Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Subcategories

    1. 483
      ειδήσεις
    2. 880
      ειδήσεις
    3. Ασφαλιστικά-Φορολογικά

      Ασφαλιστικά-Φορολογικά
      911
      ειδήσεις
    4. Περιβάλλον

      Περιβάλλον
      1.447
      ειδήσεις
    5. Ενέργεια-ΑΠΕ

      Ενέργεια-ΑΠΕ
      1.562
      ειδήσεις
    6. Τεχνολογία

      Τεχνολογία
      827
      ειδήσεις
    7. Χρηματοδοτήσεις

      Χρηματοδοτήσεις
      941
      ειδήσεις
    8. Έργα-Υποδομές

      Ειδήσεις που αφορούν τεχνικά έργα και υποδομές
      1.606
      ειδήσεις
    9. Επικαιρότητα

      Επικαιρότητα
      4.540
      ειδήσεις
    10. Αρθρογραφία

      Αρθρογραφία
      406
      ειδήσεις
    11. Michanikos.gr

      Michanikos.gr
      81
      ειδήσεις
    12. webTV

      Michanikos.gr webTV
      616
      ειδήσεις
    13. 15
      ειδήσεις

    28 ειδήσεις in this category

    1. Ειδήσεις

      georgegaleos

      Νομοσχέδιο & Αιτιολογική Έκθεση "Μείωση ασφαλιστικών εισφορών και άλλες διατάξεις"
      Πηγή: Βουλή των Ελλήνων
      Μερικά σημαντικά μέρη που μας αφορούν:
      1. Από 1.1.2019, το ποσοστό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς για τον κλάδο κύριας σύνταξης διαμορφώνεται σε 13,33%. (άρθρο 1 ν/σχ – αντικατάσταση άρθρου 39 ν. 4387/2016)
      2. Οι εισφορές επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ διαμορφώνονται αναδρομικά από 1.1.2017 σε πάγια ποσά (άρθρο 4 ν/σχ - τροποποίηση του άρθρου 97 του ν. 4387/2016, 5 ν/σχ - τροποποίηση του άρθρου 35 του ν. 4387/2016) :
      2. Α) το ποσό της μηνιαίας εισφοράς στον Κλάδο Επικουρικής Ασφάλισης του ΕΤΕΑΕΠ, ορίζεται σε ποσοστό 7% υπολογιζόμενου επί του εκάστοτε προβλεπόμενου κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών, ήτοι σήμερα 41 €.  Το ως άνω ποσοστό θα μειωθεί σε 6,5% από 1.6.2019 έως 31.5.2022, και σε 6% από 1.6.2022 και εφεξής.
      2. Β) Το ποσό της μηνιαίας εισφοράς στον Κλάδο Εφάπαξ Παροχών του ΕΤΕΑΕΠ  ορίζεται σε ποσοστό 4%, υπολογιζόμενο επί του ποσού που αντιστοιχεί στον κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών, ήτοι σήμερα 23,44 €
      3. Οι εισφορές υγειονομικής περίθαλψης διατηρούνται στο 6,95% κατά τα οριζόμενα στον ν. 4387/2016.
      4. Οι προβλεπόμενες εκπτώσεις διατηρούνται για τις εισφορές κύριας σύνταξης και υγειονομικής περίθαλψης (άρθρο 6 ν/σχ).
      5. Για τις ασφαλιστικές εισφορές των αμειβομένων με ΤΠΥ (σε έως δύο εργοδότες) εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 38 ν. 4387/2016 (άρθρο 1 παρ. 8 ν/σχ). Με τη νέα διάταξη επαναλαμβάνεται η διατύπωση του άρθρου 39 παρ. 9 ν. 4387/2016 για τους απασχολούμενους με ΤΠΥ σε ένα ή και δύο πρόσωπα (φυσικά και νομικά),.
    2. Ειδήσεις

      Engineer

      Προσφυγή στο Σ.τ.Ε κατά του νέου Χωροταξικού του Τουρισμού κατέθεσαν Περιβαλλοντικές Οργανώσεις, Δήμοι νησιών του Αιγαίου, ο Σύλλογος Ελλήνων Πολεοδόμων και Χωροτακτών και ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών.
       
      Όπως επισημαίνουν οι φορείς, το νέο Χωροταξικό του Τουρισμού αυτοπροβάλλεται ως τροποποίηση του Χωροταξικού του Τουρισμού του 2009 αλλά στην πραγματικότητα προωθεί μια ακόμα δυσμενέστερη αντίληψη, που θίγει καίρια το φυσικό και πολιτιστικό υπόβαθρο των περιοχών, υποθηκεύοντας την δυνατότητα των μελλοντικών γενεών να ζήσουν σε ένα βιώσιμο φυσικό και οικονομικό περιβάλλον.
       
