Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/10/2019 in Δημοσιεύσεις
-
Συνάδελφε βοήθησέ με να καταλάβω. Αφού δεν είναι νόμοι τότε δεν είναι υποχρεωτικοί. Εκτός αν παίζουμε την κολοκυθιά, ότι δηλαδή δεν είναι νόμοι, δεν υπάρχουν σε φεκ, αλλά υπάρχει φεκ που σε υποχρεώνει να τους εφαρμόσεις. Ε τότε ας βάλουμε όλη τη νομοθεσία εκτός φεκ, να γίνουν πρότυπα, όλα, τα πάντα, και να υπάρχουν ανά καιρούς φεκ που να επιβάλλουν τα πρότυπα. Και αν είναι πνευματική ιδιοκτησία τότε στην τελική σαν πελάτης δεν θέλω να ψωνίσω από εκεί, θα πάρω ινδικού κανονισμούς εεεεε πρότυπα γιατί μου αρέσει και το bolywood. Εγώ μένω δίπλα στην Τουρκία, θα πάρω και τουρκικούς, έχει πέσει και η λίρα και δίνουν δώρο και ναργιλέ παρακαλώ. Στα τρία πρότυπα αλλά τρία δωρεάν και 1,5 λίτρο αναψυκτικό. Δέχομαι να πληρώσω οτιδήποτε αρκεί να μην υπάρχει μονοπώλιο και να υπάρχει ελεύθερη αγορά, αλλά όχι και νόμους εεεεε πρότυπα ρε φίλε. Α ξέχασα βγήκαν πρότυπα για τους χειρουργούς και κοστίζουν αλλά εμένα ο γιατρός μου τους βρήκε στο ίντερνετ και αντί για τη χολή μου έκοψε την ψ_λή. Τα πρωτόκολλα που ακολουθούν οι χειρουργοί, που αντί για εργαστήρια και δοκίμια πέθαναν άνθρωποι μέχρι να βρούνε τη βέλτιστη διαδικασία είναι πνευματική ιδιοκτησία και τα αγοράζουμε; Συγγνώμη κιόλας, στο τέλος θα μας βάζουν και κανένα δαχ...λο στον.... όταν τους αγοράζουμε γιατί αυτοί που τους έγραψαν πηδ...καν στη δουλειά. Αν η εταιρεία που τους έγραψε είναι ιδιωτική, προφανώς ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ, και είναι απόφαση της ΕΕ αυτό, τότε οποίο κράτος θέλει να εφαρμόσεις αυτά τα πρότυπα ας τα αγοράζει και να βγάζει σε ΦΕΚ ή να τα διανέμει δωρεάν χέρι με χέρι σε βραδιά χωρίς φεγγάρι (λόγω copyright) στους έχοντες δικαίωμα υπογραφής στατικών μελετών σε αυτό το κράτος. Ψιλοβρωμάει η δουλειά συνάδελφοι. Γνωρίζει κάποιος να μας πει πόσο πληρώθηκε ο CEN για αυτή τη δουλειά; Έγινε δημοπρασία και πήρε τη δουλειά ο CEN? Ποιος είναι ο CEN τελικά; Δεν είναι θέμα κόστους, είναι θέμα ασφάλειας και ότι δεν μπορείς να απαιτείς να εφαρμόζεται κάτι, το οποίο κάτι δεν το ξέρεις αλλά πρέπει να το αγοράσεις για να δεις τι είναι, και αν το αγοράσεις εσύ δεν μπορείς να μου το δώσεις να κάνω τη δουλειά μου εγώ (αυτό σε απάντηση για τον εξοπλισμό των ηλεκτρολόγων και των τοπογράφων). Φαντάζεστε να παίρναμε GPS αλλά να απαγορευόταν να τυπώσουμε τα αποτελέσματα και να το δανείσουμε σε συνάδελφο; (ψιτ συνάδελφε δώσε GPS για το σκ, σου δίνω ευρωκωδικα 8, μερος 1... και πού σαι; όχι πολλά tag του τύπου #ευτυχισμένος_διαβάζει_ευρωκώδικα_στην_περιοχή_κακομοιρογραφείο, να μας τρέχουνε πάλι στην ασφάλεια).3 points
