Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. telakas

    telakas

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      104


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.981


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.312


  4. Speez

    Speez

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      77


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 27/10/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλημέρα, εντός 600€, εκτός 550€. Εντός 650€, εκτός 550€.
    2 points
  2. Δεν θα μπορούσε η κυρία να κάνει χρήση της δυνατότητας μονομερούς τροποποίησης της ΣΟΙ (δυνατότητα που δίνει ο Ν.4495/17, Άρθρο 98) υπό συνθήκες; Το γεγονός ότι αναφέρει πως η κατάληψη του κοινόχρηστου χώρου έχει γίνει από κατασκευής αφήνει ανοιχτό αυτό το ενδεχόμενο. Σε κάθε περίπτωση, @ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΕΛΕΝΗ θα πρέπει να απευθυνθείτε σε μηχανικό που θα διερευνήσει αν πληρούνται οι συνθήκες που απαιτεί ο νόμος για αυτή τη λύση.
    2 points
  3. ξέρουμε ότι Κ.Υ.Α. σημαίνει κοινή υπουργική απόφαση... στα αγγλικά σημαίνει είτε KILL YOU ALL είτε KICK YOUR ASS 😁 https://genius.com/Flotsam-and-jetsam-kya-lyrics
    2 points
  4. @dadabook και για όποιον άλλον ενδιαφέρεται, δείτε την απάντηση που πήρα απο την ομάδα του ΕΚΟ ΙΙ: Η αναμενόμενη φυσικά αλλά δεν βλάπτει μια επιβεβαίωση !!
    2 points
  5. Με κάθε ειλικρίνεια, δεν έγραψα κάτι για να προκαλέσω ενόχληση ή προστριβή. Απλώς εξήγησα τι σημαίνει διπλωματούχος και τι πτυχιούχος.
    1 point
  6. Αν μου επιτρέπεις η έκφραση που χρησιμοποιείς είναι λίγο αδόκιμη, διότι ο λογαριασμός παραπέμπει σε κάτι διαφορετικό από την ιδιότητα. Επί του προκειμένου ισχύει ότι η σύμβαση έργου θα γίνει με την εκτιμητική εταιρία και αν δεν υφίσταται τέτοια, θα γίνει με το φυσικό πρόσωπο που είναι πιστοποιημένος. Αυτό που σκέφτηκες δεν γίνεται διότι η τράπεζα θέλει αυτός με τον οποίο υπογράφει τη σύμβαση να υπογράφει τις εκτιμήσεις και φυσικά να έχει και την ευθύνη.
    1 point
  7. Ούτε έχει βγει τέοιου είδους ανακοίνωση/εγκύκλιος κ.λπ., ούτε πρόκειται να βγει... Κατά τη δική μου γνώμη, προσμετρούνται και αυτά τα τ.μ. στην εύρεση του συντελεστή των υπερβάσεων (π.χ. δόμηση, κάλυψη).
    1 point
  8. Διπλωματούχοι είναι οι απόφοιτοι ΑΕΙ δηλαδή των πανεπιστημίων και πολυτεχνείων. Πτυχιούχοι όσοι έχουν σπουδές ΤΕΙ. Στη σφραγίδα σου θα το αναφέρεις. Θα μπορούσες να γράψεις: Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Υπολογιστών Διπλωματούχος ΕΜΠ.
    1 point
  9. Οπως τα λεει ο ιασονας... δεν γινεται τπτ με συναινεσεις τυπου 67%... Εδω προκειται για την επιμονη του υπουργειου να θεωρει οτι, η καταπατηση επι κοινοχρηστων μπορει να αποτελει δημιουργια επι πλεον εμπραγματων δικαιωματων "κυριοτητας" μιας ΟΙ..... ενω εχει μονον την χρήση, άρα η κατα χρηση παραχωρηση ειναι η απλη λυση. Πλεον οτι, η τροποποιηση της συστασης, απαιτει την τακτοποιηση ολων των ΟΙ μιάς οικοδομής.... δημιουργει τεραστια εξοδα, για τα οποία κανενας δεν μιλαει.... Οσο για την λεγόμενη " μονομερη τροποίηση" ...εχει και αυτη τα δικα της εξοδα, αλλα και τις δικες της δυσκολιες εφαρμογης της......... Οπως και ναναι, ηδη στην διαβουλευση εχει προταθει καποια τροποποιηση του αρθρου 98, αλλα δξ ποιά θα ειναι η τελικη μορφη του. Το θεμα ειναι ενα: Γινονται εξοδα για χιλιάδες τακτοποιησεις, που ειναι αχρηστες για τον καθε ενδιαφερομενο και το Υπουργειο δεν αποφασιζει πώς θα λυσει το προβλημα.
