Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Γερόλυκος

    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      53


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.279


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.795


  4. smartos11

    smartos11

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      96


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/02/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Οι γραμμές, @@l@ni, είναι γραμμές σύνοψης και όχι χαρακτηρισμών. Για να προσθέσουμε γραμμές σύνοψης χρησιμοποιούμε την Εισαγωγή νέας γραμμής (μπλε φόντο). Η επιλογή Προσθήκη χαρακτηρισμών γραμμής (πράσινο φόντο) χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσουμε το ποσό της γραμμής σύνοψης. Η τρίτη και η τέταρτη γραμμή χρησιμεύουν κατά την καταχώρηση λογαριασμού ρεύματος για το τμήμα του ποσού που δεν έχει ΦΠΑ. Για λογαριασμό τηλεφώνου οι γραμμές σύνοψης είναι δύο (οι δύο πρώτες). Επί του συγκεκριμένου παραδείγματος: Πρώτη γραμμή σύνοψης: Καθαρή αξία 25€ και συντελεστής ΦΠΑ 24%. Χαρακτηρισμός: Κατηγορία 2.4 με ποσό 25€ (γίνεται και χαρακτηρισμός ΦΠΑ). Δεύτερη γραμμή σύνοψης: Καθαρή αξία 50€ και συντελεστής ΦΠΑ 24%. Χαρακτηρισμός: Κατηγορία 2.5 με ποσό 62€ (προσθέτεις τον ΦΠΑ στην καθαρή αξία και δεν γίνεται χαρακτηρισμός ΦΠΑ). Για τη δεύτερη ερώτηση: δεν μπορείς να έχεις στην ίδια γραμμή σύνοψης δύο συντελεστές ΦΠΑ. Για λογαριασμό ρεύματος ακολουθείς την προηγούμενη δημοσίευσή μου. Επαναλαμβάνω ότι λέγοντας πρώτη γραμμή, δεύτερη γραμμή κτλ. εννοώ γραμμή σύνοψης. Αναλόγως καταχωρείς και λογαριασμό νερού. Οι γραμμές σύνοψης είναι διπλάσιες (λόγω έδρας και οικίας) από τον αριθμό των συντελεστών ΦΠΑ που έχει ο λογαριασμός. Για έναν συντελεστή (π.χ. 24%), οι γραμμές είναι δύο (τηλέφωνο). Για δύο συντελεστές (π.χ. 6% και 0%), οι γραμμές είναι τέσσερις (ρεύμα).
    3 points
  2. @oresteskal H "αίσθηση" του κόστους δηλαδή οι τιμές πιάτσας που λέμε, σε οδηγούν να μην χρειάζεται να υπολογίζεις για τέτοιες μικρές παραβάσεις γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι για ένα σύνηθες στέγαστρο (Η.Χ κλπ) (οικιακό) το κόστος του δεν θα ξεπερνά τις 15.000 Ευρώ. Ο νόμος δεν σε υποχρεώνει να ανεβάζεις προυπολογισμό σε δηλώσεις ν.4495. Για δική σου χρήση, μπορείς να κρατάς τις προμετρήσεις-επιμετρήσεις και υπολογισμούς στο φάκελο της υπόθεσης.
    2 points
  3. Για κοινη υπαγωγη μιλαμε σε ενα οικοπεδο με διαφορους συνιδιοκτητες. Και παντοτε με την εννοια οτι θα εχουμε ξεχωριστες βεβαιωσεις. Στην καθετη εχουμε δυο "ανεξαρτητα" οικοπεδα...Δεν μπορουν να κανουν κοινη δηλωση. Θεωρω οτι, οσο υπαρχουν οι καθετες, δεν μπορεις να "ενοποιησεις" σε μια, τις αυθαιρεσιες καθε μιας. Ετσι που τα εκαναν, δες με τον συμβ/φο αν μπορειτε να καταργησετε ή τροποποιησετε τις καθετες και τι θα σας στοιχισει η ολη διαδικασία... Δες τε και το ΕΚ τι γραφει η Κουκουτση για την καταργηση. Στην τελικη, συμβολαιογραφικο ειναι το προβλημα παρα μηχανικού. κουκουτση.pdf
    2 points
  4. @desptsouk συγνώμη για την αργοπορημένη απάντηση και ευχαριστώ για το input για τη δική μου υπόθεση. τώρα κατάφερα και πήρα έγκριση από το ΣΑ, οπότε θα προχωρήσω και με την έκδοση της άδειας και αναμένω να δω τι θα μου πουν, γιατί ακόμη δεν έβγαλα άκρη αν είμαι 1 ή 3. Σε συνέχεια της εγκυκλίου όμως, από τη στιγμή που έχεις επέμβαση στην όψη και ειδικά φαντάζομαι στην κύρια όψη και είσαι εντός του ιστορικού κέντρου, γι' αυτό φαίνεται να σε βάζει στην ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1 αντί της 3. εγώ πάντως στη δική μου περίπτωση, είμαι εκτός ιστορικού κέντρου, αλλά πέρασα ΣΑ γιατί το κτίριο είναι όμορο σε διατηρητέο. Τώρα, σύμφωνα με την εγκύκλιο, σε καλύπτει θεωρητικά η κατηγορία 3 και δεν έχω καταλάβει και εγώ γιατί στο απέρριψαν. Ίσως να θεωρούν ότι από τη στιγμή που έχεις επεμβάσεις στην όψη (έστω επισκευές, χωρίς να πειράξεις τη μορφολογία της όψης) να θεωρούν ότι αυτομάτως πας στην Κατηγορία 1 γιατί χρειάζονται εγκρίσεις λόγω του ιστορικού κέντρου. Πραγματικά, και εγώ δε βγάζω άκρη, και ακόμη προσπαθώ να δω αν θα διαλέξω 1 ή 3. πάντως έγκριση από το ΣΑ πήρα....
