Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      8.110


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      17.230


  3. avgoust

    avgoust

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      3.526


  4. nbr

    nbr

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.641


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/04/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Μια φορά και ένα καιρό, μετά τα χρόνια του Μεγάλου Πολέμου, ένα μικρό κράτος κάπου στα Βαλκάνια είπε να οργανωθεί. Σε όλη την τότε επικράτεια... Είπαν λοιπόν οι τότε νομοθέτες : θα κάνουμε σχέδια πόλης παντού με οργάνωση των υποδομών. Ίσως είχαν ακόμη στα αυτιά τους τη φωνή ενός μεγάλου ξένου μηχανικού, που τους φώναζε ότι είναι ντροπή να έχουν ακόμη παντορροϊκό σύστημα αποχέτευσης, αν και είχαν περάσει τουλάχιστον 40-50 χρόνια από τότε που το είπε και μια μεγάλη πτώχευση, της χώρας και του μηχανικού. Νομοθέτησαν λοιπόν : οργανωμένος πολεοδομικός σχεδιασμός στις πόλεις - οικισμούς και μόνο οι ειδικές χρήσεις που δεν μπορούν να βρίσκονται στην πόλη να τοποθετούνται δίπλα στον αγρότη και στο σπίτι του, δηλαδή στο εκτός σχεδίου τμήμα της χώρας. Ήταν τότε το έτος 1923, όχι σωτήριο όπως εκ των υστέρων αποδείχθηκε. Τον νομοθέτη δεν τον ακολούθησε κανείς. Κάτι θυμήθηκαν πάλι το 1928, πέρασαν τα χρόνια, ήρθε και άλλος πόλεμος που συνεχίστηκε με εμφύλιο, η χώρα ρήμαξε και όλα τα πράγματα άλλαξαν. Μαζί και οι σχεδιασμοί. Τα μοντέλα του πολεοδομικού σχεδιασμού πήγαν περίπατο και ήρθε η βεβιασμένη αστυφιλία και η διαχείριση της ερήμωσης στο εκτός σχεδίου τμήμα της χώρας. Τότε κάποιοι σκέφτηκαν ότι, αφού τους μαζέψαμε μέσα και πλέον δεν υπάρχει ο αγρότης, δεν επιτρέπουμε γενικά τη δόμηση και στο εκτός ; Έτσι και οι μεσαίοι θα ξεδίνουν κοντά στους γερόντους και λεφτά από την οικοδομή θα βγαίνουν για να παίρνουμε κανένα φόρο. Άρχισαν λοιπόν μετά το 1960, συνέχισαν το 1978 και ολοκλήρωσαν το 1985. Και το τοπίο πλέον διαμορφώθηκε, όλα ίδια παντού μόνο που, νόμιμα, χτίζεις λιγότερο στο εκτός. Τα αυθαίρετα ήδη είχαν αρχίσει μετά τον δεύτερο πόλεμο, όταν αποφάσισε ο πολίτης ότι δεν έχει πλέον ανάγκη τη νομιμότητα. Τα χρόνια πέρασαν, τα μοντέλα απέτυχαν ένα-ένα, ότι χρήμα είχε έρθει εισαγόμενο μετά το 2000 πήγε στην αποχέτευση (σε πολλές περιπτώσεις ακόμη με το παντορροϊκό) και ήρθε η δεύτερη μεγάλη πτώχευση. Ξανά τα "δάνεια της Αγγλίας" ... Τότε πήραν τη μεγάλη απόφαση. Οι νέοι που θα μπορούσαν να κάνουν κάτι έφυγαν, εμείς λιγοστεύουμε, ελπίδα μέσω παιδείας να κάνουμε κάτι δεν υπάρχει, οπότε φτιάξτε και πουλήστε, θα γίνουμε το Ντουμπάϊ των Βαλκανίων. Ότι κάνετε όμως να είναι εκτός πόλης και οικισμών, αυτά δεν διορθώνονται, και μη σας νοιάζει προσωπικό θα φέρουμε ... Την εκκαθάριση των μεσαίων που είχαν απλωθεί