Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Sw0rdf1sh

    Sw0rdf1sh

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.512


  2. trellovoskos

    trellovoskos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      463


  3. tsx

    tsx

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.584


  4. env_eng

    env_eng

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      28


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/11/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Πιστεύω ότι πρέπει να υπολογίσεις αναλυτικά τον συντ. θερμοπερατότητας U με βάση την ΤΟΤΕΕ-2, όπου υπάρχει μεθοδολογία για τον υπολογισμό των τοιχοπετασμάτων και πίνακες τιμών για τα χαρακτηριστικά των υλικών.
    2 points
  2. Προς ενημέρωση, Εμφανίστηκε και το επόμενο ειδοποιητήριο (10/2020) με καταληκτική εξόφλησης την 30 Νοε. 2020 (δεν φαίνεται ακόμη ειδοποιητήριο αλλά εμφανίζεται στο "Ιστορικό εισφορών") Επίσης εξοφλήθηκε άπαξ η συνολική οφειλή μου της εκκαθάρισης αφού στην αρχή του μήνα είχα καταθέσει το συνολικό αυτό ποσό... τα "ρούφηξε" αχόρταγα εδώ και 10 μέρες. Αντίθετα στη σύζυγο που η εκκαθάριση ήταν πιστωτική και ζήτησε συμψηφισμό, το σύστημα σφυρίζει αδιάφορα και δεν τον έκανε στις τρέχουσες εισφορές! Καλημέρα σε όλους!
    2 points
  3. Version v6