    1 point
  10. Και για να έχουμε στοιχειωδώς σωστή ορολογία ως Μηχανικοί σε φόρουμ Μηχανικών διαδικασία «αυτοκατεδάφιση» δεν υπάρχει σε καμία πολεοδομική διάταξη. Μονο σε διατάξεις που βάζουμε μπουρλότο αλλά αυτό είναι άλλου πάτερ ευαγγέλια… Κατά τα άλλα σου απάντησε ο ΙΑΣΟΝΑΣ μαντεύοντας ορθά το ζητούμενο σου. Γιατί δεν γίνεται (πέραν του κτιρίου κατασκευασμένο το 2017 αν είναι άνευ άδειας)? Κάποια Άδεια έχει βγει ποτέ για το γεωτεμάχιο? Υ.Γ. και μη τσαντίζεις τον Παύλο μας κάνοντας τον να κάνει άσκοπες υπερωρίες για μεταφορές (τέλος το οφφ τοπικ ΥΓ)
    1 point
  11. καταλαβαίνω Ελένη και αν μπορώ να κάνω κάτι καλό θα το κάνω
    1 point
  12. Επειδή πριν λίγο καιρό έκλεισα μια υπόθεση ίδρυσης Φροντιστηρίου (χωρίς την αίτηση για την άδεια στον ΕΟΠΠΕΠ τελικά για τους λόγους που συζητάμε ανωτέρω), και έκανα μια σχετική καταγραφή της έρευνας (στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η συζήτηση του παρόντος φόρουμ και οι τοποθετήσεις των συναδέλφων/ισσών φυσικά) για να τη δείξω στον πελάτη, την ανεβάζω και εδώ μπας και φανεί χρήσιμη σε κάποιο/α συνάδελφο/ισσα. Ίδρυση νέου Εκπαιδευτηρίου μετά την έκδοση του νέου Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων (Π.Δ. 41/18, ΦΕΚ 80/Α/2018) σε κτίριο με Οικοδομική Άδεια μετά το 1988 και πριν το 2018 με χρήση διαφορετική του εκπαιδευτηρίου κατά την έκδοση της Άδειας (π.χ. γραφείο ή κατάστημα) 1. Σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο, οι χρήσεις γραφείων, καταστημάτων και εκπαιδευτηρίων είναι διαχωρισμένες. Συγκεκριμένα ο Κτιριοδομικός Κανονισμός (ΦΕΚ 59/Δ/1989), στο Άρθρο 3 περιγράφει: «1.Τα κτίρια ή τα τμήματά τους και τα δομικά έργα ταξινομούνται σύμφωνα με τη χρήση τους στις ακόλουθες κατηγορίες: … Δ. Εκπαίδευση. … Η. Εμπόριο Θ. Γραφεία …» 2. Σύμφωνα με το ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΧΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΟΥ Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (02.2016), και συγκεκριμένα το άρθρο 2.2: «Για τους κάτωθι φορείς: ... Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών δυναμικότητας κάτω των 75 εκπαιδευομένων ανά ώρα ... Απαιτείται: - Ισχύουσα οικοδομική άδεια και κατόψεις με χαρακτηρισμό χρήσης των χώρων. -Στις κατόψεις θα αποτυπώνεται η υφιστάμενη κατάσταση της δομής υπό κλίμακα, με σαφή αναφορά σε αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον υπάρχουν, και θα φέρουν υπογραφή και σφραγίδα ιδιώτη μηχανικού. ...» 3. Ο ΕΟΠΠΕΠ με έγγραφό του στις 02.10.18, υπογραμμίζει ότι ο ίδιος δε ζητά Οικοδομική Άδεια με χρήση Εκπαιδευτηρίου για φροντιστήρια με δυναμικότητα έως 75 ατόμων. Αφενός διευκρινίζει ότι σύμφωνα με το Χωροταξικό και Πολεοδομικό Σχεδιασμό (ν. 4269/14, ΦΕΚ 142/Α/2014) και συγκεκριμένα με το Άρθρο 16, Παράγραφος 1.3.α, η ειδική εκπαίδευση αποτελεί διαφορετική χρήση από την κατοικία: «1.3. Εκπαίδευση 1.3.α) Ειδική εκπαίδευση: ωδεία, φροντιστήρια, σχολές χορού/τεχνών, σχολές οδηγών μόνο στο ισόγειο του κτιρίου και δυναμικότητας μέχρι 75 μαθητές ανά ώρα 1.3.β) Δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση: νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια – λύκεια» Αφετέρου όμως επικαλείται τη ρύθμιση του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016 (ν. 4093/12, ΦΕΚ 222/Α/2012), και συγκεκριμένα την υποπαράγραφο 10 της παραγράφου Θ3 της σελίδας 5580 «ΑΔΕΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ, ΦΡΟΝΤΙΣΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΟΥ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Ι.Ι.Ε.Κ.), ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΕΝΑ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΥΟ.», όπου ουσιαστικά λέει ότι για φροντιστήρια κάτω των 75 ατόμων δεν απαιτείται Οικοδομική Άδεια με χρήση εκπαιδευτηρίου: «10. Για την κτιριολογική υποδομή του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης Επιπέδου Ένα, των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών απαιτείται ανά κτιριολογική μονάδα (αυτοτελές κτήριο ή όροφος σε πολυώροφο κτήριο): α) ισχύουσα οικοδομική άδεια, β) πιστοποιητικό πυροπροστασίας σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, γ) ο συνολικός αριθμός εκπαιδευομένων ανά ώρα να μην υπερβαίνει την αναλογία ενός ατόμου ανά τρία (3) τετραγωνικά μέτρα στο συνολικό εμβαδόν του φορέα και τον αριθμό των εβδομήντα πέντε (75) εκπαιδευόμενων …» 4. Αντίθετα από τα ανωτέρω κινείται ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ / ν.4067/12, ΦΕΚ 79/Α/09.04.12) όπως αυτός σήμερα ισχύει, ο οποίος λέει ότι εφόσον αλλάζεις χρήση σε σχέση με αυτήν που είχες στην Οικοδομική Άδεια (π.χ. από γραφείο σε Εκπαιδευτήριο, αυτό μπορείς να το κάνεις με απλή διαδικασία (Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας – ΕΕΔΜΚ) εφόσον επέρχονται μεταβολές προς το ευμενέστερο ή με Οικοδομική Άδεια αν επέρχονται μεταβολές προς το δυσμενέστερο. Συγκεκριμένα στο Άρθρο 5 αναφέρεται: 1. Μεταβολή της χρήσης του κτιρίου ή μέρους του επιτρέπεται υπό την επιφύλαξη των οριζομένων στις επόμενες παραγράφους, μόνον αν η νέα χρήση προβλέπεται από τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις. Εάν από τη μεταβολή επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο, στα στοιχεία του διαγράμματος δόμησης ή στα φορτία σχεδιασμού της στατικής μελέτης ή αλλαγή των τεχνικών - μηχανολογικών εγκαταστάσεων ως προς τις διελεύσεις τους από άλλους ορόφους ή κοινόχρηστους χώρους απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης και ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου. Σε κάθε άλλη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη. 2. Χώροι για τους οποίους έχει χορηγηθεί Άδεια Δόμησης με συγκεκριμένη χρήση, μπορούν να μεταβάλουν τη χρήση τους, εφόσον η νέα χρήση προβλέπεται από τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και δεν επέρχονται αλλαγές της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου. Σε αυτήν την περίπτωση απαιτείται ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και δεν απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης.» Σύμφωνα με την πολεοδομική νομοθεσία η χρήση εκπαιδευτήριο είναι δυσμενέστερη. Αλλάζει η σεισμική σπουδαιότητα (Σ3 για εκπαιδευτήριο, Σ2 για γραφεία). Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται Αλλαγή Χρήσης με Οικοδομική Άδεια. Για να συμβεί αυτό, πρέπει να ελεγχθεί στατικά όλο το κτίριο για το αν εκπληρώνει τις προϋποθέσεις του εκπαιδευτηρίου. Πράγμα το οποίο είναι μάλλον απίθανο να συμβαίνει. Επίσης θα πρέπει να ελεγχθούν ένα πλήθος άλλων προϋποθέσεων, όπως είναι η πυρασφάλεια και η πυροπροστασία του κτιρίου. 5. Αν και το κτίριο έχει μελετηθεί με τον Κανονισμό Πυροπροστασίας του 1988 (Π.Δ. 71/88, ΦΕΚ 32/Α/17.02.88), η χρήση του αλλάζει το 2020 (εφόσον τώρα εξετάζουμε το ζήτημα), οπότε σύμφωνα με την Εγκύκλιο του ΥΠΕΝ με ΑΔΑ: ΩΒΤ34653Π8-ΨΜΤ, που εκδόθηκε στις 10.05.19, με θέμα «Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων», θα πρέπει να εφαρμοστεί ο νέος Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων του 2018 (Π.Δ. 41/18, ΦΕΚ 80/Α/2018): «Στην περίπτωση αλλαγής χρήσης κτιρίου ή τμήματος αυτού για την οποία δεν απαιτείται οικοδομική άδεια, αλλά ενημέρωση φακέλου, συντάσσεται μελέτη πυροπροστασίας σύμφωνα με το π.δ. 71/88 βάσει του οποίου είχε εκδοθεί η αρχική μελέτη. Ομοίως μελέτη με το π.δ. 71/88 συντάσσεται και στην περίπτωση που απαιτείται υποβολή της στο πλαίσιο έκδοσης άδειας μικρής κλίμακας σε κτίρια μελετημένα με το π.δ. 71/88.» και «Σε περίπτωση αλλαγής χρήσης μετά την 7-8-2018 κτιρίου ή τμήματος αυτού που έχει υπαχθεί σε διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων, η μελέτη πυροπροστασίας συντάσσεται σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 41/2018.» Τέλος, σύμφωνα με την απόφαση της Νομικής Υπηρεσίας του Αρχηγείου του Πυροσβεστικού Σώματος, η οποία έχει ΑΔΑ: Ω70346ΜΚ6Π-ΜΩΟ και εκδόθηκε στις 05.11.19, με θέμα: «Καθορισμός της διαδικασίας και των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την έγκριση μελετών ενεργητικής πυροπροστασίας» θα πρέπει να εφαρμοστεί ο νέος Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων του 2018: «Στην περίπτωση τμηματικής αλλαγής χρήσης σε κτίρια μελετημένα με το π.δ. 71/1988 και απαιτείται σύνταξη μελέτης με το π.δ. 41/2018, ο νέος κανονισμός εφαρμόζεται μόνο για το τμήμα που αλλάζει χρήση, αλλά εξετάζονται τυχόν επιπτώσεις στην παθητική και ενεργητική πυροπροστασία στο σύνολο του κτιρίου». και Σε περίπτωση που απαιτείται προσκόμιση των μελετών σε άλλες αρχές στο πλαίσιο έκδοσης άδειας λειτουργίας, χορήγησης πιστοποιητικού πυροπροστασίας ή έγκρισης μελετών, και μέχρι να ολοκληρωθεί η διασύνδεση του συστήματος e-adeies με τα ηλεκτρονικά συστήματα άλλων φορέων, κατατίθενται αντίγραφα των μελετών από το πληροφοριακό σύστημα τα οποία φέρουν την ειδική ηλεκτρονική σήμανση. Σε κάθε περίπτωση τονίζεται ότι όταν εκτελούνται οικοδομικές εργασίες ή αλλάζει χρήση το κτίριο ή τμήμα αυτού ή σε περίπτωση τροποποίησης των μελετών της αρχικής άδειας, δεν αρκεί η υποβολή μελέτης πυροπροστασίας στην Πυροσβεστική Υπηρεσία για τη χορήγηση πιστοποιητικού πυροπροστασίας το οποίο απαιτείται για την έκδοση της άδειας λειτουργίας, αλλά πρέπει να γίνει πρώτα ενημέρωση του φακέλου της άδειας (άρθρο 42 ν.4495/2017) ή να εκδοθεί η απαιτούμενη οικοδομική άδεια (άρθρο 5 ν.4067/2012, άρθρο 29 του ν.4495/2017)». και ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α: Περίπτωση 1η: Επιχειρήσεις-εγκαταστάσεις που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των κανονισμών πυροπροστασίας κτιρίων (π.