Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. thstam

    thstam

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      21


  2. Σερίφης

    Σερίφης

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      205


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      11.525


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.432


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/12/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Υποβάλλεις δήλωση παραίτησης, στην αρμόδια Υπηρεσία, εξηγώντας αναλυτικά τους λόγους που σε οδήγησαν σε αυτή. Δεν χρειάζεται τίποτε άλλο.
    2 points
  2. Φ12/40 είναι εκτός κανονισμού. Επομένως δεν μπορεί να είναι η διάταξη συνδετήρων, σε οποιαδήποτε περιοχή. Δεν του επαρκούν οι Φ12/10, δεν θέλει να τους βάλει πυκνότερους και για αυτό προσθέτει Φ12/40, όπως ακριβώς το γράφει. Πιθανοτατα έχει ορίσει ως ελάχιστη απόσταση συνδετήρων τα 10 εκ. και το πρόγραμμα του προσθέτει Φ12/40 για να πετύχει επάρκεια.
    2 points
  3. είναι ένα γνωστό τραγούδι από παλιά στην Ιταλία και κάνουν μια παραλλαγή στο τέλος και βάζουν τους Γιουβεντίνους στο άσμα....
    1 point
  4. Ανήκεις στο άρθρο 1 &ββ της εν λόγω απόφασης (προτεραιότητα Υ στο ΔΕΔΟΤΑ);;
    1 point
  5. Εντάξει αυτή φτάνει -σε καλύπτει και για τους 2 λόγους αναθεώρησης. Άλλο κατάλαβα! (νόμισα ότι εννοείς ότι επειδή ήρθε Ε.Δ για τον Α΄έλεγχο, δεν χρειάζεται να ξανάρθει για την παράταση ισχύος ή και για την παραίτηση επιβλέποντα που ζητάς)
    1 point
  6. Στο 434 ανεβάζεις την παραίτηση. Η πλάγια γραμμή / σημαίνει ή. Το πόρισμα του ελεγκτή το ανεβάζεις στο 164.
    1 point
  7. Δηλαδή και εγώ που από φοιτητής ξυπνούσα από τις 6:00 όπως και τώρα, στα 72 μου -όλο "καλησπέρα" πρέπει να λέω!!!
    1 point
  8. @ΚΑΝΑ Βασικά καλησπέρα πλέον Θεωρώ στην (β) η οποία ζητάει θεώρηση σύμφωνα με το Α47 του Ν4495 αλλά χωρίς το συγκεκριμένο άρθρο να κάνει αναφορά σε θεώρηση παλαιών Ο.Α..... εκτός αν ΚΑΙ η θεώρηση παλαιών ΟΑ θέλει ΠΕΚ!!!!! υ.γ. παρεμπιπτόντως είχα έναν καθηγητή που 8 το πρωί του έλεγες καλημέρα και αυτός σου απαντούσε με καλησπέρα λόγω του ότι ήταν στο πόδι από τα αξημέρωτα... Έτσι και εγώ πήγα αυθόρμητα να σε πω καλησπέρα ....
    1 point
  9. Μα για προ του 1975 (κατηγ 1) με σύσταση, προβλέπεται ξεχωριστή δήλωση για κάθε Ο.Ι. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείς να προβείς σε μία δήλωση αυθαιρέτων για όλο το κτίριο! Οπότε αν και ο αυθαίρετος όροφος συμπεριλαμβάνεται στην Σ.Ο.Ι και συνάμα είναι προ του 1975 κάνεις 3 δηλώσεις κατηγορίας 1 Αν όμως ο όροφος δεν συμπεριλαμβάνεται στην Σ.Ο.Ι τότε θεωρείται κοιν/στος -οπότε αν πάλι είναι προ του 1975 ναι μεν κάνεις πάλι 3 δηλώσεις (αλλά με 2 συν/τες δε στο τελ. όροφο) Γενικά έχει πολλά πλοκάμια ...η απάντηση
    1 point
  10. Αφού δεν ολοκληρώθηκαν οι εργασίες, πώς έγινε η αλλαγή χρήσης σε κατάστημα; Λειτουργούσε το μαγαζί χωρίς παράθυρο ή πόρτα; Ο χαρακτηρισμός «ημιτελής» δεν είναι σαφής. Στην τεχνική περιγραφή του ακινήτου θα περιγράφεται η κατάσταση στην οποία βρίσκεται.