-
Καλησπερα Προσωπικα το βρισκω λιγο οξυμωρο να δηλωνετε ευθεως οτι δεν θελετε να πληρωσετε καποιον να σας κλεισει την υποθεση, και ταυτοχρονα να ψαχνετε συμβουλευτικες υπηρεσιες σε φορουμ μηχανικων. Με ολο το σεβασμο, το προβλημα δεν το προκαλεσατε αλλα σας βρηκε, επομενως το επωμιζεστε με καποιο τροπο γιατι καποιος συναδελφος για να σας το λυσει θα ξοδεψει χρονο, και το πιθανοτερο -χωρις να γνωριζω την υποθεση σας λεπτομερως- να επωμιστει με τη σειρα του τις ευθυνες της Επιβλεψης. Δωρεαν συμβουλη ειναι να απευθυνθειτε στο Τεχνικο Επιμελητηριο και στην αρμοδια Υπηρεσια Δομησης να δειτε τι θα σας απαντησουν. Και δεν ειστε η μονη στον κοσμο που παθαινει τετοιες καταστασεις, ολοι μας πανω κατω εχουμε μια αντίστοιχη εμπειρια με ανθρωπους που μας χρωστανε και την κανουν με ελαφρα πηδηματακια απο το ματαιο τουτο κοσμο. Μερικοι μαλιστα δεν χρειάζεται καν να αποδημησουν εις Κυριον, απλα βαρανε ενα ωραιοτατο κανονι σε περιπτωση εταιρειας. Αν το βρισκετε ανακουφιστικο και απελευθερωτικό, μπορειτε να ριξετε καταρες, αλλα στην πραγματικοτητα θα συνειδητοποιησετε οτι συνηθως ο θανατος σβηνει τα χρεη, που ειναι και επι της ουσιας το ζητουμενο σας. Και εμενα προσωπικα απεβιωσαν 3 περιπτωσεις χωρις να εξοφληθω. Στην πρωτη απο αυτες, πηγα μετα απο 2 μηνες να δοκιμασω να εισπραξω, αλλα η χηρα εβαλε τα κλαμματα χωρις να παρω απαντηση, επομένως οταν μου ξαναετυχε απλα το δεχθηκα παθητικα, γιατι κ εγω οπως εσεις δεν αντεχω τις σουρεαλ καταστασεις. Τελευταια δωρεαν συμβουλη είναι για την επομενη υποθεση σας να επιλεξετε νεωτερο συναδελφο, γιατι εμεις στον κλαδο εχουμε χαμηλο προσδοκιμο ζωης, κυριως λογω stress γιατι συναλλασσομαστε με μυστηριους. Αυτα3 points
-
Λυπαμαι τον μηχανικο με τον οποιο θα αναγκαστει να συνεργαστει....2 points
-
Πρέπει να επισκεφτείτε το ΚΕΑΟ όπου ανήκετε και να ζητήσετε επαναϋπολογισμό του αριθμού των δόσεων βάσει του ελάχιστου ποσού. Εκεί θα διαγράψουν την υπάρχουσα ρύθμιση και θα κάνουν μια νέα. Ωστόσο για να ισχύσει η νέα ρύθμιση θα πρέπει η πρώτη δόση που θα προκύψει να καταβληθεί επιτόπου στο ταμείο του ΚΕΑΟ.2 points
-