    1 point
  5. +1 στον dimitris gm. Χωρίς να γνωρίζω εμπειρικά το πρακτικό της διαδικασίας και εμένα εκεί πήγε το μυαλό μου: στο ότι με τόσο μπέρδεμα που γίνεται καλά θα ήταν να ξεκινήσετε με το ιδιοκτησιακό. Οι κάθετες ιδιοκτησίες μπορούν να διορθωθούν, ώστε να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα; Μετά (και αφού έχεις σωστούς τίτλους), ναι μεν υπάρχει το σκεπτικό άδεια που δεν έχει ανακληθεί μπορεί να χρησιμοποιηθεί, αλλά δεν είναι καλύτερα, για να μπει τελικά μια τάξη, να γίνει νέο τοπογραφικό και βάσει αυτού να συγκριθούν όσο το δυνατόν πιο πιστά τα δεδομένα των αδειών και να προκύψουν οι παραβάσεις και τα πρόστιμα;
    1 point
  6. εδω Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών - Υπουργείο Υγείας
    1 point
  7. Ούτε αυτό είναι αντιφατικό, διότι οι υπολογισμοί του διαγράμματος και οι μετρήσεις είναι δύο (εντελώς) διαφορετικά πράγματα. Το πρώτο είναι αριθμητικές πράξεις και φυσιολογικά γίνονται με ακρίβεια δύο δεκαδικών, χωρίς περιθώριο σφάλματος. Το δεύτερο γίνεται με όργανα κάποιας ανεκτής απόκλισης που χειρίζονται άνθρωποι (μηχανικοί), για τους οποίους υπάρχει —επίσης— ανεκτό περιθώριο σφάλματος. Βεβαίως, πρέπει να σημειωθεί ότι η ακρίβεια των δύο (και όχι τριών ή τεσσάρων) δεκαδικών των υπολογισμών έχει σχέση και με την ακρίβεια των μετρήσεων (αλλά όχι μόνο). Δεν θα επεκταθώ, όμως, άλλο πάνω σε αυτό, γιατί η ουσία είναι άλλη. Το ποσοστό της ανοχής δεν υπάρχει για να μεταβάλλεται η επιφάνεια του κτίσματος, αλλά —αντιθέτως— για να μην αλλάζει εφόσον οι μετρήσεις βρίσκονται εντός της ανεκτής απόκλισης.
    1 point
  8. Για τη μείωση του προστίμου, dadabook, σωστά έχεις καταλάβει με την προϋπόθεση ότι το παράβολο δεν περιλαμβάνεται στο ποσό των 5000 του παραδείγματός σου. Για τις δαπάνες που αναγνωρίζονται και γενικά για τη διαδικασία, διάβασε το άρθρο 5 της Υπ. Απόφασης 27454/2631/2017.
    1 point
  9. Δεν υπάρχει αντίφαση. Όταν γίνεται ενημέρωση λόγω απόκλισης 2% (τηρώντας τα μέγιστα όρια), δεν αλλάζει η κάλυψη και η δόμηση που αναγράφονται στο διάγραμμα κάλυψης (ή δόμησης). Το ίδιο ισχύει και γενικά με την ανοχή του 2%. Δεν αλλάζει η επιφάνεια όταν οι μεταβολές στις διαστάσεις είναι εντός της ανοχής.
    1 point
  10. Σε αυτο, δεν εχουμε στοιχεια για να το τοποθετησουμε καπου. "Κτηνοτρόφος είναι αυτός και έχει κάτι σταύλικές εγκαταστάσεις και ένα μικρό σπιτάκι κάπου Βόρεια Ελλάδα" Για τις οικιστικες πυκνωσεις βλεπεις εδω: https://www.ktimatologio.gr/el/page/dasika/ypoboli-aitiseon-ypagogis-sto-arthro-55-toy-n-46852020-oikistikes-pyknoseis Εχεις να δεις και τον ν 4056 και τον ν. 4061.
    1 point
