το στέλεχος και τα σχέδια που συνοδεύουν την άδεια. Αν και λόγω του ότι αναρτούνται όλα στο σύστημα των ΕΔ και ο ελεγκτής τα έχει ήδη στην διάθεσή του, είναι καθαρά τυπικό. Στην ολική κατεδάφιση απλά βεβαιώνεται η ολική κατεδάφιση, πρέπει δηλ να δει ο ελεγκτής ένα κενό οικόπεδο
    1 point
  15. Μην πτοείσαι, πότε δεν ξέρεις, άλλωστε παίζει ρόλο και πως τα πήγαν οι άλλοι οπότε κανείς δεν μπορεί να ξέρει...ο χρόνος σου έφτασε?
    1 point
  16. @Mitsosrezerve Για το τελευταίο ερώτημα: Θα υπολογίσεις τη συνολική επιτρεπόμενη δόμηση στο οικόπεδο και θα την πολλαπλασιάσεις με το ποσοστό συνιδιοκτησίας που αντιστοιχεί στον πελάτη σου (στον ιδιοκτήτη του ημιωρόφου). Το ποσοστό υπέρβασης είναι το πηλίκον της αυθαίρετης επιφάνειας (όλου του ημιωρόφου) δια του γινομένου που μόλις βρήκες. Να έχεις υπ' όψιν σου ότι μεταβίβαση με διαφορετικό εμβαδόν τακτοποίησης από την τιμή που αναφέρεται στη σύσταση δεν γίνεται. Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να γίνει τροποποίηση σύστασης (δύσκολη διαδικασία). Γι' αυτό κάνε μία καλή αποτύπωση αξιοποιώντας την επιτρεπόμενη ανοχή.
    1 point
  17. Νομιζω οτι η ανω ρυθμιση αφορα την μειωση των 200 σε 186, οπότε "αναπροσαρμοζει" τον τύπο με βαση τα 186... Την ειχαν ξεχασει στην αρχη και την εβαλαν μετα απο την αρνηση των ΥΔΟΜ να αποδεχονται ορους δομησης "κατα συμπερασμα"... Αλλα αν πας με την παρ. 2, αυτη σε παραπεμπει στους όρους δομησης του ΓΠΣ και μπορει να ειναι ευνοικωτεροι της παρ. 1. Αν το ΓΠΣ, οριζει διαφορετικους ορους, θα κρατησεις τους ορους του ΓΠΣ που "επιτρεπεται να ειναι ευνοικότεροι της παρ. 1" Αν απλα σε παραπεμπει στο Δ 270, θα πας με αυτο και με δομηση 186, αφου στο Δ270 τα 200 εχουν γινει 186. [θα μας πει και καποιος συναδελφος την γνωμη του...] Θα τα συζητησεις και με την ΥΔΟΜ.
    1 point
  18. Ε, όχι δα... Είναι η ερώτηση τέτοια που ακόμη και αναλυτικότερη απάντηση να πάρεις, και επώνυμα από κάποιον συνάδελφο, πάλι θέλει προσοχή. Σου εύχομαι καλή συνέχεια, δεν υποτιμώ, ούτε μειώνω κανέναν.
    1 point
  19. προφανως προκειται για τον χωρο ανωθεν της εισοδου. Αυτος ειναι κοινοχρηστος και κοινοκτητος Το 1992 μεταβιβασθηκε με την ψευδη δηλωση οτι χτισθηκε πριν το 1885 Επομενως, εχει δημιουργηθει νεος χωρος, χωρις αδεια, εντος του νομιμου ογκου, αλλά με συσταση ΟΙ και χιλιοστα. Τακτοποιεις χωρις συναινεση των λοιπων και δεν απαιτειται μονομερης τροποποιηση της συστασης ΟΙ, επειδη ηδη υπαρχει. εγκ. 35/12 συμβολαιογραφων: "γ) Στις περιπτώσεις που στη σύσταση της οριζόντιας ιδιοκτησίας έχει συμπεριληφθεί στην επιφάνεια της οριζόντιας ιδιοκτησίας και η επιφάνεια αυθαίρετης κατασκευής, δεν απαιτείται καμία τροποποίηση της σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας" Η μικρη διαφορα των τμ. μπορει να οφειλεται σε υπολογισμο "χωρις τα επχρισματα" Για τους υπολογισμους θα ενημερωσει καποιος πιο ειδικος...
