Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. nbr

    nbr

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.772


  2. Polytexnitis

    Polytexnitis

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      268


  3. ekechagi

    ekechagi

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      124


  4. dryianni

    dryianni

    Μη μηχανικός


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      325


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/05/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Βλέποντας και την ανάρτηση του rap94 (στην οποία απάντησε ο Δημήτρης) καταλαβαίνω πως υπάρχει, ακόμη, ένα μπέρδεμα γύρο από τις έννοιες "σχέδιο πόλης & πράξη εφαρμογής". Πρέπει να πούμε και να το τονίσουμε πως όλοι οι οικισμοί - πόλεις έχουν (ή μπορεί και να μην έχουν ) ένα ρυμοτομικό σχέδιο και θεωρούνται, πάντως όλοι, "εντός σχεδίου" (!!) και αυτό συνοδεύεται ΠΑΝΤΑ από ένα διάταγμα που περιέχει και τους όρους δόμησης του οικισμού ή της πόλης (συμαντικό να το βλέπουμε πάντα)! Αν όμως το οικόπεδό μας, που εδώ είναι πάντα "εντος σχεδίου", έχει κάποιο πρόβλημα, σε σχέση με τους όρους δόμησης, τότε κάνουμε κάποια τακτοποίηση, μέσω πολεοδομίας, που λέγεται "πράξη τακτοποίησης και αναλογισμού" (υπάρχουν εδώ στο φόρουμ ενότητες που έχουν αυτό το θέμα). Ερχόμαστε στις "πράξεις εφαρμογής" : Ορισμένοι οικισμοί (δήμοι) είχαν την ανάγκη να κάνουν μία επέκταση του σχεδίου τους (δεν τους χωρούσε μάλλον το υπάρχον) και να επεκταθούν πολεοδομικά σε μία διπλανή περιοχή (αυτή ορίζεται από μία μελέτη ΓΠΣ κλπ..... δεν είναι τώρα αυτό το θέμα μας) και να την εντάξουν στο σχέδιό τους (αυτό λέγεται επέκταση ρυμ. σχεδίου). Σε αυτές τις περιπτώσεις θα έχουμε μία "πράξη εφαρμογής". Δηλαδή : Έχουμε μία περιοχή που ήταν μέχρι μία χρονική στιγμή "εκτός σχεδίου" και με την διαδικασία της πράξης εφαρμογής γίνεται ... πλέον "εντός σχεδίου". Τότε και μόνο τότε έχουμε, για λόγους που τους όριζε, τότε, ο νόμος Τρίτση (Ν. 1337/83) , εισφορές σε γη και χρήμα, ρυμοτομούμενα τμήματα ,για τις ανάγκες του νέου ρυμ. σχεδίου κλπ, κλπ. για Mikepaltri: Nα συμπληρώσω ένα πολύ βασικό (το έγραψα πολλές φορές) . Μία Πράξη εφαρμογής συνοδεύεται πάντα από τους Πίνακες της πράξης (ο Δημήτρης τα ονομάζει σεντόνια ... 29 χ 90 cm). Εκεί, σε πάνω από 50 στήλες, αναγράφονται τα πάντα για κάθε οικόπεδο. Πάντα μα πάντα πρέπει να ζητάτε απόσπασμα της σελίδας αυτού του πίνακα για το οικόπεδο που σας αφορά καθώς επίσης και τις συντεταγμένες των κορυφών των τελικών οικοπέδων.