  11. @@l@ni, η διαβίβαση λογαριασμού (π.χ. ρεύματος) όταν η έδρα είναι στην οικία του μηχανικού γίνεται βάσει της καταχώρησης στο βιβλίο εσόδων-εξόδων (όπως έχει αναφερθεί και στις προηγούμενες δημοσιεύσεις του θέματος για άλλα παραστατικά). Θα διαβιβαστεί ολόκληρο το ποσό, αλλά αυτό θα γίνει σε τέσσερις γραμμές ώστε να χωριστούν τα μέρη που εκπίπτουν (επαγγελματική δαπάνη) από αυτά που δεν εκπίπτουν (προσωπική δαπάνη). Πρώτη γραμμή: Ποσό α με ΦΠΑ α1, που αντιστοιχεί στην έδρα. Κατηγορία: 2.4 Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ. Δεύτερη γραμμή: Ποσό β με ΦΠΑ β1, που αντιστοιχεί στην οικία. Κατηγορία: 2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ. Ο ΦΠΑ προστίθεται στην καθαρή αξία της γραμμής (β + β1 = β2). Τρίτη γραμμή: Ποσό γ (χωρίς ΦΠΑ) που αντιστοιχεί στην έδρα. Τέταρτη γραμμή: Ποσό δ (χωρίς ΦΠΑ) που αντιστοιχεί στην οικία. Έτσι στην περιοδική δήλωση θα είναι προσυμπληρωμένο το σωστό ποσό α στα έξοδα με τον αντίστοιχο ΦΠΑ εξόδων α1. Στο Ε3 η αξία του εξόδου θα είναι α + β2 + γ + δ. Πριν την υποβολή της φορολογικής δήλωσης πρέπει να διαβιβάσεις την απαιτούμενη αναμόρφωση. Δεν χρειάζεται να γίνει για κάθε λογαριασμό ρεύματος ξεχωριστά, αλλά μία φορά συγκεντρωτικά. Για τον παραπάνω λογαριασμό η αναμόρφωση διαβιβάζεται ως εξής: Είδος παραστατικού: Εγγραφές Οντότητας. Τύπος παραστατικού: Λοιπές Εγγραφές Τακτοποίησης Εξόδων – Φορολογική βάση. Σύνοψη – Χαρακτηρισμοί παραστατικού: Κατηγορία γραμμής: Αρνητικό πρόσημο αξιών (η καθαρή αξία θα λάβει αρνητικό πρόσημο). Καθαρή αξία: β2 +δ (είναι το ποσό που αντιστοιχεί στην οικία). Κατηγορία (για τον χαρακτηρισμό): 2.12 Λοιπές εγγραφές τακτοποίησης. Το άθροισμα β2 + δ έχει αναμορφωθεί και το α1 αφαιρείται γιατί είναι ΦΠΑ που έχει δηλωθεί στην περιοδική δήλωση. Με αυτό τον τρόπο η εκπιπτόμενη δαπάνη έχει δηλωθεί σωστά και είναι ίση με α + γ.
    1 point
  12. Δεν χρειάζεται συγνώμη, προς Θεού. Κι εγώ έχω εμπλακεί σε συζητήσεις με ένταση. Απλά δεν βοηθάει τον κλάδο, ο συγκεκριμένος τρόπος αντιπαράθεσης μεταξύ των ειδικοτήτων. 1. Το σέβεστε τους συναδέλφους αναφέρετε σε όλους συμπεριλαμβανομένης και της αφεντιάς μου. Η μεγαλύτερη ευθύνη στο θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων, κατά τη γνώμη μου, είναι του ΤΕΕ. Έγινε μία σοβαρή προσπάθεια με το ΠΔ 99/2018, άσχετα με τα προβλήματά του, καθώς υπήρχε μία σχετικά συνολική λύση. Στο ΠΔ λοιπόν ξεκαθαρίζει πλήρως τι μελέτες μπορεί να υπογράψει κάθε ειδικότητα (όπου εκεί ως επί των πλείστων έχει αξία η επιστημονικότητα) και στις λοιπές διαδικασίες τους εμπλέκει λίγο πολύ όλους, καθώς είναι περισσότερο διεκπεραιωτικές. Σωστό ή λάθος, τέθηκε ένας μπούσουλας. Το πρόβλημα το επαναφέρει και πάλι το ΤΕΕ με τις γνωστές τακτικές του, πιεζόμενο προφανώς από κάπου. 2. Χάριν υπερβολής ειπώθηκε. Αν και προχθές πέτυχα συζήτηση για το μπαλκόνι που κατέρρευσε....😁
    1 point
  13. Κάθισα και διάβασα όλη τη συζήτηση και ειδικά προς το τέλος. Ειρωνεία, ασέβεια, αυταρχισμός, νεύρα, εμπάθεια, ισχυρογνωμοσύνη, κι άλλα νεύρα κλπ κλπ. Δεν οδηγεί κάπου αυτό ρε παιδιά. Επί της ουσίας. Ο νόμος είναι σαφής και το ΤΕΕ εντέλει επιτρέπει σε όλους με την προυπόθεση να έχουν έναν πολύ καλό φίλο "κατάλληλης ειδικότητας". Αυτό λέει ο νόμος και το ΤΕΕ μας αρέσει δε μας αρέσει. Και μέχρι εκεί επιτρέπεται να φτάνει η γνώμη μας. Ο καθένας, σαν μεγάλα παιδιά που είμαστε, παίρνει την ευθύνη του και προχωράει. Και μία παράκληση στους διαχειριστές αυτού του φόρουμ. Συνέλθετε, σεβαστείτε και μην είστε προσβλητικοί. Τους κανόνες συμμετοχής να τους εφαρμόζετε πρώτα στον εαυτό σας και με σκοπό την ανάπτυξη διαλόγου και απόψεων που θα μας βοηθήσουν ΟΛΟΥΣ, και όχι για να "τρομοκρατείται" απόψεις που είναι αντίθετες με τις δικές σας. Φιλικά. ΥΓ.1 Δείξτε σεβασμό στον συνάδελφο (κάθε ειδικότητας) ΥΓ.2 Το επίπεδο σε αθλητικά σάιτ είναι υψηλότερο.
    1 point