    1 point
  20. σωστα, το τι ειδους και εάν και πόση εισφορα θα αντιστοιχει μετα την ΠΕ ... ειναι μελλον και αβεβαιον, παντως δεν ειναι γνωστο σημερα. - ισχυει η σελ. 4, εδω https://www.maltzis.gr/cms/admin2/admin/files/ForologiaKefalaiou-EntypoAA-GHS.pdf - και να διαβαστει αυτο εδω με προσοχη https://www.notarius.gr/uploads/files/3ia_ghs_entos__1.pdf
    1 point
  21. Αυτός που σου είπε κάτι τέτοιο (για τις εισφορές) είναι πολύ άσχετος. Όσο για το ΓΠΣ, βεβαίως και θα το αναφέρεις . Και για να ξεκαθαρίσουμε: Τα ΓΠΣ καθορίζουν κυρίως χρήσεις γης. Εφόσον δεν υπάρχει εγκεκριμένη Π.Μ., οποιαδήποτε αναφορά σε εισφορές είναι ανυπόστατη. Και για να μη φοβάσαι για την τύχη του οικοπέδου σου, η Π.Ε. ΔΕΝ δημιουργεί μη άρτια.
    1 point
  22. Αν και σε κατεύθυνε ο συνάδελφος πριν με την εγκύκλιο του '19, σχετικά με το αρχικό σου ερώτημα... μήπως να μην ασχοληθείς καθόλου συνάδελφε με τα ΠΕΑ, γιατί το άθροισμα των προστίμων που θα σου επιβάλουν θα είναι πολλαπλάσια των αμοιβών απο τα ΠΕΑ που θα κάνεις? Για ξανασκέψου το...
    1 point
  23. Μετά από συζήτηση με συναφελφο παραθέτω την απόφαση ΝΣ που βρήκε. Σελίδα 4 Γνωμοδότηση-ΝΣΚ-173-2003.pdf
    1 point
  24. avgoust Εναλλακτικά αν δεν γνωμοδοτήσουν εντός 2 μηνών , στείλε την αίτηση στο ΚΕΣΑ , με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και αντίγραφο της αίτησης προς ΕΦΑ ... και ας πάνε να ...bip..
    1 point
  25. δεν χρειαζεται να πας πουθενα... αν θες μπορείς και μπορείς σκεφτεσαι και το αρ15 με αυξ ύψους, και το 19 με Χωρο κύριας χρήσης στο δωμα... 1. Εγγρ-32746-20-10-2016 Παράλληλη εφαρμογή ευεργετικών διατάξεων του ΝΟΚ 2. Εγκ-51039-21-12-2016 Παράλληλη εφαρμογή ευεργετικών διατάξεων του ΝΟΚ 3. Εγγρ-ΥΠΕΝ-ΔΑΟΚΑ-71750-2909-19 Παράλληλη εφαρμογή ευεργετικών διατάξεων του NOK 4. Εγγρ-ΥΠΕΝ-ΔΑΟΚΑ-62412-2532-20 Σχετικά με την συνδυαστική εφαρμογή του Αρθ-15 παρ.8 και του Αρθ-19 του Ν-4067-12 5. Εγκ-31685-2017 Εγγρ-32746/16 Α. Συνδυαστική εφαρμογή Αρθ-10 παρ.1 και Αρθ-25 του ΝΟΚ Στην παρ.1 του Αρθ-10 του ΝΟΚ "Κίνητρα για την περιβαλλοντική αναβάθμιση και βελτίωση της ποιότητας ζωής σε πυκνοδομημένες και αστικές περιοχές" παρέχεται το κίνητρο της "ποσοστιαία αύξησης του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης του οικοπέδου", υπό προϋποθέσεις (ποσοστιαία μείωση του επιτρεπόμενου ποσοστού κάλυψης του οικοπέδου και ανά περίπτωση επιπλέον προϋποθέσεων όπως πχ απόδραση σε κοινή χρήση επιφάνειας του οικοπέδου, απόσυρση κτιρίου κλπ). Στο ίδιο άρθρο προβλέπεται