    3 points
  2. Ακούστηκα λίγο αφοριστικός γιατί και η πλειονότητα των τίτλων μπάχαλο είναι. Όταν στις περιοχές που γίνεται τώρα κτηματογράφηση τα 7 στα 10 ακίνητα περιγράφονται ως αγρος στη θέση "Παπαφίγκου" με έκταση 4 στρέμματα ή όση και αν είναι, τι εφαρμογή να κάνεις;; Δεν υπάρχει εφαρμογή τίτλων ούτε καλούμαστε να διαφυλάξουμε κάτι. Δηλώνεις αυτό που ο ιδιοκτήτης θεωρεί ότι του ανήκει και περιμένεις την ανάρτηση. Δεν διαπράττεις έγκλημα και ούτε θα σε καλέσει κανένας δικαστής γιατί δήλωσες παραπάνω έκταση ή χωράφι του αλλουνού. Επειδή αποφασιστηκε να γίνει Κτηματολόγιο τώρα δεν θα λύσουμε όλα τα προβλήματα μονοκοντυλιά. Ας ψάξει ο κάθε ιδιοκτήτης τι του ανήκει (οι μισοί σχεδόν δεν ξέρουν ακριβώς), και ας τα δηλώσει στο Κτηματολόγιο,. Στην τελική μπορεί να μην ξέρει και σωστά τα όρια του και να ανακαλύψει ότι αυτό που νόμιζε δικό του είναι αλλουνού. Ή το αντίθετο, να δηλώσει από λάθος μια έκταση που δεν του ανήκει και επειδή ο πραγματικός ιδιοκτήτης δεν θα τη δηλώσει, θα την πάρει ο δηλών. Ας γίνει ένα πρώτο ξεκαθάρισμα των ιδιοκτησιών, να δούμε τι "φαίνεται" να ανήκει σε ποιόν και στην πορεία φτιάχνουμε και τα φινιρίσματα. Συμφωνώ πάντως πως πρέπει να είμαστε σωστοί με τον πελάτη μας, να τον ενημερώνουμε σωστά για την διαδικασία και ας αποφασίσει μόνος του (αν και οι περισσότεροι ούτως ή άλλως είτε δεν καταλαβαίνουν γρι είτε δεν τους νοιάζει να ακούσουν).
    3 points
  3. Εδώ στην ίδια ενότητα αλλά με επικεφαλίδα θέματος ... "Πράξη εφαρμογής και τοπογραφικό" πριν μερικές μέρες έδωσα τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε και να κτίσουμε πριν την κύρωση της πράξης εφαρμογής. Πρέπει όμως οπωσδήποτε να έχουμε κυρωμένη πολεοδομική μελέτη. Διαφορετικά είναι ακόμη εκτός σχεδίου Βασικά το "σεντόνι" αυτό βγαίνει με την κύρωση της μελέτης και είναι το "συμβόλαιο" , ας πούμε, που πάει για μεταγραφή στο υποθηκοφυλακείο της περιοχής. Όπως λέει και ο Παύλος και νομίζω πως απαντά σε 'σενα. Ρωτάς την πολεοδομία ή καλύτερα τον Δημο στην Τ.Υ., που συνήθως είναι και ο "εργοδότης" της μελέτης, σε ποια φάση βρίσκεται η μελέτη της πράξης. Διάβασε όμως πρώτα αυτά που γράφω στο άλλο κεφάλαιο (κακώς γινεται, πολλές φορές, αυτή η διάσπαση, επειδή κάποιοι ΔΕΝ ψάχνουν ταν θέματα) και αν έχεις πάλι απορίες τα ξαναλέμε.
    2 points
  4. Το β) . Όχι, το σύστημα δεν ζητάει καμία βεβαίωση. Μόνο αν περνάς τα 7 m2 διαφορά, θα σου ζητήσουν εξηγήσεις.
    2 points
  5. Version X6.3

