Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      28

    • Περιεχόμενα

      8.105


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      27

    • Περιεχόμενα

      17.230


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      6.323


  4. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      1.862


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 26/04/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Στο άρθρο 3 της Υπουργ. Απόφασης ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 (ΦΕΚ 1843Β/13-5-2020) παράγραφος "ζ" (Γενικά δικαιολογητικά) αναφέρει: Κατάθεση Σχεδίου και Φακέλου Ασφάλειας και Υγείας του έργου, με ορισμό του υπεύθυνου συντονιστή σύμφωνα με τα οριζόμενα στο π.δ. 305/1996 (Α΄ 212), όπου απαιτείται. (Το σύστημα πάντα το βγάζει σαν πεδίο, όμως μπορείς να ανεβάσεις αιτιολόγηση γιατί δεν απαιτείται) Ξεψαχνίζοντας το Άρθρο 4 της ίδιας ΥΑ, υποβάλλεται στο πληροφοριακό σύστημα «Δήλωση ανάθεσης και ανάληψης της ευθύνης από μηχανικό για την επίβλεψη του έργου» μόνο στις περιπτώσεις θ, ιβ, κ και λ του άρθρου 29 του ν. 4495/2017 όπου: θ) τοποθέτηση ικριωμάτων ιβ) εργασίες εξωτερικών χρωματισμών ή αντικατάσταση κιγκλιδωμάτων ή επισκευή επιχρισμάτων ή επισκευή όψεων με χρήση ικριωμάτων κ) συντήρηση και επισκευή στεγών με χρήση ικριωμάτων λ) εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης Οπότε συνάδερφε @the_topo απαιτείται ΣΑΥ - ΦΑΥ και επίβλεψη σε εγκατάσταση αντλίας θερμότητας
    6 points
  2. Αυτό δεν το καταλαβαίνω. Δηλ αν έχουμε μια θεωρητική (πλην λογική απορία) θεωρείται ότι καταχρόμαστε το φόρουμ; Ή αν προκαταβολικά λόγω έλλειψης εμπειρίας θέλουμε να ξέρουμε τι θα αναζητήσουμε και τι θα μελετήσουμε...
    4 points
  3. @tettris~Ο ορισμός αυτός χρησιμοποιείται κατά κόρον στα νομικά κείμενα και προέρχεται από την υπ' αριθμόν 23/2000 απόφαση της ολομέλειας του Αρείου Πάγου. Χρήσιμες είναι οι δύο παράγραφοι που περιλαμβάνουν τις λέξεις «περικλείεται» και «περίκλειστους», όπου γίνονται παραπομπές σε άρθρα του Αστικού Κώδικα. Η σύσταση ιδιοκτησιών είναι, κατ' αποκλειστικότητα, αρμοδιότητα συμβολαιογράφου. Συνεπώς, στο ερώτημά σου η απάντηση είναι μία και μοναδική: συνεννόηση με τον συμβολαιογράφο, ιδίως εάν πρόκειται να ακολουθήσει μεταβίβαση. @amadeus2000~Η περιγραφή της τωρινής κατάστασης ως «λειτουργική συνένωση» είναι ανακριβής. Τα δύο καταστήματα ενοποιήθηκαν, όπως αναφέρεις, μετά από καθαίρεση της μεσοτοιχίας που τα χώριζε. Λειτουργική συνένωση δύο χώρων σημαίνει ότι συνεχίζει να υφίσταται ο διαχωρισμός τους —μεσοτοιχία, εν προκειμένω— αλλά επικοινωνούν μέσω ενός ανοίγματος, μίας πόρτας, ενός διαδρόμου ή μίας σκάλας. Δηλαδή: Ύπαρξη μεσοτοιχίας· πλήρως διαχωρισμένα καταστήματα. Άνοιγμα στη μεσοτοιχία· λειτουργικώς συνενωμένα. Καθαίρεση μεσοτοιχίας· ενοποίηση ή πλήρης —όχι μόνο λειτουργική— συνένωση. Ο λόγος που ο συμβολαιογράφος χρησιμοποίησε τον όρο «λειτουργική συνένωση» είναι για να αποφύγει την τροποποίηση της σύστασης. Αυτό είναι δικό του πρόβλημα. Ο μηχανικός οφείλει να περιγράψει ορθά την πλήρη ενοποίηση αποφεύγοντας τη χρήση του όρου «συνένωση».
