Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Δόκτορας

    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      46


  2. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      8.351


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.310


  4. grmaster

    grmaster

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      194


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/11/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Διότι δεν το προβλέπει ο Νόμος. Το 50% της υποκείμενης ιδιοκτησίας που είναι λειτουργικά ενιαία με εσωτερική κλίμακα πχ ....
    2 points
  2. Υποχρεωτικά τρεις κατηγορίες, μείωση του προϋπολογισμού σε σημείο να παλεύεις για τις τρεις κατηγορίες, αύξηση της γραφειοκρατείας, καθυστερήσεις στις πληρωμές και στις διαδικασίες, έλεγχος αν πέτυχες τον στόχο και μάλιστα με ποινές αν έχεις αποκλίσεις, προβλήματα να εντάξεις διαμερίσματα πολυκατοικιών, βαθμολογία στις επεμβάσεις που τελικά δεν έχουν νόημα στην ένταξη αλλα μόνο στον έλεγχο, προτεραιότητα σε ΑΜΕΑ, μονογονεικές, κατηγορίες ανάλογα με το εισόδημα με τελείως χαζό τρόπο (ένας με 11.000€ έχει περισσότερες πιθανότητες απο έναν με 9500€)... για να μην πω για το αυτονομώ που ανέβασαν τα ποσοστά επιδότησης στο θεό και έκαναν αίτηση μέχρι και τα bot
    2 points
  3. Η ανάγκη ενισχύσεων προκύπτει από τη μελέτη στατικής επάρκειας. Εφ' όσον δεν έχει γίνει, δεν μπορείς να γνωρίζεις εάν χρειάζονται και —εξυπακούεται— ότι δεν γίνεται αναφορά στο συμβόλαιο. Σε αυτό θα αναφέρεται ότι ο αγοραστής αναλαμβάνει την υποχρέωση να αναθέσει σε μηχανικό της επιλογής του την εκπόνηση μελέτης στατικής επάρκειας, γιατί απαιτείται βάσει της τεχνικής έκθεσης του μηχανικού τάδε.
    2 points
  4. όλοι οι υπόλοιποι να μη μάθουμε ??
    2 points
  5. Συμπληρωματικά παραθέτω το σχετικό εδάφιο από την υπουργική απόφαση:
    2 points
  6. 1. Για την τακτοποίηση είσαι ΟΚ. Για τη λειτουργία ΟΧΙ. 2. Μελέτη Στατικής Επάρκειας
    2 points
  7. Version X6.0

