Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/05/2020 in Δημοσιεύσεις
-
Αλλάζουν σημαντικά αρκετά σε ότι αφορά τις Άδειες Μικρής Κλίμακας με βάση το Φ.Ε.Κ. 1843 Β/14-5-2020. Η νέα απόφαση για την έκδοση Ε.Ε.Δ.Μ.Κ του άρθρου 29 Ν. 4495/17 που τροποποιεί-συμπληρώνει την απόφαση . ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/69701/4461/ ΦΕΚ 4520/Β/16-10-2018. Την απόφαση μπορείτε να την κατεβάσετε και από εδώ. Ανοίγουμε νέο θέμα με βάση τις νέες συνθήκες διότι ένα μεγάλο φάσμα εργασιών που επιτρεπόταν ή δεν με τις προϋφιστάμενες διατάξεις δεν ισχύει πια. Σύντομα θα ανέβει και σε Doc μορφή. Ανεβάζω εδώ και στα Download σε Pdf MIKRIS-KLIMAKAS-1843B-14-05-2020.pdf4 points
-
Αν αναφέρεσαι στο δικό μου ερώτημα για ρυθμίσεις ν. 720/77 & 1337/83 έχω την ίδια αμφιβολία όπως και πριν. Είναι τουλάχιστον περίεργο που δεν έχουν κάνει σαφή αναφορά στο ν. 1337 (α+β φάση) στις δυο αποφάσεις ΕΕΔΜΚ. @laxanos H ολη ιστορία είναι να φορτώνουν συνεχώς το μηχανικό με extra υπεύθυνες δηλώσεις για άναληψη ότι ευθύνης αναλογούσε στην Διοίκηση και να προσπαθούμε να βρούμε άκρη στο όλο μπάχαλο του κράτους. Επίσης μόνο για αστείο μπορεί να πει κανείς ότι πλέον οι ΕΕΔΜΚ είναι όντως μικρής κλίμακας άδειες αφού απαιτούν σχέδια, τεχνικές εκθέσεις, μελέτες, εγκρίσεις κλπ. Συνεχίζω να απορώ γιατί παραμένει αυτή η κατηγορία αδειών αφού στην ουσία τις έχουν μετατρέψει σχεδόν σε κανονικές άδειες με όσα ζητάνε.4 points
-
@Pavlos33 Παύλο είχα γράψει κάπου και παλιότερα ότι στο επίπεδο της πολεοδομικής νομοθεσίας θα έρθει μια μέρα που θα...παρακαλάμε να γυρίσουμε στην παλιά εποχή με εκτυπώσεις σχέδια στην ΥΔΟΜ φάκελος με...αυτιά κλπ κλπ.... Τα ηλεκτρονικά αυτά συστήματα είναι γραφειοκρατία^3 αν σκεφτείς ότι υπάρχει μαι δαιδαλώδης νομοθεσία με χιλιάδες παράθυρα τα οποία είτε οδηγούν σε....μπαλκόνι με θέα είτε σε...φωταγωγό. Αυτή λοιπόν η γραφειοκρατία πέρασε, όπως σωστά αναφέρεις, όλη πάνω στον μηχανικό, ο οποίος καλείται μόνος του να βγάλει άκρη είτε μιλάμε για αυθαίρετα είτε μιλάμε για άδειες κλπ κλπ. Οι ΥΔΟΜ πλέον απαντούν για τα πάντα όπως απαντούν για τα αυθαίρετα από το 11 και μετά: ¨Αυτά τα κανετε εσείς οι ιδιώτες οι μηχανικοί". Κι ενώ είχαν δει το πόσο ΛΑΘΟΣ δούλεψε το όλο ηλεκτρονικό σύστημα με τα αυθαίρετα, το επέκτειναν και στις άδειες.....2 points
-
