Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 26/03/2024 σε όλες τις περιοχές
-
Θα βαλουν ηλιακους και οι αλλοι... Ο δικηγορος σου θα βρει τις σχετικες δικαστικες αποφασεις, που επιτρεπουν....... [μια αποφαση εδω. ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ, Αριθμός 974/2010 ] Οι σωληνωσεις του 4ου δεν μπορουν να χρησιμοποιηθουν απο αλλους. Δικαιούνται να τοιποθετησουν δικους τους ηλιακους με βαση την ανω αποφαση πλην υπαρχει το πρακτικο θεμα της διελευσης των σωληνωσεων προς καθε ΟΙ.2 points
-
2 points
-
Δυστυχώς ο κανονισμός αυτός έχει πολλά ζητήματα τα οποία δεν έχουν αντιμετωπισθεί με ορθό τρόπο. Δύο-τρία πολύ βασικά : 1) Δεν καθορίζει ελάχιστο μέγεθος Δασικής έκτασης που καθιστά το ακίνητο υπόχρεο εφαρμογής. Για παράδειγμα, αν υπάρχει κάπου 1 στρέμμα δασικής έκτασης και απέχεις 299,5 μ από τα όρια του, όπως είναι διατυπωμένος ο κανονισμός, υπάγεσαι στις διατάξεις. Και μπορεί το οικόπεδο σου με το κτίσμα σου να είναι 20 στρέμματα. Τέτοιες περιπτώσεις υπάρχουν ΠΟΛΛΕΣ και είναι στα όρια του κωμικού. 2) Ορίζει ως υπεύθυνο τον ιδιοκτήτη για ΟΛΑ τα μέτρα, προληπτικά και παθητικής/ενεργητικής πυροπροστασίας , του ζητάει ετήσιες Υ/Δ εφαρμογής , όταν σε ΟΛΟΥΣ τους κανονισμούς πυροπροστασίας υπεύθυνος είναι ο εκμεταλλευτής/ενοικιαστής. Για παράδειγμα, απαγορεύεται σε πολλές περιπτώσεις η υπαίθρια αποθήκευση καυσόξυλων. Δηλαδή αν έχεις ένα σπίτι στο Ν.Βουτζά και το νοικιάζεις, πρέπει να υπογράψεις ως ιδιοκτήτης αντίστοιχες Υ/Δ.Και καλά να είσαι εδώ. Αν ζεις στην Αυστραλία ? 3) Απαιτεί πράγματα που έρχονται σε αντίθεση με πολλές άλλες διατάξεις. Για παράδειγμα, στους Θρακομακεδόνες π.χ. ή στην Παλαιά Πεντέλη, εντός οικισμού πάντα, αν εφαρμοσθεί δεν πρέπει να μείνει ούτε δέντρο όρθιο στις ιδιοκτησίες. 4) Έχει απαιτήσεις που σε καποιες περιπτώσεις είναι ΜΗ εφαρμόσιμες. Με τους όρους που θέτει απαιτείται να κατασκευαστεί μάντρα συμπαγής στο όριο του οικοπέδου σε όλα σχεδόν τα ακίνητα που εμπίπτουν. Δηλαδή έχω ας πουμε στην Ελευσίνα μία αποθήκη σε οικόπεδο 70 στρέμματα, και επειδή στα 250 μέτρα από το όριο του οικοπέδου περνάει ένας παραπόταμος που για 10 μέτρα εκατέρωθεν ανήκει στις κατά το νόμο οριζόμενες δασικές εκτάσεις πρέπει να κατασκευασω μάντρα 1μ σε όλο το όριο του οικοπέδου. Ωραία επίσης ακούγεται να επιβάλλεται η επέκταση των sprinkler στην περίμετρο της στέγης ενός κτιρίου- επιβάλλεται όταν το κτίριο διαθέτει ήδη τέτοιο σύστημα στο εσωτερικό του-αλλά όποιος έχει σχεδιάσει έστω και ΜΙΑ φορά ένα τέτοιο σύστημα γνωρίζει ότι η δεξαμενή και το πυροσβεστικό συγκρότημα διαστασιολογούνται για ταυτόχρονη λειτουργία μικρής ποσότητας καταιονητήρων για συγκεκριμένη χρονική διάρκεια- δε γίνεται με το ίδιο σύστημα να τροφοδοτήσεις δίκτυο καταιονητήρων ΑΝΟΙΚΤΟΥ τύπου που καλύπτει περιμετρικά την οροφή του κτιρίου. Δεν επαρκεί. Και άλλα πολλά, δυστυχώς.2 points
