Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/06/2018 σε όλες τις περιοχές
-
Η συνειδητή και σκοπούμενη αποθέωση του μινιμαλισμού και της μονοχρωματικής επιβολής του λευκού. Ο ουτοπικός μινιμαλισμός έφτασε ονειροβατώντας ακόμη και να αναιρεί βασικές τεχνικές - στατικές απαιτήσεις. Έτσι π.χ απαλείφει ως τάχα περιττά την κάτω τραβέρσα και τους ορθοστάτες με αντιρήδες που θα έπρεπε να διαθέτει το "αέρινο" κιγκλίδώμα της σκάλας αντί μόνο τις ψιλές του βεργούλες. Και ναι μεν αυτό μπορεί να πει κανείς ότι αφορά σε μία μόνο απλούστευση του σχεδιαστικού προγράμματος όμως, σε συνδυασμό με την όλη μινιμαλιστική "έφοδο", αποκαλύπτει τις μύχιες προσδοκίες μίας υπεραπλουστευτικής έως μηδενιστικής τάσης για την διαμόρφωση του χώρου μας σε συνδυασμό και με την μονοκρατορία του λευκού. Όμως κατά M.D. Vernon: Πρέπει να καταλήξουμε ότι φυσιολογική συνείδηση, αντίληψη και σκέψη μπορεί να διατηρηθεί μόνο σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Όταν δεν υπάρχει καμιά αλλαγή, επέρχεται στέρηση αισθητήριων αντιδράσεων και η φυσιολογική αντίληψη εξασθενεί..» Επίσης: Παράλληλα το χρώμα βιώνεται ψυχικά και συμβολικά έχοντας τεράστιες επιπτώσεις στην αντίληψη. Έτσι με την εξαναγκαστική οπτική μονοτονία ενδυναμώνονται αισθήματα κατωτερότητας και εξευτελισμός του ψυχικού κόσμου. Έρευνες έχουν δείξει ξεκάθαρα ότι η διανοητική ικανότητα, ο εγκέφαλος και το νευρικό σύστημα είναι άμεσα επηρεασμένα, είτε θετικά είτε αρνητικά, από τα στοιχεία του περιβάλλοντος. Για τη σωστή λειτουργία του βιολογικού μηχανισμού είναι απαραίτητη η ποικιλία των ερεθισμάτων που δέχεται ο ανθρώπινος οργανισμός. Η κατάσταση της συνεχούς μονοτονίας επιφέρει παθολογικές διαταραχές. Αποδεικνύεται ότι η ευεξία και συνεπώς η απόδοση των ανθρώπων συνδέονται στενά με την ποιότητα του αρχιτεκτονικού χώρου. (Νέλλα Στεφανάτου The cricket).4 points
-
Θα συμφωνήσω με την αναγκαιότητα αιτιολόγησης και τεκμηρίωσης της περίπτωσης απαλλαγής στην ΤΕ που ανεβάζουμε, με τους αναγκαίους υπολογισμούς (ενδεχομένως). Διαπίστωσή μου είναι ότι η απόφαση υπερκαλύπτει όλες τις περιπτώσεις απαλλαγής του νόμου και ειδικά με την τελευταία περίπτωση του 20% που τα "σκουπίζει" όλα. Εκείνο που δεν είμαι σίγουρος είναι αν η εξουσιοδότηση που παίρνει ο υπουργός από το νόμο είναι κατάλληλη για τέτοια "διεύρυνση" των απαλλαγών : Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας δύνανται να καθορίζεται κάθε σχετικό θέμα για την εφαρμογή της παρούσας, όπως το περιεχόμενο για την μελέτη στατικής επάρκειας, τις προϋποθέσεις εκπόνησης αυτής και ... Υπάρχει ένα θέμα στη χρήση της γλώσσας, έτσι και αλλιώς ...2 points
-
Για δες στο michanikos.gr ....εδώ....2 points
-
Version X6.3
