Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Δημοκρατία έχουμε.... εσύ δεν χρειάζεσαι κάποιο σχέδιο για να έχεις επιμένουσα απάντηση... Εγώ δεν ασχολήθηκα καν να διαβάσω προφορικές περιγραφές αν δεν βλέπω σχέδια για να έχω ελάχιστη βαρύνουσα απάντηση. Αδυναμία μου οπότε για εμένα είχε νόημα.
  3. Thanks mas.. Έγιναν ήδη τα 2 πρώτα βήματα με την ανάποδη σειρά όμως... από δεξιά προς αριστερά....
  4. Σήμερα
  5. Η όποιες αντιδράσεις/κινητοποιήσεις, δεν έχουν στόχο να αλλάξει κάτι η τρέχουσα κυβέρνηση. Έχουν το νόημα να ενημερώσουν και να δικτυώσουν ομάδες (κοινωνικές, επαγγελματικές, κλπ), ώστε να διατυπώσουν και διεκδικήσουν λύσεις συνολικά (για όλους συντεταγμένα), και να απευθυνθούν πριν τις εκλογές σε άλλα κόμματα για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντά τους. Ποια θα είναι αυτά, θα εξαρτηθεί από το τι θέλουμε να αλλάξει προφανώς.... Τα κινήματα και οι φορείς έχουν το ρόλο τους (προφανώς), αλλά δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την κοινοβουλευτική εκπροσώπηση. Έχει νόημα να οργανωθούμε μέσα από το ΤΕΕ και τους συλλόγους μας, καθώς μπορούμε να ανταλλάσουμε πιο ποιοτική και πλήρη πληροφόρηση.
  6. Δεν μπορείς. Η αποθήκη αποτελεί κτίσμα που αντιστοιχίζεται σε επιφάνεια χώρου. Το άρθρο 100 δεν επιτρέπει να εντάξεις κτίσματα με επιφάνεια χώρου εκτός από αυτά που ρητά αναφέρονται στο εν λόγω άρθρο.
  7. @sikyonios καλησπέρα, αναφέρεσαι στον νόμο Ν.4178/13 ή τον τωρινό Ν.4495/17;
  8. Ορθόν! Πλην όμως, άνευ νοήματος. Διότι ο Ε.Δ. θα ελέγξει την εφαρμογή ή μη της Ο.Α., όχι την νομιμότητα της. ΥΓ. Προσωπικώς επιμένω ότι ΔΕΝ είναι Εσοχή "αυτό"!
  9. (Μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Ισόγεια αποθήκη 16 τμ με τσιμεντόλιθους και ελενίτ στον ακάλυπτο, και ψησταριά μπορούν να μπουν και τα δυο ως μία πολεοδομική παράβαση; Περίοδος κατασκευής 1983 - 1992.
  10. @Dimitrios1991 καλησπέρα, η κατηγορία 5 έληξε στις 30/9/2020 όμως αν έχει πληρωθεί παράβολο πριν από τότε προφανώς μπορούν τα φύλλα καταγραφής να αλλάξουν χωρίς πρόβλημα. Αν η δήλωση είναι οριστική και χρειάζεται επαναφορά σε υπαγωγή, πρόσεξε μήπως το πρόστιμο μεταβάλλεται >20% και μπλέξεις με άλλα (πχ. ΣΥΠΟΘΑ) ή αν θέλει ΜΣΕ κλπ.
  11. Καλησπέρα συνάδελφοι, Αντιμετωπίζω μια ιδιαίτερη περίπτωση πολεοδομικής παράβασης και η βοήθεια σας θα ήταν εξερετικα χρήσιμη, πρόκειται για περίπτωση νομιμοποίησης που αφορά αυθαίρετη λειτουργική συνένωση δύο οριζόντιων ιδιοκτησιών σε γειτνιάζοντα ισόγεια κτίσματα, εντός δύο όμορων, αλλά διακριτών οικοπέδων. Συνοπτική περιγραφή: ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ 1 : Το 2007 εκδόθηκε άδεια νομιμοποίησης καταστήματος και λοιπών αυθαίρετων κατασκευών εντός αυτού (χωρίς έκδοση τοπογραφικού διαγράμματος). Το 2013 πραγματοποιήθηκε υπαγωγή αυθαιρέτων με σκοπό την τακτοποίηση αυθαίρετης επέκτασης καταστήματος με χρονολογία κατασκευής αυθαιρέτων 1/1/2004 - 28/7/2011(ξανά χωρίς έκδοση τοπογραφικού διαγράμματος) ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ 2: Το 1961 εκδόθηκε άδεια ανέγερσης ισογείου Το 2021 πραγματοποιήθηκε υπαγωγή αυθαιρέτων με σκοπό την ρύθμιση προσθήκης κατά επέκτασης και λοιπών διαφόρων με χρονολογία από 1982 - 28/7/2011 Σημερινή κατάσταση, οι παραπάνω πράξης είναι σύμφωνες με την υφιστάμενη κατάσταση των ακινήτων πέραν της εσφαλμένης υπαγωγής στην ιδιοκτησία 2 που πραγματοποιήθηκε το 2021 καθώς από το έτος 2020 προϋπήρχε η καθαίρεση τμήματος όμορης τοιχοποιίας με σκοπό την επικοινωνία των δυο ισόγειων ιδιοκτησιών και της τελικής σημερινής καταστάσεώς ως ενιαίας ιδιοκτησίας. Η εν λόγο υπαγωγή πραγματοποιήθηκε χωρίς στοιχεία (σχέδια, έκθεση, αποδεικτικά, κλπ δικαιολογητικά υπαγωγής). Τέλος, βάση τοπογραφικού διαγράμματος που εκδόθηκε με σκοπό την θέση των κατασκευών εντός των οικοπέδων διαπιστώθηκε ότι και οι δύο ιδιοκτησίες είναι εκτός ορίων (επισυνάπτεται τοπογραφικό) Σήμερα καλούμε απο τους ιδιοκτήτες να θεραπεύσω την κατάσταση με σκοπό την πώληση της ιδιοκτησίας 2 στον ιδιοκτήτη της ιδιοκτησίας 1. Δεν είναι δυνατή η έκδοση ΗΤΚ ώστε να προχωρήσει σε συμβολαιογραφική πράξη η ιδιοκτησία 2 καθώς δεν είναι νόμιμη με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η νομιμοποίηση της λόγο αυθαίρετης συνένωσης μετέπειτα του 2011 αλλά και την μη έκδοση ΒΟΔ (λόγο μη νομίμου) ως προγενέστερη πράξη της νομιμοποίησης. Να σημειωθεί ότι η συνένωση των δυο ιδιοκτησιών προϋποθέτει και την συνένωση των δυο ομήρων οικοπέδων όπου και εδράζονται οι ιδιοκτησίες. Ερώτημα: Πως μπορώ να επιλύσω την συγκεκριμένη υπόθεση, δηλαδή ποια είναι η συγκεκριμένη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσω; Επισυνάπτεται σχέδιο κατόψεως των δυο ιδιοκτησιών σύμφωνα με την υφιστάμενη κατάσταση. Συγχωρέστε με εάν δεν επέλεξα το σωστό topic του forum