-
Σχετικά με τον Κανονισμό Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (ΦΕΚ 3475/Β/2023 - Αριθμ. οικ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/55904/2019), θα ήθελα να επιβεβαιώσω ότι η εφαρμογή του είναι υποχρεωτική και στα υφιστάμενα ακίνητα εντός σχεδίου πόλης. Όσο και να διαβάσω δεν έχω βρει να εξαιρούνται - το αντίθετο μάλιστα, στο πεδίο εφαρμογής περιλαμβάνονται και ακίνητα εντός ακτίνας 300μ. από περιαστικό πράσινο, ή παρακάτω στους ορισμούς (άρθρο 3 - κεφάλαιο 1) ως ακίνητο ορίζεται το οικόπεδο ή γήπεδο μαζί με το εντός αυτού κτίσμα. Το άρθρο 4 του κεφαλαίου 3 προσδιορίζει, αντί για επιμέρους εξέταση των ακινήτων, τη λήψη συνολικών μέτρων για οικισμούς με μέριμνα των αρμόδιων ΟΤΑ, αλλά από τον ορισμό των οικισμών δεν προκύπτει ότι περιλαμβάνει τις πόλεις. Ο προβληματισμός προκύπτει από το γεγονός ότι στο κεφάλαιο 2 - άρθρο 3, ορίζονται τα μέτρα προστασίας για υφιστάμενα κτίρια, τα οποία "αγγίζουν" από φυτεύσεις μέχρι και υδρορροές ή τέντες του κτιρίου (αντικατάσταση υφιστάμενων με κατάλληλα άκαυστα υλικά). Τα μέτρα αυτά θα πρέπει να προσδιοριστούν μέχρι την 31/3/2024 με το έντυπο αξιολόγησης επικινδυνότητας και την έκθεση αρμόδιου επιστήμονα, τα οποία θα υποβληθούν στον οικείο Δήμο, ελλείψει της πλατφόρμας που περιγράφεται. Τέλος οι διατάξεις παθητικής θα πρέπει να εφαρμοστούν υποχρεωτικά από 31/3/2025 για ακίνητα υψηλής και ιδιαίτερα υψηλής επικινδυνότητας και από 31/3/2026 για ακίνητα χαμηλής ή μεσαίας (κεφάλαιο 4 - άρθρο 1). Δεδομένου ότι μια πυκνοδομημένη πόλη μπορεί να περιέχει και δασικές εκτάσεις εντός της, το πεδίο εφαρμογής, λαμβάνοντας υπ όψιν τα 300μ. απόσταση, μεγαλώνει πολύ και η ΥΑ αφορά σε χιλιάδες ακίνητα, τα οποία μέχρι τις 31/3/2024 θα πρέπει να υποβάλλουν τεχνική έκθεση με μέτρα και στη συνέχεια θα πρέπει να τα εφαρμόσουν.1 point
-
450 downloads
