Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
af.civileng started following Ορισμός Ημιυπαίθριου Χώρου
-
Ορισμός Ημιυπαίθριου Χώρου
af.civileng replied to myronas k's θέμα in ΝΟΚ (Νέος Οικοδομικός Κανονισμός)
Καλημέρα και καλή εβδομάδα, Γρήγορη ερώτηση γιατί δεν μου χρειάστηκε ποτέ! Πελάτης θέλει τον υμιυπαίθριο χώρο του στα 2 m πλάτος. Συγκεκριμένα 7,70 x 2,00 m Δεν είναι δυνατό κάτι τέτοιο βάσει του ορισμού, σωστά; Ευχαριστώ πολύ! -
vagias started following Βεβαίωση σύνδεσης με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας
-
Βεβαίωση σύνδεσης με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας
vagias replied to engineer30's θέμα in Λοιπές Αδειοδοτήσεις
Καλημέρα σας, Σε διαμέρισμα με άδεια του 2005 και τακτοποίηση με τον ν. 4495/17, θέλει ο πελάτης να βάλει ρολόι ΕΥΔΑΠ καθώς έπαιρνε νερό από άλλο διαμέρισμα του ίδιου ιδιοκτήτη. Κάνοντας αίτηση στην αρμόδια ΥΔΟΜ για θεώρηση της άδειας μου απάντησαν το παρακάτω. "σας πληροφορούμε οτι έχει ενεργοποιηθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΕΕ (e-ΑΔΕΙΕΣ) , η δυνατότητα εισαγωγής αίτησης για τον σκοπό αυτό. Είναι στην καρτέλα "έλεγχοι" "Αποπεράτωση εργασιών έντυπης αδείας (αρθ. 47 ν.4495)" όπου θα κλικάρετε: 1. Άδεια που ΔΕΝ έχει αναθεωρηθεί/ενημερωθεί στο e-Άδειες 2. Ενδιάμεση τμηματική αποπεράτωση έργου 3. Έντυπη άδεια ΧΩΡΙΣ απαίτηση ΠΕΚ 4. ΥΔ επιβλεπόντων μηχανικών 5. Τεχνική Έκθεση γενικού επιβλέποντα 6. Υπεύθυνη δήλωση ιδιοκτήτη - εκμεταλλευτή ή νόμιμου εκπροσώπου 7. Υπαγωγή σε νόμο ρύθμισης αυθαιρέτων 8. Απόδειξη Παροχής Υπηρεσιών ή Τιμολόγιο Καταβολής Συμφωνηθείσας Αμοιβής και ΦΕΜ (αν δεν υπάρχουν στην έκδοση της άδειας) ΔΕΝ θα κλικάρετε την υποχρέωση για ΠΕΚ" Η υπεύθυνη δήλωση και τεχνική έκθεση γενικού επιβλέποντα του έργου δεν είναι εύκολο να ζητηθεί. Έχει κάνει κάποιος με αυτή τη νέα διαδικασία αίτηση για θεώρηση άδειας; Τι έχετε ανεβάσει ως ΥΔ και Τεχνική έκθεση επιβλέποντα; Ευχαριστώ, -
Καλημέρα Ιάσωνα και σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την άμεση απάντηση, Αυτά που μου είπες τα γνωρίζω. Πως δεν προσμετρώνται και δεν επηρεάζουν το δικαίωμα δόμησης των άλλων ιδιοκτητών. Μάλλον ξέχασα να αναφέρω ξεκάθαρα το ερώτημά μου. Τώρα που δεν έχουν τακτοποιήσει τα αυθαίρετά τους οι ιδιοκτήτες των άλλων οριζόντιων ιδιοκτησιών, και ο ένας μάλιστα δεν μπορεί λόγω κατηγορίας 5, μπορώ εγώ ΧΩΡΙΣ να έχουν ξεκινήσει την τακτοποίηση τους; Μπορώ ΧΩΡΙΣ την συναίνεσή τους για να μπορέσω να τοποθετήσω το ακίνητο όπου θέλω μέσω της αναθεώρησης της οικοδομικής άδειας; Αυτά είναι τα προβλήματά μου! Ευχαριστώ και πάλι!
-
af.civileng started following Ερώτημα για αρχιτεκτονικές προεξοχές / κλειστούς εξώστες (ΕΡΚΕΡ)
-
Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα, Διάβασα όσα έχετε πει εδώ αλλά μπερδέυτηκα. Θέλω να κάνω κλειστούς εξώστες σε σημεία που δεν παραβιάζουν πλάγιες αποστάσεις ή οικοδομική γραμμή. Θα ήθελα όμως να γνωρίζω και αν επιτρέπεται και υπό ποιες προϋποθέσεις. Τους εν λόγω κλειστούς εξώστες μπορώ να τους εκμεταλλευτώ για μια μικρή επέκταση κάποιου χώρου όπως του σαλονιού ή του υπνοδωματίου, σωστά; Για να ονομάζονται εξώστες σημαίνει πως πρέπει να είναι στο επίπεδο του ορόφου και όχι του ισογείου απ' ότι καταλαβαίνω. Αν έχουμε υπερυψωμένο ισόγειο μπορούμε να τους χρησιμοποιήσουμε; Εννοείται όπως προείπα χωρίς παραβίαση οικοδομικής γραμμής ή πλαγίων αποστάσεων. Και απ' ότι έχω καταλάβει όλα τα παραπάνω δεν προσμετρώνται στον συντελεστή δόμησης. Ευχαριστώ πολύ!
