Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Νώντας Α

    Νώντας Α

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      27


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      9.027


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      18.919


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.516


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/10/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Εάν η ελάχιστη αρτιότητα κατά παρέκκλιση είναι 200 τ.μ., εννοείται πως για την έκδοση άδειας δόμησης λαμβάνεται υπόψιν η νεότερη καταμέτρηση στο διάγραμμα αδείας, δηλαδή τα 199τ.μ. οπότε πας: - Είτε με διάταγμα μεσότοιχων (λογικά σε καλύπτει με τόσο μικρή διαφορά από τα 200τ.μ. - Είτε με άρθρο 25 του Ν.1337/83 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, αν τηρούνται οι προϋποθέσεις του.
    2 points
  2. Ένα εξώδικο από έναν δικηγόρο με κοινοποίηση στο διευθυντή της πολεοδομίας και στον δήμαρχο αρκεί για να πάει ο κάθε βλάξ στη θέση του! 300 ευρώ θα κοστίσει, όσο πέντε μέτρα περίφραξη....
    2 points
  3. 9.299 downloads

    Διανομή φύλλων χάρτη ΓΥΣ κλίμακας 1:5000 μορφή αρχείου .kml (Google Earth).
    2 points
  4. Version 1.0.0

    1.250 downloads

    Αίτηση απογραφής έργου στο ΙΚΑ σε μορφή excel
    1 point
  5. Συνδρομή ΤΕΕ πληρώνεις όσο είσαι μέλος. Το αν εργάζεσαι ή όχι δεν έχει σχέση με την υποχρέωση αυτή. Εάν εννοείς τις ασφαλιστικές εισφορές, τότε όταν έχεις κάνει διακοπή εργασιών ή όταν δεν έχεις προσληφθεί πουθενά δεν πληρώνεις ΕΦΚΑ. Αλλά αυτό ισχύει για όλους, ανεξαρτήτως ιδιότητας μηχανικού ή εγγραφής στο ΤΕΕ.
    1 point
  6. Όχι, η συνδρομή δεν έχει σχέση με την επαγγελματική (ή μη) απασχόληση του μέλους. Όχι και όχι. Διαδικασία επανεγγραφής μηχανικού στο μητρώο μελών.
    1 point
  7. Θα ελέγξεις από το Δ.Κ. της άδειας πόσα τ.μ. έχουν υπολογισθεί στη δόμηση για κλιμακοστάσιο . Τα τυχόν επιπλέον τ.μ. θα μετρήσουν ως Υ.Δ. . Αν ΔΕΝ έχεις Υ.Δ. , πας με αναλυτικό για εσωτερικές διαρρυθμίσεις που δεν διαφοροποιούν τον Σ.Δ.
    1 point
  8. @mixalis_b_a_ Αν καταλαβαίνω καλά δεν έχεις σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών, όλος ο χώρος του ισογείου έχει συμπεριληφθεί στη δόμηση, οπότε για μένα πας με αναλυτικό και ανεβάζεις και κατόψεις νομίζω. Μπορείς στην τεχνική σου έκθεση να βάλεις ότι έχεις και πολεοδομικές παραβάσεις (αν θεωρείς ότι έχεις).
    1 point
  9. @grmaster χρειάζεται. Η απαίτηση αυτή επανήλθε τον Μάιο του 2020 (είχε καταργηθεί τον Οκτώβριο του 2018). Εννοείται ότι αν υπάρχει σχετική πρόβλεψη στον κανονισμό της πολυκατοικίας, εφαρμόζεται αυτή.
    1 point
