Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/12/2023 σε όλες τις περιοχές
-
Η φορολογική αντιμετώπιση του κτιρίου σου δεν επηρεάζεται από τον χαρακτηρισμό του ορόφου. Λογίζεται ως μονοκατοικία. Σε μία γραμμή, λοιπόν, θα δηλωθεί το εμβαδόν της οικίας στους κύριους χώρους και του χαμηλοτάβανου στους βοηθητικούς. Όσο για τον όροφο, θα επέλεγα τον χαρακτηρισμό ισόγειο λόγω ύψους. Δεν μπορεί να θεωρηθεί όροφος, σύμφωνα με τους κανονισμούς, τμήμα του κτιρίου που δεν έχει το ελάχιστο απαιτούμενο ύψος.1 point
-
1 point
-
1 point
-
@Pavlos33 Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις. Ναι θεωρούνται χαμηλής όχλησης. ΟΙΚ. 385/4962 Άρθρο 6 Προσαρμογή της περί συνεργείων νομοθεσίας στις χωροταξικές απαιτήσεις Παρ. 1 Όλα τα συνεργεία αυτοκινήτων μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων του ν.1575/85, συμπεριλαμβανομένων και των φανοποιείων – βαφείων, εξακολουθούν να θεωρούνται, ως προς τη δραστηριότητα, σαν επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης σύμφωνα με τη παρ. 2 του άρθρου 1 του Ν. 2465/97 (ΦΕΚ 28/Α’/26-2-97). Ο διαχωρισμός των συνεργείων σε συνεργεία συνήθων οχημάτων και σε συνεργεία επισκευής και συντήρησης μεγάλων και βαρέων οχημάτων άνω των 3,5 τόνων μικτού φορτίου ή δυνατότητας μεταφοράς άνω των 9 ατόμων, γίνεται για να διαχωριστούν χωροθετικά μεταξύ τους, μιας και τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης μεγάλων και βαρέων οχημάτων άνω των 3,5 τόνων μικτού φορτίου ή δυνατότητας μεταφοράς άνω των 9 ατόμων, επιτρέπεται (για λόγους κυρίως κυκλοφοριακούς και περιβαλλοντικούς) να εγκατασταθούν μόνο στις περιοχές που αναφέρονται στη παράγραφο 3 του παρόντος άρθρου, αλλά και διότι, σύμφωνα με τη παράγραφο 5 του παρόντος άρθρου τα υπόψη συνεργεία μεγάλων και βαρέων οχημάτων θεωρούνται ως ανήκοντα στα κτίρια χρήσης «Βιομηχανία – Βιοτεχνία» και για αυτά εφαρμόζεται το άρθρο 4 του π.δ. της 24/31.5.1985 (ΦΕΚ 270/Δ’), όταν ανεγείρονται σε εκτός σχεδίου πόλεως περιοχή. Επισημαίνεται ότι, τα συνεργεία επισκευής μεγάλων και βαρέων οχημάτων συνεχίζουν να θεωρούνται επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης.1 point
-
1 point
-
Σε κτίρια κατοικιών δεν είναι υποχρεωτικό (άρθρο 26 παρ. 1 ΝΟΚ), αλλά επιβάλλεται (Κτιριοδομικός) η ανεμπόδιστη κατακόρυφη και οριζόντια κίνηση ατόμων ΑΜΕΑ. Συνεπώς, αν δεν βάλεις ανελκυστήρα, θα πρέπει να προβλέψεις άλλους τρόπους κατακόρυφης μετακίνησης Το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα κτίρια κατοικιών που αναφέρεις1 point
-