Πιστεύω πως απλώς κατάλαβαν ότι ήταν εντελώς χαζό έτσι όπως ήταν μέχρι πριν στη νομοθεσία που έπρεπε να βγάλεις ξεχωριστά Μικρή Κλίμακα για εσωτερικές εργασίες και να κάνεις χωριστά ενημέρωση για την αλλαγή χρήσης (κατατίθοντας στις περισσότερες περιπτώσεις ακριβώς τα ίδια δικαιολογητικά). Αυτό μπέρδευε πολλές φορές και τους συναδέλφους και βλέπαμε post που έλεγαν: "Θα κάνω αλλαγή χρήσης με Μικρή Κλίμακα" κάτι που δεν ίσχυε αλλά πλέον ισχύει! Οπότε ναι θεωρώ ότι πλέον για τις περιπτώσεις αλλαγών χρήσεων που δεν απαιτείται οικοδομική άδεια σύμφωνα με το ΝΟΚ εκδίδεται ΕΕΜΚ η οποία περιλαμβάνει και την ίδια την αλλαγή χρήσης αλλά και τις εργασίες που εκτελουνται και δεν απαιτείται πλέον ενημέρωση της άδειας.2 points
-
Η ΕΓΚΎΚΛΙΟΣ 2 συνεχίζει... "Σχετική με το άρθρο είναι και η υπ’ αριθ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631/10-11-2017 ΚΥΑ..." στην οποία διαβάζουμε άρθρο 8: "Ήδη καταβληθέντα ποσά συμψηφίζονται με το οφειλόμενο ενιαίο ειδικό πρόστιμο, όπως αυτό υπολογίζεται με τον ν. 4495/2017. Ως εκ τούτου, απαγορεύεται η εισαγωγή τους προς συμψηφισμό στο πεδίο που προορίζεται αποκλειστικά για την εισαγωγή ποσών προστίμων που δεν καταβλήθηκαν μέσω των ν. 4014/2011 και ν. 4178/2013." Η ορθή διαδικασία για το συμψηφισμό και συγκέντρωση προστίμων από 4014/4178/4495 είναι μόνο η μεταφορά. Έτσι λύνεται και η εύλογη απορία σου "Οι παλιές δηλώσεις όμως 3843 και 4014 τι γίνονται ? Μένουν στο αρχείο του πελάτη ? Δεν πρέπει κάπως να φανεί ότι έχουν έμμεσα ακυρωθεί ? Πρέπει ο ιδιοκτήτης να στείλει κάπου μειλ για να ακυρώσει τον 4014 ?" Γι αυτό πρέπει να γίνεται μεταφορά ώστε να υπάρχει η σύνδεση και γι αυτό πρέπει να υπάρχει μόνο 1 δήλωση για κάθε ακίνητο/ιδιοκτησία. Το κουτάκι του συμψηφισμού είναι μόνο για πρόστιμα που έχουν πληρωθεί με παλαιότερους νόμους που δεν υπάρχουν στοιχεία ηλεκτρονικά και άρα δεν είναι δυνατόν να γίνει κάτι άλλο. Θα κάνεις λοιπόν μεταφορά της δήλωσης στον 4495 και αλλαγή μηχανικού. Αν υπάρχει πρόβλημα συνεννόησης με τον παλιό μηχανικό μπορεί να μεσολαβήσει το ΤΕΕ για τη διαδικασία της μεταφοράς. Έπειτα μπορείς να κάνεις ότι διορθώσεις θέλεις, να εισάγεις και τις αυθαιρεσίες του 3843 και να αφαιρέσεις τα προστιμά του. Προσοχή μόνο εαν έχει δοθεί βεβαίωση που χρησιμοποιήθηκε πχ σε διακαιοπραξία με αδήλωτες αυθαιρεσίες τότε υπάρχει πρόβλημα!2 points
-
2 points
-
βάσει προϋποθέσεων από σήμερα μπορείς να κάνεις αλλαγή χρήσης με ΕΕΔΜΚ2 points
-
Βγήκε μες τη νύχτα ... και ισχύει από σήμερα το πρωί. Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 "Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της" σε αντικατάσταση της 69701/4461/12-10-2018 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Διαδικασία έγκρισης και απαιτούμενα δικαιολογητικά για εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) καθώς και συμπλήρωση της εργασίας α. και τροποποίηση της εργασίας κη. της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν.4495/2017» (ΦΕΚ Β4520). Νέα ΕΕΔΜΚ.pdf2 points