-
Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα! Δυστυχώς δεν μπορώ να βρω κάποια σχετική απάντηση κι έτσι θέτω αναγκαστικά το ερώτημα εδώ: Στην καρτέλα "Διάγραμμα κάλυψης", στη γραμμή "Εμβ. Χώρων εκτός Σ.Δ. Pilotis" δεν συμπληρώνουμε την επιφάνεια του ελεύθερου χώρου pilotis; Έχουμε κάνει αίτηση για χορήγηση Β.Ο.Δ. για οικοδομική άδεια και μας έχει επιστραφεί σε μεταβολή με την παρατήρηση ότι η επιφάνεια που έχει συμπληρωθεί δεν μπορεί να υπερβαίνει βάσει ΝΟΚ τα 40τμ. Την επιστρέψαμε προς έλεγχο με αναγραφή στα σχόλια ότι η συμπληρωμένη επιφάνεια είναι του ελεύθερου χώρου και ότι η επιφάνεια του κλειστού χώρου της εισόδου έχει ενταχθεί στην επιφάνεια που αναγράφεται στην γραμμή "Εμβ. εκτός Σ.Δ. Κλιμακ./Απόληξη" και μας γύρισε ξανά σε μεταβολή για την ίδια διόρθωση! Στο μυαλό μου αυτό είναι ξεκάθαρο από την αρχή κιόλας της λειτουργίας του e-adeies. Ακόμα και σε Υ.ΔΟΜ. που κατά τη διαδικασία της προέγκρισης έκαναν αντιπαραβολή των στοιχείων του e-adeies με αυτά του Δ.Κ. δεν μας έχει γίνει ποτέ τέτοια παρατήρηση... Θα ήθελα απλά να μου επιβεβαιώσετε το ορθό του σκεπτικού μου. Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.
- 1.239 απαντήσεις
-
- πολεοδομία
- υδομ
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Νόμος 4412 2016 (όπως ισχύει μετά τον Ν. 5218/2025)
file σχολίασε στο belem3's Γακίδης στις 11.2 Νομοθεσία
-
Σε ριζική αναμόρφωση και εμπλουτισμό του Προσοντολογίου – Κλαδολογίου του Δημοσίου, προχωρά το υπουργείο Εσωτερικών ανοίγοντας τον δρόμο για την ένταξη στη δημόσια διοίκηση χιλιάδων μηχανικών και λοιπών επαγγελματιών και επιστημόνων αποφοίτων νέων πανεπιστημιακών τμημάτων. Η επικαιροποίηση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος 85/2022 που αναμένεται να δημοσιευθεί το επόμενο διάστημα, έρχεται ως απάντηση στις σαρωτικές τεχνολογικές και κοινωνικές αλλαγές του 21ου αιώνα, με στόχο τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης και την ενσωμάτωση των νέων επιστημονικών και τεχνικών δεξιοτήτων στο κράτος. Η διαδικασία αναθεώρησης του Προσοντολογίου διήρκεσε πολλούς μήνες και βασίστηκε σε εισηγήσεις πανεπιστημιακών, επαγγελματικών φορέων, επιστημονικών ενώσεων και πολιτών, ενώ εποπτεύθηκε από την Επιτροπή Θεμάτων Ανθρώπινου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα. Στόχος της παρέμβασης ήταν η εξάλειψη της πολυδιάσπασης και ο κατακερματισμός των ειδικοτήτων, καθώς και η ευθυγράμμιση της Δημόσιας Διοίκησης με τις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας. Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν: Τροποποίηση γενικών διατάξεων του Π.Δ. 85/2022 (άρθρα 1-16) Δημιουργία νέων κλάδων και ειδικοτήτων Τροποποίηση προσόντων διορισμού ή πρόσληψης κλάδων και ειδικοτήτων με τον εμπλουτισμό νέων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων (σύγχρονα γνωστικά αντικείμενα/προγράμματα σπουδών) Κατάργηση ή μετονομασία τομέων, κλάδων και ειδικοτήτων Ανακατατάξεις ταξινόμησης κλάδων Τροποποίηση αντιστοίχισης υφιστάμενων κλάδων και ειδικοτήτων στους κλάδους και ειδικότητες του Π.Δ. 85/2022 «Οι νέες δυναμικές που αναπτύσσονται, αλλά και τα νέα επαγγέλματα που αναδύονται αποτελούν αντικείμενο όχι μόνο προβληματισμού, αλλά και εναρμόνισης του ελληνικού δημόσιου τομέα με τις νέες συνθήκες. Σε μια χρονική περίοδο, μάλιστα που το υπουργείο Εσωτερικών επενδύει στρατηγικά στον εφοδιασμό του ανθρώπινου δυναμικού του δημοσίου με κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε εκείνο με τη σειρά του να μπορεί να αντεπεξέλθει στους στόχους της ποιοτικής και ταχύτερης εξυπηρέτησης του πολίτη», τονίζει στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η υφυπουργός Εσωτερικών Βιβή Χαραλαμπογιάννη. Με τις προτεινόμενες αλλαγές αναμένεται να επωφεληθούν δεκάδες χιλιάδες επαγγελματίες και ιδίως επιστήμονες απόφοιτοι νέων πανεπιστημιακών τμημάτων. Για παράδειγμα, παρέχεται για πρώτη φορά η δυνατότητα διορισμού στο δημόσιο σε κλάδους υψηλής ζήτησης, όπως Πολιτικών Μηχανικών, Μηχανολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρονικών Μηχανικών κ.