Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/03/2023 in Δημοσιεύσεις
-
Αν θυμάμαι καλά το έχουμε ξανασυζητήσει ... αλλά το επαναλαμβάνω. Η ελάχιστη απαίτηση είναι 80+90=170. Το 80 είναι του ΑΜΕΑ και το 90 είναι του πυροσβέστη (είτε αυτός περνάει δίπλα από τον ΑΜΕΑ είτε βγαίνει από τον ανελκυστήρα τον οποίο μόνον αυτός χειρίζεται σε περίπτωση πυρκαιάς).1 point
-
Οι χημικοί μηχανικοί Νότου ενημερώθηκαν την Πέμπτη για ιατρικές εξετάσεις. Εμένα μου έστειλαν το email αυτό αλλά κατά λάθος ,όπως μου εξήγησαν από το hr των ΕΛΠΕ. Η κατάταξη μου στις εξετάσεις ως 8ος δυστυχώς δεν ήταν ικανή ώστε να περάσω στους επιτυχόντες...1 point
-
Το προσωπικό που έχεις το ξέρεις στην χώρα μας. Για μένα δεν χρειάζεται ακροβασίες. Το κουστούμι είναι δύσκολο για πολλούς λόγους. Λαμβάνεις λοιπόν υπόψιν στην μελέτη σου τον βέλτιστο τρόπο κατασκευής με τα υλικά και το προσωπικό που έχεις και ησύχασες!!!1 point
-
Όταν παρουσιάζεται αυτό το θέμα @lou σχεδόν πάντα υπάρχει πρόβλημα στο περίγραμμα που δημιουργείται από την εντολή (boundary ή hatch). (Συνήθως υπάρχει κάποιος extra κόμβος που μπερδεύει τον αλγόριθμο). Είναι βέβαιο ότι αν η κίτρινη γραμμή είναι polyline τότε το προηγούμενο σημείο από το προβληματικό είναι διπλό. Αυτό γίνεται όταν π.χ. σε μία polyline συμπίπτουν το πρώτο με το τελευταίο σημείο και επιλέγεται επιπρόσθετα η polyline αυτή να είναι και "Closed". Αν κάνεις explode την polyline, σβήσεις την μηδενική γραμμή και την ξανακάνεις polyline σίγουρα δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα. Σημ.: Ανάλογα με το zoom την στιγμή της επιλογής ή την απόσταση του προβληματικού κόμβου, κάποιες φορές ο κόμβος παραλείπεται και οι εντολές λειτουργούν κανονικά, πιο συχνά όμως προκύπτει πρόβλημα.1 point
-
Ξεκάθαρο: Εφ' όσον τα τραπεζοκαθίσματα είναι ήδη "έξω" (σε ασφαλή εξωτερικό χώρο) και δεν περιορίζεται η διαφυγή του κοινού δεν νοείται ο χώρος αυτός υπαίθριος χώρος συνάθροισης κοινού.1 point
-
ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις. Έχεις δίκιο, μάλλον δεν επαρκει το 0,80μ πλάτος για όδευση διαφυγής. Ειναι αυτοτελής ομως κατοικία, χωρίς κοινόχρηστους, αρα και χωρις υποχρέωση για εξασφάλιση της προσπέλασης από ΑΜΕΑ. Για το αν επιτρεπεται η στάση ΑΜΕΑ μπροστά από ανελκυστήρα δε το γνωρίζω με σιγουριά. Σε άλλο topic κάποιος συνάδελφος ειχε πει οτι σε περίπτωση πυρκαγιάς απενεργοποιουνται οι ανελκυστήρες, και η στάση ΑΜΕΑ πρακτικά δεν εμποδίζει, το οποίο απλώς το βρίσκω λογικό (χωρίς να σημαίνει οτι προβλέπεται κάτι τέτοιο). Για το αν αφαιρούνται απο τη δόμηση οι επιφάνειες που δείχνω στη κατοψη, και στο ισόγειο; και στον όροφο, γνωριζει κάνεις;1 point
-
@zazeng Σ' ευχαριστώ πολύ! Θα το κοιτάξω ... πολύ χρήσιμα!1 point
-
Αν έχει επιφάνεια μέχρι και 50 τμ θα καταχωρηθεί στο κελί των Β.Χ με μειωμένο συντελεστή προστίμου 0,50.1 point