    85.837 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. Version v14

    11.153 downloads

    Το παρακάτω αρχείο επλήγη στα τέλη του 2020 από τον τυφώνα 4759, οπότε στο μεγαλύτερο τμήμα του δεν έχει κάποια νομική εφαρμογή. Παραμένει εδώ μόνο για ιστορικούς λόγους αναφοράς και δεν είναι ακόμη βέβαιο αν θα υπάρξει σαφές νομικό υπόβαθρο για τη δημιουργία νέας έκδοσης. Βοήθημα : 1. επαγγελματικό για μεγαλοκατασκευαστές, 2. εξοικονόμησης χρόνου για τους υπόλοιπους ... Στην έκδοση 07 έγιναν προσθήκες και διόρθωση στον έλεγχο όγκου ... Στην έκδοση 08 έγιναν αισθητικές βελτιώσεις ... Στην έκδοση 09 έγιναν προσθήκες και αναφορές στο νόμο ... Στην έκδοση 10 έγιναν διορθώσεις ... Στην έκδοση 11 έγιναν βελτιώσεις ... Στην έκδοση 12 έγιναν διορθώσεις και προσθήκες (κύρια χρήση υπογείου, έλεγχος ΑΗΧ) ... Στην έκδοση 13 έγιναν προσθήκες όγκου στέγης και ενδείξεων διευκόλυνσης εισαγωγής ... έκδοση σύμφωνη και με το χρόνο που έρχεται ... Στην έκδοση 13.1 έγινε ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ : Όλα τα ελεγχόμενα μεγέθη βασίζονται στον προσαυξημένο ΣΔ (ή δόμηση) λόγω κινήτρων (άρθρων 10 και 25) ... Στην έκδοση 13.2 έγινε διόρθωση συμβατότητας για Office2003-2007 (στο μέγεθος text των σχολίων αρίθμησης) ... Στην έκδοση 13.3 έγινε διόρθωση αριθμητικού λάθους στη συνολική δόμηση ιδιοκτησιών ... Στην έκδοση 14.0 έγιναν προσθήκες μερικών οικονομικών στοιχείων ... Θα παρακαλούσα τους συναδέλφους που το δούλεψαν (πειραματικά εννοώ...) για υποδείξεις διόρθωσης ή βελτίωσης ...
    1 point
  7. οριζόντια και έχετε βάλει κεραμίδι! Για πιο λόγο?
    1 point
  8. Το φορτίο σχεδιασμού στην ψύξη πιστοποιείται από την ενεργειακή ετικέτα και το δελτίο προϊόντος της Α/Θ και όχι από το τιμολόγιο του προμηθευτή. Ο ενεργειακός επιθεωρητής αυτά βλέπει για να πιστοποιήσει την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων και την επιτυγχανόμενη εξοικονόμηση. Τα παραστατικά πωλήσεων αποτελούν φορολογικά έγγραφα και πρέπει να αποτυπώνουν το πωλούμενο προϊόν έτσι όπως αγοράστηκε από τον έμπορο και καταχωρήθηκε στην αποθήκη του.
    1 point
  9. Θα με συγχωρέσεις αλλά δε θα ήθελα να επεκταθώ και εδώ περί του αναγκαίου κακού (=καλού) των τοπογράφων. Το γνωστό αναγκαίο κακό του να κάνεις ΔΓΜ ή τοπογραφικό ή τέλος πάντων μια εργασία μηχανικού. Δεν διατύπωσα ποτέ ότι δεν λένε δικά τους βιώματα, αλλά φάνηκε να μην κατανοούν τα δικά μου λέγοντας ότι όλα αυτά του Δημήτρη και δικά μου είναι θεωρητικά(ενώ τα ζούμε δεκαετίες). Όταν κάποιος δεν έχει ασχοληθεί με τα επιπλέον πράγματα ενός αντικειμένου (για τα οποία λογικό είναι, αφού δεν είναι και καθόλα αρμόδιος), ίσως να νομίζει ότι είναι θεωρητικούρες. Όταν ακούω πχ ιστορίες για κτηριακά, άδειες, οπλισμούς, νόμους τακτοποιήσεων από αυτούς που ασχολούνται δεν λέω ότι αυτές οι ιστορίες είναι θεωρητικές. Αναγκαία είναι και αυτά, όχι αναγκαίο κακό, αλλά καλό και αυτό. Πόσες φορές ο συμβολαιογράφος βλέπει τις τακτοποιήσεις ως αναγκαίο κακό όταν ο Πολιτικός Μηχανικός βρίσκει διάφορες και δεν προχωράει το συμβόλαιο; Αν ήταν να μην υπήρχαμε: να έκαναν συμβόλαια όπως παλιά (βλέπε προηγούμενη σελίδα). Η να μην υπήρχαν ούτε οι συμβολαιογράφοι: να έκαναν τα συμβόλαια όπως στην αρχαία Ελλάδα. Να μην υπήρχαν ούτε οι δικηγόροι, ούτε οι γιατροί, ούτε οι δάσκαλοι. Μήπως να γυρίσουμε στην εποχή των Φλιντστόουνς; Αλλά και κει ήθελαν μηχανικό αυτοκινήτων ή μήπως όχι;
