Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      19.337


  2. jedi.Yannis

    jedi.Yannis

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.490


  3. Polytexnitis

    Polytexnitis

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      270


  4. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.350


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/07/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Αυτό με τα 5 λεπτά μετατροπή του τοπογραφικού ξεπερνάει κάθε λογική. Έχω και μερικά τοπογραφικά σχεδιασμένα σε Τέκτονα, γιατί βόλευε να συμπληρώσω ένα παλιό αρχείο. Αυτά λέω να τα τροποποιήσω στο 3-λεπτό....
    2 points
  2. Χμμ, δύσκολο. Υποθέτω ότι όταν λες σε σημεία με διαφορετικές συντεταγμένες, εννοείς σε βάρος των όμορων και όχι σε βάρος κοινόχρηστου χώρου. Καλό είναι να γίνει ένα Τοπογραφικό Διάγραμμα, όπου θα αποτυπωθεί η υπάρχουσα κατάσταση και θα γίνει εφαρμογή τίτλων (όσο αυτό είναι δυνατόν). Πιθανώς θα πρέπει να διερευνηθούν και οι τίτλοι των όμορων. Μετά θα δεις ποιες από τις αυθαιρεσίες είναι εντός της ιδιοκτησίας σας και ποιές όχι. Δεν θα προχωρούσα σε τακτοποίηση αν είχα την υποψία πως αυτά που πρόκειται να συμπεριλάβω στην ρύθμιση ενδεχομένως βρίσκονται σε ιδιοκτησία άλλου, ο οποίος όταν το πάρει χαμπάρι ενδεχομένως να στραφεί ακόμα και δικαστικά.
    2 points
  3. Με απλά λόγια η περίπτωσή σου δεν υπάγεται στο Α 112. Επομένως αφού δεν γίνεται υπαγωγή στο εν λόγω άρθρο δεν έχουν για σένα ισχύ τα δικαιολογητικά που αναφέρονται.
    1 point
  4. Εφόσον εμπίπτεις στην περ.στ', παραγρ.2 άρθρου 12 ν.4172/2013 τότε ο κωδικός: 453=461 μείον τις [εμπρόθεσμα μέχρι την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης] καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές που αφορούν το 2017. Οι εισφορές αυτές μπαίνουν στον Ζ2(485.7) και δεν πρέπει αν ξεπερνούν το όριο των καταβλητέων. Εφόσον δηλ. εμπίπτεις στο άρθρο 12, τότε σύμφωνα με τον νόμο οι μοναδικές δαπάνες που εκπίπτουν σύμφωνα με τον νόμο είναι οι ανωτέρω όπως τις περιγράφω. Κατά τ' άλλα το Ε3 θα συμπληρωθεί κανονικά ως ελ. επαγγελματίας. Απλά επιλέγοντας τον κωδ.007=ΝΑΙ τότε οι κωδικοί του ΣΤ' πίνακα είναι αδιάφοροι στον υπολογισμό του φορολογητέου του κωδ.453, που υπολογίζεται όπως παραπάνω. Πρέπει όμως να είναι ορθά συμπληρωμένο το Ε3 ως ελ. επαγγελματίας ...εκπιπτόμενες δαπάνες, αποσβέσεις, αναμόρφωση, κλπ κλπ Απο περιέργεια ... που δεν θα ήθελα να ήμουν στην θέση της γάτας... --παρεμπιπτόντως ούτε και εξαιτίας επωνύμου --... προς τι τα ιερογλυφικά τσαντίλας ?
    1 point