-
Να ρωτήσω το βασικό: Γνωρίζεις να τις κάνεις ορθά και βάσει των νόμων και των κανονισμών;1 point
-
Τελικα το βλεπω οτι θα φορεσουμε το κουστουμι και θα παμε για γαμπροι..1 point
-
εμπειρία 40+ χρόνων (α.μ. ΤΕΕ 32***) σε ιδιωτικά (μελέτη, κατασκευή) και δημόσια έργα (κατασκευή) Και για να τελειώνω. Αν δεν μας διάβαζαν νέοι συνάδελφοι, δεν θα άξιζε τον κόπο να ασχοληθώ με τις αναρτήσεις σου. Κακώς ασχολείσαι και δίνεις συμβουλές στον ερωτώντα. Ο κάθε ιδιοκτήτης δεν έχει δουλειά να ενημερώνει το μάστορα για τον τρόπο κατσκευής. Μόνον ο μηχανικός. Ο εργολάβος, μόνο μαζί του μπορεί να λύνει τις απορίες του. Αντιλαμβάνεσαι ότι με τα γραφόμενά σου εμπλέκεσαι σε δουλειά συναδέλφου? Πώς θα σου φαινόταν αν σου συνέβαινε κάτι τέτοιο? Θα το δεχόσουν ευχάριστα?1 point
-
Σε ρώτησα κάτι συγκεκριμένο. Πώς εκτιμάς το "παραπάνω κόστος" σε σύγκριση με το "στατικό όφελος". Το ότι "δεν συνηθίζεται το κοστούμι" παρά σε ποσοστό 5-10%, από πού προκύπτει? Για το αντίθετο, έχω πραγματικά στοιχεία. Είναι λάθος να συμβουλεύουμε τους νέους συναδέλφους τέτοια πράγματα, μόνο και μόνο για να δικαιολογήσουμε την άποψή μας. Και υπό την "απειλή" ότι θα χάσουν δουλειές(*). Ο καθένας μας χαράζει το δρόμο του σύμφωνα με τη συνείδησή του, κι έχει την απόλυτη ευθύνη για τις επιλογές του. Ως προς την τελευταία παράγραφο. Σε στατικές καταστάσεις δεν θα διαπιστώσεις αστοχία. Σε σεισμό? (*) Πληροφορώ λοιπόν, ότι οι δουλειές που έχω χάσει, λόγω του "στρυφνού" μου χαρακτήρα, είναι πολύ λιγότερες από αυτές που έχω κερδίσει . Κι αυτό, γιατί δεν έχω ενδώσει ποτέ σε παράλογες απαιτήσεις των μαστόρων. Ούτε κι έχω "χαρτζηλικωθεί" ποτέ από κανέναν τους. ΠΡΟΣΟΧΗ λοιπόν στο τι παράδειγμα δίνουμε στους νεότερους1 point
-
Παιδιά για να το παίξουμε Μηχανικάρες (ΔΕΝ αναφέρομαι σε κανέναν από εσάς παραπάνω) ζητάμε μερικές φορές πράγματα ιδεατά, γραμμένα ποοολυυυυύ όμορφα και ωραία στη βιβλιογραφία, τα οποία όμως ΔΕΝ έχουν επί της ουσίας κανένα τέτοιο όφελος που να δημιουργούν ποιοτική διαφορά σε ένα έργο. Ναι μια χαρά θα ήταν να ρίχναμε τα πάντα κοστούμι...... Όμως σκέφτηκε ο συνάδελφος που το ζητάει: 1. Πως ο ΚΤΣ είναι σαφής με τους αρμούς (το επιτρέπει) και μάλιστα έχει και προβλέψεις επί αυτού; 2. Πως ο ΚΤΣ ορίζει ελάχιστο ύψος σκυροδέτησης ώστε να μην υπάρχει απόμιξη υλικών και σαφώς το 3,30 - 3,60 το ξεπερνάει; 3. Πως υπάρχει τρομερός κίνδυνος να είναι ανέφικτη η σωστή δόνηση στα υποστυλώματα τόσο λόγω ύψους όσο και λόγω πυκνού οπλισμού στους κόμβους και από εκεί που πάει να παροσουσιάσει μία ουαου σκυροδέτηση να βρεθεί να έχει τόσες φωλιές όσες και οι τρύπες σ' ένα ελβετικό τυρί; 4. Πως θα γ@μήσει τον εργολάβο και τελικά ποιος θα πληρώσει τα επιπλέον μεροκάματα; (Ναι κύριοι....