στην επικράτεια την ανέλαβαν servicers. Κύριος σκοπός είναι πλέον να επαναφερθεί ο αρχικός σχεδιασμός στη μετά τον Μεγάλο Πόλεμο πορεία, δηλ. εκτός σχεδίων μόνο οι ειδικές χρήσεις. Πώς ; Δια της νομιμότητας. Ποιας νομιμότητας ; Δεν είχαμε πει κάποια στιγμή ότι η οργανωμένη δόμηση θέλει και μια πρόσβαση για να φτάσει ο κάτοικος, η πυροσβεστική, το ασθενοφόρο, η ομάδα διάσωσης και οι υποδομές στο σπίτι ; Να λοιπόν ο τρόπος ! Το πρόσωπο. Και δεν θα γυρίσουν να μας πουν γιατί μας αφήνατε μέχρι τώρα να χτίζουμε και τα χρυσοπληρώσαμε για να συνεχίσουμε να κτίζουμε ; Δεν το λέμε εμείς .. το ΣτΕ το λέει σαφώς, θέλει πρόσωπο γιατί ... πάντα ήθελε πρόσωπο. Και μάλιστα όχι ότι δρόμο άνοιξε ο αγρότης για να κουβαλάει τη σοδειά ή να πηγαίνει στο σπίτι του, όταν απέκτησε το αυτοκίνητο μετά τη μεταπολίτευση. Κανονικό δρόμο, επίσημο, με τη βούλα. Έτσι, αφού βρέθηκε και η βούλα για τους δρόμους, οδεύουμε προς την επίτευξη του στόχου ... δια του προσώπου. Μην απελπίζεστε όμως, θα έχουμε και μεταβατική περίοδο γι' αυτούς που αγόρασαν τελευταία. Μη χάσουμε και τους πρώτους πελάτες ... βγάζοντας κακό όνομα.
    2 points
  2. Δημήτρη, τα διατηρητέα έχουν υποχρέωση να περάσουν από αρχαιολογία ..... (συνήθως)
    2 points
  3. Φίλες & φίλοι Διαβάζω στο Πολυνομοσχέδιο του ΥΠ.ΕΝ., που είναι σε ανάρτηση από τις 6-4-2024 στο Open.gov.gr και παραθέτω το άρθρο 94. Προβλέπεται νέα παράταση της ημερομηνίας ισχύος των παλιών οικ. αδειών από τις 31-12-2024, που ισχύει σήμερα, στις 31-12-2025. ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΙΣΧΥΟΣ ΟΙΚ. ΑΔΕΙΩΝ ΩΣ 31`-12-2025.pdf
    2 points
  4. Καλησπέρα, όχι...αν δεν στείλεις ΕΓΣΑ.
    2 points
  5. @mikegad Κακώς σου ζητάει περαιωμένη υπαγωγή , ούτε καν δήλωση υπαγωγής δεν έπρεπε να ζητάει αφού είναι κληρονομιά και εξαιρείται της υποχρέωσης. Από 'κει και πέρα , υπάρχουν 2 απόψεις. Η μια που λέει αυτό που σου είπε το ΤΕΕ και η άλλη που λέει ότι ότι αν δεν έχεις συμβολαιογραφική πράξη αποδοχής είσαι μεν κληρονόμος αλλά δεν είσαι κύριος του ακινήτου. Προσωπικά δέχομαι και την πρώτη. Αφού κινδυνεύεις να χάσεις την προθεσμία αναγκαστικά θα πας με αυτό. Πάρε υπεύθυνες δηλώσεις από τους κληρονόμους ότι είναι ενήμεροι για την διαθήκη και δεν έχουν υποβάλλει δήλωση αποποίησης εντός τετραμήνου από τότε που ενημερώθηκαν.
    2 points
  6. Καλημέρα Αντώνη, ορθώς για την κατ.3 αναφέρεις ότι δεν χρειαζόταν κάτοψη. Όμως πάντα υπήρχε εξαρχής το πρόβλημα σε δηλώσεις κατ.3 ή/και με λοιπές παραβάσεις ως προς τι κάτοψη θα μπει και λέγαμε ότι καλό θα ήταν να γίνεται και μία κάτοψη της υφιστάμενης κατάστασης, άσχετα που εκ του νόμου δεν ήταν απαραίτητο. Για την ΗΤΚ εγώ λέω ότι μάλον θέλει είτε κάνεις μία τώρα και ανοίγεις την δήλωση με την κατ.3, είτε βάζεις κάτοψη αποτύπωσης στα αρχεία της ΗΤΚ.