  14. η πραγματικά όμως υφιστάμενη σήμερα κατάσταση πόσα τ.μ. είναι? Οι περιμετρικές διαστάσεις του Διαμερίσματος (και το σχήμα) με τα Πολεοδομικά σχέδια τι διαφορές έχουν (εάν έχουν) από την υφιστάμενη σήμερα κατάσταση? Υ.Γ. κατάφερες να έχεις 2 παρατηρήσεις από 2 συντονιστές στο πρώτο σου μήνυμα. Σκέφτηκα να σου κάνω κι εγω μια τρίτη να κερδίσεις και κάνα βραβείο..... αλλά λέω παρατήρηση δώστε όλες τις πληροφορίες σε ερώτημα σας για να έχετε απάντηση δεν το έχουμε υποχρεωτικό σε κανόνες, οπότε έχασες το βραβείο. 😃😅 Καλώς όρισες ΜΙΤΣΗ
    1 point
  15. Η "χρησικτησια" εχει "κριθει", με βαση τα χαρτια που ζήτησε το ΕΚ και τα οποια κατεθεσε...[και εάν και αφου κανενας αλλος δεν δηλωσε το ίδιο ακινητο] Εαν ειναι αρτιο και οικοδομησιμο δεν απαιτείται τπτ αλλο. Εαν όμως, επικαλειται "παρέκκλιση", υπαρχει ενα θεμα...αλλά αυτό εχει σχεση με τις πολεοδομικες διαταξεις Ιδιοκτήτης ειναι.
    1 point
  16. Όταν λόγω των διαστάσεων του οικοπέδου, emmanouelaped, αλλά και των υψομετρικών διαφορών δεν είναι δυνατόν να εξασφαλιστεί η είσοδος όλων των απαιτούμενων χώρων στάθμευσης από την κεντρική οδό, επιτρέπεται μέρος αυτών (δηλαδή των απαιτουμένων χώρων στάθμευσης) να εξυπηρετούνται από τον πεζόδρομο. Με απλά λόγια, πρώτα εξετάζεται η δυνατότητα εισόδου-εξόδου των οχημάτων από τον κεντρικό δρόμο. Εάν είναι ανέφικτο να μπαίνουν τα οχήματα από εκεί, μόνο τότε επιτρέπεται να γίνει είσοδος-έξοδος από τον πεζόδρομο.
    1 point
  17. Αγαπητέ φίλε ΙΑΣΟΝΑ καλημέρα ακόμη και αν δεν ισχύει αυτό που προείπα, κανένας συμβολαιογράφος ή συν/φος μηχανικός, δεν έχει δικαίωμα να ελέγξει πως και αν σωστά υπολογίστηκε η κατηγορία αυθαιρεσιών, το ποσοστό Υ.Κ ή Υ.Υ κλπ. Όταν και αν ελεγχθούν οι δηλώσεις κατά το ποσοστό που νομοθετημένα προβλέπεται τότε μόνο και με... πολλά ίσως, βγουν άκυρες. Επομένως πως η Συμβ/φος και με ποιο δικαίωμα, τις βγάζει άκυρες και ίσως (αν πρόκειται για μικρή κοινωνία) δυσφημίζει και τους συναδέλφους?? Το άρθρο 98 του Ν 4495/17 το μόνο που ξεκάθαρα απαιτεί για τη σύσταση καθέτων εκτός σχεδίου, είναι να είναι δηλωμένα όλα τα αυθαίρετα!
    1 point
  18. Σύμφωνα με τη γνωμάτευση του επιστημονικού συμβούλου (γνωστού ως ΤΕΕ) του κράτους, "το ΠΕΑ είναι υποχρεωτικό, όπου δύναται να εκδοθεί" παρά το ότι η υπουργική απόφαση αναφέρει "εφόσον απαιτείται". Εάν στην ΥΑ δεν υπήρχε η επίμαχη φράση, πάλι η οδηγία θα ήταν "το ΠΕΑ είναι υποχρεωτικό, όπου δύναται να εκδοθεί". Είναι δυνατόν ο συντάκτης-νομοθέτης να πρόσθεσε τη φράση "εφόσον απαιτείται" χωρίς κανένα λόγο; Μάλλον όχι. Είναι προφανές ότι κάτι άλλο εννοεί.
    1 point
  19. Κανονικα, στο τελος καθε συμβολαιογραφικου πληρεξουσιου οριζεται οτι "να οριζει και αλλους μεταπληρεξουσιους με τις ίδιες ή ολιγωτερες εντολες..." Και απλη εξουσιοδοτηση προς καποιον, με δικαιωμα μεταπληρεξουσιοτητας, ειναι ισχυρη. υγ τι ιδιοτητα εχει ο αρχικος πληρεξουσιος;;; Εαν ειναι μηχανικος, ενεργει με βαση το περιεχομενο της εντολης Εαν δεν ειναι μηχανικος, προφανως θα επρεπε να οριζεται οτι δικαιουται να αναθετει σε μηχανικο κλπκλπ.
    1 point
  20. @Pavlos33 Το άρθρο 98 αναφέρεται στις απαιτούμενες (ή μη) συναινέσεις χωρίς να εξετάζει το είδος της παράβασης (π.χ. υπέρβαση δόμησης). Επισημαίνω ότι τα κλιμακοστάσια μετρούσαν στην δόμηση. Άρα, λοιπόν, τι αυθαιρεσία υπάρχει; Υπέρβαση δόμησης;
    1 point
  21. ΙΑΣΟΝΑ αν και ο Α και ο Β μηχανικός έλαβε υπόψη του για τον προσδιορισμό κατηγορίας όλα τα αυθαίρετα του ολικού ακινήτου που βλέπεις το πρόβλημα των 2 δηλώσεων και είσαι τόσο κάθετος φίλε στην ντε και καλά νομική δίωξη του/των μηχανικών??
    1 point