ο Εργολάβος είναι συνεργάτης μας και αν βγάλει @ρχίδια δουλειά και εμείς χαμένοι θα είμαστε, αν κάνει μερακλίδικη δουλειά κερδισμένοι θα είμαστε). 5. Πως θα υπάρχει τεράστια φύρα ξυλείας και τελικά ποιος θα την πληρώσει; 6. Πως υπάρχει δυσκολία στη σωστή συγκράτηση του ξυλοτύπου; Στατικά δεν υπάρχει καμία διαφορά, μόνο προβλήματα. Ας μεριμνήσουμε να κάνουμε σωστά τις αγκυρώσεις στα δοκοσίδερα, ας φροντίσουμε να έχουμε σωστές επικαλύψεις, ας πάρουμε και κανένα δοκίμιο, ας πάμε στο έργο κάθε μέρα για μία ματιά και όχι μόνο για παραλαβή που τότε πολλές ατέλειες πρακτικά ΔΕΝ διορθώνονται και ας μην γίνει και κουστούμι ρε αδερφέ........1 point
-
είναι, για τον εργολάβο που θα πρέπει να κόψει την ξυλεία των υποστυλωμάτων στο συγκεκριμένο ύψος1 point
-
Επομένως, με αυτά τα δεδομένα ΠΟΛΥ χονδρικά έχουμε : Δυνάμεις Ανατροπής (ΔΑ) = mολ. ∙ 0,65g* ∙ 2L και Δυνάμεις Ευστάθειας (ΔΕ) = mολ. ∙ g ∙ L , για PGA έως 0.5g ισχύει ότι ΔΑ ≤ ΔΕ. Δεν το λες και μελετητική ανεπάρκεια... *Προφανώς οι σεισμικές επιταχύνσεις στην ανωδομή ήταν αρκετά μεγαλύτερες1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Για το υπόγειο δεν υπάρχει πρόβλημα, δεδομένου ότι, εφόσον έχει εκτεταμένα τοιχώματα, δεν συμμετέχει στον αντισεισμικό έλεγχο.1 point
-
Η πιο καλή "απειλή" σε αντίστοιχες περιπτώσεις, είναι η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο (και ειδικά σε φόρουμ σαν το παρόν). Το πρόβλημα λύνεται ως δια μαγείας1 point
-
1 point
-
1 point
-
xarhs1990, Για να μην τρελαθείς από τις διάφορες αλλοπρόσαλλες απαντήσεις θα σου πρότεινα το εξής : Επειδή η Στατική Ανάλυση της πισίνας είναι σχετικά απλό Στατικό πρόβλημα, ανέτρεξε σε ανάλογη βιβλιογραφία και λύσε το μόνος σου. Είναι μια καλή αρχή να ασχοληθείς με Στατικές Αναλύσεις, αν βέβαια έχεις χρόνο και διάθεση. Αρχισε από την Ανάλυση Τοίχων Αντιστήριξης για τη προσομοίωση των φορτίων – τριγωνικές ωθήσεις – ύδατος, εδάφους και Σεισμού και προσομοίωσε τα Τοιχεία ως τριέρειστες πλάκες πλήρως πακτωμένες και τη πλάκα θεμελίωσης – δάπεδο - ως τετραέρειστη πλήρως πακτωμένη με φορτία που προκύπτουν από την ανάλυση του αντίστοιχου τοίχου αντιστήριξης σε κάθε διεύθυνση και βέβαια θα χρειασθείς ΝΕΑΚ και ΕΚΟΣ. Αυτά ως γενική κατεύθυνση, τώρα αν τα θεωρείς πολλά δίνεις τη μελέτη έξω και ησυχάζεις. Υ.Γ. Για να μην τρελαίνεσαι ούτε από τα διάφορα ΕΜΠ ΑΠΘ ΔΠΘ κλπ βγήκαν «προφέσορες & στατικοί». Η πλειονότητα των συναδέλφων δεν έχει καμία σχέση με Στατικές Μελέτες, τις δίνουν έξω – φατούρα που λέγαμε παλιά – και απλά τις υπογράφουν.1 point
-
Συνεχίζεις μια κουβέντα μόνο επειδή δεν διαβάζεις τι σου γράφουν οι άλλοι. Ξαναδιάβασε ΦΕΚ και σχόλια ...1 point
-