Να σημειώσω ότι ο δρόμος, εφόσον παραχωρήθηκε (σε όλο το πλάτος του) σε κ.χ. με συμβολαιογραφική πράξη, οφείλει να έχει το πλάτος που αναφέρεται στην πράξη παραχώρησης. Αν, σήμερα, το πλάτος αυτό είναι μικρότερο, θεωρώ ότι υπάρχει πρόβλημα ως προς την οικοδομησιμότητα του οικοπέδου δεδομένου ότι, σε περιπτώσεις προϋπαρχόντων δρόμων, η παραχώρηση για εξασφάλιση του απαιτούμενου ημιπλάτους, απαιτείται σε κάθε πρόσωπο. Κατά τα λοιπά, ισχύουν όσα προαναφέραμε1 point
-
Θα το ξαναπώ με διαφορετική συλλογιστική. Ο δρόμος από την στιγμή που δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε την νόμιμη ύπαρξή του, όλη η συζήτηση δεν έχει νόημα. Αν τον δείξεις ενδεχομένως να μην βγαίνουν οι αποστάσεις ορατότητας. Αν δεν τον δείξεις, ενδεχομένως να ακυρωθεί η μελέτη για λόγους απόκρυψης στοιχείων. Θεωρητικά σύμφωνα με την κείμενη νομολογία κάθε δρόμος που προέβλεπε ο αναδασμός θεωρείται αναγνωρισμένος κοινόχρηστος δρόμος. Άρα, αν ένας δρόμος φαίνεται στην πινακίδα του αναδασμού, ανεξαρτήτως, αν έχει είτε καταπατηθεί, είτε δεν έχει διαμορφωθεί με έργα οδοστρωσίας, δεν σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να τον αγνοήσουμε. Τα κριτήρια για την έγκριση υπάρχουν στα σχετικά ΦΕΚ αλλά είναι αρκετά για μπορέσουμε να τα αναλύσουμε εδώ (άσχετο με το ερώτημα, αλλά τα συνεργεία βαρέων οχημάτων υπάγονται στα χαμηλής όχλησης;).1 point
-
Η γνώμη μου είναι ότι ο δρόμος αυτός ναι μεν παραχωρήθηκε (λόγω δωρεάς) πλην όμως δεν αποτελεί αναγνωρισμένο κοινόχρηστο δρόμο σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ (έτους 2008). Η Διοίκηση το μετέπειτα διάστημα, μετά την έναρξη ισχύος του 289/ΑΑΠ/2011 έδωσε κάποιες εξαιρέσεις σε τέτοιους δρόμους προκειμένου οι ιδιοκτήτες των οικοπέδων να μπορούν να οικοδομήσουν κατ' εξαίρεση χωρίς την κύρωση κοινοχρήστων χώρων. Υπό το πρίσμα αυτό, έχεις ένα δίκιο αναφέροντας ότι δεν χρειάζεται να προβείς και στον δρόμο αυτό σε παραχώρηση εδαφικής λωρίδας, καθώς η οικοδομησιμότητά σου, προκύπτει από το πρόσωπο στον επαρχιακό δρόμο.1 point
-
Γενικά, όταν αλλάζει το καθεστώς εργασιακής απασχόλησης καλό είναι να ενημερώνουμε τον ΕΦΚΑ. Η υπηρεσιακή ενημέρωση μπορεί να καθυστερήσει λίγο αλλά γίνεται.1 point
-
Σωστά, γιατί η διαδικασία υποβολής της μεταφερθείσας δήλωσης γίνεται από την αρχή.1 point
-
Στην φύτευση προσμετρά ότι μπορεί να φυτευτεί. Δεν νομίζω πως χρήζει ρητής αναφοράς στην νομοθεσία για αυτό...1 point
-
Δεν είναι φύτευση άρα δεν μετράει δε χρειάζεται να διευκρινιστεί. Ωστόσο στο άρθρο 19 παρ. 1α που λέει πως θα μετρηθεί το φυτεμένο δώμα σου λέει ότι δεν θα μετρηθούν τα στηθαία1 point
-
Δεν θέλω να σε επηρεάσω γιατί ο καθένας μας παίρνει την ευθύνη του με την υπογραφή του. Κάνε λοιπόν αυτό που σου λέει ο γνωστός σου. Δεν είναι κακό, μια παραπάνω κάλυψη είναι, δε χάλασε ο κόσμος. Σου δίνω όμως την ερμηνεία μου ότι από την παράγραφο που μου δίνεις (Κατοικίες άρθρο 1.7.3) και το ΕΝ 54 δεν προκύπτει κάπου ότι σε πυροπροστατευόμενη όδευση διαφυγής πρέπει υποχρεωτικά να μπαίνει πυρανίχνευση*. Γιατί η παράγραφος 5.3.5 " Escape route cover" του ΕΝ 54 part 14: 2021 δεν αναφέρεται σε πυροπροστατευόμενη κατά REI όδευση διαφυγής. * Στην πρώτη απάντηση που σου έδωσα τα κλιμακοστάσια τα εξέλαβα ως πυροπροστατευόμενες οδεύσεις διαφυγής. Σε περίπτωση που δεν είναι τότε θέλουν πυρανίχνευση.1 point