    3 points
  4. Προσωπικά δεν βλέπω κανένα λόγο ως μηχανικός, στα πλαίσια σύνταξης της Η.Τ να αναζητήσεις βεβαίωση αριθμοδοσίας κτιρίου. Η χωρική-τεχνική ταυτότητα του ακινήτου είναι καθορισμένη, από το ΚΑΕΚ του, το περίγραμμα του οικοπέδου, με τις πλευρές, τον προσανατολισμό, την πρόσοψη στην οδό κλπ. Οι τίτλοι περιγράφουν σωστά τη θέση του ακινήτου. Επομένως, ότι νούμερο και να υπήρχε έξω από την πόρτα ή να είχε γραφτεί κάποτε σε μια παλιά άδεια, δεν δημιουργεί κάποιο πρόβλημα. Αφού όμως διαθέτεις αυτή τη βεβαίωση μπορείς στα σχόλια να το αναφέρεις. Το ότι στο στέλεχος της άδειας αναγράφηκε ο αριθμός 4 δεν σημαίνει ότι και τότε θα ήταν σωστό. Μπορεί να ήταν , μπορεί και όχι. Καταλήγοντας, από τη στιγμή που γράφεις ΚΑΕΚ και το σημερινό αριθμό του κτιρίου δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα.
    3 points
  5. Πάντως εδώ να σημειώσουμε ότι η βεβαίωση αρίθμησης του Δήμου (εφόσον έχει λειτουργούν κτηματολόγιο η περιοχή) υπερισχύει όλων των ανωτέρω! Φυσικά και αρκεί αυτή για τη σωστή αρίθμηση
    3 points
  6. Προκειμένου να στηρίξεις τη θέση σου, χρησιμοποιείς έωλα επιχειρήματα στερούμενα πάσης ηθικής και για να το ξεκαθαρίσουμε Είναι εντελώς ανήθικο ο δ.υ. να ψαρεύει ιδιωτική πελατεία μέσω της εργασίας του. Άσε που αποτελεί έμμεσο εκβιασμό και καταστρατήγηση των κανόνων του υγιούς ανταγωνισμού. Αν έχει τα κότσια και τις ικανότητες, να ανταγωνιστεί, επί ίσοις όροις, τους υπόλοιπους ε.ε. στα "μαρμαρένια αλώνια" της ζωής. Αλλιώς, ας πάψει να το παίζει τιμητής των πάντων. Η επίκληση της ανεπάρκειας του μισθού στο Δημόσιο, ώστε να δικαιολογηθεί η (στο ίδιο πεδίο) παράλληλη ενασχόληση στον ιδιωτ. τομέα, είναι μια νεολελληνική κουτοπονηριά. Με το να επιλέξεις το Δημόσιο, σημαίνει ότι γνωρίζεις και αποδέχεσαι τους όρους λειτουργίας του. Το, εκ των υστέρων, επιχείρημα του ανεπαρκούς μισθού δεν πείθει. Άρα, εκ των προτέρων είχες αποφασίσει για το πώς θα κινηθείς. Για να το κάνω ξεκάθαρο: Προφανώς το κόστος διαβίωσης, ειδικά για τους νέους, είναι δυσβάστακτο. Αντί όμως να κρύβουμε τα κεφάλια στην άμμο, δεν θα ήταν καλύτερο να αγωνιζόμαστε για τη βελτίωση των συνθηκών? Αντί να διαιωνίζουμε μια νοσηρή κατάσταση, δεν θα ήταν προτιμότερο να την εξαλείψουμε? Δεν θα είχα καμιά αντίρρηση για εργασία ενός δ.υ. και στον ιδιιωτ. τομέα (προκειμένου να ενισχύσει το χαμηλό εισόδημά του), με τις εξής όμως προϋποθέσεις 1. Η παράλληλη ενασχόληση να μην έχει καμία σχέση (ή εξάρτηση) με τη θέση στο δημόσιο 2. Δεν στερεί θέσεις εργασίας από μονοθεσίτες 3. Λειτουργεί στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού Σε κάθε άλλη περίπτωση, η παράλληλη απασχόληση είναι ανήθικη και καταδικαστέα Αυτά, και τέλος από μένα
    3 points
  7. Τα ΚΗ' και ΤΕΕ δεν γνωρίζω να υπάρχει τρόπος να πληρωθούν ηλεκτρονικά. Το παράβολο Δημοσίου ίσως να μπορεί να πληρωθεί με e-paravolo.
    2 points
  8. δημοσιευθηκε ο νεος νομος αριθ. 5106/24 σε ΦΕΚ Α 63/24 https://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Psifisthenta-Nomoschedia?law_id=1b3e04f9-6f6f-466d-8da3-b154000491fe https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bcc26661-143b-4f2d-8916-0e0e66ba4c50/12572060.pdf
    2 points
  9. Μετά την ρύθμιση 4495, πας για τροποποίηση σύστασης, και μετά μεταβίβαση. ΗΤΚ, όσες χρειαστούν (3+1 για την τροποποίηση, 1 ή καμία για την μεταβίβαση, σε συνεννόηση με τον συμβολαιογράφο). Η τροποποίηση της σύστασης και η μεταβίβαση μεταγράφονται στο Κτηματολόγιο.
