Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      13

    • Περιεχόμενα

      9.017


  2. Gousgounis

    Gousgounis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.631


  3. telakas

    telakas

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      104


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.975


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/06/2024 in Δημοσιεύσεις

  1. Στη μελέτη στατικών επιλέγεις "%. 1" και εμφανίζεται ένα νέο πεδίο στη μεσαία στήλη όπου μπορείς να χωρίσεις το πως κατανέμεται η νόμιμη αμοιβή σε ποσοστά ανά μηχανικό. Αν πχ έσυ είσαι ο Μηχ. 1 και ο εδαφοτεχνικός ο Μηχ. 2, δίνεις 80% σε εσένα και 20% σε αυτόν (το 80-20 είναι τυχαίο, βάζεις τα ποσοστά κατά το δοκούν) Ο Περιορισμός είναι πως το πρόγραμμα υποστηρίζει συνολικά έως 4 μηχανικούς και έως 2 διαβαθμίσεις ποσοστών.
    3 points
  2. Νομίζω ότι το βασικό δεν είναι αν επιτρέπεται αλλά αν αντέχει το κτίριο.... Αντοχή πλάκας (συνήθως) 5.000 N/τμ. σημαίνει πισίνα βάθους 0,5 μέτρου!!!, χωρίς να υπολογίσουμε παρελκόμενα εκτός νερού και δυναμικά φορτία σεισμού
    2 points
  3. 2 points
  4. Δεν θα την έλεγα εξαιρετική δουλειά από την στιγμή που είναι ανεφάρμοστη. Το ύφος της γραφής τους μοιάζει να απευθύνεται σε κανονισμό προσκόπων. Δεν θα τους ονόμαζα νομοθέτες αλλά χρόνο κλέφτες γιατί έχουν κλέψει δημιουργικό χρόνο από τη ζωή μας διαβάζοντας τις ακατανόητες, άχρηστες και μη εφαρμόσιμες οδηγίες χωρίς να λαμβάνουν υπόψη σε ποιους απευθύνονται. Αν έμπαιναν στον κόπο να διαβάσουν τα γραπτά τους και να στοχαστουν τις συνέπειες που επιφέρουν δεν θα προχωρούσαν. Κάνανε τσαταλια τα νεύρα των ανθρώπων πρώτα και τώρα τα μαζεύουν ένα ένα ... .
    2 points
  5. Επειδή εχει δημιουργηθεί μια σύγχυση σε πολλούς λόγω παράλληλης ισχύος 2 διαφορετικών διατάξεων, έφτιαξα το παρακάτω διάγραμμα που νομίζω ξεκαθαρίζει τα πράγματα. Ευπρόσδεκτες παρατηρήσεις , διορθώσεις.. ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ 2024.pdf Συμπληρώνω επισημάνσεις συναδέλφων που αφορούν εξαιρέσεις : 1. Εξαιρούνται από την υποχρέωση καθαρισμού "διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι ή φυτεμένες επιφάνειες ακάλυπτων χώρων κτηρίων, πολυκατοικιών, κ.ά." των ακινήτων που βρίσκονται εκτός της ζώνης των 300μ από δασικές κλπ εκτάσεις. 2. Δεν εφαρμόζεται ο κανονισμός πυροπροστασίας περί ακινήτων πλησίον δασικών κλπ εκτάσεων στις "καλλιεργούμενες εκτάσεις, ούτε στην περίπτωση που υπάρχει εντός αυτών κτίσμα βοηθητικής χρήσης για την αποθήκευση εξοπλισμού, εργαλείων και υλικών που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση γεωργικής δραστηριότητας."
    1 point