  5. Οι προ του 93 ασφαλισμένοι θα έχουν μείωση στις συντάξεις, γιατί μειώθηκε ο συντελεστής αναπλήρωσης από την Ειδική Προσαύξηση, αλλά το μεγάλο πρόβλημα είναι για τους μετά το 93 που δεν έχουν συμπληρώσει 10 χρόνια και δε θα έχουν καμία ανταπόδοση από τα λεφτά που έχουν δώσει. Για αυτή την περίπτωση ζητάμε επιστροφή των εισφορών που έχουν καταβληθεί. Δείτε και εδώ: https://secure.avaaz.org/el/petition/Ypoyrgeio_Ergasias_Koinonikis_Asfalisis_kai_Pronoias_ETAA_TSMEDE_Epistrofi_eisforon_Eidikis_Prosayxisis/
    1 point
  6. Στο ν. 4178 υπήρχε η άποψη ότι εξώστες προ ΓΟΚ 85 μπορούσαν να ρυθμιστούν ακόμη και πάνω από ΚΧ ανεξαρτήτως επιφάνειας, με το αιτιολογικό ότι το μέγιστο ποσοστό εξωστών θεσπίστηκε με τις διατάξεις του ΓΟΚ 85. Στο ν. 4495 δεν έχουμε κάτι αντίστοιχο. Οπότε σαφή απάντηση δεν μπορώ να δώσω για το τι πρέπει να θεωρήσεις. Περιέργο δεν είναι καθόλου κάτι να τακτοποιείται αλλά να μη νομιμοποιείται και το αντίστροφο. Πχ η περίπτωσή σου, ή αυθαίρετο έρκερ πάνω από ΚΧ πόλης που πληροί όμως τα επιτρεπόμενα του ΝΟΚ κλπ. Να δεις και το θέμα νομιμοποίησης, γιατί αδιατάρακτη κοπή σε εξώστες τέτοιας παλαιότητας δεν ξέρω τι συνέπειες μπορεί να υπάρξουν. ΥΓ Η νομιμοποίηση γίνεται είτε με το σύνολο διατάξεων (ΓΟΚ 55) που ίσχυαν κατά την χρονολογία τέλεσης αυθαιρεσίας (στη δική σου περίπτωση κατά την κατασκευή σκελετού) είτε με το σύνολο των σημερινών διατάξεων (ΝΟΚ). ο ΓΟΚ 85/2000 δεν θα εμπλακεί στη νομιμοποίηση.
    1 point
  7. Μάλιστα, ο καθένας ζητάει ό,τι θέλει πλέον. Στην περίπτωση που αντιμετωπίζω εγώ δεν μου είπε κάτι για τη βεβαίωση (ακόμα τουλάχιστον), αλλά θέλει τη δήλωση περαιωμένη (έχει εξοφληθεί το πρόστιμο) και υπεύθυνη δήλωση επί της κατόψεως ότι είναι ταυτόσημη με αυτή που έχω υποβάλει στο σύστημα και επιπλέον ότι έχω υποβάλει στο σύστημα όλα τα δικαιολογητικά. Και παρόλο που της εξηγώ ότι αυτό ακριβώς σημαίνει η περαίωση, επιμένει ότι ο υποθηκοφύλακας το θέλει γραμμένο και εκεί, γιατί δεν καταλαβαίνει (!) τι σημαίνει περαίωση (ό,τι να ναι). Ο μόνος τρόπος για να φανεί κάτι στη βεβαίωση είναι να το γράψεις στο πεδίο της περιγραφής μαζί με το όνομα του ακινήτου, αλλά προσωπικά μου φαίνεται κάπως χαζό να ξεκινήσουμε να το κάνουμε αυτό και πιστεύω ότι πρέπει να επιμένουμε σε κάθε περίπτωση ότι το κείμενο είναι τυποποιημένο και δεν γίνεται. Όσον αφορά σε αυτό που σου είπε για την κάτοψη μπορείς να της δείξεις την παρ. 3 του αρθρ. 2 της ΚΥΑ 27454/2631/17 που εξηγεί ξεκάθαρα το εξής: "Για την εφαρμογή της παρ.9 του Αρθ-83 του Ν-4495/17, ως αντίγραφα των σχεδίων από το πληροφοριακό σύστημα