Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/09/2019 σε όλες τις περιοχές
-
2 points
-
Version X6.3
85.829 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
Προφανώς δεν είχα καταλάβει την περίπτωση/ερώτημα. Ζήτω συγγνώμη αν υπήρξα παραπλανητικος.1 point
-
Περιγράφω ακριβώς τι εννοεί η ερώτηση : "Ο συνάδελφος θέλει από τα χρήματα που περισσεύουν από την τροποποίηση της αρχικής πρότασης (θερμομόνωση στέγης αντί για δώμα) να χρησιμοποιήσει τα 1100 για να βάλει ένα ακόμη κλιματιστικό (<3 τεμ συνολικά)". Δεν χωράει άλλη ερμηνεία.1 point
-
Δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχουν τα ανώτατα όρια του πίνακα παρεμβάσεων με την ερώτηση του συναδέλφου gab pet. Τα ανώτατα όρια που αναγράφει ο πίνακας παρεμβάσεων αφορούν την ανώτατη τιμή ανά μονάδα και ανά υποκατηγορία παρέμβασης που ορίζει το πρόγραμμα. Δηλαδή max 1100 € για κάθε κλιματιστικό της υποκατηγορίας 3Ζ(ΙΙ). Ο συνάδελφος θέλει από τα χρήματα που περισσεύουν από την τροποποίηση της αρχικής πρότασης (θερμομόνωση στέγης αντί για δώμα) να χρησιμοποιήσει τα 1100 για να βάλει ένα ακόμη κλιματιστικό (<3 τεμ συνολικά). Γιατί δεν μπορεί να το κάνει αφού εξυπηρετείται ο όρος του ενεργειακού στόχου και δεν υπερβαίνει τον συνολικό εγκεκριμένο προϋπολογισμό ; Εγώ πάντως έχω κάνει παρόμοιες αλλαγές και εκταμιεύθηκαν χωρίς πρόβλημα.1 point
-
Αν ανοιξει θα το δεις στο συστημα οπως γινεται (διαβιβαζεται προς εσας και μηνυμα μεσω της επικοινωνιας) . Αν οχι πρεπει να προσβαλεις τον διαγωνισμο με προσφυγη στην ΑΕΠΠ ή ενσταση στην οικον.επιτροπη . "4.3 Προδικαστικές Προσφυγές/ Προσωρινή δικαστική προστασία Κάθε ενδιαφερόμενος, ο οποίος έχει ή είχε συμφέρον να του ανατεθεί η συγκεκριμένη σύμβαση και έχει ή είχε υποστεί ή ενδέχεται να υποστεί ζημία από εκτελεστή πράξη ή παράλειψη της αναθέτουσας αρχής κατά παράβαση της νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή της εσωτερικής νομοθεσίας, δικαιούται να ασκήσει προδικαστική προσφυγή ενώπιον της ΑΕΠΠ κατά της σχετικής πράξης ή παράλειψης της αναθέτουσας αρχής, προσδιορίζοντας ειδικώς τις νομικές και πραγματικές αιτιάσεις που δικαιολογούν το αίτημά του. Σε περίπτωση προσφυγής κατά πράξης της αναθέτουσας αρχής, η προθεσμία για την άσκηση της προδικαστικής προσφυγής είναι: (α) δέκα (10) ημέρες από την κοινοποίηση της προσβαλλόμενης πράξης στον ενδιαφερόμενο οικονομικό φορέα αν η πράξη κοινοποιήθηκε με ηλεκτρονικά μέσα ή τηλεομοιοτυπία ή (β) δεκαπέντε (15) ημέρες από την κοινοποίηση