  6. @gsaraf Λέει η διάταξη " 1. Οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές ή υπομισθωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται σε: (α) Περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, (β) περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, [...] 2. Από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι ή φυτεμένες επιφάνειες ακάλυπτων χώρων κτηρίων, πολυκατοικιών, κ.ά. των περιοχών και εκτάσεων της §1." Η εξαίρεση που εισάγεται με το (2) καταδεικνύει το λάθος του δικηγόρου. Αν εξαιρούνταν όλα τα αστικά ακίνητα με κτίσμα δεν θα υπήρχε το (2).Εκτός αν ο δικηγόρος αναφέρεται ακριβώς σε αυτό , δλδ στους φροντισμένους κήπους. ΥΓ. Δλδ φαντάσου οικόπεδο με οικία , ακατοίκητη για χρόνια , που έχει γίνει ζούγκλα. Κατά τον δικηγόρο δεν έχει υποχρέωση καθαρισμού ?!
    1 point
  7. Ένα ΓΠΣ μιας περιοχής συνήθως προτείνει χρήσεις γης γύρο από κάποιον συνοικισμό. Έχουν γίνει στην επικράτεια πάρα -πάρα πολλά ΓΠΣ αλλά .... επεκτάσεις εκεί που προτεινόταν από αυτά τα ΓΠΣ ελάχιστες. Πχ το ΓΠΣ στην Επανωμή θεσσαλονόκης μετράει πάνω από 12-15 χρόνια και επέκταση (άρα και Π.Ε.) καμία......... Αν προταθεί από κάποιο Δ.Σ., βάσει πάντα κάποιου ΓΠΣ, μία επέκταση Ρ.ΣΧ. άρα και πράξη εφαρμογής πρέπει πρώτα να προηγηθούν και κάποια άλλα στάδια. Η σχεδίαση ενός ρυμοτομικού σχεδίου και έγκριση του. Έχεις αρχικά ρωτήσει, έστω στον δήμο, αν στην περιοχή σου υπάρχει ήδη ένα κυρωμένο ή μη κυρωμένο "ρυμοτομικό σχέδιο"? Αν υπάρχει τότε αυτό συνοδεύεται και από ένα διάταγμα ρυμοτομίας και όρους δόμησης. Εκεί θα δεις το "χωράφι" σου σε σχέση με κάποιο Ρ.Σ. κλπ, κλπ.............. Αυτά όλα έχουν γραφτεί εδώ στο φόρουμ αρκετέεεεες φορες (και δεν έπρεπε να ανοίξεις εδώ ένα νέο θέμα). Υπάρχει το θέμα στην ενότητα "σχέδια πόλης- εφαρμογή". Κάνε μία έρευνα. Ένα ΓΠΣ μπορεί και από μόνο του, να γίνεται "αρνητικός" παράγοντας για ένα γεωτεμάχιο που είναι εντός αυτού. Θέλει μελέτη. Ξαναγράψε μετά από την έρευνα σου.
    1 point
  8. Εγώ νόμισα από την περιγραφή ότι τα κουφώματα έχουν μπει στο όριο της βεράντας και όχι σαν διαχωριστική. Αν είναι έτσι τότε συμφωνώ και εγώ για τον μθχ.
    1 point
  9. Νομίζω ότι έχει να κάνει με τα χαρακτηριστικά του χώρου. Αν είναι προφανές ότι το έχουν σαν ένα είδος "αποθήκης" μπορεί να θεωρηθεί μθχ. Δηλ. αυτό που είναι στην πραγματικότητα. Τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις την παραδοχή U/2 νομίζω.
    1 point
  10. Καλησπέρα, αν ο χώρος των 12 τμ που περιγράφεις έχει ενσωματωθεί στο διαμέρισμα, δεν προκύπτει από κάπου ότι είναι μη θερμαινόμενος. Άρα προσθέτεις κανονικά τα 12 τμ στην θερμ. ζώνη του διαμερίσματος.
    1 point