    1 point
  11. Η αρχαιολογία δεν ενδιαφέρεται για την τροποποίηση των όψεων. Επιλέγεις αυτά για τα οποία κάνεις αναθεώρηση (αλλαγή επιβλέποντος, παράταση ισχύος επ' αόριστον).
    1 point
  12. Πρέπει να εξεταστεί το ζήτημα και από τη σκοπιά του 41/18. Ειδικώς, όπως θέτεις το θέμα, δε νομίζω να υπάρχει κάτι που σε εμποδίζει.
    1 point
  13. γιατί χάνει την αρτιότητα ????? η έννοια χάραξη ρέματος δεν υφίσταται ούτε τεχνικά , ούτε νομικά Υπενθυμίζω εδώ απλά ότι όταν αφαιρείται τμήμα γεωτεμαχίου για εκτέλεση έργου (δηλ. στέρηση δικαιώματος κυριότητας) απαιτείται αναγκαστική απαλλοτρίωση. Με μια μικρή αναζήτηση θα διαπιστώσεις ότι γίνονται απαλλοτριώσεις για αντιπλημμυρικά έργα και έργα διευθετήσεων. Αν θεωρήσεις ότι το παραχώρησες για έργα τότε το εμβαδόν εξακολουθεί να προσμετράται υπενθυμίζω δε Η απαλλοτρίωση κηρύσσεται από τους Ο.Τ.Α. για λόγους κοινής ωφέλειας, ήτοι: α) για τη διάνοιξη, τη διεύρυνση, τη διαμόρφωση και την κατασκευή δημοτικών και κοινοτικών οδών, καθώς και οδών που συνδέουν έναν Δήμο ή μία Κοινότητα με εθνική ή επαρχιακή οδό και συναφών τεχνικών έργων, β) για την ύδρευση και την εκτέλεση των έργων, που αφορούν τη συγκέντρωση, τη μεταφορά, τη διανομή και την εξυγίανση του νερού και είναι αναγκαία για την ύδρευση, γ) για την εκτέλεση έργων σχετικών με την άρδευση, την αποξήρανση, την αποστράγγιση, τη διευθέτηση ρευμάτων, που έχουν σκοπό τη βελτίωση της γεωργικής παραγωγής ή τη διανομή της εκτάσεως που βελτιώνεται σε δημότες, που είναι ακτήμονες ή δεν έχουν επαρκή κλήρο, δ) για τη δημιουργία ή την επέκταση πλατειών, κήπων, αλσών, δενδροστοιχιών, αθλητικών γηπέδων και άλλων κοινόχρηστων χώρων, με επιφύλαξη των διατάξεων που ρυθμίζουν την κήρυξη απαλλοτριώσεων για την εφαρμογή εγκεκριμένων σχεδίων πόλεως, ε) για την εκτέλεση έργων σχετικών με την αποστράγγιση, τη διευθέτηση ρευμάτων, την αποχέτευση όμβριων ή ακάθαρτων υδάτων και κάθε είδους τεχνικών έργων, που έχουν σκοπό την εξυγίανση ή τον εξωραϊσμό, στ) για τη λήψη και μεταφορά άμμου, λίθων και άλλου παρεμφερούς υλικού που χρησιμεύει για την εκτέλεση δημοτικών και κοινοτικών έργων, ζ) για την ίδρυση ή την επέκταση κοιμητηρίου και κέντρου αποτέφρωσης νεκρών, η) για τη συντήρηση ή τη διαφύλαξη ακινήτων που έχουν ιστορική ή παραδοσιακή αξία, θ) για την εναπόθεση απορριμμάτων, ι) για την προστασία του φυσικού ή πολιτιστικού περιβάλλοντος, ια) για την κατασκευή κάθε δημοτικού ή κοινοτικού κτιριακού έργου και κάθε άλλου έργου που ο σκοπός του βρίσκεται μέσα στις Αρμοδιότητες των Οργανισμών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
    1 point
  14. Ο νόμος λέει ότι «για αυθαίρετες αλλαγές χρήσης από βοηθητική χρήση σε κύρια, εντός νομίμου περιγράμματος κτιρίου, υπολογίζεται η υπέρβαση συντελεστή δόμησης». Στην προκειμένη περίπτωση ο χώρος της σκάλας είναι εντός περιγράμματος και, επιπλέον, δεν προκύπτει υπέρβαση συντελεστή δόμησης. Επομένως, θα χρησιμοποιήσεις και πάλι αναλυτικό προϋπολογισμό. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να ελέγξεις κατά πόσο υπάρχει παράβαση του Κτιριοδομικού λόγω του μειωμένου πλάτους της σκάλας.