  12. Καλησπέρα, για έκδοση άδειας λειτουργίας στον έλεγχο νομιμότητας (υπαγωγή στον ν.4495) βρήκα εγκλήματα. Καταρχήν, πρόκειται για τακτοποίηση του 08/2020 με βεβαίωση μηχανικού στην οποία ο συνάδελφος δεν έχει ανεβάσει κανένα αρχείο. Αφού μου προσκόμισε τα περιγράμματα του για να ολοκληρώσω την δουλειά του και να του δώσω τα αρχεία να τα ανεβάσει διαπίστωσα πως έχει αποκρύψει πολλά τετραγωνικά μέτρα κύριων και βοηθητικών χώρων, πολλά εκ των οποίων έχουν μαγειρευτεί στο τοπογραφικό διάγραμμα (π.χ.) στις διαστάσεις του τοπογραφικού η αποθήκη φαίνεται να είναι 7*5 και στην πραγματικότητα είναι 8.20*5.6. Άλλα τετραγωνικά έχουν δηλωθεί σας ημιυπαίθριοι χώροι ενώ στην πραγματικότητα είναι κλειστοί. Προφανώς, η τακτοποίηση πρέπει να γυρίσει σε υπαγωγή και να δηλωθούν οι σωστές υπερβάσεις. Αυτό ομως πάει τις αυθαιρεσίες κατηγορία 5 από κατηγορία 4. Είναι δυνατόν από τη στιγμή που έχουμε πληρωμένο παράβολο πριν την 30/9/2020 να αλλάξουμε τα φυλλα καταγραφής από κατηγορία 4 σε κατηγορία 5;
  13. σε αυτό αναφέρομαι, μέγιστο πλάτος λέει όχι μέγιστη εσοχή εντός δ για το μόνο στοιχείο που ισχύει αυτό που ζωγράφισες είναι οι εξώστες (και ενδεχομένως ότι είναι πάνω από αυτούς) για σταθερά συστήματα σκίασης (αν πουμε έτσι την πέργκολα πάνω στην όψη ή προστέγασμα-σκιάστρο) δεν ισχύει αυτό το σκαρίφημα και επί πλέον ότι εξέχει της όψης που βρίσκεται???? δεν είναι αναγκαστικά στον ακάλυπτο?
  14. Μια επιβεβαίωση για τιμή ζώνης για δήλωση 4495 εδώ: https://www.google.com/maps/@38.025562,24.0030854,51m/data=!3m1!1e3?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDcxNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D ΚΥΠΡΙΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΥΣΗΣ 59, ΡΑΦΗΝΑ Φ,Λ: 38.02555858379607, 24.00312244643747 ΕΓΣΑ: 500125, 4208362 Είναι 1650 € EDIT Άκυρο, το επιβεβαίωσα εγω, καλή συνέχεια!
  15. Και γιατί η απάντηση που πήρες δεν είναι σε κοινή θέα εδώ στο φορουμ? Εδώ δεν έχουμε μυστικά. Το φόρουμ βασικά έχει και αυτόν το σκοπό. Την ανταλλαγή απόψεων ώστε να μαθαίνουμε κάτι που ίσως δεν το γνωρίζουμε. Αν λοιπόν κάποιος συνάδελφος σου έστειλε την απαντηση στο θέμα με Π. Μ. καλό θα ήταν λοιπόν να μας το δόσεις σε κοινή θέα.
  16. Με την υπ’ αριθμ. 13983/2025 απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Τουρισμού, εξειδικεύτηκαν και καθορίστηκαν οι πρόσθετες ποσοτικές και ποιοτικές προϋποθέσεις για τον χαρακτηρισμό μιας περιοχής ως Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης (ΠΤΠΟΔ), σύμφωνα με το άρθρο 3 του ν. 4875/2021. Η ΚΥΑ με αριθμ. 13983 και θέμα: Εξειδίκευση και καθορισμός πρόσθετων ποσοτικών και ποιοτικών προϋποθέσεων για τον χαρακτηρισμό μίας περιοχής ως Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 4875/2021 (Α’ 250) εδώ: https://search.et.gr/el/fek/?fekId=784240 Πεδίο εφαρμογής Η απόφαση ορίζει ότι ως περιοχή παρέμβασης μπορεί να χαρακτηριστεί τμήμα ή το σύνολο της διοικητικής επικράτειας ενός ΟΤΑ α’ ή β’ βαθμού, με δυνατότητα συνεργασίας πολλών ΟΤΑ όταν η περιοχή υπερβαίνει τα διοικητικά όρια ενός μόνο δήμου ή περιφερειακής ενότητας. Βασικές προϋποθέσεις χαρακτηρισμού Για να χαρακτηριστεί μια περιοχή ως ΠΤΠΟΔ πρέπει: να συμβάλλει στην ενίσχυση της τουριστικής εικόνας της χώρας, να τεκμηριώνεται η ανάγκη για ιδιαίτερη διαχείριση και να έχουν αναληφθεί σχετικές πρωτοβουλίες από την τοπική αυτοδιοίκηση. Η αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από τεκμηριωμένη έκθεση που περιλαμβάνει ανάλυση κριτηρίων, μεθοδολογική προσέγγιση, δείκτες και αποτελέσματα. Εξειδικευμένα Κριτήρια Η αξιολόγηση βασίζεται σε έξι θεματικούς άξονες: Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά περιοχής Περιλαμβάνει φυσικά, γεωμορφολογικά, ιστορικά και