85.891 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
εγώ θα το ανέβαζα, ολα υπολογισμένα κ αναλυτικά. επισημαίνω ότι για μενα εφαρμογή το ια έχει μονο εάν εχει εφαρμοστεί στο νόμιμο τμήμα η εγκεκριμένη μελέτη ως προς διαστάσεις φορέα1 point
-
#Η εγκύκλιος ορίζει επιπλέον εξαιρέσεις από ΜΣΕ. Οι εξαιρέσεις που αναφέρονται στο νόμο δεν έχουν καταργηθεί και εννοείται ότι ισχύουν #Κατά τη γνώμη μου όταν επικαλούμαστε κάποια από τις εξαιρέσεις (πχ φορτία<20%) θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουμε την αιτιολόγηση αυτού στην τεχνική έκθεση που ανεβάζουμε αντί για ΜΣΕ1 point
-
Π.Δ. 16/1996 (ΦΕΚ 10Α/18.1.1996) Ελάχιστες προδιαγραφές ασφάλειας και υγείας στους χώρους εργασίας σε συμμόρφωση με την οδηγία 89/654/EOK Περιλαμβάνει άρθρα για τα εξής θέματα (αναφορικά και όχι περιοριστικά) : Ορισμοί (χώροι εργασίας, εργαζόμενος, εργοδότης, εκπρόσωπος εργαζομένων) : (άρθ. 2) Υποχρεώσεις εργοδοτών : (άρθ. 3-7) Ενημέρωση εργαζομένων: ( άρθ. 8 ) Ηλεκτρολογικές Εγκαταστάσεις: (παρ. Ι §3, παρ. ΙΙ §3) Οδοί διαφυγής & έξοδοι κινδύνου: (παρ. Ι §4, παρ. ΙΙ §4) Πυρανίχνευση & πυρόσβεση: (παρ. Ι §5, παρ. ΙΙ §5) Εξαερισμός κλειστών χώρων : (παρ. Ι §6, παρ. ΙΙ §6) Θερμοκρασία χώρων : ( παρ. Ι §8, παρ. ΙΙ §8 ) Φωτισμός : (παρ. Ι §9, παρ. ΙΙ §9) Δάπεδα, τοίχοι, οροφές & στέγες χώρων: (παρ. Ι §10, παρ. ΙΙ §10) Παράθυρα & φεγγίτες χώρων : (παρ. Ι §11) Θύρες & πύλες: (παρ. Ι §12, παρ. ΙΙ §11) Διάδρομοι κυκλοφορίας : (παρ. Ι §13, παρ. ΙΙ §12) Προστασία από πτώσεις & πτώση αντικειμένων- Ζώνες κινδύνου : (παρ. Ι §14, παρ. ΙΙ §13) Προστατευτικό προπέτασμα έναντι πτώσης : (παρ. Ι §14.1, παρ. ΙΙ §13.1) Κυλιόμενες σκάλες – κυλιόμενοι διάδρομοι : (παρ. Ι §15, παρ. ΙΙ §14) Αποβάθρες & εξέδρες φόρτωσης : (παρ. Ι §16, παρ. ΙΙ §15) Διαστάσεις & όγκος αέρα των χώρων : (παρ. Ι §17, παρ. ΙΙ §16) Χώροι ανάπαυσης : (παρ. Ι §18, παρ. ΙΙ §17) Πόσιμο νερό: (παρ. ΙΙ §17.5) ... ... Καταργεί : Το Π.Δ. της 14-3/34, (ΦΕΚ 112Α/22.3.34) «Περί υγιεινής και ασφαλείας των εργατών και υπαλλήλων των πάσης φύσεως βιομηχανικών και βιοτεχνικών εργοστασίων, εργαστηρίων κλπ» (τα κεφ Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ, ΙΖ)1 point
-
γι' αυτο σου προανέφερα "δξ τι εννοεις "εγινε διαχωρισμος" παντως εχεις ηδη δυο ΚΑΕΚ Συννενοησου με τον συβ/φο" πρεπει να υπαρχει "κατι" που δεν ξερεις...1 point
-
περι του "λευκού"...εν Ελλαδι [αντονη καλημερα]1 point
-
Τίποτα (και μάλιστα μου το είχαν πει και απο το τηλέφωνο ότι δεν χρειάζεται κάτι). Είδαν τους ΚΑΔ μου στο taxis, τους είπα ότι είμαι συμβασιούχος έργου σε ΝΠΔΔ με μόνο έναν εργοδότη και δεν ζήτησαν τίποτα άλλο, αν και είχα μαζί μου συμβάσεις, μπλοκάκι κλπ σε ένα πάκο. Τα 102,40 ήταν αρκετά...1 point