  10. Συμφωνώντας με τον Ιάσονα, θα προσθέσω και καταγγελία στον επιθ. δημ. διοίκησης, με κοινοποπίηση στα πειθαρχικά όργανα του τεε (αν κι αυτό το τελευταίο δεν πρόκειται να χαλάσει τη ζαχαρένια του). Στο εξώδικο, να ζητείται και τεκμηρίωση των παράλογων απαιτήσεων του υπαλλήλου, με παράλληλη επίρριψη ευθυνών στον υπογράφοντα (προϊστάμενο, δ/ντή, κλπ), διότι αυτός είναι στην ουσία ο κύριος υπεύθυνος. Υπάρχει, βέβαια, κι άλλος τρόπος, αλλά αυτά δεν μπορούν να γραφούν εδώ...
    1 point
  11. Η βεβαίωση που θα πάρεις (μετά τη λήξη του έργου) θα αναφέρει τη δαπάνη κάθε κατηγορίας. Η δαπάνη αυτή, εφόσον το πτυχίο σου καλύπτει τις συγκεκριμένες εργασίες, προσμετράται στην εμπειρία.
    1 point
  12. Συμφωνώ απολύτως ότι δεν πρέπει να το αφήσεις να περάσει έτσι. Αυτός ο άνθρωπος, πληρώνεται από τους Έλληνες φορολογούμενους πολίτες και θα λάβει και μια ωραιότατη σύνταξη για να ταλαιπωρεί μηχανικούς και ιδιοκτήτες με όλα αυτά τα παλαβά που λέει. Τελικά δεν είναι στραβός ο γιαλός σε τούτη τη χώρα..
    1 point
  13. εκει που πηγε το λαδι...θα παρεις και ρεστα...😃 σορρυ για το οφφ.... αλλά ηταν πειρασμος...και ενεδωσα...
    1 point
  14. Με προσημειωμένα χαρτονομίσματα για να μη ξεχνάμε και την πεπατημένη στους επίορκους δημοσίους υπαλλήλους.
    1 point
  15. @ikaros2 Δεν είναι σωστός ο χαρακτηρισμός (ούτε η κατηγορία ούτε το είδος) και, επιπλέον, χαρακτηρίζεις ΦΠΑ ενώ το τιμολόγιο έχει εκδοθεί χωρίς ΦΠΑ. Η σωστή διαδικασία:
    1 point
  16. @a.k.topo Πρώτ' απ' όλα πρέπει να είσαι σίγουρος ότι τα έξοδα αυτά μπορούν να περιληφθούν στις επαγγελματικές σου δαπάνες. 1. Τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου απαλλάσσονται από την υποχρέωση διαβίβασης εφόσον το παραστατικό δεν έχει ΦΠΑ, αλλιώς πρέπει να το διαβιβάσουν. Εάν, λοιπόν, η διαβίβαση γίνεται από εσένα, επιλέγεις τα παρακάτω: Είδος παραστατικού: "14. Παραστ. Εξαιρ. Οντοτήτων ημεδαπής/αλλοδαπής" Τύπος παραστατικού: "14.30 Παραστατικά Οντότητας ως Αναγράφονται από την ίδια (Δυναμικό)" Χαρακτηρισμός, Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Λοιπά έξοδα (Ε3_585_016)" 2. Η συνολική αξία της απόδειξης πρέπει να μην υπερβαίνει τα 100€. Είδος παραστατικού: "13. Λήψη Παραστατικών Λιανικής" Τύπος παραστατικού: "13.2 Έξοδα Παροχής Λιανικών Συναλλαγών ημεδαπής/αλλοδαπής" Χαρακτηρισμός, Κατηγορία: "2.3 Λήψη υπηρεσιών" Είδος: "Έξοδα ταξιδίων (Ε3_585_006)" Χαρακτηρισμός ΦΠΑ, Είδος: "Αγορές και δαπάνες στο εσωτερικό της χώρας (κωδ.361-Φ2)" @Engineer88 Αφού είχαν αφαιρεθεί αυτά τα ποσά από το εισόδημα των προηγούμενων χρήσεων, πρέπει να προστεθούν στο εισόδημα του έτους επιστροφής και να διαβιβαστούν ως εξής: Είδος παραστατικού: "14. Παραστ. Εξαιρ. Οντοτήτων ημεδαπής/αλλοδαπής" Τύπος παραστατικού: "14.31 Πιστωτικό ημεδαπής/αλλοδαπής" Χαρακτηρισμός, Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολούμενων (Ε3_585_007)" Μην σε προβληματίζει το γεγονός ότι περιλαμβάνεται στα έξοδα. Το παραστατικό (που δεν υπάρχει στην πραγματικότητα, απλώς διαβιβάζονται τα δεδομένα) είναι πιστωτικό, έτσι το αναγραφόμενο ποσό λαμβάνεται με «συν» και όχι «πλην».