ά. σε απόφοιτους Σχολών Μηχανικών Πανεπιστημίων στις οποίες ιδρύθηκαν πρόσφατα Πολυτεχνικές Σχολές, όπως για παράδειγμα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, στο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο και στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος και οι οποίοι μέχρι σήμερα δεν είχαν δυνατότητα απασχόλησης στο δημόσιο λόγω μη αναγνώρισης επαγγελματικών δικαιωμάτων. Παράλληλα, για πρώτη φορά κατοχυρώνονται θεσμικά τα προσόντα πρόσληψης στο δημόσιο για τον κλάδο των Δημοσιογράφων Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, ενώ θεσμοθετούνται με όρους απόλυτης εξειδίκευσης τα προσόντα που απαιτούνται για μια σειρά από τεχνικές ειδικότητες των μέσων σταθερής τροχιάς (ΣΤΑΣΥ), όπως Επιθεωρητές Λειτουργίας, Συντονιστές Δικτύου Λειτουργίας Συρμών, Ρυθμιστές Κυκλοφορίας Συρμών, Μηχανικούς Προμηθειών κ.ά., ανοίγοντας τον δρόμο για προσλήψεις εξειδικευμένων επαγγελματιών στις ανωτέρω θέσεις εργασίας. Ακόμη, περιγράφονται αναλυτικά οι προϋποθέσεις ένταξης σε νέες ειδικότητες που έχουν προκύψει ως αποτέλεσμα του σύνθετου γεωπολιτικού περιβάλλοντος, όπως αυτά στο πεδίο της μεταναστευτικής πολιτικής. Οι νέοι κλάδοι/ειδικότητες Από την επεξεργασία των δεδομένων της Επιτροπής, προέκυψε η ανάγκη να δημιουργηθούν 31 νέοι κλάδοι και ειδικότητες όλων των εκπαιδευτικών κατηγοριών (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ ΥΕ) και να οριστούν με ακρίβεια τα αντίστοιχα προσόντα πρόσληψης. Οι νέοι κλάδοι και ειδικότητες που συστήνονται είναι οι εξής: Στην κατηγορία της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ): «ΠΕ Εργαστηριακής Γενετικής» στον τομέα «Υγείας» «ΠΕ Αεροδιαστημικής Επιστήμης ΚΑΙ Τεχνολογίας» στον τομέα «Τεχνολογικών Εφαρμογών» «ΠΕ Συμβούλων Σταδιοδρομίας / Επαγγελματικού Προσανατολισμού» στον τομέα «Εκπαίδευσης» «ΠΕ Επιθεωρητών Λειτουργίας» (για ΣΤΑ.ΣΥ. ΜΟΝ. Α.Ε.) στον τομέα «Μεταφορών» «ΠΕ Μηχανικών Προμηθειών» (για ΣΤΑ.ΣΥ. ΜΟΝ. Α.Ε.) στον τομέα «Μεταφορών» «ΠΕ Συντονιστών Δικτύου Λειτουργίας Συρμών» (για ΣΤΑ.ΣΥ. ΜΟΝ. Α.Ε.) στον Τομέα «Μεταφορών» «ΠΕ Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων» στον τομέα «Τεχνολογικών Εφαρμογών» «ΠΕ Θεολόγων» στον τομέα «Εκπαίδευσης» «ΠΕ Δημοσιογράφων» στον τομέα «Διοίκησης και Οικονομίας» «ΠΕ Διαπολιτισμικών Μεσολαβητών» στον τομέα «Κοινωνικών Υπηρεσιών» «ΠΕ Οινολογίας και Τεχνολογίας Ποτών» στον τομέα «Περιβάλλοντος, Γεωτεχνικών και Τροφίμων» «ΠΕ Ειδικής Φυσικής Αγωγής» στον τομέα «Εκπαίδευσης» Στην κατηγορία Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ): «ΤΕ Συμβούλων Σταδιοδρομίας / Επαγγελματικού Προσανατολισμού» στον τομέα «Εκπαίδευσης» «ΤΕ Επιθεωρητών Λειτουργίας» (για ΣΤΑ.ΣΥ. ΜΟΝ. Α.Ε.) στον τομέα «Μεταφορών» «ΤΕ Συντονιστών Δικτύου Λειτουργίας Συρμών» (για ΣΤΑ.ΣΥ. ΜΟΝ. Α.Ε.) στον τομέα «Μεταφορών» «ΤΕ Δημοσιογράφων» στον τομέα «Διοίκησης και Οικονομίας» «ΤΕ Διαπολιτισμικών Μεσολαβητών» στον τομέα «Κοινωνικών Υπηρεσιών» Στην κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ): «ΔΕ Φροντιστών-Συνοδών ΑΜΕΑ» στον τομέα «Κοινωνικών Υπηρεσιών» «ΔΕ Διαπολιτισμικών Μεσολαβητών» στον τομέα «Κοινωνικών Υπηρεσιών» «ΔΕ Διαμεσολαβητών» στον τομέα «Κοινωνικών Υπηρεσιών» «ΔΕ Προσωπικού Έκδοσης, Διακίνησης και Ελέγχου Εισιτηρίων / Κομίστρων» στον τομέα «Διοίκησης και Οικονομίας» «ΔΕ Εποπτών Συρμών» (για ΣΤΑ.ΣΥ. ΜΟΝ. Α.Ε.) στον τομέα «Μεταφορών» «ΔΕ Ρυθμιστών Κυκλοφορίας Συρμών» (για ΣΤΑ.ΣΥ. ΜΟΝ. Α.Ε.) στον τομέα «Μεταφορών» «ΔΕ Χειριστών Συρόμενων και Εναέριων Αναβατήρων Χιονοδρομικών Κέντρων» στον τομέα «Μεταφορών» «ΔΕ Συνοδών Επισκεπτών Σπηλαίου» στον τομέα «Επαγγελμάτων Τουριστικών Επιχειρήσεων, Φορέων Φιλοξενίας και Εστίασης» «ΔΕ Εκπαιδευτών Σκύλων» στον τομέα «Γεωτεχνικών, Περιβάλλοντος και Τροφίμων» «ΔΕ Ειδικών Θεραπευτών» στον τομέα «Υγείας» «ΔΕ Υπαλλήλων Ελλιμενισμού» στον τομέα «Επαγγελμάτων Τουριστικών Επιχειρήσεων, Φορέων Φιλοξενίας και Εστίασης» «ΔΕ Ηλεκτροτεχνιτών Εμπορικού Ναυτικού» στον τομέα «Εμπορικού Ναυτικού» Στην κατηγορία Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ): «ΥΕ Εργατών Δακοκτονίας» στον τομέα «Γεωτεχνικών» «ΥΕ Εργατών Φροντίδας Ζώων» στον τομέα «Γεωτεχνικών» View full είδηση