    75.863 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  8. Δεν γίνεται και ο λόγος βρίσκεται στο εδάφιο που παρέθεσες αρχικά. Θα το ξαναγράψω με μία μικρή παρέμβαση ώστε να γίνει πιο κατανοητό. «Του 1/2 του χώρου (του υποκείμενου ορόφου) με τον οποίο συνδέονται λειτουργικά». Η φράση «με τον οποίο συνδέονται λειτουργικά» αναφέρεται στον χώρο του υποκείμενου ορόφου, δηλαδή στο τμήμα του ορόφου που στην περίπτωσή σου είναι το ένα διαμέρισμα. Για να ίσχυε η σκέψη σου, η διατύπωση θα έπρεπε να ήταν: του 1/2 του υποκείμενου ορόφου με τον οποίο συνδέονται λειτουργικά ή του 1/2 του χώρου του υποκείμενου ορόφου.
    1 point
  9. 50, προκύπτει και από τη διατύπωση που έχεις παραθέσει αλλά και από τις τεχνικές οδηγίες του ΝΟΚ: "... έχει συνολικό εμβαδόν έως και το μισό του χώρου της υποκείμενης κάτοψης. Δεν αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία, δηλαδή δεν προσεγγίζεται από εξωτερική κλίμακα. Αποτελεί λειτουργικό παράρτημα της υποκείμενης επιφάνειας και σε περίπτωση διαφορετικών ιδιοκτησιών στον ίδιο όροφο, κάθε σοφίτα τοποθετείται μέσα στα όρια της υποκείμενης ανεξάρτητης ιδιοκτησίας και δεν εκτείνεται στην όμορη."
    1 point
  10. Όπως στα είπαν τα παιδιά είναι, στο συμβόλαιο αντιγράφεται η τεχνική έκθεση από το 5σέλιδο του 4495 που πρέπει να έχει αναφορά στο αν απαιτείται ή όχι μσε και σε περίπτωση που έχει γίνει το αποτέλεσμα της (επαρκεί, δεν επαρκεί). Για αυτό και το υπόλοιπο του προστίμου πρέπει να γίνεται μνεία στο συμβόλαιο, γιατί είναι υποχρεώις που συνοδεύουν το ακίνητο. Αν τα βρίσκει η νύφη κ ο γαμπρός λοιπόν, γίνεται.
    1 point
  11. Το αυτονομώ ήταν δικό τους μαργαριτάρι, τουλάχιστον εκεί είχαν μεγάλους προϋπολογισμούς και ασύλληπτες επιδοτήσεις 80+% οπότε δεν ήταν τόσο δύσκολο να πιάσεις Β Οι οικογένειες σε 80-120τμ σπίτια μένουν (για μονοκατοικίες κοιτάς απο 80τμ και κάτω). Δεν είναι πρόβλημα ο έλεγχος αλλά σε συνδυασμό με τις τρεις κατηγορίες και τους χαμηλούς προϋπολογισμούς δημιουργεί θέματα στον Α ενεργειακό, τα έχουν κάνει όλα οριακά, μπαίνεις μέσα απο τον χρόνο και μόνο που σπαταλάς. θα διαφωνήσω ως προς το εισόδημα, να μπαίνει ένας με 11000 και με 9500 να μην μπαίνεις είναι προβληματικό Οι υπάλληλοι δεν παίρνουν τις αποφάσεις αλλά οι υπουργοί, υφυπουργοί, αυτοί δίνουν τη γενική κατεύθυνση και οι άλλοι υλοποιούν. Θεωρώ οτι η γραμμή είναι περιορίστε το γιατι τελικά κάνει ζημιά στο image της κυβέρνησης. Δεν είναι τυχαίο που σφίξανε τα πράγματα μετα το αυτονομω που έγινε της κακομοίρας
    1 point
  12. Άφησε στην άκρη τη ρύθμιση. Από τη στιγμή που εκδίδεις άδεια σε απασχολεί ο ΝΟΚ, ο Κτιριοδομικός Κανονισμός και οι όροι δόμησης.
    1 point
  13. Γνωρίζεις κάποιους συγκεκριμένους κομματικούς υπεύθυνους ή γενικά είναι στα πλαίσια του "για όλα φταίει η εκάστοτε κυβέρνηση" ????.... Απ' όσο γνωρίζω το προσωπικό του Υπουργείου που "τρέχει" τα Εξοικονομώ δεν έχει υποστεί και πολλές αλλαγές τα τελευταία 10 χρόνια....