    1 point
  17. Σύµφωνα µε το Ε.Γ.Λ.Σ. τα πάγια περιουσιακά στοιχεία των επιχειρήσεων ειναι: Εδαφικές εκτάσεις, Κτίρια – Εγκαταστάσεις κτιρίων, Μηχανήµατα – Τεχνικές εγκαταστάσεις – Λοιπός µηχανολογικός εξοπλισµός, Μεταφορικά Μέσα, Έπιπλα και Λοιπός εξοπλισµός
    1 point
  18. Νομίζω ότι δεν συζητάμε τι είναι ωραίο αλλά τι είναι νόμιμο. Αυτό είναι νόμιμο από το 1986, πάμε για 40 χρόνια.
    1 point
  19. Τουλάχιστον η πρώτη περίπτωση που περιγράφεις το λέει μόνη της ότι γράφεις άρτιο και οικοδομήσιμο από τη στιγμή που ο ίδιος ο νόμος γράφει "αν είναι άρτιο/οικ. δεν δομείται στην περίπτωση ....". Εν πάση περιπτώσει δεν έχεις να φοβηθείς τίποτα από τη στιγμή που δεν υποχρεώνεσαι να γράψεις μόνο μια φράση. Κοινώς: γράψε και παρατήρηση που αναλύει ακριβώς ό,τι σκέφτεσαι περί μη "πρακτικής οικοδομησιμότητας".
    1 point
  20. Το θέμα της συνεργασίας της τοιχοπλήρωσης με τον σκελετό Ο.Σ είναι έτσι κι αλλιώς σύνθετο είτε όταν πρόκειται για λιθοδομή είτε για οπτοπλινθοδομή. Προφανώς, θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα ώστε η τοιχοπλήρωση να είναι και αυτή ευσταθής (τόσο στην εκτός όσο και στην εντός επιπέδου της κατάσταση) εκτός από τον ίδιο τον σκελετό Ο.Σ. Η συνεισφορά της στην συμπεριφορά του όλου δομήματος είναι πάντα ένα ζητούμενο που θέλει επίσης αρκετή διερεύνηση σε κάθε περίπτωση (o EK8 κάνει ιδιαίτερη αναφορά στις τοιχοπληρώσεις ακόμα και όταν πρόκειται για νεόδμητα και όχι μόνο για υφιστάμενα κτήρια, όπου στην τελευταία περίπτωση ο ρόλος τους συνήθως είναι ακόμα πιο κρίσιμος). Να σημειωθεί ότι όταν οι τοιχοπληρώσεις είναι πολύ δύσκαμπτες και πολύ “γερές” τότε ο ρόλος τους ενδέχεται να είναι ακόμα πιο καθοριστικός και συχνά με αρνητικό τρόπο (βλ. “τοπικές επιρροές”, γνωστότερα διεθνώς ο όρος ως local effects) όταν δεν λαμβάνεται ειδική μέριμνα. Όταν ο φορέας Ο.Σ είναι αρκετά/ανεκτά δύσκαμπτος τότε η επιρροή των τοιχοπληρώσεων (σε καθολικό ή σε τοπικό επίπεδο) είναι γενικά λιγότερο κρίσιμη. Έτσι και η περίπτωση των τοιχοπληρώσεων από λιθοδομή σαν “μη φέροντα στοιχεία” θέλει ιδιαίτερη προσοχή αφενός για να μην προκαλέσει αρνητικές επιρροές (τοπικές ή καθολικές) στην συμπεριφορά του δομήματος και αφετέρου για να μην αστοχήσουν πρόωρα αφού κάτι τέτοιο είναι οπωσδήποτε μη θεμιτό. Στα πλαίσια αυτά, η γνώμη μου είναι ότι μια τέτοια τοιχοπλήρωση λιθοδομής θα πρέπει να έχει ένα πλάτος 30-40 εκ. μέρος του οποίου θα ενσωματώνεται στο περιβάλλον πλαίσιο Ο.