  22. Την λυση δινει το αρθρο 98 του ν. 4495 Άρθρο 98 Ρυθμίσεις του ν.δ. 1024/1971 και του ν. 3741/1929 "1. Οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν.δ. 1024/ 1971 εφαρμόζονται και επί γηπέδων, που κείνται εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμών και ανήκουν σε έναν ή πλείονες ιδιοκτήτες, επί των οποίων έχουν ανεγερθεί μέχρι τις 28.7.2011 οικοδομήματα νομίμως ανεγερθέντα ή αυθαίρετα, υπαγόμενα στις διατάξεις του παρόντος, με την επιφύλαξη των οριζομένων στις διατάξεις του άρθρου 89 του παρόντος. Υπό τις ανωτέρω προϋποθέσεις, επιτρέπεται η σύνταξη και υπογραφή συμβολαιογραφικών πράξεων σύστασης διηρημένων ιδιοκτησιών επί των ανωτέρω γηπέδων και η μεταγραφή αυτών στα βιβλία μεταγραφών ή η καταχώριση στα κτηματολογικά γραφεία. Υπό τις ίδιες ανωτέρω προϋποθέσεις, θεωρούνται εξ υπαρχής έγκυρες και ισχυρές συστάσεις διαιρεμένων ιδιοκτησιών, οι οποίες έχουν συσταθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος και δεν έχουν κηρυχθεί άκυρες με αμετάκλητη δικαστική απόφαση. Η ανέγερση των οικοδομών μέχρι τις 28.7.2011 αποδεικνύεται από αεροφωτογραφίες που έχουν ληφθεί μέχρι την ημερομηνία αυτήν και βεβαιώνεται από τον μηχανικό, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος." Ως προς το πρακτικο μερος της ολης διαδικασιας, κατ' αρχας, δεν εν φαινεται να οριζει κατι απο όσα αναφερεις. Πραγματι, κατ' αρχας, ισχυει το εξ αδιαιρετου, ωστε-θεωρητικα- να απαιτειται να αναγραφούν ολοι σε ολα και μετα να "χωρισουν". Εξ ετερου, ο νομος σαφως σου επιτρεπει να συστησεις καθετες σε εκτος σχεδιου, σε κτισματα που δηλωνε καθε ιδιοκτητης, μεχρι και σημερα, κατα 100%...χωρις "τεχνικες" λεπτομερειες. Αν ακολουθησεις το "ολοι εξ αδιαρετου" θα χρειαστουν, πλην αλλων, νεα Ε9, κλπ πιστοποιητικα.. και να συστησεις καθετες και να κανεις διανομη... Δεν βλεπω να απαιτει αυτη την διαδικασια ο νομος. Συζητειστε το.
    1 point
  23. από τα πιο εκνευριστικά θέματα στη θέρμανση με σώματα, είναι τα ακανόνιστα τικ- τακ από συστολές- διαστολές. Να έχεις δύο σώματα χωρίς λαστιχάκια στη βάση στήριξης και να χτυπά μόνο το ένα... και να μην μπορείς να βρεις την αιτία. Εγώ θα σας πω τη δική μου εμπειρία χωρίς πάντα αυτό να είναι η λύση. Αποφασίζω να βάλω θερμοστατικές κεφαλές σε δύο σώματα (ήταν υπερδιαστασιολογημένα με αποτέλεσμα στα δωμάτια αυτά να μην μπορείς να ανασάνεις και να πονάει το κεφάλι σου- ο θερμοστάτης στη μέση του σπιτιού και ρυθμισμένος στους 20 βαθμούς και στα δωμάτια να έχει 23!!!!) Επειδή καταπιάνομαι με όλα, τις τοποθετώ μόνος μου. Αλλάζω και τους διακόπτες, βάζοντας νέους με δυνατότητα ρύθμισης του by-pass (το γνώριζα από παλαιότερη εγκατάσταση ότι χωρίς αυτούς τους διακόπτες, όταν κλείνει η κεφαλή, αρχίζει το σφύριγμα). Και τότε ξεκινάνε τα τακ-τακ... Δε μπορούσα να καταλάβω τι φταίει. Ρωτούσα υδραυλικούς και δε μπορούσαν να μου δώσουν κάποια απάντηση. Ρωτούσα μηχανολόγους αν το έχουν αντιμετωπίσει, μου έλεγαν ναι, αλλά δε μπορούσαν να βρουν τη λύση. Τελικά, παρατηρώντας, κατάλαβα ότι αυτό το "τακ" προέρχονταν από το χρωμέ σωληνάκι του εξωτερικού βρόγχου. Δεν το είχα κόψει στα σωστά μέτρα κα δεν είχα ισομοιράσει την απόσταση κατά την τοποθέτηση, οπότε υπήρχε επαφή με τις γωνιές που βιδώνονται στο σώμα. Το έκοψα στα σωστά μέτρα, έκανα σωστή τοποθέτηση και από τότε δεν ξανάκανε "κιχ".
    1 point
  24. Θα διαβιβάσεις τα 120€, όπως τις ασφαλιστικές εισφορές, με ημερομηνία την ημερομηνία έκδοσης. Με τον ίδιο τρόπο θα τα καταχωρήσεις και στο βιβλίο εσόδων-εξόδων. Αναφέρομαι στο εκκαθαριστικό του περασμένου Νοεμβρίου. Αυτά τα 120€ θα είναι έξοδα για τη δήλωση του φορολογικού έτους 2022 (εάν πληρώθηκαν εντός του 2022), και ας αφορούν το 2021. Για το εκκαθαριστικό με ημερομηνία 27/10/2021 δεν απαιτείται κάτι ως προς το myDATA, αφού για το 2021 δεν διαβιβάζονταν (ούτε χαρακτηρίζονταν) έξοδα.
