Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/02/2024 σε όλες τις περιοχές
-
Αγαπητέ συνάδελφε, θα διαφωνήσω μαζί σου για πρώτη φορά! Δυστυχώς, από την εμπειρία μου σε κτηματολόγιο κλπ, το επίπεδο επαγγελματισμού είναι γενικά χαμηλό, και όσοι γράφετε σε αυτό το φόρουμ γενικά αποτελείτε εξαίρεση.. δεν θέλω να επεκταθώ σε λεπτομέρειες για το τι λάθη εντοπίζω σε τοπογραφικά συναδέλφων, όλων των ειδικοτήτων.. είτε στην αποτύπωση είτε στο πολεοδομικό καθεστώς. Οι πολίτες, παίρνουν συχνά αντικρουόμενες απαντήσεις από τους μηχανικούς για τα θέματα που τους απασχολούν, οπότε είναι απόλυτα λογικό να θέλουν να κάνουν crosscheck.. Για να το θέσω και αλλιώς, με την πολυπλοκότητα της νομοθεσίας είναι πολύ εύκολο όλοι να κάνουμε λάθος όσο και να το ψάξουμε. Και το φοβάμαι και ο ίδιος προσωπικά. Μακάρι, αν κάπου έχω κάνει λάθος σε τοπογραφικό, να με πάρει τηλέφωνο μια μέρα ένας άγνωστος συνάδελφος και να μου πει "αγαπητέ, θα ήθελα να ξαναδείς το τάδε τοπογραφικό σου διότι έχω τις αμφιβολίες μου..", πριν γίνει κάποια αγοραπωλησία ή έκδοση άδειας δόμησης κλπ. Νομίζω είναι μια μορφή αλληλεγγύης και αυτό, αν γίνει καλόπιστα.3 points
-
1 point
-
1 point
-
Version 3.1.1
4.720 downloads
Ενα πολυ απλο αλλα και πολυ χρήσιμο πρόγραμμα για την σχεδίαση και υπολογισμό διατομών οδοποιίας. Καταχωρείτε τις επιφάνειες (πχ. φυσικό έδαφος, σκάφη, ερυθρά κλπ) και τις διατομές με τις αποστάσεις απο την αρχή. Στην συνέχεια, για κάθε διατομή καταχωρείτε τα σημεία της (x, y) για κάθε επιφάνεια. Τέλος. Αμέσως έχετε : 1. κάθε μία διατομή σχεδιασμένη σε κλίμακα επιλεγόμενη, με πινακίδα κλπ 2. Μηκοτομή 3 πίνακα χωματισμών (εκσκαφή-επίχωση) μεταξύ οποιουδήποτε ζεύγους επιφανειών Μπορείτε να εκτυπώσετε, να εξάγετε σε DXF και σε excel Προτάσεις για βελτιώσεις ευπρόσδεκτες1 point -
OK. απλά θα πληρώσεις για μεγαλύτερα μηχανήματα και μεγαλύτερη κατανάλωση ρεύματος .... Ειδικά το καλοκαίρι Αθήνα, η ταράτσα πιάνει 60 βαθμούς.... βραδιάζει 21,00 και για πολλές ώρες ακόμα όλο το βράδυ αποβάλει η ταράτσα την θερμοκρασία αυτή στο διαμέρισμα. Προσπάθησε έστω αυτό να το μειώσεις .....1 point
-
Αγαπητέ, κι έμπειρε, συνάδελφε Για αντίστοιχη περίπτωση, έχω έλθει σε έντονη αντιπαράθεση σε άλλο σημείο του φόρουμ. Έτσι όπως τα θέτεις (ειδικά στη δεύτερη παράγραφο) δεν διαφωνώ μαζί σου. Όμως, στη συγκεκριμένη περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με μια νέα συνάδελφο και οφείλουμε να την καθοδηγήσουμε σωστά ώστε να αποφύγει προστριβές με συναδέλφους στο μέλλον. Έχουμε να κάνουμε (εμμέσως) με ιδιοκτήτη ο οποίος δεν εμπιστεύεται τον αρχικό μηχανικό (τότε, γιατί του ανέθεσε τη δουλειά?) και ψάχνει να βρει τρόπο να τον στριμώξει. Αν η συνάδελφος είχε θέσει το θέμα διαφορετικά, και ζητούσε απλώς πληροφορίες χωρίς να αναφέρει το ιστορικό, θα είχα απαντήσει ευχαρίστως. Θεωρώ ότι, στις δύσκολες συνθήκες που περνάει ο κλάδος (αλλά και η κοινωνία), θα πρέπει πρωτίστως να διατηρήσουμε ακέραιη την προσωπική μας αξιοπρέπειά. Η ανάρτησή μου, ήταν απλώς ένα "δίδαγμα" προς νέους συναδέλφους, ώστε να προσπαθήσουν να ναποφύγουν την αρένα του επαγγέλματος αλλά και της κοινωνίας. Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και η αντιπαράθεση μαζί σου είναι ευπρόσδεκτη γιατί γίνεται με καλή πίστη.1 point