πληθυσμιακά δεδομένα, χρήσεις γης και θεσμικά στοιχεία. Υποδομές και Υπηρεσίες Αξιολογείται η επάρκεια σε μεταφορές, υγεία, ενέργεια, καινοτομίες και περιβαλλοντικοί δείκτες (κατανάλωση, εκπομπές CO₂, απορρίμματα). Προσβασιμότητα Εξετάζεται η φυσική και ψηφιακή προσβασιμότητα για κατοίκους και επισκέπτες, καθώς και η εφαρμογή πολιτικών για ΑμεΑ. Τουριστική επίδοση Αποτιμώνται στοιχεία για αφίξεις, διανυκτερεύσεις, εποχικότητα, οικονομική αξία του τουρισμού, ικανοποίηση κατοίκων και ύπαρξη μνημείων. Βιώσιμη διαχείριση Εξετάζεται η ύπαρξη στρατηγικού σχεδίου, οργανισμών προώθησης, μέτρων βιωσιμότητας και συμμετοχή σε σχετικά δίκτυα. Διασφάλιση μελλοντικής βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης Περιλαμβάνει την ύπαρξη παρατηρητηρίων βιωσιμότητας και οργανισμών διαχείρισης τουριστικών προορισμών. Βαθμολόγηση και απαιτούμενη επίδοση Κάθε κριτήριο βαθμολογείται στην κλίμακα 1–20, με συνολικό μέγιστο 100 μονάδες. Για την έγκριση απαιτείται: τουλάχιστον 14/20 σε κάθε κριτήριο, και συνολική βαθμολογία τουλάχιστον 80/100. Επιπλέον, πρέπει να προσδιορίζεται σαφώς η εδαφική περιοχή και να τεκμηριώνεται αναλυτικά η πλήρωση των προϋποθέσεων για κάθε υποπεριοχή, αν υπάρχουν. Μεταβατική διάταξη Η νέα απόφαση δεν εφαρμόζεται σε αιτήσεις που εκκρεμούν ήδη ενώπιον του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.). Η ένταξη ενός Δήμου στο καθεστώς Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης (ΠΤΠΟΔ)προσφέρει σημαντικά πολλαπλά οφέλη – τουριστικά, αναπτυξιακά, περιβαλλοντικά και θεσμικά. Αναλυτικά: 1. Ενίσχυση της τουριστικής ταυτότητας Ο Δήμος αποκτά διακριτή αναγνώριση σε εθνικό και διεθνές επίπεδο ως βιώσιμος, οργανωμένος και ποιοτικός τουριστικός προορισμός. Δίνεται έμφαση στη διαφοροποίηση των τουριστικών προϊόντων (π.χ. γαστρονομία, πολιτισμός, οικοτουρισμός) με προσαρμογή στις ανάγκες των σύγχρονων ταξιδιωτών. 2. Προτεραιότητα σε χρηματοδοτικά προγράμματα Οι ΠΤΠΟΔ αναμένεται να έχουν πρόσβαση με προτεραιότητα ή/και πρόσθετα κίνητρα σε: ΕΣΠΑ, Ταμείο Ανάκαμψης Χρηματοδοτήσεις για τουριστικές, περιβαλλοντικές και ψηφιακές υποδομές Προγράμματα βιώσιμης ανάπτυξης και καινοτομίας 3. Προσέλκυση επενδύσεων Η ύπαρξη οργανωμένου στρατηγικού σχεδίου και το brand ΠΤΠΟΔ καθιστούν τον Δήμο ελκυστικότερο για τουριστικές επενδύσεις και συνέργειες με τον ιδιωτικό τομέα. 4. Βελτίωση υποδομών και ποιότητας ζωής Οι απαιτήσεις για χαρακτηρισμό σε ΠΤΠΟΔ λειτουργούν ως μοχλός εκσυγχρονισμού υποδομών: οδικά δίκτυα, δημόσιες συγκοινωνίες, προσβασιμότητα δίκτυα ύδρευσης-αποχέτευσης, ενεργειακή αποδοτικότητα ψηφιακή κάλυψη και εξυπηρέτηση πολιτών και επισκεπτών Οι παρεμβάσεις αυτές ωφελούν εξίσου τους κατοίκους και όχι μόνο τους τουρίστες. 5. Προώθηση περιβαλλοντικής και κοινωνικής βιωσιμότητας Υιοθέτηση εργαλείων για την περιβαλλοντική αειφορία: εξοικονόμηση νερού-ενέργειας, κυκλική οικονομία, ήπια μετακίνηση Ενσωμάτωση της τοπικής κοινωνίας στον τουριστικό σχεδιασμό, ενίσχυση τοπικών επιχειρήσεων, μείωση συγκρούσεων. 6. Επιστημονική παρακολούθηση και αξιολόγηση Μέσω Παρατηρητηρίων Τουρισμού, ο Δήμος αποκτά τεκμηριωμένα στοιχεία για λήψη αποφάσεων, όπως: εποχικότητα φέρουσα ικανότητα ικανοποίηση επισκεπτών και κατοίκων Δυνατότητα δυναμικής προσαρμογής στρατηγικής με βάση μετρήσιμα δεδομένα. 7. Θεσμική ενίσχυση και τεχνική βοήθεια Ο Δήμος ενδυναμώνεται διοικητικά μέσω της δημιουργίας ή ενίσχυσης Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού (DMMO). Ενισχύεται η δυνατότητα συνεργασίας με την κεντρική διοίκηση και ευρωπαϊκούς θεσμούς. 8. Συμμετοχή σε διεθνή δίκτυα και πιστοποιήσεις Οι ΠΤΠΟΔ μπορούν να συμμετέχουν σε δίκτυα αριστείας και να αποκτήσουν πιστοποιήσεις βιωσιμότητας(π.χ. Green Destinations, Ecolabel, Smart Tourism). Συμπέρασμα: Ο χαρακτηρισμός μιας περιοχής ως ΠΤΠΟΔ δεν είναι απλώς μια τουριστική ταμπέλα· είναι στρατηγικό εργαλείο βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης, που προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον Δήμο και στους κατοίκους του, προετοιμάζοντας το έδαφος για ένα πιο ανθεκτικό, καινοτόμο και βιώσιμο μέλλον στον τουρισμό και όχι μόνο. Η απόφαση αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για τον στρατηγικό σχεδιασμό του τουρισμού με βάση τη βιωσιμότητα, τη διαφοροποίηση προϊόντων και την ενίσχυση της τοπικής ταυτότητας. Οι ΟΤΑ που ενδιαφέρονται να ενταχθούν στο πλαίσιο των ΠΤΠΟΔ οφείλουν πλέον να κινηθούν βάσει μετρήσιμων στόχων και αποδείξεων, προκειμένου να επιτύχουν αναγνωρισιμότητα, ενισχυμένη προβολή και πιθανώς, προτεραιότητα σε χρηματοδοτικά εργαλεία. View full είδηση