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΙΚΡΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΑΠΟ ΦΕΡΟΥΣΑ ΤΟΙΧΟΠΟΙΙΑ - ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ – ΒΛΑΒΕΣ - ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ 1η ΔΙΑΛΕΞΗ Μηχανική της τοιχοποιίας – Σύνθεση φέροντος οργανισμού – Απόκριση και τυπολογία βλαβών υπό κατακόρυφα και σεισμικά φορτία ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ Χ. Ιγνατάκης, Καθηγητής Α.Π.Θ. 2η ΔΙΑΛΕΞΗ Άοπλη τοιχοποιία – Ευρωκώδικας 6 και Εθνικό Κείμενο Εφαρμογής ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ Κ. Στυλιανίδης, Καθηγητής Α.Π.Θ. ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ1 point -
Έχει ασχοληθεί κάποιος με ενεργειακούς ελέγχους ; υπάρχει κάποιο πρόγραμμα ( λογισμικό ) βοηθητικό για αυτήν την διαδικασία ;1 point
-
Για αριθμό Ο.Τ. εδώ: http://gis.epoleodomia.gov.gr/v11/index.html#/22.4974/38.2629/91 point
-
απο τον νεο κτιριοδομικο 22.Χώροι κύριας και βοηθητικής χρήσης των κτιρίων. Χώροι κύριας χρήσης των κτιρίων είναι όσοι προορίζονται για την εξυπηρέτηση της βασικής χρήσης του κτιρίου και την παραμονή των χρηστών του σε αυτούς, όπως είναι σε κτίρια κατοικίας τα υπνοδωμάτια, οι χώροι διημέρευσης, οι κουζίνες, τα γραφεία. Οι χώροι κύριας χρήσης έχουν για τα κτίρια που κατασκευάζονται μετά την έναρξη ισχύος του ΝΟΚ ελεύθερο ύψος τουλάχιστον 2.50μ. Χώροι βοηθητικής χρήσης είναι χώροι που δεν προορίζονται για την εξυπηρέτηση της βασικής χρήσης του κτιρίου και την παραμονή των χρηστών του σε αυτούς, όπως είναι χώροι κυκλοφορίας, διάδρομοι, προθάλαμοι, κλιμακοστάσια, χώροι υγιεινής, μηχανοστάσια, αποθήκες, χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων, κτίρια παραμονής ζώων. Το ελεύθερο ύψος των χώρων βοηθητικής χρήσης είναι τουλάχιστον 2.20μ. Και ο προηγουμενος μιλουσε για χωρους προς "διαμονη ανθρωπων τουλαχιστον 2 ωρες.." Το δκο σου θεμα ποιο ειναι;1 point
-
1 point
-
Υποθέτω ότι ο οικισμός παραμένει προ 23 και δεν οριοθετήθηκε δυνάμει των διατάξεων του ΦΕΚ 181/Δ/85. Υπό την προϋποθεση αυτή το πολεοδομικό καθεστώς του οικισμού διέπεται από το ΠΔ/2-3-81 (ΦΕΚ-138/Δ/13-3-81) στο άρθρο 4 του οποίου αναφέρεται ότι 1. "α)" 'Αρτια και οικοδομήσιμα θεωρούνται τα οικόπεδα τα οποία έχουν ελάχιστον εμβαδόν δύο χιλιάδας (2000) μ2 και πρόσωπον επί υφισταμένου κοινοχρήστου χώρου. Το παραπάνω για οικόπεδα που δημιουργούντα μετά τις 13.3.81. Αν ανατρέξεις στην παράγραφο 2 του ίδιου άρθρου θα διαπιστώσεις ότι για τις περιπτώσεις κατά παρέκκλιση αρτιότητας (προ 81 με Ε<2000 τμ) δεν υπάρχει απαίτηση για πρόσωπο σε δρόμο. 2. Κατά παρέκκλισιν των διατάξεων της προηγουμένης παραγράφου θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα τα οικόπεδα τα οποία έχουν α) κατά την ημέραν δημοσιεύσεως του παρόντος Διατάγματος: Ελάχιστον εμβαδόν: τριακόσια (300) μ2 και β) κατά την 25-7-79, ημέραν δημοσιεύσεως του ΠΔ/19-7-79 "περί τροποποιήσεως των όρων και περιορισμών δομήσεως των οικοπέδων των κειμένων εντός των ορίων των νομίμως υφισταμένων οικισμών κλπ." (ΦΕΚ-401/Δ): Ελάχιστον εμβαδόν: εκατόν πεντήκοντα (150) μ2. 