    1 point
  10. Λογω της υπαρξης αμιαντου, απαιτειται αδεια ειδικη και κατεδαφισης και διαχειρησης αποβλητων. Δεν εισαι ιδιοκτητης, άρα πώς θα βγαλεις αδεια σε ξενο οικοπεδο? Το μονο -νομιμο- που μπορεις να κάνεις ειναι να ανοιξεις αλληλογραφια με τον Δημο, την Περιφερεια και καθε αλλον υπευθυνο Προστασιας Περιβαλλοντος [και πολυ φοβαμαι οτι το "μισο χωριο" ετσι θα ειναι χτισμενο...]
    1 point
  11. Οι βεβαιώσεις για δικαιοπραξίες δίνονται κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 83 του Ν.4495/17. Σύμφωνα με την παράγραφο 6 του συγκεκριμένου άρθρου, οι βεβαιώσεις έχουν ισχύ δύο (2) μηνών. Αυτό ίσχυε και στον 4178. Πρέπει να έχεις ολοκληρωμένη υπαγωγή στον 4178 και να βγάλεις νέα δήλωση μέσα από το σύστημα του 4495.
    1 point
  12. Ο κόσμος εδώ απαντά γιατί προφανώς κάποιοι σύμβουλοι έργου τσεπώνουν τη σχετική αμοιβή χωρίς να κάνουν απολύτως τίποτε και όταν συμβεί η δύσκολη ...μην τους είδατε. Γι αυτό απευθύνονται εδώ οι ιδιώτες, αγαπητέ
    1 point
  13. Όπως είχα γράψει και προηγουμένως, χωρίς πρόστιμο ήταν οι ΕΕΔΜΚ που θα χορηγούνταν μετά τις παρεμβάσεις μεν, αλλά έως και 31/01/2019. Σε ό,τι αφορά στο ΙΚΑ, σίγουρα θα υπάρξει πρόστιμο, διότι το ΕΚΟ ΙΙ ζητά τις ΑΠΔ, οι οποίες δεν μπορεί να είναι μεταγενέστερες των τιμολογίων της παρέμβασης. Αυτό σημαίνει ότι θα τις υποβάλετε ετεροχρονισμένα, άρα θα επιβληθεί πρόστιμο από το ΙΚΑ. Εκτός εάν -κάτι που δεν το γνωρίζω - ακριβώς λόγω του Εξοικονομώ, επιτρέπεται η χορήγηση ΕΕΔΜΚ μετά την ολοκλήρωση της παρέμβασης, άρα και πως οι εργασίες που την αφορούν εκτελέστηκαν (για το ΙΚΑ) μετά τη χορήγηση της ΕΕΔΜΚ. Δε γνωρίζω κατά πόσο θα κάνει κάτι τέτοιο δεκτό το ΕΚΟ ΙΙ (πρέπει να κάνετε ερώτημα στο Help Desk).
    1 point
  14. Τα πράγματα είναι απλά, δηλώνουμε ότι μας υποδείξουν και τους αφήνουμε να μας δίνουν μελλοντική δουλειά για τις διορθώσεις αφού τα έξοδα ενός σωστού τοπογραφικού φαίνονται πολλά τώρα. Φοβάμαι όμως ότι την μεγάλη πίτα θα την φάνε οι δικηγόροι στις μελλοντικές διορθώσεις και εμείς θα ξαναπέσουμε στα παζάρια και τις εκπτώσεις για τις αποτυπώσεις σε 2-3 χρόνια.
    1 point
  15. Ούτε εγώ βλέπω κάτι ακόμα. Αναμένουμε.
    1 point
  16. Ωραίο σύστημα για να αντικαταστήσεις το συγκεκριμένο κομμιτατέρ. Θα το τσεκάρω και γω ,ευχαριστώ fili
    1 point
  17. Τροπ Παράρτημα Συχνων ερωτήσεων_6ΕΖΜ4653Π8-Λ21 (1) 25. Ερ.: Τι γίνεται σε περίπτωση που τα νομιμοποιητικά έγγραφα που απαιτούνται δεν είναι άμεσα διαθέσιμα ή σε περίπτωση που η οικοδομική άδεια έχει χαθεί; Απ.: Για να θεωρηθεί ολοκληρωμένη η αίτηση θα πρέπει να αναρτηθούν ηλεκτρονικά όλα τα δικαιολογητικά. Σε περίπτωση που υπάρχουν εκκρεμότητες νομιμοποίησης / τακτοποίησης στο ακίνητο, θα πρέπει να διευθετηθούν πριν την υποβολή της αίτησης. Ειδικά στην περίπτωση βεβαιωμένης, από την αρμόδια υπηρεσία, απώλειας οικοδομικής άδειας, προσκομίζεται η σχετική βεβαίωση απώλειας και άλλο αποδεικτικό έγγραφο (π.χ. συμβόλαιο) από το οποίο να προκύπτει ο αριθμός της άδειας και η επιφάνεια του κτηρίου/κτηριακής μονάδας.