Στο Διάγραμμα Δόμησης κάνεις τον έλεγχο του συνόλου των θέσεων στάθμευσης που είναι απαιτητές για το Οικόπεδο σύμφωνα με τις ισχύουσες σήμερα Πολεοδομικές διατάξεις. Τσεκάρεις με το συμβόλαιο δέσμευσης για πόσες έχει γίνει η δέσμευση και πρέπει να είναι ίσες ή περισσότερες. Αν όχι και χρειάζεσαι ακόμα μία κάνεις δέσμευση άλλη μία.1 point
-
1 point
-
Γιαυτό σε συμβούλεψα να απευθυνθείς σε ντόπιο τοπογράφο (ή έμπειρο π.μ.). Θα σε κατατοπίσει με κάθε λεπτομέρεια. Αλλιώς, υποβάλλεις ερώτημα (πλήρες και κατατοπιστικό) στην αρμόδια ΥΔΟΜ.1 point
-
Η λογική της νομοθεσίας (και το σωστό) είναι να προσαρμόζουμε το κτίριο στο έδαφος, και όχι το αντίθετο. Σε κάποιες περιπτώσεις, δεν μπορούμε να έχουμε και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο...1 point
-
Όπως γράφει παραπάνω ο Τetris (όπως το έγραψα και εγώ με ένα λαθάκι) πας στην πολεοδομία και τους βάζεις το ερώτημα: Μπορώ να κτίσω ΤΩΡΑ εδώ ??? Ναι ή οχι! Μέχρι τώρα δεν μας έγραψες κανένα γεωμετρικό στοιχείο. Το πλάτος της λωρίδας (και από την κόκκινη γραμμή). Το εμβαδόν? Τι αρτιότητα δίνει το Διάταγμα ρυμ. ? Τα ρυμοτομούμενα τμήματα του Ο.Τ. τι εμβαδόν έχουν στο σύνολό τους? Ακόμη και εσύ θα μπορούσες να τα μετρήσεις (έστω γραφικά).1 point
-
Συστήνω να μην το επιδιώξεις!!!1 point
-
με το συμπάθιο παντα.... μπορεί να εισαι σε φόρουμ μηχανικών, αλλά κανουμε κουβέντα καφενείου. εν κατακλείδι... στο βασικό ερώτημα σου: το 2ο υπόγειο μετράει στην δόμηση, αν θες και εχεις χρήμα το κανεις. Μπορει να υπαχθεις στους πελάτες που "θέλουν" αλλά και "έχουν". Δεν ξαπλώνουμε τους πελάτες σε καναπέ για να μάθουμε τον λόγο... θελεις; έχεις; μπορώ!1 point
-
Πέραν της συμμετοχής μου σε αυτές τις συζητήσεις βασιζόμαστε στο εξής: Για να υπάρχει βοηθητική χρήση πρέπει να υπάρχει κύρια. Αν έχεις ένα κτίριο και μοναδικό στο οικόπεδο αυτό δεν μπορεί να έχει βοηθητική χρήση. Στην περίπτωσή σου λοιπόν, αφού έχεις δυο κτίρια (το ένα αποθήκη και το άλλο γκαράζ) θα μπορούσες-όπως έχω προαναφέρει-για λόγους υπολογισμού προστίμου, να θεωρήσεις ότι η αποθήκη είναι η κύρια χρήση και το γκαράζ λειτουργεί βοηθητικά σε αυτή, ώστε να μειωθεί το πρόστιμο. Το σκεπτικό αυτό αναλύεται και στην εγκ. 4 του ν. 4178/13.1 point
-
μηχανικο θα πληρώσετε σίγουρα. Αν θέλετε πληρώστε και δικηγόρο για να δείτε αν και πόσα μπορείτε να ξαναπάρετε πίσω.....1 point
-
Εντος οικισμου και χωρις προσωπο το οικοπεδο παει σούμπιτο για τακτοποιηση. Εν συντομια θα πρεπει να το αγορασουν τα ομορα υποχρεωτικα.1 point
-