    1 point
  25. Δύο σημειώσεις, με ειλικρινή σεβασμό προς τους προλαλήσαντες: Πρώτον· υπερανάλυση της υπεραναλύσεως, ω υπερανάλυση. Δεύτερον· ορισμένοι συνάδελφοι έχουν αναλάβει (εθελοντικά) καθήκοντα συντονιστή και όχι αστυφύλακα. Μπορούμε και μόνοι μας να μην χαλάμε την ομαλή ροή με εκτός θέματος συζητήσεις. Στο myDATA (γενικά, για όλα τα έσοδα και έξοδα) διαβιβάζουμε τις λογιστικές εγγραφές (τις εγγραφές στο βιβλίο εσόδων-εξόδων ή, αλλιώς, τη λογιστική βάση). Πάνω απ' όλα ισχύει η αρχή της σημαντικότητας, δηλαδή επιτρέπεται η παρέκκλιση από ορισμένες λογιστικές αρχές αν τα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα που θα προκύψουν είναι αμελητέα. Για τις ασφαλιστικές εισφορές: Διαβιβάζονται οι εγγραφές του βιβλίου εσόδων-εξόδων οι οποίες ακολουθούν τις ημερομηνίες έκδοσης των ειδοποιητηρίων και τα αναγραφόμενα επ' αυτών ποσά. Για το 2023 (επί παραδείγματι) θα είναι δώδεκα εγγραφές: Εισφορές 12/2022 με ημερομηνία έκδοσης Ιανουαρίου 2023. Εισφορές 01/2023 με ημερομηνία έκδοσης Φεβρουαρίου 2023. ………………………………………………………………………………………………… Εισφορές 11/2023 με ημερομηνία έκδοσης Δεκεμβρίου 2023. Εάν καταχωρούνται με άλλον τρόπο οι εισφορές στο βιβλίο εσόδων-εξόδων, πρέπει να ακολουθηθεί ο ίδιος τρόπος και για τη διαβίβαση στο myDATA. Κάποιοι λογιστές κάνουν μία συγκεντρωτική εγγραφή με ημερομηνία 31/12. Φροντίζοντας να είναι ίσο το συνολικό ποσό των πληρωμών εντός του 2023 με το σύνολο των ποσών των δώδεκα εγγραφών που μόλις περιέγραψα, ξεμπερδεύουμε με τις ασφαλιστικές εισφορές. Σε αντίθετη περίπτωση έχουμε προσωρινές διαφορές λογιστικής και φορολογικής βάσης, οπότε θα ταλαιπωρούμαστε με τον αντίστοιχο πίνακα του Ε3 και με τακτοποιητικές εγγραφές για το myDATA. Όταν υπάρχουν δόσεις ρύθμισης οφειλών καταχωρούνται είτε με την ημερομηνία πληρωμής είτε με την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης καταβολής, αφού δεν υπάρχει ημερομηνία έκδοσης ειδοποιητηρίου. Οι προσαυξήσεις δεν εκπίπτουν και γι' αυτό πρέπει να αναμορφωθούν εάν στο βιβλίο καταχωρούμε το άθροισμα εισφορών και προσαυξήσεων (τακτοποιητική εγγραφή για το myDATA). Εάν καταχωρούμε μόνο το καθαρό ποσό, δεν χρειάζεται να κάνουμε κάτι άλλο. Η λογιστική αντιμετώπιση των ασφαλιστικών εισφορών ως προς την καταχώρησή τους στο βιβλίο εσόδων-εξόδων, η φορολογική αναμόρφωση και το Ε3, η συμπλήρωση της περιοδικής δήλωσης, η λεπτομερής ανάλυση της λογιστικής βάσης κτλ. είναι εκτός θέματος. Προτείνω να συνεχίσουμε εντός θέματος και να σεβαστούμε τους συναδέλφους που προσπαθούν να παρακολουθήσουν.
    1 point
  26. Καλημερα, Συμπληρωσε αυτην την ΥΔ και θα σου απαντησουν Edit : Για περισσοτερες πληροφορίες δες στο https://www.buildingcert.gr/ στην ενότητα τελευταια νεα την ανακοινωση στις 6/9/2016 περιγραφει αναλυτικά : "Σας ενημερώνουμε ότι, το κατα περίπτωση αρμόδιο Τμήμα Επιθεώρησης Ενέργειας δύναται να χορηγεί αντίγραφα των υποβληθέντων ΠΕΑ και Εκθέσεων Συστημάτων Θέρμανσης και Κλιματισμού, είτε στον Ενεργειακό Επιθεωρητή, είτε στον ιδιοκτήτη κατόπιν υποβολής αίτησης - υπεύθυνης δήλωσης με επικύρωση του γνησίου της υπογραφής από Δημόσια Αρχή. Στην αίτηση, η οποία μπορεί να υποβληθεί είτε ηλεκτρονικώς, είτε ταχυδρομικώς στο αρμόδιο Τμήμα Επιθεώρησης Ενέργειας (για τις σχετικές διευθύνσεις, παρακαλούμε όπως συμβουλευτείτε το Αρχείο Επικοινωνίας), θα πρέπει να αναγράφονται αναλυτικά τα στοιχεία της διεύθυνσης του ακινήτου και το όνομα του ιδιοκτήτη." aitisi_ypefthini_dilosi_gia_apostoli_pea.doc
    1 point
  27. Version 1.0.0