      Στα επιχειρήματά τους μεταξύ άλλων είναι ότι αγνοεί το ειδικό καθεστώς που διέπει τις προστατευόμενες περιοχές, επιβάλλει κάθετες ρυθμίσεις που δεν λαμβάνουν υπόψη τα διαφορετικά στοιχεία του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος διαφόρων περιοχών της χώρας, και αγνοεί τις διεθνείς συνθήκες και συμβάσεις.
       
      Οι προσφεύγοντες φορείς είναι:
       
      1. Αρκτούρος
      2. Αρχέλων
      3. Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών
      4. Δίκτυο Μεσόγειος S.O.S.
      5. Δήμος Κιμώλου
      6. Δήμος Λειψών
      7. Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού
      8. Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης
      9. Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία
      10. Καλλιστώ
      11. MOm-Εταιρεία Μελέτης και Προστασίας της Μεσογειακής Φώκιας
      12. Σύλλογος Ελλήνων Πολεοδόμων και Χωροτακτών
      13. WWF Ελλάς
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/67467/Sto-StE-13-foreis-gia-to-Xorotaksiko-tou-Tourismou
    3. Ειδήσεις

      Engineer

      Στα σκαριά βρίσκεται σχέδιο για τη δημιουργία μεγάλου εμπορευματικού σταθμού logistics δίπλα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τομέας για τον οποίο ενδιαφέρονται έντονα αμερικανικά κεφάλαια.
       
      Την πρωτοβουλία συντονίζει, σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», το ΤΑΙΠΕΔ που για το σκοπό αυτό συζητά με τη ΓΑΙΑΟΣΕ, τον ΟΑΕΔ και το υπουργείο Εθνικής Αμυνας την παραχώρηση τριών εκτάσεων ιδιοκτησίας τους, που βρίσκονται κοντά στο λιμάνι, προκειμένου να διατεθούν για τη δημιουργία ενός μεγάλου εμπορευματικού κέντρου.
       
      Το τάιμινγκ θεωρείται κατάλληλο, τόσο ενόψει της ολοκλήρωσης του εν εξελίξει διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ που τοποθετείται για την Ανοιξη του 2016, όσο και επειδή έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από αμερικανικά κεφάλαια για κέντρο logistics δίπλα στο λιμάνι.
       
      Το αποκάλυψε προχθες ο ίδιος ο πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου Σίμος Αναστασόπουλος. Αναφερόμενος στους τομείς ενδιαφέροντος για επενδύσεις από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα, κατονόμασε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, λέγοντας ότι αμερικανικές εταιρείες διαβλέπουν ευκαιρίες στη δημιουργία logistics centers στα μεγάλα λιμάνια της χώρας, και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη.
       
      Σημειωτέον ότι για το Θριάσειο, όπου εδώ και μια δεκαετία συζητείται η δημιουργία κέντρου logistics το οποίο θα εξυπηρετεί την εμπορευματική κίνηση του Πειραιά, ενδιαφέρονται σφόδρα οι Κινέζοι.
       
      Οπως πάντως συμβαίνει και στον Πειραιά, όπου η συζήτηση για τη δημιουργία κέντρου logistics κρατά εδώ και μια δεκαετία, έτσι και στη Θεσσαλονίκη, το θέμα απασχολεί τις διοικήσεις του Οργανισμού Λιμένος κοντά στα… 12 χρόνια. Μελέτες επί μελετών έχουν γίνει, άλλοτε από τον ίδιο τον ΟΛΘ, και άλλοτε από το ΤΕΕ (Κεντρικής Μακεδονίας), χωρίς ωστόσο αποτέλεσμα.
       
      Χαρακτηριστική είναι η μελέτη που ξεκίνησε το 2006, όταν η διοίκηση της βορειοελλαδίτικης εταιρείας αποφάσισε να κατασκευάσει εγκαταστάσεις logistics σε έκταση 100 στρεμμάτων, προκειμένου να προσθέσει νέα έσοδα στον οργανισμό. Σύμφωνα με το σχέδιο, οι εγκαταστάσεις θα ήταν έτοιμες το 2008, πριν κατασκευαστούν τα έργα της 6ης προβλήτας.
       
      Μελέτη ΤΕΕ
       
      Ακολούθησε άλλη μελέτη το 2010 από το ΤΕΕ Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας. Σε αυτήν, το εμπορευματικό κέντρο χωροθετήθηκε δίπλα στη ΒΙΠΕ Σίνδου (στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, έκτασης 672 στρεμμάτων), σε ένα σημείο δηλαδή που διαθέτει σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο και έχει πρόσβαση σε κύριους οδικούς άξονες.
       
      Εκτοτε το θέμα παραμένει ανοικτό. Στις αρχές Οκτωβρίου, το κεφάλαιο logistcs απασχόλησε και πάλι τον ΟΛΘ, στο πλαίσιο συνάντησης που είχε η διοίκησή του με αυτές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των σιδηροδρόμων της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας.
       
