Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      13

    • Περιεχόμενα

      25.849


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      10.085


  4. Harker88

    Harker88

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      60


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/11/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. χμ ο ορος στην "λγ" απαιτει "προχειρες ξυλινες κατασκευης βοηθητικης χρησης εως 8 τμ. στον ακαλυπτο χωρο" - Αρα "βοηθητικες" σημαινει την υπαρξη κυριου χωρου που "επιβοηθείται" - Ο ακαλυπτος χωρος προυποθετει την υπαρξη ηδη δομημενου τμηματος . Σε ενα γηπεδο/οικοπεδο δεν μπορεις να εχεις ακαλυπτο χωρο, εάν δεν εχεις κτισμα... Εχεις ενα αχτιστο. Κατα ΝΟΚ Ακάλυπτος χώρος είναι ο χώρος του οικοπέδου, που δεν δομείται. Περιλαμβάνει τον υποχρεωτικά ακάλυπτο και προαιρετικούς ακάλυπτους. α. Υποχρεωτικός ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου είναι ο χώρος, που δεν δομείται και παραμένει ακάλυπτος λόγω εφαρμογής του ρυμοτομικού σχεδίου, τήρησης των υποχρεωτικών αποστάσεων από τα όρια του οικοπέδου, προκειμένου να μην υπάρχει υπέρβαση της επιτρεπόμενης κάλυψης της περιοχής. β. Προαιρετικός ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου είναι αυτός, που αφήνεται αδόμητος πέραν του υποχρεωτικώς ακαλύπτου. τις καλησπερες μου
    3 points
  2. Οπως φαινεται, η ΠΧ, σαν οριο γραφει "γειτονας"και οχι δασος δημοσιου διοτι η ΠΧ εχει ασχοληθει μονον με το δικο σου γηπεδο. Επομενως εχεις μια νομιμη και ισχυρη αδεια και ισχυει εως ανακλησής της. Νομιμα χτιζεις με αυτην. Ο γειτονας δικαιουται -και μαλλον- εχει καταθεσει καποια ενσταση/αντιρηση κλπ. Για την περιπτωση "αναθεωρησης", θεωρώ οτι υποχρεουσαι να λαβεις υποψη σου την δασικη αναρτηση της περιοχης. Με προσφατη εγκυκλιο, τα ΑΑ και ΠΑ, χτιζουν νομιμα Το θεμα ομως ειναι, τι γινεται, εάν διπλα απο ενα ΑΑ, υπαρχει αμφισβητηση του γειτονα με το Δημοσιο, ωστε, αναλογα με το αποτελεσμα των ενστασεων να κριθει ή οχι "δασικο" και αντιστοιχα τι αποσταση οφειλεις να τηρησεις. Αυτο δεν μπορεις να το προκρινεις σημερα.. Επομενως Να το συζητησεις με την ΥΔΟΜ....μην σου βγαλουν κανα...φασουλι και τρεχεις και δεν σωζεσαι.
    3 points
  3. dimitrisGM ΄΄Έγραψες΄΄ ξανά.. αποδόμησες την ερμηνεία μου που δεν ανάλυσα τον ακάλυπτο 😔 . Τhanks
    2 points
  4. Το νυχτερινό έχει δικό του ρολόι....οπότε ξέρει ακριβώς τις συνολικές kWh.... αλλά αφού ο μετρητής δεν το μετράει ας το δεχθείς... Οι ρυθμιζόμενες χρεώσεις είναι αναλογικές με την κατανάλωση... Αν λοιπόν σου χρεώνει 190kWh από τις (ας πούμε) 800kWh, αυτό είναι 24% περίπου, οπότε το ίδιο θα πρέπει να πληρώσεις και στα υπόλοιπα....
    2 points
  5. 8.667 downloads

    Υπόδειγμα μελέτης παθητικής πυροπροστασίας κατοικίας
    1 point
  6. @ilias~Αναφέρεσαι (μάλλον) στο θέμα "Πρόγραμμα στατικών υπολογισμών" και συγκεκριμένα στην τρίτη σελίδα του, όπου αφενός παρατίθενται εδάφια του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας και αφετέρου δίδεται σύνδεσμος απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.
    1 point
  7. @stet αυτό λέω και εγώ... @thalassa50 αν έβαζες την άλλη σελίδα θα ήταν ποιο εύκολο να γίνει ο υπολογισμός...
    1 point
  8. βασιλη απαντησα για την περιπτωση "λγ" της προχειρης ξυλινης αποθηκης εως 8 τμ.. διαταξη χρησιμη και πρακτική...
    1 point
  9. Υπάρχει Αsmin ανάλογα με το πάχος της πλάκας.Και min αποστάσεις.Δυστυχως δεν είμαι στο γραφείο.Οχι λιγότερο από Φ12/15 από μνήμης, θα έλεγα. Στις κοιτοστρωσεις συνηθίζονται κρυφές ενισχυμένες ζώνες σαν δοκοί εντός του πάχους της κοιτοστρωσης.Οποτε αν το ελεύθερο άκρο ταυτίζεται με το περίγραμμα του κτιρίου,τον οπλισμό Π που λέγαμε παραπάνω , τον καλύπτει η ενισχυμένη ζώνη.