ΠΡΟΣΟΧΗ: Συμφωνα με την αποφαση ΑΕΠΠ 204/2019 ΔΕΝ απαιτειται ενημεροτητα για την εδρα της Κ/Ξ Apofasi-204-2019(1).pdf1 point
-
Αυτά που ζητάς δεν μπορούν να απαντηθούν εξ αποστάσεως, διότι (ενδεικτικά παραθέτω) δεν γνωρίζουμε: - τους όρους δόμησης της περιοχής - τη μορφολογία και τη σύσταση του εδάφους - τη δόμηση των ομόρων κλπ Συνεπώς, θα πρέπει να απευθυνθείς σε μηχανικό προκειμένου να σε κατατοπίσει σωστά1 point
-
Γειά σας, Μιά γενική παρατήρηση: Το να πληρώνουν οι μηχανικοί για τους Ε/Κ, είναι σαν να πληρώνουν οι ιερείς 900€ για τα ιερά Ευαγγέλια (σε ηλεκτρονική μορφή πάντα - για tablet). Τονίζω εδώ το γεγονός ότι τα 900€ είναι για την η λ ε κ τ ρ ο ν ι κ ή μορφή των κειμένων, με ότι σημαίνει αυτό. Μια προσωπική παρατήρηση: σωστό είναι να πληρώνουμε αλλά όχι αυτούς που αισχροκερδούν. Δε θέλω να σας κάνω τον έξυπνο και με όλο τον (ειλικρινή) σεβασμό, αντιλαμβάνομαι την ανάγκη του να πληρωθεί κάποιος για τη δουλειά του, όχι όμως το να αισχροκερδεί (δεν αναφέρομαι σε εσάς). Εξηγούμαι: Έστω 100.000 οι μηχανικοί στην Ελλάδα (παραπάνω είναι) και έστω ότι θέλουν την έκδοση για υπολογιστή (≅900€). Τότε: 100.000x900= ΕΝΕΝΗΝΤΑ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ €. Στην πραγματικότητα το κόστος ξεπερνά τα 120-130.000.000€. Να το πάμε αυτό σε Ευρωπαϊκό επίπεδο; "Είναι πολλά τα λεφτά Άρη." Επίσης, οι Ε/Κ πάτησαν σε κανονισμούς τύπου ΕΑΚ και ΕΚΩΣ. Θέλω να πω οι Ε/Κ δεν βγήκαν με παρθενογένεση. Τέλος, έχει αναρτήσει ο ΕΛΟΤ το κόστος συγγραφής των Ε/Κ; Γιατί προσωπικά δεν θα πιστέψω ποτέ ότι αυτό ξεπερνά τα 3-5.000.000€ (μη λέω και πολλά). Μήπως πρέπει να βάλουμε στην εξίσωση και το θέμα του μονοπωλίου; Με σεβασμό Παναγιώτης1 point
-
Τώρα τὶ σχέσι μπορεῖ νὰ ἔχῃ π.χ. ὁ ἐξοπλισμὸς τοῦ ἠλεκτρολόγου (ὅπως εἶπε κάποιος) ἢ στὰ καθ' ἡμᾶς ἕνα πρόγραμμα στατικῶν ποὺ πρέπει νὰ τὸ ἀγοράσῃς γιὰ νὰ διευκολυνθῇς στὴν ἐργασία σου (ἂν εἶσαι πολὺ μάγκας, τὸ φτιάχνεις θεωρητικῶς καὶ μόνος σου), μὲ μιὰ Νομοθεσία ποὺ σ'τὴν ἐπιβάλλει ἡ Πολιτεία (καὶ καλῶς) γιὰ τὸ καλὸ καὶ τὴν ἀσφάλεια τοῦ συνόλου (διότι αὐτὸ εἶναι ἐπὶ τῆς οὐσίας οἱ Εὐρωκώδικες), δὲν μπορῶ νὰ τὸ συλλάβω. Φυσικὰ καὶ θὰ ἔπρεπε νὰ διατίθεται δωρεὰν ἡ συγκεκριμένη Τεχνικὴ Νομοθεσία, ὅπως ἀκριβῶς διατίθενται στὴν χώρα μας καὶ τὰ ΦΕΚ (κάτι ποὺ βεβαίως δὲν γινόταν πρὶν ἀπὸ κάποια χρόνια). Μᾶλλον οἱ περισσότεροι ἐκ τῶν τελευταίως λαλησάντων (ὁ 'atsalovergas' ἐννοεῖται ὅτι ἀποτελεῖ φωτεινὴ ἐξαίρεσιν) δείχνετε νὰ μὴν ἀντιλαμβάνεσθε θεμελιώδεις κανόνες τοῦ δημοκρατικοῦ πολιτεύματος... Τὸ νὰ μοῦ δώσετε μιὰν ἀπάντησι ὅπως π.