προσκομίζονται και επισυνάπτονται αντίγραφα των σχεδίων που φέρουν υπογραφή και σφραγίδα Μηχανικού, στα οποία αναγράφεται ο αύξων αριθμός της δήλωσης υπαγωγής στις διατάξεις του Ν-4495/17 καθώς και ο μοναδικός ηλεκτρονικός κωδικός ελέγχου της δήλωσης, συνοδευόμενα από υπεύθυνη δήλωση του Μηχανικού ότι είναι ταυτόσημα με αυτά που έχουν εισαχθεί στο πληροφοριακό σύστημα." Εν τω μεταξύ, αν όντως ισχύει αυτό που υποστηρίζουν οι συμβολαιογράφοι βάσει της τροποποιημένης παρ. 3 του αρθρ. 83, δεν θα έπρεπε με κάποια διάταξη να έχουν καταργηθεί οι παρ. 1 και 2 του αρθρ. 2 της ΚΥΑ 27454/2631/17 σύμφωνα με τις οποίες μπορεί να δοθεί βεβαίωση με απλή υπεύθυνη δήλωση του μηχανικού ότι έχει στη διάθεσή του όλα τα δικαιολογητικά και θα τα υποβάλει εντός της προθεσμίας των 6 μηνών; Γενικώς πιστεύω ότι έχει επικρατήσει σύγχυση με αυτό το θέμα, κάτι που θα γίνει ίσως πιο φανερό από Σεπτέμβρη, οπότε το να δώσει το ΤΕΕ μία οδηγία θα ήταν το καλύτερο δυνατό σενάριο. Τώρα το πώς θα το καταφέρουμε αυτό είναι ένα ζήτημα, γιατί στα τηλέφωνα τουλάχιστον είτε δεν απαντούν είτε σε συνδέουν με άλλο τμήμα που δεν απαντάει κι αυτό ποτέ. Το ξέρω ότι να ελπίζει κανείς σε βοήθεια απ' το ΤΕΕ ακούγεται σαν ανέκδοτο πλέον, αλλά και το να προσπαθεί ο καθένας μόνος του να βγάλει άκρη και με την ασάφεια του νόμου και με τον εκάστοτε συμβολαιογράφο που προβάλει σαν επιχείρημα τις οδηγίες του συλλόγου του μου φαίνεται εξαιρετικά δύσκολο.
    1 point
  8. Συμφωνώ με Παύλο. Εκτός από το κομμάτι που αφορά την απόληξη όπου αντίστοιχες περιπτώσεις τις πάω με αναλυτικό. Πάντα εφόσον μιλάμε για απόληξη και μόνο. Αν τώρα έχει απόληξη και καμιά 10τμ αποθήκη ή έχει απόληξη η οποία είναι ταυτόχρονα κλιμακοστάσιο αυθαίρετου ορόφου το πάω με υπέρβαση δόμησης κλπ. Αλλά για αυτό ειναι το φόρουμ για να συζητάμε-συμφωνούμε-διαφωνούμε. Μια παρατήρηση μόνο. Αν μιλάμε για κατηγορία 2 συνήθως δε συμφέρει η έκδοση αδείας αλλά η ρύθμιση. Και γιατί παίρνει το ακίνητο οριστική εξαίρεση έτσι και αλλιώς μέσω της ρύθμισης και γιατί δε μπλέκεις με στατικά...
    1 point
  9. http://aped.gov.gr/more/obtainsignature.html https://www.ktimanet.gr/DiagramsApp/Account/LoginEngineer Στο πρώτο λινκ ακολουθείς τα βήματα. Αν δεν θέλεις να κάνεις μονος σου τη διαδικασία μπορείς να απευθυνθείς σε κάποια εταιρία. Συνήθως αυτοί που προμηθεύουν τα usb token πάρεχουν και αυτή την υπηρεσία. Στο δευτερο είναι η σελίδα της κτηματολογιο για την υποβολη διαγραμματων.
    1 point