      Κοινή επιδίωξη και των τριών εταιρειών σιδηροδρομικών μεταφορών, είναι η συνεργασία, η οποία θα μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των φορτίων που περνούν transit από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
       
      Φυσικά όλα αυτά σχετίζονται ευθέως με την επικείμενη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, (θα προχωρήσει μόλις ολοκληρωθεί αυτός για τον ΟΛΠ), και τον οποίο διεκδικούν οι APM Terminals, Deutsche Invest, η Duferco, η ICTS, η Mitsui, η P&O, και η Yilport. Αγνωστο είναι τι θα κάνουν τελικά οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι, που φαίρονται να κάνουν δεύτερες σκέψεις αναφορικά με τη συμμετοχή τους στο ελληνικό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων.
       
      Οι όροι
       
      Οι όροι του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ έχουν προσαρμοσθεί στο πλαίσιο εκείνο που έχει προδιαγράψει ο αντίστοιχος διαγωνισμός του ΟΛΠ. Δηλαδή, αρχικά θα διατεθεί το 51% του μετοχικού του κεφαλαίου, και στη συνέχεια, και εντός μιας πενταετίας, θα διατεθεί ένα επιπλέον 16% των μετοχών του, ανάλογα και με την εξέλιξη των επενδύσεων που θα πραγματοποιήσει ο προτιμητέος επενδυτής. Ο προτιμητέος επενδυτής που θα επιλεγεί θα ασκεί τα δικαιώματα ψήφων του 67% του μετοχικού κεφαλαίου.
       
      Ετησίως ο ΟΛΘ έχει κύκλο εργασιών 56,3 εκατ. ευρώ. Από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εξυπηρετούνται 2.000 πλοία, ενώ διακινούνται 350.000 κοντέινερ και 4,9 εκατατομμύρια τόνοι συμβατικό φορτίο. «Καταφέραμε να έχουμε αύξηση των βασικών μας δεικτών ακόμα και μέσα στην κρίση. Ωστόσο, χρειάζονται μεγάλες επενδύσεις και βέβαια βελτίωση των οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων, έτσι ώστε το λιμάνι να αλλάξει κατηγορία», είχε αναφέρει προ μηνός ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ Δημήτρης Μακρής.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500035592
    4. Ειδήσεις

      dimitris GM

      Εν μέσω κορονοϊού η κυβέρνηση προχωρεί τον σχεδιασμό της για την επόμενη μέρα, η οποία θα είναι και δύσκολη. Ενας από τους στόχους της είναι να κερδίσει η Ελλάδα το στοίχημα της πανδημίας με όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες σε ανθρώπινες ζωές και να την καταστήσει ασφαλή χώρα, για την προσέλκυση τουριστών και κυρίως επενδύσεων.
      Βασική προϋπόθεση όμως, για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου αποτελεί η θεσμοθέτηση χρήσεων γης και ο καθορισμός πολεοδομικών και περιβαλλοντικών κανόνων, που θα επιτρέπουν την υλοποίηση των επενδύσεων με ασφάλεια δικαίου στο πλαίσιο της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης. Σήμερα μόλις το 20% της χώρας διαθέτει πολεοδομικά σχέδια, με βάση την παλαιά νομοθεσία. Για τον λόγο αυτό το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας επισπεύδει την έγκριση του Ειδικού Χωροταξικού Σχεδίου για τον Τουρισμό, το οποίο επεξεργάζεται.
       