-
Μόνο το ΣΥΠΟΘΑ έχει αρμοδιότητα να κρίνει την ορθότητα της δήλωσης. ΚΑΝΕΙΣ άλλος. Επομένως συνιστώ αφενός στον φίλο μας που ρωτάει να κρατάει μικρό καλάθι για την κάθε άποψη που εκφέρει οποιοσδήποτε δεν γνωρίζει την υπόθεση (πχ ένας υπάλληλος πολεοδομίας), αφετέρου στους συναδέλφους που κρίνουν να κρατάνε μικρό καλάθι πριν καταδικάσουν κάποιον συναδελφο ο οποίος τελικά μπορεί και να είναι σωστός. Ενημερώνω ότι οι Πολεοδομιες ΔΕΝ γνωρίζουν τις διατάξεις των ρυθμίσεων αυθαίρετων, πόσο μάλλον τις ειδικές διατάξεις. Ούτε καν τους έχουν κοινοποιηθεί επίσημα. Δεν μπαίνουν καν στον κόπο να ελέγξουν ορθότητα ειδικών διατάξεων δεδομένου ότι την ευθύνη την έχει πάρει ιδιώτης μηχανικός. Ελέγχουν μόνο τα βασικά (επιφάνεια, χρήση, διαστάσεις, δασαρχείο κλπ) Αν τελικά η δήλωση δεν είναι σωστή, τότε ισχυουν όσα έχουν γραφτεί, συν το γεγονός ότι λύση μπορεί να δώσει και το ΤΕΕ στο φίλο μας. Καλό βραδυ2 points
-
@cdisl Είναι στον Ν.4685/2020 (περιβαλλοντικό),άρθρο 89 παρ.41 point
-
Και επίσημα διαχωρισμός με μικρής κλίμακας , θετική εξέλιξη. (περίπτωση λστ)1 point
-
Άρθρο 1 Επιτρέπεται η εκτέλεση εργασιών μικρής κλίμακας, εκτός αν άλλως ειδικότερα ορίζεται: α) σε κτίρια νομίμως υφιστάμενα, σε κτίρια ή τμήματα κτιρίων τα οποία έχουν εξαιρεθεί της κατεδάφισης ή έχουν υπαχθεί σε οποιονδήποτε νόμο εξαίρεσης από την κατεδάφιση ή τακτοποίησης ή ρύθμισης αυθαίρετων κατασκευών, καθώς και σε οικόπεδα ή γήπεδα εφόσον: αα) δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις Και το ερώτημα παραμένει και σε αυτή την απόφαση όπως και στην προηγούμενη και αυτό είναι αν επιτρέπεται έκδοση ΕΕΔΜΚ σε ρυθμισμένο ακίνητο με Ν. 720/77 ή Ν.1337/83 και αυτό διότι τα ρυθμισμένα ακίνητα με τους νόμους αυτούς τελούν υπό αναστολή κυρώσεων και δεν έχουν εξαιρεθεί οριστικά μέχρι να κριθούν. Όμως, για την μεταβίβασή τους δεν απαιτείται τακτοποίηση αν δεν υπάρχουν φυσικά άλλες-μη ρυθμισμένες-αυθαιρεσίες.1 point
-
Σιγά μην δίνουν έτσι χύμα Σ.Δ. σε περιοχές. Λογικά αυτό θα αφορά την κατηγορία 5 αυθαιρέτων δηλαδή θα υποχρεώσουν τις Κ5 να πληρώσουν τα διατηρητέα - βλέπε να αγοράσουν τον συντελεστή από αυτά - αντί του κράτους. Άντε επίσης να δώσουν στο κέντρο συντελεστή σε πολύ εμπορικές περιοχές. Σε μαιζονέτες κτλ το θεωρώ απίθανο. Όλα αυτά όμως είναι θεωρητικά. Ας βγει πρώτα ο νόμος και οι 100 Υ.Α. που θα απαιτούνται μετά και βλέπουμε.1 point
-