Αίρεται η υποχρεωτικοτητα λέει,όχι καταργούνται πλήρως. Σου ξεκαθαρίζει ότι υπάρχει η δυνατότητα επιλογής και τον τρόπο στον λέει και στα άρθρα 4,5,6. Από εκεί κι έπειτα τι άλλο να συζητήσουμε? Ο μελετητής αναλαμβάνει τις ευθύνες του και προχωράει.Προφανως δεν θα πάει κάποιος να μελετήσει ένα μεταλλικό υπόστεγο με τον κανονισμό του 1946, θα πάει με Ευρωκώδικα 1 για να κατανείμει άνεμο και χιόνι. Απ' την άλλη τον κανονισμό φορτίσεων του 1946 μπορούμε να τον συμβουλευτούμε σε άλλες περιπτώσεις.Νομιζω ότι γίνεται κουβέντα απλά για να γίνεται..1 point
-
Σωστά. Με τη μελέτη επίσης γίνεται και η επιλογή του Κανονιστικού πλαισίου με ΥΔ του ιδιοκτήτη.1 point
-
Σε ισχύ είναι το ΦΕΚ 1457Β/2014. Ισχύουν και οι ευρωκώδικες και οι "παλαιότεροι κανονισμοί" (εακ-εκως-κανονισμός φορτίσεων του 1946 κλπ). Στα άρθρα 4,5,6 του παραπάνω φεκ λέει ότι επιλέγεις ποιο κανονιστικό πλαίσιο θα χρησιμοποιήσεις και δεν επιτρέπεται η μίξη τους κατηγορηματικά.1 point
-
Επειδή πριν λίγο καιρό έκλεισα μια υπόθεση ίδρυσης Φροντιστηρίου (χωρίς την αίτηση για την άδεια στον ΕΟΠΠΕΠ τελικά για τους λόγους που συζητάμε ανωτέρω), και έκανα μια σχετική καταγραφή της έρευνας (στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η συζήτηση του παρόντος φόρουμ και οι τοποθετήσεις των συναδέλφων/ισσών φυσικά) για να τη δείξω στον πελάτη, την ανεβάζω και εδώ μπας και φανεί χρήσιμη σε κάποιο/α συνάδελφο/ισσα. Ίδρυση νέου Εκπαιδευτηρίου μετά την έκδοση του νέου Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων (Π.Δ. 41/18, ΦΕΚ 80/Α/2018) σε κτίριο με Οικοδομική Άδεια μετά το 1988 και πριν το 2018 με χρήση διαφορετική του εκπαιδευτηρίου κατά την έκδοση της Άδειας (π.χ. γραφείο ή κατάστημα) 1. Σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο, οι χρήσεις γραφείων, καταστημάτων και εκπαιδευτηρίων είναι διαχωρισμένες. Συγκεκριμένα ο Κτιριοδομικός Κανονισμός (ΦΕΚ 59/Δ/1989), στο Άρθρο 3 περιγράφει: «1.Τα κτίρια ή τα τμήματά τους και τα δομικά έργα ταξινομούνται σύμφωνα με τη χρήση τους στις ακόλουθες κατηγορίες: … Δ. Εκπαίδευση. … Η. Εμπόριο Θ. Γραφεία …» 2. Σύμφωνα με το ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΧΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΟΥ Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (02.2016), και συγκεκριμένα το άρθρο 2.2: «Για τους κάτωθι φορείς: ... Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών δυναμικότητας κάτω των 75 εκπαιδευομένων ανά ώρα ... Απαιτείται: - Ισχύουσα οικοδομική άδεια και κατόψεις με χαρακτηρισμό χρήσης των χώρων. -Στις κατόψεις θα αποτυπώνεται η υφιστάμενη κατάσταση της δομής υπό κλίμακα, με σαφή αναφορά σε αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον υπάρχουν, και θα φέρουν υπογραφή και σφραγίδα ιδιώτη μηχανικού. ...» 3. Ο ΕΟΠΠΕΠ με έγγραφό του στις 02.10.18, υπογραμμίζει ότι ο ίδιος δε ζητά Οικοδομική Άδεια με χρήση Εκπαιδευτηρίου για φροντιστήρια με δυναμικότητα έως 75 ατόμων. Αφενός διευκρινίζει ότι σύμφωνα με το Χωροταξικό και Πολεοδομικό Σχεδιασμό (ν. 4269/14, ΦΕΚ 142/Α/2014) και συγκεκριμένα με το Άρθρο 16, Παράγραφος 1.3.