    1 point
  15. Σε αυτό που μπορώ να συνδράμω στην συζήτηση είναι να πω ότι αυτός ο τρόπος συνεργασίας στις εκτιμήσεις δεν είναι διαδεδομένος καθώς 99/100 περιπτώσεων οι εκτιμητές εγγράφονται και στο Υπ. Οικ μετά την λήψη της πιστοποίησης. Όμως, αν υποθετικά μιλάμε ότι θα γινόταν μια τέτοια συνεργασία, παίζουν πολλά ρόλο. Κάποια από αυτά είναι η συγχνότητα-ποσότητα εκτιμήσεων, οι αμοιβές που μπορούν να αξιωθούν, η δυσκολία του θέματος της εκτίμησης αλλά και ο βαθμός επικινδυνότητάς της λόγω προσβολής της από διάδικους κλπ.
    1 point
  16. Το πατάρι είναι κατασκευή εντός νομίμου ή νομίμως υφιστάμενου όγκου για τις οποίες ισχύει η παράγραφος 2.γ του άρθρου 23 του ΝΟΚ. Δεν απαιτεί υπόλοιπο ούτε για να νομιμοποιηθεί ούτε για να κατασκευαστεί, όπως ακριβώς συμβαίνει με τις σοφίτες, τους Η/Χ και τους ανοικτούς εξώστες. Συνημμένο το σχετικό έγγραφο της ΔΑΟΚΑ, όπου απλά θα μπορούσε να υπάρχει και εδάφιο για τους εσωτερικούς εξώστες. Ήταν όμως νωρίς και δεν θέλησαν ... (sofita_h-m) 6Ο9Μ465ΦΘΗ-Ξ6Ε.pdf
    1 point
  17. Υπεύθυνος είναι ο υπογράφων το ΠΕΑ ….. το ποιους συνεργάτες και βοηθούς έχει για την εκτέλεση της εργασίας του το καθορίζει αυτός και σίγουρα δεν υπάρχει τίποτα παράνομο σε αυτό ,,,,
    1 point
  18. Με την ΕΕΔΜΚ μπορείς να κάνεις και νομιμοποίηση του παραθύρου και της διαρρύθμισης (Ν4495, άρθρο 29, παρ. 5). Έτσι δεν έχεις και ΣΔΑ. Ένσημα νομίζω θα θες και πάλι. Πιο σωστό και για εσένα καθώς με την πρώτη περίπτωση της ΕΕΔΜΚ υποτίθεται πως οι εργασίες δεν έχουν γίνει ακόμη.
    1 point
  19. Βγάλε μια ΕΕΔΜΚ για τις διαρρυθμίσεις και για το παράθυρο. Την καταχωρείς στην ΗΤΚ και όλα καλά. Κανένα πρόβλημα και με την προηγούμενη βεβαίωση. Μοναδικό πρόβλημα πως για το παράθυρο θα χρειαστείς συναίνεση συνιδιοκτητών.