  11. Νομίζω πως είσαι εντάξει (*). Πρόσεξε όμως (για την οικοδομησιμότητα) την απόσταση από τον άξονα του δρόμου (ΠΔ 209/98). (*)προσθήκη: Μιας και το βάθος είναι 25< Β< 35 εμπίπτεις στην περίπτωση αα, οπότε αφού το γήπεδο υπήρχε πριν το 64, καλύπτεσαι
    1 point
  12. Δεν ειναι αυτο.Απλα η κυβερνηση δεν εχει επαφη με την πραγματικοτητα.Λουδοβικοι των ανωγιων κατεβαινουν που και που απο τον ουρανο ιπταμενοι, και οι πολιτες δεν εχουν στη γη μοιρα Παρατήρηση Έχεις ήδη ενημερωθεί να βάζεις τονισμό στο κείμενο σου. Δεν θα υπάρξει ξανά παρατήρηση για αυτό και θα διαγράφονται τα κείμενα σου Didonis
    1 point
  13. Τελικά η διαδικασία είναι πολύ απλή. Επικοινωνείς μαζί τους με email, σου απαντούν άμεσα και κλείνουν ραντεβού σε περίπου 20 ημέρες να πας να πάρεις ό,τι θέλεις.
    1 point
  14. Λίγο που διάβασα καταλαβαίνεις πόσο πρόχειρα γίνονται τα πράγματα πλέον, χωρίς μελέτη... βέβαια το ζητούμενο (τους) δεν είναι η προστασία του δάσους, της ζωής ή της περιουσίας αλλά η μετατόπιση ευθυνών προς τον πολίτη και μπορούμε να πούμε ότι με αυτό το κριτήριο έκαναν εξαιρετική δουλειά οι νομοθέτες.
    1 point
  15. Λάθος. Το ΠΔ (όπως αναφέρεται πιο πάνω) είναι σαφές. Η αρτιότητα, πριν την απαλλοτρίωση, ελέγχεται μόνο στην περίπτωση που η απαλλοτρίωση έχει συντελεστεί μετά τις ημερομηνίες των παρεκκλίσεων. (έγγραφο 77643/15203/7-11-85) Από 1978 έως 1985, το απομένον είχε την αρτιότητα του κανόνα. Εάν, πριν τη δεύτερη απαλλοτρίωση, είχε πρόσωπο >=45 μ ενέπιπτε και στο νέο κανόνα. Συνεπώς, μετά τη δεύτερη απαλλοτρίωση, εντάσσεται στις παρεκκλίσεις.
    1 point
  16. Ας έχει κανει ό,τι θέλει ο εξυπνάκιας... Αρκεί μια αγωγή και με την απόφαση του δικαστηρίου θα επαναφέρει τον χώρο στην πρότερη κατάσταση! Υπάρχει ειδική νομολογία!
    1 point
  17. Αυτο το ερωτημα θα το κανεις στον Δημο ΕΑΝ εχει χορηγησει καποια τετοια αδεια και για ποιόν σκοπό. ...και δεν λες εάν εχει καποια πινακιδα απαγορευτικη
    1 point
  18. @avgoustπαρόμοια απορία είχα πρόσφατα και την έθεσα εδώ. Το παραθέτω μόνο και μόνο επειδή έχω σημειώσει και τα σχετικά εδάφια.
    1 point
  19. Και έτσι απλά, ωραία και .."εθελοντικά", καταχωρούνται οι ιδιοκτησίες στην ρουφιανοεφαρμογή, φακελώνονται, και είναι εύκολη λεία μετά για το οτιδήποτε (και φυσικά για τους δειγματοληπτικούς ελέγχους που θα διενεργηθούν, εκτός και αν κάποιοι νομίζουν ότι οι υπάλληλοι θα κάνουν τους ντέτεκτιβ να εντοπίζουν ακαθάριστα οικόπεδα από μόνοι τους). Επιπλέον, Δεν έχω δει κάποια συζήτηση να γίνεται για την ανεξέλεγκτη καταστροφή φυτικού κεφαλαίου που γίνεται από τους "αγχωμένους" ιδιοκτήτες που εκχερσώνουν ό,τι βρουν μπροστά τους μη τυχόν και δεν πληρούν τα κριτήρια ελέγχου. Όλο αυτό το τσίρκο πρέπει να αποσυρθεί...χθες. Στο χέρι των πολιτών είναι.