-
- προσοντολόγιο
- μηχανικός
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
-
Σε ριζική αναμόρφωση και εμπλουτισμό του Προσοντολογίου – Κλαδολογίου του Δημοσίου, προχωρά το υπουργείο Εσωτερικών ανοίγοντας τον δρόμο για την ένταξη στη δημόσια διοίκηση χιλιάδων μηχανικών και λοιπών επαγγελματιών και επιστημόνων αποφοίτων νέων πανεπιστημιακών τμημάτων. Η επικαιροποίηση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος 85/2022 που αναμένεται να δημοσιευθεί το επόμενο διάστημα, έρχεται ως απάντηση στις σαρωτικές τεχνολογικές και κοινωνικές αλλαγές του 21ου αιώνα, με στόχο τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης και την ενσωμάτωση των νέων επιστημονικών και τεχνικών δεξιοτήτων στο κράτος. Η διαδικασία αναθεώρησης του Προσοντολογίου διήρκεσε πολλούς μήνες και βασίστηκε σε εισηγήσεις πανεπιστημιακών, επαγγελματικών φορέων, επιστημονικών ενώσεων και πολιτών, ενώ εποπτεύθηκε από την Επιτροπή Θεμάτων Ανθρώπινου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα. Στόχος της παρέμβασης ήταν η εξάλειψη της πολυδιάσπασης και ο κατακερματισμός των ειδικοτήτων, καθώς και η ευθυγράμμιση της Δημόσιας Διοίκησης με τις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας. Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν: Τροποποίηση γενικών διατάξεων του Π.Δ. 85/2022 (άρθρα 1-16) Δημιουργία νέων κλάδων και ειδικοτήτων Τροποποίηση προσόντων διορισμού ή πρόσληψης κλάδων και ειδικοτήτων με τον εμπλουτισμό νέων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων (σύγχρονα γνωστικά αντικείμενα/προγράμματα σπουδών) Κατάργηση ή μετονομασία τομέων, κλάδων και ειδικοτήτων Ανακατατάξεις ταξινόμησης κλάδων Τροποποίηση αντιστοίχισης υφιστάμενων κλάδων και ειδικοτήτων στους κλάδους και ειδικότητες του Π.Δ. 85/2022 «Οι νέες δυναμικές που αναπτύσσονται, αλλά και τα νέα επαγγέλματα που αναδύονται αποτελούν αντικείμενο όχι μόνο προβληματισμού, αλλά και εναρμόνισης του ελληνικού δημόσιου τομέα με τις νέες συνθήκες. Σε μια χρονική περίοδο, μάλιστα που το υπουργείο Εσωτερικών επενδύει στρατηγικά στον εφοδιασμό του ανθρώπινου δυναμικού του δημοσίου με κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε εκείνο με τη σειρά του να μπορεί να αντεπεξέλθει στους στόχους της ποιοτικής και ταχύτερης εξυπηρέτησης του πολίτη», τονίζει στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η υφυπουργός Εσωτερικών Βιβή Χαραλαμπογιάννη. Με τις προτεινόμενες αλλαγές αναμένεται να επωφεληθούν δεκάδες χιλιάδες επαγγελματίες και ιδίως επιστήμονες απόφοιτοι νέων πανεπιστημιακών τμημάτων. Για παράδειγμα, παρέχεται για πρώτη φορά η δυνατότητα διορισμού στο δημόσιο σε κλάδους υψηλής ζήτησης, όπως Πολιτικών Μηχανικών, Μηχανολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρονικών Μηχανικών κ.ά. σε απόφοιτους Σχολών Μηχανικών Πανεπιστημίων στις οποίες ιδρύθηκαν πρόσφατα Πολυτεχνικές Σχολές, όπως για παράδειγμα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, στο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο και στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος και οι οποίοι μέχρι σήμερα δεν είχαν δυνατότητα απασχόλησης στο δημόσιο λόγω μη αναγνώρισης επαγγελματικών δικαιωμάτων. Παράλληλα, για πρώτη φορά κατοχυρώνονται θεσμικά τα προσόντα πρόσληψης στο δημόσιο για τον κλάδο των Δημοσιογράφων Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, ενώ θεσμοθετούνται με όρους απόλυτης εξειδίκευσης τα προσόντα που απαιτούνται για μια σειρά από τεχνικές ειδικότητες των μέσων σταθερής τροχιάς (ΣΤΑΣΥ), όπως Επιθεωρητές Λειτουργίας, Συντονιστές Δικτύου Λειτουργίας Συρμών, Ρυθμιστές Κυκλοφορίας Συρμών, Μηχανικούς Προμηθειών κ.