    2 points
  7. Η ΕΕΜΚ προϋποθέτει νομιμότητα. Η οποία δεν υφίσταται αυτήν την στιγμή. Πέραν αυτού, ισχύει και το άρθρο 117 (αν δεν κάνω λάθος).
    1 point
  8. Αυτή είναι μια εσφαλμένη άποψη η οποία βασίζεται στο γεγονός ότι ποτέ, από την εποχή του ν. 4178, δεν δόθηκε έμφαση στις ερμηνευτικές εγκυκλίους, ότι όσες κατασκευές, εμπίπτουσες στην κατηγορία 3, αντιστοιχούν σε επιφάνεια χώρου δεν μπορούν να υπαχθούν στο άρθρο 100 (με αναλυτικό και λοιπή παράβαση. Εξαίρεση όσες κατασκευές ρητά αναφέρονται στο άρθρο 100, όπως π.χ κιόσκια κλπ). Για παράδειγμα, το εδάφιο με την μεταβολή περιγράμματος-επιφάνεια, το εδάφιο που αναφέρει την αποθήκη κλπ. Αυτά δεν μπορείς να τα υπάγεις με αναλυτικό.
    1 point
  9. Όπως το βλέπω, θα πρέπει να γίνει μια τροποποίηση της σύστασης, αφού ρυθμίσεις ότι πρέπει και παράλληλα να εκδόσεις μια ΕΕΔΜΚ για να χτιστεί διαχωριστικός τοίχος, ο οποίος θα διαχωρίζει την θέση στάθμευσης (αν θέλει αν την έχει Ο.Ι) και το υπόλοιπο ξεχωριστή Ο.Ι με χρήση κατοικίας.
    1 point
  10. Αυτές οι ΕΓΣΑ βγαίνουν στο Αφγανιστάν........
    1 point
  11. Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί σε αυτή τη χώρα αυτοί αυτοί που επέλεξαν να μην γίνουν αγρότες , ανησυχούν για την εγκατάλειψη της αγροτικής γης και θέλουν να κάνουν αγρότες τους υπόλοιπους ... Επίσης , να σας πω από προσωπική εμπειρία ότι στον δικό μου Δήμο ζητήθηκαν από τον Δήμο να ενταχθούν σε σχέδιο την δεκαετία του 80 3 περιοχές. Οι 2 γύρω απο οικισμούς και η τρίτη σε περιοχή εκτός σχεδίου που είχε ήδη αρχίσει να εμφανίζει αυθαίρετη δόμηση. Η μια του ενός οικισμού κόπηκε αμέσως από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Η δεύτερη (με τα αυθαίρετα) έκανε 20 ( είκοσι ) χρόνια για να μπει και με πολύ μικρούς ΣΔ και έχουν περάσει άλλα 12 (δώδεκα ) και δεν έχει κυρώσει πράξη εφαρμογής. Η τρίτη (οικισμού προ του 23 )μετά από 30 (τριάντα ) χρόνια σε εκκρεμότητα ακυρώθηκε εντέλει και αυτή. Αν δεν υπήρχε η εκτός σχεδίου δόμηση και η αυθαίρετη δόμηση , το 50% του πληθυσμού θα είχαμε αλλάξει τόπο διαμονής λόγω ελλείψεως κατοικιών.