    2 points
  10. Αφού έχει ολοκληρωθεί ο σκελετός, υπάρχει δυνατότητα αποπεράτωσης. Δεν πρόκειται να προστεθεί δόμηση στην ήδη υπάρχουσα. Μάλλον κάτι άλλο εννοεί. Ρώτησέ τον ξανά και άκουσε προσεκτικά ό,τι πει.
    2 points
  11. Υπαρχει, ενα ενιαίο διαμερισμα στην αδεια και στην συσταση, το οποιο εχει ηδη γινει δυο αυτοτελη διαμερισματα. Εγινε μεν τακτοποιηση του διαχωρισμου, αλλα οχι και συσταση και διανομη Επομενως, συμβολαιο και ΚΑΕΚ και Ε9, υπαρχουν μονον για το "ενιαιο". Για συνδεση με ΔΕΗ θα χρειαστει και το συμβολαιο κτησης/συστασης και διανομης για το καθε ανεξαρτητο διαμερισμα, για την πληρωμη ΤΑΠ, ΔΤ και ΔΦ. Τετοιο συμβολαιο δεν υπαρχει. Προφανως, στο Ε9 και στο κτηματολογιο υπαρχει ακομα το "ενιαιο" διαμερισμα. Χρειαζεται να γινει τροποποιηση της συστασης και καθε ΟΙ θα εχει τον δικο της μετρητη.
    2 points
  12. Εφόσον ο τοίχος -όπως αναφέρεις παραπάνω-είναι φέρων δεν μπορείς με ΕΕΔΜΚ καθώς θίγεται στοιχείο του φέροντος οργανισμού.
    2 points
  13. κατ΄αρχας, για το εμβαδον ισχυει η ΠΟΛ 1237 Θέση στάθμευσης ανοικτή ή κλειστή. "Θέση στάθμευσης ορίζεται ο ιδιωτικός χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων, όπως προσδιορίζεται είτε από την οικοδομική άδεια είτε από τον τίτλο κτήσης, που αποτελεί αυτοτελή οριζόντια ιδιοκτησία. Εφόσον η θέση στάθμευσης δεν αποτελεί αυτοτελή οριζόντια ιδιοκτησία, αναγράφεται ως βοηθητικός χώρος της ιδιοκτησίας, της οποίας αποτελεί παρακολούθημα ή της μονοκατοικίας στην οποία ευρίσκονται. Εφόσον δεν προκύπτει η επιφάνεια της θέσης στάθμευσης από την οικοδομική άδεια ή τον τίτλο αυτής, η επιφάνεια της θεωρείται ότι είναι 20 τ.μ., εκτός αν η πραγματική επιφάνεια είναι μεγαλύτερη. Οι βοηθητικοί χώροι / θέσεις στάθμευσης, που δεν αποτελούν αυτοτελείς οριζόντιες ιδιοκτησίες, βρίσκονται στους κοινόχρηστους ή κοινόκτητους χώρους πολυκατοικίας και δεν ανήκουν, ως παρακολούθημα, σε οριζόντια ιδιοκτησία της πολυκατοικίας, δεν αναγράφονται στη δήλωση στοιχείων ακινήτων." Κατα τα λοιπα, εφοσον τιθεται καποιο ερωτημα, ειναι αυτονοητο οτι ο ερωτων θα εχει ηδη διαβασει τα εγγραφα που εχει, ωστε να υποβαλει μια σαφή ερωτηση...και να λαβει σωστη απαντηση... και μετα θα υποβαλει ερωτησεις για οσα δεν καταλαβε. Στο ερωτημα που συζηταμε, ενω τα εγγραφα υπηρχαν χρειαστηκαν 2-3 ερωταπαντησεις...για να προκυψει απαντηση.. τεττρις, για καμμια "καταχρηση" δεν μιλησε κανεις... Ως προς δε τις "θεωρητικες" ερωτήσεις, ειναι παντοτε ευπροσδεκτες, αλλά εχουν απο μονες τους την εγγενη αδυναμια, οτι δεν παρατιθενται ολα τα στοιχεια, αρα και οι απαντησεις να δινονται "καθ' υπόθεση εργασιας".. ή να τελματωνει η συζητηση λογω ελλειψης στοιχειων.