    1 point
  10. Οπλισμός ελεύθερου άκρου Π, όπως στους προβόλους,με διαμήκη σιδερα. Αν κατάλαβα καλά, εννοείς το ελεύθερο άκρο της κοιτοστρωσης.
    1 point
  11. Αν θέλετε περισσότερες απαντήσεις πλέον των ανωτέρω, ο πλέον αρμόδιος είναι δυστυχώς ο δικηγόρος...
    1 point
  12. Εάν θυμάμαι καλά,η απαίτηση κύριας χρήσης στο οικόπεδο,προκύπτει από τον χαρακτηρισμό της ξύλινης κατασκευής ως "βοηθητικής χρήσης".
    1 point
  13. Ναι ο λόγος είναι durability. Ο ΚΤΣ δεν εξετάζει αντοχή. @trellovoskos για το 1: ναι , λογικά, αναφέρεται σε αρμούς. για το 2: το κάθε δομικό στοιχείο εξετάζεται μεμονωμένα ως προς την επικάλυψη του. Άρα ακόμη κι αν είσαι σε παραθαλάσσιο περιβάλλον, η εσωτερική πλάκα δεν είναι XS1 όπως πχ η πλάκα του δώματος, τα δοκάρια και οι κολώνες, αλλά XC2,3,4 ανάλογα τι συνθήκες περιμένεις, ποσοστό υγρασίας κλπ. Πάρε ένα XC3 και έχεις το κεφάλι σου ήσυχο θεωρώ. Εκτός αν μιλάμε για κανένα κτίριο με εσωτερική πισίνα, χαμάμ, βιοτεχνία με ψυγεία, επεξεργαστήρια κλπ. Ομοίως και η θεμελίωση μπορεί να είναι XA πχ αν είναι δίπλα σε βόθρο.
    1 point
  14. δεν κατανέμεται με χιλιοστά αλλά δεν είπα αυτό... Λέει πως η δική του κατανάλωση είναι 190kWh δηλαδή ένα ποσοστό της συνολικής κατανάλωσης, αναλογικά είναι και οι άλλες χρεώσεις αφού προκύπτουν από τις συνολικές kWh.....
    1 point
  15. Αν δεν έχει περατωθεί ο φέρων οργανισμός, με τις διατάξεις που ισχύουν κατά τον χρόνο της αναθεώρησης. Ν4495/17 αρθρο 42§5α
    1 point
  16. - τι εγραψε σαν οριο, εκει που "βρεθηκε" οτι ειναι δασος;; - Πραξη χαρακτηρισμου δεν ειχε;
    1 point
  17. Γιατί πατε και μπλέκετε εν ετη 2021 με τέτοιες καταστάσεις απορώ… Αν θελεις την γνώμη μου, άσε τους υπολογισμούς που ψαχνεις γιατι ακρη δεν θα βγει ποτε! 1) Η πιεσε τον ιδιοκτήτη να βαλει κανονική αποκλειστική παροχη στο διαμέρισμα(οπως ειναι και το νόμιμο) (ποντάρω οτι δεν θα δεχτεί) 2) Ξεκινα να ψαχνεις για σπιτι! Στο μελλον θα εχεις περισσοτερα προβληματα μαζι του στο υπογράφω!
    1 point
  18. η αποσταση απο δασος- ξενη ιδιοκτησια- ειναι 15 μ. κατα παρεκκλιση παμε στα 10 λιγωτερα δεν γινεται δξ πώς πηρε πριν αδεια για απόσταση 5 μ. απο "τί";;;;; https://www.michanikos.gr/forums/topic/7374-απόσταση-κτηρίου-από-όριο-δασικής-έκτασης/
    1 point
  19. Η άποψή μου είναι ότι μέχρι την αναθεώρηση της πολεοδομικής μελέτης ισχύουν όσες χρήσεις ορίζονται στην ισχύουσα πολεοδομική μελέτη και δεν αντίκεινται σε αυτές που προτείνει το ΓΠΣ.
    1 point
  20. Η σύνταξη ή μη Μ.Σ.Ε. είναι πολύ σοβαρό θέμα. Πολλοί συν/φοι ενώ απαιτείται με διάφορα τερτίπια την αποφεύγουν. Αν όμως συμβαίνει καμιά κατάρρευση -που την απεύχομαι στον οποιονδήποτε- τότε ο ιδιοκτήτης θα τα φορτώσει ΟΛΑ στον εξουσιοδοτημένο μηχανικό, με το να ...δεν μου είπε τίποτα για στατική ενίσχυση κλπ
    1 point
  21. Όχι έχεις κάνει λάθος, εφόσον έχει γίνει τακτοποίηση το λεκτικό της βεβαίωσης θα είναι αυτό της παρ. 2γ του άρθρου 83. Άρα πετάς στον κάλαθο των αχρήστων την συγκεκριμένη βεβαίωση και εκδίδεις νέα με το σωστό λεκτικό.