    1 point
  12. Αρθρο 81 Ν.4495 για τις πολεοδομικες παραβάσεις "ζ) οι εργασίες και κατασκευές της Κατηγορίας 3 της περίπτωσης γ του άρθρου 96 που δεν εντάσσονται στις περιπτώσεις του άρθρου 30 και της παραγράφου 2 του άρθρου 29." Και επεξήγησή του στην Εγκυκλιο 2 πολεοδομικες παραβασεις "ιδιδ) αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση, εφόσον δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις, ή αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση λόγω κατασκευής με εσφαλμένη αναστροφή της κάτοψης σε νόμιμη θέση και με την προϋπόθεση ότι δεν μεταβάλλεται η τελική στάθμη του εδάφους"
    1 point
  13. Εγώ το εχω κάνει αυτό ως εξής : Μια Λ.Π. για την μετακίνηση εντός νομίμου θέσης του τμήματος και ΥΔ/ΥΚ/πρασιά για το υπόλοιπο. Τις υπόλοιπες παραβάσεις σε άλλη Λ.Π. @Didonis Ο.Ι. = Οριζόντια Ιδιοκτησία
    1 point
  14. Απαντάω κυρίως στον εαυτό μου, μιας και μίλησα σήμερα με το ΤΕΕ. Η απάντηση σου τους ήταν πως αφού έχει παρέλθει το 4μηνο και δεν έχει γίνει αποποίηση, θεωρείτε πως την έχουν αποδεχθεί σιωπηρά και μπορώ να προχωρήσω σε τακτοποίηση ώστε να μην χαθεί η προθεσμία της κατηγορίας 5
    1 point
  15. Άκη συμφωνώ στο ότι θα πρέπει να συνταχθεί κάτοψη αποτύπωσης η οποία να συνδεθεί με τον ηλ. κωδικό της δήλωσης (ταυτόσημο σχέδιο κλπ) ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι βάσει των δικαιολογητικών Ν. 4495 δεν απαιτείται. Ανάλογη η περίπτωση αλλαγής εσωτερικής διαρρύθμισης. Κάτοψη αποτύπωσης, χωρίς διασύνδεση με κάποια διοικητική πράξη ή τακτοποίηση, μόνο στα προ 55. Εναλλακτικά, για τους υπομονετικούς, εξετάζεται και το ενδεχόμενο ενημέρωσης Ο.Α.
    1 point
  16. Έχεις δίκιο 1000 ευρώ είναι, λάθος κατά την πληκτρολόγηση.
    1 point
  17. Σε ένα ευνομούμενο κράτος, ναι Εδώ είναι (τα) Μπαλκάνια (των Μπαλκανίων), δεν είναι παίξε-γέλασε...
    1 point
  18. Επιτέλους μία πραγματική και "ωραία" ιστορία μέσα στην μαυρίλα των "πολεοδομικών διατάξεων". Ακόμη και στα χρόνια που εξασκούσα το επάγγελμα ήμουν αντίθετος στην εκτός σχεδίου δόμηση. Έπρεπε όμως να τηρώ τους νόμους και τα διατάγματα που έδιναν στους "ιδιοκτήτες", όχι στα χωράφια, αυτό το δικαίωμα να μπορούν να κτίζουν ακόμη και μακριά από τους οικισμούς! Εγώ μεγάλωσα στην Νιγρίτα σε αγροτική οικογένεια με πολυτεμαχισμένο κλήρο γύρο στα 30 στρέμματα. Αυτός εξακολουθεί να είναι & ο μέσος κλήρος στην Ελλάδα (32 στμ.). Το κράτος λοιπόν έδωσε κλήρο (κρατική γη) για να μπορούν οι αγρότες να σπέρνου σιτάρι καλαμπόκια κλπ. Φυσικά άρχισα να θυμώνω όταν, σαν επαγγελματίας, έπρεπε να κάνω και τοπογραφικά, για οικοδομικές άδειες, σε κληροτεμάχια και σκεφτόμουν πως αυτό το χωράφι (βασικά εγω στις παρέες τα λέω χωράφια & όχι γήπεδα) αφού θα κτιστεί θα σταματήσει να παράγει .... σιτάρι, καλαμπόκι, ... βαμβάκι κλπ. Δεν θυμώνεις όταν ακούς, πως ένα χωράφι, που το πήρε κάποιος τζάμπα από το κράτος, μετά κάποια χρόνια να πωλείται μερικά εκατομμύρια, τότε δρχ?? Τα κληροτεμάχια στον Ν. Θεσσαλονίκης και γύρο από την Θέρμη, Ωραιόκαστρο, Ν. Ραιδεστό ή και σε περιοχές άλλων νομών έγιναν..... με ένα συμβόλαιο ...."γήπεδα" έτσι απλά για να δεχθούν οικοδομές (σήμερα και φωτοβολταϊκά). Ίσως και αυτό να είναι μία αιτία που εισάγουμε σιτάρι από Ουκρανία, πατάτες από την Κύπρο, λεμόνια από την Αργεντινή ............ και η λίστα μεγαλώνει. Δεν θα ήταν καλύτερα, ανάλογα με τις ανάγκες των πολιτών, να γινόταν συνεχόμενες επεκτάσεις γύρο από πόλεις και οικισμούς, ώστε και η δόμηση να γινόταν οργανωμένα? Υ.γρ. Ελπίζω να μη ξεσπάσει πόλεμος. ..... Καμία σημασία! Τώρα είμαι ένας απλός πολίτης.