-
Νομίζω και ΤΕΙ τοπογράφων αλλιώς μιλάμε για τιτανομεγιστοτεράστια αδικία.1 point
-
Δηλαδή κατά τους φωστήρες της συγκεκριμένης ΥΔΟΜ δεν υπάρχουν κτήρια προ 1923 ή χαρακτηρισμένα όπου αρκεί ένα φύλλο χαρτί για την πιστοποίηση. Επίσης γι' αυτούς δεν υπάρχουν οι οικοδομικοί κανονισμοί του 1929 ή του 1955. Όλοι οι κανονισμοί έγιναν μετά την καταστροφή του Νώε που τον τοποθετούν λίγο πριν το 1973 ... Υπομονή, κάποια στιγμή δε θα τους πέφτει λόγος ... Μετά το γενικό σχόλιο, δύο ερωτήσεις : 1) γιατί η πιστοποίηση στους στάσιμους να διαφέρει και 2) τι ακριβώς τη χρειάζεσαι και δε βγάζεις κατευθείαν άδεια ;1 point
-
Όταν εμφανίζει πρόβλημα στον Altamira σημαίνει πως είτε δεν έχουν οι ενεχόμενοι λογαριασμό στην Eurobank, είτε δεν έχουν επικαιροποιημένα στοιχεία. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να πάνε σε υποκατάστημα με ταυτότητα, λογαριασμό ΔΕΗ, μισθοδοσία και εκκαθαριστικό (στο περίπου)1 point
-
Ο Σύλλογος, αν ακούει ή διαβάζει κάποιος από το Δ.Σ., έχει τώρα (χθες θ' άλεγα) την ευκαιρία αλλά και την υποχρέωση να πάρει κάτι, τέλος πάντων , από τους συμβολαιογράφους !! Γίνονται συμβόλαια με σχέδια που ΔΕΝ είναι σχέδια !! Φυσικά οι συμβολαιογράφοι δεν είναι σε θέση να κρίνουν ένα τοπογραφικό! Μπορούν όμως κάποιοι να τους "επιβάλουν" από ποιους πρέπει να δέχονται σχέδια (ας το σκεφτούν αυτοί που πρέπει να το σκεφτούν. ........και ας μη σηκωθεί, ξανά- μανά, κάποιος νέος πόλεμος). Οι συμβολαιογράφοι, που έχουν κρατήσει τις δικές τους minimum τιμές, προσπαθούν ηθελημένα να ευτελύσουν την τιμή του Τοπ. διαγράμματος, για να μη εισπράττουν την δυσαρέσκεια του πελάτη με ένα υψηλό γενικό σύνολο της μεταβίβασης. Έχω βρεθεί σε αρκετές συναντήσεις των συλλόγων μας, εδώ στην Θεσσαλονίκη και βάσιμα οδηγήθηκα σε αυτό το συμπέρασμα ! Υ.γ. Θα το πω ακόμη μία φορά: Προσοχή στην δήλωση του αρθρου 5 του Ν. 651/77. Τώρα όλοι οι συνάδελφοι θα είναι ....φακελωμένοι.1 point
-
Τα 16.000 οικογενειακό αντιστοιχούν σε 1.300 ευρώ το μήνα περίπου. Εάν η μηνιαία δόση του στεγαστικού είναι πάνω από 400 ευρώ, πολύ δύσκολα θα πάρεις προέγκριση. Εάν έχεις και κάποια πιστωτική η οποία "αυξάνει" την μηνιαία σου δόση (στις πιστωτικές μετράει το πιστωτικό όριο), τότε δυσκολεύει ακόμη παραπάνω. Τα παραπάνω είναι ένας πολύ απλός υπολογισμός. Στην πράξη παίζουν και άλλα πράγματα ρόλο που δεν γίνεται να αναλυθούν εδώ. @smart1982 Οι τράπεζες έχουν 30 μέρες προθεσμία να απαντήσουν. Εάν δεν απαντάνε ούτε αρνητικά σημαίνει πως δεν έχουν ελέγξει ακόμη την υπόθεση.1 point
-
1 point
-