      Ποια είναι τα μέτρα που προβλέπονται;
      Καθορισμός χρήσεων γης σε όλη τη χώρα μέσα στα επόμενα 6 χρόνια. Περιορισμός και εντέλει την κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης, αρχής γενομένης από τις περιοχές που δέχονται μεγάλες αναπτυξιακές πιέσεις. Στροφή στην πράσινη τουριστική ανάπτυξη με τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων και την προώθηση της ανακύκλωσης και κυκλικής οικονομίας. Έμφαση στην αγροδιατροφή, σε συνδυασμό με την ανέγερση μικρών μονάδων σε μη τουριστικές περιοχές, που θα βοηθήσουν στην παραμονή του πληθυσμού στην περιφέρεια και την απορρόφηση των τοπικών προϊόντων. Επιτάχυνση των περιβαλλοντικών και άλλων αδειοδοτήσεων που επηρεάζουν τις επενδύσεις Τι νέο προβλέπεται για τα τουριστικά καταλύματα;
      Προβλέπεται η δημιουργία μιας νέας κατηγορίας σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων 4 και 5 αστέρων, τα οποία θα περιλαμβάνουν ξενοδοχεία, τουριστικές κατοικίες αλλά και μια σειρά από συναφείς εγκαταστάσεις όπως : συνεδριακά κέντρα, μαρίνες, κέντρα θαλασσοθεραπείας, μονάδες ιαματικού τουρισμού, κέντρα αναζωογόνησης και άλλα.
      Τι αλλάζει σε αρτιότητα και δόμηση;
      Μειώνεται η αρτιότητα για τη νέα κατηγορία σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων 4 και 5 αστέρων μικρής κλίμακας, για τα οποία προτείνεται να ισχύσει αρτιότητα 25 έως 30 στρέμματα, με μεικτό συντελεστή δόμησης 0,2 και μέγιστο ποσοστό κατοικίας 10%. Για τον περιορισμό της άναρχης εκτός σχεδίου δόμησης, δίνονται επιπλέον κίνητρα για επενδύσεις εντός περιοχής με εγκεκριμένη πολεοδομική μελέτη μέσω Ειδικού Χωρικού Σχεδίου, με αυξημένο Συντελεστής Δόμησης, με πιθανό σενάριο να είναι ΣΔ=0,3. Για εγκαταστάσεις, εξαιρουμένων των μεγάλων σύνθετων καταλυμάτων που θα γίνονται σε μη πολεοδομούμενες περιοχές, με βάση τις πολεοδομικές διατάξεις για την εκτός σχεδίου δόμησης, προβλέπεται αύξηση της ισχύουσας δόμησης από 10% (το ήπιο σενάριο) έως 30% (ενισχυμένο σενάριο). Τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα θα συνεχίσουν με το ισχύον πλαίσιο και τα καταλύματα μικρής έκτασης με Σ.Δ. = 0,2. Για τα υπόλοιπα τουριστικά καταλύματα για τις κορεσμένες περιοχές, τις αναπτυγμένες και τις αναπτυσσόμενες περιοχές εκτός σχεδίου η αρτιότητα καθορίζεται στα 10 στρέμματα και στα 6 στρέμματα στον υπόλοιπο χώρο Ανταμοιβές θα υπάρχουν για την επανάχρηση αξιόλογων κτιρίων και τη μετατροπή τους σε παραδοσιακές ξενοδοχειακές μονάδες, αλλά και για την απόσυρση απαξιωμένων ή εγκαταλελειμμένων παλαιών μονάδων, π.χ. με χορήγηση νέων αδειών. Προσαυξημένος θα είναι και ο συντελεστής δόμησης σε μονάδες, για τη δημιουργία κοινοχρήστων χώρων και ειδικών τουριστικών υποδομών χωρίς να υπάρχει όμως αύξηση του αριθμού των κλινών. Αυξημένος Συντελεστή Δόμησης θα δίνεται και σε όσες υποδομές κατασκευάζονται με περιβαλλοντικά κριτήρια. Τι κίνητρα θα δοθούν για την αναβάθμιση των υπαρχόντων τουριστικών εγκαταστάσεων;
      Με βάση το νέο χωροταξικό σχέδιο θα δίνονται μπόνους προς δύο κατευθύνσεις:
      α)σε όσους αναβαθμίζουν το τουριστικό τους προϊόν και
      β) σε εκείνους που ακολουθούν πρότυπες πρακτικές όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος.
      Για όσους συνδυάζουν ποιότητα και αειφορία η ανταμοιβή θα είναι μεγαλύτερη.
      Ανάλογα κίνητρα θα ισχύουν και για όσους κατασκευάζουν νέες, περιβαλλοντικά φιλικές τουριστικές εγκαταστάσεις, οι οποίες για παράδειγμα θα διαθέτουν υποδομές ανακύκλωσης απορριμμάτων και λυμάτων, θα είναι ενεργειακά αυτόνομες ή θα ακολουθούν πρόγραμμα εξοικονόμησης ενέργειας κ.λπ.
      Πώς θα δίνεται το περιβαλλοντικό «μπόνους»;
      Με κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Τουρισμού θα προσδιοριστεί το σύστημα κατάταξης σε κατηγορίες και πιστοποίησης καταλυμάτων με κριτήριο το χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα με βάση την ποιότητα των κατασκευών, την κατανάλωση ενέργειας και τους υδατικούς πόρους.
      Τι είναι το «πράσινο τέλος»;
      Σύμφωνα με το προτεινόμενο χωροταξικό σχέδιο προβλέπεται η καταβολή ενός ειδικού τέλους επιβάρυνσης του περιβάλλοντος «πράσινου τέλους», που θα αφορά σε όλα τα καταλύματα συμπεριλαμβανομένου και τον καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, γνωστά ως Airbnb. Το ποσό αυτό θα συγκεντρώνεται θα πηγαίνει στο πράσινο ταμείο για την χρηματοδότηση αναπλάσεων και έργων που θα στηρίζουν το τουρισμό.