    2 points
  14. Οι χώροι φυλακίων προβλέπονται στον ΝΟΚ αρ. 17 στις παραγράφους 4.ι , 7.ιστ και 8Β.ζ επομένως επιτρέπονται και εντός Δ/δ και εντός πρασιάς αλλά και εντός υποχρεωτικών αποστάσεων εκτός σχεδίου καθώς το αρ. 17 ισχύει εκτός σχεδίου και δε μετράνε σε κανένα μέγεθος σύμφωνα με την παρ. 6.ιστ του άρθρου 11 (και συνδυαστικά με τα άρθρα 12 και 13) καθώς είναι κατασκευή που επιτρέπεται στους ακάλυπτους ( ο τίτλος του άρθρου 17 είναι "Κατασκευές και φυτεύσεις στους ακάλυπτους χώρους και περιφράξεις"). Αρ. 17 παρ. 4.ι , 7.ιστ και 8Β.ζ: "Χώροι φυλακίων, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, ύστερα από γνωμοδότηση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής." Στον Κ.Κ. 2023 Υπ. Απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/66006/2360/2023 μας λέει στο άρθρο 2 - οι χώροι φυλακίων, σε κτίρια (όπως ενδεικτικά αναφέρονται Υπουργεία, δικαστικά μέγαρα, σωφρονιστικά καταστήματα, κτίρια ξένων διπλωματικών αποστολών και διεθνών οργανισμών, κ.ά) για τα οποία επιβάλλεται η λήψη ιδιαίτερων μέτρων υψηλού βαθμού ασφαλείας, όπως προβλέπονται από τους ειδικούς κανονισμούς και προδιαγραφές που ισχύουν, για τον έλεγχο του κτιρίου και των εγκαταστάσεων των δικτύων εξυπηρέτησης του, μετά από πρόταση του αρμόδιου για τη λειτουργία του κτιρίου φορέα. και στο αρ. 19 παρ. 6 6. Η κατασκευή των χώρων φυλακίων επιτρέπεται στο προκήπιο και στους ακάλυπτους χώρους του οικοπέδου μετά από γνωμοδότηση του ΣΑ. Τα κτίρια των φυλακίων είναι ισόγεια με μέγιστο ύψος 4 m, η επιφάνεια τους δεν μπορεί να υπερβαίνει το 5% της επιφάνειας του υποχρεωτικώς ακάλυπτου χώρου ή προκηπίου, σε καμία περίπτωση δε, δεν επιτρέπεται κάθε κτίριο φυλακίου να είναι μεγαλύτερο των 150 m2. Σε περίπτωση που η χρήση του κτιρίου μεταβληθεί, πριν την έγκριση της νέας χρήσης του κτιρίου επιβάλλεται η απομάκρυνση ή κατεδάφιση των κτιρίων των φυλακίων.
    2 points
  15. @sdakos Μετά τις νέες διευκρινίσεις που έδωσες, προκύπτει ότι το παρακολούθημα υφίσταται βάσει τίτλου και μάλιστα δόθηκε και αρίθμηση. Αυτό σημαίνει ότι πολύ πιθανό να υπάρχει διάγραμμα κάλυψης στο οποίο να αποτυπώνονται οι θέσεις και αυτό να προσαρτήθηκε στην ΠΣΟΙ. Όπως αναφέρω και στην πρώτη μου απάντηση χρήζει διερεύνησης το θέμα αν και κατά πόσο πέραν της παράλειψης αναγραφής επιφάνειας, υπάρχει και παράλειψη αναγραφής προσανατολισμού της θέσης. Όμως, έκανες ερώτημα εδώ χωρίς να έχεις πάρει τη σύσταση και τα προσαρτημένα σε αυτή σχέδια; Πρώτα λαμβάνουμε πλήρη φάκελο τον οποίο μελετάμε σχολαστικά και ύστερα προκύπτουν οι όποιες αμφιβολίες απορίες τις οποίες με χαρά μας και στα πλαίσια της συναδελφικότητας να τις συζητήσουμε.
    2 points
  16. Αρχικά σας ευχαριστώ θερμά για τις απαντήσεις σας! @Pavlos33 Η θέση στάθμευσης αναφέρεται στη σύσταση, η οποία είναι κ τίτλος ιδιοκτησίας για την ιδιοκτήτρια. Στη σύσταση στον ισόγειο όροφο αναφέρεται ότι υπάρχουν 15 θέσεις στάθμευσης χωρίς να αναφέρεται τίποτα περισσότερο. Στη συνέχεια στην κατανομή διαμερισμάτων αναφέρεται ότι το εξεταζόμενο διαμέρισμα έχει την αποκλειστική χρήση του υπ' αριθμ 5 χώρου στάθμευσης του ακαλύπτου ως παράρτημα αυτού. Δεν αναφέρονται πουθενά τετραγωνικά εξού και λογικά αυτό βάλανε και στο κτηματολόγιο. @ppanag Έχετε δίκιο, θα πάρω και τη σύσταση, αλλά στον ακάλυπτο όντως δεν έχει κάποια κατασκευή ώστε να υπάρχει αυθαιρεσία. Θα βρω την κάτοψη και αν υπάρχει κάτι που δεν καταλαβαίνω θα το ξαναγράψω εδώ!