Καλησπέρα σε όλους τους συναδέλφους. Η ιδέα πίσω από αυτό το thread είναι η εξής απλή: Να φτιάξουμε (όλοι μαζί) ένα database τιμών εργασιών, ρεαλιστικών και σύγχρονων. Βλέπω σε πολλά posts αναφορές στο πόσο κοστίζει ένα μεροκάματο JCB ή ποιο είναι το κόστος για μια σκυροδέτηση πχ, και όλες τους είναι τουλάχιστον 5ετίας ή και παραπάνω. Προφανώς όλοι μας έχουμε τις τιμές των εργασιών που δουλεύουμε συχνότερα στο κεφάλι μας έτοιμες, αλλά θεωρώ πως μόνο καλό θα είναι, τόσο για τους νέους μηχανικούς όσο και για τους παλιότερους να έχουμε ένα σύστημα αναφοράς όταν συντάσσουμε κάποιο προϋπολογισμό και εν συνεχεία υποβάλλουμε μια προσφορά, είτε αυτό είναι για κάποιο ιδιωτικό είτε για κάποιο δημόσιο έργο, έστω και αν μοναδικός σκοπός είναι να διπλοτσεκάρουμε μια προσφορά που μας δίνεται από κάποιο συνεργείο. Εάν το thread προχωρήσει, θα μπορούσαμε και να συγκεντρώσουμε τις πληροφορίες σε ένα excel ανοιχτό για όλους μας, δημιουργώντας ένα καλό και χρήσιμο εργαλείο. Πριν ξεκινήσει κάποιο ποστάρισμα, θα χαιρόμουν να άκουγα κάποιες γνώμες/ιδέες για το όλο εγχείρημα. Φιλικά1 point
-
1 point
-
Καλημέρα σου, η περίπτωση αυτή είναι συνηθισμένη στα εκτός σχεδίου. Για να προσδιορίσεις την καθ΄υπέρβαση επιφάνεια σε κάθε όροφο συγκρίνεις το υφιστάμενο Δ/Κ με αυτό της αδείας. Ότι εξέχει του συνολικού Δ/Κ της αδείας από κάθε επί μέρους όροφο αποτελεί Υ.Κ και Υ.Δ. Επιπρόσθετα η επιφάνεια κάθε ορόφου που εισέρχεται εντός Δ χρεώνεται ΚΑΙ με παραβίαση του Δ . Δεν ξεχνάς να ελέγξεις και πιθανή Υ.Υ ως και για α/χ υπογείου. johnjohn1, ναι, κάθε όροφος που εξέχει του Δ/Κ χρεώνεται με Υ.Κ και Υ.Δ1 point
-
να της πεις οτι, αφου λεει οτι αφου ο χωρος στον εξωστη δεν ειναι αποκλειστικης χρησης του διαμερισματος, αυριο να βαλω μια σκαλα να ανεβαινω στον απο πανω οροφο που μενει αυτη να απολαμβανω τον καφε μου... ευάερα και ευήλια... :-) αχ Παναγια μου... :-)1 point
-
Η οικοδομική άδεια ως διοικητική πράξη δεν έχει κάποιο κόστος (εκτός κάποιων παραβολων, προκαταβολής στο ΙΚΑ, ΤΣΜΕΔΕ κλπ) Αυτό που πληρώνεται από τον κύριο του έργου προς τον μηχανικό είναι το μελετητικό έργο που προσφέρεται καθώς και η υπηρεσία επίβλεψης. Σε αυτή την αμοιβή εμπεριέχονται και όλες οι ποινικές ευθύνες του μηχανικού απέναντι στον ιδιοκτήτη, τους χρήστες του έργου, τους εργαζόμενους στο έργο και την πολιτεία. Το κυριότερο όμως σχετικά με την αμοιβή είναι το γεγονός ότι ο κάθε μηχανικός διαθέτει διαφορετική εμπειρία, διαφορετικό γνωστικό υπόβαθρο, άλλο μεράκι για την δουλειά του και ως εκ τούτου και το τελικό αποτέλεσμα θα είναι διαφορετικό. Άρα θεωρώ άστοχο να ερωτουνται και άλλοι συνάδελφοι για την κοστολόγηση εργασίας άλλου μηχανικού καθότι εκ του τελικού αποτελεσματος κρίνεται αν κάτι είναι ακριβοπληρωμένο ή όχι. Κατά τα λοιπά υπάρχουν οι ελάχιστες αμοιβές οριζομενες από το ΤΕΕ (οι οποίες αφορούν καθαρά την παροχή υπηρεσιών είτε μελέτης είτε διεκπαιρεωσης είτε επίβλεψης) καθώς και τα ιδιωτικά συμφωνητικά1 point