      Πώς θα γίνεται η απόσυρση παλιών καταλυμάτων;
      Η απόσυρση θα εφαρμοστεί σε περιοχές με φθίνουσα ζήτηση σε τουριστικά καταλύματα. Τα κτίρια που θα αποσύρονται θα επιστρέφονται στους Δήμους για να αξιοποιηθούν για άλλες κοινωφελείς δραστηριότητες. Σε αντάλλαγμα θα δίνεται στον ιδιοκτήτη αυξημένος συντελεστής δόμησης κατά 20% για την ανέγερση νέων καταλυμάτων, με την προϋπόθεση αυτά να ανεγερθούν εντός της ίδιας Δημοτικής Ενότητας. Συγκεκριμένα προβλέπεται για τα καταλύματα 5 αστέρων η αύξηση του ΣΔ να είναι κατά 20%, ενώ για καταλύματα 4 αστέρων η αύξηση του ΣΔ να είναι κατά 10%.
      Τι θα επιτρέπεται στις περιοχές Natura;
      Για τις προστατευόμενες περιοχές Natura, η ανάπτυξη των τουριστικών υποδομών θα επιτρέπεται μόνο μετά την εκπόνηση των σχεδίων διαχείρισης των περιοχών αυτών.
      Τι προβλέπει για τα νησιά;
      Χωρίζει τα νησιά σε τρεις ομάδες
      Ομάδα Ι: Αναπτυγμένα και αναπτυσσόμενα νησιά
      Επιτρέπεται η χωροθέτηση οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτων και σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων. Βασική κατεύθυνση για τους οργανωμένους υποδοχείς και τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα αυτής της κατηγορίας είναι να συνδέονται λειτουργικά με εγκαταστάσεις και υποδομές ανάδειξης και αξιοποίησης περιβαλλοντικών, γεωλογικών, γεωμορφολογικών, αρχιτεκτονικών, ιστορικών, θρησκευτικών ή πολιτιστικών στοιχείων της περιοχής, οι οποίες βρίσκονται είτε στο γήπεδο εκμετάλλευσης του υποδοχέα ή σύνθετου τουριστικού καταλύματος είτε και στην ευρύτερη περιοχή αυτών.
      Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Τουρισμού νησιά ή τμήματα των νησιών της Ομάδας Ι μπορούν να χαρακτηρίζονται βάσει κριτηρίων ως Περιοχές Ενεργητικής Παρέμβασης και Ανάπλασης και να τίθενται περιορισμοί στην τουριστική ανάπτυξη. Σε κάθε περίπτωση όλες οι νέες εγκαταστάσεις πρέπει να είναι προσαρμοσμένες στα μορφολογικά πρότυπα και την κλίμακα των οικισμών.
      Ομάδα ΙΙ: Λοιπά κατοικημένα νησιά
      Προτεραιότητα δίνεται στη βελτίωση της προσβασιμότητας, τη διαφύλαξη φυσικών, ιστορικών, αρχιτεκτονικών τόπων και κτιρίων. Στον αγροτουρισμό και άλλες εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Στην βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό υφισταμένων τουριστικών μονάδων και την χωροθέτηση οργανωμένων κατασκηνώσεων (camping) και οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτων και σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων
      Ομάδα III: Βραχονησίδες και ακατοίκητα νησιά
      Η Ομάδα ΙΙΙ περιλαμβάνει δύο υπο-ομάδες, με βάση τα ιδιαίτερα φυσικά και ανθρωπογενή χαρακτηριστικά τους, το μέγεθος και την εγγύτητα τους με κατοικημένες περιοχές.
      Στην πρώτη υποομάδα περιλαμβάνονται:
      Οι βραχονησίδες, Νησιά με έκταση μικρότερη των 300 στρεμμάτων. Νησιά, τα οποία ευρίσκονται σε απόσταση μικρότερη των 10 ναυτικών μιλίων από τα θαλάσσια σύνορα της χώρας. Απομονωμένα, από άποψη θέσης, νησιά (απόσταση από παράκτιες περιοχές του ηπειρωτικού τμήματος της χώρας ή από νησιά με λιμάνι, μέσω του οποίου μπορεί να υπάρχει ακτοπλοϊκή πρόσβαση στο νησί, μεγαλύτερη των 5 ναυτικών μιλίων). Νησιά, τα οποία εμπίπτουν σε ζώνες απολύτου προστασίας της φύσης του προστασίας της φύσης, προστασίας της φύσης και εθνικά πάρκα. προτεραιότητας. Στη δεύτερη υποομάδα περιλαμβάνονται όλα τα ακατοίκητα νησιά (μηδενικός πληθυσμός κατά την εκάστοτε τελευταία απογραφή)
      Στα νησιά της πρώτης υποκατηγορίας απαγορεύεται η δημιουργία τουριστικών εγκαταστάσεων πλην του glamping που είναι τροχόσπιτα στο κύμα, μετά από σύμφωνη γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων και την Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Τουρισμού. Στα νησιά της δεύτερης υποκατηγορίας επιτρέπεται η ήπια τουριστική ανάπτυξη. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου - πολεοδόμου μηχανικού, [email protected]
      Εδώ η διαβούλευση: http://www.opengov.gr/tourism/?p=1886
    5. Ειδήσεις