    2.943 downloads

    Αφορά στην απόφαση με αριθμ. ΔΝΣγ/34033/ΠΕ/ΦΝ 275, ΦΕΚ 350Β/17.02.2016 Τροποποίηση κανονισμών που αφορούν σε ειδικές περιπτώσεις επεμβάσεων σε υπάρχοντα κτίρια Στα αρχεία περιλαμβάνονται : 1. Διάγραμμα Ροής της διαδικασίας που προβλέπεται στο κείμενο της απόφασης, 2. To κείμενο σε PDF διαμορφωμένο για ευκολότερο διάβασμα.
    1 point
  4. ....οπως λεει και ο φιλος κακος λύκος "Κακός δημόσιος υπάλληλος είναι αυτός που για κάθε λύση εφευρίσκει αντίστοιχο πρόβλημα !"
    1 point
  5. Καλώς ήρθατε στη χώρα του ότι να ‘ναι… Παραθέτω την απάντηση που έλαβα, στο ακριβώς ίδιο ερώτημα, στις 6 Μαρτίου του 2018: Subject: Ανάκληση ΠΕΑ Καλησπέρα σας, Στις περιπτώσεις που αφορούν στο νέο «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον 2», δίνεται η δυνατότητα ανάκλησης του πρώτου Π.Ε.Α. κτηρίου ή κτηριακής μονάδας, εφόσον αυτό έχει εκδοθεί κάνοντας χρήση προηγούμενων εκδόσεων λογισμικού και Τ.Ο.Τ.Ε.Ε., ώστε αυτό να υποβληθεί εκ νέου με την τελευταία έκδοση λογισμικού και Τ.Ο.Τ.Ε.Ε. και να μπορεί να είναι συγκρίσιμο με το δεύτερο Π.Ε.Α. που θα ακολουθήσει. Σημειώνεται ότι: α. Στην περίπτωση που το αίτημα ανάκλησης του πρώτου Π.Ε.Α. κτηρίου ή κτηριακής μονάδας υποβληθεί από τον ίδιο τον ενεργειακό επιθεωρητή που το είχε αρχικώς εκδώσει, η ανάκληση/αντικατάσταση (σύμφωνα με το άρθρο 20, παρ. 1. του ν.4122/2013) του εν λόγω Π.Ε.Α. είναι δυνατή μόνον εφόσον το σχετικό αίτημα συνοδεύεται από υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν.1599/1986 (ΦΕΚ Α΄ 75), του ιδιοκτήτη του κτηρίου ή της κτηριακής μονάδας, με την οποία να δηλώνει ότι επιθυμεί την ανάκληση/αντικατάσταση του εν λόγω Π.Ε.Α. Η υπεύθυνη δήλωση αυτή θα πρέπει να φέρει επικύρωση του γνήσιου της υπογραφής του ιδιοκτήτη από κάποια δημόσια Υπηρεσία. β. Στην περίπτωση που - είτε ο ενεργειακός επιθεωρητής, που είχε αρχικώς εκδώσει το πρώτο Π.Ε.Α. κτηρίου ή κτηριακής μονάδας, είναι, για οποιοδήποτε λόγο (π.χ. μη οικονομικά ενήμερος, συνταξιούχος κ.α.), ανενεργός, - είτε ο ιδιοκτήτης του κτηρίου ή της κτηριακής μονάδας δεν επιθυμεί το αίτημα ανάκλησης του πρώτου Π.Ε.Α. να υποβληθεί από τον ενεργειακό επιθεωρητή που το είχε αρχικώς εκδώσει, τότε ο ιδιοκτήτης, δύναται να αναθέσει σε κάποιον άλλον ενεργειακό επιθεωρητή την έκδοση νέου Π.Ε.Α. που να αφορά στο εν λόγω κτήριο ή στην εν λόγω κτηριακή μονάδα και ακολούθως να υποβάλλει αίτημα-υπεύθυνη δήλωση, όπου να δηλώνει ότι επιθυμεί την ανάκληση του παλαιού Π.Ε.Α. (αριθμός πρωτοκόλλου παλαιού Π.Ε.Α.) και την αντικατάσταση με του με το νέο Π.Ε.Α. (αριθμός πρωτοκόλλου νέου Π.Ε.