-
έτσι τα έγραφε ο rigid, γλαφυρά. για το επόμενο post, το οποίο διεγράφει, τον απέβαλλαν1 point
-
-1 points
-
Κατά 99% όχι. Μπαίνοντας στην εφαρμογή του Κτηματολογίου σε περνάει από ΤΕΕ, βάζεις τα στοιχεία σου (login) και σε εξουσιοδοτεί να συνεχίσεις στην εφαρμογή του Κτηματολογίου. Από ότι είχαν πει στην ημερίδα, δεν χρειάζεται να είσαι απλά μέλος ΤΕΕ, αλλά και η ειδικότητα σου να είναι τέτοια που να επιτρέπει υπογραφή Τοπογραφικού, αρά Πολιτικοί Μηχανικοί και Τοπογράφοι μόνο!-1 points
-
Με την πρόσφατα εκδοθείσα υπ’ Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/27623/1752 Υπουργική Απόφαση ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Γ. Σταθάκης, επιχειρεί να αποκλείσει με έμμεσο τρόπο τους συναδέλφους Πτυχιούχους Μηχανικούς που δραστηριοποιούνται στη σύνταξη τοπογραφικών διαγραμμάτων αφού η σχετική διαδικασία θα περνάει μέσα από το ηλεκτρονικό σύστημα του Τ.Ε.Ε. Πρόκειται για μια απαράδεκτη απόφαση, της οποίας η νομιμότητα ελέγχεται και η οποία παραβιάζει σωρεία αρχών του ελεύθερου ανταγωνισμού. Ως βασικό της γνώμονα έχει, από τη μία την αύξηση των εσόδων του Τ.Ε.Ε, και από την άλλη τον οικονομικό στραγγαλισμό των Μηχανικών Τ.Ε.Ι προς όφελος των άμεσων ανταγωνιστών τους Διπλωματούχων Μηχανικών – μελών Τ.Ε.Ε. Μέσω της διαχείρισης του συστήματος αυθαιρέτων, το Τ.Ε.Ε έχει αποδείξει, και στους πλέον δύσπιστους, ότι χρησιμοποιεί τέτοιου είδους συστήματα προς όφελος των μελών του. Τη στιγμή που εκκρεμεί η έκδοση του Π.Δ για τα επαγγελματικά δικαιώματα των Διπλωματούχων Μηχανικών, και οι επιτροπές Γαβρόγλου για τον “καθορισμό των επαγγελματικών προσόντων” των Μηχανικών Τ.Ε.Ι, σύμφωνα με πληροφορίες μας, έχουν “παγώσει”, το Τ.Ε.Ε καθίσταται, δια της πλαγίας οδού και με τη συνδρομή του αρμόδιου Υπουργού, ως “άτυπος” ρυθμιστής του επαγγέλματος του Μηχανικού. Εκτός όλων των άλλων οι συντάκτες της απόφασης, δεν έλαβαν υπόψη τους ότι το χρονικό διάστημα του ενός μηνός για την ισχύ των υποχρεώσεων και των συνεπειών της απόφασης δεν είναι αρκετό ώστε να προβεί το σύνολο των ενδιαφερομένων στις απαραίτητες ενέργειες, πράγμα που θα προκαλέσει ακόμα περισσότερα προβλήματα. Η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ ενημερώνει τους συναδέλφους ότι έχει ήδη παρέμβει στον Υπουργό Π.ΕΝ για την τροποποίηση της απόφασης και θα προβεί, εφόσον κάτι τέτοιο απαιτηθεί, σε όλες τις απαραίτητες νομικές ενέργειες προκείμενου να διασφαλίσει τα συμφέροντα τους. ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Ε.Ε.Τ.Ε.Μ-1 points
-
-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-