    1.709 downloads

    Διατάξεις περί ΑμεΑ και εμποδιζομένων ατόμων, εν όψει της υποχρεωτικής προσαρμογής αρκετών κατηγοριών υφισταμένων κτιρίων μέχρι το 2020 (άρθρο 26 παρ. 4 ΝΟΚ). Το υλικό παρουσιάστηκε σε ημερίδα της ΕλΕΜ
    1 point
  28. Καλησπέρα,δεν το θυμάμαι καλά,αλλά αν δεν ταιριάζει κάτι άλλο υπάρχει σίγουρα πεδίο "εγκρίσεις λοιπών φορέων"
    1 point
  29. γιατί δεν επιλέγεις κατηγορία 3 και να υποβάλεις και το διάγραμμα κάλυψης με τα ενημερωμένα στοιχεία περί εξωστών, όψεων κλπ; πιστεύω ότι το ένα δεν αναιρεί το άλλο
    1 point
  30. Τι θα μπορούσαμε να βάλουμε ένα υπόστεγο (υποθέτω ότι κάτι τέτοιο θα είναι) με ένα φούρνο; Λογικά την χαμηλότερη κατηγορία σπουδαιότητας. Σημασία έχει να απαλλαγεί. Δεν υπάρχει περίπτωση ως πολιτικοί μηχανικοί να μπούμε σε διαδικασία ΜΣΕ για τέτοιες κατασκευές.
    1 point
  31. Η προσωπικη μου γνωμη ειναι να μην στεκομαστε στην εννοια "αποθηκη-αγροτικη αποθηκη- κ.λ.π. " αλλα στην εννοια "κτισμα μικρης σπουδαιοτητας ως προς την ασφαλεια του κοινου" (βλ ΥΑ ΦΕΚ Β 270/10 ) καθ οσον αυτο ειναι που κρινει αν θα παμε σε Σ1 ή οχι. Αλλωστε η παραπανω ΥΑ σαν παραδειγμα αναφερει την αγροτικη αποθηκη γιαυτο στο τελος λεει κ.λ.π Θεωρω οτι αν η αποθηκη ειναι ανεξαρτητη απο την κυριως οικια τοτε πρεπει να παει Σ1 αν οχι Σ2 (καθ οσον συμπαρασυρεται απο την υψηλοτερη κατηγορια ).Ποια η διαφορα δηλαδη απο αντισεισμικης πλευρας σε σχεση με την ασφαλεια μεταξυ των 2 ειδων αποθηκης;
    1 point
  32. Στις κατηγορίες 1,2, και 3 δεν υποβάλλεται ούτε ΜΣΕ, ούτε τεχνική έκθεση καθόσον δεν περιλαμβάνεται ούτε η πρώτη, ούτε η δεύτερη στα απαιτούμενα δικαιολογητικά που απαριθμούνται περιοριστικά στις εν λόγω κατηγορίες στο άρθρο 96. Συγκεκριμένα: ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1: "Για την υπαγωγή υποβάλλονται τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α΄, β΄, γ΄, δ΄, ε΄, και ζ΄ του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας." ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 2: "Για την υπαγωγή υποβάλλονται τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α΄, β΄, γ΄, δ΄, ε΄, ζ΄, ι΄, και ια΄ του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας και δεν απαιτούνται λοιπά στοιχεία και σχέδια." ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 3: "Για την υπαγωγή υποβάλλεται αίτηση και υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη, τεχνική έκθεση μηχανικού, καθώς και φωτογραφίες, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του παρόντος." Επιπλέον επισημαίνω ότι η παρ.η του άρθρου 96 ρητά εξαιρεί στην περίπτωση "αα" τις κατηγορίες 1,2 και 3 καθώς και τα κτίρια σπουδαιότητας Σ1 από ΜΣΕ "μελέτη στατικής επάρκειας πραγματοποιείται για κάθε κατασκευή που ανήκει σε μία από τις κατωτέρω περιπτώσεις, εκτός των περιπτώσεων των κατηγοριών 1, 2 και 3 του άρθρου 96 και κτιρίων σπουδαιότητας Σ1 σύμφωνα με τον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό ( ΕΑΚ)" ενώ απαιτεί τεχνική έκθεση μόνο στις συγκεκριμένες περιπτώσεις που απαριθμεί στην περίπτωση "ββ" και όχι σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις "δεν απαιτείται υποβολή μελέτης στατικής επάρκειας αλλά τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού στις εξής περιπτώσεις" Συνεπώς μόνο για κτήρια σπουδαιότητας Σ2, Σ3 και Σ4 των κατηγοριών 4 και 5 απαιτείται ΜΣΕ ή Τ.Ε. κατά περίπτωση και ανάλογα με τις προβλέψεις της παρ.η του άρθρου 99.
    1 point
  33. Άρθρο 2 του Ν 960/79 ΦΕΚ 194/Δ/25-8-79 2. Δι' ομοίων ΠΔ. εκδιδομένων κατά την διαδικασίαν και τα κριτήρια της προηγουμένης παραγράφου καθορίζονται ανώτατα και κατώτατα όρια του απαιτουμένου αριθμού θέσεων σταθμεύσεως και δια τας άλλας πόλεις ή οικισμούς, έχοντας εγκεκριμένον ρυμοτομικόν σχέδιον ή μη, ή τμήματα αυτών ή κτίρια ανεγειρόμενα εκτός ρυμοτομικών σχεδίων και εκτός νομίμως υφισταμένων οικισμών. Κατά την τυχόν τροποποίησιν των Δ/των τούτων, δεν δύνανται να μειούνται τα δια των προγενεστέρων καθορισθέντα ανώτατα και κατώτατα όρια του απαιτουμένου αριθμού θέσεως σταθμεύσεως οχημάτων. Άρα από τότε υπήρχει η πρόβλεψη να καθοριστούν προεδρικά διατάγματα ανάλογα με την περιοχή της Αττικής όπως αναφέρεται στο άρθρο 1 του ίδου Νόμου. Στη συνέχεια ίδιο άρθρο παράγραφος 4: 4. "Με αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας", εκδιδομένων μετά γνώμην του οικείου Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου ή μετά πάροδον απράκτου μηνιαίας προθεσμίας, αφ' ης εζητήθη η γνώμη αύτη και των οποίων το περιεχόμενον, η διαδικασία εκδόσεως και πάσα συναφής λεπτομέρεια καθορίζονται ειδικώτερον δια των κατά την παρ.2 του παρόντος άρθρου ΠΔ., ορίζονται, δι' έκαστον οικισμόν ή τμήμα τούτου ή συγκεκριμένας οδούς και πλατείας ή μεμονωμένα οικόπεδα ή εκτός οικισμού περιοχάς ή τμήματα ή θέσεις τούτων, ο εντός των ορίων των κατά τα ανωτέρω ΠΔ. απαιτούμενος αριθμός των θέσεων σταθμεύσεως αυτοκινήτων, αι ειδικώτεραι εις τας οποίας απαγορεύεται η δημιουργία χώρων σταθμεύσεως ως και πάσα άλλη λεπτομέρεια εφαρμογής του παρόντος μη καθοριζομένη ειδικώς δια την εν λόγω περιοχήν υπό των Δ/των τούτων. Κατά την έκδοσιν των ανωτέρω αποφάσεων λαμβάνονται υπ' όψιν, αι εις εκάστην περίπτωσιν κυκλοφοριακαί, πολεοδομικαί, αισθητικαί και λοιπαί τοπικαί συνθήκαι, ως και αι συνθήκαι προστασίας του περιβάλλοντος. (Σ.