Α.), διότι θέλει να υποβάλει αίτηση στο «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον 2». Η υπεύθυνη δήλωση αυτή θα πρέπει να φέρει επικύρωση του γνήσιου της υπογραφής του ιδιοκτήτη από κάποια δημόσια Υπηρεσία. Οι ανακλήσεις που διενεργούνται για ένταξη ακινήτου στο πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον 2» δεν λογαριάζονται για τον έλεγχο υπέρβασης του μέγιστου επιτρεπτού ποσοστού ανακλήσεων. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΠΑΚΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΝΟΤΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Λ. Μεσογείων 119 Τ.Κ. 11526 Αθήνα
    1 point
  6. 1 point
  7. και πληρωμή 30% του προστίμου για να μπορέσει να αιτηθεί για το πρόγραμμα..
    1 point
  8. @george68 απόκλιση <7 τ.μ. = υπαγωγή στον Ν.4495 ακόμα και μετά την αίτηση στο Εξοικονομώ, αλλά εξόφληση όλου του προστίμου μέχρι να έρθει η μεγάλη στιγμή της τελικής εκταμίευσης.
    1 point
  9. Παραμένει ως έχει, αλλιώς κάτι θα μας έλεγαν.
    1 point
  10. Νομίζω πως, ναι. Ας δούμε αν κάποιος συνάδελφος έχει κάτι άλλο να προτείνει…
    1 point
  11. Όχι. Εσύ δίνεις βεβαίωση για την Ο.Ι. Ε1. Στην ΟΑ μπορεί και να μην αναγράφονταν καθόλου αρίθμηση...
    1 point
  12. Σήμερα είχα μία δυνητική πελάτισσα, αλλά τελικά όχι λόγω απόστασης, και την έβαλα να καλέσει στο buildingcert για να της πουν. Θα το μάθουμε και αυτό σιγά σιγά...
    1 point
  13. Eίναι επιλέξιμη η επιφάνεια του δώματος+στηθαίου ("καπάκι"+κάθετα τμήματα)+πρόβολοι πλάκας δώματος πάνω απο το διαμέρισμα;
    1 point
  14. Ευχαριστώ για την άποψη σου. Θα προσπαθήσω να πάρω γραπτή απάντηση απο το υπουργείο και θα ενημερώσω. Ανάλογες περιπτώσεις υπάρχουν πολλές.
    1 point
  15. Έχεις δίκιο. Το σύνολο του έργου. Edit: Θα δούμε πως βέβαια γιατί αν έχει κόψει νωρίτερα δε θα γράφει για το εξοικονομώ μπορεί να μην είναι με πίστωση,να έχει εξοφληθεί από τον ιδιώτη κ.λπ. Καλό θα ήταν τιμολόγιο μετά την ένταξη. Το πρόγραμμα καταθέτει στην προμηθευτή τις εργασίες του. Πάντως το σύνολο του έργου καταλαβαίνω και εγώ.
    1 point
  16. 'Σε περίπτωση που υπάρχει οικοδομική άδεια είναι δυνατή η σύγκριση με τα μεγέθη της άδειας' λέει η γ@*! εγκύκλιος, τώρα μπορεί κ να εννοεί επιτρεπόμενα, άβυσσος η ψυχή της συγγραφέως. Σε περίπτωση εξάντλησης δόμησης δεν το ρισκάρω κ πάω με τα πραγματοποιημένα, απλά κ μόνο για να έχω καπου πάτημα κ να μη χρειάζεται να αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας. Παραπέρα δεν ξέρω πόσο ρίσκο είναι 😕 @janna στο δικό σου θέμα επέλεξες με άδεια ή χωρίς;;;
    1 point
  17. @janna για το εντός/εκτός εδώ ψηφίζω εκτός, όπως θα κάναμε κ για το ανάποδο (σχέδιο σε ΦΕΚ, μη κυρωμενη Π.Ε. -> εντός)
    1 point