    2 points
  17. Αν δεν αναφέρεται αυτό το δικαίωμα στο διαμέρισμα, που και ποιός το βρήκε και σου έδωσε τέτοια εντολή; αν ήταν παρακολούθημα της οριζόντιας θα έπρεπε να αναφέρεται, στο πιο πρόσφατο πωλητήριο του προκτήτορα, στην σύσταση ή μπορεί και να γίνεται αναφορά στον κανονισμό. Από τη στιγμή όμως που όπως λες έλαβες απόσπασμα κτηματολογικών εγγραφών και δεν αναγράφεται ούτε εκεί το θέμα αρχίζει και "μπάζει". Μιλάς με συμβολαιογράφο να σου εξηγήσει τι έχει συμβεί και αν προτίθενται να κάνουν τροποποίηση της σύστασης (κάτι για το οποίο δεν σε ενημέρωσε κανείς). Αν όμως η θέση αναγράφεται αλλά χωρίς περιγραφή επιφάνειας, χωρίς περιγραφή συνόρων, προσανατολισμού κλπ, και αυτό αποτελεί στοιχείο που υποδηλώνει την απαίτηση τροποποίησης σύστασης καθώς η ταυτότητα του πράγματος δεν είναι χωρικά -σαφώς-ορισμένη.
    2 points
  18. Η γραμμή δόμησης τοποθετείται 15 μ από τον άξονα του δρόμου. Λόγω του ότι έχει πρόσωπο 26μ (μεγαλύτερο από 20 μ και μικρότερο από 45 μ) οι πλάγιες αποστάσεις θα πρέπει να είναι 5μ και όχι 2,50 μ. Το βάθος του είναι πάνω από 35 και λιγότερο από 50 μ. Συνεπώς η ελάχιστη οπίσθια απόσταση θα είναι 5 μ και όχι 2,50 μ. Για την προσθήκη που ρωτάς (αν έχει το δικαίωμα από κάποια προέγκριση που έχει πάρει) αυτή δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί (ελάχιστη Δ=5 μ)
    2 points
  19. Πιστεύω ότι πρέπει να το βγάλεις όλο μαζί. Θα ισχύει για 10 χρόνια ανεξαρτήτως των νέων μισθωτηρίων που θα γίνονται κάθε χρόνο. Υποθέτω ότι η χρήση που σου ζητάνε είναι κατοικία. Βέβαια στην πραγματικότητα αυτό είναι επιχείρηση με λειτουργικά εξαρτώμενα δωμάτια σε κάθε όροφο.
    2 points
  20. Σου ζήτησε να προσκομίσεις το τοπογραφικό . Δεν έχει καμία δικαιοδοσία στο να κρίνει τι θα αναρτηθεί στην ΗΤΚ, από την οποία (ητκ) ουσιαστικά αυτό που χρησιμοποιεί-μνημονεύει είναι το ΠΠΗΤΚ με την βεβαίωση περί αδόμητου που θα χορηγήσεις. Αν όμως για δικούς σου λόγους θέλεις να το αναρτήσεις στα έγγραφα της ΗΤΚ φυσικά και δεν απαγορεύεται.
    2 points
  21. Η συζήτηση δεν έχει πλέον καμία σχέση με τον τίτλο. Ή να επανέλθουμε στην αρχική ερώτηση του τίτλου ή να αλλάξει ο τίτλος.