    1 point
  20. Τα κτίρια Σ1 (χαμηλής σπουδαιότητας για την ασφάλεια του κοινού) όπως είναι και μια οικιακή αποθήκη, απαλλάσσονται από την υποχρέωση σύνταξης Μ.Σ.Ε και ως εκ τούτου συντάσσεις μόνο την Τ.Ε.Σ.Ε. ΆΡΘΡΟ 99 Για τα κτίρια που έχουν ήδη υπαχθεί στο ν.4178/2013, η υποχρέωση υποβολής μελέτης στατικής επάρκειας ή τεχνικής έκθεσης, εφόσον αυτή απαιτείται με τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου υποβάλλεται κατά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτιρίου ως αυτή ορίζεται στα άρθρα 53επ.,
    1 point
  21. Πρέπει να είναι στις κατασκευές πάνω από το τελικό ύψος του κτιρίου, λογικά εκεί που λέει διατάξεις που εφαρμόζονται σε όλα τα συστήματα δόμησης. Αρθρο 87 παρ. 1 εδάφια γ, δ, ε.
    1 point
  22. Απο την περιγραφή φαντάζομαι πως θέλεις να βγάλεις άδεια προσθήκης για Κέντρο Αποθήκευσης Διανομής. Όροι δόμησης θα είναι σύμφωνα με: Π.Δ .24-4-85(ΦΕΚ 181/Δ/85) ΑΡΘΡΟ 9 - ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΑΠΟΘΗΚΕΣ - KAI ΑΡ.33 ΠΑΡ 3.Θ ΤΟΥ Ν.4759/2020 - ΕΓΚΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΑΛΥΨΗΣ: 40% ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ: 0,60 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΟΓΚΟΥ: 4,50 (ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΧΙ 4,5 Χ ΣΔ) ΜΕΓΙΣΤΟ ΥΨΟΣ: 14m ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΙΑ: Δ = 10,00 μ Αν θέλεις για βιομηχανικό κτίριο Π.Δ .24-4-85(ΦΕΚ 181/Δ/85) ΑΡΘΡΟ 4 - BIOTEXNIKA/BIOMHXANIKA ΚΤΗΡΙΑ - KAI ΑΡ.33 ΠΑΡ 3.Β ΤΟΥ Ν.4759/2020 - βιομηχανικές εγκαταστάσεις ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΑΛΥΨΗΣ: 30% ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ: 0,60 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΟΓΚΟΥ: 4 (ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΧΙ 4,00 Χ ΣΔ) ΜΕΓΙΣΤΟ ΥΨΟΣ: 11,00m (32,00 για Silo) ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΙΑ: Δ = 10,00 μ Δες και το ΓΠΣ μπορεί να έχει θεσμοθετημένους επιπλέον περιορισμούς. Εγκρίσεις είναι οι κλασικές για τα εκτός σχεδίου (Αρχαιολογία, κυκλοφοριακή σύνδεση, ΠΕΧΩΠ για εκτός ΓΠΣ, πιθανώς ΣΑ κτλ) συν έγκριση λειτουργικότητας ειδικού κτιρίου.
    1 point
  23. Η εγκύκλιος αφορά "Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του άρθρου 26 του ΝΟΚ", όπως ήταν το 2013. Το άρθρο 26 τροποποιήθηκε στα τέλη του 2020 με τον Ν.4759/20, οπότε η εγκύκλιος προφανώς πλέον δεν ισχύει
    1 point
  24. Για προσβασιμότητα διάβασε το άρθρο 26 του ΝΟΚ. Μπορείς να ισχυρισθείς ότι η ΕΕΔΜΚ δεν θεωρείται άδεια δόμησης οπότε δεν εμπίπτεις στην παράγραφο 1 και να ψάξεις για παραθυράκι απαλλαγής στις παραγράφους 4 και 5.