δ. 41/2018 (Α΄ 80) ή π.δ. 71/1988 (Α΄ 32)) και απαιτούν την έκδοση οικοδομικής άδειας / Αναθεώρηση Άδειας / Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας / Ενημέρωση Οικοδομικής Άδειας: • Ακριβές αντίγραφο από το πληροφοριακό σύστημα e-Άδειες της εκδοθείσας ηλεκτρονικής άδειας ή έγκρισης του κτιρίου (όπως στέλεχος οικοδομικής άδειας και τυχόν αναθεωρήσεις αυτής, έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας κλπ.). •…» Προς επίρρωσιν των ανωτέρω, το τμήμα Πυρασφάλειας της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας ******, εφόσον η Οικοδομική Άδεια ενός κτιρίου δεν προβλέπει χρήση εκπαιδευτηρίου, για την έγκριση της μελέτης ενεργητικής πυροπροστασίας και την έκδοση πιστοποιητικού πυρασφάλειας, ζητά αντίγραφα των μελετών που συνοδεύουν την άδεια αλλαγής χρήσης, τα οποία θα φέρουν το υδατογράφημα του ΥΠΕΝ.
    1 point
  13. Θα συμφωνήσω με τον zazeng. Μου φαίνεται πιο λογικό η αύξηση των κατακόρυφων να αναφέρεται σε υποκείμενο μελετημένο κτίσμα. Επίσης, μήπως δεν είναι κύριος χώρος το "υπόγειο" και μπορείς να το θεωρήσεις κατηγορία Σ1;
    1 point
  14. 1. τον α/α, 2. ναι μπορεί να συμβαίνει αλλά η 1η ΤΟΤΕΕ έχει έτοιμες U και για πέτρα αν αφορά αυτό το ερώτημά σου.
    1 point
  15. προσωπικά θα απέφευγα το καμία ..... πχ αν πίνουν παρεούλα καπουτσίνο που και που, με τον CEO ή τον Πρόεδρο της εκάστοτε Τράπεζας ισχύει το κατά κανόνα ..... απλά όταν υπάρχει αυτή η συνθήκη δεν υπάρχει το ερώτημα εδώ. ή το ένα ή το άλλο .....
    1 point
  16. Aν με τη φράση "να ανοίξω λογαριασμό" εννοείς να υπογράψεις σύμβαση ως εκτιμητής εξωτερικός συνεργάτης, ισχύει ότι λέει ο συνάδελφος. Πλέον χωρίς πιστοποίηση δεν υπάρχει καμία πιθανότητα. Η εταιρία που αναφέρεις, αν είναι εκτιμητική εταιρία και έχει ενδιαφέρον συνεργασίας έχει αυτή τη δυνατότητα και θα φέρει την αποκλειστική ευθύνη των εκτιμήσεων που αναλαμβάνει.
    1 point
  17. α] αρχιζοντας απο το τελος, Με τον πελατη δεν τιθεται ποτέ θεμα εμπιστοσυνης. Ειναι ενα απλο θεμα "τύπου και διαδικασιας" [ενα σωρο μηχανικοι εκαναν τακτοποιησεις με το "εχω Ε9"....ή "εχω την συναινεση..." "και βεβαια ...πώς δεν θα τα εχω"....τρεξονγυρεψον... "τα φερνω αυριο" και περασαν χρονια 5 μετα το το "αυριο" και οι μηχανικοί ακομα περιμενουν. β] με απλα λογια: Δεν ξερεις το κληρονομικο, τις μεριδες, τις αποποιησεις, τα υπολοιπα στοιχεια που καθιστουν καποιον κληρονομο και σε ποιό ποσοστο. Να παει να κανει την αποδοχη του και να σου ερθει. Εσυ το μονο που σου επιτρεπεται ειναι να μετρησεις και να δοσεις ατυπα ολα τα στοιχεια των ακινητων. Μετα την αποδοχη θα κανεις ολες τις ενεργειες με εντολη του νομιμου ιδιοκτητη. αυτα και τελος
    1 point
  18. Επιπλέον, θα πρέπει να κάνει ΥΔ ότι θα χρησιμοποιηθούν κ' τα 2 διαμερίσματα ως κύρια κατοικία, αναφέροντας τους ΑΦΜ των χρηστών.