    1 point
  20. Το θέμα είναι άλλο Οτί εσύ με την δεδηλωμένη επιθυμία σου να καλύψεις όπως γράφεις και μάλιστα σε Δημόσιο Φόρουμ τις αυθαιρεσίες, το πας φιρί φιρί να πληρώσεις εσύ τα διοικητικά πρόστιμα από 30.000€-100.000€ συν αφαίρεση άδειας για κάποιο χρονικό διάστημα, εάν το κάνεις.
    1 point
  21. Η επικαρπία είναι δουλεία, δεν είναι κυριότητα. Πράξτε αναλόγως.
    1 point
  22. 1 point
  23. Στα υποδείγματα που δημοσιεύονται ως πρότυπα, από την αρμόδια ελέγχου εφαρμογής αρχή, δεν πρέπει να παραβιάζεται η πολεοδομική νομοθεσία. Εύχομαι για εκείνη την ακτίνα στροφής του αυτοκινήτου να μην πει κάποιος συνάδελφος "αφού το έχει στο υπόδειγμα του ΔΚ" ... Σε κάθε περίπτωση, τουλάχιστον το παράδειγμα του ΕΝΤΟΣ σχεδίου που είδα, φαίνεται μια απλοποιημένη περίπτωση ΔΚ (χωρίς να ζορίζεται κάπου το κτήριο) και ήδη παρωχημένη ( τι γίνεται με λιθοσώματα; ). Ασυνέπεια με το λεκτικό της εγκυκλίου. Δηλαδή αφού, πολύ καλώς, πλέον θα εμπιστευόμαστε τα ράστερ στη μέτρηση της δόμησης τι νόημα έχει ο αναλυτικός υπολογισμός της φύτευσης και των έρκερ με τριγωνισμούς κλπ. ; Ταυτόχρονα με τα ράστερ, παραμένουν επαυξημένες και οι γνωστές παλιές γραφειοκρατικές πρακτικές, όπως πχ των συντεταγμένων του κτηρίου και τώρα της πισίνας, λες και δεν υπάρχουν καμπύλες ή τυχαία σχήματα στον σχεδιασμό των κτηρίων. Τυπολατρία αναφοράς διατάξεων και παραγράφων του νόμου, με πολλαπλή εφαρμογή του copy-paste, πράγμα που δεν βοηθάει καθόλου στην ανάγνωση ενός ΔΚ και σίγουρα θα οδηγεί σε περισσότερα λάθη. Θα τα δούμε και αναλυτικότερα ...
    1 point
  24. Παραθέτω μια σχετική εγκύκλιο που ίσως βοηθά στο θέμα Εγκ-16777/2577/25/23-2-87 Εγκ-25/87 Ε-25/87 [ ΙΣΧΥΕΙ από 23-2-87] Εγκ-16777/2577/25/87 "Οικοδομικές άδειες σε οικόπεδα που βαρύνονται με αποζημιώσεις λόγω ρυμοτομίας". (Απαιτούμενα Υποχρεωτικά Δικαιολογητικά για την 'Εκδοση Οικοδομικής Αδείας). 1. Η Εγκ-55/85 αντικαθίσταται ως εξής : Για την χορήγηση οικοδομικών αδειών σε άρτια και οικοδομήσιμα οικόπεδα που όμως βαρύνονται με αποζημιώσεις λόγω ρυμοτομίας θα πρέπει όταν η οδός καταλαμβάνεται εξ ολοκλήρου από ιδιοκτησίες (αρχική διάνοιξη Αρθ-2 Δ/7-5-36) να έχει διανοιγεί όλο το εγκεκριμένο πλάτος δρόμου τουλάχιστον στο μήκος του προσώπου του οικοπέδου, και να υπάρχει υψομετρική μελέτη της οδού. Για την διάνοιξη, πρέπει να συνταχθεί η σχετική πράξη αναλογισμού αποζημιώσεως λόγω ρυμοτομίας ή η σχετική πράξη εφαρμογής Αρθ-12 Ν-1337/83 και να συντελεστεί η απαλλοτρίωση των ρυμοτομουμένων ιδιοκτησιών, ή αν δεν υπάρχουν αναγκαστικές απαλλοτριώσεις λόγω επάρκειας θέσεων από εισφορά γης να έχει γίνει μεταγραφή της πράξεως εφαρμογής