    1 point
  19. Στις περιπτώσεις που σε κάποια μελέτη Π.Ε. είχαμε και Ρέμα- ρέματα (όπως πχ Τορώνη Χαλκιδικής, Συνοικισμός "Γαλήνη" Ωραιοκάστρου ......), την οριοθέτηση του ρέματος την ζήτησε η επίβλεψη με παραγγελία κατάλληλων τοπογραφικών (με ισοϋψείς κλπ). Είναι νομίζω λάθος να μη λαμβάνει υπόψιν το ρέμα η "ρυμοτομική μελέτη", αν αυτό, το ρέμα, φαίνεται στο "τοπογραφικό υπόβαθρο" αυτής της Πολεοδ. μελέτης. Η οριοθέτηση πάντως του ρέματος είναι υποχρεωτική! Από την στιγμή πάντως που ο ιδιοκτήτης έκανε την "δήλωση ιδιοκτησίας" σαν ενιαίο τεμάχιο τότε και η μελέτη θα το αντιμετωπίσει σαν ένα. Κανείς δεν γνωρίζει, εκτός του μελετητή, πως θα αποδώσει η μελέτη το "τελικό" οικόπεδο.
    1 point
  20. Οι εισφορές σε γη σύμφωνα με τον νόμο 4314/2014: α) Για τμήμα ιδιοκτησίας μέχρι 500 τ.μ. ποσοστό 10%. β) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 500 τ.μ. μέχρι 1.000 τ.μ. ποσοστό 20%. γ) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 1.000 τ.μ. μέχρι 2.000 τ.μ. ποσοστό 30%. δ) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 2.000 τ.μ. μέχρι 10.0000 τ.μ. ποσοστό 40%. ε) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 10.000 τ.μ. ποσοστό 50%. Είναι σχετικά καλύτερες από αυτές του ν 1337/83 του Τρίτση. Είσαι σίγουρος πως η Π.Ε. θα γίνει σύμφωνα με τον νόμο, του 2014? Υπάρχει στον νόμο αυτόν μία διάταξη, που δεν θυμάμαι να υπήρχε στον Ν. 1337/83....... "Σε περίπτωση που κατά την εκπόνηση της μελέτης οι υπολογιζόμενες εισφορές σε γη κατά τα ανωτέρω εντός της πολεοδομικής ενότητας, συμπεριλαμβανομένων και των υφιστάμενων κοινόχρηστων χώρων, δεν καλύπτουν την ελάχιστη έκταση κοινοχρήστων και κοινωφελών χώρων κατά τα πολεοδομικά σταθερότητα ή τις προβλέψεις των ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, ΕΧΣ ή ΤΧΣ, τα ποσοστά των περιπτώσεων α', β', γ' και δ' υποχρεωτικά αυξάνονται αναλογικά και κατά ίσο αριθμό ποσοστιαίων μονάδων με σκοπό να συμπληρωθεί η απαιτούμενη εισφορά σε γη και χωρίς να απαιτείται επιπρόσθετη απόφαση έγκρισης της προσαύξησης αυτής...... Ο 1337/83 εξέταζε όχι μόνο το κάθε τεμάχιο χωριστά αλλά όλο το ιδιοκτησιακό καθεστώς, του κάθε ιδιοκτήτη στην ημερομηνία "Μάρτιος 1982", στην εξεταζόμενη περιοχή . Νομίζω και στον ν. του 2014 υπάρχει κάποια ημερομηνία (κάπου στις αρχές του έτους 2014). Αν Είναι ένα τεμάχιο πάει Σίγουρα στο σύνολο. Για το ρέμα δεν μας λες πως το αντιμετωπίζει η ρυμοτομική μελέτη?? Κάποτε, πριν χρόνια (νομίζω με μία απόφαση του ΣτΕ κάπου στο 2002), είχαν σταματήσει οι μελέτες των Π.Ε. για να οριοθετηθούν όλα τα "ρέματα", εντός των Σχεδίων αυτών και να παραμείνουν από τότε για πάντα "ανοιχτά".