    1 point
  22. εχεις στην αδεια, οροφο για 120 τμ. λες οτι, "σύμφωνα με τα συμβόλαια αλλά και κατά την αυτοψία έχει εμβαδόν 35 τμ " Επομενως εχεις συσταση στο συμβολαιο για 35 τμ. Εχεις ΔΔ και βλεπεις εάν υπαρχει καποια επεκταση υπερ/κατα κοινοχρηστων. [βλεπεις και τον διπλανο ωστε να τακτοποιησουν απο κοινου]
    1 point
  23. Βασισμένος στο παράδειγμα του συναδέλφου για το τιμολόγιο, παραθέτω τις διαφορετικές επιλογές που πρέπει να κάνουμε στην ειδική φόρμα mydata, όταν έχουμε απόδειξη παροχής υπηρεσιών σε πελάτη-ιδιώτη για εργασία που έχει ΦΕΜ. Το "είδος παραστατικού" είναι παραστατικά λιανικής. Ο "τύπος παραστατικού" είναι ΑΠΥ. Στην "προσθήκη χαρακτηρισμού", έχουμε: Κατηγορία — 1.3 Έσοδα από παροχή υπηρεσιών Είδος — Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών λιανικές – ιδιωτική πελατεία (Ε3_561_003). Στους φόρους παραστατικού δεν συμπληρώνουμε τίποτα. Έτσι η συνολική αξία υπολογίζεται σωστά ως το άθροισμα της καθαρής αξίας συν τον ΦΠΑ. Ο ΦΕΜ περιλαμβάνεται στις επιλογές της κατηγορίας φόρου όταν ως είδος φόρου επιλεγεί 'φόροι παρακρ.' Αυτό ­—όπως γνωρίζουμε— δεν είναι σωστό, αφού πρόκειται περί προκαταβλητέου φόρου και όχι παρακρατηθέντος. Πέραν τούτου, η προσθήκη φόρου ΦΕΜ θα οδηγούσε σε λανθασμένο υπολογισμό της συνολικής αξίας. Αυτό που θα κάνουμε, λοιπόν, είναι να αναγράψουμε στα σχόλια (κάτω από τον τρόπο εξόφλησης) ότι καταβλήθηκε ο αναλογούν προκαταβλητέος φόρος (ΦΕΜ) 10%, ήτοι Χ ευρώ. 18/01/2023: Για τον σωστό τρόπο αντιμετώπισης του ΦΕΜ, μεταβείτε στην: Καταχώρηση παραστατικού με ΦΕΜ (ενημερωμένο κείμενο).
    1 point
  24. Σωστά!Και διάβασε προσεκτικά την παρ.5.γ. του άρθρου 107 για τις προϋποθέσεις.
    1 point
  25. «3. Η μεταβίβαση αυτοτελών ιδιωτικών δασοτεμαχίων που δεν συνορεύουν μεταξύ τους, καθώς και η μεταβίβαση ιδανικού εξ αδιαιρέτου μεριδίου ιδιωτικού δάσους ή δασικής έκτασης δεν συνιστά κατάτμηση. https://www.notarius.gr/uploads/egiklioi2021/Anakoinwsi_SESSE_20-7-21.pdf https://www.michanikos.gr/forums/topic/63447-άρθρο-153-ν-48192021/
    1 point
  26. Γεια σου-Θα κάνεις αίτηση προς την Υδομ στην οποία εκδόθηκε η άδεια.
    1 point
  27. καλα νομιζεις καλημερα και καλο μηνα
    1 point
  28. #zazeng Αν με μία μικρή υπερβολή, βγαίνεις απο την υποχρέωση εκπόνησης μελέτης αποκατάστασης και γλυτώνεις και τον ιδιοκτήτη απο την φασαρία και τα έξοδα, χαλάλι. #gp1 οι παλιοί χτίστες λένε "μη φοβάσαι να πιέσεις ξύλο όρθιο και γυναίκα ξαπλωτή". Έχει σοφία ο λαός και ας μην ξέρει το μαθηματικό υπόβαθρο...
    1 point
  29. τα χιλιοστα ειναι "1.000" γι αυτο τα λενε "χιλιοστα" και αφορουν α] τα εξ αδιαιρετου χιλιοστα επι του οικοπεδου, που αμα ειναι πανω απο χιλια, εχετε μεγα μπλεξιμο με το ΕΚ β] τα "χιλιοστα" κοινοχρηστων δαπανων που πληρωνει καθε διαμερισμα Αν υπαρχει κανονισμος θα τα βρεις ευκολα ολα αυτα. Θα ρωτησεις και το γραφειο εκδοσης κοινοχρηστων. Αν δεν υπαρχει κανονισμος και τα κοινοχρηστα τα βγαζει ακομα ο.... συνταξιουχος οικοπεδουχος, νταξ' εχει ακομα το συνδρομο του οικοπεδουχου...τον αφησατε κι εσεις να κανει κουμαντο... Φυσικα, αμα διαβασεις τις σχετικες καταστασεις που αναρτα καθε μηνα, θα δεις πού κανει λαθος.