    1 point
  14. Δεν γνωρίζω εάν ρωτάς ως μηχανικός ή όχι. Έδωσε ορισμένες κατευθύνσεις ο συνάδελφος Didonis. Θα χρειαστεί αναθεώρηση.
    1 point
  15. το σκότωσαν το πρόγραμμα οι νεοδημοκράτες
    1 point
  16. αν έχει μετά δεν έχει μόνο κατ2, οπότε πας τουλάχιστον για τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, από την οποία το πιθανότερο να προκύψει και τυπικά η απαίτηση, οπότε τα γράφεις όμορφα κ ωραία για να αναφερθούν κ στο συμβόλαιο κ ας κάνουν ότι θέλουν μετά
    1 point
  17. Πιστεύεις ότι μπορούμε να αναλύσουμε 60 σελίδες εδώ? Νομίζω ότι το εξαντλήσαμε, και εξάλλου θα αποφανθεί το ΣΤΕ - λογικά εντός των επόμενων μηνών...
    1 point
  18. Εννοείς το βάθος. Όχι, δεν υπάρχει περιορισμός.
    1 point
  19. Το σύστημα πάντως επιτρέπει να γίνει επαναφορά σε υπαγωγή, διόρθωση και εκ νέου περαίωση. Και μάλιστα και με αύξηση >20% του προστίμου, χωρίς διαδικασία ΣΥΠΟΘΑ (αυτό μάλιστα το τελευταίο δε το ήξερα, και μου το είπαν στο Helpdesk του Τ.Ε.Ε. λέγοντας ότι κανονικά θέλει ΣΥΠΟΘΑ αλλά αν είστε στον 4178 το σύστημα σας αφήνει να κάνεται εκ νέου περαίωση).
    1 point
  20. Για το πρώτο: Ούτε μπορεί να γίνει μεταβολή κατάστασης στον παλιό νόμο ούτε έχει νόημα. Άρα, υποβάλλεις αίτημα μεταφοράς και στην μεταφερθείσα δήλωση (αρχική υπαγωγή) κάνεις τις τροποποιήσεις που επιθυμείς. Για το δεύτερο: Δεν συμπληρώνεις το πληρωθέν ποσό στα πρόσθετα στοιχεία. Μεταφέρεται στην καινούργια δήλωση και λαμβάνεται υπ' όψιν στον υπολογισμό του νέου προστίμου.
    1 point
  21. @christina 1 Α) Όχι, γιατί ο παλιός νόμος δεν ισχύει πλέον. Β) Όχι, γιατί η μεταβολή αφορά αιτήματα μεταβολών οριστικοποιημένων δηλώσεων στον ίδιο νόμο. Μετά τη μεταφορά η δήλωση θα είναι σε αρχική υπαγωγή, οπότε δεν έχεις κάποια μεταβολή στο πρόστιμο αφού η υποβολή γίνεται από την αρχή.
    1 point
  22. Μη γνωρίζοντας τι "εξυπνάδα" θα δώσεις στο σπίτι, θα σου πω ένα παράδειγμα. Έστω ότι βάζεις αυτοματισμό να ανάβει κάποια εξωτερικά φώτα τη νύχτα, όταν υπάρχει κίνηση. Υπολογίζεις τι κατανάλωση θα είχες αν άναβαν όλη τη νύχτα και αφαιρείς την κατανάλωση, όταν κάποιος κινείται, που είναι πολύ μικρή συνήθως και μπορείς ίσως και να την αγνοήσεις.... (ή υπολογίζεις ότι έστω θα περάσουν π.χ. 10 άτομα και τα φώτα θα ανάψουν 1 λεπτό κάθε φορά)
    1 point