  18. Δύσκολη η πρώτη μέρα τόσο για τους μαθητές όσο και για τους δασκάλους στο Δημοτικό. Ακόμα πιο δύσκολη εως επικίνδυνη η τηλεκπαίδευση για το νηπιαγωγείο (είναι υποχρεωτική). Χωρίς επίβλεψη ενήλικα αδύνατον να γίνουν σωστά πράγματα. Επί του πρακτικού του θέματος μια πολύτεκνη οικογένεια θέλει ιντερνετ καφέ για να διεκπεραιώσει τον άθλο της τηλεκπαιδευσης. Α και οι γονείς να είναι άνεργοι ή νυχτοφύλακες για να ασχολούνται με τη λειτουργική υποστήριξη του εγχειρήματος όλη τη μέρα.
    1 point
  19. Μπορεί μόνο στο τμήμα του δώματος που βρίσκεται από πάνω από το διαμέρισμα του συν τους προβόλους αυτού του διαμερίσματος. Εάν πρόκειται για οροφοδιαμέρισμα τότε μπορεί σε όλο το δώμα. Πάντα με τη συναίνεση όλων. Τεχνικά δημιουργεί μια ανισόρροπη κατάσταση στην πλάκα και για τη στρώση ρύσεων και για την άνιση ροή θερμότητας στα 2 τμήματα (μονωμένο και αμόνωτο). Προσωπικά σε μια τέτοια περίπτωση μονώσαμε όλη την πλάκα ενώ το διπλανό διαμέρισμα βρήκε ευκαιρία που ήταν εκεί το συνεργείο και με ίδια κεφάλαια μόνωσε και τμήμα το δικό του. Καταλήξαμε σε συνολικά μονωμένο δώμα. Δε ζητήσαμε όμως από το ΕΚΟ όλο το δώμα. Μόνο το δώμα του διαμερίσματος.
    1 point
  20. 1. Ο ιδιοκτήτης καλείται να ακούσει το μηχανικό. Ειδικά σε τέτοιο πρόγραμμα. Εξήγησέ του ότι κινδυνεύει αν ανεβαίνει 3 κατηγορίες (οριακά) να μην πιάνει το στόχο με το 2ο ΠΕΑ και άλλο συνάδελφο (όχι εσένα). 2. Επίσης δε μας ενδιαφέρει το σκεπτικό του ιδιοκτήτη. Εάν θέλει να μπει πρέπει να κάνει ότι του λέμε ακόμα και αν πάει για μίσθωση. 3. Την ΕΕΜΚ την πληρώνει στο 100%. Πλήρως εκτεθιμένος ο Φ.Ο. είναι σε χειρότερη μοίρα. Να "αναπνέει" το δομικό στοιχείο το δέχομαι. Μπορεί σε μόνωση εξωτερικά να αντιμετωπίσεις θέματα από ανιούσα υγρασία σε τοίχο κοντά στο έδαφος όμως. 4. Τη μείωση την καταλαβαίνω. Καλύτερα όμως 2τ.μ. λιγότερο και οικονομικότερο παρά τα ίδια μέτρα, αμόνωτο και ενεργοβόρο. ΥΓ: Εάν έχει κεντρικό σύστημα θέρμανσης οφείλεις να το καταγράψεις. Μπορεί όντως με νέα ανοίγματα, αερόψυκτες αντλίες και ηλιακό να ανεβαίνει 3 κατηγορίες όταν συγκρίνεις με τα θεωρητικά συστήματα. Τσέκαρε ότι το 2ο ΠΕΑ (δηλαδή μόνο του το 1ο σενάριο) ανεβαίνει 3 κατηγορίες. Αλλάζει το Κ.Α. όταν πας από λέβητα σε ΑΘ. Πρότεινέ του μόνωση εσωτερικά εάν δε βγαίνει το σπίτι αλλιώς. Τσέκαρε ότι το νέο κούφωμα (πλαίσιο, υαλοπίνακας Low-e) εάν τα διατηρεί χωνευτά χωράει στο διάκενο. Διαφορετικά ανοιγόμενα και μόνωση. Εσύ οδηγείς τον ιδιοκτήτη, όχι αυτός εσένα όσο και να τα ξέρει όλα ή να σε πιέζει στις δικές του λύσεις.
    1 point
  21. Απολύτως τίποτα δεν γίνεται! Ούτε στο Λύκειο, ούτε στο Γυμνάσιο! Ούτε ίχνος μαθήματος! Χαζεύουν και τα παιδιά και όσοι από τους καθηγητές μπαίνουν.... Τραγική κατάσταση! Στάχτη στα μάτια του κόσμου! Απολύτως υπεύθυνοι γι' αυτό οι κυβερνώντες....
    1 point