    1 point
  30. @zazeng Επομένως είσαι πάντα πάνω από τα συνεργεία και η τιμή που δίνεις για επίβλεψη εμπεριέχει ποιοτική εργασία ;; Μα τότε πως οι προσφορές έχουν πάει στα τάρταρα από αυθαίρετα εως στατικές μελέτες και επιβλέψεις για την μετά το 2011 επόχη ;;; Για να κάνεις καλή επίβλεψη συνάδελφε δεν αρκούν ούτε οι νόμιμες αμοιβές , ποσο μάλλον που οι τιμες που έχω ακούσει για επίβλεψη εξαντλούνται σε 5-6 τουριστικές επισκέψεις στο εργοτάξιο , Ας μην κοροιδευόμαστε . Με αυτήν την κατάσταση που επικρατεί ο καθένας με την τύχη του . Και εαν δεν βγαίνεις άλλαξε επάγγελμα .
    1 point
  31. Προτείνω στους συναδέλφους να μην παραιτούνται από τις δουλείες και να απαιτούν την έξοδο των παραβατικών από τον χώρο εργασίας με οποιαδήποτε κόστος. Καταλαβαίνεις φυσικά ότι αυτά που λες έρχονται σε αντίθεση με την κοινή λογική , από την μια ο μηχανικός να αναλάβει όλες τις ευθύνες και στην κουτσουκέλα του εργολάβου , είτε παραιτείται είτε την τρώει και πάει φυλακή και δεν μιλάει για να μην δυσαρεστηθεί ο πελάτης σας !!!! , με αυτήν την λογική εκτίθεται η ασφάλεια του έργου και οι πολίτες , αλλά και το κράτος που δεν έχει θεσπίσει αξιόπιστους ελεγκτικούς μηχανισμούς . Εκτιθέμεθα συνάδελφε με αυτά που γράφουμε εδώ μέσα !!! Καλύτερα να μην μιλάμε αφού τα δεχόμαστε , εντάξει ο μηχανικός όλα πάνω του για 3,8 ευρώ την ημέρα !!! Το τεε ξεφτίλα και οι παλιότεροί μηχανικοί το ιδιο !!! Τον νόμο για τις ποινικές ευθύνες των μηχανικών τον έχετε δει λιγάκι , μέχρι πρότινος δεν ξέρω εάν άλλαξε ο μηχανικός είναι ποινικός κατάδικος όπως ένας εγκληματίας πολέμου ή ένας εθνικός καταδότης ή προδότης για την χώρα του και τιμωρείται σύμφωνα με τους παλιούς Αιγυπτιακούς νόμους , οφθαλμός αντί οφθαλμού και όδοντα αντί οδόντος αυτός και τα παιδία του . Ντροπή και αίσχος για το ΤΕΕ !!! Κρατώ μια επιφύλαξη μήπως και άλλαξε λιγάκι και από 1000 χρόνια τιμωρία και δήμευση περιουσίας το έκαναν ισόβια 25 ή 20 ετη για ολόκληρη την οικογένεια , Είναι η πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο έκτος βορείου κορέας που έχει καθεστώς , που η ευθύνη μεταφέρεται και στην οικογένεια ............. Ελπίζω να μην μας πετάνε και στα σκυλιά σε λίγο ............. Το τεε ακούγετε ............... εσύ το ακούς ;;;;
    1 point
  32. Η πλάκα πρόβολος δεν θα μπορούσε ποτέ να συμπεριφερθεί σαν τετραέρειστη με λόγο πλευρών πάνω απο 2 η φυσική το λέει αυτό και όχι εγώ !!! . Αρα η πλάκα θα συμπεριφερόταν σαν διέρειστη , αλλά κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να συμβαίνει διότι το μπροστινό ψευτοδόκαρο έχει τον ρόλο του στηθαίου εγκιβωτισμού της μόνωσης , γιατί δεν έχει επαρκείς οπλισμούς . Αρα το λάθος εξαρχής ήταν ότι τα πάνω σίδερα του προβόλου είτε δεν μπήκαν καθόλου , είτε δεν τοποθετήθηκαν καβαλέτα για να μείνουν στην θέση τους και κατά την σκυροδέτηση , τσολοπατήθηκαν από τα μαστόρια και μειώθηκε το στατικό ύψος του προβόλου. Η άλλη περίπτωση είναι ότι η πλάκα απουσία μηχανικού θεωρήθηκε από τα μαστόρια διέρειστη και οπλίστηκε κατά αυτόν τον τρόπο . Σε αυτήν την περίπτωση τα φορτία μοιράστηκαν στις δύο μεγάλες πλευρές της πλάκας , με την εξωτερική Μεγάλη δοκό να στηρίζεται στο δεξιό δοκάρι