α, η ειδική εκπαίδευση αποτελεί διαφορετική χρήση από την κατοικία: «1.3. Εκπαίδευση 1.3.α) Ειδική εκπαίδευση: ωδεία, φροντιστήρια, σχολές χορού/τεχνών, σχολές οδηγών μόνο στο ισόγειο του κτιρίου και δυναμικότητας μέχρι 75 μαθητές ανά ώρα 1.3.β) Δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση: νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια – λύκεια» Αφετέρου όμως επικαλείται τη ρύθμιση του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016 (ν. 4093/12, ΦΕΚ 222/Α/2012), και συγκεκριμένα την υποπαράγραφο 10 της παραγράφου Θ3 της σελίδας 5580 «ΑΔΕΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ, ΦΡΟΝΤΙΣΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΟΥ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Ι.Ι.Ε.Κ.), ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΕΝΑ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΥΟ.», όπου ουσιαστικά λέει ότι για φροντιστήρια κάτω των 75 ατόμων δεν απαιτείται Οικοδομική Άδεια με χρήση εκπαιδευτηρίου: «10. Για την κτιριολογική υποδομή του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης Επιπέδου Ένα, των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών απαιτείται ανά κτιριολογική μονάδα (αυτοτελές κτήριο ή όροφος σε πολυώροφο κτήριο): α) ισχύουσα οικοδομική άδεια, β) πιστοποιητικό πυροπροστασίας σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, γ) ο συνολικός αριθμός εκπαιδευομένων ανά ώρα να μην υπερβαίνει την αναλογία ενός ατόμου ανά τρία (3) τετραγωνικά μέτρα στο συνολικό εμβαδόν του φορέα και τον αριθμό των εβδομήντα πέντε (75) εκπαιδευόμενων …» 4. Αντίθετα από τα ανωτέρω κινείται ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ / ν.4067/12, ΦΕΚ 79/Α/09.04.12) όπως αυτός σήμερα ισχύει, ο οποίος λέει ότι εφόσον αλλάζεις χρήση σε σχέση με αυτήν που είχες στην Οικοδομική Άδεια (π.χ. από γραφείο σε Εκπαιδευτήριο, αυτό μπορείς να το κάνεις με απλή διαδικασία (Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας – ΕΕΔΜΚ) εφόσον επέρχονται μεταβολές προς το ευμενέστερο ή με Οικοδομική Άδεια αν επέρχονται μεταβολές προς το δυσμενέστερο. Συγκεκριμένα στο Άρθρο 5 αναφέρεται: 1. Μεταβολή της χρήσης του κτιρίου ή μέρους του επιτρέπεται υπό την επιφύλαξη των οριζομένων στις επόμενες παραγράφους, μόνον αν η νέα χρήση προβλέπεται από τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις. Εάν από τη μεταβολή επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο, στα στοιχεία του διαγράμματος δόμησης ή στα φορτία σχεδιασμού της στατικής μελέτης ή αλλαγή των τεχνικών - μηχανολογικών εγκαταστάσεων ως προς τις διελεύσεις τους από άλλους ορόφους ή κοινόχρηστους χώρους απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης και ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου. Σε