    2 points
  22. Εαν υποστηριζετε οτι ο δ.τ. δεν αποτελει πυλωνα της οικονομιας μιας χωρας, δεν εχετε στοιχειώδεις γνωσεις οικονομικων. Διαβάστε για πολλαπλασιαστές δημοσίων επενδύσεων, ιδιωτικών, καταναλωσης και εξαγωγων και τα ξαναλεμε. Όσο για το outsourcing και το σε τι βαθμο μπορει να γινει αυτο, διαβαστε λιγακι για τις ατελειες/αποτυχιες της ελευθερης αγορας και τον σκοπο του δημοσιου τομεα, και αφηστε στην ακρη τις αναφορες σε ευχολογια.... όσο για την Νορβηγία και τους υδρογονάνθρακες της και την ειρωνία σας, να ψάξτε να μάθετε η διπλανή χώρα, η Φιλανδία, ποσό ενισχυμένη έχει την αποκεντρωμένη δημόσια διοίκηση και τι μισθούς και προνόμια διαθέτει στους υπαλλήλους της. Οι συγχωνευσεις σε ΔΟΥ κτλ εχουν γινει εξαιτιας δυσμενων οικονομικων καταστασεων και οχι φυσικης ροης και εξελιξης. Ποιος σας ειπε οτι η ψηφιοποιηση των υπηρεσιων προς τον πολιτη απαξιωνει τον ρολο του δ.τ? Ποιος σας ειπε επισης οτι αυτη η ψηφιοποιηση και η αναλογη κυβερνοασφαλεια των ψηφιακων συστηματων του δημοσίου που υπηρετεί το κοινωνικό συμφέρον μπορει να εξαρταται απο ιδιωτικες εταιρίες? Μαλλον εσεις δεν γνωριζετε στοιχειωδη πραγματα του σημερα και εχετε παρεξηγησει καποια πραγματα...
    2 points
  23. Στην ηλεκτρονική ταυτότητα γίνεται ξεχωριστή καταχώρηση για τα κοινόχρηστα κατ' εφαρμογή της σχετικής υπουργικής απόφασης. Άλλο ζήτημα αυτό και άλλο ο Ν 4495. Το θέμα, όμως, δεν είναι μόνο ότι τα κοινόχρηστα δεν αποτελούν αυτοτελή ιδιοκτησία. Αλλά ότι δεν αποτελούν αντικείμενο μεταβίβασης. Θεωρείς ότι αποτελεί τυπικότητα η προϋπόθεση υπαγωγής; Με συγχωρείς, αλλά διαφωνώ ριζικά. Ο λόγος είναι ότι η παρατιθέμενη διάταξη είναι η μοναδική που καθορίζει το αντικείμενο της δήλωσης και είναι —κατά προφανή τρόπο— κομβικής σημασίας για τη ρύθμιση των αυθαιρέτων.
    2 points
  24. @dimpan71~Δύο τμήματα ενιαίου χώρου είναι πλήρως εξαρτημένα μεταξύ τους και δεν μπορούν να αποτελούν ανεξάρτητες ιδιοκτησίες. Η οριζόντια ιδιοκτησία πρέπει να είναι αυτοτελές τμήμα της οικοδομής, να διαχωρίζεται σαφώς από τα υπόλοιπα μέρη του κτιρίου και να περικλείεται με τοίχους —πλην ειδικής περίπτωσης που δεν αφορά το θέμα. Ως εκ τούτου απαιτείται —εκτός της πολεοδομικής αντιμετώπισης— τροποποίηση της σύστασης καθώς η ιδιοκτησία είναι, πλέον, μία.
    2 points
  25. @the_topo~Ίσως σου φανεί χρήσιμη η αντιμετώπιση του ζητήματος των κοινοχρήστων από τον Ν 4495/17 – ΦΕΚ 167/Α/3-11-2017. Σε περίπτωση που επιλεγεί η δεύτερη δυνατότητα (των ξεχωριστών δηλώσεων), οι αιτήσεις υπαγωγής πρέπει να αφορούν αντικείμενα μεταβίβασης (αυτοτελείς ιδιόκτητους χώρους). Τα κοινόχρηστα δεν είναι αυτοτελείς χώροι οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας. Συνεπώς, δεν επιτρέπεται να υποβληθεί ξεχωριστή δήλωση γι' αυτά. Επίσημο–ξεκάθαρο–απλούστατο.
    2 points
  26. αυτό είναι πταισματάκι... έχουν γίνει (και γίνονται) σημεία και τέρατα άσε που, στο δημόσιο, υπάρχει ομερτά (ελληνιστί: κόρακας, κοράκου μάτι δεν βγάζει)
    2 points
  27. Διαβάζοντας τα ανωτέρω.. θυμήθηκα την επισκεψη μου σε δημο της επαρχιας προ 2 ετων. έχοντας πάει στην τεχνική υπηρεσία του Δημου για παραλαβη καποιον εγγραφων για δημοσιο εργο εκει απο την επιβλέπουσα του έργου... χτυπάω την πορτα της.... μου λεει περιμένετε λιγάκι εξω από το γραφείο.. κάθομαι στην καρεκλίτσα και περιμένω κι εγω..... μετα απο λιγο σκαει κυριος μπαινει μεσα.....απασχολει την κυρια για λιγο και φεύγει....μετα από λίγο παλι τα ιδια άλλος κυριος.... μετα απο λίγο και πάλι άλλος κύριος μπαινει μεσα..... αφου εχω αρχισει και φουντωνω..... μπαίνω με φορα κι εγώ στο γραφείο της.... της λεω θα περιμενω πολυ ωρα γιατι βλεπω αλλους που σας απασχολουν...... Η θεική απάντηση της υπαλληλου που έλαβα ηταν.... Χίλια συγνωμη για την καθυστερηση.... αλλα ειναι οι τελευταιες μερες για τα έγγραφα του Κτηματολογιου και βοηθω των άντρα μου που είναι Τοπογράφος..... Όλα αυτα με τη "σφραγίδα του" εντός του γραφείου της τεχνικής υπηρεσίας του Δημου εν γνώση του προϊσταμένου της φυσικά που είναι δίπλα της. Τι να λεμε τωρα......