χ. ὁ 'zazeng', λέγοντάς μου πάνω κάτω: "Ναί, δυστυχῶς, τὸ φαινόμενο εἶναι πανευρωπαϊκό", τὸ καταλαβαίνω. Σὲ μιὰν Εὐρώπη σὰν αὐτὴν ποὺ ζοῦμε, αὐτὸ δὲν μοῦ προκαλεῖ ἐντύπωσι. Ἀλλὰ νὰ μοῦ τὸ δικαιολογῇτε κιὄλας μὲ τὸν φανατισμὸ ποὺ κάποιοι τὸ κάνετε; Ἔ, τὶ νὰ πῶ τώρα;1 point
-
Αγαπητοί συνάδελφοι, για το πολυσυζητημένο αυτό θέμα όλοι έχουμε την άποψή μας, πλην όμως η δυναμική των πραγμάτων μας υπερβαίνει. Η τάση σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι να φύγουμε από τους κανονισμούς και να πάμε στα πρότυπα. Στην Ελλάδα πασχίζουμε να επινοήσουμε νέους κανονισμούς (ΚΑΝΕΠΕ, ΚΑΔΕΤ), αλλά το τραίνο έχει ήδη φύγει. Σε λίγα χρόνια θα έχουμε την νέα γενιά Ευρωκωδίκων, και πολλοί από εμάς θα νιώσουν την γη να φεύγει κάτω απ' τα πόδια τους (θυμηθείτε την μετάβαση από τις επιτρεπόμενες τάσεις στους ΕΚΩΣ - ΝΕΑΚ). Λοιπόν, τα πρότυπα δεν είναι ΦΕΚ και επομένως πωλούνται. Και πωλούνται ακριβά, ένα πρότυπο 20 σελίδων έχει κόστος γύρω στα 100€. Καταλαβαίνει κανείς ότι οι Ευρωκώδικες στην Ελλάδα είναι πρακτικά τζάμπα. Επίσης, τα πρότυπα αλλάζουν. Σας διαβεβαιώ ότι καμία από τις εκδόσεις των Ευρωκωδίκων που μπορείς να βρεις λαθραία (ελληνικές ή αγγλικές) δεν είναι πανομοιότυπη με τους Ευρωκώδικες που πουλάει ο ΕΛΟΤ. Επίσης, τα βιβλία με θεωρία και λυμένα παραδείγματα που αναφέρονται σε Ευρωκώδικες, δεν αναφέρονται στους ισχύοντες Ευρωκώδικες, αλλά σε παλιότερες εκδόσεις τους. Όποιος έχει αγορασμένους Ευρωκώδικες και ασχολείται με φορτία ανέμου, γέφυρες ή μεταλλικά, καταλαβαίνει τι εννοώ: Από διαφορετική αρίθμηση παραγράφων, μέχρι διαφορετικές τιμές συντελεστών, και από διαφορετικές μεθοδολογίες μέχρι ολόκληρα παραρτήματα που λείπουν... Οι καιροί αλλάζουν, και -άσχετα με τις προσωπικές μας απόψεις- δεν μας μένει παρά να προσαρμοστούμε.1 point
-
Και όμως η μη δωρεάν διάθεση του νομικού πλαισίου λειτουργίας μιας επαγγελματικής ομάδας που ασχολείται με την κατασκευή, αποτελεί πρωτίστως ζήτημα ασφαλείας. Ίσως σε αυτό το πνεύμα να είναι σε παράλληλη ισχύ οι ελληνικοί κανονισμοί ΕΚΩΣ και ΕΑΚ. Επίσης και παλαιότερα για την συγγραφή των ελληνικών κανονισμών υπήρξαν ομάδες εργασίας οι οποίες δούλεψαν σκληρά, ουδέποτε όμως η ελληνική πολιτεία απαίτησε χρήματα από τους μηχανικούς, όπως δεν απαιτεί χρήματα και από τους δικηγόρους για την προμήθεια των νόμων. Το αντάλλαγμα για τους πρώτους και τα οφέλη που αποσπά η πολιτεία, είναι εμμέσως, η διατήρηση ενός επιπέδου quality control στις κατασκευές. Τα παραδείγματα με τα βιβλία και τα λογισμικά που ειπώθηκαν, τα θεωρώ ατυχή. Κανείς δεν σε υποχρεώνει να τα αγοράσεις. Η νομοθεσία ενός κράτους είναι κοινωνικό αγαθό.1 point