      akius

      Η πρόταση που διακρίθηκε στο διεθνή διαγωνισμό για την μετατροπή του ΣΙΛΟ σε Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων και την ανάπλαση της παράκτιας ζώνης.
       
      Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του διεθνή διαγωνισμού αρχιτεκτονικής που είχε προκηρύξει πριν ένα χρόνο ο ΟΛΠ και αφορούσε το Νέο Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων και την Πολιτιστική Ακτή του Πειραιά, το πρώτο βραβείο κέρδισε η κοινή πρόταση έξι ελλήνων αρχιτεκτόνων (Ευάγγελος Αντωνόπουλος, Θάλεια Βέττα, Γεώργιος Γαβαλάς, Μαρία-Κυριακή Ρήγα, Αναστασία Σταμούλη, Μαρία Πυλαρινού).
       
      Το νέο μουσείο ενάλιων αρχαιοτήτων θα στεγαστεί σε ένα εμβληματικό βιομηχανικό κτίριο της δεκαετίας του ’30, το οποίο μέχρι πρόσφατα λειτουργούσε σαν διαμετακομιστικός και αποθηκευτικός χώρος σιτηρών (ΣΙΛΟ).
       

       

       
      Η ταυτόχρονη ανάπλαση του παράκτιου περιβάλλοντος χώρου της Ηετώνειας Ακτής θα δώσει μια νέα ποιότητα στον δημόσιο χώρο και θα αναβαθμίσει τις υπαίθριες δραστηριότητες των κατοίκων με τη δημιουργία χώρων πολιτισμού και ψυχαγωγίας που έως τώρα έλειπαν από το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης του Πειραιά.
       
      Ετσι η περιοχή θα είναι ελκυστική όχι μόνο για τους μόνιμους κατοίκους της, αλλά και για τους απλούς τουρίστες που περνούν από το λιμάνι, τους τουρίστες κρουαζιέρας καθώς και κατοίκους των γύρω περιοχών.
       
      Στόχος αυτής κίνησης είναι το Μουσείο να γίνει το νέο τοπόσημο της περιοχής και ο Πειραιάς να βρεθεί στη λίστα των σημαντικότερων και άξιων επισκέψεως λιμανιών.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr...cle/?aid=501815
    6. Ειδήσεις

      basgoud

      Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Αθηνών κατέχει την υψηλότερη κατάταξη στην ειδικότητα της μηχανολογίας που το κατατάσσει στα κορυφαία 50 πανεπιστήμια παγκοσμίως στην ειδικότητα των Πολιτικών Μηχανικών στην τελευταία κατάταξη του Διεθνούς Πίνακα Κατάταξης Πανεπιστημίων της QS ανά Ειδικότητα (QS World University Rankings by Subject).
       
      Η έβδομη έκδοση του Διεθνούς Πίνακα Κατάταξης Πανεπιστημίων της QS ανά Ειδικότητα, που δημοσιεύεται σήμερα, απαριθμεί τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου σε 46 διαφορετικές ειδικότητες. Το Χάρβαρντ είναι το νούμερο ένα πανεπιστήμιο σε 15 ειδικότητες και αφήνει πίσω του το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ) το οποίο ξεχωρίζει σε 12 ειδικότητες. Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Αθηνών, το οποίο συγκαταλέγεται σε 9 ειδικότητες συνολικά, έχει εξαιρετικές επιδόσεις στην ειδικότητα των Πολιτικών Μηχανικών όπου και κατατάσσεται στην 42η θέση.
       
      Στους Διεθνείς Πίνακες Κατάταξης Πανεπιστημίων διακρίνονται συνολικά 6 ελληνικά πανεπιστήμια με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης να παραμένει το κορυφαίο πανεπιστήμιο στην Ελλάδα, το οποίο διακρίνεται σε 18 ειδικότητες (από 14 το 2016). Φέτος για πρώτη φορά το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης συγκαταλέγεται και σε 5 νέες ειδικότητες. Στην ειδικότητα των Επιστημών Βιολογίας κατατάσσεται στην 351-400 θέση, στην είδικότητα της Οικονομίας και Οικονομετρίας κατατάσσεται στη 251-300 θέση, στην ειδικότητα των Χημικών Μηχανικών κατατάσσεται στη 201-250, στην ειδικότητα της Νομικής κατατάσσεται στη 251-300 θέση, και στην ειδικότητα της Φαρμακευτικής και Φαρμακολογίας κατατάσσεται στη 201-250 θέση.
       
      Συνολικά, τα ελληνικά πανεπιστήμια εμφανίζονται 54 φορές για το 2017 σε σχέση με 42 φορές το 2016.
       