ά., ανοίγοντας τον δρόμο για προσλήψεις εξειδικευμένων επαγγελματιών στις ανωτέρω θέσεις εργασίας. Ακόμη, περιγράφονται αναλυτικά οι προϋποθέσεις ένταξης σε νέες ειδικότητες που έχουν προκύψει ως αποτέλεσμα του σύνθετου γεωπολιτικού περιβάλλοντος, όπως αυτά στο πεδίο της μεταναστευτικής πολιτικής. Οι νέοι κλάδοι/ειδικότητες Από την επεξεργασία των δεδομένων της Επιτροπής, προέκυψε η ανάγκη να δημιουργηθούν 31 νέοι κλάδοι και ειδικότητες όλων των εκπαιδευτικών κατηγοριών (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ ΥΕ) και να οριστούν με ακρίβεια τα αντίστοιχα προσόντα πρόσληψης. Οι νέοι κλάδοι και ειδικότητες που συστήνονται είναι οι εξής: Στην κατηγορία της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ): «ΠΕ Εργαστηριακής Γενετικής» στον τομέα «Υγείας» «ΠΕ Αεροδιαστημικής Επιστήμης ΚΑΙ Τεχνολογίας» στον τομέα «Τεχνολογικών Εφαρμογών» «ΠΕ Συμβούλων Σταδιοδρομίας / Επαγγελματικού Προσανατολισμού» στον τομέα «Εκπαίδευσης» «ΠΕ Επιθεωρητών Λειτουργίας» (για ΣΤΑ.ΣΥ. ΜΟΝ. Α.Ε.) στον τομέα «Μεταφορών» «ΠΕ Μηχανικών Προμηθειών» (για ΣΤΑ.ΣΥ. ΜΟΝ. Α.Ε.) στον τομέα «Μεταφορών» «ΠΕ Συντονιστών Δικτύου Λειτουργίας Συρμών» (για ΣΤΑ.ΣΥ. ΜΟΝ. Α.Ε.) στον Τομέα «Μεταφορών» «ΠΕ Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων» στον τομέα «Τεχνολογικών Εφαρμογών» «ΠΕ Θεολόγων» στον τομέα «Εκπαίδευσης» «ΠΕ Δημοσιογράφων» στον τομέα «Διοίκησης και Οικονομίας» «ΠΕ Διαπολιτισμικών Μεσολαβητών» στον τομέα «Κοινωνικών Υπηρεσιών» «ΠΕ Οινολογίας και Τεχνολογίας Ποτών» στον τομέα «Περιβάλλοντος, Γεωτεχνικών και Τροφίμων» «ΠΕ Ειδικής Φυσικής Αγωγής» στον τομέα «Εκπαίδευσης» Στην κατηγορία Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ): «ΤΕ Συμβούλων Σταδιοδρομίας / Επαγγελματικού Προσανατολισμού» στον τομέα «Εκπαίδευσης» «ΤΕ Επιθεωρητών Λειτουργίας» (για ΣΤΑ.ΣΥ. ΜΟΝ. Α.Ε.) στον τομέα «Μεταφορών» «ΤΕ Συντονιστών Δικτύου Λειτουργίας Συρμών» (για ΣΤΑ.ΣΥ. ΜΟΝ. Α.Ε.) στον τομέα «Μεταφορών» «ΤΕ Δημοσιογράφων» στον τομέα «Διοίκησης και Οικονομίας» «ΤΕ Διαπολιτισμικών Μεσολαβητών» στον τομέα «Κοινωνικών Υπηρεσιών» Στην κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ): «ΔΕ Φροντιστών-Συνοδών ΑΜΕΑ» στον τομέα «Κοινωνικών Υπηρεσιών» «ΔΕ Διαπολιτισμικών Μεσολαβητών» στον τομέα «Κοινωνικών Υπηρεσιών» «ΔΕ Διαμεσολαβητών» στον τομέα «Κοινωνικών Υπηρεσιών» «ΔΕ Προσωπικού Έκδοσης, Διακίνησης και Ελέγχου Εισιτηρίων / Κομίστρων» στον τομέα «Διοίκησης και Οικονομίας» «ΔΕ Εποπτών Συρμών» (για ΣΤΑ.ΣΥ. ΜΟΝ. Α.Ε.) στον τομέα «Μεταφορών» «ΔΕ Ρυθμιστών Κυκλοφορίας Συρμών» (για ΣΤΑ.ΣΥ. ΜΟΝ. Α.Ε.) στον τομέα «Μεταφορών» «ΔΕ Χειριστών Συρόμενων και Εναέριων Αναβατήρων Χιονοδρομικών Κέντρων» στον τομέα «Μεταφορών» «ΔΕ Συνοδών Επισκεπτών Σπηλαίου» στον τομέα «Επαγγελμάτων Τουριστικών Επιχειρήσεων, Φορέων Φιλοξενίας και Εστίασης» «ΔΕ Εκπαιδευτών Σκύλων» στον τομέα «Γεωτεχνικών, Περιβάλλοντος και Τροφίμων» «ΔΕ Ειδικών Θεραπευτών» στον τομέα «Υγείας» «ΔΕ Υπαλλήλων Ελλιμενισμού» στον τομέα «Επαγγελμάτων Τουριστικών Επιχειρήσεων, Φορέων Φιλοξενίας και Εστίασης» «ΔΕ Ηλεκτροτεχνιτών Εμπορικού Ναυτικού» στον τομέα «Εμπορικού Ναυτικού» Στην κατηγορία Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ): «ΥΕ Εργατών Δακοκτονίας» στον τομέα «Γεωτεχνικών» «ΥΕ Εργατών Φροντίδας Ζώων» στον τομέα «Γεωτεχνικών»
-
- προσοντολόγιο
- μηχανικός
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
-
Teta started following Οροι δόμησης οικισμών προ του 1923
-
Συνάδελφοι καλημέρα. Μία επιβεβαίωση θα ήθελα. Έχω οικόπεδο 350 τμ, εντός οικισμού προ '23. Η μέγιστη δόμηση για κατοικία υπολογίζεται σε 350 x 0,80 = 280 τμ η οποία δύναται να φτάσει έως 300 τμ βάσει παρ. 1γ, άρθρου 7, ΠΔ 2.3.1981 (Η μέγιστη κάλυψη είναι 350x0,6 = 210 τμ).