  17. Με την υπ’ αριθμ. 13983/2025 απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Τουρισμού, εξειδικεύτηκαν και καθορίστηκαν οι πρόσθετες ποσοτικές και ποιοτικές προϋποθέσεις για τον χαρακτηρισμό μιας περιοχής ως Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης (ΠΤΠΟΔ), σύμφωνα με το άρθρο 3 του ν. 4875/2021. Η ΚΥΑ με αριθμ. 13983 και θέμα: Εξειδίκευση και καθορισμός πρόσθετων ποσοτικών και ποιοτικών προϋποθέσεων για τον χαρακτηρισμό μίας περιοχής ως Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 4875/2021 (Α’ 250) εδώ: https://search.et.gr/el/fek/?fekId=784240 Πεδίο εφαρμογής Η απόφαση ορίζει ότι ως περιοχή παρέμβασης μπορεί να χαρακτηριστεί τμήμα ή το σύνολο της διοικητικής επικράτειας ενός ΟΤΑ α’ ή β’ βαθμού, με δυνατότητα συνεργασίας πολλών ΟΤΑ όταν η περιοχή υπερβαίνει τα διοικητικά όρια ενός μόνο δήμου ή περιφερειακής ενότητας. Βασικές προϋποθέσεις χαρακτηρισμού Για να χαρακτηριστεί μια περιοχή ως ΠΤΠΟΔ πρέπει: να συμβάλλει στην ενίσχυση της τουριστικής εικόνας της χώρας, να τεκμηριώνεται η ανάγκη για ιδιαίτερη διαχείριση και να έχουν αναληφθεί σχετικές πρωτοβουλίες από την τοπική αυτοδιοίκηση. Η αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από τεκμηριωμένη έκθεση που περιλαμβάνει ανάλυση κριτηρίων, μεθοδολογική προσέγγιση, δείκτες και αποτελέσματα. Εξειδικευμένα Κριτήρια Η αξιολόγηση βασίζεται σε έξι θεματικούς άξονες: Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά περιοχής Περιλαμβάνει φυσικά, γεωμορφολογικά, ιστορικά και πληθυσμιακά δεδομένα, χρήσεις γης και θεσμικά στοιχεία. Υποδομές και Υπηρεσίες Αξιολογείται η επάρκεια σε μεταφορές, υγεία, ενέργεια, καινοτομίες και περιβαλλοντικοί δείκτες (κατανάλωση, εκπομπές CO₂, απορρίμματα). Προσβασιμότητα Εξετάζεται η φυσική και ψηφιακή προσβασιμότητα για κατοίκους και επισκέπτες, καθώς και η εφαρμογή πολιτικών για ΑμεΑ. Τουριστική επίδοση Αποτιμώνται στοιχεία για αφίξεις, διανυκτερεύσεις, εποχικότητα, οικονομική αξία του τουρισμού, ικανοποίηση κατοίκων και ύπαρξη μνημείων. Βιώσιμη διαχείριση Εξετάζεται η ύπαρξη στρατηγικού σχεδίου, οργανισμών προώθησης, μέτρων βιωσιμότητας και συμμετοχή σε σχετικά δίκτυα. Διασφάλιση μελλοντικής βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης Περιλαμβάνει την ύπαρξη παρατηρητηρίων βιωσιμότητας και οργανισμών διαχείρισης τουριστικών προορισμών. Βαθμολόγηση και απαιτούμενη επίδοση Κάθε κριτήριο βαθμολογείται στην κλίμακα 1–20, με συνολικό μέγιστο 100 μονάδες. Για την έγκριση απαιτείται: τουλάχιστον 14/20 σε κάθε κριτήριο, και συνολική βαθμολογία τουλάχιστον 80/100. Επιπλέον, πρέπει να προσδιορίζεται σαφώς η εδαφική περιοχή και να τεκμηριώνεται αναλυτικά η πλήρωση των προϋποθέσεων για κάθε υποπεριοχή, αν υπάρχουν. Μεταβατική διάταξη Η νέα απόφαση δεν εφαρμόζεται σε αιτήσεις που εκκρεμούν ήδη ενώπιον του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.). Η ένταξη ενός Δήμου στο καθεστώς Πρότυπου Τουριστικού Προορισμού Ολοκληρωμένης Διαχείρισης (ΠΤΠΟΔ)προσφέρει σημαντικά πολλαπλά οφέλη – τουριστικά, αναπτυξιακά, περιβαλλοντικά και θεσμικά. Αναλυτικά: 1. Ενίσχυση της τουριστικής ταυτότητας Ο Δήμος αποκτά διακριτή αναγνώριση σε εθνικό και διεθνές επίπεδο ως βιώσιμος, οργανωμένος και ποιοτικός τουριστικός προορισμός. Δίνεται έμφαση στη διαφοροποίηση των τουριστικών προϊόντων (π.χ. γαστρονομία, πολιτισμός, οικοτουρισμός) με προσαρμογή στις ανάγκες των σύγχρονων ταξιδιωτών. 2. Προτεραιότητα σε χρηματοδοτικά προγράμματα Οι ΠΤΠΟΔ αναμένεται να έχουν πρόσβαση με προτεραιότητα ή/και πρόσθετα κίνητρα σε: ΕΣΠΑ, Ταμείο Ανάκαμψης Χρηματοδοτήσεις για τουριστικές, περιβαλλοντικές και ψηφιακές υποδομές Προγράμματα βιώσιμης ανάπτυξης και καινοτομίας 3. Προσέλκυση επενδύσεων Η ύπαρξη οργανωμένου στρατηγικού σχεδίου και το brand ΠΤΠΟΔ καθιστούν τον Δήμο ελκυστικότερο για τουριστικές επενδύσεις και συνέργειες με τον ιδιωτικό τομέα. 