  22. Η διάρκεια ζωής των χαλκοσωλήνων είναι όντως απεριόριστη με κάποιες προϋποθέσεις. Η σημαντικότερη είναι ο χαλκός και οι κολλήσεις να μη έρχονται σε επαφή με οικοδομικά υλικά που περιέχουν ασβέστη (σοβάδες κλπ) Αν λοιπόν μιλάμε για μονοσωλήνιο σύστημα, όπου οι σωλήνες είναι : επενδυμένοι, μέσα στο πάτωμα (όχι στο σοβά), και χωρίς ενώσεις (από το συλλέκτη μέχρι το σώμα) δεν έχετε τίποτα να φοβάστε.
    1 point
  23. Ερώτησεις (μερικές απλώς για επιβεβαίωση για να μην κάνω κάποιο σοβαρό λάθος): 1) Η επιθεώρηση θα αφορά ολόκληρο το κτήριο με χρήση μονοκατοικία (δηλαδή επιθεωρώ και το ισόγειο) ή μόνο Κτηριακή Μονάδα, διαμέρισμα που θα έχει ωφέλιμη και συνολική επιφάνεια ίση με τα m2 του Α' και του Β' ορόφου. 2) Ως συνολική επιφάνεια βάζω ισόγειο+Α'+Β' και ως ωφέλιμη μόνο Α'+Β' - κλιμακοστάσιο; 3) Tι γίνεται αν δεν συμφωνεί το πραγματικό εμβαδόν με το εμβαδόν της Ο.Α. ως προς την αίτηση της στο Εξοικονομώ; Αν δεν υπάρχουν αυθαιρεσίες (π.χ. κλείσιμο ημιυπαίθριου), τότε το εμβαδόν που θα μετρήσεις και θα βάλεις στο ΠΕΑ μπορεί να διαφέρει από αυτό που αναφέρεται στην Ο.Α. (εννοείται ότι θα είναι καθαρά και όχι μικτά) μέχρι 6,99m2 4) Η εγκεκριμένη μελέτη θερμομόνωσης προέβλεπε μόνωση 4 cm σε πάχος τοίχου 20 cm. Εχω το δικαίωμα αν το πάχος του τοίχου βρεθεί μικρότερο να την αμφισβητήσω χωρίς να κάνω οπή στον τοίχο και να πάρω συντελεστή με προσαυξηση για θερμογέφυρες κατά Κ.Θ.Κ (0,9 W/m2K για εξωτ. τοίχο σε Α' ζώνη) ή μήπως με ανεπαρκή θερμομονωτική προστασία κατά ΚΘΚ; Με τη θερμομόνωση δώματος πως θα μπορούσα να το χειριστώ (τον έλεγχο ύπαρξης της και τον κατάλληλο U); 4) Αν κάνεις μόνο θερμοπρόσοψη αποκλείεται μάλλον να ανέβεις 3 κατηγορίες. Εγώ προσωπικά θα έπαιρνα συντελεστές τούβλα 0,85 / μπετόν 1,00 +0,2 θερμογέφυρες για να βοηθήσω το κτήριο..Αντίστοιχα για το δώμα θα έπαιρνα 0,95.
    1 point
  24. 1. Η προδημοσίευση αναφέρεται σε 2 σημεία. Στο 1ο σημείο (Σελ 6) αναφέρει ότι αίτηση αναρτά στο πληροφοριακό ο ωφελούμενος ή ο σύμβουλος έργου. Σελ 39 η αμοιβή συμβούλου έργου αναφέρεται σχετικά με την υποβολή της αίτησης. Εγώ ως ιδιοκτήτης θα έκανα για το ακίνητό μου την αίτηση μόνος μου. Για να το πάρω εκείνη τη μέρα. Θα ήθελα όμως βοήθεια αν δεν ήμουν μηχανικός. 2. α) αίτηση κάνει όποιος έχει δικαίωμα. Εδώ ο πατέρας / μητέρα. Το ΑΦΜ της κόρης χρησιμοποιείται μόνο για να δείξουν ποιός το χρησιμοποιεί σαν κύρια κατοικία (παραχώρηση στο Ε2 στην κόρη). 2. β) Θεωρώ αφορά συσσώρευση ενισχύσεων (δες οδηγό μέχρι 100.000€ σελ. 40). Το νέο πρόγραμμα δίνει δικαίωμα για 2 ακίνητα ανά ωφελούμενο πάντως και για κάθε σπίτι υπάρχει μόνο μία αίτηση. Το νέο σπίτι δεν μπορεί να έχει ενταχθεί και στο ΕΚΟ 2 α και β Κύκλο. Στο ΕΚΟ 1 (2013) εάν έχει μπει μπορεί να ξαναμπεί. Αν δεν έχει μπει σε κανένα προηγούμενο πρόγραμμα γιατί να μη μπορεί η κατοικία να ενταχθεί; 2. γ) Πρέπει να φαίνεται κύρια κατοικία ένα ακίνητο. Η φιλοξενία αφορά κατοικία που μένει ο πατέρας και η μητέρα. Επομένως πρέπει στο Ε1 του πατέρα το ακίνητο να είναι κύρια κατοικία και ας τη φιλοξενεί. 