    1 point
  21. Η αναφορά σε προγενέστερο καθεστώς, δεν διασφαλίζει το έτος δημιουργίας μιας, και στα συμβόλαια, γράφεται ό,τι δηλώσει ο ιδιοκτήτης. Συνεπώς, είτε αποδεκνύεις (μέσω τίτλων) τη συνέχεια του ακινήτου (προϋπαρξη του 1964), είτε ακολουθείς τη δικαστική οδό
    1 point
  22. Version 1.3.3

    240 downloads

    Αποσυμπίεση (κωδικός 3202) & άνοιγμα install.exe. Τρέχει με το Fasma.exe Με τη δημιουργία Νέας Μελέτης δημιουργείται directory με το όνομα της Μελέτης μέσα στο οποίο υπάρχει το πρότυπο αρχείο Δεδομένων "arxeio-Fasma.dedomena", που τροποποιείται. Αναλυτικές οδηγίες στο Help.
    1 point
  23. άρα συμπληρώνω στην αρχική μου πρόταση Χρέωση Παράβολο + χρόνο διαδικασίας + μισή μέρα (αν είσαι Αθήνα) για αυτοψία χωρίς μετρήσεις
    1 point
  24. καλημέρα, στα στοιχεια συμβολαιου ήξερα οτι βάζουμε τα στοιχεια του συμβολαιου της συστασης , στα σχόλια εγω βαζω τα στοιχεια του νεου συμβολαιου
    1 point
  25. Καλησπέρα. Θα κάνεις τροποποιητική της αρχικής ΗΤ και θα εισάγεις τα στοιχεία του νέου ιδιοκτήτη (νυν πωλητής) στα πεδία του υπόχρεου και στα στοιχεία συμβολαίου θα αναγράψεις το τελευταίο συμβόλαιο με το οποίο το απέκτησε.
    1 point
  26. Έχω τη γνώμη ότι θα πρέπει να γίνει τροποποιητική καταχώρηση της αρχικής, με νέα εξουσιοδότηση από τον νυν ιδιοκτήτη. Δες και τις σχετικές ερωτοαπαντήσεις 24. Πως μπορεί να διορθωθεί οριστικοποιημένη Ιδιοκτησία; Μπορεί η καταχώριση να επιστρέψει σε κατάσταση επεξεργασίας; Δεν υπάρχει δυνατότητα επιστροφής σε προηγούμενη κατάσταση της καταχώρισης Ιδιοκτησίας που έχει οριστικοποιηθεί, ανεξαρτήτως αν έχει εκδοθεί το Πιστοποιητικό Πληρότητας. Σε περίπτωση που πρέπει να τροποποιηθούν/προστεθούν στοιχεία της Ιδιοκτησίας, λόγω σφαλμάτων/παραλείψεων που διαπιστώθηκαν ή λόγω μεταβολών που επήλθαν στο ακίνητο μετά την οριστικοποίηση, εισάγετε τροποποιητική καταχώριση της συγκεκριμένης ΗΤΚ. Η εισαγωγή «Τροποποιητικής καταχώρισης της ιδιοκτησίας» γίνεται από το “Μητρώο/Επεξεργασία καταχωρίσεων”. Η επεξεργασία της τροποποιητικής καταχώρισης υλοποιείται από την καρτέλα “Οι υποθέσεις μου”. Η ενέργεια αυτή θα πρέπει να προηγηθεί της έκδοσης του Πιστοποιητικού Πληρότητας. 25. Υπάρχει η δυνατότητα επεξεργασίας του ΠΠΤΚ, διότι εκ παραδρομής δηλώθηκε λάθος τύπος βεβαίωσης; υπάρχει δυνατότητα επεξεργασίας του Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης ιδιοκτησίας. Εφόσον απαιτηθούν αλλαγές στο Πιστοποιητικό Πληρότητας, θα πρέπει να προηγηθεί η εισαγωγή «Τροποποιητικής καταχώρισης της ιδιοκτησίας», όπως περιγράφηκε στην προηγούμενη ερώτηση (24). Μετά την οριστική καταχώριση της Ιδιοκτησίας, για την έκδοση του ΠΠΤΚ επιλέγετε εκ νέου τον τύπο βεβαίωσης. Εντός του χρόνου ισχύος του, το ΠΠΤΚ δύναται να εκδοθεί διορθωμένο, χωρίς την καταβολή ποσοστού ανταπόδοσης.