4. Βελτίωση υποδομών και ποιότητας ζωής Οι απαιτήσεις για χαρακτηρισμό σε ΠΤΠΟΔ λειτουργούν ως μοχλός εκσυγχρονισμού υποδομών: οδικά δίκτυα, δημόσιες συγκοινωνίες, προσβασιμότητα δίκτυα ύδρευσης-αποχέτευσης, ενεργειακή αποδοτικότητα ψηφιακή κάλυψη και εξυπηρέτηση πολιτών και επισκεπτών Οι παρεμβάσεις αυτές ωφελούν εξίσου τους κατοίκους και όχι μόνο τους τουρίστες. 5. Προώθηση περιβαλλοντικής και κοινωνικής βιωσιμότητας Υιοθέτηση εργαλείων για την περιβαλλοντική αειφορία: εξοικονόμηση νερού-ενέργειας, κυκλική οικονομία, ήπια μετακίνηση Ενσωμάτωση της τοπικής κοινωνίας στον τουριστικό σχεδιασμό, ενίσχυση τοπικών επιχειρήσεων, μείωση συγκρούσεων. 6. Επιστημονική παρακολούθηση και αξιολόγηση Μέσω Παρατηρητηρίων Τουρισμού, ο Δήμος αποκτά τεκμηριωμένα στοιχεία για λήψη αποφάσεων, όπως: εποχικότητα φέρουσα ικανότητα ικανοποίηση επισκεπτών και κατοίκων Δυνατότητα δυναμικής προσαρμογής στρατηγικής με βάση μετρήσιμα δεδομένα. 7. Θεσμική ενίσχυση και τεχνική βοήθεια Ο Δήμος ενδυναμώνεται διοικητικά μέσω της δημιουργίας ή ενίσχυσης Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού (DMMO). Ενισχύεται η δυνατότητα συνεργασίας με την κεντρική διοίκηση και ευρωπαϊκούς θεσμούς. 8. Συμμετοχή σε διεθνή δίκτυα και πιστοποιήσεις Οι ΠΤΠΟΔ μπορούν να συμμετέχουν σε δίκτυα αριστείας και να αποκτήσουν πιστοποιήσεις βιωσιμότητας(π.χ. Green Destinations, Ecolabel, Smart Tourism). Συμπέρασμα: Ο χαρακτηρισμός μιας περιοχής ως ΠΤΠΟΔ δεν είναι απλώς μια τουριστική ταμπέλα· είναι στρατηγικό εργαλείο βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης, που προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον Δήμο και στους κατοίκους του, προετοιμάζοντας το έδαφος για ένα πιο ανθεκτικό, καινοτόμο και βιώσιμο μέλλον στον τουρισμό και όχι μόνο. Η απόφαση αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για τον στρατηγικό σχεδιασμό του τουρισμού με βάση τη βιωσιμότητα, τη διαφοροποίηση προϊόντων και την ενίσχυση της τοπικής ταυτότητας. Οι ΟΤΑ που ενδιαφέρονται να ενταχθούν στο πλαίσιο των ΠΤΠΟΔ οφείλουν πλέον να κινηθούν βάσει μετρήσιμων στόχων και αποδείξεων, προκειμένου να επιτύχουν αναγνωρισιμότητα, ενισχυμένη προβολή και πιθανώς, προτεραιότητα σε χρηματοδοτικά εργαλεία.
  18. Το υδροδοτικό σύστημα της Αττικής αντλεί νερό από τέσσερις βασικούς ταμιευτήρες: Μόρνος, Εύηνος, Υλίκη, και Μαραθώνας. Από αυτούς: Ο Μόρνος είναι η κύρια πηγή ύδρευσης, εξυπηρετώντας τη μεγαλύτερη κατανάλωση. Ο Εύηνος ενισχύει τον Μόρνο μέσω της σήραγγας Ευήνου-Μόρνου, λειτουργώντας ως μεταβατικός ταμιευτήρας. Η Υλίκη (φυσική λίμνη) και ο Μαραθώνας λειτουργούν συμπληρωματικά στους δύο κύριους ταμιευτήρες. Η υπηρεσία FloodHUB της Επιχειρησιακής Μονάδας BEYOND του ΙΑΑΔΕΤ/ΕΑΑ εκπόνησε διαχρονική αξιολόγηση των υδρολογικών και κλιματικών συνθηκών στους δύο βασικούς ταμιευτήρες που υποστηρίζουν το υδροδοτικό σύστημα της Αθήνας —τον Μόρνο και τον Εύηνο— ώστε να εκτιμηθεί ο βαθμός υδρολογικής πίεσης και ξηρασίας στο σύστημα για πρώτο εξάμηνο του 2025. Μεθοδολογία & Δεδομένα Η ανάλυση αξιοποίησε: Δορυφορικά δεδομένα μεσαίας και υψηλής ανάλυσης Landsat-5,7,8 (1984–2021) και Sentinel-2 (2017–2025) για εκτίμηση της επιφάνειας των λιμνών ERA5-Land κλιματικά δεδομένα (1950–2025) για μηνιαίες/ημερήσιες κλιματικές μεταβλητές για την εκτίμηση: Δεικτών ξηρασίας: όπως ο Standardized Precipitation Index (SPI-3) για αθροιστική βροχόπτωση τριμήνου. Ο δείκτης SPI-3 αποτυπώνει τη στατιστική απόκλιση των αθροιστικών μηνιαίων βροχοπτώσεων για διάστημα 3 μηνών σε σχέση με τις μακροχρόνιες κλιματικές κανονικές τιμές, με τις Αρνητικές τιμές να δείχνουν ξηρότερες συνθήκες από το φυσιολογικό, ενώ θετικές τιμές να δείχνουν υγρότερες. Δεικτών θερμικής καταπόνησης (heat ratio): με βάση την ημερήσια συχνότητα υπέρβασης της 90ης εκατοστιαίας τιμής θερμοκρασίας (δηλαδή το πλήθος των ημερών ανά μήνα που ξεπέρασαν την θερμοκρασία αυτή) που συνδέεται με την αναμενόμενη εξάτμιση Διαχρονική εξέλιξη επιφάνειας λιμνών Γράφημα 1: Διαχρονική Εξέλιξη της Εποχικής Διακύμανσης της Επιφάνειας των Ταμιευτήρων Μόρνου και Ευήνου (2008, 2017–2025), βάσει Ιστορικών Δορυφορικών Εικόνων Υψηλής Ανάλυσης (Sentinel-2) (% κάλυψης επιφάνειας ως προς την τιμή υπερχείλισης) Εξέλιξη επιφάνειας Λίμνης Μόρνου: Τον Μάιο του 2025, η επιφάνεια