3. α) Για να μη σταματήσει η μόνωση στον περιμετρικό τοίχο (την ώρα που μονώνονται τα διαμερίσματα) το καταλαβαίνω. Για να μονώσουν το ΜΘΧ - Κλιμακοστάσιο στον τοίχο δεν το καταλαβαίνω αφού δε θα προσφέρει τίποτα στις καταναλώσεις των διαμερισμάτων τους. Το στοιχείο εκείνο ανήκει στο ΜΘΧ και είναι σε επαφή με αέρα. Δεν έχει και όριο κατά ΚΕΝΑΚ (εκτός αν ο ΜΘΧ εντάχθηκε ως V<10% σε ΜΕΑ στη ζώνη). 3. β) Ναι και Πλήρης συναίνεση 3. γ) Είναι συνολικό ανεξάρτητο των εκκαθαριστικών 4. Σωστά 5. Με την προϋπόθεση ότι με βάση παραστατικό δεν έχει ολοκληρωθεί η εργασία. Τιμολόγιο μετά την ένταξη λοιπόν.
    1 point
  25. Χαίρετε να κάνω και εγω 2 ερώτησεις το 2000 σε 4στρ. εκτος σχεδίου βγήκε ΟΑ και χτίστηκε το κτίριο συμφωνα με την ΟΑ και επιπλεον κατι ισόγειες αποθηκες συνολικα 20τμ το 2005 το οικόπεδο κοβεται συμβολαιογραφικά (κατάτμηση) σε 2 κομματια απο 2στρ το καθένα οπότε: 1-οι αποθηκες με τα σημερινά ισχύοντα παρόλο που είναι αποθηκες δεν παίρνουν μειωτικό συντελεστή και πάνε ως κύριοι χώροι. εχει ακουστεί αν θα αλλαξει αυτό; 2-στο πιο σημαντικό α) όπως φαίνεται και στην φωτό λέει: "Θεωρείται ότι δεν υπάρχει οικοδομική άδεια αποκλειστικά για τις αυθαίρετες κατασκευές που εκτελέστηκαν καθ’ υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης, του ύψους και της θέσης των προβλεπομένων να κατασκευαστούν στην οικοδομική άδεια." κάτι το οποίο για μένα αφορά και τις 3 κουκίδες απο πάνω οπότε αφου στην δικια μου περίπτωση το κτίριο είναι συμφωνα με την ΟΑ οι μόνες παραβάσεις είναι οι επιπλέον αποθηκες συμφωνείτε;;; η λογική του Ν4495/17 δεν παραμένει ίδια με αυτή του Ν4178/13;;; β) σε περίπτωση που γίνει καταγγελία τώρα που δεν έχει γίνει υπαγωγή στον Ν4495/17 και έρθει έλεγχος θα βγάλει όλο το κτίριο αυθαίρετο; σε συζητήσεις με συνδελφους ακούω την απόψη ότι "αν γίνει έλεγχος τωρα θα βγει όλο το κτίριο αυθαίρετο γιατί υφίσταται κτιριο σε μη αρτιο και μη οικοδομησιμο οικόπεδο" και σε συνέχεια υποστηρίζουν ότι περιπτώσεις αυθαίρετων που μπηκαν στον Ν4178/13 και τακτοποίησαν μόνο τις υπερβάσεις στο μέλλον θα προκύψει θέμα και για ότι το κτίσμα που είναι σύμφωνα με την ΟΑ ("θα βγει αυθαίρετο αφου δεν ειναι αρτιο και οικοδομησιμο το οικοπεδο") εγω προσωπικά διαφωνω υποστηρίζοντας ότι η παρανομία δεν ειναι πολεοδομική αλλά συμβολαιογραφική οπότε το κτίριο δεν θα επηρεαστεί έχετε καποια άποψη ;;;;;
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.