Σ (~20εκ.) (η σφήνωσή του είναι ένα θέμα βέβαια..) και το υπόλοιπο θα είναι εκτός του περιγράμματος που ορίζεται από τα κατακόρυφα στοιχεία (ώστε να τα επενδύσει και η τελική όψη του κτηρίου να φαίνεται πως είναι από λιθοδομή). Το τμήμα του πλάτους της που θα είναι εκτός περιγράμματος των κατακόρυφων στοιχείων θα πρέπει να εδράζεται στις στάθμες των πλακών των ορόφων σε “φουρούσια”, δηλαδή σε προβολάκια που θα ξεπροβάλουν από τα δοκάρια που συνδέουν τα κατακόρυφα στοιχεία (εν είδει σενάζ με ύψος ~15-20εκ.). Αν δεν πρέπει να φαίνονται αυτά τα φουρούσια από έξω, τότε θα είναι 5-8εκ . οπισθοχωρημένα και θα επενδύονται με πέτρα (βέβαια, συνήθως ένα όχι ιδιαίτερα “έμπειρο” μάτι θα διακρίνει οπτικά ότι σε αυτό το ύψος “κάτι έχει γίνει” από πίσω από αυτή την περιοχή, αλλά αν γίνει με μαεστρία κατασκευαστική ίσως θα δείχνει λιγότερο…). Θα μπορούσε να κατασκευαστούν σενάζ (με πλάτος όσο το συνολικό της τοιχοποιία) και σε ενδιάμεσο ύψος της λιθοδομής ώστε να συνδέονται επαρκέστερα το εσωτερικό με το εξωτερικό τμήμα της και να εξασφαλιστεί έτσι περισσότερο η ευστάθειά της. Πάντως, είναι και το θέμα της θερμομόνωσης το οποίο θα πρέπει να διευθετηθεί (αυτό είναι και ένα γενικότερο θέμα στις λιθοδομές, ακόμα και στις φέρουσες…). Εάν δεν είναι επιθυμητό από τον αρχιτέκτονα ή/και τον ιδιοκτήτη να είναι ορατή η λιθοδομή και από το εσωτερικό του κτηρίου, θα ήταν μάλλον καλύτερο να τοποθετηθεί εσωτερικά οπτοπλινθοδομή (δρομική ή μπατική με 12άρι τούβλο) ώστε να τοποθετηθεί ενδιάμεσα η θερμομόνωση. Σε αυτή την περίπτωση το πάχος της λιθοδομής θα πρέπει να είναι μάλλον (λίγο) μικρότερο με ό,τι αυτό συνεπάγεται… Η προσέγγιση ως διαζωματική τοιχοποιία έχει αρκετούς περιορισμούς (περιορισμός στην θέση και στο πλήθος των ανοιγμάτων, στην μορφολογία του κτηρίου, εγγενής δυσκολία στην απόκτηση καθαρής γνώσης/εικόνας των πραγματικών μηχανικών χαρακτηριστικών των χρησιμοποιούμενων υλικών, η μη-δυνατότητα χρήσης αργολιθοδομής σε νεόδμητες κατασκευές, βλ. ΕΚ6, κ.τ.λ) που συχνά δεν είναι εύκολη η χρήση της.
    1 point
  21. Που ζητάνε μελέτη HACCP; Μάλλον ποια υπηρεσία την ζητάει. Γιατί το υγειονομικό και ο δήμος δεν την ζητάνε... Α και το υγειονομικό ζητάει τεχνική έκθεση. Βάζω ένα τελευταίο που έκανα. Και πάνω στην κάτοψη... TE_DIAGRAMMA_ROHS.doc
    1 point
  22. 2.651 downloads

    Σεντόνι Φορολογικών Οικοδομικής Άδειας Το αρχείο περιλαμβάνει: Τεχνική Έκθεση Αίτηση Ανάθεσης Αίτηση Ανάληψης Πίνακας Αμοιβών Φύλλο Ελέγχου Οικοδομικής Άδειας Αίτηση Προϋπολογισμός Έργου
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.