    2 points
  28. Version X5.4

    74.412 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον Ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  29. Εγκ-119196/1353/20 Εγκ-119196/1353/2020 (ΑΔΑ: ΨΕΟΟ4653Π8-7ΧΒ) Εγκ-119196/1353/10-12-20 Εγκ-119196/1353/10-12-2020 Εγκ-ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/119196/1353/20 Εγκ-ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/119196/1353/2020 Διευκρινήσεις ως προς τις αρμοδιότητες των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής (ΣΑ) σε σχέση με τις αρμοδιότητες των πρώην Επιτροπών Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου (ΕΠΑΕ) (αρχιτεκτονικές μελέτες) @ΚΕΙΜΕΝΟ Σε απάντηση ερωτημάτων που διατυπώθηκαν από Συμβούλια Αρχιτεκτονικής σχετικά με τις αρμοδιότητές τους, αναφορικά με το θέμα, διευκρινίζονται τα εξής: Από τη συστηματική ερμηνεία των ανωτέρω σχετικών διατάξεων, προκύπτει ότι τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής (ΣΑ) αποτελούν, εν τοις πράγμασι, το διάδοχο συλλογικό όργανο των Επιτροπών Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου (ΕΠΑΕ), όσον αφορά στην αρμοδιότητα γνωμοδότησης επί αρχιτεκτονικών μελετών και στις περιπτώσεις όπου η έγκριση των αρχιτεκτονικών μελετών από τις ΕΠΑΕ επιβάλλεται από διατάξεις του εκάστοτε ισχύοντος πολεοδομικού κανονιστικού πλαισίου δημοσιευμένου σε ΦΕΚ (όπως ΓΠΣ, Πολεοδομικές μελέτες, Αποφάσεις οριοθέτησης και καθορισμού όρων δόμησης οικισμών, ΠΔ/γματα ΖΟΕ όπως και ΠΔ/γματα Προστασίας). Ως εκ τούτου, στις περιπτώσεις όπου από το εκάστοτε ισχύον πολεοδομικό κανονιστικό πλαίσιο προβλέπεται έλεγχος των αρχιτεκτονικών μελετών από ΕΠΑΕ, αυτό συνεπάγεται την υποχρέωση γνωμοδότησης από το οικείο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής.
    2 points
  30. @ΜΕΜΟΣ ΜΟΣΧΑΚΗΣ Μπορεί να γίνει η μεταβίβαση γιατί η κατασκευή που περιγράφεις ανήκει στις εξαιρέσεις. Κατά την έκδοση του πιστοποιητικού πληρότητας θα επιλέξεις τον κατάλληλο τύπο βεβαίωσης και στην ηλεκτρονική ταυτότητα θα συμπληρώσεις μία λοιπή κατασκευή.
    2 points
  31. @DionysisP Στην υπουργική απόφαση, για την υποβολή δηλώσεων και τον προσδιορισμό του φόρου από τη διαβίβαση δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, προβλέπεται διαδικασία διόρθωσης των προσυμπληρωμένων ποσών της περιοδικής δήλωσης. Επιτρέπεται η διαβίβαση δεδομένων για την ορθή υποβολή δήλωσης ΦΠΑ χωρίς τον περιορισμό της ανεκτής απόκλισης, ακόμα και για όσους δεν έχουν δικαίωμα χρήσης της ειδικής φόρμας καταχώρησης, στην περίπτωση αντικειμενικής δυσκολίας διαβίβασης που δεν οφείλεται στην υπόχρεη οντότητα. Για τα έξοδα, η διαβίβαση γίνεται ως εξής: Τύπος παραστατικού: «14.30 - Παραστατικά Οντότητας ως Αναγράφονται από την ίδια (Δυναμικό)». Στα σχόλια γράφουμε «Δυσχέρεια Συσχέτισης». Στη «Σειρά» συμπεριλαμβάνουμε υποχρεωτικά την ένδειξη: «παρ. 2 αρ. 15Α ΚΦΔ». Για τον χαρακτηρισμό χρησιμοποιούμε την κατηγορία «2.95 Λοιπά Πληροφοριακά Στοιχεία Εξόδων», ώστε να μην συνυπολογιστεί η καθαρή αξία στα έξοδα του έτους. Είδος: «Χωρίς τύπο Ε3». Στον χαρακτηρισμό ΦΠΑ επιλέγουμε τον κωδικό που θέλουμε να συμπεριληφθεί το έξοδο. Για αγαθό του άρθρου 39α: «Λοιπές πράξεις λήπτη (κωδ. 366-Φ2)».