    1 point
  18. Λοιπόν στην ερώτηση του dimopoulg , για το ποιος τα ξέρει καλύτερα σχετικά με άδειες μικρής κλίμακας κ με το ΙΚΑ θα απαντήσω ότι κατα ένα μεγάλο ποσοστό οι πολιτικοί μηχανικοί είναι αυτοί που βγαζουν άδειες μικρής κλίμακας άρα αν ο άνθρωπος πάει σε ένα πολιτικό μηχανικό προφανώς θα τον διαφωτίσει και θα του λύσει όλες τις απορίες. Στα δύο αμέσως επόμενα μηνύματα σας μετά από αυτό, που αναφέρεστε σχετικά με τις συμβουλές να σας θυμίσω ότι είμαστε σε ένα φόρουμ όπου ανταλλάσσουμε απόψεις κ γνώμες , ο καθενας μπορεί να πει στον οποιονδήποτε τη γνώμη του πανω στο πρόβλημα του και αν μπορεί να τον βοηθήσει. Εγώ δεν απαντάω με κριτήριο την ειδικότητα ή την ιδιότητα του καθενός και εν πασει περιπτώσει τον άνθρωπο το προετρεψα να πάει σε μηχανικό να του λύσει το πρόβλημά του .. που στη τελική αν κάποιος έχει βάλει στο προφιλ του ότι είναι μηχανικός , ενώ δεν είναι , τότε θεωρώ ότι θα του δίνατε απάντηση...
    1 point
  19. Στον παληό διακόπτη δεν υπάρχει ουδέτερος (Ν). Προτείνω να φωνάξετε ηλεκτρολόγο για να μη καταστρέψετε το νέο σας απόκτημα, αλλά και για να αποφύγετε χειρότερα...
    1 point
  20. Τυχεροί είστε τότε στα Βόρεια!! Η Πελοπόννησος πραγματικά είναι ένα μπάχαλο! Συγκλονιστική περίοδος να είσαι Τοπογράφος Μηχανικός πάντως!!! Ακόμα και αν μπαίνουν απλά οι βάσεις (άτσαλα, βιαστικά και πρόχειρα) είναι πολύ σπουδαίο το έργο και θα αλλάξει πολλά πράγματα για το επάγγελμα μας.
    1 point
  21. Μια παρακληση.....συναδελφοι μην απαντατε σε ιδιωτες...να συμβουλευονται με επισκεψη ιδιωτες μηχανικους και να τους πληρωνουν για τις υπηρεσιες τους.....Αυτοι πληρωνονται καθε 1η του μηνα προκαταβολικα και απαιτουν απο τους ελ. επαγγελματιες μηχανικους να τους απασχολουν 1 χρονο 200 ωρες και στο τελος να πληρωθει ο μηχανικος 248 ευρω (ητοι 150 ευρω καθαρα) επι πιστωση.......Οι τσαμπατζηδες τελειωσαν....στο επομενο εξοικονομω οποιος θελει 1000 ευρω κατ ελαχιστο προκαταβολικα για να του τρεξουμε την αιτηση ως συμβουλοι ...
    1 point
  22. Συνάδελφοι, Όποιος νομίζει οτι θα έρθει στην Αγγλία και με το καλημέρα θα πάρει πολλά λεφτά, πλανάται πλάνην οικτράν. Το εύχομαι ολόψυχα, αλλά είναι δύσκολο εκτός αν είναι κάποιος με βαρύ βιογραφικό ήδη. Το ξεκίνημα συνήθως είναι χαμηλό. Αλλά αν αποδείξεις πράγματα, πάρεις γνώσεις και φτιάξεις βιογραφικό με επιτεύγματα, τότε θα τα πουλήσεις και μάλιστα πολύ καλά. Εδώ θα συμμετάσχεις σε σοβαρά έργα, θα διαχειριστείς χρήματα, θα έχεις ευθύνες και θα δουλέψεις σε υψηλά standards. Οι μισθοί των μηχανικών συρρικνώνονται και το ξέρουμε όλοι. Ως επαγγελματίας, τι προτιμάς; Να κάνεις υπομονή, να μη βάζεις στην άκρη στην αρχή αλλά να χτίζεις βιογραφικό ώστε να το εξαργυρώσεις στο μέλλον; Ή να μη βάζεις στην άκρη και να είσαι Ελλάδα με έργα που είναι μετρημένα στα δάχτυλα και