ότι "Σε κάθε περίπτωση δίνεται κίνητρο προσαύξησης του επιτρεπόμενου ύψους έως το ανώτατο κατά το Αρθ-15 ύψος για τον προσαυξημένο συντελεστή δόμησης" Στην παρ.1 και παρ.2 του Αρθ-25 του ΝΟΚ δίνεται κίνητρο αύξησης του σδ για τη δημιουργία κτιρίων ελάχιστης ενεργειακής κατανάλωσης χωρίς όμως στο άρθρο αυτό να προβλέπεται προσαύξηση του επιτρεπόμενου ύψους του κτιρίου για τον προσαυξημένο συντελεστή. Στην παρ.3 του Αρθ-27 του ΝΟΚ προβλέπεται ότι: "Σε περίπτωση που συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής τόσο του Αρθ-10 όσο και του Αρθ-25 η προσαύξηση του συντελεστή δόμησης υπολογίζεται ξεχωριστά για κάθε περίπτωση επί του αρχικού συντελεστή". Από τα ως άνω προκύπτει σαφώς κατά την άποψη της υπηρεσίας μας ότι σε περίπτωση παράλληλης εφαρμογής των Αρθ-10 και Αρθ-25 του ΝΟΚ η προσαύξηση του επιτρεπόμενου ύψους κατά το Αρθ-15 γίνεται αποκλειστικά και μόνο βάση του προσαυξημένου συντελεστή δόμησης που έχει υπολογιστεί κατά το Αρθ-10 του ΝΟΚ (δηλαδή δεν προσαυξάνεται το ύψος από την εφαρμογή του Αρθ-25 ). Εγκ-51039/16 Β. Σ ό,τι αφορά την σωρευτική εφαρμογή του Αρθ-10 παρ.1 και του Αρθ-25 του ΝΟΚ, αυτή είναι δυνατή αφού προβλέπεται ρητά από την παρ.3 του Αρθ-27 του ΝΟΚ, το οποίο ρυθμίζει και τον τρόπο υπολογισμού της προσαύξησης του συντελεστή. Στο Αρθ-25 ορίζονται τα κίνητρα για τη. δημιουργία κτιρίων ελάχιστης ενεργειακής κατανάλωσης και όπως προκύπτει από την αιτιολογική έκθεση, με τις διατάξεις του, θεσπίζεται "κίνητρο αύξησης του - συντελεστή δόμησης για κτίρια που μέσω του βιοκλιματικού και ενεργειακού σχεδιασμού τους απαιτούν ελάχιστη δυνατή κατανάλωση, ενεργείας, χρησιμοποιώντας συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας καθώς και συστήματα, ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ή παρουσιάζουν ταυτόχρονα εξαιρετική περιβαλλοντική απόδοση", Γ. Από τη συνδυαστική εφαρμογή του Αρθ-10 με το Αρθ-25 ως ανώτατο ύψος του κτιρίου υπολογίζεται, το προσαυξημένο από την εφαρμογή του Αρθ-10 σε συνδυασμό με το Αρθ-15 του ΝΟΚ ύψος, χωρίς δηλαδή να προσαυξάνεται περαιτέρω το ήδη προσαυξημένο από την εφαρμογή του άρθρου 10 επιτρεπόμενο ύψος του κτιρίου όπως αναφέρεται και στο ως άνω έγγραφο της ΔΑΟΚΑ.
    1 point
  26. 1.481 downloads

    Στο 2ο μέρος της σειράς των άρθρων με γενικό τίτλο «Η βεβαίωση για την μεταβίβαση ακινήτου και οι παγίδες που κρύβει» θα αναφερθούμε στο περιεχόμενο των βεβαιώσεων που χορηγούμε και τους κινδύνους που κρύβουν οι ασαφείς και αντιφατικές διατυπώσεις τους.