της προσβαλλόμενης πράξης σε αυτόν αν χρησιμοποιήθηκαν άλλα μέσα επικοινωνίας, άλλως γ) δέκα (10) ημέρες από την πλήρη, πραγματική ή τεκμαιρόμενη, γνώση της πράξης που βλάπτει τα συμφέροντα του ενδιαφερόμενου οικονομικού φορέα. Σε περίπτωση παράλειψης, η προθεσμία για την άσκηση της προδικαστικής προσφυγής είναι δεκαπέντε (15) ημέρες από την επομένη της συντέλεσης της προσβαλλόμενης παράλειψης[ii].1 point
-
Αφού είναι με πληρωμή συνάδερφε πώς να είναι με ελεύθερο κατέβασμα «πουθενά» και αυτό να μη είναι παράνομο? Και να το ζητάμε και σε Δημόσιο φόρουμ? (μ άρεσε και το «επιπρόσθετη τεκμηρίωση» ως κερασάκι στα ψώνια )1 point
-
Μπορείς εάν θέλεις να το δείξεις, ώστε να είναι 100% σύμφωνη με την πραγματικότητα η αποτύπωσή σου. Επίσης, για βοήθεια (copy-paste), μπορείς να βρεις τα σχέδια της αδειοδότησης εδώ: https://keraies.eett.gr1 point
-
αυτες ειναι οι διαταξεις Δ 270/85 αρθρο 1 4. Το ανεγερθησόμενο εντός του γηπέδου κτίριο πρέπει να είναι ενιαίο. Επιτρέπεται η διάσπαση αυτού σε περισσότερα κτίρια μόνο μετά από γνώμη της αρμόδιας Επιτροπής Ενασκήσεως Αρχιτεκτονικού Ελέγχου. αρθρο 6 Αρθρ.6.-1. Προκειμένου για την ανέγερση κατοικιών εφαρμόζονται και οι ακόλουθοι ειδικοί όροι και περιορισμοί δόμησης επιπλέον των όσων αναφέρονται στο άρθρ.1 του παρόντος. «α) Επιτρέπεται η διάσπαση του ενιαίου κτιρίου μετά τη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής και με τις εξής προϋποθέσεις: αα) Τα επί μέρους, μετά τη διάσπαση, κτίρια σε κάθε περίπτωση αποτελούν ένα ενιαίο αρχιτεκτονικό σύνολο, ββ) Στην περίπτωση που προβλέπεται ενιαίο κτίριο το οποίο αποτελεί σύνθεση περισσοτέρων όγκων, η σύνδεση αυτών επιβάλλεται να έχει πλάτος κατ ελάχιστον 1,20 μ. και προσμετράται τουλάχιστον σε έναν από τους συντελεστές δόμησης ή κάλυψης [ή και σε περίπτωση που προβλέπονται περισσότερα ανεξάρτητα κτίρια αυτά δεν δύναται να είναι περισσότερα από τρία και δεν δύνανται να απέχουν, ανά δύο, απόσταση μεγαλύτερη του 2Δ, όπως το Δ ορίζεται στο άρθρο 3 του ν. 4067/2012]. καταργηθηκε Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και κάθε άλλου συναρμόδιου Υπουργού δύναται να καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας, καθώς και περιπτώσεις τυχόν εξαιρέσεων όταν αυτές επιβάλλονται από εγκρίσεις άλλων φορέων ή υπηρεσιών σύμφωνα με ειδικότερες διατάξεις.»" [σχετικη αποφαση δεν βλεπω να εχει εκδοθει] το ερωτημα ειναι: αφου απαιτειται η γνωμη του ΣΑ, εάν δικαιουται να αρνηθει στη συνεχεια η ΥΔΟΜ. υγ εχω και αυτη την εγκυκλιο που λεει ...