    1 point
  25. @maroudas Άρθρο 33 παρ. 5. Ν. 4759/20: Εάν εμβαδόν γηπέδου που υπερέβαινε τα 4.000 τ.μ. απομειώθηκε λόγω απαλλοτρίωσης, διάνοιξης διεθνούς, εθνικής, επαρχιακής ή δημοτικής οδού ή αναδασμού, το γήπεδο θεωρείται άρτιο, εάν το εμβαδόν του υπερβαίνει τα 2.000 τ.μ. και έχει πρόσωπο σε διεθνή, εθνική, επαρχιακή ή δημοτική οδό τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) μ.. και έχουμε και την διάταξη του άρθρου 40 παρ. ε, που όμως οι παρεκκλίσεις καταργήθηκαν οριστικά. Άρθρο 40 Μεταβατικές - εξουσιοδοτικές διατάξεις 1. Εάν, μέχρι την έγκριση Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου ή Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη από την έναρξη ισχύος του παρόντος χορηγηθεί προέγκριση οικονομικής άδειας, μπορούν να οικοδομούνται ακίνητα, τα οποία:.... ε) είναι άρτια και οικοδομήσιμα και απομειούνται συνεπεία απαλλοτριώσεων ή διάνοιξης διεθνών, εθνικών ή επαρχιακών οδών, εφόσον μετά από την απομείωση αυτή έχουν τα όρια αρτιότητας και τις λοιπές προϋποθέσεις των γηπέδων της περ. δ΄,(*) (*) δ) βρίσκονται εντός της ζώνης των πόλεων, κωμών και οικισμών και είχαν κατά την 24η.4.1977, ημέρα έναρξης ισχύος του από 5.4.1977 προεδρικού διατάγματος (Δ΄ 133), και ελάχιστο εμβαδόν: δύο χιλιάδες (2.000) τ.μ., Οπότε, έχουμε στον ίδιο νόμο δυο αντικρουόμενες διατάξεις (τι πρωτότυπο άλλωστε...). Το άρθρο 33 παρ. 5 δίνει την αρτιότητα στα απομειωμένα-συνέπεια απαλλοτρίωσης-γήπεδα με τις προϋποθέσεις να υπάρχει αρχικό-προ απαλλοτρίωσης-γήπεδο, ελάχιστης επιφάνειας 4.000 τμ, μετά την απαλλοτρίωση να έχει επιφάνεια άνω των 2.000 τμ και ελάχιστο πρόσωπο 25 μ σε διεθνή, επαρχιακή ή δημοτική οδό και παράλληλα το άρθρο 40, όπως πλέον ισχύει, έδινε την δυνατότητα τα γήπεδα που ήταν άρτια και οικοδομήσιμα και απομειώνονταν λόγω απαλλοτρίωσης, να είναι οικοδομήσιμα κατ εξαίρεση (προέγκριση Ο.Α κλπ) εφόσον μετά την απομείωση είχαν τα κριτήρια αρτιότητας των εντός ζώνης γηπέδων (προ 77, ελάχιστη επιφάνεια 2.000 τμ). Εκτιμώ ότι η ασφαλής λύση είναι να αιτηθείς έγκριση όρων δόμησης από την Πολεοδομία για να επιβεβαιωθεί εάν όντως η διάταξη της παρ ε άρθρου 33 είναι σε ισχύ μετά την κατάργηση οικοδόμησης των παρόδιων-επιφάνειας μικρότερης των 4.000 τμ-γηπέδων.
    1 point
  26. Καλημέρα, 1. 650€ για εντός, 600€ για εκτός 2. εάν αφορά τον οικισμό Χιλιαδού είναι το ίδιο με πάνω, βέβαια οι συντεταγμένες σου πέφτουν στη θάλασσα...
    1 point
  27. 1 point
  28. Καλησπέρα, 1. 950€ 2. 900€ Το ξέρεις ότι οι συντεταγμένες σου πέφτουν πάνω σε εκκλησίες φαντάζομαι!
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.