      Για την έρευνα αξιολογήθηκαν:
       
      • Περισσότερες από 185 εκατομμύρια βιβλιογραφικές παραπομπές (citations)
       
      • Περισσότερα από 43 εκατομμύρια επιστημονικών δημοσιεύσεων
       
      • 194.000 απαντήσεις από έρευνα Εργοδοτών
       
      • Περισσότερες από 305.000 απαντήσεις από έρευνα Ακαδημαϊκών
       
      Πηγή: imerisia.gr
    7. Ειδήσεις

      adadim

      Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης, συναντήθηκε σήμερα με τον πρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), κ. Γιώργο Στασινό.
      Στη συνάντηση συμμετείχαν ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Δημήτρης Οικονόμου, ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, κ. Κωνσταντίνος Αραβώσης και ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, κ. Ευθύμιος Μπακογιάννης.
      Μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης έγιναν οι ακόλουθες δηλώσεις:
      Κωστής Χατζηδάκης: «Ήταν μια χρήσιμη συνάντηση αυτή που είχαμε με τον κ. Στασινό, ο υφυπουργός, οι Γενικοί Γραμματείς κι εγώ. Μιλήσαμε πολύ συγκεκριμένα για τα θέματα τα οποία έθιξε.
      Πρώτον, όσον αφορά στο ζήτημα των αυθαιρέτων. Στόχος της κυβέρνησης είναι στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα να έρθει μία συνολική παρέμβαση- μεταρρύθμιση για τα αυθαίρετα, στην οποία δευτερεύουσας σημασίας θα είναι αυτή καθεαυτή η παράταση, που είναι αναγκαία προφανώς, αλλά δεν θα είναι αυτό που θα χαρακτηρίζει τη ρύθμιση. Τη ρύθμιση θα τη χαρακτηρίζει βασικά μια κατεύθυνση αποφυγής νέων παρατάσεων στο μέλλον, λαμβάνοντας υπόψη αφενός τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας και αφετέρου το γεγονός ότι η κόκκινη γραμμή μας σε σχέση με την τακτοποίηση αυθαιρέτων πάει πίσω στο 2011. Θα υπάρχει ένα σαφές πλαίσιο για τους κατόχους αυθαιρέτων, το οποίο θα είναι μόνιμου χαρακτήρα και το οποίο θα οδηγήσει σε ένα τέρμα στο γνωστό σκηνικό, όπου υπουργοί Περιβάλλοντος πηγαίνουν κάθε τρεις και λίγο στη Βουλή και φέρνουν παρατάσεις επί παρατάσεων. Για όλη αυτή τη ρύθμιση, κομβικής σημασίας θα είναι η ηλεκτρονική ταυτότητα του κτιρίου. Όπως γνωρίζουμε έχει ψηφιστεί ρύθμιση εδώ και αρκετά χρόνια προκειμένου να τεθεί σε εφαρμογή από τα μέσα του 2020. Θα συνεννοηθούμε για όλες αυτές τις ρυθμίσεις όχι μόνο με τους μηχανικούς, αλλά και με τους ιδιοκτήτες ακινήτων, με την ΠΟΜΙΔΑ. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων έχουν επιβαρυνθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια. Δεν νομίζω ότι η Πολιτεία δικαιούται να τους επιβαρύνει άλλο. Από τη συζήτηση που έκανα με τον κ. Στασινό αντιλαμβάνομαι ότι μπορεί να υπάρξουν κοινοί τόποι με τους ιδιοκτήτες. Εκκρεμεί λοιπόν συνάντησή μας με τους ιδιοκτήτες ακινήτων, προτού ανακοινώσουμε τις όποιες ρυθμίσεις.
      Δεύτερον, σε ό,τι αφορά στο «Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον», είναι δεδηλωμένη η βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσουμε με ένα νέο κύκλο. Έχει ζητηθεί από τους περιφερειάρχες να δώσουν πρόσθετα κονδύλια. Είμαστε σε επαφή με το Υπουργείο Ανάπτυξης, αλλά αυτή την ώρα δεν έχω όλα τα δεδομένα προκειμένου να καταλήξουμε ακριβώς στο τι πρόκειται να γίνει για το «Εξοικονομώ». Υπολογίζεται πάντως ότι συνολικά οι δαπάνες για την ενεργειακή αναβάθμιση μπορεί να αγγίξουν ακόμη και το 1 δισεκατομμύριο ευρώ, που σημαίνει ότι το 5% συνολικά του ΕΣΠΑ θα δοθεί για δράσεις ενεργειακής αναβάθμισης. Οι δράσεις αυτές θα είναι υψηλής προτεραιότητας και στο νέο σχέδιο της κυβέρνησης για την ενέργεια και το κλίμα (ΕΣΕΚ), που ετοιμάζεται αυτή την περίοδο.