ελάχιστη προοπτική; Προσωπικά τον πρώτο μου χρόνο είναι ζήτημα αν έβαλα στην άκρη £400. Έκανα υπομονή όμως και ο χρόνος δούλεψε υπέρ μου. Δεν πλούτισα, αλλά έχω μια πολύ αξιοπρεπή ζωη, μένω Λονδίνο και συγκατοικώ με τη κοπέλα μου. Άνετα όμως θα έμενα και μόνος μου. Τα λεφτά έρχονται, απλά θέλει υπομονή, βιογραφικό και κυνήγι. Δεν χαρίζονται. Και αν σου δώσουν πολλά λεφτά, οι απαιτήσεις και οι ευθύνες αλλάζουν ἀρδην. Κατάντια είναι που η Ελλάδα πλέον έχει πρόβλημα γιατί φεύγει επιστημονικό προσωπικό και μένουν πίσω με τους συνδικάλες να κάνουν δουλειά και τους βετεράνους συνταξιούχους. Εδώ πληρώνω φόρους με χαρά, γιατί βλέπω υποδομές, οργάνωση και σοβαρό κράτος. Και όπως έχω πει σε Αγγλάρες, αν θέλετε να με πετάξετε έξω λόγω Brexit τότε φεύγω αύριο το πρωί. Θα πάω σε άλλη χώρα να δουλέψω με χαρά. Και τότε να δω ποιος θα χάσει χρήματα από τους φόρους που πληρώνω και την συνεισφορά μου σε νέους Αγγλάρες φοιτητές και μηχανικούς που διαχειρίζομαι και αναπτύσσω. Με παιδιά είναι δύσκολο εδώ, αλλά θέλει πολύ δουλειά. Τα έξοδα πάνε στον Θεό. Ειδικά στο Λονδίνο είναι καταστροφή. Πολλοί μετακομίζουν έξω από Λονδίνο ή ακόμα και επαρχία. Άλλοι φέρνουν γονείς από Ελλάδα, άλλοι δουλεύουν από το σπίτι και πάει λέγοντας. Υπάρχουν λύσεις. Κάποιος έγραψε οτι η Βρετανία είναι υπερβολικά υπερτιμημένη, δεν αξίζει και οτι σε σύγκριση με άλλες χώρες τη βάζει στο ίδιο επίπεδο με την Ελλάδα. Δεν υπάρχει καν συζήτηση εδώ. Εκτός αν στην Ελλάδα υπάρχουν έργα, επενδύσεις, ανάπτυξη, σοβαρή φορολογία στον ελεύθερο επαγγελματία, σοβαρά πανεπιστήμια, σοβαρή βιομηχανία, προοπτική, αξιοκρατία και δεν το ξέρω. Γιατί εδώ τουλάχιστον τα βλέπω από το 2012 που ήρθα. Και ως λαός, έχουν πολλά ελαττώματα αλλά είναι αρκετά ευφυής. Η εξυπνάδα δεν είναι προνόμιο μόνο των Ελλήνων.
    1 point
  23. Θα πληρώσετε ο,τι προβλέπεται για άδεια μικρής κλίμακας που βγαίνει αφού έχουν γίνει οι εργασίες. Αυτό το έβαζες μέχρι 31-1-19 για να μην βγει πρόστιμο, επειδή βγάλανε τις διευκρινίσεις τον Οκτώβριο με τα δικαιολογητικά κτλ και έδωσαν περίοδο χάριτος πιο πολύ για τα αυτόνομα συστήματα θέρμανσης κ κάποιες άλλες εργασίες επειδή είχαν γίνει πολλά ερωτήματα στο help desk ... Oμως από την αρχή του νόμου 4495/17 ισχύει ότι για εξωτερική θερμομόνωση με ή χωρίς ικριώματα θέλει μικρής κλίμακας , δεν καταλαβαίνω γιατί μερικοί συνάδελφοι δεν το είχαν πάρει χαμπάρι. Θέλει και ΙΚΑ και μάλιστα ΙΚΑ θέλει και σε περιπτώσεις που μπορεί να μην απαιτείται μικρής κλίμακας. Όχι τόσο για το πρόγραμμα όσο για να εινσι ο ιδιοκτήτης καλυμμένος από το ΙΚΑ ...με την προϋπόθεση ότι ο μάστορας ανήκει στα μη στεγασμένα επαγγέλματα .. αλλιώς κάνεις κανονικά ενημέρωση στο ΙΚΑ για τις εργασίες και μετά που είναι να πληρώσεις τα ένσημα δείχνεις ότι ο μάστορας είναι με ΟΑΕΕ και δεν πληρώνεις ... Αυτά ξέρω από τις δικές μου υποθέσεις που μου έχουν τύχει .. ελπίζω να βοήθησα όμως καλύτερα να βρείτε έναν πολιτικό μηχανικό που ξέρει καλύτερα να σας τα εξηγήσει
    1 point
  24. σχετικό με θύματα του κτηματολογίου
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.