της λίμνης καλύπτει μόλις το ~65% της (σχεδόν) μέγιστης περιοχής κατάκλισης βάσει των ιστορικών στοιχείων για τον μήνα Μάϊο (βάσει Landsat-5,7,8, 1984–2021). Αντίστοιχα, το 2024 ήταν στο ~79%, και το 2022 είχε αγγίξει σχεδόν το 100%. Η τρέχουσα τιμή του 2025 (~11.64 km²) είναι από τις χαμηλότερες που έχουν παρατηρηθεί από το 2002 που ενσωματώθηκε στο σύστημα ο ταμιευτήρας του Εύηνου, με εξαίρεση το καλοκαίρι/φθινόπωρο του 2008, όταν η επιφάνεια κατέβηκε <10 km². Εικόνα 1: Μεταβολή της Επιφάνειας της Λίμνης Μόρνου κατά τον Μάϊο των Ετών 2022–2025, βάσει Υψηλής Ανάλυσης Δορυφορικών Εικόνων (Sentinel-2) Εικόνα 2: Μεταβολή της Επιφάνειας της Λίμνης Μόρνου κατά τον Απρίλιο των Ετών 2022–2025, βάσει Υψηλής Ανάλυσης Δορυφορικών Εικόνων (Sentinel-2) Εικόνα 3: Διαχρονική Απεικόνιση Χαμηλών Τιμών Στάθμης της Λίμνης Μόρνου κατά την Τελευταία 20ετία (Αύγουστος 2008, Νοέμβριος 2024, Μάιος 2025) ; Απεικόνιση περιόδων έντονης υδρολογικής πίεσης μέσω δορυφορικών δεδομένων Landsat-5,7,8 & Sentinel-2 Εικόνα 4: Σύγκριση Επιφάνειας Μόρνου τον Μάιο 2025 με τις Ιστορικές Τιμές Επαναληψιμότητας (1984–2021) Μεσαίας και Υψηλής Ανάλυσης Δορυφορικών Εικόνων Landsat-5,7,8 & Sentinel-2 Εξέλιξη επιφάνειας Λίμνης Εύηνου: Τον Μάιο του 2025, η επιφάνεια της λίμνης ήταν μόλις ~2.30 km², δηλαδή σημαντικά κάτω από τη επιφάνεια στη στάθμη υπερχείλισης (3.6 km²). Οι τιμές του 2024 είναι αντίστοιχα χαμηλές, ενώ άλλες χρονιές, όπως το 2021 ή το 2022, παρουσιάζουν πολύ καλύτερη εικόνα. Εικόνα 5: Μεταβολή της Επιφάνειας της Λίμνης Εύηνος κατά τον Μάϊο των Ετών 2023–2025, βάσει Υψηλής Ανάλυσης Δορυφορικών Εικόνων (Sentinel-2) Κλιματικές Συνθήκες Γράφημα 2: Επιφάνεια Λίμνης Μόρνου και Κλιματικοί Δείκτες Ξηρασίας (2017–2025) Γράφημα 3: Επιφάνεια Λίμνης Ευήνου και Κλιματικοί Δείκτες Ξηρασίας (2017–2025) Κλιματικές Συνθήκες Λίμνης Μόρνου: 2024: Χαμηλό ποσοστό χιονοκάλυψης (Snow cover < 10%), πολύ υψηλή θερμική καταπόνηση (heat ratio = ~30%), και χαμηλές τιμές βροχόπτωσης (SPI-3 <0 , υποδεικνύει υδρολογική ξηρασία). 2025: Ελαφρώς καλύτερες συνθήκες με το δείκτη βροχοπτωσης SPI-3 μεταξύ -0.5 και +1, ποσοστό χιονοκάλυψης γύρω στο 20%, και θερμική καταπόνηση κάτω του 10%. Κλιματικές Συνθήκες Λίμνης Εύηνου: Παρόμοια κλιματικά μοτίβα με τον Μόρνο, χωρίς ένδειξη στατιστικά ισχυρών βροχοπτώσεων ή σημαντικής μείωσης της ξηρασίας. Συμπεράσματα Η υφιστάμενη κατάσταση των ταμιευτήρων (Μάιος 2025) υποδεικνύει υποχώρηση της επιφάνειας λίμνης στα (δεύτερα) χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας 20ετίας. Η περίοδος του 2008 παραμένει η χειρότερη υδρολογικά, αλλά το 2025 παρουσιάζει παρόμοια χαρακτηριστικά. Τα τελευταία έτη η επιφάνεια του ταμιευτήρα του Μόρνου έχει συνεχή πτωτική τάση. Το 2025 σε σύγκριση με το 2024, παρότι οι τιμές του δείκτη βροχόπτωσης (SPI-3) δείχνουν σχετική βελτίωση, δεν αρκούν ώστε να αντισταθμίσουν τη μείωση της αποθηκευμένης ποσότητας νερού (επιφάνεια της λίμνης) – εν αντιθέσει παρατηρείται μείωση ~10% σε σχέση με το 2024. Ο Εύηνος φαίνεται να επηρεάζεται πιο έντονα από τις συνθήκες ξηρασίας, λόγω του μικρού αποθηκευτικού του όγκου. Η παρούσα κατάσταση (αρχές 2025) παρουσιάζει συνδυαστικά δυσμενείς συνθήκες για το σύστημα Εύηνος → Μόρνος, καθώς και οι δύο ταμιευτήρες παρουσιάζουν σημαντικά χαμηλά επίπεδα πληρότητας (~60%) που επιτείνει το επίπεδο υδρολογικής πίεσης στο σύστημα. Σύμφωνα με την παραπάνω ανάλυση το σύστημα τον τελευταίο (τουλάχιστον) χρόνο φαίνεται να βρίσκεται σε κατάσταση έντονης πίεσης και ως εκ τούτου απαιτείται η λήψη άμεσων μέτρων από τους αρμόδιους φορείς. Ομάδα μελέτης: Αλέξανδρος Κωνής Αθανάσιος Ασκητόπουλος Αλεξία Τσούνη Σταυρούλα Σιγούρου Βασιλική Παγάνα [Επιστημονικοί Συνεργάτες της Επιχειρησιακής Μονάδας BEYOND/ΙΑΑΔΕΤ/ΕΑΑ] Δρ. Χαράλαμπος Κοντοές [Διευθυντής Ερευνών του ΕΑΑ και Επιστημονικός Υπεύθυνος της Μονάδας BEYOND] View full είδηση