- Σήμερα
-
Το ΔΣ του Πράσινου Ταμείου ενέκρινε το Πρακτικό της Επιτροπής Αξιολόγησης στο πλαίσιο της Πρόσκλησης: «Καινοτόμες δράσεις με τους πολίτες», στο πλαίσιο του χρηματοδοτικού προγράμματος «ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ 2025» και αποφάσισε Την ένταξη των έργων με αριθμό κατάταξης 1-31 και βαθμολογία από 84 έως και 68, στον ΑΞΟΝΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 2: «ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ» του ΧΠ «ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ 2025» όπως εμφανίζονται στον πίνακα 2: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ, συνολικού ποσού 1.488.236,00€. Την ένταξη των έργων με αριθμό κατάταξης 32-36 και βαθμολογία από 67 έως και 66, στον ΑΞΟΝΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 1: «ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΛΟΙΠΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ» του ΧΠ «ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ 2025» όπως εμφανίζονται στον πίνακα 2: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ, συνολικού ποσού 250.000,00€. Η απόφαση: https://prasinotameio.gr/wp-content/uploads/2025/07/315.3.4-ΑΠΟΦΑΣΗ.pdf
-
Το ΔΣ του Πράσινου Ταμείου ενέκρινε το Πρακτικό της Επιτροπής Αξιολόγησης στο πλαίσιο της Πρόσκλησης: «Καινοτόμες δράσεις με τους πολίτες», στο πλαίσιο του χρηματοδοτικού προγράμματος «ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ 2025» και αποφάσισε Την ένταξη των έργων με αριθμό κατάταξης 1-31 και βαθμολογία από 84 έως και 68, στον ΑΞΟΝΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 2: «ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ» του ΧΠ «ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ 2025» όπως εμφανίζονται στον πίνακα 2: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ, συνολικού ποσού 1.488.236,00€. Την ένταξη των έργων με αριθμό κατάταξης 32-36 και βαθμολογία από 67 έως και 66, στον ΑΞΟΝΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 1: «ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΛΟΙΠΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ» του ΧΠ «ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ 2025» όπως εμφανίζονται στον πίνακα 2: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ, συνολικού ποσού 250.000,00€. Η απόφαση: https://prasinotameio.gr/wp-content/uploads/2025/07/315.3.4-ΑΠΟΦΑΣΗ.pdf View full είδηση
-
Απο την άλλη, δεν έχεις υποχρέωση ελεγκτή δόμησης για να ελεγχθεί η ισχύς της. Καταγγελία αμφιβάλλω ότι θα γίνει. Αν πάρεις το ρίσκο και τις αποπερατώσεις με την ληγμένη άδεια, πας στην ΥΔΟΜ για θεώρηση για ηλεκτροδότηση (με αυτοψία ή ΥΔ. Προτίμησε την ΥΔ αν σου δίνουν περιθώριο) και ισχυρίζεσαι πως αν και είχαν σχεδόν αποπερατωθεί δεν τις είχες ηλεκτροδοτήσει νωρίτερα γιατί τώρα πωλήθηκαν.
-
Άδεια δόμησης όταν ο συνιδιοκτήτης έχει αυθαίρετο… Με αφορμή ερωτήματα υπηρεσιών και ιδιωτών που αφορούν στη δυνατότητα χορήγησης έγκρισης και άδειας δόμησης σε συνιδιοκτησίες, διευκρινίζονται τα εξής: Σύμφωνα με το άρθρο 23 παρ.2 α και 3 του ν.4067/2012 (Ν.Ο.Κ), «Στην κάλυψη και στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου, που έχει πραγματοποιηθεί, προσμετρώνται τα υπάρχοντα κτίσματα, νομίμως υφιστάμενα ή όχι. Η συνολική εκμετάλλευση δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ισχύοντα κατά το χρόνο χορήγησης της άδειας δόμησης προσθήκης, συντελεστή δόμησης της περιοχής». Σε περίπτωση έκδοσης άδειας δόμησης προσθήκης, δηλαδή ανέγερσης νέας κατασκευής σε οικόπεδο ή γήπεδο όπου έχει ανεγερθεί κτίριο με τμήματα τα οποία εμπίπτουν στην παρ.2 του άρθρου 1 του ν.4178/2013, στο διάγραμμα δόμησης θα απεικονίζονται πέραν των νομίμως υφισταμένων χώρων και οι παραπάνω χώροι, οι οποίοι προσμετρούνται στα συνολικά επιτρεπόμενα πολεοδομικά μεγέθη του οικοπέδου (δόμηση, κάλυψη, ύψος κ.λ.π). Κατ’ εξαίρεση των ανωτέρω, υπέρβαση των επιτρεπομένων πολεοδομικών μεγεθών μπορεί να γίνει: «Στην περίπτωση που το ακίνητο ανήκει σε περισσότερους συνιδιοκτήτες και έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία μέχρι τις 28.7.2011, για τον υπολογισμό των πολεοδομικών μεγεθών, την έκδοση έγκρισης και άδειας δόμησης, που αναλογούν στα ιδανικά μερίδια κάθε συνιδιοκτήτη δεν λαμβάνονται υπόψη οι αυθαίρετες κατασκευές που έχουν εκτελεστεί σε άλλη οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία». (άρθρο 25 παρ.2 του ν.4178/2013). Είναι δυνατή, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 25 του ν.4178/2013, η έκδοση έγκρισης και άδειας δόμησης για οικοδομικές εργασίες σε διηρημένη ιδιοκτησία επί ακινήτου στο οποίο έχουν συσταθεί οριζόντιες ή κάθετες ιδιοκτησίες πριν την 28/7/2011, ανεξάρτητα από την ύπαρξη αυθαιρέτων κατασκευών που έχουν εκτελεστεί σε άλλη οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία.
-
Καλημέρα και καλή εβδομάδα, Έχω περίπτωση πελάτη που έχει αυτοτελή οριζόντια ιδιοκτησία σε εκτός σχεδίου οικόπεδο την οποία δεν έχει υλοποιήσει την παραμικρή εργασία. Υπάρχει οικοδομική άδεια σε ισχύ. Έχει δικαίωμα δόμησης για 65τμ. Το πρόβλημα έχει ως εξής: Στο υπόλοιπο οικόπεδο έχουν κατασκευαστεί και ολοκληρωθεί οι άλλες οριζόντιες ιδιοκτησίες και προφανώς υπάρχουν αυθαίρετα. Τα εν λόγω αυθαίρετα δεν έχουν τακτοποιηθεί. Μάλιστα τα αυθαίρετα του ενός είναι κατηγορία 5 με ότι συνεπάγεται αυτό. Επίσης δεν τηρήθηκε η θέση τους σύμφωνα με αυτή που προβλεπόταν στην οικοδομική άδεια. Μπορεί ο πελάτης μου να πάει για αναθεώρηση της οικοδομικής άδειας για να προχωρήσει σε νέα σχέδια (ακόμα και για υπόσκαφο) τηρώντας εννοείται όλες τις πολεοδομικές διατάξεις; Αν ναι, ποια η διαδικασία; Περίπτωση από τις λίγες, ε; Βοηθήστε παιδιά! Ευχαριστώ προκαταβολικά!