    2 points
  32. Καλή συνέχεια και σε σένα Βάγια. 😉
    2 points
  33. @irene2023 Η έκδοση βεβαίωσης μπορεί να γίνει χωρίς τακτοποίηση. Οι εξαιρέσεις της 2θ του 82: οι περιπτώσεις της 3 του 81: διαγράφω την περίπτωση στ) επειδή συμπεριλαμβάνεται στην περίπτωση ζ) - (γιστ, αρθ96)
    2 points
  34. Απλή είναι η απάντηση. Δεν υφίσταται επιβάρυνση φορτίων στην κατασκευή από την εν λόγω αυθαιρεσία.
    1 point
  35. Πολύ σωστά @dimitris GM και @ΚΑΝΑ και προσωπικά θα έκανα και θεώρηση της άδειας όπως πρότεινε και η πολεοδομία, αλλιώς δεν μπορώ να αναλάβω την ευθύνη για τον έλεγχο της δυνατότητας σύνδεσης με τα δίκτυα κοινής ωφελείας.
    1 point
  36. @sdakos χωρίς το σχέδιο της σύστασης πώς θα βεβαιώσετε ότι δεν έχει αυθαίρετες κατασκευές εντός του Χώρου αυτού, αφού δεν ξέρετε πού είναι ο χώρος αυτός? Το εμβαδόν έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Δείτε τι δείχνει το σχέδιο της σύστασης πρώτα.
    1 point
  37. @the_topo~Κατ' αρχήν, το μόνο που έκανα ήταν να παραθέσω τη σχετική νομοθετική διάταξη. Σύμφωνα με αυτή, η απάντηση στο ερώτημά σου περί δυνατότητας υποβολής ξεχωριστής δήλωσης κοινοχρήστων είναι αρνητική. Επιπροσθέτως, διαβάζουμε στο ίδιο εδάφιο ότι ο αριθμός των αιτήσεων υπαγωγής είναι επιλογή των ιδιοκτητών. Από εκεί και πέρα, πολύ ευχαρίστως να σου σου πω τη δική μου αντιμετώπιση όταν δώσεις κάποια παραπάνω δεδομένα. Τι σημαίνει έντεκα ιδιοκτησίες έχουν αυθαιρεσίες; Τι αυθαιρεσίες; Μετακινημένα παράθυρα ή μήπως έχουν χτίσει άλλη μισή πολυκατοικία;
    1 point
  38. Επειδή είναι το ορθότερο. Κατ' εμέ ολόσωστα. Κατ' εμέ ολόσωστα. Ναι. Υ.Γ. Σε καλή μεριά το ...."μπικικίνι"!
    1 point
  39. Όχι. Εάν πρόκειται για εξώστη· όχι. Εάν πρόκειται για βεράντα· ενδεχομένως. Τα υπόλοιπα, περί αυθαιρέτων, ξέχασέ τα. Σου έγραψα προηγουμένως: τροποποίηση σύστασης οριζοντίων ιδιοκτησιών.
    1 point
  40. εβαλα την αποφαση διοτι δειχνει τα σταδια μιας πολεοδομικης ενταξης και από πότε θεωρειται ενα ακινητο σαν εκτος και απο πότε σαν εντός. β] Η πολεοδομική μελέτη αποτελεί εξειδίκευση των προτάσεων και προγραμμάτων του Γ.Π.Σ. Σχεδίου. Η έγκρισή της έχει τις συνέπειες εγκρίσεως σχεδίου πόλεως κατά τις διατάξεις του ν.δ. της 17-7-1923. Κύρια χαρακτηριστικά της αποτελούν η ρυμοτομική διαρρύθμιση μιας περιοχής και ο καθορισμός των όρων και περιορισμών δομήσεως (άρθρο 6 ν. 1337/1983). Επομενως, - πριν την εγκριση της ΠΜ παμε με το ΑΑΓΗΣ - μετα την εγκριση θα παμε με το αρθρο 109, σαν εντος σχεδίου, όπου δεν εχει ορισθει ΤΖ Η μεθοδος των συγκριτικων στοιχειων ειναι μια λυση που δεν προβλεπεται πουθενα απο το αρθρο 109.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.