    1 point
  19. Πυθία δεν είμαι.... Μάλλον απίθανο το βρίσκω κι εγώ.... Τα "μάτια μου" όμως έχουν δει τα πιό απίθανα πράγματα.... Εξαρτάται όμως από πολλούς παράγοντες... Πριν πάρεις τη ΣΟΙ και τους τίτλους του, στα χέρια σου, μην κάνεις τίποτα....
    1 point
  20. Προφανώς θα το πληρώσει ως υπέρβαση δόμησης (με μειωτικό συντελεστή 0,50 ή 0,30). Για το δίκαιο του θέματος, ας αναρωτηθείς αν με νόμιμη άδεια θα είχε ποτέ δικαίωμα σε χώρο βοηθητικής χρήσης να έχει κύρια χρήση. Εξάλλου, εφόσον τηρούνται οι πολεοδομικές διατάξεις και υπάρχει μη υλοποιημένος ΣΔ ενδέχεται σε κάποιες περιπτώσεις να μπορεί να γίνει νομιμοποίηση με την καταβολή μόνο του παράβολου. Η πονοψυχία για τις αυθαίρετες κατασκευές των ιδιοκτητών δεν αποτελεί δική μας αρμοδιότητα.
    1 point
  21. Να εξακριβωθεί πρώτα αν έχει ξεκινήσει οποιαδήποτε διαδικασία για πράξη εφαρμογής (αν υπάρχει μελετητής, αν έχει γίνει 1η ανάρτηση, κλπ). Άλλο πράγμα η τελική ιδιοκτησία κατά την πράξη εφαρμογής, άλλο πράγμα αυτό που μπορεί να έχει δηλώσει ο γείτονας σαν τελική ιδιοκτησία κατά την οικοδομησιμότητα. Εσύ περιγράφεις ένα θέμα ιδιοκτησιακό. Αν μπορούσες να σκανάρεις την οικοδομησιμότητα του γείτονα και να μας την δείξεις, θα μπορούσαμε να σου πούμε αν έχει μετακινηθεί το πλαϊνό όριο. Σαν γεγονός όμως είναι εντελώς απίθανο. Το πιθανότερο από τις περιγραφές σου είναι ότι απλά αφαιρούνται τα ρυμοτομούμενα. Σκέψου όμως και το άλλο, μιλάτε για μετακίνηση ενός ορίου κατά 6-7 πόντους. Πρέπει να είσαι πολύ αστέρι και να ξεκινήσεις την μελέτη με γερή βάση για να πεις για μία κορυφή ότι δεν είναι εδώ, αλλά 6-7 πόντους πιο πέρα. Και αν βγουν 10 μηχανικοί με GPS και αρχίζουν να ψάχνουν τους 7 πόντους, δεν θέλω να σου πω που θα καταλήξετε.
    1 point
  22. Συνάδελφε κανείς δεν μίλησε για πλουσιόπαιδα. Αυτα είναι κατάλοιπα πρωην ΕΣΣΔ. Δεν λέω κάτι αβάσιμο. Οι Ευρωκώδικες όπως είναι παντού στην Ευρώπη τους πληρώνεις για να τους αποκτήσεις. Δεν θέλεις να πληρώσεις ? Δεν έχει Ευρωκώδικες. Τι να διαβάσει συνάδελφε ο 18χρονος ? Οτι πρέπει να δώσει 1000€ για να αποκτήσει τον κανονισμό ? Και φυσικά θα τα δώσει αν θέλει να ασκήσει το επάγγελμα σαν ελ. επαγγελματίας. Αλλιώς συνάδελφε να ζητήσουμε και το λογισμικό τζάμπα, και το plotter και τα γραφεία κ.τ.λ. Αν αισθάνεσαι κορόιδο να πληρώσεις για τον κανονισμό τότε συνάδελφε να μην πλρώνεσαι και εσύ για τις υπηρεσίες σου.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.