-
Καλημέρα και καλή εβδομάδα, Αρχικά συγγνώμη για την καθυστέρηση στην απάντηση και σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας και την βοήθειά σας. Προφανώς έχω απόφαση της αρχαιολογίας για κατάχωση με αμμοχάλικο και 3Α και τα αρχαία δεν θα είναι πια προσβάσιμα. Προφανώς δεν μπορώ να πάω σε θεμελίωση με πεδιλοδοκούς λόγω της κατάχωσης. Επίσης σε τέτοια περίπτωση χάνω το υπόγειο λόγω του ύψους που θα απαιτηθεί για τις πεδιλοδοκούς. Σκέφτηκα κι εγώ την λύση της γενικής κοιτόστρωσης (άκαμπτης κατά κύριο λόγο) αλλά η επιφάνεια είναι μεγάλη (400+τμ). Δεν μου έχει ξανατύχει και δεν γνωρίζω αν είναι εφικτό. Κάτι άλλο που πρέπει να προσέξω σχετικά με την στατική μελέτη στο πρόγραμμα; Ή κάτι άλλο σε σχέση με τον τρόπο και την διαδικασία της κατάχωσης προκειμένου το έδαφος να είναι το δυνατόν πιο σταθερό για την θεμελίωση και την ανέγερση; Και πάλι ευχαριστώ και πάλι!
-
Καλημέρα, Δεν γνωρίζω πότε ολοκληρώθηκε ο φέροντας οργανισμός. Έχω ΑΠΔ από τον Ιούνιο και από street view του Σεπτέμβρη του 2011 που φαίνεται ολοκληρωμένη. Επίσης έψαξα για αεροφωτογραφίες από ΓΥΣ και Κτηματολόγιο αλλά δεν υπάρχουν από Ιούλη/Αύγουστο του 2011. Ξέρετε καμία άλλη υπηρεσία που μπορώ να απευθυνθώ; Αν πάρω ΥΔ από τον ιδιοκτήτη, δεν είμαι εντάξει; Όχι, το stretching δεν μπορεί να διορθωθεί μέσω ενημέρωσης ή αναθεώρησης άδειας μιας και υπερβαίνει την μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση. Συγγνώμη για την καθυστέρηση στην απάντηση και ευχαριστώ όλους για την βοήθεια!
-
έφυγε σαν σήμερα
-
Καλημέρα και καλή εβδομάδα, Έχω περίπτωση που έχω προχωρήσει σε ανασύστασης/αποτύπωσης φακέλου οικοδομικής άδειας λόγω απώλειάς του. Φαντάζομαι αναρτώ ως κατόψεις οικοδομικής άδειας τις νέες βεβαιωμένες από την Πολεοδομία που συνοδεύουν την εν λόγω ανασύσταση/αποτύπωση. Ως στέλεχος αναρτώ την απόφαση της Πολεοδομίας, σωστά; Φυσικά, αναρτώ και την βεβαίωση απώλειας φακέλου στο αντίστοιχο πεδίο! Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
- Χθες
-
Ναι
-
bill971 joined the community
-
Οι άνθρωποι παρεμβαίνουν ολοένα και περισσότερο στις φυσικές διεργασίες της Γης – συχνά με ακούσιες συνέπειες. Μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Geophysical Research Letters δείχνει τώρα ότι η κατασκευή φραγμάτων έχει επηρεάσει ακόμη και τους μαγνητικούς πόλους του πλανήτη μας. Μια ερευνητική ομάδα με επικεφαλής τη Νατάσα Βαλέντσιτς του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ υπολόγισε ότι οι υδάτινες μάζες που συγκεντρώνονται σε σχεδόν 7.000 από τα μεγαλύτερα φράγματα της Γης έχουν μετατοπίσει τον άξονα περιστροφής της Γης κατά περίπου ένα μέτρο. Πώς είναι αυτό δυνατό; Η Νατάσα Βαλέντσιτς εξηγεί: «Όταν φτιάχνουμε φράγματα, όχι μόνο αφαιρείται νερό από τους ωκεανούς, οδηγώντας σε παγκόσμια πτώση της στάθμης της θάλασσας, αλλά κατανέμεται επίσης διαφορετικά σε όλη τη Γη». Αυτή η ανακατανομή των υδάτινων μαζών μπορεί να επηρεάσει τη θέση των μαγνητικών πόλων της Γης σε σχέση με την επιφάνεια. Αυτό συμβαίνει επειδή το εξωτερικό στερεό στρώμα της Γης, ο φλοιός, στηρίζεται σε τηγμένο πέτρωμα. Κάθε φορά που η μάζα αναδιανέμεται στην επιφάνεια, αυτό το εξωτερικό βραχώδες στρώμα μετατοπίζεται σε σχέση με το υποκείμενο μάγμα, το οποίο δημιουργεί το μαγνητικό πεδίο. Μετατόπιση πόλων σε δύο φάσεις Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο Βόρειος Πόλος μετατοπίστηκε σε δύο φάσεις: Από το 1835 έως το 1954, μετακινήθηκε περίπου 20 εκατοστά ανατολικά προς τη Ρωσία, καθώς πολλά φράγματα κατασκευάστηκαν στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Μεταξύ 1954 και 2011, στη συνέχεια μετακινήθηκε κατά 57 εκατοστά δυτικά προς τη Βόρεια Αμερική, καθώς περισσότερα μεγάλα φράγματα κατασκευάστηκαν στην Ασία και την Ανατολική Αφρική. Συνολικά, οι πόλοι μετατοπίστηκαν κατά περίπου 113 εκατοστά μεταξύ 1835 και 2011, με το μεγαλύτερο μέρος της μετατόπισης να συμβαίνει τον 20ό αιώνα. Ο ίδιος ο Βόρειος Πόλος δεν μετακινήθηκε, αλλά μάλλον η επιφάνεια της Γης μετατοπίστηκε