3. Ωσαύτως θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα τα οικόπεδα με οίας διαστάσεις και εμβαδόν είχον κατά την 2-7-68, ημέραν δημοσιεύσεως του ΒΔ/15-6-68 "περί καθορισμού των όρων και περιορισμών δομήσεως των νομίμως υφισταμένων προ του έτους 1923 οικισμών κλπ." (ΦΕΚ-111/Δ/68).1 point
-
1 point
-
η κατεδάφιση βγαίνει και με ευθύνη μηχανικού αφου αιτηθείτε για Β.Ο.Δ.1 point
-
@GP80 Καλημέρα, Καταρχήν στις φωτογραφίες δεν φαίνεται το που εδράζεται/στηρίζεται η άλλη πλευρά της μεταλλικής δοκού. Σε κάθε περίπτωση, για τη νομιμοποίηση απαιτείται οικοδομική άδεια με βασική προύπόθεση, το μπαλκόνι αυτό, καθώς και άλλες πιθανές αυθαίρετες κατασκευές να μην παραβιάζουν τις πολεοδομικές διατάξεις ή να έχουν ήδη τακτοποιηθεί. Φυσικά απαιτείται συναίνεση του συνόλου των συνιδιοκτητών τόσο για την όψη, όσο και για την επιβάρυνση του φέροντα οργανισμού. Η άδεια νομιμοποίησης είναι παρόμοια με την άδεια ανέγερσης ή προσθήκης, με τη διαφορά ότι πληρώνεις πρόστιμο αντί για επιβλέψεις! Το κόστος μια άδειας νομιμοποίησης κατασκευής σαν αυτή, είναι πολύ μεγάλο σε σχέση με την κατασκευή, λόγω των απαιτούμενων μελετών για ολόκληρο το κτίριο (τοπογραφικό, διάγραμμα κάλυψης, αρχιτεκτονικά, στατικά και διεκπεραίωση όλων αυτών). Σχετικά με την ΜΣΕ θα σου πω ότι είναι το λιγότερο που θα έπρεπε να σε ενδιαφέρει αν η άδεια περιλαμβάνει μονο αυτή την αυθαίρετη κατασκευή. Λογικά απαλάσσεται με τον έλεγχο της τέμνουσας βάσης, το οποίο ναί μεν έχει δουλίτσα, αλλά δεν συγκρίνεται σε καμία περίπτωση με τη δουλειά που απαιτείται για ΜΣΕ. Σε συμβουλεύω ανεπιφύλακτα να διαβάσεις τον ΚΑΝονισμό ΕΠΕμβάσεων (ΚΑΝ.ΕΠΕ.) ... Είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία να κάνεις μια πρώτη αρχή, γιατί μετά έχει πολύ περισσότερο διάβασμα αν θες να εμβαθύνεις εκεί.1 point
-
Για να είμαστε πιο ακριβείς, δεν χρησιμοποιούμε τη λέξη τη "συνένωση" διότι, από τη στιγμή που εχει εκφραστεί επίσημα η βούληση του ιδιοκτήτη, τα δύο έχουν καταστεί ένα (ασχέτως ΚΑΕΚ). Αυτό, άλλωστε, προβλέπεται κι από το Σύνταγμα. Για περισσότερη ανάλυση, και άλλες περιπτώσεις, δες την 1296/06 απόφ. Αρείου Πάγου1 point
-