      Τρίτον, για το θέμα της Τράπεζας Γης, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Περιβάλλοντος είναι καταρχήν υπέρ αυτής της ρύθμισης, η οποία έρχεται να αντιμετωπίσει αδικίες σε σχέση με κάποιες κατηγορίες ιδιοκτητών ακινήτων– σίγουρα πάντως αυτούς που κατέχουν διατηρητέα– και έρχεται να βάλει και με ένα ηλεκτρονικό τρόπο μια τάξη στο ζήτημα της μεταφοράς του συντελεστή δόμησης. Όμως, αυτό θα πρέπει να γίνει με προσοχή, με βάση και πάλι τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας και με κατεύθυνση να μη θεωρείται ότι πάμε να κάνουμε χάρες, αλλά να αντιμετωπίσουμε αδικίες και να βάλουμε μια τάξη.
      Τέλος, όσον αφορά το γενικότερο χωροταξικό σχεδιασμό κι ακόμα περισσότερο τα χωρικά σχέδια είναι ένα ζήτημα απόλυτης προτεραιότητας για το υπουργείο. Ένα ζήτημα το οποίο χειρίζεται προσωπικά ο υφυπουργός ο κ. Οικονόμου, συνδεόμενο με την αναπτυξιακή δραστηριότητα. Είναι κομβικής σημασίας να ξεκολλήσουν επενδύσεις και να ανοίξουν καινούριες δουλειές. Και όλα αυτά τα ζητήματα θα συμπεριλαμβάνονται σε ένα ευρύτερο νομοσχέδιο του υπουργείου μας, για το οποίο έχω μιλήσει κι άλλη φορά, το οποίο θα αντιμετωπίζει ζητήματα αδειοδοτικά, πολεοδομικά και χωροταξικά».
      Δημ.: Η ρύθμιση για τα αυθαίρετα πότε;
      «Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι δεν πρέπει να υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας. Δεν θα υπάρξει κάποιο κενό σε σχέση με τους ιδιοκτήτες και σε σχέση με τους μηχανικούς που σχετίζονται με το συγκεκριμένο ζήτημα».
      Δημ.: Επειδή είπατε για μια μόνιμη λύση, εννοείτε ότι θα είναι μια διαδικασία στην οποία θα μπορεί να ενταχθεί κάποιος με κόκκινη γραμμή βέβαια το 2011. Δεν θα χρειάζεται να δίνονται παρατάσεις.
      «Θα μπορεί να εντάσσεται όποτε θέλει, αλλά εκείνο που θα συμβουλεύαμε εμείς τους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων είναι να ενταχθούν νωρίς. Όσο πιο αργά το αφήσουν να το κάνουν- μετά από χρόνια- αυτό μπορεί να σημαίνει ενδεχομένως παραπάνω επιβαρύνσεις για τους ίδιους. Άρα καλύτερα νωρίτερα, παρά αργότερα, παρότι είπα και το υπογραμμίζω ότι ο στόχος είναι η ηλεκτρονική ταυτότητα των κτιρίων να μην είναι επιβαρυντική για τους ιδιοκτήτες».
      Γιώργος Στασινός (ΤΕΕ): «Συζητήσαμε με τον υπουργό τον κ. Χατζηδάκη, τον υφυπουργό τον κ. Οικονόμου και τους Γενικούς Γραμματείς, τον κ. Μπακογιάννη και τον κ. Αραβώση, καταρχήν το ζήτημα της παράτασης των αυθαιρέτων για το Ν.4495. Θέσαμε το ζήτημα της απαραίτητης αναγκαιότητας της παράτασης μέχρι να υπάρξουν νέες ρυθμίσεις σε αυτό το νόμο, έτσι ώστε να έχουμε μία συνέχεια. Επίσης, θέσαμε το ζήτημα της παράτασης για τα σχέδια του Ν.4178 που παραμένει σε εκκρεμότητα. Από εκεί και πέρα τέθηκε το ζήτημα του προγράμματος «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον» και κυρίως για τις αιτήσεις που είχαν υποβληθεί και δεν μπόρεσαν να εγκριθούν, διότι τελείωσαν τα απαραίτητα κονδύλια. Η πρότασή μας ήταν στο επόμενο πρόγραμμα να μπουν σε προτεραιότητα αυτοί που είχαν υποβάλει αιτήσεις, αλλά δεν εγκρίθηκαν. Ο υπουργός άκουσε την πρότασή μας, δεν δεσμεύτηκε και είπε ότι θα εξετάσει όλες τις πιθανές λύσεις.
      Από εκεί και πέρα συζητήσαμε για το θέμα της Ψηφιακής Τράπεζας Γης, που ήταν και πρότασή μας και το οποίο θα δει η κυβέρνηση, με όποιες ρυθμίσεις πιστεύει ότι είναι καλύτερες έτσι ώστε να κριθούν και συνταγματικές, να μην υπάρχει θέμα, όπως υπήρχε στο παρελθόν με τη μεταφορά συντελεστή δόμησης και θα το δει το επόμενο διάστημα. Τέλος είδαμε το θέμα των Τοπικών Χωρικών Σχεδίων, που ανέλαβε την πρωτοβουλία το Υπουργείο να προχωρήσουν άμεσα. Στόχος είναι στις αρχές του 2020 να ξεκινήσουν τα πρώτα Τοπικά Χωρικά Σχέδια, με τελικό στόχο να γίνουν τελικά σε όλη τη χώρα τα Τοπικά Χωρικά Σχέδια που απαιτούνται για να ολοκληρωθεί επιτέλους ο χωρικός σχεδιασμός της χώρας. Αυτά συζητήθηκαν σήμερα σε αυτή τη συνάντηση και θα συνεχίσουμε τη συνεργασία το επόμενο διάστημα».
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.