που αστόχησε από ολίσθηση συνδετήρων , αφού ήταν ανοικτοί και με μηδενική επικάλυψή , άρα χωρίς συνάφεια. Πιθανότερο σενάριο το δεύτερο τώρα που το ξανασκέφτομαι και όχι το πρώτο !!! @tetris O Δημήτρης 11140 έχει δίκιο πιστοποίηση συνεργείων χτες χτες !!!! έχεις ιδανική αντίληψή για τον ρόλο των μηχανικών φιλικά στο λεώ , δεν μπορεί ο μηχανικός να κρατά και το μαρκούτσι του μπετατζη και να ελέγχει την δόνηση του σκυροδέματος και να φωνάζει ΔΟΝΗΣΕ ΕΔΩ ΔΟΝΗΣΕ ΕΚΕΙ !!!!και ΞΑΝΑΔΟΝΗΣΕ !!!! Οσο συνεχίζουμε στην ιδια πορεία να φορτώνουμε σε έναν άνθρωπο όλες τις ευθύνες δεν προσφέρουμε τίποτα στην κοινωνία και βαδίζουμε στον δρόμο της οπισθοδρόμησης . Εαν το συνεργείο σιδεράδων ήταν πιστοποιημένο και εργολάβος είχε περάσει την διαδικασία των εξετάσεων σε ένα τόσο σοβαρό θέμα θα έκανε ένα τηλ στον μηχανικό για να δει πριν σκυροδετήσει γιατί θα ήταν συνυπεύθυνος να πάει φυλακή !!! πολύ απλό είναι .... η πιστοποίηση συνεισφέρει στην ασφάλεια των κατασκευών , και αυτό είναι το ζητούμενο !!! και όχι η απόδοση τιμών στον τέλειο ΜΗΧΑΝΙΚΟ που θα πρέπει να είναι πανταχού παρών για το κοινό καλό και να τρέχει σαν τον βέγγο . Οι οργανωμένες χώρες πιστοποιούν και τους μηχανικούς όταν πχ κάνουν μη γραμμικές αναλύσεις ΗΠΑ .... ή όταν οι κανονισμοί αλλάζουν πχ από επιτρεπόμενες τάσεις σε οριακή αντοχή ή από αντισεισμικό Ρουσσόπουλου σε ΝΕΑΚ ή ΕΑΚ 2000 , έχεις αντίρρηση για αυτό ;;; Μόνο στην Ελλάδα βλέπω τέτοια χαλαρότητα από πλευράς πολιτείας και αυτό είναι ήδη καταστροφικό !!!! Φυσικά η Ελλάδα ορίζεται ως η μπανανιά των Βαλκανίων, ΌΣΟ ΒΑΡΙΕΣ ΤΙΜΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΘΕΣΜΟΘΕΤΕΙ!!!! , γιατί έχει ανοργάνωτη - αποσαθρωμένη και διεφθαρμένη δημόσια διοίκηση . Να σε ρωτήσω και κάτι άλλο στον ΚΑΝ .ΕΠΕ πως θα εφαρμόσεις σωστά όταν κολλάς frp που πρέπει να μετράς υγρασία να εφαρμόζεις σωστά και να ξεψυρίζεις !!! την προεργασία , με μη πιστοποιημένους ;;; Μα είμαστε σοβαροί τώρα !!! Δεν έχω 40 χρόνια στην οικοδομή αλλά εκεί μεγάλωσα και πέρασα πάνω απο 20 χρόνια της επαγγελματικής μου καριέρας βράδυ πρωί , άρα εχω δεί πολλά , και ξέρω τι σημαίνει Έλληνας απείθαρχος εργολάβος . Επίσης η παραίτηση υπάρχει μόνο σαν έσχατη λύση και εφαρμόζεται σπάνια ειδικά στις ημέρες μας. Συνάδελφε γιατί να μην φύγει ο εργολάβος αντί να παραιτηθεί ο μηχανικός !! Γιατί η νομοθεσία δεν βάζει ποινές στους εργολάβους όταν δεν τοποθετούν σωστά τους οπλισμούς σύμφωνα με την υπόδειξη και τα σχέδια του μηχανικού και ο νόμος πετάει εξω από την δουλεία τον μηχανικό , αυτός πως θα ταίσει τα παιδία του εάν σε κάθε δουλεία παραιτείται , το βλέπεις σαν λύση ;;; ; Υπάρχει απάντηση ;;;
    1 point
  33. @siaom Κατά την γνώμη μου, μπορείς να χρησιμοποιήσεις την διάταξη που αναφέρεις. Ακίνητο είναι και η ιδιοκτησία, όχι μόνο το οικόπεδο ή το κτίριο.
    1 point
  34. 1.760 downloads

    Αρχείο .dwg με Πινακίδες Σήμανσης : Ρ-2, Ρ-28, Ρ-30, Ρ-31, Ρ-32, Ρ-58, Ρ-79.
    1 point
  35. Ναι,φυσικά έλεγξε το κι εσύ-υπάρχουν κάποια πράγματα δυστυχώς που, κατά την γνώμη μου,έπρεπε να συμπεριληφθούν στον 4759 σχετικά με τις αλλαγές στις κατ.4 και 5,ώστε να μπορεί να ενημερωθεί κατάλληλα το ηλεκτρονικό σύστημα.