και σχετικά με "Μεταφορά Συντελεστή Δόμησης". Περίμενε πρώτα να εφαρμοστεί διότι ακόμα δεν υπάρχει. Περίμενε να δεις αν η περιοχή σας θα έχει δικαίωμα να λαμβάνει απο μεταφορά συντελεστή κλπ κλπ.... Περισσότερο απο 30 χρόνια ο/οι νόμοι για μεταφορά δόμησης ανεβαίνουν και μετά πέφτουν απο ΣτΕ ..... Επικουρικά και υπόλοιπο συντελεστή κι αν αποκτήσεις θα έχει την στατική επάρκεια και πρόβλεψη με τις πιο αυστηρές διατάξεις κανονισμών? Φυσικά αν θες να λύσεις το πρόβλημα απο τώρα μιλάς με δικηγόρο σου για το πως μπορείς να αφαιρέσεις ή να εξαγοράσεις το αβέβαιο αυτό δικαίωμα "αέρα" που έχει και με μηχανικό σου ακόμα για τα θέματα πολεοδομικής και κατασκευαστικής φύσης. (κράτα συντελεστή άγχους χαμηλό ακόμα) 😎1 point
-
Jenny.V: "Λίγα χρόνια αργότερα μάθαμε ότι στον οικοπεδούχο ανήκει ο "αέρας" του σπιτιού, ο οποίος του παραχωρήθηκε με μετεπειτα συμφωνία, απ' ότι κατάλαβα, κατασκευαστη- οικοπεδούχου την οποία θα μπορούσαμε να έχουμε προσβάλει αν το γνωρίζαμε , αλλά φυσικά το πληροφορήθηκαμε εκ των υστέρων κι αφού είχε λήξει η προθεσμία υποβολής ένστασης." Τα χιλιοστα των ΟΙ, οι χρησεις, η καθ' υψος επεκταση και καθε αλλη διαταξη "περιοριστικη" των δικαιωματων του αγοραστη, επρεπε να ειναι ηδη γραμμενη στο συμβολαιο αγορας είτε σε καποιον κανονισμο. αρα, κανονικα, ειχατε λαβει γνωση. Θα δεις με τον δικηγορο σου τα σχετικα εγγραφα.1 point
-
Εγώ καταλαβαίνω πως παίρνουν οριστική εξαίρεση με βάση το αρ. 112 και ότι αυτό υπερισχύει των απαιτήσεων της Κ5 για να γίνει οριστική εξαίρεση, ως ότι η τακτοποίηση γίνεται με ειδικές διατάξεις για στάσιμους οικισμούς και όχι με τις γενικές του αρ. 96.1 point
-
@Skrats και βεβαιώσεις δημάρχων υπήρχαν για τα προ 55 και ήταν "μαϊμου" οι περισσότερες. Για μένα χρειάζεται δικαστική απόφαση μεταγεγραμμένη για να μπορείς να υπογράψεις καθαρή δήλωση. Τώρα αν θες να κάνεις εφαρμογή της εγκ. 2/92 (*) είναι ένα θέμα κατά πόσο αυτή έχει ισχύ εκτός διαδικασίας άδειας της ΥΔΟΜ. Αλλιώς το παίρνεις πάνω σου. Αυτή είναι η γνώμη μου . edit: Καλημέρα Δημήτρη. Θα έχει ενδιαφέρον στην αναζήτηση φακέλου στην ΥΔΟΜ να διαπιστωθεί αν τα δικαιολογητικά που υπάρχουν στο φάκελο συμφωνούν με την παρ. 6 της εγκ. 2/92. (*) 6. Στις περιπτώσεις που ζητείται η κατά παρέκκλιση αρτιότητα γηπέδου για το οποίο δεν υφίσταται τίτλος κυριότητας ή ο υπάρχων τίτλος δεν αποδεικνύει τον χρόνο δημιουργίας του , τότε η πολεοδομική υπηρεσία, αντί της μέχρι τώρα δικαστικής απόφασης θα απαιτεί να προσκομίσει αθροιστικά ο ενδιαφερόμενος: α) Πιστοποιητικό από το αρμόδιο υποθηκοφυλάκειο, περί μη διεκδικήσεως του υπόψη γηπέδου. β) Βεβαίωση του Προέδρου της Κοινότητας ή του Δημάρχου για τον χρόνο δημιουργίας του οικοπέδου συνοδευόμενη από τοπογραφικό διάγραμμα του οικοπέδου θεωρημένο από τον Πρόεδρο της Κοινότητας ή το Δήμαρχο. γ) Υπεύθυνη δήλωση του Ν-1599/85 στην οποία να δηλώνεται από τον ιδιοκτήτη ή τους συνιδιοκτήτες του, ότι είναι κύριοι του υπόψη γηπέδου, ο χρόνος και ο τρόπος απόκτησής του, καθώς και ο χρόνος δημιουργίας του, τον οποίο επικαλούνται για την παρέκκλιση.1 point