@tetris σε ευχαριστώ πολύ ήσουν κατατοπιστικότατος! Ο οικισμός είναι κάτω των 2000 κατοίκων και το τυφλό οικόπεδο δεν είναι οικοδομήσιμο. Θεωρώ κι εγώ πως η καλύτερη λύση είναι η συνένωση από δω και πέρα. Όσο για το είδος της κατασκευής που θα επιλέξει ο πελάτης, έχω δώσει ήδη τη συμβουλή που μου είπες κι εσύ αλλά θα μείνω απλά παρατηρητής... Καλή συνέχεια!1 point
-
Δεν υπάρχει συμβ/κή πράξη συνένωσης διότι, απλώς, δεν μεταγράφεται. Αυτά, και τέλος1 point
-
Όπως τα παλιά οχτάωρα. Ρώτα κανέναν παλιό (αν και το ανέπτυξα κάπως ) και θα σου πει λεπτομέρειες. Οι κάθε είδους κυβερνώντες το ξέρουν πολύ καλά. Το ΤΕΕ δεν ανακατευόταν .Την πιστοποίηση την έδιναν μεν από ΤΕΕ αλλά μετά από επιτυχείς εξετάσεις στα πολυτεχνεία. Πάντως αυτό το σημερινό χάλι δεν μπορεί να συνεχιστεί. Για να είμαστε ακριβείς σήμερα για τους ΤΕ υπάρχουν οι παλιές εγκύκλιοι του αρμόδιου υπουργείου που έδιναν λεπτομέρειες για επαγγελματικά δικαιώματα (π.χ έλεγαν τι δυνατότητα έχουν για στατικές μελέτες ). Πιστεύω ότι σύντομα θα λυθεί το ζήτημα είτε με τον έναν είτε με τον άλλον τρόπο.1 point
-
Εντός σχεδίου χρειάζεται να προβλεφθεί κυκλοφοριακή σύνδεση των πρατηρίων καυσίμων. Εκτός σχεδίου πρέπει να προβλέπεται κυκλοφοριακή σύνδεση ΚΑΙ όλων των "εγκαταστάσεων", ήτοι και βιομηχανίες. Αφενός εδώ δημιουργείται ο προβληματισμός του πως ιδρύθηκε βιομηχανία εντός οικισμού.. Εντός ζώνης 500 μ μπορεί να ιδρυθεί βιομηχανία χαμηλής όχλησης. Μέσης ή υψηλής εκτός σχεδίου. Μπορεί βέβαια στο παρελθόν να ίσχυαν διαφορετικά πράγματα και ως εκ τούτου να κάνω λάθος. Πάντως (εξ όσων γνωρίζω και έχω καταλάβει) οι "εγκαταστάσεις" εντός σχεδίου και εντός οικισμών δεν υπόκεινται σε έγκριση κυκλοφοριακής σύνδεσης1 point
-
και οι χώροι με χρήση αποθήκης μετρούν σε ΣΔ, ΣΚ, όγκο κλπ εκτός κι αν δεν μετρούν εφόσον και υπο προυποθέσεις βρίσκονται σε υπόγεια κλπ. Και.. δεν θεωρούμε αυτόματα χώρος κυρίας χρήσης με βάση αν μετρά σε ΣΔ. Για να μετρήσει ως χώρος κύριας χρήσης κάποιο δόμημα ή τμήμα υπάρχουν κι άλλες προυποθέσεις και ανάλογα την χρήση του χώρου και τον όγκο και την μορφολογία του και ανάλογα θα χρειαστεί έλεγχος κτιριοδομικός (επάρκεια φυσ. φωτισμού αερισμού, στάθμες κλπ κλπ)1 point
-
Επιστημονική ένωση μηχανικών, βρε συ. Εκπροσωπεί πτυχιούχους μηχανικούς ΑΕΙ. Σε τι "σύλλογο" αναφέρεσαι, λες και αφορά κάποιο λαογραφικό σύλλογο πετραλώνων;-1 points
-
"Κύρος" έχει ο πρόεδρος της δημοκρατίας, όχι η οποιαδήποτε επιστημονική ένωση. Οι ενώσεις υπάρχουν για να υλοποιούν το καταστατικό τους.-1 points
-