    1 point
  36. Καλησπέρα,χρόνια πολλά!Όχι δεν γίνεται,πρέπει να τηρούνται όλες οι ισχύουσες διατάξεις (άρα και υποχρεωτικές πλάγιες αποστάσεις) για την νομιμοποίηση στατικά ανεξάρτητου κτιρίου και όχι τμήματος στατικά εξαρτημένου.
    1 point
  37. Καλημέρα στην παρέα. Και για να γίνει πλήρως αντιληπτό αυτό που είπε ο @georgegaleos Άρθρο 11. Χρόνος έκδοσης τιμολογίου 1. Η υποχρέωση έκδοσης τιμολογίου γεννάται κατά το χρόνο που πραγματοποιείται η αποστολή ή παράδοση των αγαθών ή των υπηρεσιών. Σχετ. αποφάσεις (1) Σχετ. διοικ. λύσεις (1) 2. Ο χρόνος έκδοσης τιμολογίου καθορίζεται ως εξής: α) Σε περίπτωση πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, τιμολόγιο εκδίδεται το αργότερο μέχρι τη 15η ημέρα του επόμενου μήνα της παράδοσης ή αποστολής αγαθών ή της ολοκλήρωσης της υπηρεσίας, κατά περίπτωση. β) Σε περίπτωση συνεχιζόμενης παροχής αγαθών, υπηρεσίας ή κατασκευής έργου, το τιμολόγιο εκδίδεται μέχρι τη 15η ημέρα του επόμενου μήνα από την περίοδο στην οποία μέρος της σχετικής αμοιβής καθίσταται απαιτητό για τα αγαθά ή τις υπηρεσίες που έχουν παρασχεθεί ή το μέρος του έργου που έχει ολοκληρωθεί. γ) Σε περίπτωση απόκτησης δικαιώματος λήψης υπηρεσίας, με την απόκτηση του δικαιώματος αυτού. δ) Στην περίπτωση έκδοσης συγκεντρωτικού τιμολογίου της παρ. 3 του άρθρου 10, το συγκεντρωτικό τιμολόγιο εκδίδεται το αργότερο μέχρι τη 15η του επόμενου μήνα από το μήνα εντός του οποίου πραγματοποιήθηκε το πρώτο γεγονός πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών που συμπεριλαμβάνεται στο συγκεντρωτικό τιμολόγιο. ε) Ειδικά, όταν ο αγοραστής των αγαθών ή υπηρεσιών είναι το Δημόσιο ή νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, το τιμολόγιο δύναται να εκδίδεται μέχρι το τέλος της ετήσιας περιόδου μέσα στην οποία έγινε η παράδοση ή η αποστολή των αγαθών ή η παροχή των υπηρεσιών ή η πιστοποίηση δημόσιων έργων ή η οριστικοποίηση της συναλλαγής από τον αγοραστή, κατά περίπτωση. Άρθρο 13. Χρόνος έκδοσης στοιχείων λιανικής πώλησης Το στοιχείο λιανικής πώλησης (απόδειξη ή τιμολόγιο) εκδίδεται: α) Σε περίπτωση πώλησης αγαθών, κατά το χρόνο παράδοσης ή την έναρξη της αποστολής. Όταν η παράδοση των πωλούμενων αγαθών γίνεται από τρίτο, το στοιχείο λιανικής πώλησης εκδίδεται μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την παράδοση "και πάντως εντός του φορολογικού έτους που έγινε η παράδοση."[1] β) Σε περίπτωση παροχής υπηρεσιών, με την ολοκλήρωση της παροχής της υπηρεσίας. γ) Σε περίπτωση απόκτησης δικαιώματος λήψης υπηρεσίας, με την απόκτηση του δικαιώματος αυτού. δ) Σε περίπτωση συνεχιζόμενης παροχής "αγαθών,"[2] υπηρεσίας ή κατασκευής έργου, το παραστατικό της πώλησης εκδίδεται όταν μέρος της αμοιβής καθίσταται απαιτητό για το μέρος της υπηρεσίας ή του έργου που έχει ολοκληρωθεί και σε κάθε περίπτωση με την ολοκλήρωση της υπηρεσίας ή του έργου.
    1 point
  38. Και έγκριση συγκεκριμένου τύπου μπορεί να εκδοθεί ή ακολουθείται ειδική διαδικασία με μελέτη μηχανολόγου & τις απαιτούμενες υπ. δηλώσεις. Αυτά για ενημέρωση, το δε ειρωνικό αστειάκι σου το επιστρέφω.
    1 point
  39. Δεν μπορείς να τα έχεις όλα σ' αυτή τη ζωή. Παρ' όλα αυτά υπάρχουν λύσεις για όλα - σωστές & αξιόπιστες.