  10. Γενικά δεν θα μπορούσαμε να αποκλείσουμε την απαίτηση ΜΣΕ για ένα κτίριο που κατασκευάστηκε κατά πολύ ψηλότερο από το εγκεκριμένο του ύψος. Πχ μπορεί ένα μεταλλικό κτίριο να είχε προβλεφθεί χαμηλότερο και φυσικά κατά την κατασκευή αφού θα κατάλαβαν ότι θα πλήρωναν το μήκος δοκών και υποστυλωμάτων (πληρωμή φύρας έτσι και αλλιώς) αποφάσιζαν να το κατασκευάσουν στο διπλάσιο ύψος (το έχω δει να γίνεται). Στη σχετική απόφαση αναφέρεται απαλλαγή από ΜΣΕ αν τα κατακόρυφα φορτία των αυθαίρετων κατασκευών δεν υπερβαίνουν το 20%. Επομένως γα τέτοιες μικροπαραβάσεις ύψους μισού, μέτρου νομίζω ότι ο έλεγχος δεν θα δώσει απαίτηση ΜΣΕ
    1 point
  11. Εγώ σε μια αντίστοιχη(είχα ΥΥ με αναλυτικό) μετά από υπόδειξη του ΠΜ , έβαλα ότι έχει υλοποιηθεί κατά τα άλλα ο φέροντας και η αλλαγή από το ύψος δεν κρίνεται αξιόλογη για να γίνει στατική μελέτη. Εμένα πιο πολύ με απασχολεί το αν εγώ-ως Αρχ- υπογράφω τέτοια έκθεση, και κυρίως αν αυτή η έκθεση είναι σαν αυτή που συνόδευε το ΔΕΔΟΤΑ πχ ή αν είναι κάπως αλλιώς...
    1 point
  12. έχουν δοκίμασα με του συνεργατη μου μπαίνει κανονικά , εχουν "κλειστούς όμως" τους παλιούς υπομηχανικούς , απόφοιτους ΚΑΤΕΕ-ΚΑΤΕ που σύμφωνα με την απόφαση 267/2016 (σελ11) έχουν δικαίωμα σύνταξης τοπογραφικών και φυσικά τους πολ.μηχ.τει το τεε για αλλή μια φορα αναγορεύεται σε νομοθέτη .
    1 point
  13. TΠΥ για να το χρησιμοποιήσει ο ιδιοκτήτης στα φορολογικά του έγγραφα αλλά με προκαταβλητέο φόρο και όχι παρακρατηθέντα.
    1 point
  14. Πολύ ωραία, σας ευχαριστώ και πάλι! Όσο μεγαλώνουμε, και όσο τροποποιούνται τα έντυπα και οι συνθήκες απασχόλησης, αποκτούμε όσοι ψάχνουμε, όλο και μεγαλύτερη εικόνα του αντικειμένου των λογιστών, που ίσως κάποια στιγμή μακροπρόθεσμα να πρέπει να σκεφτούμε να ασχοληθούμε μη ερασιτεχνικά με νέο Κ.Α.Δ. !
    1 point
  15. Αυτό αναφέρεται μόνο στις δηλώσεις "για τις οποίες δεν έχει περαιωθεί η διαδικασία εξόφλησης του ενιαίου ειδικού προστίμου του ν.4014/2011 ή του ν.4178/2013 ή του παρόντος", κι όχι σε όλες τις δηλώσεις, ισχύει δηλαδή μόνο για αυτές που έχουν πάρει οριστική υπαγωγή με την εξοφληση του 30% του προστίμου. Δυστυχώς οι περισσότεροι συμβολαιογράφοι πλέον ζητάνε να έχουν ανέβει όλα τα δικαιολογητικά για όλες τις δηλώσεις, ακόμα και τις πλήρως εξοφλημένες, που φυσικά είναι άλλο ένα δικό τους αυθαίρετο συμπέρασμα.
    1 point
  16. Στνάδελφοι πώς πιστοποιούμαστε? Μπορεί να δώσει κάποιος link το site. Υποτίθεται ότι βρίσκεται σε λειτουργία. Να κατεβάσουμε το εγχειρίδιο τουλάχιστον. Επίσης: Σε συζήτηση με διαφόρους συμβολαιογράφους σχετικά με το θέμα της ημερομηνίας του τοπογραφικού ενημερώνω ότι δεν μου καίγεται καρφί για την εγκύκλιο της συντονιστικής τους και προτιμώ να εμπιστευτώ την ερμηνεία της ΕΚΧΑ, που μιλάει καθαρά για ημερομηνόα σύνταξης τοπογραφικού. Και μάλιστα αναφέρω και το κλασσικό παράδειγμα, να έχει φύγει στην Αμερική ο μηχανικός, στον άλλο κόσμο (γλίτωσε ο άνθρωπος) ή να βγήκε στη σύνταξη...