-
οι βεβαιωσεις των Προεδρων αναγνωριζονταν ισχυρες...μεχρι το 2008 που υπηρξε μια αποφαση του ΑΠ... [στην πραγματικοτητα, κακως θεωρηθηκαν σαν "προσωπικες πληροφοριες" οι βεβαιωσεις των Προεδρων, διοτι αυτο που βεβαιωνουν οι Προεδροι ειναι η "υπαρξη" αυτου του οικοπεδου...και οχι ο ιδιοκτητης τους. Επίησς, παληες καταχωρησεις απο Λεπεση κλπ., που υπαρχουν και στο φορουμ, αναγνωριζουν την δηλωση χρησικτησιας σαν ισχυρη. Θεωρω οτι καλως εκδοθηκε η τότε αδεια, αφου ηταν συννομη και συμφωνη με τις σχετικες διαταξεις. και αυτο απο τον κρισβεν http://www.michanikos.gr/topic/4403-Απόδειξη-αρτιότητας/?p=50828 περισσοτερα, εδω https://www.michanikos.gr/forums/topic/37096-ζώνη-των-500-μέτρων-και-δικαστική-απόφαση/?do=findComment&comment=6335971 point
-
Αν δεν έχει τίτλο πριν και το μόνο συμβ/κο έγγραφο είναι η γονική παροχή του 95, η γνώμη μου είναι ότι "καθαρή" δήλωση ν. 651/77 για άρτιο κατά παρέκκλιση δεν μπορείς να δώσεις.1 point
-
δηλαδή επίσημο έτος δημιουργίας οικοπέδου το 1995 (αν υποθέσουμε ότι μεταγράφηκε τότε το συμβόλαιο). Πριν υπάρχει μόνο χρησικτησία. Το πως το πέρασε η Πολεοδομία είναι άλλο θέμα.1 point
-
Καλημέρα, μπορείς να μας βοηθήσεις σε ποιο ΦΕΚ αναφέρει πως μισθωτός που πήρε τα 800€ από αναστολή εργασίας και παράλληλα αυτοαπασχολούμενος δεν δικαιούται τα 600€ να μην ψαχνόμαστε χωρίς λόγο ;1 point
-
επί τη ευκαιρία ας πω και εγώ ότι, εφόσον κάποιες βάνες μέσα στο σπίτι είναι σάπιες - κατά τα λεγόμενα σου - κάλεσε ένα καλό υδραυλικό να στις αλλάξει και αυτές, γιατί αν σου σκάσουν θα δεις τον λογ/μο του νερού πιο φουσκωμένο και πολύ νερό στο σπίτι1 point
-
συμφωνώ ότι στις φωτό ενδεχομένως να βλέπουμε βάνες απο θέρμανση. Δεν κλείνουμε ότι μας κατέβει στο μυαλό. Εμπιστευτείτε ένα πιο έμπειρο υδραυλικό ή συνάδελφο μηχανολόγο. έλεγχος αντεπίστροφου στον ηλιακό/θερμοσίφωνα.1 point
-
Πρέπει να μιλήσετε με πολιτικό μηχανικό οπωσδήποτε. Η λογική είναι η εξής: η πλάκα μπετόν ήταν αμόνωτη, οι ράβδοι οπλισμού (τα σίδερα της) διαβρώθηκαν. Το φαινόμενο είναι ηλεκτροχημικό και πολύ συγκεκριμένο, ΔΕΝ σταματάει απλώς περνώντας ένα αντισκωριακό χρώμα. Αν δεν γίνουν συγκεκριμένες μετρήσεις και εργασίες, το φαινόμενο της διάβρωσης δεν σταματάει, γίνεται χειρότερο. Εάν δε είστε σε παραθαλάσσιο περιβάλλον, μπορεί να είναι έως και μη αναστρέψιμο. Κατά τ'άλλα το θέμα είναι σοβαρό και η λύση του δεν είναι αυτή που προτείνατε/κάνατε.1 point