  23. Κατά αντιστοιχία με την περίπτωση της ερωτοαπάντησης 28 28. Πως γίνεται η καταχώριση ΗΤΚ σε περίπτωση που, με μία συμβολαιογραφική πράξη, πρόκειται να γίνει κατάτμηση οικοπέδου και μεταβίβαση; Αρχικά καταχωρίζετε ΗΤΚ για το σύνολο του οικοπέδου, σύμφωνα με την ισχύουσα κατάσταση. Παράλληλα, εισάγετε ξεχωριστά οικόπεδα στο Μητρώο, ώστε να συνταχθούν τόσες ΗΤΚ όσες και τα τμήματα του οικοπέδου (νέα οικόπεδα) τα οποία θα προκύψουν από την κατάτμηση. Στην Τεχνική περιγραφή των προς δημιουργία οικοπέδων εξηγείτε την περίπτωση και εισάγετε το σχόλιο «Η ΗΤΚ συντάσσεται υπό την αίρεση της μεταγραφής- καταχώρισης στο αρμόδιο γραφείο του τίτλου από τον οποίο προκύπτει η ιδιοκτησία». Μετά τη μεταγραφή του συμβολαίου, θα πρέπει να αρχειοθετηθεί η ΗΤΚ του αρχικού οικοπέδου, με αποστολή e-mail στο [email protected]. Συστήνεται να υποβληθεί τροποποιητική καταχώριση για κάθε οικόπεδο που προέκυψε από την κατάτμηση, προκειμένου να συμπληρωθεί ο αριθμός του συμβολαίου και το ΚΑΕΚ, και να διαγραφεί το παραπάνω σχόλιο, ώστε η καταχώριση να είναι επικαιροποιημένη.
    1 point
  24. Επιμένω και ακολουθώ την άποψη του ΤΕΕ Πελοποννήσου, ΕΑ/2302. Τώρα το θες το downvote σου (με διάθεση για χιούμορ dimitris)! https://www.teepelop.gr/wp-content/uploads/2020/09/OmadApant-100_14.9.2020.pdf
    1 point
  25. ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟΝομοθεσία και Διαδικασία Γνωστοποιήσεων 2019[4916].pdf
    1 point
  26. Το βασικότερο είναι να μάθεις αν χρειάζεται να καταθέσεις καινούρια μελέτη πυρασφάλειας για να πάρεις το πιστοποιητικό ή ισχύει η προγενέστερη. Για μένα αυτή είναι η μεγάλη διαφορά στην άδεια λειτουργίας που διαφοροποιεί και την αμοιβή. Όλα τα άλλα ( αποτύπωση,κάτοψη,τομές,βεβαίωση χώρου κύριας χρήσης στη κάτοψη και κάποιες υπεύθυνες δηλώσεις ) είναι πάνω κάτω τα ίδια στις περισσότερες περιπτώσεις. Ενδεικτικά θα σου πω την άποψη μου.800 ευρώ μέχρι 1000 ευρώ αν πρέπει να κάνεις καινούρια μελέτη και 400 ευρώ μέχρι 500 ευρώ αν έχεις έτοιμη τη μελέτη πυρασφάλειας και απλά πάρεις το πιστοποιητικό πυρασφάλειας μετα από δυο-τρεις υπεύθυνες δηλώσεις. Αυτή είναι η άποψη μου για να σε βοηθήσω, χωρίς να σημαίνει οτι όλοι οι μηχανικοί παίρνουν ακριβώς τα ίδια χρήματα. Τη πρωτη φορά που θα βγάλεις άδεια λειτουργίας θα νιώθεις οτι δεν αξίζουν τα λεφτά ( δήμος,πυροσβεστική,πολεοδομία για σχέδια,συναντήσεις με τον ιδιοκτήτη) αλλά θα έχεις μάθει όλη τη διαδικασία για τις επόμενες φορές. Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης θέλει να κάνει τροποποιήσεις στην κάτοψη σε σχέση με τα σχέδια, θα του βγάλεις μια μικρής κλίμακας ή απαλλαγή αδείας με το άρθρο 4 του ΝΟΚ. Αν βγάλεις τέτοια άδεια τσίμπα τις τιμές προς τα πάνω. Άρα πρώτα μαθαίνεις απο πυροσβεστική τι ισχύει με τη μελέτη, τι προυποθέσεις έχει το υγιειονομικό για το δικό σου κατάστημα (π.χ. καφενείο) και παίρνεις εγκεκριμένα σχέδια για να δεις αν όλα είναι οκ για να δώσεις βεβαίωση χώρου κύριας χρήσης. Αν δεν είναι οκ του βγάζεις άδεια ή Ν.4014/2011 με άλλη αμοιβή βέβαια. Στην περίπτωση που ενταχθεί στο Ν.4014/2011 θα πρέπει τη κάτοψη και τη τομή να τα προσκομίσεις και στην πολεοδομία για να σφραγίσουν τα σχέδια.Πιστεύω να σε βοήθησα.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.