    1 point
  40. Βαλθήκατε να τον πανικοβάλετε τον συνάδελφο. NikMetal υλοποίησε τη μελέτη μόνον αν νιώθεις σίγουρος, διαφορετικά σε συνεργασία με κάποιον που εμπιστεύεσαι. Υ.Γ. "Το έχω εμπειρία σημαίνει οτι έχω μια ιδέα τι περιμένω να μπεί ώς οπλισμός σε ενα τοιχείο μια κολώνα ενα δοκάρι" είναι απόλυτα σωστό αλλά όχι για το λόγο που αναφέρεις (μελέτες φασόν). Bas ειδικά οι στατικοί ποτέ δεν μίλαγαν για οφθαλμοστατική. Φαντάζομαι οτι αναφέρεσαι στις δεκαετίες 70 & 80, όπου το τεύχος της στατικής μελέτης ήταν 50 - 100 σελίδες στο χέρι όπως και οι ξυλότυποι και για μια αξιοπρεπή μελέτη ενός μέσου μεγέθους 3ορόφου ενας έμπειρος στατικός έκανε 3~4 ημέρες & νύχτες το τεύχος, όσο για τους ξυλότυπους αποτελούσαν τρελή χαρά αφού ήσαν πλέον δουλειά ρουτίνας.
    1 point
  41. Μια ερώτηση επί του αντικειμένου : Συμβόλαιο του 1994 για αγροτεμάχιο το αναγράφει 500 τμ περίπου. Τοπογραφικό που έγινε το 1995 (χωρίς συντεταγμένες) για το συγκεκριμένο αγροτεμάχιο (μεταγενέστερο του συμβολαίου) το υπολογίζει σε 758 τμ (Όσο πάνω κάτω είναι στην πραγματικότητα). Πόσο θα το δηλώνατε; Θα το προσκομίζατε το Τοπογραφικό; Τα 500 με συμβόλαιο και τα υπόλοιπα 268 σε ξεχωριστή δήλωση με χρησικτησια που αναφέρουν μερικοί συνάδελφοι πιο πάνω το θεωρείτε σωστή αντιμετώπιση; Σημείωση : Πρόκειται για μη οικοδομήσιμο ελαιώνα εν μέσω άλλων
    1 point
  42. Μεταλλική στήριξη γενικά και αόριστα σε τέτοιου είδους πέτρινες κατασκευές είναι πολύ μεγάλη κουβέντα και αμφίβολο αν δύναται να πραγματοποιηθεί, οι παράμετροι πολλές όπως και οι αντικειμενικές συνθήκες. Το αν είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί δεν απαντιέται έτσι "ελαφρά τη καρδία" με ένα όχι, ένα τόσο σοβαρό ερώτημα που αν μη τι άλλο έχει εκτός από οικονομικό και περαιτέρω κόστη.
    1 point
  43. Απάντηση του υπουργού ότι δεν απαιτείται ασφαλιστική ενημερότητα σε σχετικό ερώτημα βουλευτή: http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/67715b2c-ec81-4f0c-ad6a-476a34d732bd/10524184.pdf
    1 point
  44. Δεν φταίει η ΔΕΗ, φταίει η ασχετοσύνη των συντακτών του 4495 που "συζήτησαν" 2 χρόνια τον 4495 αλλά όπως αποδείχθηκε κανείς τους δεν ήξερε να γράφει νόμους. Ο 4495 βλακωδώς κατάργησε τα άρθρα 1-30 του 4178 ενώ η ορθή διαδικασία θα ήταν να καταργηθούν μόνο όσες διατάξεις του 4178 ήταν ενδεχομένως αντίθετες με τον 4495. Έτσι και αλλιώς οι προθεσμίες του 4178 είχαν λήξει όταν τέθηκε σε ισχύ ο 4495 και κατά συνέπεια όποιες ειδικές ρυθμίσεις είχε ο 4178 για τα αυθαίρετα που είχαν υπαχθεί σε αυτόν θα ίσχυαν μόνο για αυτά και δεν θα υπήρχε σύγκρουση με τις διατάξεις του 4495 που θα ίσχυαν μόνο για τις νέες δηλώσεις και όσους επέλεγαν να μεταφερθούν οικειοθελώς. Τα αρνητικά αποτελέσματα από την βλακώδη συλλήβδην κατάργηση των άρθρων 1-30 του 4178 είναι πολλά και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων και την αδυναμία της ΔΕΗ να ρευματοδοτήσει αυθαίρετα του 4178 αφού ο 4178 που επέτρεπε την ρευματοδότησή τους έχει καταργηθεί και επιπλέον το άρθρο 84 του 4495 ρητά ορίζει ότι "Καταργείται κάθε διάταξη που επιτρέπει την κατ’ εξαίρεση σύνδεση αυθαίρετων κτισμάτων με δίκτυα κοινής ωφέλειας και παύουν να ισχύουν βεβαιώσεις ή αποφάσεις που έχουν εκδοθεί και δεν έχουν υλοποιηθεί." (άλλο παράδειγμα των αποτελεσμάτων της βλακώδους κατάργησης των σχετικών διατάξεων του 4178 είναι ότι οι ΥΔΟΜ πλέον δεν έχουν νομικό έρεισμα να διαγράψουν βεβαιωμένα πρόστιμα με την προσκόμιση δήλωσης του 4178 αφού οι σχετικές διατάξεις του 4495 στο άρθρο 105 δεν προβλέπουν κάτι τέτοιο και παράλληλα οι αντίστοιχες διατάξεις του 4178 καταργήθηκαν....)