-
αυτο... βοηθαει https://www.b2green.gr/el/post/80063/nees-rythmiseis-gia-ti-diacheirisi-bazon-apo-kataskeves-katedafiseis-kai-anakainiseis1 point
-
1 point
-
H πέργκολα είναι...πέργκολα και για να την κατασκευάσει κάποιος νόμιμα έχει τις επιλογές αναλόγως θέσης και επιφάνειάς της: είτε με ΕΕΔΜΚ (ιδ άρθρο 29 ν. 4495/17) , είτε χωρίς άδεια (ιγ άρθρο 30 ν. 4495/17). Δεν πάμε να ανακαλύψουμε ξανά τον τροχό σε χαλαρή συζήτηση. άρθρο 2 Ν. 4067/ 12(ΝΟΚ) παρ. 60: 60. Πέργκολα είναι η εξωτερική ασκεπής σταθερή κατασκευή με μέγιστο ύψος τα τρία μέτρα, που προορίζεται για την αναρρίχηση των φυτών ή την τοποθέτηση προσωρινών σκιάστρων από ύφασμα, καλαμωτή και κινητά στοιχεία, αποκλειομένων οποιωνδήποτε άλλων κατακόρυφων στοιχείων πλήρωσης του φέροντα οργανισμού της κατασκευής. άρθρο 29ν. 4495/17 ιδ) .... κατασκευή πέργκολας επιφάνειας άνω των πενήντα (50) τ.μ. σε ακάλυπτους χώρους, προκήπια, βεράντες ισογείων. Σε δώματα, υπαίθριους χώρους και ανοιχτούς εξώστες επιβάλλεται η έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας ανεξαρτήτως επιφάνειας, άρθρο 30 ν. 4495 (χωρίς άδεια) .... ιγ) κατασκευή πέργκολας με ή χωρίς προσωρινά σκίαστρα επιφανείας έως πενήντα (50) τ.μ., σε ακάλυπτους χώρους, προκήπια και βεράντες ισογείων, εφόσον δεν απαγορεύεται από ειδικές διατάξεις που ισχύουν στην περιοχή,1 point
-
Σας αντιγράφω την απάντηση του ΤΕΕ σε αντίστοιχο ερώτημά μου: AMOIBES <[email protected]> Τρί, 10 Δεκ 2019, 12:54 μ.μ. προς εγώ On 9/12/2019 12:27 μ.μ., AMOIBES wrote: ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ προ έγκρισης επιτροπής σε ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΟΙΚΙΣΜΟ Μεταβίβαση ή σύσταση εμπραγμάτων δικαιωμάτων σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές, για τα οποία απαιτείται έγκριση Επιτροπής του άρθρου 116 του ν. 4495/17, μπορεί να πραγματοποιηθεί πριν την έγκριση της Επιτροπής, αλλά μετά την υποβολή των δικαιολογητικών της παρ. 2.α του παρόντος άρθρου και την καταβολή ποσοστού 30% του συνολικού ποσού του προστίμου. Την υποχρέωση ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναλαμβάνει ο νέος κύριος με ειδική μνεία στο σχετικό συμβολαιογραφικό έγγραφο. Στην περίπτωση αυτή η δήλωση παραμένει σε «Αρχική υποβολή». Εάν δεν έχει καταβληθεί το 30% του συνολικού προστίμου, μπορείτε να ζητήσετε την εμφάνιση εντολής πληρωμής του υπόλοιπου μέχρι να συμπληρωθεί το 30%. Η