Σ Οι εντός "Δι' αποφάσεων του οικείου Νομάρχου" λέξεις τίθενται ως αντικατεστάθησαν με τις λέξεις "Με αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας" σύμφωνα με την παρ.4γ Αρθ-14 του Ν-3044/02 ΦΕΚ-197/Α/27-8-02) ΑΡΘΡΟΝ-1. ΠΔ 92/82 ΦΕΚ 12/Α/2-2-82 Εις πάσαν πόλιν ή οικισμόν της χώρας έχοντα εγκεκριμένον ρυμοτομικόν σχέδιον ή μη, πληθυσμού άνω των 15.000 κατοίκων, βάσει της απογραφής του 1971, εις το ηπειρωτικόν τμήμα του Νομού Αττικής, πλην των περιοχών εντός της Μείζονος περιοχής Πρωτευούσης, δια τας οποίας καθορίζονται βάσει του Αρθ-1 του υπ' αρ.ΠΔ-1340/81 (ΦΕΚ-335/Α) ειδικαί προς τούτο διατάξεις και εις πάσας τας περιοχάς εκτός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εκτός νομίμως υφισταμένων οικισμών εμπιπτούσας εντός των Διοικητικών ορίων Δήμων και Κοινοτήτων πληθυσμού άνω των 15.000 κατοίκων βάσει της απογραφής του 1971, επιβάλλεται η κατά το Ν-960/79 ως ούτος ετροποποιήθη δια του Ν-1221/81 εξασφάλισις χώρου σταθμεύσεως αυτοκινήτων κατά τα ειδικώτερον, υπό των διατάξεων του παρόντος ΠΔ., οριζόμενα. ΑΡΘΡΟΝ-7. ΠΔ 92/82 ΦΕΚ 12/Α/2-2-82 1. Δια την έκδοσιν των κατά την παρ.4 του Αρθ-2 του Ν-960/79, ως ούτος ετροποποιήθη υπό του Ν-1221/81 Νομαρχιακών αποφάσεων απαιτείται σχετική αιτιολογική έκθεσις συντασσομένη υπό της αρμοδίας πολεοδομικής αρχής, ενεργούσης κατόπιν προτάσεων, υποβαλλομένων υπό των οικείων Δήμων ή Κοινοτήτων ή και οίκοθεν. Εις την τελευταίαν ταύτην περίπτωσιν ζητείται η γνώμη των οικείων Δημοτικών ή Κοινοτικών Συμβουλίων, εφαρμοζομένων κατά τα λοιπά των διατάξεων της αυτής ως άνω παρ.4. 2. Δια των κατά την ως άνω παρ.1 αποφάσεων καθορίζονται δι' έκαστον οικισμόν, εις το σύνολον ή κατά τμήματα, πλέον του απαιτουμένου αριθμού θέσεων σταθμεύσεως, το κύριον οδικόν δίκτυον του οικισμού, αι συγκεκριμέναι περιοχαί ή θέσεις εις ας απαγορεύεται η δημιουργία χώρων σταθμεύσεως δια λόγους πολεοδομικούς, κυκλοφοριακούς, αισθητικούς, προστασίας περιβάλλοντος. Δια των αυτών αποφάσεων δύναται δια συγκεκριμένας περιοχάς ή θέσεις του οικισμού να επιβάλλωνται υποχρεώσεις ως προς το είδος του χώρου σταθμεύσεως αυτοκινήτων (εστεγασμένου υπέργειου ή υπογείου ή υπαιθρίου), αναλόγως των ως άνω πολεοδομικών και λοιπών συνθηκών των υπ' όψει περιοχών ή θέσεων. 3. Αι κατά το παρόν άρθρο Νομαρχιακαί αποφάσεις δημοσιεύονται δια της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως. Στη συνέχεια ΠΔ 350 96/ ΦΕΚ 230/Α/17-9-96: Στις πόλεις Αγρίνιο, Αίγιο, Αλεξανδρούπολη, Αμπελόκηποι Θεσσαλονίκης, 'Αργος, 'Αρτα, Βέροια, Βόλος, Γιαννιτσά, Δράμα, Εύοσμος Θεσσαλονίκης, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη, Θήβα, Ιωάννινα, Καβάλα, Καλαμαριά Θεσσαλονίκης, Καλαμάτα, Καρδίτσα, Καστοριά, Κατερίνη, Κέρκυρα, Κοζάνη, Κομοτηνή, Κόρινθος, Λαμία, Λάρισα, Λειβαδιά, Μυτιλήνη, Νάουσα, Νέα Ιωνία Βόλου, Νεάπολη Θεσσαλονίκης, Ξάνθη, Πολίχνη Θεσσαλονίκης, Πάτρα, Πτολεμαϊδα, Πύργος, Ρέθυμνο, Ρόδος, "Σαλαμίνα"(*), Σέρρες, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης, Συκιές Θεσσαλονίκης, Τρίκαλα, Τρίπολη, Χαλκίδα, Χανιά, Χίος στο ηπειρωτικό τμήμα του Ν. Αττικής (εκτός των ζωνών της ευρύτερης περιοχής Αθηνών που καθορίστηκαν με το ΠΔ-230/93 (ΦΕΚ-94/Α) καθώς και σε όλες τις περιοχές εκτός των εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εκτός νομίμως υφισταμένων οικισμών που περιλαμβάνονται στα διοικητικά όρια των πιο πάνω δήμων, επιβάλλεται η εξασφάλιση χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων κατά τα οριζόμενα από τις διατάξεις του παρόντος δατάγματος. ΑΡΘΡΟΝ-2. Εντός των περιοχών που αναφέρονται στο προηγούμενο άρθρο ο απαιτούμενος αριθμός των θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων ο οποίος ορίζεται με Νομαρχιακή (*) απόφαση σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.4 του Αρθ-2 του Ν-960/79 όπως ισχύει ανάλογα με τη χρήση και τη συνολική επιφάνεια του κτιρίου, που προσμετράται στο συντελεστή δόμησης δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος ούτε μικρότερος από τα αντίστοιχα όρια που αναφέρονται στις επόμενες παραγράφους: Άρα, νομίζω ότι απο τα παραπάνω προκύπτει ότι αν δεν έχει εκδοθεί απόφαση Νομάρχή ή Περιφερειάρχη για έναν οικισμό που να προσδιορίζει απαιτούμενες θέσεις σταθμευσης και λοιπές λεπτομέριες δεν υπάρχει η υποχρέωση εξασφάλισής τους κατά την έκδοση οικοδομικής άδειας.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 60 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
    • Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
      Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.

      Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».

      Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.

      Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;

      Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:

      Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης

      Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

      Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

      Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

      Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.

      Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;

      Μόνωση της ταράτσας




      Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.
      • 2 απαντήσεις
    • ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
      Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.

      Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω: 

      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών


      ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών


      ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος


      ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων




       

      Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.