στο αρμόδιο υποθηκοφυλάκειο. Διάνοιξη είναι δυνατό να γίνει και με παραχώρηση από τους έναντι ιδιοκτήτας των ρυμοτομουμένων τμημάτων των ιδιοκτησιών τους σε κοινή χρήση με συμβολαιογραφική δήλωση με την επιφύλαξη για διατήρηση ενοχικής αξίωσης για αποζημίωση την οποία δικαιούνται για τα τμήματα αυτά, ή διατηρώντας το δικαίωμα υπολογισμού εισφοράς στην αρχική ιδιοκτησία. Μετά την δήλωση και πριν την χορήγηση της αδείας, η αρμόδια Πολεοδομική υπηρεσία πρέπει να ελέγχει εάν έχουν κατεδαφιστεί τα ρυμοτομούμενα κτίσματα μανδρότοιχοι κλπ. και τεθεί σε κοινή χρήση το ρυμοτομούμενο τμήμα του οικοπέδου. "Οικόπεδα που έχουν πρόσωπο σε δρόμους που έχουν ασφαλτοστρωθεί ή χαλικοστρωθεί ή έχουν κατασκευαστεί κράσπεδα, ρείθρα κλπ., έχουν δηλ. διαμορφωθεί και τεθεί σε κοινή χρήση σε όλο το πλάτος είναι δυνατόν να τύχουν αδείας οικοδομής". Στην παραπάνω περίπτωση η πράξη αναλογισμού για την αποζημίωση αυτών των ρυμοτομουμένων οικοπέδων μπορεί να γίνει μεταγενέστερα αφού βέβαια γίνει προηγουμένως λεπτομερής έλεγχος των τίτλων και γενικά των παραστατικών στοιχείων της κυριότητος ή της παραγραφής του δικαιώματος αποζημίωσης. 'Η αν αυτά βρίσκονται σε περιοχές που εντάχθηκαν με το Ν-1337/83 τόσον η πράξη αναλογισμού στα πυκνοδομημένα τμήματα όσον και ο υπολογισμός της εισφοράς γης στο αραιοδομημένο τμήμα θα γίνει με την ενιαία πράξη εφαρμογής. Τέτοιοι ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι δεν υπάγονται στο Αρθ-28 του Ν-1337/83, ώστε να μην οφείλονται αποζημιώσεις. Στο Αρθ-28 επίσης δεν υπάγονται δουλείες διόδου. Επίσης πρέπει : α) να εξασφαλίζεται επικοινωνία του οικοπέδου με άλλο διανοιγμένο εγκεκριμένο κοινόχρηστο χώρο, μέσω εγκεκριμένου κοινόχρηστου χώρου διανοιγμένου, έστω και κατά τμήμα του εγκεκριμένου πλάτους ή οδού προ του 1923, διαμορφωμένης και, β) να υπάρχει υψομετρική μελέτη του δρόμου, χωρίς να απαιτείται και τελική διαμόρφωση του δρόμου στο οριστικό υψόμετρο της μελέτης με την επιφύλαξη της παρ.2 του Αρθ-19 του Ν-1577/85. "Σε περίπτωση που η διαφορά μεταξύ του υψομέτρου του εδάφους και του υψομέτρου που καθορίζει η οριστική υψομετρική μελέτη είναι 1,50 μ. τότε η οικοδ. άδεια χορηγείται σε περίπτωση όμως που η παραπάνω διαφορά είναι μεγαλύτερη κατά απόλυτο τιμή από 1,50 μ. τότε η άδεια θα μπορεί να χορηγείται εφ'όσον υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της οικείας Δ/σης Οικισμού η οποία θα εξετάζει σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση τις συνθήκες που υφίστανται λαμβάνοντας υπ'όψιν και την γνωμοδότηση του οικείου Δήμου ή Κοινότητας. Η απάντηση του οικείου Δήμου ή Κοινότητας θα πρέπει να αναφέρεται στους όρους για τους οποίους δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθεί η συγκεκριμένη υπάρχουσα υψομετρική μελέτη". (Σ.