κάθε άλλη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη. 2. Χώροι για τους οποίους έχει χορηγηθεί Άδεια Δόμησης με συγκεκριμένη χρήση, μπορούν να μεταβάλουν τη χρήση τους, εφόσον η νέα χρήση προβλέπεται από τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και δεν επέρχονται αλλαγές της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου. Σε αυτήν την περίπτωση απαιτείται ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και δεν απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης.» Σύμφωνα με την πολεοδομική νομοθεσία η χρήση εκπαιδευτήριο είναι δυσμενέστερη. Αλλάζει η σεισμική σπουδαιότητα (Σ3 για εκπαιδευτήριο, Σ2 για γραφεία). Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται Αλλαγή Χρήσης με Οικοδομική Άδεια. Για να συμβεί αυτό, πρέπει να ελεγχθεί στατικά όλο το κτίριο για το αν εκπληρώνει τις προϋποθέσεις του εκπαιδευτηρίου. Πράγμα το οποίο είναι μάλλον απίθανο να συμβαίνει. Επίσης θα πρέπει να ελεγχθούν ένα πλήθος άλλων προϋποθέσεων, όπως είναι η πυρασφάλεια και η πυροπροστασία του κτιρίου. 5. Αν και το κτίριο έχει μελετηθεί με τον Κανονισμό Πυροπροστασίας του 1988 (Π.Δ. 71/88, ΦΕΚ 32/Α/17.02.88), η χρήση του αλλάζει το 2020 (εφόσον τώρα εξετάζουμε το ζήτημα), οπότε σύμφωνα με την Εγκύκλιο του ΥΠΕΝ με ΑΔΑ: ΩΒΤ34653Π8-ΨΜΤ, που εκδόθηκε στις 10.05.19, με θέμα «Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων», θα πρέπει να εφαρμοστεί ο νέος Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων του 2018 (Π.Δ. 41/18, ΦΕΚ 80/Α/2018): «Στην περίπτωση αλλαγής χρήσης κτιρίου ή τμήματος αυτού για την οποία δεν απαιτείται οικοδομική άδεια, αλλά ενημέρωση φακέλου, συντάσσεται μελέτη πυροπροστασίας σύμφωνα με το π.δ. 71/88 βάσει του οποίου είχε εκδοθεί η αρχική μελέτη. Ομοίως μελέτη με το π.δ. 71/88 συντάσσεται και στην περίπτωση που απαιτείται υποβολή της στο πλαίσιο έκδοσης άδειας μικρής κλίμακας σε κτίρια μελετημένα με το π.δ. 71/88.» και «Σε περίπτωση αλλαγής χρήσης μετά την 7-8-2018 κτιρίου ή τμήματος αυτού που έχει υπαχθεί σε διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων, η μελέτη πυροπροστασίας συντάσσεται σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 41/2018.» Τέλος, σύμφωνα με την απόφαση της Νομικής Υπηρεσίας του Αρχηγείου του Πυροσβεστικού Σώματος, η οποία έχει ΑΔΑ: Ω70346ΜΚ6Π-ΜΩΟ και εκδόθηκε στις 05.11.19, με θέμα: «Καθορισμός της διαδικασίας και των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την έγκριση μελετών ενεργητικής πυροπροστασίας» θα πρέπει να εφαρμοστεί ο νέος Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων του 2018: «Στην περίπτωση τμηματικής αλλαγής χρήσης σε κτίρια μελετημένα με το π.δ. 71/1988 και απαιτείται σύνταξη μελέτης με το π.