-
Χμμμ... Συγγνώμη ποὺ θὰ ἐπιμείνω, ἀλλὰ ἂν λοιπὸν ἐσεῖς 'Earl' πληρώνεσθε κανονικῶς ἀπὸ τὴν ἑταιρεία σας γιὰ νὰ κάνετε μεταξὺ τῶν ἄλλων καὶ τὸ ἔργο τῶν Εὐρωκωδίκων, ἀδυνατῶ νὰ καταλάβω γιατὶ συνεχίζετε καὶ ὑπερασπίζεσθε τὴν θέσι (ἀπὸ ὅ,τι καταλαβαίνω) ὅτι πρέπει ἕνας ἰδιώτης μηχανικὸς νὰ πληρώσῃ εἴτε ἐδῶ, εἴτε στὴν Ἀγγλία, εἴτε ὁπουδήποτε ἀλλοῦ στὴν Εὐρώπη τὸ οἱοδήποτε ποσὸ γιὰ νὰ τοὺς ἀποκτήσῃ (μικρὸ ἢ μεγάλο γιὰ τὰ δεδομένα τῆς χώρας του). Ἐκτὸς κι ἂν ὄχι ἐσεῖς, ἀλλὰ ἡ Ἑταιρεία γιὰ τὴν ὁποίαν ἐργάζεσθε, πληρώνεται μὲ ποσοστὰ ἐπὶ τῆς πωλήσεως τῶν Εὐρωκωδίκων καὶ θέλετε νὰ ὑπερασπισθῆτε τὸ δίκιο της. Ἔ, τότε νὰ πάω πάσσο, νὰ ὑποθέσω ὅτι εἶσθε τρόπον τινὰ ἕνας πιστὸς ὑπηρέτης τοῦ ἀφεντικοῦ του, ok. Ἂν ὅμως οὔτε κι αὐτὸ συμβαίνει (καὶ ἡ Ἑταιρεία σας πληρώνεται κανονικῶς ἀπὸ τὴν Ἀγγλικὴ Κυβέρνησι σὰν ἐργολάβος μιᾶς συγκεκριμένης δουλειᾶς -- ἄρα ἀπὸ τὰ χρήματα τῶν φορολογουμένων τοῦ United Kingdom), τὸ μόνο ποὺ μπορῶ νὰ ὑποθέσω πλέον γιὰ νὰ κατανοήσω τὴν στάσι σας, εἶναι ὅτι εἶσθε ἕνας πραγματικὸς Κόμης ('Earl'), μὲ τίτλο εὐγενείας κανονικὸν δηλαδή, καὶ ὑπερασπίζεσθε σθεναρῶς τὰ συμφέροντα τῆς τάξεώς σας ἔναντι τῶν πληβείων. Good morning to you Sir, οὔτε ἐγὼ ἔχω πλέον νὰ προσθέσω κάτι ἄλλο.1 point
-
Το συγκεκριμένο site και η κοινότητα που το αποτελεί, με έχουν κάνει 2 φορές καλύτερο μηχανικό απο αυτόν που θα ήμουν αν δεν υπήρχε, οπότε η παραπάνω προσφορά είναι μηδαμινή σε σχέση με όσα έχω πάρει..... Δράττομαι λοιπόν της ευκαιρίας να ευχαριστήσω απο καρδιάς όλους τους συναδέλφους που κατά καιρούς με έχουν βοηθήσει και συνεχίζουν να το κάνουν χωρίς να έχουν να κερδίσουν κάτι παρά μόνο αναγνώριση και σεβασμό.... ΜΕΓΑΛΟ σχολείο το michanikos.gr...... ευχαριστώ παίδες...1 point
-