    1 point
  17. Ναι έχεις δίκιο. Sorry Δες την ΠΟΛ.1122/2016 "[...] 4. Ο φορολογούμενος, φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, υποχρεούται να ενημερώνει εγγράφως τη Φορολογική Διοίκηση εντός τριάντα (30) ημερών για μεταβολές στην επωνυμία, το διακριτικό τίτλο, τη διεύθυνση κατοικίας ή τη διεύθυνση των επαγγελματικών εγκαταστάσεων, την έδρα, το αντικείμενο της δραστηριότητας, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς και τις λοιπές πληροφορίες που παρασχέθηκαν κατά το χρόνο της εγγραφής. [...]"
    1 point
  18. Καλησπέρα. Σε υπόγειο χώρο οικοδομής υπάρχουν 5 θέσεις υποχρεωτικής στάθμευσης. Εχουμε τα εξής: 1. Μεταφορά της 1 θέσης στάθμευσης στο χώρο λεβητοστασίου (εχει μετακινηθεί και το λεβητοστάσιο με τη σειρά του σε άλλη θέση, οχι σε διάδρομο κίνησης ή στην θέση σταθμευσης) 2. Εχει αλλάξει το ύψος υπογείου από 2.85 σε 3.20 (έχει υπερυψωθεί και η στάθμη θεμελιωσης κατά 0.65 αλλα παραμένει υπόγειο <1.50 από τελική διαμόρφωση που δεν υπήρχε στην Ο.Α.) -Σύμφωνα με το άρθρο 100-παρ.8, μπορει να δηλωθει ως διαφορετική χωροθέτηση των υποχρεωτικά προβλεπόμενων Χ.Σ.? -Θέλει και συναίνεση >51%? -Η υπερβαση ύψους δηλώνεται με αναλυτικό? (περιμετρικά σκυρόδεμα+το μπάζωμα? Ευχαριστώ.
    1 point
  19. ak2, Κάθε Ο.Ι αναφέρεται σε συγκεκριμένο οικόπεδο κατά θέση του και μέγεθος του και με συγκεκριμένο ποσοστό ιδιοκτησίας. Έτσι π.χ, κατά το ΠΑΡΑΡΤ. Α΄ στην περίπτωση που ισχύει για το οικόπεδο : "δεν είναι άρτιο και οικοδομήσιμο παρά τα αντιθέτως αναφερόμενα στην σχετική άδεια", τότε θεωρείται "χωρίς οικοδομική άδεια" (1β=2) αυτή και όλες οι λοιπές Ο.Ι !!!
    1 point
  20. Μα θα σπάσω το κεφάλι μου, αφού δεν μετράει στη δόμηση γιατί να το πάω έτσι; Ειναι λάθος να του βάλω Υπέρβαση Δομησης... Μήπως πάει αναλυτικό ; Σας έχει ξανατύχει ;
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 94/2025: Το νέο πλαίσιο για τα Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων
      Με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 94/2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 196/11.11.2025, θεσπίζεται ολοκληρωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο για την περιβαλλοντική αντιστάθμιση των κινήτρων δόμησης που παρέχει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ).