  19. Το υδροδοτικό σύστημα της Αττικής αντλεί νερό από τέσσερις βασικούς ταμιευτήρες: Μόρνος, Εύηνος, Υλίκη, και Μαραθώνας. Από αυτούς: Ο Μόρνος είναι η κύρια πηγή ύδρευσης, εξυπηρετώντας τη μεγαλύτερη κατανάλωση. Ο Εύηνος ενισχύει τον Μόρνο μέσω της σήραγγας Ευήνου-Μόρνου, λειτουργώντας ως μεταβατικός ταμιευτήρας. Η Υλίκη (φυσική λίμνη) και ο Μαραθώνας λειτουργούν συμπληρωματικά στους δύο κύριους ταμιευτήρες. Η υπηρεσία FloodHUB της Επιχειρησιακής Μονάδας BEYOND του ΙΑΑΔΕΤ/ΕΑΑ εκπόνησε διαχρονική αξιολόγηση των υδρολογικών και κλιματικών συνθηκών στους δύο βασικούς ταμιευτήρες που υποστηρίζουν το υδροδοτικό σύστημα της Αθήνας —τον Μόρνο και τον Εύηνο— ώστε να εκτιμηθεί ο βαθμός υδρολογικής πίεσης και ξηρασίας στο σύστημα για πρώτο εξάμηνο του 2025. Μεθοδολογία & Δεδομένα Η ανάλυση αξιοποίησε: Δορυφορικά δεδομένα μεσαίας και υψηλής ανάλυσης Landsat-5,7,8 (1984–2021) και Sentinel-2 (2017–2025) για εκτίμηση της επιφάνειας των λιμνών ERA5-Land κλιματικά δεδομένα (1950–2025) για μηνιαίες/ημερήσιες κλιματικές μεταβλητές για την εκτίμηση: Δεικτών ξηρασίας: όπως ο Standardized Precipitation Index (SPI-3) για αθροιστική βροχόπτωση τριμήνου. Ο δείκτης SPI-3 αποτυπώνει τη στατιστική απόκλιση των αθροιστικών μηνιαίων βροχοπτώσεων για διάστημα 3 μηνών σε σχέση με τις μακροχρόνιες κλιματικές κανονικές τιμές, με τις Αρνητικές τιμές να δείχνουν ξηρότερες συνθήκες από το φυσιολογικό, ενώ θετικές τιμές να δείχνουν υγρότερες. Δεικτών θερμικής καταπόνησης (heat ratio): με βάση την ημερήσια συχνότητα υπέρβασης της 90ης εκατοστιαίας τιμής θερμοκρασίας (δηλαδή το πλήθος των ημερών ανά μήνα που ξεπέρασαν την θερμοκρασία αυτή) που συνδέεται με την αναμενόμενη εξάτμιση Διαχρονική εξέλιξη επιφάνειας λιμνών Γράφημα 1: Διαχρονική Εξέλιξη της Εποχικής Διακύμανσης της Επιφάνειας των Ταμιευτήρων Μόρνου και Ευήνου (2008, 2017–2025), βάσει Ιστορικών Δορυφορικών Εικόνων Υψηλής Ανάλυσης (Sentinel-2) (% κάλυψης επιφάνειας ως προς την τιμή υπερχείλισης) Εξέλιξη επιφάνειας Λίμνης Μόρνου: Τον Μάιο του 2025, η επιφάνεια της λίμνης καλύπτει μόλις το ~65% της (σχεδόν) μέγιστης περιοχής κατάκλισης βάσει των ιστορικών στοιχείων για τον μήνα Μάϊο (βάσει Landsat-5,7,8, 1984–2021). Αντίστοιχα, το 2024 ήταν στο ~79%, και το 2022 είχε αγγίξει σχεδόν το 100%. Η τρέχουσα τιμή του 2025 (~11.64 km²) είναι από τις χαμηλότερες που έχουν παρατηρηθεί από το 2002 που ενσωματώθηκε στο σύστημα ο ταμιευτήρας του Εύηνου, με εξαίρεση το καλοκαίρι/φθινόπωρο του 2008, όταν η επιφάνεια κατέβηκε <10 km². Εικόνα 1: Μεταβολή της Επιφάνειας της Λίμνης Μόρνου κατά τον Μάϊο των Ετών 2022–2025, βάσει Υψηλής Ανάλυσης Δορυφορικών Εικόνων (Sentinel-2) Εικόνα 2: Μεταβολή της Επιφάνειας της Λίμνης Μόρνου κατά τον Απρίλιο των Ετών 2022–2025, βάσει Υψηλής Ανάλυσης Δορυφορικών Εικόνων (Sentinel-2) Εικόνα 3: Διαχρονική Απεικόνιση Χαμηλών Τιμών Στάθμης της Λίμνης Μόρνου κατά την Τελευταία 20ετία (Αύγουστος 2008, Νοέμβριος 2024, Μάιος 2025) ; Απεικόνιση περιόδων έντονης υδρολογικής πίεσης μέσω δορυφορικών δεδομένων Landsat-5,7,8 & Sentinel-2 Εικόνα 4: Σύγκριση Επιφάνειας Μόρνου τον Μάιο 2025 με τις Ιστορικές Τιμές Επαναληψιμότητας (1984–2021) Μεσαίας και Υψηλής Ανάλυσης Δορυφορικών Εικόνων Landsat-5,7,8 & Sentinel-2 Εξέλιξη επιφάνειας Λίμνης Εύηνου: Τον Μάιο του 2025, η επιφάνεια της λίμνης ήταν μόλις ~2.30 km², δηλαδή σημαντικά κάτω από τη επιφάνεια στη στάθμη υπερχείλισης (3.6 km²). Οι τιμές του 2024 είναι αντίστοιχα χαμηλές, ενώ άλλες χρονιές, όπως το 2021 ή το 2022, παρουσιάζουν πολύ καλύτερη εικόνα. Εικόνα 5: Μεταβολή της Επιφάνειας της Λίμνης Εύηνος κατά τον Μάϊο των Ετών 2023–2025, βάσει Υψηλής Ανάλυσης Δορυφορικών Εικόνων (Sentinel-2) Κλιματικές Συνθήκες Γράφημα 2: Επιφάνεια Λίμνης Μόρνου και Κλιματικοί Δείκτες Ξηρασίας (2017–2025) Γράφημα 3: Επιφάνεια Λίμνης Ευήνου και Κλιματικοί Δείκτες Ξηρασίας (2017–2025) Κλιματικές Συνθήκες Λίμνης Μόρνου: 2024: Χαμηλό ποσοστό χιονοκάλυψης (Snow cover < 10%), πολύ υψηλή θερμική καταπόνηση (heat ratio = ~30%), και χαμηλές τιμές βροχόπτωσης (SPI-3 <0 , υποδεικνύει υδρολογική ξηρασία). 