    1 point
  27. 1.210 downloads

    Μετά από ένα χρόνο εφαρμογής του νόμου 4014 όλοι οι μηχανικοί καταλάβαμε τι «καυτή πατάτα» μας έδωσαν να κρατήσουμε. Οι ασάφειες και τα κενά του νόμου, οι αντικρουόμενες διατάξεις, οι αυθαίρετες ερμηνείες, και οι εξοντωτικές συνέπειες σε περίπτωση λανθασμένης εφαρμογής των διατάξεων του νόμου, συνθέτουν ένα εφιαλτικό περιβάλλον, μέσα στο οποίο είναι αδύνατον να εργασθούμε, χωρίς να εκτεθούμε στους κίνδυνους που αρχίσαμε πλέον να συνειδητοποιούμε ότι μάλλον είναι αδύνατο να αποφύγουμε. Και τι κάνουμε; Αποσυρόμαστε και αφήνουμε το πεδίο ελεύθερο για δράση στους «τολμηρούς» και ριψοκίνδυνους»; Οι καιροί δεν επιτρέπουν τέτοιες πολυτέλειες. Οπότε ένας δρόμος μας μένει: να απαιτήσουμε από την πολιτεία μέσω των φορέων που μας εκπροσωπούν (ΤΕΕ, Σύλλογοι) να ξεκαθαρίσει το τοπίο. Μέχρι τότε όμως, επειδή θα πρέπει να ενδιαφερθούμε και για τον επιούσιο, θα πρέπει να οργανώσουμε την άμυνά μας. Σ΄ αυτό μπορεί να συμβάλει ο κάθε συνάδελφος με τις ιδέες του και έτσι όλοι μαζί να βρούμε ένα ασφαλή δρόμο για να πορευτούμε. Η σειρά των άρθρων που θα δημοσιεύσω, βασίζονται στις προσωπικές μου εμπειρίες και στις συζητήσεις και προβληματισμούς που ανταλλάσσω με άλλους συναδέλφους. Θεωρώ ότι η κατάσταση αυτή δεν παίρνει άλλο και είναι καιρός πια όλα αυτά που λέμε μεταξύ μας να αρχίσουμε να τα φωνάζουμε.
    1 point
  28. @OLINAPAL, 1. Στα εκτός σχεδίου δεν ισχύει το άρθρο 14 του ΝΟΚ για τη θέση του κτηρίου. 2. Δεν ισχύει επίσης στα εκτός σχεδίου το άρθρο 3 που ορίζει την έννοια του Δ. 3. Στο άρθρο 35 καταργούνται μόνον οι διατάξεις που αντίκεινται στις διατάξεις του ΝΟΚ. 4. Η εγκύκλιος 12/86 διευκρινίζει το πρόβλημα με το Δ που είχε δημιουργηθεί στο ΓΟΚ85, όπου το αντίστοιχο άρθρο 9 (για τη θέση του κτηρίου) ίσχυε και στα εκτός. Επομένως, σύμφωνα με το ΝΟΚ, εννοείται ότι παραμένουν σε ισχύ οι διατάξεις του 270/Δ και όσες άλλες δεν αντίκεινται στον παρόντα νόμο (ΝΟΚ). Άρα και η διευκρίνιση της 12/86 με Δ το οριζόμενο κατά ΓΟΚ85.
    1 point
  29. Δεν απαντηθηκε ακομα ποιος ειναι ιδιοκτητης και αν εχει ΟΙ στην οικοδομη. Κατα τα λοιπα, η συζητηση ηταν ενδιαφέρουσα και εποικοδομητικη, αλλά, παραμενει ο προβληματισμος μου εαν ειναι "σταθμη" το υπεδαφος κατω απο τον ακαλυπτο... [ειναι και εκεινο το "προς τον δρομο" που λεει η ερωτηση...ελπιζω να μην ειναι κατω απο το προκηπιο..]
    0 points
  30. Σχέδια από Ο.Α. χρειάζονται όταν γίνεται σύσταση ή τροποποίηση σύστασης (τοπογραφικό, Δ.Κ., κατόψεις, τομές και όψεις).
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.