    1 point
  45. Για άλλη μια φορά το υπουργείο αποφεύγει να πάρει σαφή θέση στο ζήτημα. Μετά από μια ανάγνωση του άρθρου 40, θεωρώ ότι δεν αρκεί η μη αναφορά της ασφαλιστικής ενημερότητας για να μην τη ζητούν οι υπηρεσίες. Στο άρθρο 40 δεν αναφέρεται ούτε το αποδεικτικό κατάθεσης της μελέτης πυροπροστασίας στην πυροσβεστική, ούτε οι αναγκαίες (αφού δεν υπάρχει έλεγχος) δηλώσεις των μελετητών για την ορθότητα των μελετών, ούτε οι εισφορές ιδιοκτήτη υπέρ ΤΕΕ, ούτε η Δημοτική Ενημερότητα του ιδιοκτήτη που απαιτείται από τον Δημοτικό Κώδικα, ούτε καν ο προϋπολογισμός του έργου (ισως λείπουν και αλλά που δεν έχω εντοπίσει). Πιστεύετε ότι υπήρχε πρόθεση να καταργηθούν ΟΛΑ αυτά? Με αυτή την προχειρότητα και τις ελλείψεις του άρθρου 40 θα λέμε ότι εννοείται πως απαιτείται (παρόλο που δεν αναφέρεται) πχ ο προϋπολογισμός ή η εισφορά ιδιοκτήτη υπέρ ΤΕΕ, αλλά ταυτόχρονα εννοείται ότι δε απαιτείται η ασφαλιστική? Πότε επιτέλους το ΥΠΕΝ θα απαντήσει με σαφήνεια, χωρίς υπεκφυγές, ώστε να μην μπορεί να υπάρξει καμία αμφισβήτηση από τις υπηρεσίες?
    1 point
  46. Μετά τον 4269/14 ισχύει το εξής (άρθρο 33 παρ.10) 10. Ως κατοικία για την εφαρμογή του παρόντος νοείται: Κτίριο που παρέχει χώρους τουλάχιστον για ύπνο, σωματική υγιεινή και καθαριότητα, για μόνιμη ή εποχιακή διαμονή των κατοίκων, δηλαδή: α) Μονοκατοικίες, β) Διπλοκατοικίες και γ) Κτίρια διαμερισμάτων. Κατ΄ εξαίρεση επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται χώροι κατοικίας για άσκηση επαγγέλματος, συμβατού προς την κύρια χρήση του κτιρίου, όπως των ελεύθερων επαγγελματιών. Η εξαίρεση αυτή ισχύει εφόσον η άσκηση επαγγέλματος είναι επιτρεπτή από τον κανονισμό του κτιρίου, δεν απαγορεύεται από ισχύουσες διατάξεις περί υγιεινής και ασφάλειας και ευρίσκεται εντός της μονίμου κατοικίας αυτού που ασκεί το ελεύθερο επάγγελμα. Το ΠΔ του 1987 στο άρθρο 1 παρ.Β1 δεν έθετε αυτόν τον περιορισμό (σε αντίθεση με το προγενέστερο ΠΔ 80/81 το οποίο απαιτούσε να συνυπάρχει η κατοικία του επαγγελματία με την επαγγελματική στέγη στο ίδιο κτίριο ειδικά στις περιοχές αμιγούς κατοικίας - άρθρο 3 παρ.5). Γνωρίζω όμως απόφαση του ΣτΕ η οποία απαιτεί και για την αμιγή κατοικία του ΠΔ του 1987 να συνυπάρχει η κατοικία με την επαγγελματική στέγη (δεν την έχω πρόχειρη).
    1 point
  47. Ταυτίζομαι ακριβώς με τα λεγόμενα του ΣτέφανοςΒ. Όπως είπα και πιο πάνω εσχάρα ΑΝΩ-ΚΑΤΩ και όπως είπε και ο Στέφανος και σε 40αρα-50αρα Φ14/15 ΑΝΩ-ΚΑΤΩ.
    1 point
  48. Τα Φ16/15 είναι άκρως λογικά για αυτό το πάχος (αν σκεφτείται πως σε πεδιλόπλακα 40άρα μπαίνει Φ14/15), επίσης βοηθούν και στον έλεγχο διάτρησης. Εγώ σε 100άρι ραντιέ για έδραση μηχανήματος 140tn, έβαλα Φ18/15 Τώρα, αν πραγματικά χρειάζονται σε όλη την εφελκυόμενη και θλιβόμενη επιφάνεια; ..μάλλον όχι , αλλά η επικρατούσα πρακτική ..θέλει το ραντιέ με 2 ίδιες σχάρες άνω και κάτω και με ποσότητα κάπως αυξημένη.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.