-
Απόσπασμα απο την Εγκύκλιο YΠΕΝ 4122.2020 : "Σημειώνεται ότι, η επιφάνεια κτιριακής μονάδας όπως αναγράφεται στο ΠΕΑ δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτει με την επιφάνεια της κάθε ιδιοκτησίας (όπως δηλώνεται στα συμβόλαια, οικοδομική άδεια, περουσιολόγιο κλπ), διότι ο τρόπος μέτρησης της επιφάνειας - των εξωτερικών ορίων του κτιρίου / κτιριακής μονάδας, είναι διαφορετικός κατά τον ΚΕΝΑΚ από τον Οικοδομικό Κανονισμό. Επισημαίνεται ότι η ωφέλιμη επιφάνεια που αναγράφεται στο ΠΕΑ, μπορεί να περιλαμβάνει επιφάνειες οι οποίες δεν προσμετρώνται στον σ.δ. (παρ.6 , άρθρο 11 του ν. 4067/2012). "1 point
-
@Civil Gangster τα βήματα είναι τα εξής: 1. Ανάθεση από τον ιδιοκτήτη με υπεύθυνη δήλωση και γνήσιο υπογραφής, αφού αποδεχτεί την προσφορά εργασίας. 2. Νέα αυτοψία στο ακίνητο. 3. πλατφόρμα ΤΕΕ >Ταυτότητα Κτιρίου > Μητρώο Ταυτότητας Κτιρίου - Εισαγωγή Καταχωρίσεων > Αναζήτηση και εύρεση ακινήτου > Επιλογή ακινήτου > Διαχείριση Ιδιοκτησιών Οικοπέδου/γηπέδου > Επιλογή ιδιοκτησίας > Δεξί κλικ > Δημιουργία τροποποιητικής καταχώρισης Ιδιοκτησίας 4. Εισαγωγή υπεύθυνης δήλωση εξουσιοδότησης. 5. Αλλαγή ημερομηνίας αυτοψίας και επιβεβαίωση στοιχείων ιδιοκτησίας και οικοπέδου. 6. Πληρωμή παραβόλου 20 euros 7. Έκδοση νέου πιστοποιητικού πληρότητας. Καλή απόλαυση !!! (Μα πότε πρόλαβε να λήξει? )1 point
-
εφόσον τα όμορα έχουν αφήσει αποστάσεις Δ, τότε πρέπει και εσύ να αφήσεις τουλάχιστον δ (πλάγια όρια) και Δ (πίσω όριο). Αν όμως το κτίριο βγαίνει μικρότερο απο 9μ πλάτος τότε μπορείς να μπεις μεσα στο δ και να ισομοιράσεις τις αποστάσεις απο τα όμορα (για να σου βγει 9μ το δικό σου κτίριο) δες περίπτωση στ) στο αρθρο 14. Αν και πάλι δεν βγαίνει το 9μ μπορείς να κολλήσεις στο ένα όριο και να αφήσεις 1μ στο άλλο. Επίσης δες μήπως σε βολεύει η διάταξη για χαμηλό κτίριο όπου το δ-Δ είναι 2.5μ1 point
-
δεν είναι νέα Απλά επειδή σε κάθε παράταση δεν βάζουν (μέσα στο νόμο) το: χωρίς να απαιτούνται ενέργειες των Υπηρεσιών ∆όµησης. δηλαδή το ...ξεχνάνε ...μετά.. ωχ!! ... θυμούνται!! και το πετάνε κάθε φορά σαν ...διευκρίνιση1 point
-
1 point
-
Λύθηκε αυτό φίλε ΚΑΝΑ ... Μετά από τόσες παρατάσεις θα έχουμε και ... πάρα πολύ ελεύθερο χρόνο ... Για να έχουμε ακόμη περισσότερο ελεύθερο χρόνο, ανέβασα και στα downloads το παρακάτω παρατασοευρετήριο ... Παρατάσεις_V1.pdf1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-