Φίλε μου ξέχασες (και όχι τυχαία βέβαια, αλλά με σκοπιμότητα) να αναφέρεις και τους πολ. μηχανικούς Κ.Α.Τ.Ε. Κ.Α.Τ.Ε.Ε. Τ.Ε.Ι., οι οποίοι άπαντες εξομοιώθηκαν με τους παλιούς πολ. υπομηχανικούς, οι οποίοι σήμερα βέβαια απλά δεν υπάρχουν ή έστω είναι ελάχιστοι. Η αλήθεια πρέπει να λέγεται ολόκληρη, όχι μισή όπως μας βολεύει !!!!!Οσο για τους αρχιτέκτονες τι να πώ. Σαφώς και δεν έχουν ιδέα αφού δεν το διδάσκονται τι εστί εξαρτημένο τοπογραφικό. Βέβαια ούτε δικαίωμα υπογραφής έχουν. Αλλά αυτό λίγο σημασία έχει στην Ελλάδα, που κουμάντο κάνει το πανίσχυρο "λόμπι" που λέγεται Τ.Ε.Ε. Αν είναι λάθος - που είναι - οι αρχ. να υπογράφουν εξαρτημένα και γενικά τοπογραφικά, αναρωτηθείτε τι μέγιστο λάθος είναι να υπογράφουν και υλοποιούν στατικές μελέτες, με όλα τα τραγικά επακόλουθα τα οποία συναντούμε και αντιμετωπίζουμε καθημερινά στη πράξη.-1 points
-
Με βάση τη λογική σου έτσι λοιπόν, και τα βιβλία να είναι δωρεάν, και τα λογισμικά, και οι μηχανικοί να εργάζονται δωρεάν. Γράφεις μία ερώτηση στο φόρουμ. Το πρώτο σου μήνυμα για την ακρίβεια. Σου γράφω μία απάντηση με βάση τη δική μου λογική. Δεν ξέρω πόσοι άλλοι στο michanikos.gr ασχολούνται με τη συγγραφή των προτύπων. Πιστεύω όχι πολλοί. Σου γράφω και 2-3 πράγματα για το τι περιλαμβάνει η διαδικασία της συγγραφής των Ευρωκωδίκων (εδώ θα μπορούσες να ρωτήσεις πράγματα προκειμένου το νήμα να γίνει αρκετά ενδιαφέρον πιστεύω - αλλά δεν το κάνεις). Σου γράφω και που μπορείς να βρεις τα κείμενα (με πλάγιο τρόπο). Αλλά απ' ότι φαίνεται ο μοναδικός σου σκοπός είναι να ειρωνεύεσαι αυτούς που σου απαντάνε. Λυπάμαι επειδή... ...δεν το περίμενα από έναν πολυτονιστή Υπότροφο της ΕΕ. Καλό σας απόγευμα κύριε.-1 points
-
Οποίος δεν έχει τα χρήματα που απαιτούνται για την αγορά των κανονισμών και των εναρμονισμένων προτύπων μπορεί κάλλιστα να αλλάξει επάγγελμα. Προσοχή όμως μακρυά απο τα τεχνικά επαγγέλματα καθότι ο απλός ηλεκτρολόγος που συνεργάζομαι έχει στην τσάντα του πάνω απο 10,000 Ευρώ σε εξοπλισμό.-1 points
-
Πας σε συμβολεογραφο και σε σηνενοιση με το μηχανηκο γίνεται κατατμηση-1 points
-
Οι κανονισμοί δεν είναι νόμοι ή εγκύκλιοι. Υπάρχει κάνα ΦΕΚ με Ευρωκώδικες που στο κρύβει το κράτος ή στο χρεώνει ?! Μάλλον δεν ξέρεις τι γράφεις, έχεις ζαλιστεί από τους πολλούς τόνους. Δεν είναι υποχρεωμένος ο φορολογούμενος να σου πληρώνει τους κανονισμούς σου για να δουλέψεις. Υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα του CEN. Δεν μπορεί το κράτος να τους δημοσιεύσει! Δεν μπορώ να καταλάβω τι δεν καταλαβαίνεις. Είναι κανονισμοί - ιδιωτική πνευματική ιδιοκτησία του CEN. ΌΧΙ νόμοι - ΦΕΚ ! Παρακαλώ για κοσμιότερη διατύπωση, χωρίς προσωπικές προσβολές. AlexisPap-2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-