-
@Alejandro_92 Η ερώτηση είναι πολύ γενική... Η μια διαδικασία είναι άσχετη από την άλλη... Εννοείτε ως μηχανικοί ή ως ιδιοκτήτες/εργολάβοι?? Όταν μιλάμε για εργασίες που απαιτούνται ένσημα (ημερομίσθια), τότε ο εργοδότης έχει υποχρέωση να κάνει έναρξη (αναγγελία) στον ΕΦΚΑ και μπορεί να το αναθέσει σε μηχανικό αν θέλει, άσχετα με τον αν εκδόθηκε βεβαίωση του άρθρου 30. Πρακτικά δεν μπορούμε καν να κάνουμε αναγγελία πλέον για τον εργοδότη, αφού γίνεται με τους κωδικούς taxis και μόνο (εκτός από κάποια τοπικά τμήματα που δέχοντια ακόμα χειρόγραφες αιτήσεις).1 point
-
1 : Όχι, στο επόμενο στάδιο αφού ανοίξει το σύστημα και ο Β' Ε.Ε οριστικοποιήσει το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VI. 2. Μπορεί να συμπληρώσει ο Β' Ε.Ε το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VI. Δεν μπορεί όμως να το οριστικοποιήσει. 3. Ο Β' Ε.Ε.1 point
-
Και όταν έχουμε αλλαγή στο εμβαδό; Μήπως τότε θα πρέπει να κάνουμε συνολικό υπολογισμό και όχι ανά m²;1 point
-
1 point
-
Πολυκατοικία δεν είναι με τίποτα...μια κατοικία έχει το κτήριο => ΜΟΝΟΚΑΤΟΙΚΙΑ Άποψη μου... αλλά ας πούνε κι άλλοι συνάδελφοι την γνώμη του, πιο έμπειροι.1 point
-
Το έχω γράψει πολλές φορές. Να δίνετε, με την πρώτη ανάρτησή σας, όλα τα στοιχεία που διαθέτετε, ώστε οι συνάδελφοι να μπορούν να απαντήσουν. Πέρασαν τόσες ημέρες και ακόμη δεν καταλάβαμε αν: * Το τοπογραφικό που κατατέθηκε στην πολεοδομία δείχνει το συνολικό εμβαδόν του γηπέδου, που εξετάζεις, και είναι Ε= ---- μ2 (?) * Αν αφαιρέσεις τις ζώνες αιγιαλού και παραλίας το εμβαδόν είναι Ε1= ---- μ2 (?) Ανάλογα λοιπόν τou τελικού εμβαδού διαβάζεις αυτό που σου γράφει παραπάνω ο sdtopo.1 point
-
Στην περίπτωση μου χρειάστηκαν περίπου 2 μήνες για να δω την καταχώριση στα ενεργά POS (δεν έκανα κάποια συναλλαγή)1 point
-
Έχω την εκτίμηση ότι από τα πιο σημαντικά ατού της σχεδιαστικής εφαρμογής σας είναι ότι δεν χρειάζεται ντε και καλά μόνο στο AutoCAD αλλά τρέχει και σε αρκετά άλλα προγράμματα με dwg με κοστολόγια που δεν φτάνουν στα ουράνια για τα Ελληνικά δεδομένα. Θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο να εφαρμόσουν αυτή την δυνατότητα και όλα τα προγράμματα στην Ελλάδα που κάνουν χρήση το dwg στο σχεδιαστικό τους περιβάλλον ….1 point
-
Εδώ είναι το λάθος. Στη βεβαίωση αμοιβών πρέπει να αναφέρονται τα ακαθάριστα έσοδα, οι κρατήσεις και τα καθαρά έσοδα που είναι η διαφορά τους. Διάβασε τις παρακάτω δύο δημοσιεύσεις του παρόντος θέματος: Δημοσίευση για τις ασφαλιστικές εισφορές και δημοσίευση με την απάντηση της ΑΑΔΕ.1 point
-
1 point
-
Version 1.0.0
1.051 downloads
Στο αρχείο υπολογίζεται : Προσμέτρηση επιφανειών Υπολογισμός ανά κατηγορία επιφανειών Έλεγχος πολεοδομικών μεγεθών Προσδιορισμός απόκλισης ΚΑΕΚ Άρθρα 10 και 25 Πίνακας 1 ΙΚΑ Διάγραμμα Κάλυψης Προτείνω την εισαγωγή δεδομένων μέσω data extraction από το σχεδιαστικό πρόγραμμα(θεωρώ τα επίπεδα polylines ορθότερη επιλογή διότι μια επιφάνεια μπορεί να προκύψει με μικρές διαφορές ανάλογα με το τρόπο επιμερισμού της σε απλά σχήματα και την στρογγυλοποίηση). Ωστόσο στο αρχείο υπάρχει η δυνατότητα να εισάγονται πληκτρολογημένα τα δεδομένα στα πεδία με την γαλάζια γραμματοσειρά.1 point -
1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-