Σ. Τα εντός "..." τίθενται ως αντικαταστάθηκαν με την Εγκ-1935/465/7/15-1-88). Σε περιπτώσεις διαπλατύνσεως υφισταμένων οδών εγκεκριμένων ή μή, η άδεια θα χορηγείται με πλάτος (π) το οριζόμενο στο Αρθ-10 του ΓΟΚ/85. Στις περιπτώσεις αυτές και εφόσον πρόκειται για Σχέδια Πόλεων που έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί με τις διατάξεις του ΝΔ/17-7-23 ο ιδιοκτήτης του ακινήτου που ζητά την άδεια, προηγούμενα θα πρέπει να υποβάλλει στην αρμόδια υπηρεσία πλήρη φάκελλο για τη σύνταξη της σχετικής πράξεως αναλογισμού λόγω διαπλατύνσεως μαζί με υπεύθυνο δήλωση του Ν-105/69 ότι θα επισπεύσει την όλη διαδικασία περαιώσεως της πράξεως μέχρι την κοινοποίηση δια δικαστικού επιμελητού της κυρωμένης από τον Νομάρχη πράξεως. Σε περίπτωση που παρά την υπεύθυνη δήλωσή του δεν επισπεύσει την διαδικασία, θα επιβάλλεται διακοπή των οικοδομικών εργασιών μέχρι να εκπληρωθούν τα παραπάνω. Στις περιπτώσεις που η ένταξη στο Σχέδιο Πόλεως έγινε με το Ν-1337/83 ο ιδιοκτήτης του ακινήτου που ζητά την άδεια πριν την πράξη εφαρμογής με την Εγκ-106/86 , δεν απαιτείται να υποβάλλει φάκελλο για σύνταξη πράξεως αναλογισμού, πλην όμως απαιτείται να υποβάλλει δήλωση και τίτλους ιδιοκτησίας καθώς και υπεύθυνη δήλωση Ν-105/69 στην οποία θα αναφέρονται όλες οι ιδιοκτησίες που τυχόν έχει στην περιοχή που εντάχθηκε στο Σχέδιο Πόλεως με το ίδιο ΠΔ. 'Οταν ζητείται οικοδομική άδεια σε ρυμοτομούμενο γωνιακό οικόπεδο, ο ιδιοκτήτης του αρκεί να θέτει σε κοινή χρήση το ρυμοτομούμενο τμήμα που αντιστοιχεί σε ένα πρόσωπο. Στην περίπτωση που γωνιακό οικόπεδο έχει ή αποκτά ένα τουλάχιστον πρόσωπο σε διανοιγμένο καθ' όλο το πλάτος δρόμο, οικοδομείται. Τέλος η διευκρίνηση της παρ.4 του Αρθ-24 στην Εγκ-12/86 αντικαθίσταται ως εξής: "Διευκρινίζεται ότι το μήκος της απότμησης προστίθεται και στα δύο πρόσωπα με τα οποία συνέχεται, ούτως ώστε ως πρόσωπο να λογίζεται ολόκληρο το ανάπτυγμα της ρυμοτομικής ή οικοδομικής γραμμής που αντιστοιχεί στο οικόπεδο". @ΣΧΕΤ-ΝΟΜ Εγκ-55/85. Εγκ-106/86. Εγκ-12/86. Εγκ-7/87.
    1 point
  25. αν ειναι υπερυψωμενο με τοιχεια περιμετρικα τοτε το δαπεδο του ισογειου το βαζεις στο +0.00. θα το βαλεις στο +3.00 μονο αν εχεις μεγαλα ανοιγματα στο υπογειο και κατα ΕΑΚ εαν αυτα ειναι >80% του μηκους των περιμετρικων τοιχειων (αυτο βεβαια ειναι λιγο ασαφες ,γιατι ενα παραθυρο στο υπογειο μετραει ολο το μηκος σαν ανοιγμα,δηλαδη σαν να ηταν σε ολο το υψος ανοιχτο?μαλλον οχι...)
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.