    1 point
  27. @janna Η ΗΤΚ δεν έχει χρονικό όριο λήξης. Το ΠΠΗΤ ισχύει όπως και οι άλλοτε βεβαιώσεις Ν. 4495 άρθρου 83, δηλαδή για 2 μήνες από την ημερομηνία αυτοψίας. Αν παρέλθει το δίμηνο, εισάγεται τροποποιητική καταχώρηση (λόγω αλλαγής ημερομηνίας αυτοψίας) ιδιοκτησίας και μετά την οριστικοποίηση εκδίδεται το ΠΠΗΤ.
    1 point
  28. ΕΡΩΤΟΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΕΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΤΚ-6/2022 14. Πως γίνεται η καταχώριση ΗΤΚ για δικαίωμα υψούν; Για τη συμπλήρωση ΗΤΚ δικαιώματος υψούν που αποτελεί αυτοτελή ιδιοκτησία, γίνεται ξεχωριστή καταχώριση ιδιοκτησίας. Στο οικόπεδο/γήπεδο, εφόσον υφίσταται κτίσμα, στο πεδίο "Αδόμητο" επιλέγετε ΟΧΙ. Στον "Αριθμό Ιδιοκτησιών" εισάγετε τον αντίστοιχο αριθμό, αθροίζοντας και το δικαίωμα υψούν, για το οποίο εισάγετε μία ξεχωριστή ιδιοκτησία. Στα «Στοιχεία ιδιοκτησίας», στο πεδίο «Υλοποιημένη ιδιοκτησία» επιλέγετε ΟΧΙ. Στην καρτέλα "Πράξεις" καταχωρίζετε τις πράξεις εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών που έχουν εκδοθεί στο ακίνητο, κάνοντας αναφορά στην Τεχνική έκθεση ότι αφορούν την υποκείμενη κατασκευή. Στην καρτέλα "Επιφάνειες" δεν εισάγετε στοιχεία. Κατά την έκδοση του Πιστοποιητικού Πληρότητας επιλέγετε Τύπο Βεβαίωσης 3 (αδόμητο).
    1 point
  29. δξ αν και πού γραφεται το "ποσοστο" εσυ δεν θα αλλαξεις τπτ... Τι αλλαγες θα κανει η συμβ/φος και πώς, δεν σε ενδιαφερει. Εαυ βεβαιωνεις με βαση τα στοιχεια που εχεις. κι αν θες μπες στο ΚΑΕΚ και τυπωσε τον πινακα ιδιοκτησιων. οπως ειπε και ο Θοδωρος...
    1 point
  30. Αν έχει λήξει , είτε λόγω λάθους εισαγωγής ή παρέλευσης του 2μήνου απαιτείται το 20€. Αν δεν έχει λήξει , οποιαδήποτε αλλαγή γίνεται ατελώς
    1 point
  31. ppanag δεν λήγουν πάντα όπως καταλαβαίνουμε το λήγουν αλλά μπορεί να γίνει είτε λάθος καταχώρησης ημερομηνίας, είτε οριστική υποβολή νωρίς όπως το έκανα μια φορά και χρειάστηκε να επικοινωνήσω με το ΤΕΕ να μου πει πως θα πάρω πάλι την δήλωση να συνεχίσω την επεξεργασία της και να ξαναέρθει μια οριστική δήλωση σε κατάσταση να μπορεί να επεξεργαστεί. Μπορεί να τύχει και για άλλο λόγο, οπότε δεν είναι πάντα ο λόγος που ζητείται να επεξεργαστεί μια δήλωση το ότι πρόλαβε να λήξει. Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη ότι ένα συμβόλαιο σήμερα μπορεί να αργήσει να γίνει και κάποιος μπορεί να ζητήσει μια αλλαγή, όπως μου ζήτησε μια Υποθηκοφύλακας να γράψω κάτι διαφορετικά σε μια τεχνική μου έκθεση, μπορεί να παρουσιαστεί ο λόγος μια περαιωμένη δήλωση να έρθει ξανά στο προσκήνιο.-
    1 point
  32. Kι άλλη παπαριά από τους φίλτατους εκπροσώπους του ΤΕΕ!!!! Πως θα καταστεί κάποιος "κληρονόμος" (για να κάνει την εξουσιοδότηση) αν δεν έχει πρωτίστως ολοκληρωθεί η διαδικασία της αποδοχής κληρονομιάς; Πες λοιπόν στο φίλτατο ανεύθυνο εκπρόσωπο "μ' άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε"!
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.