δ. 41/2018, ο νέος κανονισμός εφαρμόζεται μόνο για το τμήμα που αλλάζει χρήση, αλλά εξετάζονται τυχόν επιπτώσεις στην παθητική και ενεργητική πυροπροστασία στο σύνολο του κτιρίου». και Σε περίπτωση που απαιτείται προσκόμιση των μελετών σε άλλες αρχές στο πλαίσιο έκδοσης άδειας λειτουργίας, χορήγησης πιστοποιητικού πυροπροστασίας ή έγκρισης μελετών, και μέχρι να ολοκληρωθεί η διασύνδεση του συστήματος e-adeies με τα ηλεκτρονικά συστήματα άλλων φορέων, κατατίθενται αντίγραφα των μελετών από το πληροφοριακό σύστημα τα οποία φέρουν την ειδική ηλεκτρονική σήμανση. Σε κάθε περίπτωση τονίζεται ότι όταν εκτελούνται οικοδομικές εργασίες ή αλλάζει χρήση το κτίριο ή τμήμα αυτού ή σε περίπτωση τροποποίησης των μελετών της αρχικής άδειας, δεν αρκεί η υποβολή μελέτης πυροπροστασίας στην Πυροσβεστική Υπηρεσία για τη χορήγηση πιστοποιητικού πυροπροστασίας το οποίο απαιτείται για την έκδοση της άδειας λειτουργίας, αλλά πρέπει να γίνει πρώτα ενημέρωση του φακέλου της άδειας (άρθρο 42 ν.4495/2017) ή να εκδοθεί η απαιτούμενη οικοδομική άδεια (άρθρο 5 ν.4067/2012, άρθρο 29 του ν.4495/2017)». και ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α: Περίπτωση 1η: Επιχειρήσεις-εγκαταστάσεις που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των κανονισμών πυροπροστασίας κτιρίων (π.δ. 41/2018 (Α΄ 80) ή π.δ. 71/1988 (Α΄ 32)) και απαιτούν την έκδοση οικοδομικής άδειας / Αναθεώρηση Άδειας / Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας / Ενημέρωση Οικοδομικής Άδειας: • Ακριβές αντίγραφο από το πληροφοριακό σύστημα e-Άδειες της εκδοθείσας ηλεκτρονικής άδειας ή έγκρισης του κτιρίου (όπως στέλεχος οικοδομικής άδειας και τυχόν αναθεωρήσεις αυτής, έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας κλπ.). •…» Προς επίρρωσιν των ανωτέρω, το τμήμα Πυρασφάλειας της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας ******, εφόσον η Οικοδομική Άδεια ενός κτιρίου δεν προβλέπει χρήση εκπαιδευτηρίου, για την έγκριση της μελέτης ενεργητικής πυροπροστασίας και την έκδοση πιστοποιητικού πυρασφάλειας, ζητά αντίγραφα των μελετών που συνοδεύουν την άδεια αλλαγής χρήσης, τα οποία θα φέρουν το υδατογράφημα του ΥΠΕΝ.1 point
-
Ισχύει/ουν μόνο οι Ευρωκώδικες με τα εθνικά προσαρτήματα και ο KAN.ΕΠΕ.-1 points
-
Αίρεται η υποχρεωτικότητα εφαρμογής των προϋπαρχόντων κανονιστικών κειμένων δόμησης που περιλαμβάνονται στο Παράρτημα 3 της παρούσας. Παράρτημα 3 : Πίνακας τίτλων προϋπαρχόντων κανονιστικών κειμένων.-1 points
-
Tι να διαβάσω συνάδελφε ? Ελληνικές ιστορίες ? Ο ΦΕΚ ορίζει Ευρωκώδικα μαζί με τα προσαρτήματα. Αίρεται η υποχρεωτικότητα εφαρμογής των προϋπαρχόντων κανονιστικών κειμένων δόμησης που περιλαμβάνονται στο Παράρτημα 3 της παρούσας. Σου λέει δεν είσαι υποχρεωμένος να ακολουθήσεις τους παλιούς κανονισμούς. Δηλαδή με το ζόρι να ακολουθήσω τους παλιούς εν έτη 2020 ?-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-