      Το νέο σύστημα στοχεύει στη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ αυξημένης δόμησης και αστικού περιβάλλοντος, μέσω της εκπόνησης και έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.).

      Το Π.Δ. εφαρμόζει τις προβλέψεις των άρθρων 66–71 του ν. 5197/2025 και εισάγει μια νέα διοικητική διαδικασία η οποία καθορίζει:

      τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου,


      τη διαδικασία έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων,


      το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος,


      τις προϋποθέσεις εκκίνησης οικοδομικών εργασιών για άδειες που αξιοποιούν αυξημένους συντελεστές.
      • 0 απαντήσεις
    • «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Οι πρώτοι πίνακες αποτελεσμάτων 102.508 εγκεκριμένων και 13.351 απορριπτέων αιτήσεων
      Αναρτήθηκαν από το ΥΠΕΝ τα αποτελέσματα των πρώτων αποφάσεων που αφορούν στο πρόγραμμα «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ».

      Η απόφαση που αφορά με θέμα: Έγκριση προσωρινών και οριστικών αποτελεσμάτων υποβολής αιτήσεων του προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΔΙ34653Π8-1ΓΠ

      Σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140497/820/ 18.12.2024 (Β’ 6969) κοινή υπουργική απόφαση Προκήρυξης του Προγράμματος «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει αποφασίστηκε:
      • 0 απαντήσεις
    • Οι αλλαγές στο απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών των τεχνικών ασφαλείας
      Δημοσιεύθηκαν στον Ν.5239/25 με τίτλο «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας – Στήριξη στον Εργαζόμενο – Προστασία στην Πράξη – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» στο ΦΕΚ 178/Α'/17.10.2025 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι αλλαγές για το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών που αφορούν τους τεχνικούς ασφαλείας.

      Πιο συγκεκριμένα:

      Άρθρο 30 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφαλείας - Τροποποίηση άρθρου 502 Κώδικα Εργατικού Δικαίου

      Tο άρθρο 502 διαμορφώνεται ως εξής:

      «Άρθρο 502 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφάλειας

      1. Στις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες της κατηγορίας Α’ του άρθρου 500, και σε εκείνες της κατηγορίας Β’ του ίδιου άρθρου, που απασχολούν εξακόσια πενήντα (650) άτομα και άνω, ο τεχνικός ασφάλειας πρέπει να έχει
      τα προσόντα της περ. α) ή β) της παρ. 1 του άρθρου 501.
      • 0 απαντήσεις
    • ΕΤΑΜ Αντισεισμικές Συναντήσεις – Θεοδόσης Τάσιος
      Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.

      Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.

      Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002
      • 0 απαντήσεις
    • Ember: Οι ΑΠΕ ξεπέρασαν τον άνθρακα στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή
      Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με την ισχυρή ώθηση της ηλιακής ενέργειας, ξεπέρασαν για πρώτη φορά την παραγωγή από άνθρακα και το μερίδιο που κατέχει στην ηλεκτροπαραγωγή παγκοσμίως. Όπως δείχνει νέα έκθεση του Ember, η παραγωγή από ΑΠΕ αυξήθηκε κατά 363 TWh (+7,7%), φτάνοντας τις 5.072 TWh, ενώ η παραγωγή από άνθρακα μειώθηκε κατά 31 TWh, στις 4.896 TWh. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε σε 34,3% (από 32,7%), ενώ το μερίδιο του άνθρακα μειώθηκε σε 33,1% (από 34,2%).

      Παράλληλα, το Ember αναφέρει πως η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα ξεπέρασε την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για ρεύμα, ενώ μόνη της, η ηλιακή ενέργεια κάλυψε το 83% αυτής της αύξησης, με πολλές χώρες να καταγράφουν νέα ρεκόρ.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.