βεβαίωση νομιμότητας εκδίδεται με ξεχωριστή καταχώριση στο σύστημα. Ο μηχανικός αναγράφει στη περιγραφή της βεβαίωσης "…κατ' εφαρμογή των οριζομένων στις παρ. 6 άρθρου 116 και 2ζ άρθρου 82 του ν. 4495/17, μετά την εξόφληση του 30% της α/α ... δήλωσης", κάτι που θα πρέπει σαφώς να αναφέρει και στην τεχνική έκθεση που συνοδεύει τη βεβαίωση, και επιλέγει τη 2η επιλογή του συστήματος (παρ. 2iii άρθρου 83 ν. 4495/17). Στον συμβολαιογράφο, εκτός από τη βεβαίωση μεταβίβασης, παραδίδετε τόσο το pdf της δήλωσης όσο και αυτό μέσω του οποίου εκδόθηκε η βεβαίωση μεταβίβασης. Στην παρούσα φάση, για έκδοση εντολής 30% για δικαιοπραξία σε δηλώσεις ν. 4495/17 αποστέλλετε σχετικό αίτημα μέσω e-mail, με σαφή αναφορά ότι πρόκειται να γίνει δικαιοπραξία. (ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Γίνεται με αίτημα από το σύστημα) ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ προ έγκρισης επιτροπής σε ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΟ Μεταβίβαση ή σύσταση εμπραγμάτων δικαιωμάτων σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές, για τα οποία απαιτείται έγκριση Επιτροπής του άρθρου 117 του ν. 4495/17, μπορεί να πραγματοποιηθεί πριν την έγκριση της Επιτροπής, αλλά μετά την υποβολή των δικαιολογητικών της παρ. 2.α του παρόντος άρθρου και την καταβολή ποσοστού 30% του συνολικού ποσού του προστίμου. Την υποχρέωση ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναλαμβάνει ο νέος κύριος με ειδική μνεία στο σχετικό συμβολαιογραφικό έγγραφο. Στην περίπτωση αυτή η δήλωση παραμένει σε «Αρχική υποβολή». Εάν δεν έχει καταβληθεί το 30% του συνολικού προστίμου, μπορείτε να ζητήσετε την εμφάνιση εντολής πληρωμής του υπόλοιπου μέχρι να συμπληρωθεί το 30%. Η βεβαίωση νομιμότητας εκδίδεται με ξεχωριστή καταχώριση στο σύστημα. Ο μηχανικός αναγράφει στη περιγραφή της βεβαίωσης "…κατ' εφαρμογή των οριζομένων στις παρ. 5 άρθρου 117 και 2ζ άρθρου 82 του ν. 4495/17, μετά την εξόφληση του 30% της α/α ... δήλωσης", κάτι που θα πρέπει σαφώς να αναφέρει και στην τεχνική έκθεση που συνοδεύει τη βεβαίωση, και επιλέγει τη 2η επιλογή του συστήματος (παρ. 2iii άρθρου 83 ν. 4495/17). -- Διεύθυνση Επαγγελματικής Δραστηριότητας Τμήμα Επαγγελματικής Ανάπτυξης Νίκης 4 10563 Αθήνα Τηλ.: 2103291200 e-mail: [email protected]1 point
-
οταν ανηκουν σε δυο διαφορετικους ιδιοκτητες, δεν υπαρχει περιπτωση συνενωσης τοις πραγμασιν. καθε τμημα οικοδομης ανηκει στον ιδιοκτητη της γης.1 point
-
1 point
-
Νομίζω αυτό που χρειάζεσαι δεν είναι το ΦΕΚ αλλά λίγο κοινή λογική.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-