Καταρχήν, tetris, έχεις ένα δίκιο. Δεν απαιτείται πράξη συνένωσης σύμφωνα με απόφαση του Αρείου Πάγου, και γνωμοδότηση του ΝσΚ. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι δεν γίνεται γενικά συνένωση, ή ότι δεν υπάρχει "συνένωση ιδιοκτησιών". Γι' αυτό και αναφερόμαστε σε "λειτουργική συνένωση ιδιοκτησιών" που σημαίνει ότι η γενικότερη λειτουργική ανάγκη της κοινής ιδιοκτησίας υπερβαίνει τα όρια μίας δημοσίευσης της συνένωσης.-1 points
-
Ο συνάδελφος @kfil προφανώς δεν είχε χρόνο και διάθεση να απαντήσει στο απλό ερώτημά μου. Εγώ, όμως, έχω κι άλλες απορίες σχετικά με όσα γράφει: Όπως; Ποια ρύθμιση επαγγελματικών δικαιωμάτων έχει γίνει για τους απόφοιτους ΤΕΙ (ανώτερης εκπαίδευσης) και ΑΤΕΙ (ανώτατης εκπαίδευσης) ; Πότε έγινε (αν έγινε) και γιατί δεν έγινε (αν δεν έγινε) ; Ελπίζω να βρει το χρόνο για να με διαφωτίσει, τόσο σε αυτό, όσο και στο προηγούμενο ερώτημα. @Alexios Συνάδελφε, δεν περιμένω να ιδρώσει αφτί ή άλλο μέλος του σώματος κάποιου. Μεγάλωσα πια για να περιμένω ιδρωμένα αφτιά. Η στάση που έχω στα πράγματα έχει ως εξής: όταν αποδέχεσαι και σωπαίνεις στην αδικία της απέναντι πόρτας, η αδικία φτάνει στην πόρτα σου. Κι εξηγούμαι: η αντισυνταγματική δραστηριότητα της πολιτείας στη ρύθμιση των δικαιωμάτων των μηχανικών, είναι αποτέλεσμα μίας συντεχνίας. Δεν είναι η μόνη συντεχνία. Γέμισε η Ελλάδα συντεχνίες. Το αποτέλεσμα; Το βιώνεις ως εμφανές πλέον προϊόν δεκαετιών κατάχρησης, εδώ και 14 χρόνια. Ζούμε σε μία πλήρως αποσυντιθέμενη αντισυνταγματική πολιτεία. Καθένας νομοθετεί ό,τι του καπνίσει, και δε νομοθετεί αυτά που οφείλει με πρόβλεψη του συντάγματος να νομοθετήσει. Και τώρα, σε όλους τους κλάδους, πολλώ δε και των μηχανικών, τρώγονται μεταξύ τους για ένα κομμάτι ψωμί που περίσσεψε από το κουρέλι αυτό που ονομάζεται σύγχρονη Ελλάδα. Ξαφνικά, μία νέα συντεχνία χτυπά την πόρτα: ιδιωτικά πανεπιστήμια. Τα επόμενα χρόνια θα δεις μεγάλες αλλαγές καί στο επάγγελμα του μηχανικού. Θα δεις απόφοιτους ιδιωτικών κολλεγίων ως προέδρους του ΤΕΕ, να λύνουν και να δένουν για τα των δικών τους παιδιών, συνεχίζοντας την παράδοση του ΤΕΕ, φυσικά, με άλλους προνομιακούς επαγγελματίες του χώρου. Θα δεις καταχρηστικές εργολαβίες στα πλαίσια της "εξάλειψης των διακρίσεων έναντι της ιδιωτικής εκπαίδευσης". Και θα αναρωτιέται ο μέσος διπλωματούχος υπερμηχανικός τι πήγε στραβά, καθώς θα ανταγωνίζεται με τον τοπογράφο και τον αρχιτέκτονα ποιος θα αναλάβει ένα τοπογραφικό 10 στρεμμάτων.-1 points
-
Αποφεύγετε να χρησιμοποιείτε τέτοια emails, όπως tee, ontenet κλπ. Κινδυνεύετε να χάσετε την πρόσβαση σε αρχείο και σε άμεσα emails. Προτιμήστε google, hotmail κλπ.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-