αν διίστανται οι αποψεις μεταξυ ΥΔΟΜ και ΣΑ... να τα βρουνε μεταξύ τους αι Υπηρεσιαι και οχι να γινεται μπαλακι ο Πολιτης οταν θελει το ΣΑ αλλά δεν θελει η ΥΔΟΜ και μετα να θελει η ΥΔΟΜ και να μην θελει το ΣΑ τις αλλαγες που ζητησε η ΥΔΟΜ https://tdm.tee.gr/ypen-nea-egkyklios-gia-tis-ypiresies-domisis-kai-ta-symvoulia-architektonikis/ καλυ συνεχεια1 point
-
Οι "τακτοποιήσεις" με τους αυθαιρετονόμους δεν "αποδίδουν ιδιοκτησιακά" (δηλαδή, τον ρύθμισα, άρα τον έκανα δικό μου) τους χώρους που ρυθμίζονται!!!1 point
-
50.000.000 € τότε. Πάλι πολλά χρήματα φαίνονται. Κύριοι, δεν προσπαθώ να κάνω τον έξυπνο. Το θέμα όμως παραμένει, έχουμε την περίπτωση του να μην μπορείς να εργαστείς χωρίς το συγκεκριμένο εργαλείο, σε ένα τομέα που αποτελεί κοινωνικό αγαθό. Το εργαλείο αυτό μάλιστα αποτελεί μονοπώλιο μιας ιδιωτικής εταιρίας. Πως επέτρεψαν σε μια ιδιωτική εταιρία να διαθέτει μονοπωλιακά ένα τέτοιο αγαθό, και πιθανότατα να ορίζει και το κόστος αγοράς του; Να θέσω εδώ και θέμα ανταγωνισμού όχι μόνο μεταξύ μηχανικών της ίδιας χώρας, αλλά μεταξύ χωρών, αφού το βιοτικό επίπεδο επιτρέπει στο Γερμανό συνάδελφο από τη στιγμή που θα βγει στη εργασία, να έχει εργαλεία που εγώ ως νέος μηχανικός θα πρέπει να μαζεύω τα κέρματα από το τραπεζάκι για να τα πάρω σε βάθος χρόνου, κι αυτό, έτσι όπως έχει γίνει η κατάσταση εδώ, αν τα χρειαστώ ποτέ. Να προσθέσω και κάτι ακόμα; Αν θέλω να μεταναστεύσω, πως θα πάω χωρίς να έχω πλήρη γνώση αυτών των εργαλείων. Από την άλλη νέος μηχανικός είμαι, μη μου δίνετε και πολύ σημασία...1 point
-
Ίσως δεν είναι τόσο ακριβείς οι λογαριασμοί αυτοί με την έννοια ότι οι EC ενδιαφέρουν κυρίως μόνο τους Πολιτικούς Μηχανικούς, εκ των οποίων αυτοί που ασχολούνται σοβαρά με στατικές μελέτες εκτιμώ ότι είναι λιγότερο από το 30%......1 point
-
Τώρα τὶ σχέσι μπορεῖ νὰ ἔχῃ π.χ. ὁ ἐξοπλισμὸς τοῦ ἠλεκτρολόγου (ὅπως εἶπε κάποιος) ἢ στὰ καθ' ἡμᾶς ἕνα πρόγραμμα στατικῶν ποὺ πρέπει νὰ τὸ ἀγοράσῃς γιὰ νὰ διευκολυνθῇς στὴν ἐργασία σου (ἂν εἶσαι πολὺ μάγκας, τὸ φτιάχνεις θεωρητικῶς καὶ μόνος σου), μὲ μιὰ Νομοθεσία ποὺ σ'τὴν ἐπιβάλλει ἡ Πολιτεία (καὶ καλῶς) γιὰ τὸ καλὸ καὶ τὴν ἀσφάλεια τοῦ συνόλου (διότι αὐτὸ εἶναι ἐπὶ τῆς οὐσίας οἱ Εὐρωκώδικες), δὲν μπορῶ νὰ τὸ συλλάβω. Φυσικὰ καὶ θὰ ἔπρεπε νὰ διατίθεται δωρεὰν ἡ συγκεκριμένη Τεχνικὴ Νομοθεσία, ὅπως ἀκριβῶς διατίθενται στὴν χώρα μας καὶ τὰ ΦΕΚ (κάτι ποὺ βεβαίως δὲν γινόταν πρὶν ἀπὸ κάποια χρόνια). Μᾶλλον οἱ περισσότεροι ἐκ τῶν τελευταίως λαλησάντων (ὁ 'atsalovergas' ἐννοεῖται ὅτι ἀποτελεῖ φωτεινὴ ἐξαίρεσιν) δείχνετε νὰ μὴν ἀντιλαμβάνεσθε θεμελιώδεις κανόνες τοῦ δημοκρατικοῦ πολιτεύματος... Τὸ νὰ μοῦ δώσετε μιὰν ἀπάντησι ὅπως π.