πάνω από αυτόν – ένα φαινόμενο που οι γεωφυσικοί ονομάζουν «αληθινή πολική περιπλάνηση». Επιπτώσεις στη στάθμη της θάλασσας Εκτός από τη μετατόπιση των πόλων, η κατασκευή των φραγμάτων οδήγησε επίσης σε υποχώρηση της παγκόσμιας στάθμης της θάλασσας κατά 21 χιλιοστά, σύμφωνα με τη μελέτη. Η Νατάσα Βαλέντσιτς τονίζει: «Δεν θα βυθιστούμε σε μια νέα εποχή παγετώνων επειδή ο πόλος έχει μετατοπιστεί κατά περίπου ένα μέτρο συνολικά, αλλά έχει αντίκτυπο στη στάθμη της θάλασσας». Τον 20ό αιώνα, η στάθμη της θάλασσας αυξανόταν κατά μέσο όρο 1,2 χιλιοστά ετησίως. Οι ερευνητές έχουν πλέον υπολογίσει ότι η ανθρωπότητα έχει μέχρι στιγμής συγκρατήσει το ένα τέταρτο της ανόδου της στάθμης της θάλασσας που αναμένεται αυτόν τον αιώνα. Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτά τα ευρήματα πρέπει να ληφθούν υπόψη στις προβλέψεις για τη μελλοντική άνοδο της στάθμης της θάλασσας. Ανάλογα με το πού κατασκευάζονται τα φράγματα, η γεωμετρία της ανόδου της στάθμης της θάλασσας, αλλάζει. View full είδηση
-
Οι άνθρωποι παρεμβαίνουν ολοένα και περισσότερο στις φυσικές διεργασίες της Γης – συχνά με ακούσιες συνέπειες. Μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Geophysical Research Letters δείχνει τώρα ότι η κατασκευή φραγμάτων έχει επηρεάσει ακόμη και τους μαγνητικούς πόλους του πλανήτη μας. Μια ερευνητική ομάδα με επικεφαλής τη Νατάσα Βαλέντσιτς του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ υπολόγισε ότι οι υδάτινες μάζες που συγκεντρώνονται σε σχεδόν 7.000 από τα μεγαλύτερα φράγματα της Γης έχουν μετατοπίσει τον άξονα περιστροφής της Γης κατά περίπου ένα μέτρο. Πώς είναι αυτό δυνατό; Η Νατάσα Βαλέντσιτς εξηγεί: «Όταν φτιάχνουμε φράγματα, όχι μόνο αφαιρείται νερό από τους ωκεανούς, οδηγώντας σε παγκόσμια πτώση της στάθμης της θάλασσας, αλλά κατανέμεται επίσης διαφορετικά σε όλη τη Γη». Αυτή η ανακατανομή των υδάτινων μαζών μπορεί να επηρεάσει τη θέση των μαγνητικών πόλων της Γης σε σχέση με την επιφάνεια. Αυτό συμβαίνει επειδή το εξωτερικό στερεό στρώμα της Γης, ο φλοιός, στηρίζεται σε τηγμένο πέτρωμα. Κάθε φορά που η μάζα αναδιανέμεται στην επιφάνεια, αυτό το εξωτερικό βραχώδες στρώμα μετατοπίζεται σε σχέση με το υποκείμενο μάγμα, το οποίο δημιουργεί το μαγνητικό πεδίο. Μετατόπιση πόλων σε δύο φάσεις Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο Βόρειος Πόλος μετατοπίστηκε σε δύο φάσεις: Από το 1835 έως το 1954, μετακινήθηκε περίπου 20 εκατοστά ανατολικά προς τη Ρωσία, καθώς πολλά φράγματα κατασκευάστηκαν στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Μεταξύ 1954 και 2011, στη συνέχεια μετακινήθηκε κατά 57 εκατοστά δυτικά προς τη Βόρεια Αμερική, καθώς περισσότερα μεγάλα φράγματα κατασκευάστηκαν στην Ασία και την Ανατολική Αφρική. Συνολικά, οι πόλοι μετατοπίστηκαν κατά περίπου 113 εκατοστά μεταξύ 1835 και 2011, με το μεγαλύτερο μέρος της μετατόπισης να συμβαίνει τον 20ό αιώνα. Ο ίδιος ο Βόρειος Πόλος δεν μετακινήθηκε, αλλά μάλλον η επιφάνεια της Γης μετατοπίστηκε πάνω από αυτόν – ένα φαινόμενο που οι γεωφυσικοί ονομάζουν «αληθινή πολική περιπλάνηση». Επιπτώσεις στη στάθμη της θάλασσας Εκτός από τη μετατόπιση των πόλων, η κατασκευή των φραγμάτων οδήγησε επίσης σε υποχώρηση της παγκόσμιας στάθμης της θάλασσας κατά 21 χιλιοστά, σύμφωνα με τη μελέτη. Η Νατάσα Βαλέντσιτς τονίζει: «Δεν θα βυθιστούμε σε μια νέα εποχή παγετώνων επειδή ο πόλος έχει μετατοπιστεί κατά περίπου ένα μέτρο συνολικά, αλλά έχει αντίκτυπο στη στάθμη της θάλασσας». Τον 20ό αιώνα, η στάθμη της θάλασσας αυξανόταν κατά μέσο όρο 1,2 χιλιοστά ετησίως. Οι ερευνητές έχουν πλέον υπολογίσει ότι η ανθρωπότητα έχει μέχρι στιγμής συγκρατήσει το ένα τέταρτο της ανόδου της στάθμης της θάλασσας που αναμένεται αυτόν τον αιώνα. Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτά τα ευρήματα πρέπει να ληφθούν υπόψη στις προβλέψεις για τη μελλοντική άνοδο της στάθμης της θάλασσας. Ανάλογα με το πού κατασκευάζονται τα φράγματα, η γεωμετρία της ανόδου της στάθμης της θάλασσας, αλλάζει.