2025: Ελαφρώς καλύτερες συνθήκες με το δείκτη βροχοπτωσης SPI-3 μεταξύ -0.5 και +1, ποσοστό χιονοκάλυψης γύρω στο 20%, και θερμική καταπόνηση κάτω του 10%. Κλιματικές Συνθήκες Λίμνης Εύηνου: Παρόμοια κλιματικά μοτίβα με τον Μόρνο, χωρίς ένδειξη στατιστικά ισχυρών βροχοπτώσεων ή σημαντικής μείωσης της ξηρασίας. Συμπεράσματα Η υφιστάμενη κατάσταση των ταμιευτήρων (Μάιος 2025) υποδεικνύει υποχώρηση της επιφάνειας λίμνης στα (δεύτερα) χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας 20ετίας. Η περίοδος του 2008 παραμένει η χειρότερη υδρολογικά, αλλά το 2025 παρουσιάζει παρόμοια χαρακτηριστικά. Τα τελευταία έτη η επιφάνεια του ταμιευτήρα του Μόρνου έχει συνεχή πτωτική τάση. Το 2025 σε σύγκριση με το 2024, παρότι οι τιμές του δείκτη βροχόπτωσης (SPI-3) δείχνουν σχετική βελτίωση, δεν αρκούν ώστε να αντισταθμίσουν τη μείωση της αποθηκευμένης ποσότητας νερού (επιφάνεια της λίμνης) – εν αντιθέσει παρατηρείται μείωση ~10% σε σχέση με το 2024. Ο Εύηνος φαίνεται να επηρεάζεται πιο έντονα από τις συνθήκες ξηρασίας, λόγω του μικρού αποθηκευτικού του όγκου. Η παρούσα κατάσταση (αρχές 2025) παρουσιάζει συνδυαστικά δυσμενείς συνθήκες για το σύστημα Εύηνος → Μόρνος, καθώς και οι δύο ταμιευτήρες παρουσιάζουν σημαντικά χαμηλά επίπεδα πληρότητας (~60%) που επιτείνει το επίπεδο υδρολογικής πίεσης στο σύστημα. Σύμφωνα με την παραπάνω ανάλυση το σύστημα τον τελευταίο (τουλάχιστον) χρόνο φαίνεται να βρίσκεται σε κατάσταση έντονης πίεσης και ως εκ τούτου απαιτείται η λήψη άμεσων μέτρων από τους αρμόδιους φορείς. Ομάδα μελέτης: Αλέξανδρος Κωνής Αθανάσιος Ασκητόπουλος Αλεξία Τσούνη Σταυρούλα Σιγούρου Βασιλική Παγάνα [Επιστημονικοί Συνεργάτες της Επιχειρησιακής Μονάδας BEYOND/ΙΑΑΔΕΤ/ΕΑΑ] Δρ. Χαράλαμπος Κοντοές [Διευθυντής Ερευνών του ΕΑΑ και Επιστημονικός Υπεύθυνος της Μονάδας BEYOND]
  20. καλησπέρα και από εμένα, εν έτει 2025, τι ισχύει; Έχω να διαχωρίσω νομιμοποιημένη παλαιά ισόγεια κατοικία (με νόμο Τρίτση) σε δυο (υπάρχουν ήδη 2 είσοδοι) αλλά με αυθαίρετο όροφο άλλης ιδιοκτησίας (άλλη οριζόντια). Μπορώ με μικρή κλίμακα; Θ μπορώ να έχω άλλο ρολόι ΔΕΗ; χρειάζεται παθητική, ύδρευση, αποχέτευση; (δεν υπήρχαν τότε, άσε που είναι από νομιμοποίηση, δεν υπάρχει άδεια δόμησης) ευχαριστώ
  21. Συνάδελφοι καλησπέρα , μια ερώτηση σχετικά με την συμπλήρωση της καρτέλας " επιφάνειες " σε μια ΗΤΚ οριζόντιας ιδιοκτησίας. Διαμέρισμα επιφάνειας 138,85 τ.μ. σύμφωνα με την άδεια το οποίο κατασκευάστηκε τελικά 137,21 τ.μ. έχει διαφοροποιήσεις σε όλες τις εξωτερικές διαστάσεις του έως 5% (αλλού αυξάνονται οι διαστάσεις και αλλού μειώνονται αλλά έως 5% ) . Ο προβληματισμός μου είναι ο εξής : Απο όλες τις εξωτερικές διαστάσεις έχω μια μοναδική η οποία έχει υπέρβαση άνω του 5% συνεπώς λόγω αυτής της μίας διάστασης έχω κάποια λίγα τετραγωνικά σαν υπέρβαση δόμησης στον 4495 (όχι υπερβ. κάλυψης όμως αφού η κάλυψη της οικοδομής μου είναι μικρότερη απο την κάλυψη της άδειας). Αυτά τα λίγα τετραγωνικά της υπέρβασης δόμησης δεν δημιουργούν δηλαδή αύξηση της επιφάνειας των 138,85τ.μ. αφού όλη η οικοδομή κατασκευάστηκε λίγο μικρότερη. Πως χειρίζεστε μια τέτοια κατάσταση στην καρτέλα επιφάνειες της ΗΤΚ που ταυτόχρονα έχετε υπερβάσεις κάτω του 5% αλλά και άνω του 5% ; Θα καταχωρούσατε στην ΗΤΚ π.χ. μια γραμμή : ΑΔΕΙΑ = 138,85 τ.μ. και άλλη μια 2η γραμμή : 4495 = - 1,64 τ.μ. άρα σύνολο 137,21 τ.μ. και λεπτομερή περιγραφή στην τεχνική έκθεση ότι ναι μεν κατασκευάστηκε μικρότερη η επιφάνεια αλλά τα ταδε τετραγωνικά έχουν υπέρβαση δόμησης λόγω αύξηση της διάστασης άνω του 5% ή θα το αντιμετωπίζατε κάπως αλλιώς ;; Eυχαριστώ για την όποια απάντηση και συγγνώμη αν έχει ξανά - απαντηθεί κάτι ανάλογο .
  22. Καλησπέρα σας, Θα ήθελα να μάθω την τιμή ζώνης για ένταξη στον 4495/17 για διαμέρισμα στην Πάτρα α) Χ: 303356.74 β) y : 4237405.32 και για ενα κατάστημα α) Χ: 302754.69 β) y : 4236402.85 Σας ευχαριστώ πολυ
  23. Καλησπέρα. Πάντα η Ο.Α εκδίδονταν και συνεχίζει να εκδίδεται με όρους δόμησης κατοικίας. Ο νόμος για την λειτουργία των ενοικιαζόμενων κατοικιών δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιούνται για τουριστικά (με την διαδικασία της γνωστοποίησης) χωρίς να αλλοιώνεται η χρήση της κατοικίας. Να σκεφτείς κάτι ακόμα. Αν ο νόμος απαιτούσε και στην περίπτωση αυτή (μη κύρια τουριστικά καταλύματα) εφαρμογή όλης της νομοθεσίας περί ξενοδοχείων, ελάχιστα κτίρια θα μπορούσαν να πληρούν προϋποθέσεις (πχ απαίτηση για reception, lobby, εστιατόριο, μέγεθος και διαστάσεις δωματίων διαμονής, ειδικός εξοπλισμο κλπ) και όσα τα κατάφερναν θα είχαν πάρα πολύ μικρή δυναμικότητα (μικρότερη και από αυτή της κατοικίας ως μη κύριο κατάλυμα).
  24. ανέβασε σχέδια με σχετική λεπτομέρεια για να ξέρουμε τι υπάρχει.... (το σαν δεν υπάρχει)
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.