χ. ὁ 'zazeng', λέγοντάς μου πάνω κάτω: "Ναί, δυστυχῶς, τὸ φαινόμενο εἶναι πανευρωπαϊκό", τὸ καταλαβαίνω. Σὲ μιὰν Εὐρώπη σὰν αὐτὴν ποὺ ζοῦμε, αὐτὸ δὲν μοῦ προκαλεῖ ἐντύπωσι. Ἀλλὰ νὰ μοῦ τὸ δικαιολογῇτε κιὄλας μὲ τὸν φανατισμὸ ποὺ κάποιοι τὸ κάνετε; Ἔ, τὶ νὰ πῶ τώρα;1 point
-
Τα βιβλία των σιδηρών στην Ελλάδα από το ΕΜΠ είναι των Βάγια, Ιωαννίδη και Ερμόπουλο. Είναι καλά βιβλία, αλλά βέβαια υπάρχουν πολύ καλύτερα στο εξωτερικό. Τώρα για βιβλιογραφία όρεξη να έχεις και τα βρίσκεις όλα. Το θέμα είναι να δωδούν οι ευρωκώδικες στους φοιτητές δωρεάν.-1 points
-
Γειά σας, Μιά γενική παρατήρηση: Το να πληρώνουν οι μηχανικοί για τους Ε/Κ, είναι σαν να πληρώνουν οι ιερείς 900€ για τα ιερά Ευαγγέλια (σε ηλεκτρονική μορφή πάντα - για tablet). Τονίζω εδώ το γεγονός ότι τα 900€ είναι για την η λ ε κ τ ρ ο ν ι κ ή μορφή των κειμένων, με ότι σημαίνει αυτό. Μια προσωπική παρατήρηση: σωστό είναι να πληρώνουμε αλλά όχι αυτούς που αισχροκερδούν. Δε θέλω να σας κάνω τον έξυπνο και με όλο τον (ειλικρινή) σεβασμό, αντιλαμβάνομαι την ανάγκη του να πληρωθεί κάποιος για τη δουλειά του, όχι όμως το να αισχροκερδεί (δεν αναφέρομαι σε εσάς). Εξηγούμαι: Έστω 100.000 οι μηχανικοί στην Ελλάδα (παραπάνω είναι) και έστω ότι θέλουν την έκδοση για υπολογιστή (≅900€). Τότε: 100.000x900= ΕΝΕΝΗΝΤΑ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ €. Στην πραγματικότητα το κόστος ξεπερνά τα 120-130.000.000€. Να το πάμε αυτό σε Ευρωπαϊκό επίπεδο; "Είναι πολλά τα λεφτά Άρη." Επίσης, οι Ε/Κ πάτησαν σε κανονισμούς τύπου ΕΑΚ και ΕΚΩΣ. Θέλω να πω οι Ε/Κ δεν βγήκαν με παρθενογένεση. Τέλος, έχει αναρτήσει ο ΕΛΟΤ το κόστος συγγραφής των Ε/Κ; Γιατί προσωπικά δεν θα πιστέψω ποτέ ότι αυτό ξεπερνά τα 3-5.000.000€ (μη λέω και πολλά). Μήπως πρέπει να βάλουμε στην εξίσωση και το θέμα του μονοπωλίου; Με σεβασμό Παναγιώτης-1 points
-
Σαν δικηγόρος που είσαι μου λές σε παρακαλώ σε περίπτωση φθοράς (τσάκ) αν μπορεί να ασκηθεί δίωξη στο πρόσωπό μου και απο ποιόν και σε ποιά βάση θα στηριχθεί ελλείψει μαρτυρίας? Δικηγόρος δέν είμαι βέβαια..-1 points
-
Καλησπερα,σε ενοικιαζομενο διαμερισμα μπορω να τοποθετησω ηλεκτρικο παλαγκο;στο μπαλκονι η στην ταρατσα;η ιδιοκτήτρια της πολυκατοικιας μου το απαγορευει.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-